ORDIN Nr. 634
din 13 octombrie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului privind continutul si modul de intocmire a documentatiilor
cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1048 din 29 decembrie 2006
Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) şi ale
art. 59 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996,
republicată,
în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996,
republicată, coroborat cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară, republicată,
directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind conţinutul şi
modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea
funciară, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă:
a) Ordinul preşedintelui Oficiului Naţional de
Cadastru, Geodezie şi Cartografie nr. 946/2000 pentru aprobarea Instrucţiunilor
privind întocmirea documentaţiei cadastrale tehnice necesare la înscrierea cu
caracter nedefinitiv în cartea funciară a actelor şi faptelor juridice
referitoare la terenuri şi construcţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 22
februarie 2001, cu modificările ulterioare;
b) punctele 10 şi 13 din Normele tehnice pentru
introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului
administraţiei publice nr. 534/2001, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 744 din 21
noiembrie 2001, cu modificările ulterioare;
c) orice alte dispoziţii contrare.
Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen de
30 de zile de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară,
Minai Busuioc
ANEXĂ*)
Regulament privind
conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea
înscrierii în cartea funciară
Capitolul 1
Dispoziţii generale
Art. 1 - In conformitate cu
prevederile art. 19 şi art. 59 din Legea cadastrului şi a publicităţii
imobiliare nr. 7/1996, republicată, prezentul regulament are drept scop
stabilirea procedurilor şi modalităţilor prin care se întocmesc documentaţiile
cadastrale necesare înscrierii în cartea funciară a actelor şi faptelor
juridice.
Art. 2 - (1) Documentaţiile cadastrale, denumite în
continuare documentaţii, stau la baza înscrierii în cartea funciară a actelor
şi faptelor juridice referitoare la:
a) imobile care necesită documentaţie pentru prima
înscriere;
b) imobile care necesită documentaţie pentru dezlipire;
c) imobile care necesită
documentaţie pentru alipire;
d) imobile care necesită documentaţie pentru înscrierea
unei construcţii definitive, pe un teren înscrisă în cartea funciară;
e) imobile care necesită documentaţie pentru
modificarea limitei de proprietate;
f) imobile care necesită documentaţie pentru
modificarea suprafeţei;
g) imobile care necesită documentaţie pentru descrierea
dezmembrămintelor dreptului de proprietate;
h) imobile care necesită documentaţie pentru
reconstituirea cărţii funciare pierdute, distruse sau
sustrase;
(2) Prin documentaţii se realizează identificarea,
măsurarea şi descrierea imobilelor, la data întocmirii lor şi se asigură
înregistrarea actelor şi faptelor juridice referitoare la acestea.
Capitolul 2
Dispoziţii cu privire la întocmirea documentaţiilor
Art. 3 - (1) Documentaţiile
se întocmesc într-un dosar unic, ce include atât partea tehnică necesară
recepţiei cadastrale cât şi actele juridice necesare înscrierii în cartea
funciară.
(2) După recepţia cadastrală şi înscrierea
documentaţiilor în cartea funciară beneficiarului i se eliberează încheierea de
carte funciară, extrasul de carte funciară pentru informare şi planul de
amplasament şi delimitare a imobilului.
Art. 4 - (1) Realizarea
documentaţiilor necesare înscrierii în cartea funciară a actelor şi/sau
faptelor juridice referitoare la imobilele prevăzute la art. 2 alin.(l)
literele a), d), e), f), g) şi h) din prezentul regulament presupune
parcurgerea următoarelor etape:
a) stabilirea amplasamentului imobilului;
*) Anexa este reprodusă în
facsimil.
b) realizarea lucrării de către persoana autorizată,
care presupune documentarea tehnică, execuţia lucrărilor de teren şi birou,
elaborarea documentaţiilor;
c) depunerea documentaţiilor, la oficiul de cadastru
şi publicitate imobiliară (denumit în continuare oficiu teritorial) sau la
biroul de cadastru şi publicitate imobiliară (denumit în continuare birou
teritorial) şi înregistrarea în Registrul General de Intrare;
d) recepţia documentaţiilor, cu înregistrarea în
registrul cadastral al imobilelor, denumit în continuare index cadastral,
recepţia cadastrală, transmiterea documentaţiei asistentului-registrator;
e) înscrierea în cartea funciară.
(2) Intocmirea şi înscrierea documentaţiilor în cartea
funciară a actelor şi faptelor juridice prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b)
şi c) presupune parcurgerea etapelor prevăzute la art.4 alin. (1), cu
precizarea că recepţia documentaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. d) se
finalizează cu transmiterea acestora persoanei autorizate sau beneficiarului
urmând ca înscrierea în cartea funciară a dezlipirii sau alipirii să se
efectueze după întocmirea actului autentic.
Art. 5 - (1) Identificarea amplasamentului imobilului
se realizează înaintea execuţiei lucrărilor şi constă în:
a) pentru imobilele care fac
obiectul unor acte şi fapte juridice aflate la prima înscriere, proprietarul
împreună cu persoana autorizată procedează la identificarea amplasamentului
imobilului pe limite naturale sau convenţionale, în vederea efectuării
măsurătorilor. Inainte de efectuarea măsurătorilor este obligatorie
materializarea punctelor ce definesc limitele imobilului de către persoana
autorizată în prezenţa proprietarului, cu picheţi de metal, ţăruşi de lemn sau
prin marcare cu vopsea. Materializarea cu borne de beton se efectuează doar la
solicitarea proprietarului.
b) pentru imobilele care fac obiectul unor acte şi
fapte juridice ulterioare primei înscrieri ce necesită întocmirea unei
documentaţii, proprietarul împreună cu persoana autorizată, pe baza
documentelor existente precum documentaţii cadastrale, extrase de carte
funciară pentru informare, planuri de amplasament şi delimitare, verifică şi
validează amplasamentul conform datelor tehnice. Rematerializarea punctelor ce
definesc limitele imobilului se efectuează doar la solicitarea proprietarului.
(2) In cazul imobilelor aflate la prima înregistrare
pentru care nu se poate realiza identificarea amplasamentului şi limitele
acestuia, în conformitate cu elementele tehnice conţinute în actele de
proprietate, puse la dispoziţie de proprietar, persoana autorizată, nu
realizează documentaţia.
(3) Proprietarul suportă costurile aferente
materialului şi manoperei operaţiunilor de materializare a limitelor
imobilului.
(4) Materializarea limitelor bunului imobil, conform actelor de proprietate prezentate de proprietar, este
în responsabilitatea persoanei autorizate care execută lucrarea.
Art. 6 - Documentarea tehnică constă în:
a) analizarea situaţiei existente, conform datelor şi
documentelor deţinute de proprietar;
b) solicitarea de informaţii aflate în baza de date a
oficiului teritorial/biroului teritorial conform anexei nr. 1 (inventare de
coordonate, planuri de încadrare în zonă,plan parcelar, ortofotoplan,
coordonatele punctelor de vecinătate, extras de carte funciară pentru
informare, copii ale proceselor verbale de punere în posesie şi schiţele anexe
ale acestora în cazul imobilelor dobândite în baza legilor proprietăţii);
c) stabilirea termenului de realizare a lucrărilor.
Art. 7 (1) Execuţia
lucrărilor constă în :
a) măsurători pentru realizarea reţelelor geodezice de
îndesire şi ridicare în sistem naţional de proiecţie Stereografic 1970,
ridicarea detaliilor planimetrice cadastrale aflate pe limita şi în interiorul
imobilului, culegerea atributelor, verificări şi validări ale datelor
existente. Punctele reţelei de ridicare vor fi materializate, conform normelor
tehnice pentru introducerea cadastrului general, prin ţăruşi metalici în
intravilan şi ţăruşi de lemn în extravilan, a căror descriere topografică
trebuie să se regăsească în documentaţie. Acestea vor fi vopsite cu vopsea
roşie.
b) La ridicarea detaliilor planimetrice se va avea în
vedere:
- limitele imobilelor să se determine la jumătatea
grosimii gardului, cu excepţia cazurilor în care cei doi proprietari vecini
indică altceva; în anexa nr. 11 la rubrica menţiuni, punctul "A. Date
referitoare la teren", se va nota dacă imobilul este sau nu împrejmuit;
- pentru construcţiile situate în interiorul
imobilelor să se determine limitele construcţiilor permanente la nivelul
solului.
Se va calcula suprafaţa construită desfăşurată,
stabilită conform prevederilor codului fiscal, prin însumarea suprafeţelor
secţiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor
sau ale celor situate la subsol, exceptând suprafeţele podurilor care nu sunt
utilizate ca locuinţă şi suprafeţele scărilor şi teraselor neacoperite. Această
suprafaţă se va nota în anexa nr. 11 la rubrica menţiuni, punctul "B. Date
referitoare la construcţii".
c) prelucrarea datelor.
d) elaborarea documentaţiilor, prin redactarea şi
întocmirea dosarului lucrării în format analogic şi digital.
(2) Erorile admise sunt:
Eroarea de identificare a punctului de contur:
- în cazul imobilelor împrejmuite ±10 cm
- în cazul imobilelor neîmprejmuite ±30 cm.
Eroarea poziţiei reciproce a punctelor de contur ale
imobilelor ±10 cm.
(3) Eroarea de poziţie absolută a punctelor, incluzând
erorile menţionate la aliniatul (2) şi erorile punctelor reţelei geodezice de
sprijin, nu va depăşi:
- în cazul imobilelor împrejmuite ± 20 cm
- în cazul imobilelor neîmprejmuite ± 40 cm.
(4) In cazul realizării măsurătorilor într-un sistem
local de coordonate, cu integrarea în sistemul naţional de proiecţie
Stereografic 1970 cu ajutorul unor puncte determinate grafic, conform
articolului 23 aliniatul (2), eroarea de poziţie absolută a punctelor nu va
depăşi ± 1,50 m.
Art. 8 - (1) Depunerea
documentaţiei la oficiile teritoriale/birourile teritoriale se face de către
proprietar sau de persoana autorizată în numele proprietarului, în cazurile
prevăzute la art. 2 lit. a), d), e), f), g) şi h), conform cererii de înscriere
prevăzută în anexa nr. 2.
(2) In cazurile prevăzute la art. 2 lit. b) şi c) din
prezentul regulament, se transmite oficiilor teritoriale/birourilor teritoriale
cererea de înscriere, de către biroul notarului public, în numele proprietarului
şi a persoanelor interesate, pe baza documentaţiei recepţionate potrivit
cererii întocmite conform anexei nr. 3.
(3) Depunerea documentaţiei se
face direct la sediul oficiului teritorial/biroului teritorial, prin poştă sau
prin alte mijloace electronice (Internet), ataşându-se dovada plăţii tarifului.
(4) înregistrarea cererii se realizează la
compartimentul registratură din cadrul oficiului teritorial/biroului teritorial
şi constă în :
a) preluarea documentaţiei, verificarea existenţei
documentelor menţionate în cerere şi înregistrarea în Registrul General de
Intrare;
b) verificarea tarifelor de recepţie şi înscriere în
cartea funciară a documentaţiei achitate şi transmiterea documentaţiei
compartimentului de cadastru şi publicitate imobiliară.
(5) Tariful de recepţie şi/sau de înscriere în cartea
funciară se achită la depunerea cererii de recepţie/înscriere.
(6) Dacă la verificarea pieselor din dosar sau la
verificarea tarifului se constată lipsa unor piese sau unele ne concordanţe,
cererea nu se înregistrează în Registrul General de Intrare şi se returnează
solicitantului, în vederea completării.
Art. 9 - Preluarea şi
înregistrarea documentaţiilor în indexul cadastral, întocmit conform anexei nr.
4, se realizează de angajatul căruia i s-a repartizat lucrarea.
Art. 10 - (1) Recepţia
cadastrală constă în:
a) verificarea conţinutului documentaţiei;
b) verificarea existenţei în baza de date ANCPI a
persoanei autorizate care a întocmit documentaţia şi valabilitatea
autorizaţiei;
c) verificarea concordanţei între persoana
autorizată care a întocmit documentaţia, cea care solicită recepţia şi cea
menţionată în declaraţia pe proprie răspundere întocmită conform anexei nr. 5;
d) localizarea amplasamentului imobilului în baza de
date grafică, cu verificarea corectitudinii încadrării limitelor acestuia;
e) verificarea modului de calcul al suprafeţelor;
f) corespondenţa între atributele descriptive şi
elementele grafice;
g) alocarea numărului cadastral în indexul cadastral,
dacă documentaţia este corectă.
In cazul în care se consideră necesar, OCPI/ANCPI poate
efectua verificări pe teren, cu privire la corectitudinea întocmirii
documentaţiei de către persoana autorizată.
După alocarea numărului cadastral, consemnarea
recepţiei documentaţiei cadastrale va consta în aplicarea parafei OCPI, conform
anexei nr.6.
(2) In cazul în care documentaţia este incompletă, se
întocmeşte referatul de completare cu toate datele, documentele sau
informaţiile care lipsesc sau care necesită refacere/modificare, împreună cu
motivaţiile corespunzătoare, conform anexei nr.7. Nu pot fi folosite ca
motivaţii documente, date şi informaţii care nu au fost furnizate la cererea
persoanei autorizate, de oficiul sau biroul teritorial. Referatul de completare
se înaintează compartimentului de registratură din biroul teritorial în vederea
transmiterii persoanei autorizate pentru rezolvare şi spre ştiinţă
proprietarului, în termenul specificat expres în referat, cu adresă de
înaintare conform anexei nr. 8. Acesta se va emite o singură dată pentru un
dosar depus spre recepţie sau înscriere în cartea funciară.
(3) Documentaţia recepţionată se transmite de către
angajatul căruia i s-a repartizat lucrarea,
asistentului-registrator, iar în cazul dezlipirilor sau alipirilor persoanei
autorizate sau beneficiarului.
(4) Dacă documentaţia nu a fost recepţionată datorită
nerespectării prevederilor cu privire la convocarea pentru lămuriri sau
depăşirii termenului stabilit prin referatul de completare, sau a fost
întocmită incorect persoana care a verificat documentaţia completează nota de
respingere din referatul de completare şi o transmite împreună cu documentaţia,
asistentului-registrator în vederea întocmirii încheierii de respingere. Prin
documentaţie întocmită incorect se înţelege:
a) integrarea imobilului în sistemul reţelei geodezice
de referinţă şi ridicarea punctelor de detaliu pe bază de măsurători greşite;
b) calcule efectuate greşit;
c) neconcordanţe între detaliile topografice conţinute
în planul de amplasament şi delimitare şi cele existente pe teren.
(5) Angajatul oficiului teritorial nu poate recepţiona
documentaţiile al căror beneficiar este el sau soţul/soţia, rudele sau afinii
până la gradul III inclusiv, persoanele juridice la care el sau una din persoanele
menţionate anterior deţin calitatea de
acţionari/asociaţi/directori/administratori, precum şi documentaţiile întocmite
de el anterior dobândirii calităţii de salariat al instituţiei, de persoane
fizice autorizate cu care este soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul III
inclusiv, sau de persoane juridice autorizate la care el sau una din persoanele
menţionate anterior deţin calitatea de actionari/asociati/ directori/administratori.
(6) In cazul în care se află în una din situaţiile
menţionate la alin. (5) angajatul oficiului teritorial este obligat să se
abţină şi să înştiinţeze de îndată, în scris, conducerea instituţiei, pentru
repartizarea lucrării unei alte persoane.
(7) Angajaţilor Agenţiei Naţionale de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară, ai oficiilor teritoriale, precum şi ai Centrului
Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie le este
interzis să execute, în calitate de persoane fizice autorizate, documentaţii
cadastrale sau să deţină calitatea de acţionari/asociaţi/directori/administratori
la persoane juridice autorizate în domeniu.
Capitolul 3
Dispoziţii cu privire la numerotarea cadastrală
Art. 11 - (1) Numerotarea cadastrală se realizează pentru fiecare unitate
administrativ-teritoriala, care se identifică prin codul SIRSUP extras din
"Registrul permanent al unităţilor administrativ-teritoriale"
publicat de Comisia Naţională pentru Statistică.
(2) Una sau mai multe parcele
alăturate de pe teritoriul unei unităţi administrativ - teritoriale, indiferent
de categoria de folosinţă, aparţinând aceluiaşi proprietar, formează imobilul,
se identifică printr-un număr cadastral şi se înscrie într-o carte funciară.
(3) Numărul cadastral al imobilului este
identificatorul unic de legătură între baza de date grafică şi baza de date
textuală în sistemul informatic integrat de cadastru şi publicitate imobiliară.
Art. 12 - (1) Imobilele se
numerotează pe unităţi administrativ-teritoriale în ordinea înregistrării
solicitărilor cu numere de la 1 la n folosind cifre arabe.
(2) Atunci când imobilul nu a mai fost înscris în
cartea funciară i se acordă număr cadastral întreg, în continuarea ultimului
număr atribuit pe unitatea administrativ-teritoriala respectivă.
(3) In situaţia în care imobilele care fac obiectul
unei documentaţii noi au fost înscrise în cartea funciară cu numere cadastrale
întregi, fracţionare, fracţionare multiple sau atipice (numere topografice
provenite din cartea funciară, din comasări de numere întregi etc.) acestea se
numerotează cu numere cadastrale noi, în continuarea ultimului număr cadastral
întreg atribuit pe teritoriul administrativ respectiv.
(4) Parcelele componente ale imobilelor care au
diferite categorii de folosinţă se determină prin
metode expeditive, asigurându-se închiderea pe suprafaţa imobilului şi se
reprezintă pe planul de amplasament şi delimitare prin linii întrerupte şi
coduri. In interiorul imobilelor vor fi reprezentate numai parcelele care au
categoriile de folosinţă în suprafaţă mai mare de 50 mp în intravilan şi mai
mare de 300 mp în extravilan.
(5) In cadrul fiecărui imobil, construcţiile se
identifică printr-un cod ataşat numărului cadastral, alcătuit din litera
"C" urmată de un număr de la 1 la n (ex.: C1, C2, C3,..). Tipul şi
componenţa construcţiei, pe destinaţii şi tronsoane, se evidenţiază în planul
de amplasament şi delimitare.
(6) In cazul construcţiilor-condominiu, proprietăţile
individuale se numerotează astfel: la numărul cadastral al imobilului (teren)
şi codul construcţiei, se adăugă codul proprietăţii individuale (ex.: 178-C1-U25 pentru imobilul format din
teren cu număr cadastral 178, construcţia C1 şi unitatea individuală 25).
Tipurile de unităţi individuale se evidenţiază în cartea funciară colectivă,
conform anexei nr. 9.
Capitolul 4
Conţinutul documentaţiilor necesare intabulării
dreptului de proprietate asupra unui imobil neînscris în cartea funciară
Art. 13 - (1)
Documentaţia pentru intabularea dreptului de proprietate asupra unui imobil
neînscris în cartea funciară cuprinde:
a) cererea de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cererea de recepţie şi înscriere, conform anexei nr.
2;
c) declaraţia pe proprie răspundere cu privire la
înstrăinarea şi identificarea imobilului măsurat, conform anexei nr. 5;
d) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
e) plan de încadrare în zonă sc. 1:2000 - 1:5000, în
mod excepţional, pentru imobilele de mari dimensiuni admiţându-se scara
1:10000, după caz;
f) plan de amplasament şi delimitare a imobilului sc. 1:200
- 1:5000, după caz - conform anexei nr. 11;
g) extras din planul parcelar avizat pentru conformitate
de primar;
h) releveele sc. 1:50 - 1:500, după caz, pentru
construcţiile care fac obiectul unor sarcini, construcţiile care au mai mulţi
proprietari sau la solicitarea proprietarului -conform anexei nr. 12;
i) tabel de mişcare parcelară cu indicarea situaţiei
actuale din titlul de proprietate şi a situaţiei viitoare, cu atribuirea
numărului cadastral pentru fiecare imobil din titlu -conform anexei nr. 13;
j) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice,
prezentate conform anexei nr. 14 şi prin tehnologia GPS
(Global Positioning System), prezentate conform anexei nr. 15;
k) calculul suprafeţelor;
l) descrierile topografice ale
punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare;
m) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară;
n) actul de proprietate;
o) certificatul fiscal.
(2) In cazul apartamentelor situate în clădiri pentru
care există deschisă carte funciară colectivă, partea 1 a documentaţiei
cuprinde elementele enumerate la lit. a), b), c) ,e), h), m), n) şi o) de la alin. (1).
(3) Dacă nu există deschisă carte funciară
colectivă, documentaţia se completează cu o foaie colectivă care conţine datele
din cartea de imobil a asociaţiei de locatari cu privire la lista
apartamentelor, suprafaţa blocului, suprafaţa utilă a apartamentelor,
descrierea părţilor comune, suprafaţa terenului aferent blocului - conform
modelului prevăzut în anexa nr. 9.
(4) Documentaţia se predă pe suport analogic şi pe
suport digital, în formate standardizate care permit tipizarea - conform
modelelor din anexele prezentate şi în formate care să permită accesul şi
transferul de date.
Capitolul 5
Conţinutul documentaţiilor necesare înscrierii
dezlipirii unui imobil
Art. 14 - (1) Din punct
de vedere tehnic, dezlipirea este operaţia tehnică de împărţire a unei
suprafeţe de teren înscrisă în cartea funciară în mai multe suprafeţe egale/inegale.
(2) Toate imobilele rezultate în urma dezlipirii
trebuie să aibă acces la un drum sau să aibă îndeplinită condiţia de servitute,
dacă este cazul.
Art. 15 - (1) Documentaţia
pentru dezlipire conţine :
a) cererea de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cerere de recepţie a documentaţiei pentru dezlipire,
conform anexei nr. 3;
c) declaraţie pe propria răspundere cu privire la
înstrăinarea şi identificarea imobilului măsurat, conform anexei nr. 5;
d) extras de carte funciară pentru informare;
e) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
f) planul de amplasament şi delimitare a imobilului
sc. 1:200 - 1:5000 cu propunerea de dezlipire - conform
anexei nr. 16, în doua exemplare;
g) planurile de amplasament şi delimitare pentru
fiecare imobil care rezultă din dezlipire - conform anexei nr. 11, în două
exemplare;
h) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, pentru fiecare imobil ce
rezultă din dezmembrare, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14,
sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr. 15;
i) calculul suprafeţelor;
j) descrierile topografice ale
punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare;
k) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară.
(2) Operaţiunea de dezmembrare a unui imobil este
considerată finalizată în momentul în care persoana care a verificat
documentaţia validează operaţiunea în baza de date grafică şi textuală pe baza
încheierii de înscriere în cartea funciară.
(3) Documentaţia se întocmeşte pe suport analogic şi pe
suport digital, în formate standardizate care să permită tipizarea - conform
modelelor din anexele prezentate şi în formate care permit accesul şi
transferul de date.
Capitolul 6
Conţinutul documentaţiilor necesare înscrierii
alipirii a două sau mai multe imobile cu limite
comune
Art. 16 - (1) Documentaţia
pentru alipirea a două sau mai multe imobile cu limite comune înscrise în
cartea funciară, va cuprinde :
a) cerere de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cerere de recepţie a documentaţiei pentru alipire,
conform anexei nr. 3;
c) extras de carte funciară
pentru informare;
d) declaraţie pe propria răspundere cu privire la
înstrăinarea şi identificarea imobilului măsurat, conform anexei nr. 5;
e), descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
f) planul de amplasament şi
delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000 cu propunerea de alipire - conform
anexei nr. 16, în două exemplare;
g) plan de amplasament şi delimitare pentru imobilul
rezultat din alipire -conform anexei nr. 11, în două exemplare;
h) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, pentru fiecare imobil ce
rezultă din alipire, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14sau
prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr.15.
i) calculul suprafeţelor;
j) descrierile topografice ale punctelor noi;
k) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară.
(2) Operaţiunea de alipire a imobilelor este
considerată finalizată în momentul în care persoana care a verificat
documentaţia validează operaţiunea în baza de date grafică şi textuală pe baza
încheierii de înscriere în cartea funciară.
(3) Documentaţia se întocmeşte, pe suport analogic şi
pe suport digital, în formate standardizate care să permită tipizarea - conform
modelelor din anexele prezentate şi în formate care permit accesul şi
transferul de date.
Capitolul 7
Conţinutul documentaţiilor necesare înscrierii unei
construcţii definitive pe un teren înscris în cartea funciară
Art. 17 - (1) Documentaţia
pentru înscrierea unei construcţii noi sau a unei extinderi de construcţii pe
un imobil înscris în cartea funciară - construcţii definitive cuprinde :
a) cerere de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cererea de recepţie şi înscriere, conform anexei nr.2;
c) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
d) copie după planul de amplasament şi delimitarea
imobilului existent pe care se edifică o construcţie definitivă nouă sau se
extinde o construcţie;
e) plan de amplasament şi
delimitare a imobilului sc. 1:200 - 1:5000, după caz, întocmit pe baza planului
de amplasament iniţial, pe care s-a transpus / extins noua construcţie -
conform anexei nr. 11, în două exemplare;
f) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice,
prezentate conform anexei nr. 14, sau prin tehnologie GPS, prezentate conform
anexei nr. 15;
g) calculul suprafeţelor;
h) descrierile topografice ale punctelor noi din
reţeaua de îndesire şi ridicare;
i) extrasul de carte funciară pentru informare;
j) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară;
k) autorizaţie de construire şi proces-verbal de
recepţie la terminarea lucrărilor sau, după caz, certificat de atestare a
edificării/extinderii construcţiei, eliberat de primăria localităţii unde este
situat imobilul, în condiţiile art. 55 alin. (1) din Legea cadastrului şi
publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată- conform anexei nr. 17.
(2) Documentaţia se întocmeşte
pe suport analogic şi pe suport digital, în formate standardizate care să
permită tipizarea - conform modelelor din anexele prezentate şi în formate care
permit accesul şi transferul de date.
Capitolul 8
Conţinutul documentaţiilor necesare înscrierii
modificării limitei de proprietate
Art. 18 - (1) Documentaţia
pentru înscrierea modificării limitei de proprietate cuprinde :
a) cerere de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cererea de recepţie şi înscriere, conform anexei nr.2;
c) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr 10;
d) copii după planurile de amplasament şi delimitare
ale imobilelor care sunt supuse modificării limitelor;
e) planuri de amplasament şi delimitare ale
imobilelor, întocmite pentru fiecare imobil a cărui limită se modifică, sc.
1:200 - 1:5000, după caz - conform anexei nr.11, în două exemplare;
f) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14sau prin tehnologie GPS,
prezentate conform anexei nr. 15;
g) calculul suprafeţelor;
h) descrierile topografice ale punctelor noi;
i) extrasele de carte funciară pentru informare;
j) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară;
k) hotărâre judecătorească, definitivă şi irevocabilă
sau declaraţie autentică de voinţă între părţi, după caz;
(2) Documentaţia este întocmită pentru fiecare imobil a
cărui limită se modifică, pe suport analogic şi pe suport digital, în formate
standardizate care permit tipizarea -conform modelelor din anexele prezentate
şi în formate care permit accesul şi transferul de date.
Capitolul 9
Conţinutul documentaţiilor necesare înscrierii
modificării suprafeţei imobilului
Art. 19 - (1)
Documentaţia pentru înscrierea modificării suprafeţei imobilului cuprinde :
a) cerere de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cererea de recepţie şi înscriere, conform anexei
nr.2;
c) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
d) copie după planul de amplasament şi delimitare a
imobilului care este supus modificării suprafeţei;
e) planul de amplasament şi delimitare întocmit pentru
imobilul a cărui suprafaţă se modifică, sc. 1:200 - 1:5000, după caz - conform
anexei nr. 11, în două exemplare;
f) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice,
prezentate conform anexei nr. 14sau prin tehnologie GPS, prezentate conform anexei nr. 15;
g) calculul suprafeţelor;
h) descrierile topografice ale punctelor noi;
i) extrasul de carte funciară pentru informare;
j) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară;
k) hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă
sau declaraţie autentică de voinţă şi proces-verbal de vecinătate cu
semnăturile vecinilor - conform anexei nr. 18;
(2) Documentaţia este întocmită pe suport analogic şi
pe suport digital, în formate standardizate care permit tipizarea - conform
modelelor din anexele prezentate şi în formate care permit accesul şi
transferul de date.
Capitolul 10
Conţinutul documentaţiilor pentru descrierea
dezmembrămintelor dreptului de proprietate
Art. 20 - (1) Documentaţia
pentru descrierea dezmembrămintelor dreptului de proprietate : uz, uzufruct,
servitute şi abitatie, dacă acestea au ca obiect o parte dintr-un imobil, va
cuprinde:
a) cerere de solicitare informaţii şi convenţie,
conform anexei nr. 1;
b) cererea de recepţie şi înscriere, conform anexei nr.2;
c) descrierea lucrărilor topografice şi geodezice,
întocmită conform anexei nr. 10;
d) copie după planul de amplasament şi delimitarea
imobilului existent;
e) plan de amplasament şi delimitare a imobilului sc.
1:200 - 1:5000, după caz, întocmit pe baza planului de amplasament iniţial,
conform anexei nr. 11, în două exemplare;
f) măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi
ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice,
prezentate conform anexei nr. 14, sau prin tehnologie
GPS, prezentate conform anexei nr. 15;
g) calculul suprafeţelor;
h) descrierile topografice ale punctelor noi;
i) extrasul de carte funciară pentru informare;
j) dovada plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere
în cartea funciară;
k) actul autentic sau hotărârea
judecătorească definitivă şi irevocabilă de constituire a dezmembrămintelor
dreptului de proprietate, după caz.
(2) Documentaţia este întocmită pe suport analogic şi
pe suport digital, în formate standardizate care permit tipizarea - conform modelelor
din anexele prezentate şi în formate care permit accesul şi transferul de date.
Capitolul 11
Conţinutul documentaţiilor pentru reconstituirea
cărţii funciare pierdute, distruse sau sustrase, prin reînscriere pe bază de
documentaţie cadastrală
Art. 21 - Documentaţia
pentru reconstituirea cărţii funciare pierdute, distruse sau sustrase, prin
reînscriere pe bază de documentaţie cadastrală va cuprinde aceleaşi elemente
care au fost stabilite în capitolul 4.
Capitolul 12
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22 - (1) Solicitarea
de date şi informaţii aflate în baza de date a oficiului sau biroului
teritorial se face la cererea persoanei autorizate, conform tarifelor în
vigoare, pentru activităţile desfăşurate de către Agenţia Naţională de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordonate.
(2) In cazul în care imobilul care face obiectul
întocmirii documentaţiei este limitrof cu unul sau mai multe imobile deja
înscrise în cartea funciară, persoana autorizată solicită, iar biroul teritorial
pune la dispoziţie, conform tarifelor în vigoare, toate punctele din reţeaua de
ridicare, şi gratuit, punctele determinate pe limita comună a acestora,
consultativ. In acest caz, persoana autorizată are obligaţia să utilizeze
punctele din reţea, să verifice punctele de pe limita comună şi să confirme
corectitudinea acestora. Dacă se constată neconcordanţe, erori sau greşeli ori
se impun unele concluzii cu privire la utilizarea acestor date, ele vor fi
explicitate şi argumentate în descrierea lucrărilor topografice şi geodezice.
Dacă punctele din reţeaua de ridicare şi de pe limita comună sunt determinate
în sistem local, coordonatele vor fi calculate în sistemul naţional de
proiecţie Stereografic 1970.
Art. 23 - (1) Măsurătorile pentru întocmirea
documentaţiilor se efectuează în sistemul naţional de proiecţie Stereografic
1970.
(2) In situaţii extreme, prezentate şi argumentate în
scris de persoana autorizată, lucrările se pot încadra în sistemul naţional de
proiecţie Stereografic 1970 pe bază de coordonate aproximative, determinate
grafic prin identificarea şi extragerea coordonatelor planimetrice ale
punctelor de detaliu (minim 3 puncte comune între plan şi teren) pe bază de
planuri/hărţi/ortofotoplanuri existente.
(3) In acest caz, cele trei puncte
sunt reprezentate prin borne sau detalii topografice de mici dimensiuni
(stâlpi, capace canal, colţuri de bazin, stânci, etc.) şi vor avea descrierile
topografice corespunzătoare.
Art. 24 - (1) Răspunderea privind cunoaşterea limitelor
imobilului, indicarea, şi conservarea acestora revine proprietarului.
(2) Răspunderea pentru corectitudinea întocmirii
documentaţiei şi corespondenţa acesteia cu realitatea din teren, precum şi
pentru identificarea şi materializarea limitelor imobilului în concordanţă cu
actele doveditoare a dreptului de proprietate puse la dispoziţie de proprietar,
revine persoanei autorizate.
(3) Răspunderea pentru atribuirea numărului cadastral,
confirmarea suprafeţei rezultată din măsurători şi integrarea imobilului în
baza de date revine specialistului care a efectuat recepţia cadastrală.
Art. 25 - (1) In cazul în care suprafaţa din măsurători
este mai mare decât suprafaţa înscrisă în documentaţia precedentă sau decât
suprafaţa din actele de proprietate, pentru situaţia în care nu există
documentaţie, se procedează astfel:
(2) Pentru imobilele împrejmuite:
a) dacă diferenţa este de până la 2 %, documentaţia se recepţionează şi
suprafaţa din actul de proprietate se înscrie în cartea funciară;
b) dacă diferenţa este între 2% şi 5 % documentaţia se
recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară doar
dacă este însoţită de proces-verbal de vecinătate, întocmit conform anexei nr.
18;
c) dacă diferenţa este mai mare de 5 %, documentaţia
se respinge, rectificarea suprafeţei urmând să se facă prin alt act doveditor
al dreptului de proprietate.
(3) Pentru imobile care nu sunt împrejmuite:
a) dacă diferenţa este de până la 2 %, documentaţia se
recepţionează şi se înscrie în cartea funciară suprafaţa din actul de proprietate;
b) dacă diferenţa este mai mare de 2 %, documentaţia
se recepţionează şi se înscrie în cartea funciară numai pe baza unui alt act
doveditor al dreptului de proprietate.
(4) Prin imobile împrejmuite, în sensul prezentului
regulament, se înţeleg imobilele ale căror limite sunt materializate prin
elemente stabile în timp, clar identificabile de către proprietarii vecini.
Art. 26 - In cazul în care
suprafaţa din măsurători este mai mică decât suprafaţa din documentaţia
cadastrală precedentă sau decât suprafaţa din actele de proprietate, pentru
situaţia în care nu există documentaţie cadastrală, se procedează astfel :
a) dacă diferenţa este de până la 2 % documentaţia
cadastrală se recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea
funciară;
b) dacă diferenţa este peste 2% documentaţia cadastrală
se recepţionează şi suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară
numai în baza unei declaraţii autentice a proprietarului privind acordul
diminuării suprafeţei din act; în caz contrar, documentaţia cadastrală se
respinge, cu soluţionarea situaţiei pe cale judecătorească.
Art. 27 - Dacă la
recepţia documentaţiei cadastrale se identifică erori care depăşesc toleranţa
admisă pentru limitele imobilelor învecinate, de 40 cm pentru imobilele împrejmuite
şi 80 cm pentru imobilele neîmprejmuite, rezultate din erorile de poziţie
absolută ale punctelor, stabilite la art.7 alin. (3), se procedează astfel:
a) se informează şi se convoacă proprietarii
imobilelor în cauză şi persoanele autorizate care au executat documentaţiile,
prin adresa întocmită conform anexei nr. 8;
b) proprietarii imobilelor rezolvă neînţelegerile pe
cale amiabilă, prin declaraţie autentică, în baza modalităţilor de soluţionare
tehnică, prin modificarea documentaţiilor cadastrale identificate de persoanele
autorizate, în termen de 10 zile lucrătoare de la data indicată în adresa de
convocare. In cazul nerespectării termenului din vina persoanei autorizate,
aceasta va fi sancţionată cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei sau suspendarea
autorizaţiei, conform art. 64 alin. (2) litera g) şi alin. (3) din Legea
cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată;
c) Orice neînţelegeri, care nu se pot rezolva pe cale
amiabilă între proprietari, se vor soluţiona de către instanţele judecătoreşti.
In acest caz, documentaţia cadastrală se respinge.
Art. 28 - (1) In cazul
construcţiilor care au mai mulţi proprietari, releveele la părţile comune din
documentaţia aferentă fiecărui proprietar sunt recepţionate dacă fac parte şi
sunt incluse în documentaţia pentru întreg imobilul sau dacă sunt confirmate
prin acordul asociaţiei de locatari ori prin declaraţiile autentice ale
celorlalţi proprietari.
(2) In cazul dezlipirilor-alipirilor, numărul
cadastral alocat documentaţiei are valabilitate de un an de la data acordării
acestuia. După expirarea termenului, persoana care a verificat documentaţia
anulează numerele cadastrale acordate, iar la sfârşitul fiecărei luni,
inginerul şef verifică valabilitatea numerelor cadastrale alocate.
(3) Numerele cadastrale atribuite imobilelor în faza
de recepţie a documentaţiei care au primit încheieri de respingere la cartea
funciară, vor fi anulate.
Art. 29 - Elementele liniare,
punctuale şi de caroiaj, semnele convenţionale şi atributele textuale din
conţinutul grafic al anexelor la prezentul regulament, reprezintă modele care
pot fi adaptate corespunzător modelelor prevăzute în normele, instrucţiunile,
standardele şi atlasele de semne convenţionale în vigoare.
Art. 30 - Dispoziţiile cap. 3
din prezentul regulament se aplică obligatoriu în cadrul oficiilor teritoriale
care au implementat sistemul informatic integrat de cadastru şi publicitate
imobiliară.
Art. 31 - Anexele nr. 1-18
constituie parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
CĂTRE
OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
Nr. de
înregistrare......................./......./....../ 20......
I. CERERE DE SOLICITARE INFORMAŢII
Subsemnatul (numele şi prenumele persoanei fizice
autorizate sau denumirea persoanei juridice autorizate)
.................................................................. cu
domiciliul (sediul social)
în.....................................................
...................................................................................................
posesor al BI/CI seria ..........nr.........................../CNP(Cod Fiscal)
.................................. ...........................................
.
In vederea întocmirii documentaţiei cadastrale
.............................................., pentru imobilul situat pe teritoriul administrativ al localităţii..................................,
identificat prin (tarla, parcelă, nr.cadastral/topografic sau adresa
imobilului)
....................................................................................................................................................................................................................................,vă solicităm următoarele informaţii................................................................................. .
II. CONVENŢIE
Intre........................................................................în
calitate de proprietar al imobilului mai sus menţionat
şi............................................................persoană fizică/ juridică autorizată au convenit
următoarele:
1................................................va executa o documentaţia cadastrală pentru imobilul mai sus menţionat
2. Termenul de execuţie a documentaţiei este
de...............zile, începând cu data...........................
3. Onorariul convenit pentru lucrările menţionate la
punctul 1 este de.......................lei şi reprezintă
.................................................................................................. din care s-a achitat
avansul în sumă de .................................cu
chitanţa nr........... din data de ................... urmând ca restul de ...................................să fie
achitat la data de.......................... .
4. Plata va fi efectuată prin.........................,în următoarele condiţii.................... .
5. Persoana fizică /juridică
autorizată va depune documentaţia necesară recepţiei şi înscrierii în cartea
funciară şi va ridica încheierea de carte funciară şi extrasul de carte
funciară de informare.
6. Prezenta convenţie se încheie în 4 exemplare, câte
unul pentru fiecare parte, un exemplar pentru a fi depus la oficiul de cadastru
şi publicitate imobiliară în vederea obţinerii informaţiilor solicitate şi unul
în documentaţia supusă înscrierii în cartea funciară.
7. Numărul de ordine al documentaţiei din registrul de
evidenţă a lucrărilor realizate şi verificate este.....................................
8. Alte clauze şi condiţionări................................................................................
Proprietar
Executant
Nume, prenume (denumire)
Nume, prenume (denumire)
Semnătura şi
ştampila* Semnătura şi ştampila
Data
* ştampila se aplică numai în
cazul persoanelor juridice
ANEXA Nr. 2 la regulament
CĂTRE
OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
Nr. de
înregistrare......................./......./....../ 20......
CERERE DE RECEPŢIE Şl ÎNSCRIERE
Subsemnatul(a)
.........................................................................................
domiciliat (ă) în localitatea
....................................................................
str.............................................. nr.................................,legitimat (ă) cu CI/BI seria ...... nr..................................., CNP
...................................................
tel./fax.................................................................
e-mail: ............................................. prin
mandatarul.................................................................................
.............................................................,
vă rog să dispuneţi :
I.OBIECTUL
RECEPŢIEI :
|_| - prima înscriere
(atribuire număr cadastral);
|_| - înscrierea unei
construcţii noi sau extinderea ei, pe o parcelă înscrisă în cartea funciară;
|_| - modificarea limitei de proprietate;
|_| - modificarea suprafeţei
imobilului;
|_| - descrierea
dezmembrămintelor dreptului de proprietate;
|_| - reconstituirea cărţii
funciare pierdute, distruse sau sustrase.
II. OBIECTUL
ÎNSCRIERII :
|_| - întabularea
*.................................................................................................
|_| - înscrierea provizorie
**.................................................................................
|_| - notarea
***..................................................................................................
|_| - radierea ****...............................................................................................
IMOBILUL este identificat prin Cartea Funciară nr......................a
comunei/ oraşului/ municipiului
........................................................................... şi
numărul cadastral al
imobilului.......................................................................................,
situat în
str.....................................................................,
nr.........., bl............scara.........., ap.............,comuna/
oraş/ municipiu................................................................................
.
ACTUL JURIDIC care justifică cererea, anexat în original sau în copie legalizată
:............................................................................................................................................................................................................................................................................. .....................................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
Solicit comunicarea răspunsului
|
prin poştă
|_|
|
la sediul biroului teritorial |_|
|
fax
|_|
|
S-a achitat tariful
de:...................................lei prin chitanţa nr............................ /..............cu codul
nr..................................
DATA........./..................../20...... SEMNĂTURA
* Drept de proprietate, uz, uzufruct, abitaţie,
servitute, concesiune, ipotecă, privilegiu etc.
** Act sub condiţie suspensivă, hotărâre
judecătorească care nu a rămas irevocabilă.
*** Incapacitate, act sub
condiţie rezolutorie sau cu termen, locaţiunea, preemţiunea, promisiunea de
înstrăinare, sechestrul judiciar şi asigurator, schimbarea rangului ipotecii, acţiuni în justiţie
asupra imobilului în cauză, orice alte fapte sau drepturi
personale etc.
**** Drepturi reale, ipotecă, privilegiu.
ANEXA Nr. 3 la regulament
CĂTRE
OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ..................
BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...............................
Nr. de înregistrare................/..../.../ 20......
CERERE DE RECEPŢIE PENTRU DEZLIPIRE/ALIPIRE
Subsemnatul (a)
.............................................................................domiciliat
(ă) în
localitatea...................str......................................nr................,
legitimat (ă) cu CI/BI
seria......nr...............................,CNP...............................,tel./fax.........................
e-mail: ........................prin
mandatarul..............................................................................,
Pentru dezlipirea / alipirea
imobilului/imobilelor identificat/identificate
prin...........................(adresa fiecărui imobilul,numărul cadastral,
numărul de carte funciară), vă înaintăm alăturat documentaţia aferentă,
întocmită conform prevederilor Regulamentului privind conţinutul şi modul de
întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea
funciară, în vederea recepţiei şi obţinerii noilor numere cadastrale.
Solicit comunicarea
răspunsului
|
prin poştă
|_|
|
la sediul biroului teritorial |_|
|
fax
|_|
|
S-a achitat tariful de .......................................... lei prin chitanţa nr.................. /............pentru serviciul cu codul
nr........................ .
Data........./..................../
20...... Semnătura
ANEXA Nr. 4 la regulament
Judeţul...................................................................
Unitatea Administrativ - Teritorială...................
Cod
SIRSUP..........................................................
Indexul cadastral al imobilelor
Număr cadastral
|
Număr de
carte
funciară
|
Adresa
imobilului/denumirea
locului
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 5 la regulament
CĂTRE
OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ....................
DECLARAŢIE
Subsemnatul (a)
...................................................................................................
domiciliat (ă) în
localitatea....................................................................................... str. ................................................................
nr........................, legitimat (ă) cu CI/BI
seria ...... nr..............................., CNP
................................................,prin prezenta declar pe
propria răspundere, în calitate de proprietar al imobilului ..........................................
...................................................................sub sancţiunile prevăzute de art. 292 Cod Penal, că nu am
înstrăinat bunul imobil (sau o parte a acestuia) şi îmi asum întreaga
răspundere pentru punerea la dispoziţia persoanei
autorizate.................................................................................
a următoarelor acte doveditoare a dreptului de
proprietate
........................................................................................................................................................................ ........
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
în vederea identificării limitelor bunului imobil măsurat, pentru
executarea documentaţiei cadastrale, participând la măsurătoare.
DATA...../............./........
SEMNĂTURA,
ANEXA Nr. 6 la regulament
Model de parafă
ANEXA Nr. 7 la regulament
OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE
IMOBILIARĂ...................
Dosar nr...............
Referat nr..........
La cererea <nr. cerere>/<data cererii>
<Domnului / Doamnei>......................
Adresa.........................................
Analizând cererea dumneavoastră pentru recepţia
documentaţiei cadastrale/tehnice a imobilului situat în unitatea administrativ
- teritorială <UAT> , <categoria de folosinţă>, <adresa> şi
înscrierea în cartea funciară este necesar ca, în maxim 30 de zile de la data
comunicării, să:
I Cadastru
IA Notă de completare
prezentaţi următoarele documente.......................
|
IB Notă de respingere a receptionării documentaţiei
cadastrale
se completează în cazul neprezentării documentelor................, sau a depăşirii
termenului limită stabilit prin referatul de
completare
|
Inspector,
II Publicitate
imobiliară
IIA Notă de completare
prezentaţi următoarele documente.......................
|
IIB Notă de respingere a cererii adresate
oficiului/biroului teritorial
se completează dacă există piedici în ceea ce priveşte efectuarea
înscrierii în cartea funciară
|
Asistent-registrator,
ANEXA Nr. 8 la regulament
OFICIUL DE CADASTRU Şl PUBLICITATE IMOBILIARĂ...................
BIROUL DE CADASTRU Şl PUBLICITATE
IMOBILIARĂ....................
Cu sediul
în....................str........................nr............tel/fax.................
DOSAR NR.................../..............
Către,
Dl/D-na/S.C..............................................
Domiciliul/Sediul........................................
Având în vedere cererea înregistrată sub numărul de mai
sus vă rugăm :
|_| ca până la data
de................................, să depuneţi la registratura biroului actele descrise în
referatul anexă, necesare completării dosarului d-voastră.*
|_| ca la data de........................ora................camera nr............, să vă prezentaţi pentru unele lămuriri
suplimentare necesare soluţionării dosarului d-voastră.*
In cazul în care până la termenul stabilit nu veţi
răspunde celor solicitate, cererea d-voastră urmează a fi respinsă conform
art.49 coroborat cu art. 50 alin.1 din Legea cadastrului şi a publicităţii
imobiliare nr.7/1996 republicată.
Data..............................
INSPECTOR / REGISTRATOR
*formularul se va transmite în maxim 30 de zile de la data depunerii cererii fixându-se un nou termen pentru
soluţionarea dosarului.
ANEXA Nr. 9 la regulament
Carte Funciară Colectivă
Nr...............
UAT...................................
Partea I A - Foaia de avere
Adresa:
..........................................................
Nr. Cadastral :
................................................
Suprafaţa :
.....................................................
Nr. tronson
|
Scara
|
Nivel
|
Nr. Ap.
|
Cod
Unitate
individuală
|
Nr. CF
individuală
|
SUPRAFEŢE
(mp)
|
Observaţii
|
Total
proprietate imobiliara
|
Supraf. utilă
pe
apart.
(Suap)
|
Cotă-parte
părţi comune pe apart. (Cpc)
|
Cota parte
teren pe apari. (Cpt)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Descriere
|
(intrare, casa scării, subsol tehnic,
spălătorie, uscătorie, ghenă gunoi, pod, acoperiş, terenul construit şi
neconstruit)
|
Intocmit,
Recepţionat,
|
NOTĂ:
In cazul în care cotele-părţi nu sunt înscrise în
actele de proprietate, acestea se vor calcula pentru fiecare apartament sau a
spaţiului cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din condominiu, după cum
urmează:
I. Pentru
proprietăţile comune:
Cpc = Ki x STpc unde
Ki = Suap/STuap
II. Pentru terenul
de sub construcţie:
Cpt = Ki x St
unde St = Sconstruita la sol + Strotuar
Cpc - cota-parte
proprietate din părţile comune ale clădirii/blocului aferentă fiecărui
apartament sau a spaţiului cu
altă destinaţie decât cea de locuinţă din condominiu;
Suap - suprafaţa utilă a
apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din
condominiu;
STuap- suprafaţa utilă a
tuturor apartamentelor şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă
din condominiu;
STpc - suprafaţa totală
proprietate comună din condominiu;
Cpt - cotă-parte
proprietate teren;
Ki - coeficient
cotă-parte proprietate părţi comune, specifică pentru fiecare apartament sau a
spaţiului cu altă destinaţie decât cea de locuinţă din
condominiu, respectiv a terenului aferent.
Procedura de calcul a cotei de proprietate aferentă
unei locuinţe sau a spaţiului cu altă destinaţie decât cea de locuinţă
dintr-o clădire sau bloc care se constituie în condominiu are la bază
prevederile art. 45 din Normele
metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 400/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
Suprafaţa utilă a apartamentului (Suap) este suma tuturor
suprafeţelor utile ale încăperilor cuprinzând: camera de zi, dormitoare, băi,
WC, duş, bucătărie, spaţii de depozitare şi de circulaţie din interiorul
locuinţei. Nu se cuprind: suprafaţa logiilor şi a balcoanelor, pragurile
golurilor de uşi, ale trecerilor cu deschideri până la 1,00 m, nişele de
radiatoare, precum şi suprafeţele ocupate de sobe şi cazane de baie (câte 0,50
m2 pentru fiecare
sobă şi cazan de baie), în cazul în care încălzirea se face cu sobe. In cazul
locuinţelor duplex nu se cuprinde rampa de acces,
conform Anexei nr. 1 din Legea locuinţei nr.
114/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Proprietatea comună include toate părţile din
condominiu care nu sunt părţi dintr-un apartament sau spaţiu cu altă destinaţie
decât cea de locuinţă.
Apartamentul sau spaţiul cu
altă destinaţie decât cea de locuinţă (Suap), împreună cu cota-parte indiviză
din proprietatea comună (Cpc), inclusiv terenul (Cpt), reprezintă parcela
individuală de proprietate imobiliară.
In scopul deschiderii Cărţii Funciare Colective, datele vor fi preluate din Cartea de Imobil a blocului.
ANEXA Nr. 10 la regulament
Descrierea lucrărilor topografice şi geodezice
> metode şi aparatura folosite la măsurători;
> sistemul de coordonate;
> puncte geodezice de sprijin vechi şi noi folosite;
> starea punctelor geodezice vechi;
> descrierea punctelor topografice noi determinate
în cadrul lucrării (puncte de îndesire ale reţelei de sprijin sau ale reţelei
de ridicare).
Executant
Semnătura şi ştampila
Data întocmirii
Parafa
Semnătura şi data
ANEXA Nr. 11 la regulament
Plan de amplasament şi delimitare a imobilului
Scara 1:500
Nr. cadastral
|
Suprafaţa măsurată
|
Adresa imobilului
|
|
|
|
A Date
referitoare la teren
|
Nr. parcelă
|
Categorie de
folosinţă
|
Suprafaţa
(mp)
|
Valoare de
impozitare
(lei)
|
Menţiuni
|
1
|
Cc
|
1177
|
12.000
|
Imprejmuit cu
gard de beton
|
Total
|
1177
|
12.000
|
-
|
B. Date
referitoare la constructii
|
Cod constr.
|
Suprafaţa
construita la sol (mp)
|
Valoare de
impozitare (lei)
|
Menţiuni
|
C 1
|
73
|
44.000
|
Sup. constr. desfăşurată = 146 mp
|
C2
|
9
|
7.000
|
Sup. constr.
desfăşurată - 9 mp
|
C3
|
12
|
3.000
|
Sup. constr.
desfăşurată = 12 mp
|
Total
|
100
|
54.000
|
-
|
|
|
|
|
INVENTAR DE
COORDONATE
|
Executant,
Semnătura şi
ştampila
Data
|
|
Sistem de proiecţie: ............
|
Pct
|
E(m)
|
N(m)
|
1
|
554110,90
|
344830,46
|
2
|
554079,41
|
344801,24
|
3
|
554061,94
|
344819,32
|
Se
confirmă suprafaţa din măsurători şi Introducerea imobilului în baza de date
Parafa
Semnătura şi
data
Ştampila BCPI
|
4
|
554087,84
|
344848,81
|
Suprafaţa
totală măsurată =
1117mp
Suprafaţa
din act = 1100 mp
|
|
|
|
|
|
|
In situaţia în care exista numere cadastrale pentru
imobilele vecine, în locul numelui vecinului se va trece numărul cadastral
Suprafaţa totală măsurată se rotunjeşte la metru pătrat
ANEXA Nr. 12 la regulament
RELEVEU APARTAMENT
Scara 1 : 100
Nr. Cadastral al terenului
|
Suprafaţa
|
Adresa imobilului
|
|
|
|
Cartea Funciara colectivă nr.
|
|
UAT
|
|
Cod unitate individuală (U)
|
|
CF individuală
|
|
Nr.
încăpere
|
Denumire
încăpere
|
Suprafaţa
utilă
[mp]
|
1
|
Dormitor 1
|
10.55
|
2
|
Sufragerie
|
18.00
|
3
|
Dormitor 2
|
12.30
|
4
|
Vestibul
|
6,70
|
5
|
Bucătărie
|
8.50
|
6
|
Cămară
|
1.25
|
7
|
WC Serviciu
|
2.20
|
8
|
Baie
|
4,30
|
9
|
Debara
|
0,50
|
Suprafaţă
Utilă = 64.30 mp
|
10
|
Balcon 1
|
3.80
|
11
|
Balcon 2
|
3.70
|
12
|
Balcon 3
|
3.20
|
Suprafaţă
Totală = 75.00 mp
|
Executant,
|
Data
|
(Nume,
prenume, semnătură, ştampilă)
|
|
Recepţionat,
|
Data
|
(Nume,
prenume, funcţie, semnătură, ştampilă)
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 13 la regulament
TABEL DE
MIŞCARE PARCELARĂ
a imobilului
situat în UAT...........
|
SITUAŢIA
ACTUALĂ
|
SITUAŢIA
PROPUSA
|
Nr.T.P.
|
Nr.tarla
|
Nr.Parc.
|
Supraf. mp
|
Categoria de folosinţă
|
Proprietari
|
Nr. Cad.
|
Supraf. mp
|
Categoria de folosinţă
|
Proprietari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
Recepţionat
Situaţia
juridică a imobilului
|
ANEXA Nr. 14 la regulament
Fişă de măsurători prin metode clasice
Fişierele pe suport magnetic conţinând măsurătorile
efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor
topografice, în cazul măsurătorilor clasice, vor avea specificate, în antet,
firma care a efectuat măsurătorile, tipul şi performanţele tehnice ale
aparaturii utilizate; măsurătorile vor fi prezentate în
formatul de mai jos :
Punct de
staţie
(max. 8
caract.)
|
Punct vizat
(max. 8
caract.)
|
Distante
|
Direcţii
orizontale
|
Unghiuri
zenitale
|
Cod
(dacă este
cazul)
|
|
|
|
|
|
|
INVENTAR DE COORDONATE - fişier ASCII
Judeţul...........
Denumirea unităţii
administrativ-teritoriale...........
Cod SIRSUP...........
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
Cod punct X
Y st
ANEXA Nr. 15 la regulament
Fişă de măsurători prin tehnologie GPS
In cazul determinărilor GNSS(GPS) se vor prezenta:
• schema cu dispunerea punctelor determinate;
• schema conţinând planificarea sesiunilor de
măsurători;
• fişiere pe suport magnetic, în format RINEX1 conţinând
măsurătorile efectuate (inclusiv denumirea punctului, înălţimea corectă şi
tipul antenei, intervalul de înregistrare),
• Rezultate ale prelucrării vectorilor (bazelor)
măsuraţi (coordonate relative şi indicatori de precizie pe componente),
• Coordonatele compensate ale punctelor şi precizii
în sistem geocentric cartezian (X,Y,Z) şi/sau elipsoidal (B,L,h) şi rezultatele
transcalculului în sistem de referinţă naţional (XS,YS,HN) pentru punctele noi
determinate.
COORDONATELE
PUNCTELOR COMUNE (elipsoid WGS84 sau GRS80)
|
|
PCT
XW YW ZW BW LW HW
|
|
COORDONATELE
PUNCTELOR COMUNE (elipsoid Krasovski 1940)
|
|
PCT
XS YS HN NK BW LW
HW XK YK ZK
|
|
PARAMETRII
LOCALI DE TRANSFORMARE (HELMERT) : (XYZ)K <-> (XYZ)W
(dX,dY,dZ,m,rx,ry,rz)
şi precizia de determinare a lor (Sdx,Sdy,Sdz,Sm,Srx,Srv,Srz)
|
……………………… …………………………
|
COORDONATELE
PUNCTELOR NOI (elipsoid WGS84 sau GRS80) şi PRECIZII
|
|
PCT
XW SXW YW SYW ZW
SZW BW SBW LW SLW
HW SHW
|
………………………………………………………………………….............
|
COORDONATELE
PUNCTELOR NOI (elipsoid Krasovski şi/sau plan de proiecţie) şi PRECIZII
|
|
PCT
XK YK ZK BK LK HK XS SXS
YS SYS NK HN SHN
|
…………………………………………………………………………………..
|
Notaţii utilizate:
(XW,YW,ZW) - coordonate carteziene geocentrice -
elipsoid WGS84/GRS80
(XK, YK,ZK) - coordonate carteziene geocentrice -
elipsoid Krasovski 1940
(BW,LW,HW) - coordonate elipsoidale - elipsoid
WGS84/GRS80
(BK,LK,HK) - coordonate elipsoidale - elipsoid Krasovski
1940
(XS, YS) - coordonate plane - plan de proiecţie
naţional
(dX,dY,dZ,m,rx,ry,rz) - cei 7 parametri ai unei
transformări Helmert 3D
HN - cote normale în sistem de
referinţă naţional (MN1975)
NK - ondulaţia (cvasi)geoidului (relativ la elipsoidul
Krasovski 1940)
SXW, SyW, SZW - precizia de determinare a coordonatelor carteziene geocentrice
SXS SYS - precizia de determinare a coordonatelor în plan de proiecţie
St - precizia
totală de determinare a coordonatelor în plan de proiecţie
1Receiver Independent
Exchange Format - Format de schimb independent de receptor
ANEXA Nr. 16 la regulament
Plan de amplasament şi delimitare a imobilului cu
propunerea de dezlipire/alipire
Scara 1: 500
Nr. cadastral
|
Suprafaţa măsurată
|
Adresa imobilului
|
|
|
|
Tabel de mişcare parcelară pentru dezlipire/alipire
imobil
Situaţia
actuală
(înainte de
dezlipire/alipire)
|
Situaţia
viitoare
(după dezlipire/alipire)
|
Nr.
cad.
|
Suprafaţa
(mp)
|
Categoria
de folosinţă
|
Descrierea
imobilului
|
Nr. cad.
|
Suprafaţa
(mp)
|
Categoria
de folosinţă
|
Descrierea
imobilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
-
|
-
|
-
|
|
-
|
-
|
Executant,
Parafa
Semnătura şi
ştampila Semnătura
şi data
Data
Ştampila BCPI
Notă:
In situaţia în care există numere cadastrale pentru imobilele
vecine, în locul numelui vecinului se va trece numărul cadastral
ANEXA Nr. 17 la regulament
Primăria...........
Nr......./.......
CERTIFICAT
de atestare a edificării/extinderii construcţiei
Urmare a cererii înregistrate cu nr. de
mai sus, de către_________ __________________________, se adevereşte de noi că pe terenul situat în________ ___________________,
înscris în cartea funciară nr. ________________, a localităţii ________________, cu nr.
cadastral/topografic________________________, există o
construcţie edificată în anul ________________ , descrisă în documentaţia anexată.
Edificarea / extinderea construcţiei este realizată în conformitate cu /fără autorizaţia de construire nr._________/_____________, cu
procesul-verbal de recepţie finală nr.______/____________.
Prezentul certificat s-a eliberat pentru înscrierea construcţiei în cartea funciară, în condiţiile art. 55 alin.(l)
din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr.7/1996, republicată.
Primar,
Secretar,
ANEXA Nr. 18 la regulament
Proces - verbal de vecinătate a imobilului situat în unitatea
administrativ-teritoriala...........................................
Incheiat la data....................
In temeiul Legii cadastrului şi a publicităţii
imobiliare nr.7/1996, republicată, în conformitate cu Regulamentul privind conţinutul
şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, subsemnaţii
........................(nume,prenume/denumire, domiciliul/sediul, act de
identitate/CUI seria, nr.) am procedat la recunoaşterea şi stabilirea
limitei şi vecinătăţilor imobilului situat în
.............................................................................
Str........................................... ...................nr................,după cum urmează :
Limita începe din punctul
nr........................ marcat pe schiţa anexată, situat în vecinătatea...................................
la ................................................. şi trece prin punctele (se
completează după materializarea punctelor, cu numărul fiecărui punct şi se face
o descriere a traseului limitei şi vecinătăţilor) ................................................................................................................................................................................................... .........................................
Punctele situate pe limita imobilului, felul
materializării, destinaţiile şi categoriile de folosinţă, forma şi traseul
limitei şi numele/denumirea vecinătăţilor sunt prezentate în schiţa anexată,
semnată de noi, care face parte integrantă din prezentul proces-verbal.
Subsemnaţii proprietari ai imobilelor învecinate cu
imobilul a cărui suprafaţă se modifică, recunoaştem, sub sancţiunile prevăzute
de art. 292 Cod Penal, limitele stabilite prin prezentul proces-verbal şi
schiţa anexă, fiind de acord cu acestea.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat
în........exemplare ( câte un exemplar pentru fiecare
parte semnatară şi unul pentru documentaţia cadastrală).
Proprietar, Proprietarii
imobilelor învecinate:
.............................................................
.............................................................
.............................................................
Persoana autorizată..............................,
certific faptul că semnăturile aparţin
proprietarilor imobilelor învecinate.
.............................................................
NOTĂ : Certificarea se va face prin semnătura şi
parafa persoanei autorizate.