| 
	
                        
                        
                        
                        
ORDIN Nr 
ORDIN   Nr. 1090
din 3 august 2010 pentru completarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea
pe piata a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii
publice, al ministrului mediului si gospodaririi apelor si al presedintelui
Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007ACT EMIS DE: 
MINISTERUL SANATATIIACT PUBLICAT IN: 
MONITORUL OFICIAL  NR. 620 din 2 septembrie 2010
     In temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 15 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 4
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor
şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare,   ministrul sănătăţii, ministrul mediului şi pădurilor
şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit prezentul ordin.   Art. I. - Normele
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea
pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii
publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor si al preşedintelui
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 286 din 2 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se
completează după cum urmează:  1. După articolul 14
se introduce următorul paragraf:  „Prezentul ordin transpune prevederile Directivei
2009/85/CE a Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului pentru a include cumatetralilul ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/86/CE a
Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea fenpropimorfului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/89/CE a
Comisiei din 30 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului în vederea includerii azotului ca substanţă activă în anexa I
la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 199 din
31 iulie 2009, ale Directivei 2009/91/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
ceea ce priveşte includerea tetraboratului disodic ca substanţă activă în anexa
I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L201 din
1 august 2009, ale Directivei 2009/94/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
ceea ce priveşte includerea acidului boric ca substanţă activă în anexa I la
directiva, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1
august 2009, ale Directivei 2009/95/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
vederea includerii fosfurii de aluminiu care eliberează fosfină ca substanţă
activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/96/CE a Comisiei din
31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a
Consiliului în ceea ce priveşte includerea octaboratului de disodiu tetrahidrat
ca substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/98/CE a
Comisiei din 4 august 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea oxidului boric ca
substanţă activă în anexa I la directiva, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 203 din 5 august 2009, ale Directivei 2009/150/CE a
Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii flocumafenului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2009/151/CE a
Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului privind includerea tolilfluanidului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2010/5/UE a
Comisiei din 8 februarie 2010 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii acroleinei ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 36 din 9 februarie 2010." 2. La anexa nr. I „Lista substanţelor active
aprobate de Uniunea Europeană, admise în componenţa produselor biocide",
după poziţia nr. 19 se introduc 11 noi poziţii, poziţiile nr. 20-25 şi 27-31,
conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. - (1)
Prevederile de la poziţia nr. 30 din anexa nr. I la Normele metodologice de
aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a
produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice, al
ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi al preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1 septembrie 2010. (2) Prevederile de la poziţiile nr. 21 şi 28 din anexa
nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005
privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor
şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1
iulie 2011. (3) Prevederile de la poziţiile nr. 20, 22, 23, 24, 25
şi 27 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii
Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a produselor biocide,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi
gospodăririi apelor si al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în
vigoare la data de 1 septembrie 2011. (4) Prevederile de la poziţiile nr. 29 şi 31 din anexa
nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005
privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor
şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1
octombrie 2011. Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.   p. Ministrul sănătăţii,  Raed Arafat p. Ministrul mediului şi pădurilor,  Cristian Apostol, secretar de stat p. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Csutak-Nagy Laszlo   ANEXA   LISTA  pentru completarea anexei nr. I la normele
metodologice „Lista substanţelor active aprobate de Uniunea Europeană, admise
în componenţa produselor biocide”   
 
 | Poziţia | Denumirea
 comună | Denumirea
 lUPAC/Numere de identificare | Puritatea
 minimă a substanţei active din produsul biocid, în forma în care acesta este
 plasat pe piaţă | Data
 includerii | Termen-limită pentru
 punere în
 conformitate cu art. 16(3) din Directiva 98/8/CE
 [cu excepţia produselor
 care conţin mai mult
 decât o substanţă
 activă, pentru
 care termenul-limită de punere în conformitate cu art. 16 (3) este cel
 prevăzut în ultima decizie de
 includere cu privire la substanţele active ale
 respectivelor produse] | Data la
 care expiră includerea | Tip de produs | Dispoziţii
 specifice |  
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  
 | 20 | Fosfură de aluminiu care  eliberează
 fosfină | Fosfură de aluminiu Nr. CE: 244-088-0  Nr. CAS: 20859-73-8 | 830 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 14 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
 solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
 In mod special, produsele nu pot fi autorizate pentru o utilizare în
 interior, cu excepţia cazului în care sunt furnizate date care să demonstreze
 că produsele vor respecta cerinţele prevăzute la art. 24-27 din Hotărârea
 Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
 anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar, prin recurgerea la
 măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. Autoritatea competentă se
 asigură că autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. Produsele sunt vândute numai către
 profesionişti care au beneficiat de o instruire specifică şi sunt utilizate
 numai de către aceştia din urmă. 2. Avându-se în vedere riscurile
 identificate pentru operatori, trebuie luate măsuri corespunzătoare de
 reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea |    
 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | unui echipament individual de protecţie
 corespunzător, folosirea de aplicatoare şi prezentarea produsului într-o
 formă concepută pentru a reduce expunerea operatorului la un nivel
 acceptabil. 3. Avându-se în vedere riscurile
 identificate pentru speciile de animale terestre nevizate, trebuie luate
 măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre
 altele, absenţa tratamentului pentru zonele în care sunt prezente mamifere de
 vizuină, altele decât speciile-ţintă. |  
 | 21 | Fenpropimorf | (+/-)-cis-4-[3-(p-terţ- butil 
 fenil)-2-m'etil propil]-2,6- dimetilmorfolină/ Fenpropimorf Nr. CE: 266-719-9 Nr. CAS:  67564-91-4 | 930 g/kg | 1.07.2011 | 30.06 2013 | 30.06.2021 | 8 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior de faptul
 că se iau măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce
 riscurile identificate. Autorizările pentru produse pot fi
 acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
 reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea competentă se asigură că
 autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. In temeiul presupunerilor făcute în
 cadrul evaluării riscurilor, produsele autorizate pentru utilizare
 industrială trebuie să fie folosite cu echipament individual de protecţie
 adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea de
 autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii industriali
 se pot reduce la un nivel acceptabil prin alte mijloace. 2. Avându-se în vedere riscurile
 identificate pentru sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie să se ia
 măsuri corespunzătoare pentru a proteja aceste compartimente. In special,
 etichetele sau fişele tehnice ale produselor autorizate pentru utilizare
 industrială trebuie să indice faptul că cheresteaua proaspăt tratată va fi
 depozitată după tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur impermeabil,
 pentru a preveni pierderile directe pe sol sau în apă, iar eventualele
 pierderi vor fi colectate pentru reutilizare sau eliminare. |  
 | 22 | Acid boric | Acid boric Nr. CE:  233-139-2 Nr. CAS: 10043-35-3 | 990 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 8 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi |    
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  
 |   |   |   |   |   |   |   |   | expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi
 acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
 reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea competentă se asigură că
 autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. Produsele autorizate pentru utilizări
 industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
 protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
 de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
 profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
 alte mijloace. 2. Ţinându-se cont de riscurile
 identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
 nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
 pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
 furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
 24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
 prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
 special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
 uz industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
 fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
 impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
 că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
 eliminare. |  
 | 23 | Oxid boric | Trioxid de dibor Nr. CE:  215-125-8 Nr. CAS: 1303-86-2 | 975 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 8 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. |    
 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | Autorizările pentru produse pot fi
 acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
 reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea competentă se asigură că
 autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. Produsele autorizate pentru utilizări
 industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
 protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
 de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
 profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
 alte mijloace. 2. Ţinându-se cont de riscurile
 identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
 nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
 pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
 furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
 24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
 prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
 special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
 uz' industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
 fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
 impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
 că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
 eliminare. |  
 | 24 | Tetraborat de disodiu | Tetraborat de disodiu Nr. CE:  215-540-4 Nr. CAS: (anhidru): 1330-43-4; Nr. CAS: (pentahidrat): 12267-73-1; Nr. CAS: (decahidrat): 1303-96-4 | 990 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 8 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
 solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
 Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
 condiţii: 1. Produsele autorizate pentru utilizări
 industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
 protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
 de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
 profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
 alte mijloace. |    
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  
 |   |   |   |   |   |   |   |   | 2. Ţinând cont de riscurile identificate
 pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele nu se
 autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi pentru
 lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt furnizate
 date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
 prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
 special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
 uz industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
 fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
 impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
 că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
 eliminare. |  
 | 25 | Octaborat   de disodiu tetrahidrat | Octaborat de disodiu tetrahidrat Nr. CE: 234-541-0 Nr. CAS: 12280-03-4 | 975 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 8 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi
 acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
 reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea competentă se asigură că
 autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. Produsele autorizate pentru utilizări
 industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
 protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
 de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
 profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
 alte mijloace. 2. Ţinându-se cont de riscurile
 identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
 nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
 pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
 furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
 24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar |    
 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | prin intermediul unor măsuri
 corespunzătoare de reducere a riscurilor. In special, etichetele şi/sau fişele
 cu date de securitate ale produselor pentru uz industrial trebuie să indice
 faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să fie depozitat după tratare
 într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură impermeabilă, în scopul
 prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi că eventualele pierderi
 trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau eliminare. |  
 | 27 | Azot | Azot Nr. CE: 231-783-9 Nr. CAS: 7727-37-9 | 999 g/kg | 1.09.2011 | 31.08.2013 | 31.08.2021 | 18 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
 autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
 măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
 solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
 Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
 condiţii: 1. Produsele sunt vândute numai către
 profesionişti care au beneficiat de o instruire specifică şi sunt utilizate
 numai de către aceştia din urmă. 2. Pentru reducerea la minimum a
 riscurilor, este necesar să se stabilească practici de lucru sigure şi metode
 de lucru sigure, inclusiv punerea la dispoziţie a echipamentului individual
 de protecţie, dacă este necesar. |  
 | 28 | Cumatetralil | Cumatetralil Nr. CE: 227-424-0 Nr. CAS: 5836-29-3 | 980 g/kg | 1.07.2011 | 30.06.2013 | 30.06.2016 | 14 | Având în vedere riscurile identificate
 pentru animalele nevizate, substanţa activă este supusă unei evaluări
 comparative a riscurilor, în conformitate cu art. 10 alin. (5) pct. (i) al
 doilea paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea includerii sale
 în această anexă. Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă
 următoarele condiţii: 1. Concentraţia nominală a substanţei
 active în produse, în afară de pulberile de prăfuit, nu trebuie să depăşească
 375 mg/kg şi se autorizează numai produsele gata de utilizare. 2. Produsele trebuie să conţină un agent
 aversiv şi, atunci când este cazul, un colorant. 3. Expunerea primară şi secundară a
 oamenilor, a animalelor nevizate şi a mediului este redusă la minimum prin
 luarea în considerare şi aplicarea tuturor măsurilor adecvate şi disponibile
 de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea doar în
 scopuri profesionale, fixarea unei limite superioare a dimensiunii pachetului
 şi stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de intoxicare rezistente la
 deschidere şi securizate. |    
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  
 | 29 | Tolilfluanid | Diclor-N- [(dimetilamino) sulfonil]
 fluor-N-(p-tolil) metansulfen amidă  Nr. CE: 211-986-9  Nr. CAS: 731-27-1 | 960 g/kg | 1.10.2011 | 30.09.2013 | 30.09.2021 | 8 | Produsele nu sunt autorizate pentru
 tratarea in situ a lemnului în exterior sau pentru lemn care va fi expus
 intemperiilor. Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă
 următoarele condiţii: 1. Avându-se în vedere ipotezele făcute
 în cadrul evaluării riscurilor, produsele autorizate pentru utilizare
 industrială sau profesională trebuie să fie folosite cu echipament individual
 de protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în
 cererea de autorizare a produsului că riscurile pentru utilizatorii
 industriali sau profesionali se pot reduce la un nivel acceptabil prin alte
 mijloace. 2. Avându-se în vedere riscurile
 identificate pentru sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie să se ia
 măsuri corespunzătoare pentru a proteja aceste compartimente. In special
 etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor autorizate
 pentru utilizare industrială trebuie să indice faptul că cheresteaua proaspăt
 tratată va fi depozitată, după tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur
 impermeabil, pentru a preveni pierderile directe pe sol sau în apă, iar
 eventualele pierderi vor fi colectate pentru reutilizare sau eliminare. |  
 | 30 | Acroleină | Aldehidă acrilică Nr. CE:  203-453-4 Nr. CAS: 107-02-8 | 913 g/kg | 1.09.2010 | Nu se aplică. | 31.08.2020 | 12 | In momentul examinării cererii de
 autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
 Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
 ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
 competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
 acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
 scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
 evaluarea riscurilor la nivelul Uniunii Europene. In momentul acordării unei
 autorizări pentru un produs, autoritatea competentă evaluează riscurile şi se
 asigură ulterior de faptul că au fost luate măsurile necesare sau că sunt
 respectate condiţiile specifice impuse pentru a limita riscurile
 identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
 solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
 Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
 condiţii: 1. Apele reziduale care conţin acroleină
 trebuie monitorizate înainte de deversare, cu excepţia cazului în care se poate
 demonstra că riscurile pentru mediu pot fi reduse prin alte mijloace. In
 cazurile în care este necesar din punctul de vedere al riscurilor pentru
 mediul marin, apele reziduale trebuie fie păstrate în cisterne sau
 rezervoare, fie tratate corespunzător înainte de deversare. 2. Produsele autorizate pentru uz
 industrial şi/sau profesional trebuie utilizate cu un echipament individual
 de protecţie adecvat, trebuind să se stabilească proceduri operaţionale
 sigure, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea de
 autorizare a produsului că riscurile pentru utilizatorii industriali şi/sau
 profesionali pot fi reduse până la un nivel acceptabil prin alte mijloace. |    
 
 | 31 | Flocumafen | 4-hidroxi-3-[(1RS,3RS;1RS,3RS)
 1,2,3,4-tetrahidro- 3-[4-(4-trifluoro metilbenziloxi) fenil]-1- naftil]
 cumarină  Nr. CE:  421-960-0  Nr. CAS: 90035-08-8 | 955 g/kg | 1.10.2011 | 30.09.2013 | 30.09.2016 | 14 | Deoarece caracteristicile substanţei
 active conferă acesteia caracter potenţial persistent, capacitate de
 bioacumulare sau toxicitate ori caracter foarte persistent sau capacitate
 semnificativă de bioacumulare, substanţa activă trebuie să facă obiectul unei
 evaluări comparative a riscurilor în conformitate cu art. 10 alin. (5) pct.
 (i) al doilea paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea
 includerii sale în prezenta anexă. Autoritatea competentă se asigură că
 autorizaţiile respectă următoarele condiţii: 1. Concentraţia nominală a substanţei
 active în produse nu trebuie să depăşească 50 mg/kg şi se autorizează numai
 produsele gata de utilizare. 2. Produsele trebuie să conţină un agent
 aversiv şi, atunci când este cazul, un colorant. 3. Produsele nu trebuie să fie utilizate
 ca pulbere de prăfuit. 4. Expunerea primară şi secundară a
 oamenilor, a animalelor nevizate şi a mediului este redusă la minimum prin
 luarea în considerare şi aplicarea tuturor măsurilor adecvate şi disponibile
 de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea doar în scopuri
 profesionale, fixarea unei limite superioare a dimensiunii pachetului şi
 stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de intoxicare rezistente la
 deschidere şi securizate. |    |