Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.113 din 18.09.2017

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 269/2007 privind asigurarea asistenţei materiale pentru persoanele cazate în centrele din subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 761 din 25 septembrie 2017



SmartCity1

În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 269/2007 privind asigurarea asistenţei materiale pentru persoanele cazate în centrele din subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 26 septembrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7Periodicitatea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente ce se execută la centrele de cazare este cea prevăzută în anexa nr. 8. 2. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 10Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. 3. Anexele nr. 1-7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-7, care fac parte integrantă din prezentul ordin. 4. După anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 8, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIOrdinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 269/2007 privind asigurarea asistenţei materiale pentru persoanele cazate în centrele din subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 26 septembrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul ordin, se republică în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul afacerilor interne,Carmen Daniela DanANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 269/2007) BUNURI MATERIALE, altele decât mijloace fixe, ce se asigură pentru fiecare loc de cazare din centrele regionale de proceduri şi cazare a solicitanţilor de azil, precum şi durata de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Pat cu schelet metalic Buc. 1 4 X X
2. Pat supraetajat cu schelet metalic şi scăriţă metalică Buc. 1 4 X X
3. Pat pliant Buc. 1 2 - X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcţii uşoare sau corturi
4. Scaun cu schelet metalic Buc. 1 4 X X
5. Scaun pliant Buc. 1 2 - X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcţii uşoare sau corturi
6. Masă cu schelet metalic Buc. 1 4 X X Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de cazare
7. Masă pliantă Buc 1 4 - X Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de cazare, atunci când cazarea se realizează în corturi, elemente modulare sau construcţii uşoare
8. Vestiar metalic Buc. 1 8 X X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
9. Vestiar din lemn Buc. 1 3 - X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
10. Cuier (pom sau de perete) Buc. 1 3 X (doar cuier de perete) X Câte unul pentru fiecare cameră
11. Galerie Buc. 1 5 X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
12. Perdea Buc. 1 3 X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
13. Plasă insecte Buc. 1 2 X X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
14. Saltea Buc. 1 4 X X
15. Set lenjerie pat: cearşaf de pat, cearşaf plic, faţă de pernă Buc. 3 2 X X Se poate substitui cu set de lenjerie de unică folosinţă.
16. Pernă Buc. 1 2 X X
17. Pătură Buc. 1 3 X X Se asigură două pe perioada sezonului rece (1 octombrie-30 aprilie).
18. Prosop baie Buc. 2 1 X X
19. Prosop faţă Buc. 3 1 X X
20. Prosop picioare Buc. 3 1 X X
21. Pătuţ copil Buc. 1 4 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
22. Saltea pătuţ copil Buc. 1 4 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
23. Cearşaf pătuţ copil Buc. 3 2 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
24. Pătură copil Buc. 1 3 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
25. Pernă copil Buc. 1 3 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
26. Faţă pernă copil Buc. 3 2 - X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
27. Perdea cabină duş Buc. 1 1 X X Câte una pentru fiecare cabină de duş
28. Televizor Buc. 1 3 X - Câte unul pentru fiecare dormitor în spaţiile închise
29. Trusă de prim-ajutor Buc. 1 2 X X Câte una la 50 de locuri de cazare
30. Avizier interior Buc. 1 5 X X Câte unul la 100 de locuri de cazare
31. Avizier exterior Buc. 1 5 - X Câte unul la 100 de locuri de cazare
32. Cârje/Baston Buc 1 5 X X Câte 2 perechi la 100 de locuri de cazare
33. Cărucior persoane cu dizabilităţi adulţi Buc 1 5 X X Câte 2 la 100 de locuri de cazare
34. Cărucior persoane cu dizabilităţi copii Buc 1 5 X X Câte 2 la 100 de locuri de cazare
35. Rampă mobilă acces persoane cu dizabilităţi Buc 1 10 X X Câte 1 pentru fiecare centru de cazare
36. Ventilator mobil Buc 1 2 X X Câte unul pentru fiecare cameră
37. Sac pentru dormit Buc. 1 3 - X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcţii uşoare sau corturi
38. Toaletă ecologică Buc. 1 5 - X Câte o toaletă ecologică la 10 locuri de cazare, atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcţii uşoare sau corturi
39. Lavoare ecologice Buc. 1 5 - X Câte un lavoar ecologic la 10 locuri de cazare, atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcţii uşoare sau corturi

NOTĂ: Bunurile de la nr. crt. 38 şi 39 pot fi asigurate prin intermediul contractării unor servicii de închiriere. Articolele prevăzute la nr. crt. 14, 17, 18 şi 19 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană care va fi cazată pentru o perioadă mai mică de 7 zile, prin grija centrului de cazare. Pernele şi saltelele, dacă sunt umplute cu deşeuri, se pot recondiţiona la expirarea a jumătate din durata de folosinţă. Păturile se spală o dată la 3 luni. Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabileşte prin rotunjire la valoarea superioară. Pot fi folosite fie vestiare metalice, fie vestiare din lemn. Pentru cazarea în corturi se va utiliza câte un cort pentru 10 persoane. Durata de utilizare a corturilor este de maximum 5 ani. ANEXA Nr. 2( Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 269/2007) BUNURI MATERIALE, altele decât mijloace fixe, pentru dotarea cluburilor, spaţiilor de joacă pentru copii, sălilor de sport şi terenurilor sportive

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
Club pentru bărbaţi/femei
1. Masă cu schelet metalic pentru 4 persoane Buc. 1 5 Câte o masă la 15 locuri de cazare
2. Scaune cu schelet metalic Buc. 1 5 Câte 4 pentru fiecare masă
3. Televizor color Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare club
4. Joc de şah Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare club
5. Joc de remy Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare club
6. Joc table Buc. 1 1 Câte 4 pentru fiecare spaţiu
7. Suport tv Buc. 1 5 1 pentru fiecare spaţiu
8. DVD player Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare club
9. Corp bibliotecă Buc. 2 10 Două pentru fiecare spaţiu
10. Cărţi diverse (beletristică în limba română sau de circulaţie internaţională) Buc. 1 În valoare de 3.000 lei
11. Radio cu CD Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare club
Spaţiu exterior de joacă pentru copii a) bunuri fixe pentru dotarea spaţiului de joacă
1. Tobogan pentru copii (fibră de sticlă, metal, lemn) Buc. 1 5 Câte unul la 100 de locuri de cazare
2. Tobogan pentru copii (plastic) Buc. 1 1 Câte unul la 100 de locuri de cazare
3. Leagăn Buc. 1 5 Câte unul la 100 de locuri de cazare
4. Căsuţe plastic Buc. 1 1 Câte una la 100 de locuri de cazare
5. Băncuţe Buc. 1 5 Câte două la 100 de locuri de cazare
6. Labirint joacă Buc. 1 1 1 la fiecare loc de joacă
b) bunuri necesare activităţilor recreative la locurile de joacă
1. Tricicletă Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
2. Role pentru copii - perechi Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
3. Bicicletă Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
4. Lopăţele şi găletuşă din plastic Set 1 1 10 la fiecare loc de joacă
5. Forme diverse pentru nisip Set 1 1 10 la fiecare loc de joacă
6. Premergător Buc. 1 2 Câte unul la 50 de locuri de cazare
7. Cărucior landou copii Buc. 1 3 Câte unul la 50 de locuri de cazare
8. Cărucior sport copii Buc. 1 2 Câte unul la 50 de locuri de cazare
Clubul copiilor pentru activităţi recreative (spaţiu interior de joacă) a) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 2-7 ani
1. Mochetă jucării diverse Buc. 1 În cuantum de 3.000 lei
2. Rafturi pentru jucării Buc. 1 10 Două pentru fiecare spaţiu interior de joacă
3. Măsuţe pentru copii Buc. 1 5 4 pentru fiecare spaţiu interior de joacă
4. Scăunele cu schelet metalic pentru copii Buc. 1 5 10 pentru fiecare spaţiu interior de joacă
5. Mochetă Buc. 1 2 1 pentru fiecare spaţiu interior de joacă
b) copii cu vârsta cuprinsă între 8 şi 14 ani
1. Jocuri diverse Buc. 1 În cuantum de 3.000 lei
2. Cărţi diverse (beletristică, atlase, în limba română sau de circulaţie internaţională) Buc. 1 În cuantum de 1.500 lei
3. Radio cu CD Buc. 1 4 1 pentru fiecare spaţiu interior de joacă
Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
c) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 15-18 ani
1. Calculator Buc. 1 3 Două pentru fiecare spaţiu interior de joacă
2. Masă calculator (birou calculator) Buc. 1 8 Două pentru fiecare spaţiu interior de joacă
3. Scaun Buc. 1 5 Câte două bucăţi la 100 de locuri de cazare
4. Corp de bibliotecă Buc. 1 5 Două pentru fiecare spaţiu interior de joacă
5. Cărţi diverse (beletristică, atlase, în limba română sau de circulaţie internaţională, dicţionare) Buc. 1 În valoare de 1.500 lei
6. Televizor Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare spaţiu
7. Suport TV Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spaţiu
8. DVD player Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare spaţiu
9. Aer condiţionat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spaţiu
Pachet de rechizite pentru copiii înscrişi la cursul pregătitor/ciclul primar
1. Caiet matematică Buc. 2 1
2. Caiet dictando Buc. 2 1
3. Caiet tip I Buc. 2 1
4. Caiet tip II Buc. 2 1
5. Caiete speciale Buc. 1 1 Câte 1 pentru fiecare materie
6. Manuale şcolare Buc. 1 1 Câte 1 pentru fiecare materie
7. Bloc desen Buc. 1 1
8. Set pictură Buc. 1 1
9. Plastilină Buc. 1 1
10. Penar Buc. 1 1
11. Pix Buc. 4 1
12. Creioane Buc. 4 1
13. Gumă de şters/Pastă corectoare Buc. 1 1
14. Riglă Buc. 1 1
15. Ghiozdan Buc. 1 1
Săli şi terenuri de sport
1. Balansoar Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spaţiu de joacă exterior
2. Aparat multifuncţional Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare sală de sport
3. Bicicletă ergonomică Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
4. Bicicletă eliptică Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
5. Bandă alergare Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
6. Haltere de diferite greutăţi Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare sală de sport
7. Gantere de diferite greutăţi Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare sală de sport
8. Masă de tenis Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
9. Rachete tenis de câmp Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare teren
10. Mingi tenis de câmp Set 1 1 Câte unul pentru fiecare teren
11. Fileu tenis de câmp Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare teren
12. Fileu tenis de masă Buc. 1 1 Câte unul pentru fiecare masă de tenis
13. Palete pentru tenis de masă Pereche 1 1 Câte una pentru fiecare masă de tenis
14. Mingi tenis de masă Set 5 1 Câte unul pentru fiecare masă de tenis
15. Fileu volei/2 stâlpi şi întinzător Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare teren
16. Panou baschet Buc. 2 10 Pentru fiecare teren
17. Porţi handbal Buc. 2 5 Pentru fiecare teren
Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
18. Plasă poartă handbal Buc. 2 3 Pentru fiecare teren
19. Mingi fotbal, volei, baschet, handbal Buc. 1 2 Câte 3 pentru fiecare categorie de joc sportiv
20. Bănci exterioare Buc. 1 5 Câte una la fiecare 15 persoane
21. Plase împrejmuire/Protecţie teren de sport ml. În funcţie de spaţiul alocat de fiecare centru
22. Şpalier gimnastică Buc. 1 10 Câte unul pentru fiecare spaţiu
23. Saltele gimnastică Buc. 1 5 Câte două pentru fiecare sală de sport
24. Instalaţie împrejmuire (stâlpi metalici) Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare centru
25. Suprafaţă joc artificială Buc. 1 8 Câte una pentru fiecare centru
26. Maşină de tuns iarba Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare centru
27. Motocositoare (Trimmer) Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare centru
28. Bancă de forţă Buc. 1 8 Câte una pentru fiecare sală de sport
29. Sac de box Buc. 1 8 Câte unul pentru fiecare sală de sport
Club pentru activităţi de informare şi recreere (sală de calculatoare)
1. Calculator Buc. 1 3 Câte unul la 15 persoane în centrele cu capacitate de 100 de locuri Câte unul la 20 de persoane în centrele cu capacitate mai mare de 100 de locuri
2. Complet mobilier cu 2 locuri Buc. 1 5 1 complet pentru fiecare calculator
3. Aer condiţionat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spaţiu alocat
4. Aspirator Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare centru
5. Router wifi Buc. 1 3 Câte 2 pentru fiecare 100 de locuri de cazare
6. Prelungitor Buc. 1 1 Câte unul pentru fiecare calculator
7. Cablu de reţea Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare calculator
Spaţiu pentru activităţi de consiliere socială, psihologică şi juridică
1. Calculator Buc. 1 3 1 pentru fiecare spaţiu
2. Fotoliu lemn curbat Buc. 1 10 2 pentru fiecare spaţiu
3. Birou Buc. 1 10 1 pentru fiecare spaţiu
4. Scaun Buc. 1 5 3 pentru fiecare spaţiu
5. Aer condiţionat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spaţiu alocat
6. Imprimantă multifuncţională Buc. 1 3 1 pentru fiecare spaţiu
7. Videoproiector Buc. 1 5 1 pentru fiecare spaţiu
8. Flipchart Buc. 1 3 1 pentru fiecare spaţiu
9. Materiale birotică/papetărie 1 În cuantum de 3.000 lei
10. Jaluzele verticale/orizontale Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare fereastră

NOTĂ: Se pot organiza cluburi separate pentru femei şi pentru bărbaţi. Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 20, numărul de mese se stabileşte prin rotunjire la valoarea superioară. În centrele în care sunt cazate şi persoane care au obţinut o formă de protecţie şi sunt vulnerabile ori sunt incluse în programul de integrare se pot organiza cluburi separate pentru femei şi pentru bărbaţi, altele decât cele pentru solicitanţii de azil. Spaţiile interioare amenajate pentru activităţi sportive pot fi dotate cu aparatură, cum ar fi: bicicletă ergonomică, masă de tenis, bandă de alergare, aparat multifuncţional, sac de box, bancă de forţă, haltere diferite etc. Spaţiile exterioare amenajate pentru activităţi sportive pot fi dotate cu panouri de baschet, porţi de handbal, porţi de fotbal, fileu pentru tenis de câmp, fileu pentru volei etc., în funcţie de spaţiile disponibile din fiecare centru. În centrele unde se amenajează cel puţin un spaţiu exterior pentru desfăşurarea de activităţi sportive pe iarbă se poate achiziţiona o maşină de tuns iarba pentru întreţinerea suprafeţei de joc. În funcţie de posibilităţile de alocare a spaţiului, în centrele de cazare ale Inspectoratului General pentru Imigrări se poate opta pentru amenajarea unui teren de sport multifuncţional (pe care se vor desfăşura, la alegere, activităţi sportive precum baschet, volei, handbal) sau pentru amenajarea a 2-3 terenuri de sport diferenţiate pe activităţi sportive (de exemplu, un teren de volei, un teren de baschet etc.). Pentru desfăşurarea jocurilor sportive, în funcţie de amenajările din fiecare centru, se vor asigura mingi de fotbal, mingi de volei, mingi de baschet, mingi de handbal, rachete şi mingi pentru tenis de câmp etc. La nivelul fiecărui centru de cazare va fi amenajat, pe nisip sau iarbă, un spaţiu de joacă exterior pentru copiii cu vârsta între 2 şi 10 ani, care va fi delimitat prin împrejmuire. În centrele de cazare cu capacitate de până la 100 de locuri se va amenaja un singur spaţiu de joacă interior pentru copii, cu o dotare specifică tuturor grupelor de vârstă, iar la cele cu o capacitate de peste 100 de locuri, în funcţie de posibilităţi, se pot amenaja două astfel de spaţii, care pot fi dotate pe categorii de vârstă. În funcţie de posibilităţile de asigurare ale centrului, spaţiile interioare destinate activităţilor recreative, cultural-educative, sportive, de informare şi consiliere pot fi dotate cu parchet laminat, jaluzele verticale, aer condiţionat. La nivelul fiecărui centru, în funcţie de capacitatea sa de cazare şi de aria de competenţă, vor fi prevăzute un număr de minimum două şi maximum 4 spaţii pentru activităţi de consiliere socială şi juridică. ANEXA Nr. 3( Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 269/2007) BUNURI MATERIALE, altele decât mijloace fixe, şi materiale de întreţinere şi igienă, precum şi durata lor de utilizare I. MATERIALE DE SPĂLAT ŞI IGIENĂ 1. Pentru fiecare solicitant de azil cazat în centre de cazare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de faţă (greutate 120-150 g) Buc. 2 Lunar X X Când îmbăierea se face la intervale mai mici de o săptămână, norma se majorează cu o bucată/lună.
2. Săpun de baie (semitoaletă 120-150 g) Buc. 2 Lunar X X
3. Aparat de ras de unică folosinţă Buc. 1 Lunar X X Se asigură numai persoanelor de sex masculin care depăşesc vârsta de 14 ani.
4. Cremă de ras Tub 60-70 g 1 Lunar X X Se asigură numai persoanelor de sex masculin care depăşesc vârsta de 14 ani.
5. Pastă de dinţi Tub 60-70 g 1 Lunar X X Nu se asigură copiilor sub 2 ani.
6. Periuţă de dinţi Buc. 1 Trimestrial X X Nu se asigură copiilor sub 2 ani.
7. Hârtie igienică Sul 2 Lunar X X
8. Pieptene Buc. 1 - X X Pentru fiecare persoană cazată, cu excepţia copiilor sub un an
9. Tampoane absorbante Buc. 10 Lunar X X Pentru fiecare persoană de sex feminin cu vârsta peste 10 ani
10. Scutec absorbant Buc. 120 Lunar - X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
11. Dozator pentru săpun lichid Buc. 1 3 X X Câte unul pentru fiecare chiuvetă
12. Uscător de mâini Buc. 1 5 X X Câte unul pentru fiecare grup sanitar, în centrele cu toalete comune
13. Recipient lapte consum (sticlă sau plastic) Buc. 2 Trimestrial - X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
14. Tetină Buc. 1 Lunar - X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
15. Oliţă Buc. 1 1 - X Pentru fiecare copil cu vârsta între 1 şi 5 ani
16. Cădiţă baie Buc. 1 2 - X Câte 5 la fiecare 100 de locuri de cazare
17. Săpun copii (80-120 g) Buc. 2 Lunar - X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 5 ani
18. Sterilizator biberoane Buc. 1 1 - X Câte 2 la fiecare 100 locuri de cazare

NOTĂ: Recipientele pentru lapte de consum prevăzute la nr. crt. 13 se vor asigura pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani, fie din sticlă, având norma de 1 bucată trimestrial, fie din material plastic, având norma de 1 bucată lunar. 2. Pentru spălarea lenjeriei personale, pentru fiecare solicitant de azil cazat în centrele de cazare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de rufe kg 0,5 Lunar X X
2. Detergent pentru maşină automată de spălat rufe kg 0,5 Lunar X X
3. Calgon (similar) kg 0,05 Lunar X X

3. Pentru fiecare pat din centrele de cazare a solicitanţilor de azil

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de rufe kg 0,5 Lunar X X
2. Detergent kg 0,2 Lunar X X
3. Calgon (similar) kg 0,05 Lunar X X Când sunt folosite maşinile de spălat ale unităţii pentru spălarea lenjeriei de pat

NOTĂ: Săpunul de rufe prevăzut în prezenta normă se poate substitui în echivalent cantitativ cu detergenţii lichizi sau praf. Săpunul de faţă se poate substitui cu săpun lichid în echivalent cantitativ. Săpunul de baie se poate substitui cu gel de duş/şampon în echivalent cantitativ. Materialele de spălat şi igienă neasigurate indiferent de motive nu se mai asigură pentru perioada expirată. Materialele prevăzute la nr. crt. 3 se distribuie la spălătoriile unităţilor, în funcţie de greutatea rufelor uscate, după cum urmează: 0,051 kg săpun de rufe şi 0,020 kg detergent pentru 1 kg rufe uscate. Materialele prevăzute la nr. crt. 1 şi 2 se asigură, de regulă, la sosirea în centrul de cazare, în cantităţile prevăzute pentru perioada de timp normată înscrisă în dreptul fiecărei poziţii. La mutarea persoanelor respective dintr-un centru de cazare în altul nu se mai asigură materiale de igienă decât după expirarea duratei normate prevăzute pentru produsele respective. Materialele prevăzute la nr. crt. 1 şi 2, distribuite unor persoane ce părăsesc din diverse motive centrul de cazare anterior expirării duratei normate de folosinţă a bunurilor respective, nu se mai recuperează. La recazarea acestora în centrele de cazare vor beneficia de materialele prevăzute la nr. crt. 1 şi 2 numai după expirarea perioadei de timp normate prevăzute pentru bunurile distribuite anterior. Copiii cu vârste de până la 14 ani pot primi materiale special concepute pentru uzul copiilor. II. BUNURI MATERIALE NECESARE IGIENIZĂRII ÎMBRĂCĂMINTEI ŞI PREGĂTIRII ŞI SERVIRII HRANEI PERSOANELOR CAZATE

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Maşină de spălat automată Buc. 1 4 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
2. Maşină de călcat rufe Buc. 1 1 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
3. Maşină de spălat vase automată Buc. 1 4 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
4. Storcător şi uscător de rufe Buc. 1 4 X X Câte unul la fiecare 20 de locuri de cazare
5. Stative uscător haine pliabil Buc. 1 3 X X Câte unul la fiecare 20 de locuri de cazare

NOTĂ: Maşinile de spălat automate şi cele de călcat rufe se utilizează de către persoanele cazate sub supravegherea personalului centrului, pentru centrele deschise. În cazul centrelor închise acestea vor fi utilizate doar de personalul centrului închis. Fiecare persoană cazată poate efectua două spălări săptămânal. ANEXA Nr. 4( Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 269/2007) BUNURI MATERIALE, altele decât mijloace fixe, necesare pregătirii şi servirii hranei de către solicitanţii de azil, precum şi durata lor de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Oală din inox cu capac Buc. 1 4 - X Necesarul se stabileşte luându-se în calcul câte una de fiecare persoană singură sau familie.
2. Cratiţă din inox cu capac Buc. 1 4 - X Necesarul se stabileşte luându-se în calcul câte una de fiecare persoană singură sau familie.
3. Tigaie din teflon Buc. 1 1 - X Câte o bucată pentru fiecare persoană singură sau familie
4. Polonic din inox Buc. 1 4 - X Câte o bucată pentru fiecare persoană singură sau familie
5. Ibric din inox Buc. 1 4 - X
6. Farfurie adâncă din inox Buc. 1 4 X X Câte o bucată pentru fiecare persoană
7. Farfurie întinsă din inox Buc. 1 4 X X
8. Farfurie desert din inox Buc. 1 4 X X
9. Cană de ceai din inox Buc. 1 4 X X
10. Cuţit pentru masă din inox Buc. 1 4 X X
11. Lingură din inox Buc. 1 4 X X
12. Furculiţă din inox Buc. 1 4 X X
13. Linguriţă din inox Buc. 1 4 X X
14. Aragaze Buc. 1 4 X X Câte 1 la 15 locuri de cazare pentru spaţiile deschise. În cazul spaţiilor închise, câte unul pentru fiecare oficiu de servire a hranei
15. Hotă Buc. 1 4 X X Câte 1 pentru fiecare aragaz
16. Masă cu blat din inox Buc. 1 10 X X Câte 1 la 15 locuri de cazare pentru spaţiile deschise. În cazul spaţiilor închise, câte una pentru fiecare oficiu de servire a hranei.
17. Frigider de uz casnic/frigider compartimentat Buc. 1 4 X X Câte 1 la 10 locuri de cazare
18. Ladă frigorifică/ladă frigorifică compartimentată Buc. 1 4 X X Câte 1 la 50 locuri de cazare
19. Dozator detergent lichid pentru spălat vase Buc. 1 3 X X Câte unul pentru fiecare chiuvetă
20. Borcane pentru probe de mâncare Buc. 1 3 X - Pentru fiecare fel de mâncare
21. Butoaie din plastic pentru resturi alimentare Buc. 1 4 X - Capacitatea se stabileşte în funcţie de nevoi
22. Tăvi din plastic Buc. 1 2 X - Pentru fiecare loc de cazare
23. Vase pentru transportul hranei Buc. 1 5 X - Capacitatea se stabileşte în funcţie de nevoi

NOTĂ: Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 15, numărul de aragaze, mese cu blat din inox şi frigidere se stabileşte prin rotunjire la valoarea superioară. Atunci când articolul de la nr. crt. 3 se asigură din material de inox durata de utilizare este de 4 ani. ANEXA Nr. 5( Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 269/2007) BUNURI MATERIALE, altele decât mijloace fixe, pentru dotarea izolatoarelor şi durata lor de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazarea în spaţii închise Pentru cazarea în spaţii deschise Observaţii
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Pat medical cu schelet metalic Buc. 1 10 X X
2. Noptieră Buc. 1 10 X X
3. Scaun cu schelet metalic Buc. 1 5 X X
4. Masă cu schelet metalic Buc. 1 5 X X Câte o masă la 4 locuri de cazare, dar nu mai puţin de o masă pentru fiecare încăpere
5. Cuier (pom sau perete) Buc. 1 10 X X Câte unul pentru fiecare încăpere
6. Veioză Buc. 1 5 - X
7. Vestiar metalic Buc. 1 10 X X Câte un compartiment pentru fiecare loc
8. Vestiar din lemn Buc. 1 6 - X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
9. Halat pentru bolnavi Buc. 1 1 X X
10. Pijama Buc. 4 1 X X Pentru femei se asigură cămăşi de noapte.
11. Papuci Pereche 2 1 X X O pereche pentru femei şi o pereche pentru bărbaţi
12. Set lenjerie pat: cearşaf de pat, cearşaf plic, faţă de pernă Buc. 4 2 X X Un set la 7 zile Se poate substitui cu set de lenjerie de unică folosinţă
13. Pătură Buc. 1 3 X X Se asigură două pe perioada sezonului rece (1 octombrie - 30 aprilie).
14. Pernă Buc. 1 2 X X
15. Saltea Buc. 1 4 X X
16. Prosop faţă Buc. 3 1 X X
17. Prosop picioare Buc. 3 1 X X

NOTĂ: Materialele de la nr. crt. 10, 12, 16 şi 17 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană când aceasta stă mai puţin de 7 zile în izolator. Materialele de la nr. crt. 9 şi 13 se spală semestrial sau la nevoie. Pernele şi saltelele, dacă sunt umplute cu deşeuri, se pot recondiţiona la expirarea a jumătate din durata de folosinţă. Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabileşte prin rotunjire la valoarea superioară. Pentru nr. crt. 15, în situaţii motivate (cazuri medicale etc.), salteaua să fie prevăzută cu husă de protecţie pentru a putea respecta durata de utilizare. ANEXA Nr. 6( Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 269/2007) NORME cantitative maximale şi materiale destinate întreţinerii centrelor regionale de proceduri şi cazare a solicitanţilor de azil

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Cantitatea anuală alocată Observaţii
1. Detergenţi (de toate tipurile) pentru: a) curăţarea pardoselilor de ciment, mozaic, scândură, preşuri p.v.c. pe holuri, încăperi şi alte spaţii de acelaşi fel b) spălat laufer 1.000 mp 100 kg 120 72 Nu se vor lua în calcul suprafeţele depozitelor, atelierelor, remizelor şi garajelor. Se vor executa cel puţin 12 spălări.
2. Săpun pastă pentru pardoseli din ciment, mozaic, scândură, p.v.c., inclusiv preş p.v.c. pe holuri şi încăperi 1.000 mp kg 120 Se poate substitui cu detergenţi de orice fel în normă de 1/1.
Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Cantitatea anuală alocată Observaţii
3. Săpun rufe pentru spălat laufer 100 kg kg 60 Se vor executa cel puţin 12 spălări.
4. Mături plastic 1.000 mp pentru fiecare cameră de locuit Buc. 75 1 Nu se ia în calcul suprafaţa camerelor de locuit. Se pot substitui cu perii din fire sintetice cu ½ norma la mături.
5. Găleată+mop 1.000 mp pentru fiecare cameră de locuit Buc. 36 1 Nu se ia în calcul suprafaţa camerelor de locuit.
6. Perii păr pentru parchet 1.000 mp Buc. 3
7. Perii pentru curăţat praful de pe pereţi şi tavane 1.000 mp Buc. 1
8. Găleţi menaj (tablă) 1.000 mp Buc. 3 La fiecare 3 ani
9. Găleţi menaj (plastic) 1.000 mp Buc. 3 La fiecare 1 an
10. Detergenţi pentru spălat: a) perdele b) huse mobilier c) Carpetin covoare pluşate, mochete şi draperii pluşate d) covoare şi preşuri, ţesături uscate ţesături 100 kg 100 kg 100 kg 100 kg kg 10 12 50 10 Se vor executa două spălări pe an la preşuri şi o spălare pe an la covoare. Covoarele pluşate se pot curăţa chimic şi prin instituţii specializate, maximum o dată la 2 ani. Se vor executa două spălări pe an la preşuri şi o spălare pe an la covoare.
11. Săpun pastă pentru spălarea tâmplăriei vopsite, pereţilor vopsiţi, placajelor de faianţă 1.000 mp kg 10 Se poate substitui cu detergenţi de orice fel cu 1/2 normă la săpun de rufe (cantitate echivalentă).
12. Praf pentru curăţat obiecte sanitare 1 obiect kg 2 Se poate substitui cu orice tip de praf sau lichid, inclusiv detartrant la normă de obiect/an.
13. Detergenţi (dezinfectant) pentru blocuri alimentare, săli de mese, grupuri sanitare 1.000 mp kg 150
14. Odorizant pentru împrospătarea aerului din încăperi cu destinaţie specială Pe încăperi Buc. 12 Încăperi cu destinaţie specială - cameră de rugăciuni, de joacă pentru copii, club, sală de servit masa, sală de sport, cameră de consiliere şi asistenţă, cameră de interviu
15. Odorizant pentru grupuri sanitare La un grup sanitar Buc. 12
16. Săpun rufe pentru: a) spălat perdele b) spălat huse mobilier 100 kg 100 kg kg kg 6 10 Se vor executa cel puţin 4 spălări la perdele, 6 spălări la huse mobilier. Se poate substitui cu detergenţi de orice tip cu 1/2 normă la săpun rufe.
17. Mături nuiele pentru drumuri, alei, platouri 1.000 mp Buc. 100
18. Perii pentru curăţat vase WC 1 vas Buc. 1 Norma va fi una pentru fiecare vas WC.
19. Lavete pentru: a) curăţat pardoseli b) curăţat tâmplărie vopsită, pereţi vopsiţi, placaje faianţă c) spălat şi şters suprafeţe cu petrosin 1.000 mp 1.000 mp 1.000 mp kg 20 10 5 Pot fi folosite deşeuri rezultate din casări norma 1/1 deşeuri textile sau lavete din molton norma 1/1 deşeuri textile.
20. Lavete pentru curăţarea şi lustruirea suprafeţelor de mobilier 10 mp suprafaţă desfăşurată mobilier kg 0,5
21. Desfundătoare lavoare 5 lavoare Buc. 1 Norma va fi 1 pentru un grup sanitar cu mai puţin de 5 lavoare.
22. Perii de paie pentru spălat pardoseli din scândură şi covoare 1.000 mp Buc. 36
Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Cantitatea anuală alocată Observaţii
23. Detergent (lichid) pentru spălat vase Buc. L 2,4 Pentru fiecare persoană cazată. (Norma este anuală.)
24. Făraş metalic pentru curăţat 1.000 mp pentru fiecare cameră de locuit Buc. Buc. 3 1 Nu se ia în calcul suprafaţa camerelor de locuit.
25. Coş pentru resturi menajere 1 Buc. 1 Pentru fiecare cameră
26. Bătător covoare 50 mp Buc. 1
27. Coşuri pentru hârtie igienică 1 coş/vas WC Buc. 1
28. Pubele pentru gunoi 1 la 10 persoane Buc. 1 Diversificate pe categorii de deşeuri, 1 bucată la 4 ani
29. Ştergătoare pentru picioare 1 uşă Buc. 2
30. Var hidratat sau bulgări pentru întreţinerea curţilor 1 ha kg 200
31. Saci menajeri pentru coşuri de gunoi/pubele Pentru fiecare coş/pubelă Buc. 1 Norma este săptămânală.
32. Dezinfectant universal (pastile) pentru suprafeţe (camere de locuit şi spaţii comune) şi grupuri sanitare 1.000 mp kg 1
33. Lopată din metal cu coadă de lemn 1.000 mp Buc 5
34. Lopată zăpadă 1.000 mp Buc. 5
35. Greblă din metal cu coadă de lemn 1.000 mp Buc 5
36. Cazma 1.000 mp Buc. 5
37. Freză de zăpadă (pe bază de combustibil lichid) Centru Buc. 1
38. Maşină de tuns iarba (pe bază de combustibil lichid) Centru Buc. 1
39. Motocositoare Centru Buc. 1
40. Aspirator profesional Centru Buc. 1
41. Prelungitor electric (rolă tambur 50 m) Centru Buc. 2

NOTĂ: Găleţile de menaj prevăzute la nr. crt. 8 şi 9 se vor asigura câte 6 bucăţi la 1.000 mp, iar în funcţie de materialele din care sunt executate vor avea norma de 3 ani pentru cele din tablă, respectiv 1 an pentru cele din plastic. ANEXA Nr. 7( Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 269/2007) METODOLOGIE de stabilire şi aprobare a cheltuielilor de întreţinere şi chirie pentru spaţiile aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări 1. Spaţiile de cazare aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări sunt considerate cămine. 2. Prin cheltuieli de întreţinere se înţelege cheltuieli cu utilităţile, lucrări de reparaţii şi întreţinere interioare, contravaloarea materialelor de curăţenie şi spălarea cazarmamentului, precum şi cheltuieli cu uzura bunurilor puse la dispoziţie. 3. Cheltuielile de întreţinere se stabilesc de Inspectoratului General pentru Imigrări, prin întocmirea unei baze de calcul care va cuprinde toate cheltuielile specifice efectuate pentru spaţiile respective. 4. Baza de calcul din prezenta metodologie va fi vizată pentru control financiar preventiv de către organele financiare proprii. 5. Cheltuielile de întreţinere şi chirie se aprobă de către ordonatorul secundar de credite. 6. Cheltuielile de întreţinere vor fi actualizate ori de câte ori se impune efectuarea unor modificări ale elementelor din structura acestora, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, dacă rezultă o diferenţă în plus sau în minus de minimum 5% faţă de ultima valoare a acestora. 7. Calculul chiriei se stabileşte în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2006 privind măsuri pentru dezvoltarea activităţii în domeniul construcţiilor de locuinţe prin programe la nivel naţional, aprobată prin Legea nr. 515/2006, Legea nr. 287/2009 privind Codul civil republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 310/2007 pentru actualizarea tarifului lunar al chiriei (lei/mp) practicat pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale ale acestuia, precum şi pentru locuinţele de serviciu, locuinţele de intervenţie şi căminele pentru salariaţi ale societăţilor comerciale, companiilor naţionale, societăţilor naţionale şi regiilor autonome. BAZĂ DE CALCUL privind stabilirea tarifului pentru cazarea temporară a persoanelor care au obţinut o formă de protecţie în spaţiile situate în ..... str. ..... nr. ....., nr. cadastru ............ 1. Energie electrică a)Iluminat3 becuri x 60 W x 3 ore/zi = ............... KW/zi ........... KWh/zi x ......... lei/KWh = .......... lei/zi ........... lei/zi: ......... nr. pers. cazate = .......... lei/zi/pers. b)alţi consumatori........... KWh/lună x ....... lei/KWh = ......... lei/lună ........... lei/lună: 30 de zile = .............. lei/zi ........... lei/zi: .......... nr. pers. cazate = .......... lei/zi/pers. Total articol = ............... lei/zi/pers. 2. Încălzirea spaţiilor, asigurarea apei calde şi reci, canalizare, salubritate a)Încălzirea spaţiilorStabilirea consumului pe întreaga perioadă de încălzire s-a făcut conform normativelor în vigoare (Stas 1797/3-1979 şi Stas 1907/1-1990). ........ Gcal/an: ........ nr. total de persoane = ....... Gcal/an/pers. ........ Gcal/an/pers.: 180 de zile încălzire = ........ Gcal/zi/pers. ........ Gcal/zi/pers. x ......... lei/Gcal = ............. lei/zi/pers. b)Consumul de apă rece şi caldă, STAS nr. 1.478/1991S-a luat în calcul un consum mediu zilnic de apă/persoană de ........ litri, din care ........... litri apă caldă cu t = 50 C°, pe întreaga perioadă a anului. Costul energiei pentru preparat apă caldă: ..... litri x 50 (grade C°-15 grade C°)= ...... cal/zi/pers. = Gcal/zi/pers. ..... Gcal/zi/pers. x ........... lei/Gcal = ............. lei/zi/pers. Costul apei menajere, inclusiv costul pentru apă - canal: ..... litri/zi x 365 de zile =.......... litri/an = ............. mc/an ..... mc/an x ........ lei/mc =........... lei/an/pers. ..... lei/an/pers.: 365 de zile = ............ lei/zi/pers. Costuri cu salubritatea: ..... lei/lună: 30: nr. persoane = ....... lei/zi/pers. Total articol = ............... lei/zi/pers. 3. Cheltuieli materiale cu întreţinerea spaţiilor suprafaţa camerei = ............... mp

suprafaţa dependinţelor (hol, băi, scări, recepţie etc.) = ....... mp

numărul de persoane cazate = ...............

suprafaţa luată în calcul pentru o persoană: ............... mp/pers.

contravaloarea materialelor de curăţenie conform normelor este de aproximativ .............. lei/mp/an.......... mp/pers. x ........... lei/mp/an = ........... lei/an/pers. .......... lei/an/pers.: 365 de zile ............ lei/zi/pers. 4. Zugrăveli şi vopsitorii S-au luat în calcul lucrările de zugrăveli şi vopsitorii care se execută periodic la spaţiile respective. a)Zugrăveli............ mp x ...............lei/mp = ............. lei/an ............ lei/an: 365 de zile = ........ ......... lei/zi ............ lei/zi: ........... persoane = ......... lei/zi/pers. b)Vopsitorii............ mp x ............... lei/mp = ........... lei/an ............ lei/an: 365 de zile = ........ ......... lei/zi ............ lei/zi: ........... persoane = ......... lei/zi/pers. Total articol = ............... lei/zi 5. Spălat lenjerie pat S-au prevăzut: pături, cearşafuri, prosoape, faţă pernă, pernă. Lenjeria se spală de ............... ori/lună. ....... kg x ...... lei/kg x ....... spălări/lună = ........ lei/lună/pers. ....... lei/lună/pers.: 30 de zile = ............... lei/zi/pers. Total capitol = ............... lei/zi/pers. 6. Mobilier şi obiecte de inventar Contravaloarea uzurii mobilierului şi obiectelor de inventar din spaţiile de cazare: pentru mobilier, lenjerie de pat, saltea, prosoape etc.:..........*) lei: ..........**) luni = ............ lei/lună*) Suma valorilor mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar care au aceeaşi durată de folosinţă.**) Durata normală de folosinţă a bunurilor însumate conform anexelor nr. 2, 3, 5 şi 6. .......... lei/lună: 30 de zile = ........ ........ lei/zi .......... lei/zi: .......... nr. pers. = ............ lei/zi/pers. pentru televizoare, mobilier club, maşini de spălat, frigidere etc........ lei: ........ luni = ........... lei/lună ....... lei/lună: 30 de zile = ......... lei/zi ....... lei/zi: nr. pers. = ........... lei/zi/pers. Total capitol = ............... lei/zi/pers. Recapitulaţie Costul unui loc de cazare pe zi A. Întreţinere: CAPITOLUL: 1 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. CAPITOLUL: 2 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. CAPITOLUL: 3 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. CAPITOLUL: 4 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. CAPITOLUL: 5 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. CAPITOLUL: 6 = ........ ................ ......... lei/zi/pers. B. Chirie Conform pct. 7) din metodologia de calcul ......... lei/zi/pers. Total: A + B = ............ lei/pers./zi C. Hrănire (pentru persoanele cazate în spaţiile închise) ........ ............ lei/pers/zi Întocmit ................ Vizat Pentru control financiar preventiv ........ ................ ......... ANEXA Nr. 8( Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 269/2007) PERIODICITATEA lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente la centrele regionale de proceduri şi cazare a solicitanţilor de azil 1. Zugrăveli exterioare: a)anual, la unităţile amplasate în zonele bazinelor carbonifere sau litoralul Mării Negre; b)o dată la 3 ani, pentru faţade zugrăvite cu lapte de var; c)o dată la 6 ani, pentru finisaje superioare.2. Zugrăveli interioare: a)de două ori pe an la toate spaţiile interioare utilizate de persoanele cazate; b)anual pentru celelalte spaţii.3. Vopsitorii în ulei la tâmplărie: a)o dată la doi ani pentru tâmplăria interioară; b)odată cu efectuarea zugrăvelii exterioare pentru tâmplăria exterioară.4. Vopsitorii în ulei la pereţi: anual la suprafeţele acoperite cu vopsea.5. Revizuirea învelitorilor, jgheaburilor şi burlanelor: anual şi după fiecare calamitate naturală, ocazie cu care se vor remedia toate daunele produse.6. Curăţarea coşurilor de evacuare a fumului: a)o dată pe lună, la coşurile instalaţiilor de preparat apă caldă menajeră, aburi şi hrană; b)de două ori, în perioada de încălzire, la coşurile instalaţiilor de încălzire locală (sobe) şi canalele convective ale centralelor termice.7. Întreţinerea puţurilor de apă, de mare adâncime: o dată la doi ani sau când sursa de apă nu asigură 50% din debitul normal.8. Revizuirea şi curăţarea canalizării: o dată pe an, în afară de cazurile în care, între timp, s-au constatat defecţiuni în funcţionarea canalizării.9. Verificarea instalaţiilor electrice: de două ori pe an.10. Verificarea şi revizuirea de către operatori economici autorizaţi a instalaţiilor interioare de gaze naturale combustibile: conform normelor tehnice în vigoare.11. Demontarea şi montarea sobelor de teracotă: a)o dată la doi ani, cele care folosesc cărbuni; b)o dată la patru ani, cele care folosesc lemne; c)o dată la şase ani, cele care folosesc gaze naturale.12. Activităţi de igienizare/curăţenie a tuturor spaţiilor interioare cel puţin de două ori pe an sau la nevoie (dezinsecţie, deratizare, dezinfecţie), cu resurse proprii sau prin contractarea de servicii cu firme specializate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 113/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 113 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu