Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.12 din 28.02.2017

privind aprobarea Procedurii de evaluare a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru sprijinirea românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor acestora
ACT EMIS DE: Ministerul pentru Romani de Pretutindeni
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 174 din 09 martie 2017



SmartCity1

În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 17/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 857/2013 privind organizarea şi funcţionarea Institutului „Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii de pretutindeni, precum şi în baza prevederilor din:Legea nr. 321/2006 privind regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, precum şi a modului de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni pentru această activitate, cu modificările ulterioare;

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 privind stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;

Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul pentru românii de pretutindeni emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de evaluare a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru sprijinirea românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor acestora, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni. Ministrul pentru românii de pretutindeni, Andreea Păstîrnac ANEXĂPROCEDURĂ DE EVALUARE a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru sprijinirea românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor acestora În conformitate cu dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 321/2006 privind regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, precum şi a modului de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni pentru această activitate, cu modificările ulterioare, acordarea de finanţări nerambursabile se face pe baza evaluării programelor, proiectelor sau acţiunilor de către o comisie de evaluare din cadrul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni (MpRP). Procedura de evaluare, selectare şi aprobare a programelor, proiectelor sau acţiunilor, precum şi derularea şi utilizarea fondurilor alocate vor respecta principiile liberei concurenţe, eficacităţii utilizării fondurilor publice, transparenţei şi tratamentului egal, definite potrivit art. 4 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare. I. Constituirea şi funcţionarea Comisiei de evaluare Membrii Comisiei de evaluare sunt numiţi prin ordin al ministrului pentru românii de pretutindeni. Comisia de evaluare este alcătuită din 5 membri cu drept de vot şi 2 membri supleanţi. La şedinţele Comisiei de evaluare vor participa, fără drept de vot, reprezentanţi ai compartimentelor juridic şi financiar, responsabilul de proiect şi un membru al Secretariatului tehnic. La lucrările Comisiei de evaluare pot participa în calitate de observatori, în vederea asigurării transparenţei decizionale, membri ai comisiilor de specialitate de la Senat sau Camera Deputaţilor. În cazul în care se evaluează gestionat de către unul dintre membrii Comisiei de evaluare, membrul aflat în incompatibilitate va fi înlocuit cu un membru supleant. Pe lângă Comisia de evaluare funcţionează Secretariatul tehnic, alcătuit din 3 persoane. Secretariatul tehnic gestionează activitatea comisiei între şedinţe. De asemenea, Secretariatul tehnic asigură informarea, la cererea beneficiarilor, cu privire la sesiunea de finanţare, procedura de depunere a cererilor, programele de finanţare etc. După înregistrarea cererilor de finanţare depuse la MpRP, acestea sunt redirecţionate către Secretariatul tehnic, care le centralizează şi le înaintează responsabililor de proiect conform procedurii de repartiţie. Ulterior analizării îndeplinirii condiţiilor de conformitate şi de eligibilitate, cererile de finanţare sunt predate de către responsabilii de proiect Secretariatului tehnic, în vederea evaluării acestora de către Comisia de evaluare. Secretariatul tehnic asigură pregătirea lucrărilor Comisiei de evaluare şi, de comun acord cu membrii acesteia, stabileşte data şi ora şedinţei. Comisia de evaluare se întruneşte la sediul MpRP o dată la 2 luni sau de câte ori este nevoie. Fiecare membru al Comisiei de evaluare va semna la începerea activităţii în comisie o declaraţie de imparţialitate. Membrii Comisiei de evaluare au dreptul de a analiza şi evalua documentele depuse de solicitanţi individual şi/sau în şedinţe comune. II. Atribuţiile Comisiei de evaluare şi ale Secretariatului tehnic Evaluarea se realizează în cadrul unor sesiuni de evaluare, fiind avute în vedere proiectele depuse până la acel moment. Şedinţele Comisiei de evaluare sunt conduse de preşedintele comisiei. Comisia de evaluare analizează fiecare proiect, inclusiv proiectele iniţiate de către MpRP, ţinând cont de criteriile generale stabilite de prevederile legale referitoare la regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, de modul de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni pentru această activitate, precum şi de prezentul regulament. Evaluarea proiectelor de către Comisia de evaluare se va realiza în ordine cronologică şi, totodată, în ordinea perioadei de derulare a acţiunilor. Astfel, se va avea în vedere numărul de înregistrare pe care proiectul îl primeşte la momentul transmiterii/depunerii la registratura MpRP, cu excepţia celor ale căror activităţi au loc într-un termen scurt, care vor fi evaluate cu prioritate. Fiecare membru al Comisiei de evaluare va întocmi o fişă de punctaj, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură. Ulterior evaluării se va completa fişa de proiect, conţinând următoarele: punctajele obţinute de la fiecare membru al Comisiei de evaluare;

data la care s-a evaluat proiectul;

punctajul final reprezentând media punctajelor membrilor Comisiei de evaluare.Deciziile, propunerile şi concluziile Comisiei de evaluare, precum şi fişa de punctaj întocmită pentru fiecare proiect se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, redactat, datat şi înregistrat de către reprezentantul Secretariatului tehnic. La solicitarea membrilor Comisiei de evaluare pot fi consemnate în procesul-verbal opinii, propuneri, puncte de vedere etc. Comisia de evaluare analizează fiecare proiect, inclusiv proiectele iniţiate de către MpRP, ţinând cont de criteriile generale privind acordarea finanţărilor nerambursabile, precum şi de criteriile specifice fiecărui program de finanţare, astfel cum acestea sunt prevăzute mai jos. Formularul de evaluare se structurează în: 1. criteriu eliminator ELIGIBIL/NEELIGIBIL; 2. criterii referitoare la solicitant - 20 de puncte; 3. criterii referitoare la proiect - 72 de puncte; 4. criterii specifice programului de finanţare - 8 puncte.

Nr. crt. Criteriu eliminator Eligibil/ Neeligibil
1. Eligibilitate
1.1. Încadrarea proiectului în Legea nr. 321/2006, cu modificările ulterioare, Legea nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Programul de guvernare 2017-2020 şi Strategia privind relaţia cu românii de pretutindeni DA/NU
Criteriu Punctaj maxim
2. Capacitatea organizatorică şi funcţională a solicitantului 20
2.1. Experienţa în derularea proiectelor 4
2.2. Calitatea activităţilor organizate 4
2.3. Calificarea membrilor echipei şi capacitatea de implementare a proiectelor 3
2.4. Colaborările şi parteneriatele cu alţi finanţatori, autorităţi publice, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale 3
2.5. Asigurarea continuităţii proiectelor 3
2.6. Existenţa unor surse de finanţare proprii sau atrase de solicitant 3
3. Criterii referitoare la proiect 72
3.1. Asocierea şi contribuţia mai multor organizaţii în vederea implementării proiectului 4
3.2. Relevanţa şi impactul proiectului pentru obiectivele programelor MpRP şi pentru grupul-ţintă şi beneficiarii direcţi 4
3.3. Caracterul novator, faptul că aduce idei şi metode noi în domeniul susţinerii activităţilor destinate românilor de pretutindeni 4
3.4. Obiective clar definite şi realiste 4
3.5. Concordanţă între obiective, activităţi şi rezultatele aşteptate 4
3.6. Definirea clară a etapelor de realizare a proiectului 4
3.7. Eficienţa dintre costuri şi activităţi 4
3.8. Planificarea coerentă a activităţilor 4
3.9. Definirea clară a grupului-ţintă şi a beneficiarilor, ţinând cont de numărul, diversitatea, distribuţia geografică şi gradul de implicare a beneficiarilor
3.9.1. Numărul 2
3.9.2. Diversitatea 2
3.9.3. Distribuţia geografică 2
3.10. Alocarea corespunzătoare a resurselor 4
3.11. Estimarea realistă a bugetului în concordanţă cu activităţile planificate 4
3.12. Parteneriatele din cadrul proiectului 4
3.13. Promovarea activităţilor din cadrul proiectului în mass-media 4
3.14. Impactul şi multiplicarea rezultatelor scontate asupra grupului-ţintă şi a beneficiarilor 4
3.15. Monitorizarea şi evaluarea 4
3.16. Durabilitatea, în ce măsură activităţile proiectului vor putea fi continuate şi după încheierea finanţării 4
3.17. Îmbunătăţirea imaginii României în statul în care se desfăşoară proiectul şi a imaginii comunităţii româneşti din statul de reşedinţă/cetăţenie 3
3.18. Relevanţa pentru consolidarea legăturilor dintre comunităţile româneşti din afara graniţelor şi statul român, coagularea, dinamizarea mediului asociativ românesc ca urmare a implementării proiectului 3
Criterii specifice programelor de finanţare 8
4.1. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - CULTURĂ 8
4.1.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii culturale a românilor de pretutindeni 2
4.1.2. Promovarea valorilor culturale şi spirituale româneşti la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.1.3. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor locale româneşti 2
4.1.4. Identificarea mai bună şi promovarea elitelor româneşti 2
4.2. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - EDUCAŢIE 8
4.2.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii lingvistice a românilor de pretutindeni 2
4.2.2. Transmiterea elementelor de limbă, cultură şi civilizaţie românească la noile generaţii de români de pretutindeni 2
4.2.3. Creşterea gradului de conştientizare a apartenenţei la identitatea românească 2
4.2.4. Stimularea interesului pentru studii aprofundate în limba română 2
Criterii specifice programelor de finanţare 8
4.3. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SPIRITUALITATE ŞI TRADIŢIE 8
4.3.1. Păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii spirituale a românilor de pretutindeni 2
4.3.2. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti 2
4.3.3. Creşterea gradului de coeziune şi solidaritate comunitară 2
4.3.4. Promovarea şi protejarea libertăţii religioase 2
4.4. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - MASS MEDIA 8
4.4.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii româneşti la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.4.2. Promovarea României şi a valorilor comunităţilor româneşti 2
4.4.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.4.4. Creşterea gradului de informare a comunităţilor româneşti cu privire la realităţile din ţară 2
4.5. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SOCIETATE CIVILĂ 8
4.5.1. Creşterea gradului de implicare civică în urma implementării proiectului 2
4.5.2. Creşterea gradului de solidaritate pe care societatea civilă o generează în rândul comunităţilor româneşti 2
4.5.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.5.4. Dezvoltarea legăturilor cu mediul asociativ din România 2

În total sunt 29 de criterii. Primul criteriu este eliminator, iar următoarele 28 sunt punctate fiecare cu o valoare cumulată de 100 de puncte. Punctajul pentru fiecare criteriu se acordă astfel: 1. pentru punctaj maxim de 4 puncte: nesatisfăcător - 0 puncte; satisfăcător - 1 punct; bine - 2 puncte; foarte bine - 3 puncte; excepţional - 4 puncte;2. pentru punctaj maxim de 3 puncte: nesatisfăcător - 0 puncte; satisfăcător - 1 punct; bine - 2 puncte; foarte bine - 3 puncte;3. pentru punctaj maxim de 2 puncte: nesatisfăcător - 0 puncte; satisfăcător - 1 punct; bine, foarte bine - 2 puncte.Proiectele care obţin un punctaj de minimum 50 de puncte sunt prezentate de Comisia de evaluare spre analiză şi aprobare ordonatorului principal de credite. Nu vor fi evaluate proiectele propuse de persoane fizice autorizate sau persoane juridice care au conturile blocate, au încălcat clauzele unui contract de finanţare anterior, neîndeplinind obligaţia de a restitui fondurile primite, ori au prezentat declaraţii inexacte, de natură să influenţeze acordarea finanţării, precum şi orice acţiuni sau inacţiuni care îndeplinesc elementele constitutive ale infracţiunii de obţinere ilegală de fonduri, astfel cum aceasta este prevăzută în Codul penal. Secretariatul tehnic participă la şedinţele Comisiei de evaluare, completează şi calculează punctajele acordate tuturor proiectelor evaluate. De asemenea, redactează, respectiv actualizează periodic lista cu proiectele care au fost declarate admise, cu cele care au fost respinse, precum şi cu cele care nu întrunesc criteriile de eligibilitate, asigurând publicarea acesteia pe site-ul MpRP. La finalizarea evaluării, Secretariatul tehnic al Comisiei de evaluare întocmeşte procesul-verbal prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură, în baza fişei de punctaj centralizat care va fi supusă aprobării ordonatorului principal de credite. Procesul-verbal conţine propunerile de aprobare sau respingere a proiectelor şi anexele centralizatoare de punctaj, obţinut prin media punctajelor acordate individual de membrii Comisiei de evaluare. Acesta va fi însoţit de un memorandum intern. Promovarea documentaţiei în vederea încheierii contractului de finanţare, precum şi iniţierea memorandumului intern pentru aprobarea proiectelor se vor face numai după evaluarea şi selectarea proiectelor în cadrul Comisiei de evaluare şi după aprobarea acestora de către ordonatorul principal de credite al MpRP. Secretariatul tehnic asigură repartizarea cererilor de finanţare aferente proiectelor aprobate către responsabilii de proiecte. Secretariatul tehnic păstrează şi gestionează întreaga documentaţie legată de activitatea Comisiei de evaluare, precum şi arhiva comisiei, inclusiv dosarele proiectelor respinse şi neeligibile. III. Constituirea şi funcţionarea Comisiei de soluţionare a contestaţiilor Comisia de soluţionare a contestaţiilor va funcţiona după regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de evaluare. Membrii Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi membrii supleanţi sunt numiţi prin ordin al ministrului pentru românii de pretutindeni. Rezultatele Comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi nu mai pot fi contestate. Proiectele care în urma soluţionării contestaţiei sunt declarate admise vor fi supuse aprobării ordonatorului principal de credite. ANEXA Nr. 1la procedură FIŞA de punctaj individual de evaluare Evaluator (nume/prenume): ........ ................ ........ Nr. de înregistrare al proiectului: ........ ........ ............ Titlul proiectului: ........ ........ .......... Solicitant: ........ ........ ........... Suma solicitată: ........ ............. PUNCTAJ TOTAL ACORDAT: .........

Nr. crt. Criteriu eliminator Eligibil/ Neeligibil
1. Eligibilitate
1.1. Încadrarea proiectului în Legea nr. 321/2006, cu modificările ulterioare, Legea nr. 299/2007, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Programul de guvernare 2017-2020 şi Strategia privind relaţia cu românii de pretutindeni Da/Nu
Criteriu Punctaj maxim Punctaj acordat
2. Capacitatea organizatorică şi funcţională a solicitantului 20
2.1. Experienţa în derularea proiectelor 4
2.2. Calitatea activităţilor organizate 4
2.3. Calificarea membrilor echipei şi capacitatea de implementare a proiectelor 3
2.4. Colaborările şi parteneriatele cu alţi finanţatori, autorităţi publice, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale 3
2.5. Asigurarea continuităţii proiectelor 3
2.6. Existenţa unor surse de finanţare proprii sau atrase de solicitant 3
TOTAL (2)
3. Criterii referitoare la proiect 72
3.1. Asocierea şi contribuţia mai multor organizaţii în vederea implementării proiectului 4
3.2. Relevanţa şi impactul proiectului pentru obiectivele programelor MpRP şi pentru grupul-ţintă şi beneficiarii direcţi 4
3.3. Caracterul novator, faptul că aduce idei şi metode noi în domeniul susţinerii activităţilor destinate românilor de pretutindeni 4
3.4. Obiective clar definite şi realiste 4
3.5. Concordanţă între obiective, activităţi şi rezultatele aşteptate 4
3.6. Definirea clară a etapelor de realizare a proiectului 4
3.7. Eficienţa dintre costuri şi activităţi 4
3.8. Planificarea coerentă a activităţilor 4
3.9. Definirea clară a grupului-ţintă şi a beneficiarilor, ţinând cont de numărul, diversitatea, distribuţia geografică şi gradul de implicare al beneficiarilor:
3.9.1. Numărul 2
3.9.2. Diversitatea 2
3.9.3. Distribuţia geografică 2
3.10. Alocarea corespunzătoare a resurselor 4
3.11. Estimarea realistă a bugetului în concordanţă cu activităţile planificate 4
3.12. Parteneriatele din cadrul proiectului 4
3.13. Promovarea activităţilor din cadrul proiectului în mass-media 4
3.14. Impactul şi multiplicarea rezultatelor scontate asupra grupului-ţintă şi a beneficiarilor 4
3.15. Monitorizarea şi evaluarea 4
3.16. Durabilitatea, în ce măsură activităţile proiectului vor putea fi continuate şi după încheierea finanţării 4
Criteriu Punctaj maxim Punctaj acordat
3.17. Îmbunătăţirea imaginii României în statul în care se desfăşoară proiectul şi a imaginii comunităţii româneşti din statul de reşedinţă/cetăţenie 3
3.18. Relevanţa pentru consolidarea legăturilor dintre comunităţile româneşti din afara graniţelor şi statul român, coagularea, dinamizarea mediului asociativ românesc ca urmare a implementării proiectului 3
TOTAL (3)
Criterii specifice programelor de finanţare 8
4.1. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - CULTURĂ 8
4.1.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii culturale a românilor de pretutindeni 2
4.1.2. Promovarea valorilor culturale şi spirituale româneşti la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.1.3. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor locale româneşti 2
4.1.4. Identificarea mai bună şi promovarea elitelor româneşti 2
4.2. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - EDUCAŢIE 8
4.2.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii lingvistice a românilor de pretutindeni 2
4.2.2. Transmiterea elementelor de limbă, cultură şi civilizaţie românească noilor generaţii de români de pretutindeni 2
4.2.3. Creşterea gradului de conştientizare a apartenenţei la identitatea românească 2
4.2.4. Stimularea interesului pentru studii aprofundate în limba română 2
4.3. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SPIRITUALITATE ŞI TRADIŢIE 8
4.3.1. Păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii spirituale a românilor de pretutindeni 2
4.3.2. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti 2
4.3.3. Creşterea gradului de coeziune şi solidaritate comunitară 2
4.3.4. Promovarea şi protejarea libertăţii religioase 2
4.4. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - MASS-MEDIA 8
4.4.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii româneşti, la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.4.2. Promovarea României şi a valorilor comunităţilor româneşti 2
4.4.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.4.4. Creşterea gradului de informare a comunităţilor româneşti cu privire la realităţile din ţară 2
4.5. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SOCIETATE CIVILĂ 8
4.5.1. Creşterea gradului de implicare civică drept urmare a implementării proiectului 2
4.5.2. Creşterea gradului de solidaritate pe care societatea civilă o generează în rândul comunităţilor româneşti 2
4.5.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.5.4. Dezvoltarea legăturilor cu mediul asociativ din România 2
TOTAL (4)
TOTAL GENERAL 100
Recomandări (dacă este cazul)

ANEXA Nr. 2la procedură Ministerul pentru Românii de Pretutindeni Nr. ........ ................ Aprob Ordonator principal de credite PROCES-VERBAL al Comisiei de evaluare a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru anul 2017 Comisia de evaluare a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru anul 2017, întrunită în data de ........ .............. la sediul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni a analizat şi propune spre aprobare următoarele proiecte:

Nr. crt. Titlul proiectului Nr. de înregistrare Beneficiar Punctaj întrunit conform anexei Anexa nr. Suma

Comisia de evaluare a programelor, proiectelor sau acţiunilor pentru anul 2017, întrunită în data de ........ .............. la sediul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni a analizat şi propune spre respingere următoarele proiecte:

Nr. crt. Titlul proiectului Nr. de înregistrare Beneficiar Punctaj întrunit conform anexei Anexa nr. Suma

Comisia de evaluare: Data ........ .............

1. Preşedinte (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
2. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
3. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
4. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
5. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
6. Membru supleant (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
7. Membru supleant (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
Secretariat tehnic:
1. (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
2. (nume/prenume/semnătura) ........ ...............
3. (nume/prenume/semnătura ........ ...............

ANEXĂla procesul-verbal CENTRALIZATOR PUNCTAJ PUNCTAJ TOTAL PROIECT: ......... Nr. de înregistrare proiect: ........ ................ Titlul proiectului: ........ ................ Solicitant: ........ ................ Suma solicitată: ........ ................

Nr. crt. Criteriu eliminator Eligibil/ Neeligibil
1. Eligibilitate
1.1. Încadrarea proiectului în Legea nr. 321/2006, cu modificările ulterioare, Legea nr. 299/2007, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Programul de guvernare 2017-2020 şi Strategia privind relaţia cu românii de pretutindeni Da/Nu
Criteriu Punctaj maxim Punctaj calculat
2. Capacitatea organizatorică şi funcţională a solicitantului 20
2.1. Experienţa în derularea proiectelor 4
2.2. Calitatea activităţilor organizate 4
2.3. Calificarea membrilor echipei şi capacitatea de implementare a proiectelor 3
2.4. Colaborările şi parteneriatele cu alţi finanţatori, autorităţi publice, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale 3
2.5. Asigurarea continuităţii proiectelor 3
2.6. Existenţa unor surse de finanţare proprii sau atrase de solicitant 3
TOTAL (2)
3. Criterii referitoare la proiect 72
3.1. Asocierea şi contribuţia mai multor organizaţii în vederea implementării proiectului 4
3.2. Relevanţa şi impactul proiectului pentru obiectivele programelor MRP şi pentru grupul-ţintă şi beneficiarii direcţi 4
3.3. Caracterul novator, faptul că aduce idei şi metode noi în domeniul susţinerii activităţilor destinate românilor de pretutindeni 4
3.4. Obiective clar definite şi realiste 4
3.5. Concordanţă între obiective, activităţi şi rezultatele aşteptate 4
3.6. Definirea clară a etapelor de realizare a proiectului 4
3.7. Eficienţa dintre costuri şi activităţi 4
3.8. Planificarea coerentă a activităţilor 4
3.9. Definirea clară a grupului-ţintă şi a beneficiarilor, ţinând cont de numărul, diversitatea, distribuţia geografică şi gradul de implicare al beneficiarilor:
3.9.1. Numărul; 2
3.9.2. Diversitatea; 2
3.9.3. Distribuţia geografică. 2
3.10. Alocarea corespunzătoare a resurselor 4
3.11. Estimarea realistă a bugetului în concordanţă cu activităţile planificate 4
3.12. Parteneriatele din cadrul proiectului 4
3.13. Promovarea activităţilor din cadrul proiectului în mass-media 4
3.14. Impactul şi multiplicarea rezultatelor scontate asupra grupului ţintă şi a beneficiarilor 4
3.15. Monitorizarea şi evaluarea 4
3.16. Durabilitatea, în ce măsură activităţile proiectului vor putea fi continuate şi după încheierea finanţării 4
3.17. Îmbunătăţirea imaginii României în statul în care se desfăşoară proiectul şi a imaginii comunităţii româneşti din statul de reşedinţă/cetăţenie 3
3.18. Relevanţa pentru consolidarea legăturilor între comunităţile româneşti din afara graniţelor şi statul român, coagularea, dinamizarea mediului asociativ românesc ca urmare a implementării proiectului 3
TOTAL (3)
Criterii specifice programelor de finanţare 8
4.1. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - CULTURĂ 8
4.1.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii culturale a românilor de pretutindeni 2
4.1.2. Promovarea valorilor culturale şi spirituale româneşti la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.1.3. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor locale româneşti 2
4.1.4. Identificarea mai bună şi promovarea elitelor româneşti 2
Criteriu Punctaj maxim Punctaj calculat
4.2. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - EDUCAŢIE 8
4.2.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii lingvistice a românilor de pretutindeni 2
4.2.2. Transmiterea elementelor de limbă, cultură şi civilizaţie românească noilor generaţii de români de pretutindeni 2
4.2.3. Creşterea gradului de conştientizare a apartenenţei la identitatea românească 2
4.2.4. Stimularea interesului pentru studii aprofundate în limba română 2
4.3. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SPIRITUALITATE ŞI TRADIŢIE 8
4.3.1. Păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii spirituale a românilor de pretutindeni 2
4.3.2. Susţinerea tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti 2
4.3.3. Creşterea gradului de coeziune şi solidaritate comunitară 2
4.3.4. Promovarea şi protejarea libertăţii religioase 2
4.4. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - MASS-MEDIA 8
4.4.1. Păstrarea şi afirmarea identităţii româneşti, la nivelul opiniei publice din statele de reşedinţă/domiciliu 2
4.4.2. Promovarea României şi a valorilor comunităţilor româneşti 2
4.4.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.4.4. Creşterea gradului de informare a comunităţilor româneşti cu privire la realităţile din ţară 2
4.5. Program pentru păstrarea, dezvoltarea şi afirmarea identităţii româneşti - SOCIETATE CIVILĂ 8
4.5.1. Creşterea gradului de implicare civică drept urmare a implementării proiectului 2
4.5.2. Creşterea gradului de solidaritate pe care societatea civilă o generează în rândul comunităţilor româneşti 2
4.5.3. Apărarea intereselor comunităţilor româneşti 2
4.5.4. Dezvoltarea legăturilor cu mediul asociativ din România 2
TOTAL (4)
TOTAL GENERAL 100

Recomandări (dacă este cazul)

Comisia de evaluare: Data ........ .............

1. Preşedinte (nume/prenume/semnătura) ........ ................
2. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ................
3. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ................
4. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ................
5. Membru (nume/prenume/semnătura) ........ ................
6. Membru supleant (nume/prenume/semnătura) ........ ................
7. Membru supleant (nume/prenume/semnătura) ........ ................
Secretariat tehnic:
1. (nume/prenume/semnătura) ........ ................
2. (nume/prenume/semnătura) ........ ................
3. (nume/prenume/semnătura) ........ ................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 12/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 12 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 12/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu