ORDIN Nr. 1173
din 22 august 2008
pentru aprobarea Procedurii
privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de
Administrare Fiscala
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 642 din 8 septembrie 2008
In temeiul art. 12 alin. (3)
din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările
ulterioare, coroborat cu art. 1751 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura privind cesiunea
creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Eugen Ciorici
ANEXĂ
PROCEDURĂ
privind cesiunea creanţelor fiscale administrate de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi organele sale
subordonate începe din iniţiativa Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
aceasta fiind cea care stabileşte categoriile de creanţe fiscale ce urmează a
face obiectul cesiunii, specificând şi valoarea nominală a acestora.
Art. 2. - (1) Procedura de cesiune a creanţelor fiscale
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are ca obiect numai
creanţele fiscale cuprinse în:
a) titluri executorii provenite din transformarea
titlurilor de creanţă fiscală (declaraţii fiscale, decizii de impunere,
definitive în sistemul căilor administrative de atac);
b) hotărâri judecătoreşti definitive sau irevocabile,
după caz;
c) tabloul definitiv al creanţelor, aprobat în
condiţiile Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a
falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale
Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare,
după caz;
d) alte titluri executorii.
(2) Sumele pentru care se
iniţiază procedura de cesiune a creanţelor fiscale trebuie să fie confirmate
printr-un certificat de atestare fiscală.
Art. 3. - (1) Pentru creanţele fiscale în cuantum mai
mic sau egal cu 10 milioane lei competenţa pentru efectuarea procedurii de
cesiune aparţine comisiei constituite la nivelul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, iar pentru creanţele
fiscale în cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum şi pentru creanţele
fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora,
competenţa aparţine comisiei constituite la nivelul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
(2) Pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau
egal cu 10 milioane lei iniţierea procedurii de cesiune a creanţelor fiscale
are loc după avizarea acesteia de către Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, pe baza unei documentaţii care va prezenta situaţia juridică a debitoarei
şi stadiul măsurilor de executare efectuate.
Art. 4. - Componenţa comisiilor prevăzute la art. 3 şi
regulamentul de funcţionare al acestora se aprobă prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Comisia este formată din 5 membri,
din care un membru are şi calitatea de preşedinte.
Art. 5. - (1) Valoarea nominală a creanţelor fiscale ce
urmează a fi cesionate reprezintă valoarea creanţelor fiscale ce se
intenţionează a fi cesionate, astfel cum sunt acestea individualizate în titlurile
executorii.
(2) Obligaţiile fiscale accesorii aferente creanţelor
bugetare care fac obiectul cesiunii de creanţă, calculate până la data la care
are loc semnarea contractului de cesiune, rămân în sarcina debitorului fiscal,
art. 119-123 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se
în mod corespunzător.
(3) In situaţia în care nu se realizează cesiunea
creanţelor fiscale sau intervine rezoluţiunea contractului de cesiune de
creanţă, obligaţiile fiscale rămân în sarcina debitorului fiscal.
CAPITOLUL II
Procedura de atribuire a contractului de cesiune a creanţelor fiscale
Art. 6. - (1) Atribuirea contractului de cesiune a
creanţelor fiscale se realizează prin cerere de oferte sau prin licitaţie, după
caz.
(2) In cazul în care, ca urmare a anunţului publicat
în cadrul procedurii de cerere de ofertă, se depune o singură ofertă de
preluare a creanţei fiscale, care îndeplineşte toate condiţiile prevăzute de
prezenta procedură, această ofertă este declarată câştigătoare.
(3) In cazul în care există mai mulţi ofertanţi pentru
preluarea creanţelor fiscale şi 2 sau mai mulţi dintre aceştia depun oferte
financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, cesiunea de creanţă se va
realiza ca urmare a unei licitaţii.
Art. 7. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale
este organizată de comisia constituită potrivit art. 3.
Art. 8. - Intenţia de cesionare a creanţei fiscale se
va notifica debitorului fiscal cedat de către comisia constituită potrivit art.
3, cu minimum 15 zile înainte de data publicării anunţului privind cesiunea
creanţelor fiscale.
Art. 9. - Nerealizarea cesiunii creanţelor fiscale se
va notifica debitorului fiscal de către comisia constituită potrivit art. 3, în
termen de 3 zile de la data încheierii procesului-verbal prevăzut la art. 27.
Art. 10. -In cazul în care
există mai mulţi ofertanţi pentru preluarea creanţelor fiscale care prezintă
oferte financiare egale, licitaţia creanţelor fiscale este organizată de
comisia constituită potrivit art. 3, în termen de maximum 3 zile de la data
deschiderii ofertelor.
Art. 11. - Pentru atribuirea contractului de cesiune de
creanţe fiscale comisia este obligată să efectueze publicitatea cesiunii cu cel
puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru deschiderea ofertelor.
Art. 12. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală începe prin publicarea unui anunţ într-un cotidian de
circulaţie naţională şi locală, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 13. - Anunţul privind
cesiunea creanţelor fiscale cuprinde următoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal care administrează
creanţele fiscale ce urmează a fi cesionate;
b) data la care au fost emise titlurile executorii în
care sunt individualizate creanţele fiscale principale şi accesorii care se
intenţionează a fi cesionate;
c) creanţele fiscale principale şi accesorii care
urmează a fi cesionate şi descrierea lor sumară;
d) preţul minim al cesiunii care nu poate fi mai mic
decât valoarea nominală a creanţelor fiscale, prevăzută la art. 5;
e) indicarea, atunci când este cazul, dacă creanţele
sunt garantate, cu menţionarea valorii creanţelor garantate din totalul
creanţelor;
f) data, ora şi locul la care se va ţine şedinţa de
deschidere a ofertelor;
g) invitaţia către toţi cei
interesaţi în cumpărarea creanţelor fiscale de a depune la direcţiile generale
ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv la
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termenul de depunere a ofertelor
şi la locul fixat în acest scop, oferte de cumpărare, în plic închis, sub
sancţiunea descalificării;
h) invitaţia către toţi cei interesaţi în cumpărarea
creanţelor fiscale de a se prezenta, personal sau prin împuternicit, la data,
ora şi locul unde se va desfăşura şedinţa de deschidere a ofertelor;
i) menţiunea că ofertanţii sunt obligaţi să depună,
până la termenul prevăzut pentru depunerea ofertelor, o taxă de participare ori
o scrisoare de garanţie bancară, reprezentând 2% din valoarea nominală a
creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate;
j) menţiunea că cei interesaţi în cumpărarea creanţelor
fiscale trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală emis de organele
fiscale, din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante faţă de bugetele
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul
organelor fiscale; ofertanţii persoane fizice străine vor depune o declaraţie
pe propria răspundere referitoare la obligaţiile pe care ofertantul le are
către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
k) menţiunea că cei interesaţi în cumpărarea creanţelor
fiscale trebuie să prezinte documentele prevăzute la art. 16 lit. j) şi k).
Art. 14. - Data, ora-limită şi locul de depunere a
ofertelor, precum şi data, ora şi locul la care se va ţine şedinţa de
deschidere a ofertelor vor fi stabilite de comisie şi vor fi menţionate în
anunţul privind cesiunea creanţelor fiscale. Orice modificare a datei, orei sau
locului de depunere a ofertelor, precum şi a datei, orei sau locului la care se
va ţine şedinţa de deschidere a ofertelor va fi publicată într-un cotidian de
circulaţie naţională şi locală, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 15. - Taxa de participare în valoare de 2% din valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a
fi cesionate se plăteşte în lei la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică
ce deserveşte organul fiscal unde este înregistrat debitorul fiscal cedat.
Ofertanţii pot constitui şi garanţii, în condiţiile legii, sub forma scrisorii
de garanţie bancară emisă în favoarea organului fiscal unde este înregistrat
debitorul fiscal cedat, emisă de o instituţie de credit cu sediul în România.
Art. 16. - Pentru participarea la procedura de atribuire a contractului de cesiune de creanţă, până la expirarea
termenului de depunere a ofertelor stabilit de comisie, ofertanţii vor depune
următoarele documente:
a) o prezentare sintetică a ofertantului, care va
cuprinde datele de identificare şi datele de contact, inclusiv un număr de fax
şi o adresă de e-mail pe care pot fi făcute comunicările;
b) oferta financiară de cumpărare care nu poate cuprinde
un preţ mai mic decât valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi
cesionate - oferta financiară trebuie să conţină obligatoriu următoarele
elemente: suma oferită, termenul în care se poate face plata şi modalitatea de
plată;
c) dovada plăţii taxei de participare sau a
constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară, reprezentând 2%
din valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate;
d) împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe
ofertant;
e) pentru persoanele juridice române, copie certificată
de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului
comerţului, precum şi copii certificate de pe înregistrările existente la
registrul comerţului, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de data
depunerii documentaţiei;
f) pentru persoanele juridice străine, copie
certificată de pe actul de înmatriculare, de pe certificatul de rezidenţă
fiscală din ţara de origine, precum şi copii certificate de pe înregistrările
existente la registrul comerţului sau un alt registru corespunzător în ţara de
origine, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii
documentaţiei - toate aceste documente vor fi prezentate în traducere
autorizată;
g) pentru persoanele fizice române, copie certificată
de pe actul de identitate;
h) pentru persoanele fizice străine, copie certificată
de pe paşaport;
i) certificatul de atestare
fiscală, din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante
faţă de bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
ofertanţii persoane fizice străine vor depune o declaraţie pe propria
răspundere referitoare la obligaţiile pe care ofertantul le are către bugetele
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
j) o scrisoare de bonitate prin care să se ateste
faptul că ofertantul are capacitatea financiară de a cumpăra creanţele fiscale
pentru care depune oferta;
k) declaraţie pe propria răspundere cu privire la
faptul că ofertantul nu se află în procedura insolvenţei.
Art. 17. - (1) Documentaţia va fi depusă în două
exemplare, unul original şi cel de-al doilea copie, îndosariată în dosar cu
şină, în plicuri sigilate, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi
ştampilate. Pe plic se vor înscrie obligatoriu menţiunea „original" sau
„copie", după caz, precum şi numele/denumirea şi adresa/sediul social ale
ofertantului.
(2) Plicul cu menţiunea „original" şi cel cu
menţiunea „copie" vor fi sigilate într-un plic pe care se vor menţiona
numele/denumirea şi adresa/sediul social ale ofertantului, precum şi textul
„Ofertă pentru procedura cesiunii creanţelor fiscale. Oferta se va deschide în
şedinţa din data de ... de către comisia constituită în cadrul ...".
Art. 18. - Oferta va fi descalificată în următoarele
situaţii:
a) oferta nu cuprinde datele de contact ale
ofertantului, iar acesta nu este prezent sau nu are un împuternicit în sală la
şedinţa de deschidere a ofertelor;
b) oferta financiară are un preţ mai mic decât
valoarea nominală a creanţelor fiscale, este făcută pentru un termen mai mare
decât cel prevăzut de prezenta procedură sau se face prin alte modalităţi de
plată decât cele prevăzute de prezenta procedură;
c) nu se face dovada plăţii taxei de participare sau a
constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară ori taxa
achitată, respectiv scrisoarea de garanţie este pe o valoare mai mică decât cea
prevăzută de prezenta procedură, este prezentată în altă formă sau nu este
valabilă;
d) oferta nu conţine, pentru persoanele juridice
române, copia certificată de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de
oficiul registrului comerţului;
e) oferta nu conţine, pentru persoanele juridice
străine, copia certificată de pe actul de înmatriculare, de pe certificatul de
rezidenţă fiscală din ţara de origine sau copiile certificate de pe
înregistrările existente la registrul comerţului ori un alt registru
corespunzător în ţara de origine, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de
data depunerii documentaţiei, prezentate în traducere autorizată;
f) oferta nu conţine, pentru persoanele fizice române,
copia certificată de pe actul de identitate;
g) oferta nu conţine, pentru persoanele fizice străine,
copia certificată de pe paşaport;
h) oferta nu conţine certificatul de atestare fiscală
din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante faţă de
bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau conţine
un certificat de atestare fiscală prin care se atestă obligaţii către bugetele
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
i) pentru ofertanţii persoane fizice străine, oferta nu
conţine declaraţia pe propria răspundere referitoare la obligaţiile pe care
ofertantul le are către bugetele administrate de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală sau conţine o declaraţie prin care se recunosc datorii
către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
j) oferta nu conţine scrisoarea de bonitate prin care
să se ateste faptul că ofertantul are capacitatea financiară de a cumpăra
creanţele fiscale pentru care depune oferta;
k) oferta nu conţine declaraţia pe propria răspundere
cu privire la faptul că ofertantul nu se află în procedura insolvenţei sau
ofertantul se află în procedura insolvenţei;
l) oferta a fost depusă după
termenul de depunere a ofertelor indicat în anunţul prevăzut la art. 13;
m) oferta a fost depusă la altă adresă decât cea
indicată în anunţul prevăzut la art. 13;
n) oferta nu este depusă în condiţiile menţionate la
art. 17 din prezenta procedură.
Art. 19. - Despre data, ora şi locul şedinţei de
deschidere a ofertelor va fi înştiinţat şi debitorul fiscal cedat. Debitorul
fiscal cedat poate participa la şedinţa de deschidere a ofertelor şi la
şedinţele de licitaţie.
Art. 20. - Şedinţa de deschidere a ofertelor se ţine la
data, ora şi locul stabilite de comisie, astfel cum sunt acestea menţionate în
anunţul privind cesiunea creanţelor fiscale.
Art. 21. -In data, la ora şi în locul stabilite de
comisie în vederea deschiderii ofertelor, comisia va proceda la inventarierea
ofertelor depuse şi la deschiderea exemplarelor originale ale acestora.
Ofertanţii pot participa la procedura de deschidere a
exemplarelor originale ale ofertelor.
Art. 22. - După deschiderea ofertelor comisia verifică
şi analizează documentele de participare, stabilind care dintre ofertele depuse
se încadrează în vreuna dintre situaţiile reglementate de dispoziţiile art. 18.
Art. 23. - (1) In cazul în care va fi depusă o singură
ofertă calificată, aceasta va fi declarată câştigătoare dacă preţul oferit de
acesta este cel puţin egal cu valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită
potrivit art. 5.
(2) In cazul în care există mai multe oferte
calificate, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare.
(3) In cazul în care există mai multe oferte calificate
şi 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare,
care sunt egale, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare şi
cu termenul cel mai scurt de plată.
(4) In cazul în care există mai multe oferte calificate
şi două sau mai multe dintre acestea au valoarea cea mai mare, sunt egale şi au
acelaşi termen de plată, comisia va stabili data licitaţiei, în termen de
maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor. La licitaţie vor putea
participa numai ofertanţii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea
mai mare.
(5) Până la data licitaţiei, ofertanţii declaraţi
calificaţi care au depus ofertele financiare egale cu valoarea cea mai mare vor
depune noi oferte financiare, în plic închis. In cazul în care 2 sau mai mulţi
ofertanţi au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare şi acestea sunt
egale, este declarată câştigătoare oferta financiară cu valoarea cea mai mare
şi cu termenul cel mai scurt de plată. In cazul în care există două sau mai
multe oferte financiare care au valoarea cea mai mare, sunt egale şi au acelaşi
termen de plată, comisia va stabili data licitaţiei, în termen de maximum 3
zile de la data deschiderii ofertelor. La licitaţie vor putea participa numai
ofertanţii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.
(6) In cazul în care nici după a doua licitaţie nu se
pot departaja ofertele, se organizează noi licitaţii până când va fi depusă o
ofertă cu valoarea cea mai mare sau cu valoarea cea mai mare şi termenul de
plată cel mai scurt.
Art. 24. -Adjudecarea se face în favoarea ofertantului
care a oferit cel mai mare preţ, preţ care trebuie să
fie cel puţin egal cu valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită potrivit
art. 5. In cazul în care 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele cu valoarea cea mai
mare şi acestea sunt egale, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea
mai mare şi cu termenul cel mai scurt de plată.
Art. 25. - Dacă nu se prezintă ofertanţi calificaţi sau
nu se obţine cel puţin valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită
potrivit art. 5, comisia nu atribuie contractul de cesiune de creanţă.
Art. 26. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale se
poate relua într-un termen stabilit de comisie.
Art. 27. - La finalizarea procedurii se întocmeşte un
proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii.
Art. 28. - In termen de două zile de la data întocmirii
procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii, o copie a acestuia va fi comunicată prin
scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi ofertanţilor care nu au fost
prezenţi la deschiderea ofertelor.
Art. 29. -In termen de 5 zile
de la data întocmirii procesului-verbal, organul fiscal va restitui taxa de
participare participanţilor care au depus oferte de cumpărare şi care nu au
fost declaraţi adjudecatari, iar în cazul adjudecării, taxa se reţine în contul
preţului. Taxa de participare nu se restituie ofertantului declarat adjudecatar
care a refuzat semnarea contractului de cesiune de creanţă, precum şi
adjudecatarului care nu a plătit preţul. Taxa de participare care nu se
restituie se face venit la bugetul de stat.
Art. 30. - Scrisoarea de garanţie bancară, constituită
în condiţiile art. 15 se valorifică de organul fiscal competent în cazul în
care ofertantul este declarat adjudecatar şi/sau în situaţiile prevăzute la
art. 29 teza a doua.
CAPITOLUL III
Contestarea procedurii
Art. 31. - Procesul-verbal prevăzut la art. 27 poate fi
atacat la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă.
CAPITOLUL IV
Incheierea
contractului de cesiune a creanţelor fiscale
Art. 32. - După adjudecarea creanţei fiscale, se va
proceda la semnarea contractului de cesiune de creanţe fiscale de către părţi
în termen de 7 zile de la data încheierii procesului-verbal privind
desfăşurarea şi rezultatul procedurii.
Art. 33. - Contractul de cesiune de creanţă va fi
semnat din partea creditorului fiscal de directorul executiv al direcţiei
generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori de
înlocuitorul său de drept pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal
cu 10 milioane lei, respectiv de preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală ori de o persoană împuternicită de către acesta, prin
ordin, pentru creanţele fiscale în cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum
şi pentru creanţele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora.
Art. 34. - Prin contractul de cesiune al creanţelor
fiscale, încheiat între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti se
transmit cesionarului toate garanţiile ce însoţesc creanţele fiscale cedate.
Art. 35. - Contractul de cesiune de creanţă se încheie
în 3/4 exemplare, cu valoare de original, câte un exemplar pentru fiecare parte
şi câte un exemplar care va fi comunicat de cedent în termen de 3 zile de la
plata preţului Biroului de Carte Funciară şi/sau Arhivei Electronice de
Garanţii Reale Mobiliare, după caz, în vederea efectuării menţiunii privind
noul titular al garanţiei corespunzătoare creanţelor fiscale cesionate.
Exemplarul organului fiscal va fi arhivat, în original,
la dosarul fiscal.
CAPITOLUL V
Dispoziţii privind plata preţului cesiunii creanţelor fiscale
Art. 36. -Adjudecatarul este obligat să plătească
preţul, diminuat cu contravaloarea taxei de participare, în lei, în numerar la
unitatea de trezorerie şi contabilitate publică ce deserveşte organul fiscal
unde este înregistrat debitorul fiscal cedat sau prin decontare bancară, în cel
mult 5 zile de la data semnării contractului, urmând ca transferul dreptului de
proprietate să se realizeze la data plăţii preţului.
Art. 37. - Dacă adjudecatarul nu plăteşte preţul în
termenul prevăzut la art. 36, acesta va fi obligat la plata de majorări de
întârziere, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, care vor fi stipulate în contractul de cesiune de
creanţă.
Art. 38. - Sumele reprezentând diferenţa de preţ între
valoarea nominală a creanţelor şi preţul de adjudecare a creanţelor fiscale se
fac venit la bugetul de stat, în condiţiile art. 75 din Legea nr. 500/2002
privind finanţale publice, cu modificările ulterioare.
Art. 39. - La data plăţii preţului organul fiscal va
remite cesionarului titlurile executorii şi titlurile de creanţă, în original.
Art. 40. -In cazul în care cesionarul
nu îşi poate îndeplini obligaţiile prevăzute în contractul de cesiune de
creanţă, din orice motive, suma datorată va fi repusă de organul fiscal în
sarcina debitorului fiscal cedat sau a succesorilor săi.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii privind plata în rate a preţului cesiunii creanţelor fiscale
Art. 41. -In condiţiile în care debitoarea se află în
procedura reglementată de Legea nr. 85/2006, adjudecatarului i se va putea
accepta plata preţului în rate.
Art. 42. - Plata în rate a preţului cesiunii de creanţă
se va realiza numai cu condiţia unui avans de minimum 30% din preţul cesiunii
plătit înainte de semnarea contractului, iar diferenţa urmează să fie plătită
în cel mult 6 luni de la data semnării contractului de cesiune de creanţă
pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu 100 milioane lei sau în
cel mult 12 luni de la data semnării contractului de cesiune de creanţă pentru
creanţele fiscale în cuantum mai mare de 100 milioane lei, în termenele
stabilite prin oferta financiară.
Art. 43. - Graficul de plată a
preţului cesiunii creanţelor fiscale se întocmeşte în conformitate cu
prevederile art. 42 şi constituie anexă la contractul de cesiune de creanţe
fiscale.
Art. 44. -In cazul plăţii preţului cesiunii creanţelor
fiscale în rate, dreptul de proprietate asupra creanţelor fiscale ce au făcut
obiectul procedurii de cesiune, inclusiv garanţiile ce însoţesc aceste creanţe,
se transferă la data plăţii în întregime a preţului.
Art. 45. - (1) In cazul neplăţii avansului prevăzut la
art. 42, dispoziţiile art. 29 teza a doua se aplică în mod corespunzător.
(2) In situaţia în care cesionarul nu plăteşte toate
ratele în termenele prevăzute în contract, comisia îl va notifica pe cesionar
cu privire la rezoluţiunea contractului de cesiune de creanţă, informându-l că
rezoluţiunea contractului dă dreptul la restituirea preţului plătit, cu
excepţia taxei de participare, care se face venit la bugetul de stat.
Restituirea acestor sume se face în condiţiile stabilite de Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii privind stingerea obligaţiilor fiscale aparţinând debitorului fiscal
cedat
Art. 46. - După data de 1 a lunii următoare lunii în
care s-a făcut notificarea debitorului fiscal cedat şi până la data realizării
cesiunii de creanţă, orice plată făcută de acesta se consideră a fi efectuată
în contul creanţelor sale fiscale curente sau viitoare.
Art. 47. - In situaţia în care nu se realizează
cesiunea creanţelor fiscale odată cu notificarea debitorului fiscal cedat
asupra faptului nerealizării cesiunii, va fi înştiinţat şi organul fiscal în a
cărui evidenţă sunt înregistrate creanţele fiscale ale debitorului fiscal
asupra faptului nerealizării cesiunii, în vederea aplicării corespunzătoare a
prevederilor art. 114 şi 115 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare.