ORDIN
Nr. 99 din 10 februarie 2006
pentru aprobarea modelului
Declaratiei-inventar privind comisionul datorat
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 190 din 28 februarie 2006
Având în vedere art. II alin. (2)
din Legea nr. 403/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă,
în baza art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul Declaratiei-inventar privind
comisionul datorat, conform art. II alin. (2) din Legea nr. 403/2005 pentru
modificarea şi completarea
Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a
persoanelor încadrate în muncă,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Instrucţiunile de completare şi depunere a Declaratiei-inventar privind
comisionul datorat sunt menţionate
în anexa nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1*) şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Inspecţia Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la
data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 1
.................................
(denumire angajator)
Nr....../data..............
Inspectoratul Teritorial de Muncă
................................................
Nr...............data..........................
DECLARAŢIE - INVENTAR privind
comisionul datorat
A.Date de identificare a
angajatorului
Cod de identificare fiscală
|
|
Denumire/ Nume şi Prenume
|
|
Judeţ
|
|
Localitatea
|
|
Sector
|
|
Strada
|
|
Nr.
|
|
Bl.
|
|
Sc.
|
|
Ap.
|
|
Cod poştal
|
|
Tel.
|
|
E-mail
|
|
Banca
|
|
Cont IBAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stare de faliment: [DA]/[NU]
Denumire lichidator
.................................................................. Judeţ..............................
Localitatea........................................
...................................... Sector
................ Str..................................................
Nr........ Bl....... Sc........ Ap....... Tel. ..........................,e-mail
...................................
C.N.P./C.F................................................
Data intrării în procedura de
lichidare:........................(zz/ll/aaaa.)
B. Date cu privire la comisionul
datorat
-Lei(RON)-
Explicaţii
|
Obligaţii datorate si neachitate
|
TOTAL DIN CARE, DIN ANUL:
|
Obligaţii neachitate la 31 ianuarie
2006**
|
In sold la data de 31.12.2005*
|
2000
|
2001
|
2002
|
2003
|
2004
|
2005
|
1
|
2=(3+4+5+6+7+8)
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
TOTAL (a+b+c)
din care :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a
|
Comision (a.1. + a.2.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a.l.-0.25%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a.2. - 0.75%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b
|
Dobânzi / majorări de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c
|
Penalităţi de întârziere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*se completează cu suma
restantă/de recuperat aflată în sold la data de 31.12.2005, inclusiv
accesoriile (dobânzi/majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere),
calculate pe propria răspundere, până la data de 31
decembrie 2005.
** se completează cu suma
restantă/de recuperat aflata în sold ta data de 31 ianuarie 2006, inclusiv
accesoriile (dobânzi/majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere), calculate
pe propria răspundere, până la data de 31 ianuarie
2006. Nu include comisionul datorat aferent lunii ianuarie 2006.
Prezenta declaraţie constituie
titlu de creanţă şi înştiinţare de plată de la data depunerii/transmiterii la
inspectoratul teritorial de muncă, în condiţiile legii.
Prezenta declaraţie devine titlu executoriu în condiţiile legii.
Sub sancţiunile aplicate falsului
în declaraţii declar că am examinat această declaraţie şi în conformitate cu
informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.
Numele................................Prenumele...................................Data.....................
Funcţia /
Calitatea..............................
Semnătura şi ştampila
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI de completare şi depunere a Declaraţiei-inventar privind comisionul
datorat
A. Menţiuni cu privire la obligaţia de depunere a Declaraţiei-inventar privind comisionul
datorat
1. Au obligaţia să depună Declaraţia-inventar privind comisionul datorat,
denumită în continuare declaraţie-inventar, plătitorii de
comision prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind
unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, care înregistrează la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii nr. 403/2005
pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a
persoanelor încadrate în muncă,
obligaţii restante şi neachitate inspectoratului teritorial de
muncă, reprezentând comision
datorat, dobânzi/majorări de
întârziere şi penalităţi de întârziere.
2. Declaraţia-inventar se depune la inspectoratul
teritorial de muncă în a cărui rază îşi are sediul
sau domiciliul, după caz,
angajatorul, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
3. Declaraţia-inventar cuprinde obligaţiile restante şi neachitate, pe ani fiscali, inclusiv dobânzile/majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente, sume stabilite pe propria răspundere, conform evidenţei contabile.
4. In cazul în care angajatorii au
înfiinţat sucursale, puncte de
lucru sau alte asemenea entităţi fără personalitate juridică, declaraţia-inventar se va completa avându-se în vedere şi activitatea desfăşurată de sucursalele, punctele de lucru sau entităţile fără personalitate
juridică.
B. Menţiuni cu privire la completarea
declaraţiei-inventar
1. Datele de identificare ale
angajatorului se completează
după cum urmează:
a) în cazul angajatorilor
persoane juridice: codul de înregistrare fiscală, denumirea angajatorului, precum şi a sediului social al persoanei juridice. In cazul codului de
identificare fiscală se
completează numai numerele
care intră în compunerea
acestuia;
b) în cazul angajatorilor persoane
fizice: codul numeric personal, numele şi prenumele angajatorului, precum şi domiciliul sau reşedinţa permanentă a persoanei fizice.
2. Rubrica „Stare de
faliment" se bifează după cum urmează:
a) „DA", dacă în cazul angajatorului menţionat la pct. 1 lit. a) s-a deschis
procedura de faliment, prin încheierea definitivă şi executorie
pronunţată de judecătorul-sindic, conform dispoziţiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) „NU", dacă în cazul angajatorului menţionat la pct. 1 lit. a) nu s-a deschis
procedura de faliment, prin încheierea definitivă şi executorie
pronunţată de judecătorul-sindic, conform dispoziţiilor Legii nr. 64/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
a) Dobânzi/majorări de întârziere
3. In cazul în care s-a deschis
procedura de faliment, potrivit pct. 2 lit. a), spaţiile rezervate datelor de identificare ale lichidatorului, precum şi data intrării în procedura de faliment se completează în mod corespunzător.
4. Dobânzile/majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere datorate se calculează pe propria răspundere
de către angajatori, având în
vedere prevederile legale în vigoare la data aplicării acestora, după
cum urmează:
Actul normativ
|
Cota majorărilor
de întârziere/dobânzilor
|
Perioada de aplicare
|
Hotărârea
Guvernului nr. 564/2000
|
0,15%
|
1.08.2000-28.10.2001
|
Hotărârea
Guvernului nr. 1.043/2001
|
0,1%
|
29.10.2001-31.08.2002
|
Hotărârea
Guvernului nr. 874/2002
|
0,07%
|
1.09.2002-31.12.2002
|
Hotărârea
Guvernului nr. 1.513/2002
|
0,06%
|
1.01.2003-3.02.2004
|
Hotărârea
Guvernului nr. 67/2004
|
0,06%
|
4.02.2004-31.08.2005
|
Hotărârea
Guvernului nr. 784/2005
|
0,05%
|
1.09.2005-31.12.2005
|
Legea nr. 210/2005
|
0,1%
|
1.01.2006-prezent
|
b) Penalităţi de
întârziere
|
|
|
Actul normativ
|
Cota penalităţilor
de întârziere/dobânzilor
|
Perioada de aplicare
|
Ordonanţa
Guvernului nr. 61/2002
|
0,5%
|
1.01.2003-30.12.2003
|
Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003
|
0,5%
|
1.01.2004-13.07.2005
|
Legea nr. 210/2005
|
0,6%
|
14.07.2005-31.12.2005
|
5. Rândurile aferente
dobânzilor/majorărilor de
întârziere şi penalităţilor de întârziere se completează de către angajatori şi
în situaţia în care sumele
reprezentând comision datorat au fost achitate cu întârziere faţă de termenul stabilit prin lege,
indiferent dacă la data
depunerii declaraţiei-inventar
se înregistrează sau nu obligaţii restante.
6. Sumele reprezentând obligaţii datorate şi neachitate se completează în lei noi (RON) şi
se rotunjesc la leu după cum
urmează:
a) până la data de 30 iunie 2005 se rotunjeşte soldul debitor/creditor cumulat, matematic, la leu, după caz;
b) în perioada 1 iulie-31
decembrie 2005 soldurile debitoare/creditoare lunare se rotunjesc matematic la
leu, după caz.
7. In tabel se vor trece cu minus
sumele achitate în plus faţă
de obligaţiile datorate.
8. In situaţia în care termenul de prescripţie a dreptului de a stabili comisionul
datorat pentru anul 2000 a fost întrerupt până la data intrării
în vigoare a Legii nr. 403/2005, se vor declara şi sumele aferente acestei perioade.
9. Declaraţia-inventar se completează şi se semnează de către persoane autorizate să angajeze răspunderea angajatorului.
10. Rubrica „Data" se
completează cu data completării declaraţiei-inventar.
C. Menţiuni cu privire la depunerea
declaraţiei-inventar
1. Declaraţia-inventar se depune pe suport hârtie la
inspectoratul teritorial de muncă, pe un formular editat de angajator prin utilizarea următoarelor proceduri:
a) folosirea programului de
asistenţă elaborat de Inspecţia Muncii şi pus la dispoziţie
angajatorilor gratuit. Acesta poate fi obţinut de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă ori poate fi descărcat de pe pagina de web a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro;
sau
b) folosirea procedurii on-line de
completare şi listare a
declaraţiei-inventar, după obţinerea de către
angajatori a contului de acces (utilizator şi parolă) de la
inspectoratul teritorial de muncă.
2. Formularul declaraţiei-inventar editat potrivit pct. 1,
semnat şi ştampilat, va fi depus la inspectoratul
teritorial de muncă, personal
sau prin utilizarea serviciilor poştale cu confirmare de primire.
3. Declaraţia-inventar completată potrivit pct. 1 lit. a) va fi însoţită şi de formatul
electronic al acesteia, respectiv pe CD, discheta 3 1/2 inch, 1.440 MB sau
medii de stocare USB cu sistem de fişiere FAT/FAT32. Specificaţiile tehnice ale declaraţiei-inventar în format electronic pot fi obţinute de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă sau pot fi descărcate de pe pagina de web a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro.