Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1173 din 22 august 2008

pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 642 din 8 septembrie 2008



In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 1751 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura privind cesiunea creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Eugen Ciorici

ANEXĂ

PROCEDURĂ

privind cesiunea creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi organele sale subordonate începe din iniţiativa Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, aceasta fiind cea care stabileşte categoriile de creanţe fiscale ce urmează a face obiectul cesiunii, specificând şi valoarea nominală a acestora.

Art. 2. - (1) Procedura de cesiune a creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are ca obiect numai creanţele fiscale cuprinse în:

a)  titluri executorii provenite din transformarea titlurilor de creanţă fiscală (declaraţii fiscale, decizii de impunere, definitive în sistemul căilor administrative de atac);

b) hotărâri judecătoreşti definitive sau irevocabile, după caz;

c)  tabloul definitiv al creanţelor, aprobat în condiţiile Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare, după caz;

d) alte titluri executorii.

(2) Sumele pentru care se iniţiază procedura de cesiune a creanţelor fiscale trebuie să fie confirmate printr-un certificat de atestare fiscală.

Art. 3. - (1) Pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei competenţa pentru efectuarea procedurii de cesiune aparţine comisiei constituite la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, iar pentru creanţele fiscale în cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum şi pentru creanţele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora, competenţa aparţine comisiei constituite la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(2) Pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei iniţierea procedurii de cesiune a creanţelor fiscale are loc după avizarea acesteia de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pe baza unei documentaţii care va prezenta situaţia juridică a debitoarei şi stadiul măsurilor de executare efectuate.

Art. 4. - Componenţa comisiilor prevăzute la art. 3 şi regulamentul de funcţionare al acestora se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Comisia este formată din 5 membri, din care un membru are şi calitatea de preşedinte.

Art. 5. - (1) Valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate reprezintă valoarea creanţelor fiscale ce se intenţionează a fi cesionate, astfel cum sunt acestea individualizate în titlurile executorii.

(2) Obligaţiile fiscale accesorii aferente creanţelor bugetare care fac obiectul cesiunii de creanţă, calculate până la data la care are loc semnarea contractului de cesiune, rămân în sarcina debitorului fiscal, art. 119-123 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.

(3) In situaţia în care nu se realizează cesiunea creanţelor fiscale sau intervine rezoluţiunea contractului de cesiune de creanţă, obligaţiile fiscale rămân în sarcina debitorului fiscal.

CAPITOLUL II

Procedura de atribuire a contractului de cesiune a creanţelor fiscale

Art. 6. - (1) Atribuirea contractului de cesiune a creanţelor fiscale se realizează prin cerere de oferte sau prin licitaţie, după caz.

(2)  In cazul în care, ca urmare a anunţului publicat în cadrul procedurii de cerere de ofertă, se depune o singură ofertă de preluare a creanţei fiscale, care îndeplineşte toate condiţiile prevăzute de prezenta procedură, această ofertă este declarată câştigătoare.

(3) In cazul în care există mai mulţi ofertanţi pentru preluarea creanţelor fiscale şi 2 sau mai mulţi dintre aceştia depun oferte financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, cesiunea de creanţă se va realiza ca urmare a unei licitaţii.

Art. 7. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale este organizată de comisia constituită potrivit art. 3.

Art. 8. - Intenţia de cesionare a creanţei fiscale se va notifica debitorului fiscal cedat de către comisia constituită potrivit art. 3, cu minimum 15 zile înainte de data publicării anunţului privind cesiunea creanţelor fiscale.

Art. 9. - Nerealizarea cesiunii creanţelor fiscale se va notifica debitorului fiscal de către comisia constituită potrivit art. 3, în termen de 3 zile de la data încheierii procesului-verbal prevăzut la art. 27.

Art. 10. -In cazul în care există mai mulţi ofertanţi pentru preluarea creanţelor fiscale care prezintă oferte financiare egale, licitaţia creanţelor fiscale este organizată de comisia constituită potrivit art. 3, în termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor.

Art. 11. - Pentru atribuirea contractului de cesiune de creanţe fiscale comisia este obligată să efectueze publicitatea cesiunii cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru deschiderea ofertelor.

Art. 12. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală începe prin publicarea unui anunţ într-un cotidian de circulaţie naţională şi locală, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 13. - Anunţul privind cesiunea creanţelor fiscale cuprinde următoarele elemente:

a) denumirea organului fiscal care administrează creanţele fiscale ce urmează a fi cesionate;

b) data la care au fost emise titlurile executorii în care sunt individualizate creanţele fiscale principale şi accesorii care se intenţionează a fi cesionate;

c) creanţele fiscale principale şi accesorii care urmează a fi cesionate şi descrierea lor sumară;

d)  preţul minim al cesiunii care nu poate fi mai mic decât valoarea nominală a creanţelor fiscale, prevăzută la art. 5;

e)  indicarea, atunci când este cazul, dacă creanţele sunt garantate, cu menţionarea valorii creanţelor garantate din totalul creanţelor;

f) data, ora şi locul la care se va ţine şedinţa de deschidere a ofertelor;

g)  invitaţia către toţi cei interesaţi în cumpărarea creanţelor fiscale de a depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termenul de depunere a ofertelor şi la locul fixat în acest scop, oferte de cumpărare, în plic închis, sub sancţiunea descalificării;

h) invitaţia către toţi cei interesaţi în cumpărarea creanţelor fiscale de a se prezenta, personal sau prin împuternicit, la data, ora şi locul unde se va desfăşura şedinţa de deschidere a ofertelor;

i) menţiunea că ofertanţii sunt obligaţi să depună, până la termenul prevăzut pentru depunerea ofertelor, o taxă de participare ori o scrisoare de garanţie bancară, reprezentând 2% din valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate;

j) menţiunea că cei interesaţi în cumpărarea creanţelor fiscale trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală emis de organele fiscale, din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante faţă de bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul organelor fiscale; ofertanţii persoane fizice străine vor depune o declaraţie pe propria răspundere referitoare la obligaţiile pe care ofertantul le are către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

k) menţiunea că cei interesaţi în cumpărarea creanţelor fiscale trebuie să prezinte documentele prevăzute la art. 16 lit. j) şi k).

Art. 14. - Data, ora-limită şi locul de depunere a ofertelor, precum şi data, ora şi locul la care se va ţine şedinţa de deschidere a ofertelor vor fi stabilite de comisie şi vor fi menţionate în anunţul privind cesiunea creanţelor fiscale. Orice modificare a datei, orei sau locului de depunere a ofertelor, precum şi a datei, orei sau locului la care se va ţine şedinţa de deschidere a ofertelor va fi publicată într-un cotidian de circulaţie naţională şi locală, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 15. - Taxa de participare în valoare de 2% din valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate se plăteşte în lei la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică ce deserveşte organul fiscal unde este înregistrat debitorul fiscal cedat. Ofertanţii pot constitui şi garanţii, în condiţiile legii, sub forma scrisorii de garanţie bancară emisă în favoarea organului fiscal unde este înregistrat debitorul fiscal cedat, emisă de o instituţie de credit cu sediul în România.

Art. 16. - Pentru participarea la procedura de atribuire a contractului de cesiune de creanţă, până la expirarea termenului de depunere a ofertelor stabilit de comisie, ofertanţii vor depune următoarele documente:

a)  o prezentare sintetică a ofertantului, care va cuprinde datele de identificare şi datele de contact, inclusiv un număr de fax şi o adresă de e-mail pe care pot fi făcute comunicările;

b) oferta financiară de cumpărare care nu poate cuprinde un preţ mai mic decât valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate - oferta financiară trebuie să conţină obligatoriu următoarele elemente: suma oferită, termenul în care se poate face plata şi modalitatea de plată;

c) dovada plăţii taxei de participare sau a constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară, reprezentând 2% din valoarea nominală a creanţelor fiscale ce urmează a fi cesionate;

d) împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant;

e) pentru persoanele juridice române, copie certificată de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului, precum şi copii certificate de pe înregistrările existente la registrul comerţului, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii documentaţiei;

f)  pentru persoanele juridice străine, copie certificată de pe actul de înmatriculare, de pe certificatul de rezidenţă fiscală din ţara de origine, precum şi copii certificate de pe înregistrările existente la registrul comerţului sau un alt registru corespunzător în ţara de origine, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii documentaţiei - toate aceste documente vor fi prezentate în traducere autorizată;

g)  pentru persoanele fizice române, copie certificată de pe actul de identitate;

h) pentru persoanele fizice străine, copie certificată de pe paşaport;

i) certificatul de atestare fiscală, din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante faţă de bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală; ofertanţii persoane fizice străine vor depune o declaraţie pe propria răspundere referitoare la obligaţiile pe care ofertantul le are către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

j) o scrisoare de bonitate prin care să se ateste faptul că ofertantul are capacitatea financiară de a cumpăra creanţele fiscale pentru care depune oferta;

k) declaraţie pe propria răspundere cu privire la faptul că ofertantul nu se află în procedura insolvenţei.

Art. 17. - (1) Documentaţia va fi depusă în două exemplare, unul original şi cel de-al doilea copie, îndosariată în dosar cu şină, în plicuri sigilate, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate. Pe plic se vor înscrie obligatoriu menţiunea „original" sau „copie", după caz, precum şi numele/denumirea şi adresa/sediul social ale ofertantului.

(2) Plicul cu menţiunea „original" şi cel cu menţiunea „copie" vor fi sigilate într-un plic pe care se vor menţiona numele/denumirea şi adresa/sediul social ale ofertantului, precum şi textul „Ofertă pentru procedura cesiunii creanţelor fiscale. Oferta se va deschide în şedinţa din data de ... de către comisia constituită în cadrul ...".

Art. 18. - Oferta va fi descalificată în următoarele situaţii:

a) oferta nu cuprinde datele de contact ale ofertantului, iar acesta nu este prezent sau nu are un împuternicit în sală la şedinţa de deschidere a ofertelor;

b)  oferta financiară are un preţ mai mic decât valoarea nominală a creanţelor fiscale, este făcută pentru un termen mai mare decât cel prevăzut de prezenta procedură sau se face prin alte modalităţi de plată decât cele prevăzute de prezenta procedură;

c)  nu se face dovada plăţii taxei de participare sau a constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie bancară ori taxa achitată, respectiv scrisoarea de garanţie este pe o valoare mai mică decât cea prevăzută de prezenta procedură, este prezentată în altă formă sau nu este valabilă;

d)  oferta nu conţine, pentru persoanele juridice române, copia certificată de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului;

e) oferta nu conţine, pentru persoanele juridice străine, copia certificată de pe actul de înmatriculare, de pe certificatul de rezidenţă fiscală din ţara de origine sau copiile certificate de pe înregistrările existente la registrul comerţului ori un alt registru corespunzător în ţara de origine, actualizate cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii documentaţiei, prezentate în traducere autorizată;

f) oferta nu conţine, pentru persoanele fizice române, copia certificată de pe actul de identitate;

g) oferta nu conţine, pentru persoanele fizice străine, copia certificată de pe paşaport;

h) oferta nu conţine certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că ofertantul nu are obligaţii fiscale restante faţă de bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau conţine un certificat de atestare fiscală prin care se atestă obligaţii către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

i) pentru ofertanţii persoane fizice străine, oferta nu conţine declaraţia pe propria răspundere referitoare la obligaţiile pe care ofertantul le are către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau conţine o declaraţie prin care se recunosc datorii către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

j) oferta nu conţine scrisoarea de bonitate prin care să se ateste faptul că ofertantul are capacitatea financiară de a cumpăra creanţele fiscale pentru care depune oferta;

k) oferta nu conţine declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că ofertantul nu se află în procedura insolvenţei sau ofertantul se află în procedura insolvenţei;

l) oferta a fost depusă după termenul de depunere a ofertelor indicat în anunţul prevăzut la art. 13;

m) oferta a fost depusă la altă adresă decât cea indicată în anunţul prevăzut la art. 13;

n) oferta nu este depusă în condiţiile menţionate la art. 17 din prezenta procedură.

Art. 19. - Despre data, ora şi locul şedinţei de deschidere a ofertelor va fi înştiinţat şi debitorul fiscal cedat. Debitorul fiscal cedat poate participa la şedinţa de deschidere a ofertelor şi la şedinţele de licitaţie.

Art. 20. - Şedinţa de deschidere a ofertelor se ţine la data, ora şi locul stabilite de comisie, astfel cum sunt acestea menţionate în anunţul privind cesiunea creanţelor fiscale.

Art. 21. -In data, la ora şi în locul stabilite de comisie în vederea deschiderii ofertelor, comisia va proceda la inventarierea ofertelor depuse şi la deschiderea exemplarelor originale ale acestora. Ofertanţii pot participa la procedura de deschidere a exemplarelor originale ale ofertelor.

Art. 22. - După deschiderea ofertelor comisia verifică şi analizează documentele de participare, stabilind care dintre ofertele depuse se încadrează în vreuna dintre situaţiile reglementate de dispoziţiile art. 18.

Art. 23. - (1) In cazul în care va fi depusă o singură ofertă calificată, aceasta va fi declarată câştigătoare dacă preţul oferit de acesta este cel puţin egal cu valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită potrivit art. 5.

(2) In cazul în care există mai multe oferte calificate, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare.

(3) In cazul în care există mai multe oferte calificate şi 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare şi cu termenul cel mai scurt de plată.

(4) In cazul în care există mai multe oferte calificate şi două sau mai multe dintre acestea au valoarea cea mai mare, sunt egale şi au acelaşi termen de plată, comisia va stabili data licitaţiei, în termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor. La licitaţie vor putea participa numai ofertanţii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.

(5) Până la data licitaţiei, ofertanţii declaraţi calificaţi care au depus ofertele financiare egale cu valoarea cea mai mare vor depune noi oferte financiare, în plic închis. In cazul în care 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare şi acestea sunt egale, este declarată câştigătoare oferta financiară cu valoarea cea mai mare şi cu termenul cel mai scurt de plată. In cazul în care există două sau mai multe oferte financiare care au valoarea cea mai mare, sunt egale şi au acelaşi termen de plată, comisia va stabili data licitaţiei, în termen de maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor. La licitaţie vor putea participa numai ofertanţii care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.

(6)  In cazul în care nici după a doua licitaţie nu se pot departaja ofertele, se organizează noi licitaţii până când va fi depusă o ofertă cu valoarea cea mai mare sau cu valoarea cea mai mare şi termenul de plată cel mai scurt.

Art. 24. -Adjudecarea se face în favoarea ofertantului care a oferit cel mai mare preţ, preţ care trebuie să fie cel puţin egal cu valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită potrivit art. 5. In cazul în care 2 sau mai mulţi ofertanţi au ofertele cu valoarea cea mai mare şi acestea sunt egale, este declarată câştigătoare oferta cu valoarea cea mai mare şi cu termenul cel mai scurt de plată.

Art. 25. - Dacă nu se prezintă ofertanţi calificaţi sau nu se obţine cel puţin valoarea nominală a creanţelor fiscale stabilită potrivit art. 5, comisia nu atribuie contractul de cesiune de creanţă.

Art. 26. - Procedura de cesiune a creanţelor fiscale se poate relua într-un termen stabilit de comisie.

Art. 27. - La finalizarea procedurii se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii.

Art. 28. - In termen de două zile de la data întocmirii procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii, o copie a acestuia va fi comunicată prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire şi ofertanţilor care nu au fost prezenţi la deschiderea ofertelor.

Art. 29. -In termen de 5 zile de la data întocmirii procesului-verbal, organul fiscal va restitui taxa de participare participanţilor care au depus oferte de cumpărare şi care nu au fost declaraţi adjudecatari, iar în cazul adjudecării, taxa se reţine în contul preţului. Taxa de participare nu se restituie ofertantului declarat adjudecatar care a refuzat semnarea contractului de cesiune de creanţă, precum şi adjudecatarului care nu a plătit preţul. Taxa de participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat.

Art. 30. - Scrisoarea de garanţie bancară, constituită în condiţiile art. 15 se valorifică de organul fiscal competent în cazul în care ofertantul este declarat adjudecatar şi/sau în situaţiile prevăzute la art. 29 teza a doua.

CAPITOLUL III

Contestarea procedurii

Art. 31. - Procesul-verbal prevăzut la art. 27 poate fi atacat la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă.

CAPITOLUL IV

Incheierea contractului de cesiune a creanţelor fiscale

Art. 32. - După adjudecarea creanţei fiscale, se va proceda la semnarea contractului de cesiune de creanţe fiscale de către părţi în termen de 7 zile de la data încheierii procesului-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul procedurii.

Art. 33. - Contractul de cesiune de creanţă va fi semnat din partea creditorului fiscal de directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti ori de înlocuitorul său de drept pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei, respectiv de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori de o persoană împuternicită de către acesta, prin ordin, pentru creanţele fiscale în cuantum mai mare de 10 milioane lei, precum şi pentru creanţele fiscale datorate de marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora.

Art. 34. - Prin contractul de cesiune al creanţelor fiscale, încheiat între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti se transmit cesionarului toate garanţiile ce însoţesc creanţele fiscale cedate.

Art. 35. - Contractul de cesiune de creanţă se încheie în 3/4 exemplare, cu valoare de original, câte un exemplar pentru fiecare parte şi câte un exemplar care va fi comunicat de cedent în termen de 3 zile de la plata preţului Biroului de Carte Funciară şi/sau Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare, după caz, în vederea efectuării menţiunii privind noul titular al garanţiei corespunzătoare creanţelor fiscale cesionate. Exemplarul organului fiscal va fi arhivat, în original, la dosarul fiscal.

CAPITOLUL V

Dispoziţii privind plata preţului cesiunii creanţelor fiscale

Art. 36. -Adjudecatarul este obligat să plătească preţul, diminuat cu contravaloarea taxei de participare, în lei, în numerar la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică ce deserveşte organul fiscal unde este înregistrat debitorul fiscal cedat sau prin decontare bancară, în cel mult 5 zile de la data semnării contractului, urmând ca transferul dreptului de proprietate să se realizeze la data plăţii preţului.

Art. 37. - Dacă adjudecatarul nu plăteşte preţul în termenul prevăzut la art. 36, acesta va fi obligat la plata de majorări de întârziere, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care vor fi stipulate în contractul de cesiune de creanţă.

Art. 38. - Sumele reprezentând diferenţa de preţ între valoarea nominală a creanţelor şi preţul de adjudecare a creanţelor fiscale se fac venit la bugetul de stat, în condiţiile art. 75 din Legea nr. 500/2002 privind finanţale publice, cu modificările ulterioare.

Art. 39. - La data plăţii preţului organul fiscal va remite cesionarului titlurile executorii şi titlurile de creanţă, în original.

Art. 40. -In cazul în care cesionarul nu îşi poate îndeplini obligaţiile prevăzute în contractul de cesiune de creanţă, din orice motive, suma datorată va fi repusă de organul fiscal în sarcina debitorului fiscal cedat sau a succesorilor săi.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii privind plata în rate a preţului cesiunii creanţelor fiscale

Art. 41. -In condiţiile în care debitoarea se află în procedura reglementată de Legea nr. 85/2006, adjudecatarului i se va putea accepta plata preţului în rate.

Art. 42. - Plata în rate a preţului cesiunii de creanţă se va realiza numai cu condiţia unui avans de minimum 30% din preţul cesiunii plătit înainte de semnarea contractului, iar diferenţa urmează să fie plătită în cel mult 6 luni de la data semnării contractului de cesiune de creanţă pentru creanţele fiscale în cuantum mai mic sau egal cu 100 milioane lei sau în cel mult 12 luni de la data semnării contractului de cesiune de creanţă pentru creanţele fiscale în cuantum mai mare de 100 milioane lei, în termenele stabilite prin oferta financiară.

Art. 43. - Graficul de plată a preţului cesiunii creanţelor fiscale se întocmeşte în conformitate cu prevederile art. 42 şi constituie anexă la contractul de cesiune de creanţe fiscale.

Art. 44. -In cazul plăţii preţului cesiunii creanţelor fiscale în rate, dreptul de proprietate asupra creanţelor fiscale ce au făcut obiectul procedurii de cesiune, inclusiv garanţiile ce însoţesc aceste creanţe, se transferă la data plăţii în întregime a preţului.

Art. 45. - (1) In cazul neplăţii avansului prevăzut la art. 42, dispoziţiile art. 29 teza a doua se aplică în mod corespunzător.

(2) In situaţia în care cesionarul nu plăteşte toate ratele în termenele prevăzute în contract, comisia îl va notifica pe cesionar cu privire la rezoluţiunea contractului de cesiune de creanţă, informându-l că rezoluţiunea contractului dă dreptul la restituirea preţului plătit, cu excepţia taxei de participare, care se face venit la bugetul de stat. Restituirea acestor sume se face în condiţiile stabilite de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii privind stingerea obligaţiilor fiscale aparţinând debitorului fiscal cedat

Art. 46. - După data de 1 a lunii următoare lunii în care s-a făcut notificarea debitorului fiscal cedat şi până la data realizării cesiunii de creanţă, orice plată făcută de acesta se consideră a fi efectuată în contul creanţelor sale fiscale curente sau viitoare.

Art. 47. - In situaţia în care nu se realizează cesiunea creanţelor fiscale odată cu notificarea debitorului fiscal cedat asupra faptului nerealizării cesiunii, va fi înştiinţat şi organul fiscal în a cărui evidenţă sunt înregistrate creanţele fiscale ale debitorului fiscal asupra faptului nerealizării cesiunii, în vederea aplicării corespunzătoare a prevederilor art. 114 şi 115 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1173/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1173 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu