Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 123 din 21 februarie 2008

privind constituirea si functionarea Comisiei pentru Securitatea Sociala a Lucratorilor Migranti

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 216 din 20 martie 2008



Având în vedere prevederile Regulamentului Consiliului nr. 1.408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, ale Regulamentului Consiliului nr. 574/72/CEE care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 1.408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii şi ale Regulamentului Consiliului nr. 1.791/2006/CE de adaptare a anumitor regulamente şi decizii adoptate în domeniile liberei circulaţii a mărfurilor, liberei circulaţii a persoanelor, dreptului societăţilor comerciale, politicii în domeniul concurenţei, agriculturii (inclusiv legislaţia sanitar-veterinară şi fitosanitară), politicii în domeniul transporturilor, fiscalităţii, statisticii, energiei, mediului, cooperării în domeniile justiţiei şi afacerilor interne, uniunii vamale, relaţiilor externe, politicii externe şi de securitate comune şi instituţiilor, având în vedere aderarea Bulgariei şi a României,

în temeiul prevederilor art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi a prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi ministrul sănătăţii publice emit următorul ordin:

Art. 1. -In sensul aplicării prezentului ordin:

a)   Regulamentul Consiliului nr. 1.408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 149 din 5 iulie 1971, cu modificările şi completările ulterioare, este denumit în continuare Regulament;

b)  Regulamentul Consiliului nr. 574/72/CEE care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 1.408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 74 din 27 martie 1972, cu modificările şi completările ulterioare, este denumit în continuare Regulament de aplicare;

c) Regulamentul Consiliului nr. 1.791/2006/CE de adaptare a anumitor regulamente şi decizii adoptate în domeniile liberei circulaţii a mărfurilor, liberei circulaţii a persoanelor, dreptului societăţilor comerciale, politicii în domeniul concurenţei, agriculturii (inclusiv legislaţia sanitar-veterinară şi fitosanitară), politicii în domeniul transporturilor, fiscalităţii, statisticii, energiei, mediului, cooperării în domeniile justiţiei şi afacerilor interne, uniunii vamale, relaţiilor externe, politicii externe şi de securitate comune şi instituţiilor, având în vedere aderarea Bulgariei şi a României, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 363 din 20 decembrie 2006, este denumit în continuare Regulament Anexe - RO.

Art. 2. - (1) Pentru aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, potrivit prevederilor Regulamentului Anexe - RO sunt stabilite autorităţile competente, organismele de legătură şi instituţiile competente, după cum urmează:

a) autorităţi competente sunt următoarele instituţii: Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi Ministerul Sănătăţii Publice;

b) organisme de legătură sunt următoarele instituţii: Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

c)  instituţii competente sunt următoarele instituţii: casele teritoriale de pensii, casele de asigurări de sănătate, agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, direcţiile teritoriale de muncă şi protecţie socială.

(2) Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale este instituţia desemnată pentru aplicarea prevederilor art. 13-17 din Regulament.

Art. 3. - (1) Organismele de legătură elaborează, adoptă cu avizul autorităţilor competente şi publică instrucţiuni specifice pentru aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare.

(2) Instrucţiunile specifice reglementează:

a)  modul de acordare, calcul, plată şi export al drepturilor acordate în baza prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

b)  modul de eliberare şi utilizare a formularelor necesare pentru aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;

c) rolul şi atribuţiile fiecărei instituţii competente;

d) schimbul de date şi informaţii, circuitul documentelor.

Art. 4. - Se înfiinţează Comisia pentru Securitatea Socială a Lucrătorilor Migranţi, organism interministerial, denumită în continuare Comisia, fără personalitate juridică, pentru coordonarea aplicării prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare.

Art. 5. - (1) Comisia este formată din 9 membri. Componenţa Comisiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Pentru rezolvarea unor probleme tehnice specifice, Comisia constituie grupuri de lucru, alcătuite din experţi în domeniu.

(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei este elaborat de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi aprobat pe baza votului a două treimi din numărul membrilor Comisiei.

(4) La lucrările Comisiei participă ca observatori reprezentanţi ai organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional.

Art. 6. - Comisia are următoarele atribuţii:

a) analizarea şi dezbaterea măsurilor care trebuie luate pentru implementarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare, precum şi asupra acordurilor bilaterale în domeniul securităţii sociale;

b) discutarea deciziilor Comisiei Administrative pentru Securitatea Socială a Lucrătorilor Migranti, constituită în baza art. 80 din Regulament;

c)  promovarea şi dezvoltarea cooperării între instituţiile implicate în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;

d) analizarea şi aprobarea documentelor elaborate şi propunerilor formulate de organismele de legătură, precum şi în cadrul grupurilor de lucru la nivel de experţi;

e) discutarea şi promovarea măsurilor pentru pregătirea personalului din instituţiile implicate în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;

f) discutarea şi promovarea propunerilor de îmbunătăţire a modalităţilor de informare a lucrătorilor migranti în privinţa drepturilor de securitate socială;

g) discutarea propunerilor privind participarea reprezen­tanţilor României în Comisia Administrativă pentru Securitatea Socială a Lucrătorilor Migranti, precum şi la comitetele şi grupurile de lucru constituite în subordinea acesteia;

h) aprobarea raportului anual privind aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare, elaborat pe baza rapoartelor prezentate de organismele de legătură.

Art. 7. - (1) Comisia este condusă de ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse, în calitate de preşedinte.

(2) In activitatea sa, preşedintele este sprijinit de un vicepreşedinte, care asigură conducerea Comisiei în lipsa preşedintelui. Vicepreşedintele este secretarul de stat coordonator al Departamentului afaceri europene şi relaţii externe din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.

(3) Adunările ordinare ale Comisiei au loc la începutul fiecărui trimestru al anului, iar cele extraordinare, ori de câte ori se consideră necesar, la propunerea oricărui membru, cu avizul preşedintelui.

Art. 8. - (1) Secretariatul tehnic al Comisiei funcţionează în cadrul Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.

(2) Atribuţiile secretariatului tehnic se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei.

(3) Membrii secretariatului tehnic sunt desemnaţi prin decizie a preşedintelui Comisiei.

Art. 9. -In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse elaborează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei, care va fi analizat şi adoptat în prima şedinţă a acesteia.

Art. 10. - (1) Organismele de legătură prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) elaborează şi adoptă, cu avizul Comisiei, manuale şi ghiduri de aplicare a prevederilor Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare, specifice fiecărui risc, precum şi materiale publicitare pentru informarea lucrătorilor migranti, în privinţa drepturilor de securitate socială.

(2) Cheltuielile pe care le implică aplicarea alin. (1) se suportă din bugetele specifice riscurilor sociale acoperite, gestionate prin intermediul organismelor de legătură.

Art. 11. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

COMPONENŢA

Comisiei pentru Securitatea Socială a Lucrătorilor Migranti

• Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse - preşedinte

• Secretarul de stat coordonator al Departamentului afaceri europene şi relaţii externe din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse - vicepreşedinte

• Secretarul de stat responsabil de activitatea de afaceri europene din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice - membru

• Secretarul de stat coordonator al Departamentului afaceri sociale şi egalitate de şanse din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse - membru

• Secretarul de stat coordonator al Departamentului dialog social, legislaţia muncii şi relaţia cu Parlamentul din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse - membru

• Secretarul de stat coordonator al Departamentului strategie şi ocupare forţă de muncă din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse - membru

• Preşedintele Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale - membru

• Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - membru

• Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă - membru


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 123/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 123 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 123/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu