E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1090 din  8 august 2003

privind aprobarea Normelor metodologice date in aplicarea prevederilor art. 65 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 580 din 14 august 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 12 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,
    in temeiul art. 65 alin. (5), art. 81 alin. (2) si al art. 84 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice date in aplicarea art. 65 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) Directia generala de proceduri pentru gestiunea veniturilor bugetului general consolidat, Directia generala a tehnologiei informatiei, Directia generala de proceduri si gestiune a colectarii veniturilor bugetare, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, directiile interesate din cadrul Ministerului Finantelor Publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      p. Ministrul finantelor publice,
                             Gheorghe Gherghina,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
date in aplicarea prevederilor art. 65 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002

    1. Prin constructia de locuinte se intelege: construirea unei locuinte, astfel cum este definita de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile ulterioare, respectiv sa fie alcatuita din una sau mai multe camere de locuit, cu dependintele, dotarile si utilitatile necesare, care satisfac cerintele de locuit ale unei persoane ori familii.
    Constructia locuintei care face obiectul facilitatii fiscale poate fi realizata de exemplu: in antrepriza si/sau in regie proprie ori cumparata direct de la constructor, dupa caz.
    2. Beneficiaza de facilitatea fiscala prevazuta la art. 65 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, denumita in continuare ordonanta, urmatorii contribuabili:
    a) persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, proprietari legali, care realizeaza venituri potrivit ordonantei, contribuabili care realizeaza venituri supuse procedurii de globalizare, respectiv venituri din activitati independente, din salarii si/sau din cedarea folosintei bunurilor;
    b) persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, care realizeaza venituri supuse impunerii, impozitul fiind final, definite potrivit ordonantei.
    3. Facilitatea respectiva se acorda de organul fiscal competent, pentru constructiile noi sau in curs, pe baza documentelor prevazute la pct. 4.
    In anul 2003 aceasta facilitate se acorda pe durata construirii locuintei, pe perioada valabilitatii autorizatiei de construire pentru constructia unei singure locuinte.
    4. In vederea acordarii facilitatii respective contribuabilul depune la organul fiscal de domiciliu o cerere insotita de copii de pe urmatoarele documente, intocmite in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 831/1997, dupa caz:
    - autorizatia de construire;
    - contractul de construire;
    - situatii de lucrari anuale in care sunt inscrise cheltuielile materiale efectuate in perioada impozabila respectiva;
    - situatie definitiva de lucrari in cazul cumpararii directe de la constructor;
    - documente justificative pentru materialele cumparate in anul 2003: facturi, chitante fiscale, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale;
    - dupa terminarea lucrarii, procesul-verbal de receptie a lucrarii.
    5. Reducerea din impozitul anual pe venit se acorda in limita impozitului datorat, pe baza cererii insotite de documentele mentionate la pct. 4, depusa pana la data de 30 iunie 2004 pentru anul precedent. Depasirea termenului de depunere a cererii atrage pierderea dreptului de acordare a facilitatii. Contribuabilii care se incadreaza in prevederile art. 27 din ordonanta vor comunica angajatorului sa nu efectueze operatiunea de regularizare a impozitului, pana la data de 15 ianuarie a anului 2004 pentru anul 2003. Angajatorii vor grupa formularele fiselor fiscale ale acestor persoane intr-un pachet distinct.
    Pentru contribuabilii care realizeaza venituri supuse procedurii de globalizare si/sau venituri supuse impunerii finale, facilitatea se acorda potrivit unei proceduri prin care se determina impozitul anual datorat, obtinut din insumarea impozitului pe venitul anual global datorat si a impozitelor finale. Reducerea din impozitul anual pe venit astfel determinat se acorda pe baza cererii insotite de documentele mentionate la pct. 4, depusa pana la data de 30 iunie 2004 pentru anul precedent.
    In situatia in care contribuabilii realizeaza numai venituri supuse impunerii finale, facilitatea se acorda potrivit unei proceduri prin care se determina impozitul anual datorat, obtinut din insumarea impozitelor finale, pe baza cererii insotite de documentele mentionate la pct. 4, depusa in cadrul aceluiasi termen, in care contribuabilul va specifica natura si cuantumul veniturilor realizate pentru care impozitul este final.
    6. Facilitatea fiscala prevazuta la art. 65 alin. (5) din ordonanta se acorda pentru valoarea materialelor aferente constructiei unei singure locuinte definite conform pct. 1, in limita impozitului datorat pentru anul fiscal respectiv.
    In situatia in care suma reprezentand 20% din valoarea materialelor folosite in anul fiscal 2003 este mai mare decat impozitul anual pe venit datorat excedentul nu se reporteaza.
    7. In cazul in care bunul pentru care se acorda facilitatea este detinut in coproprietate, reducerea reprezentand 20% din valoarea materialelor folosite se acorda pentru fiecare proprietar pe baza de documente justificative, in limita cuantumului facilitatii reglementate in art. 65 alin. (5) din ordonanta, corespunzator proportiei detinute in proprietate si impozitului datorat.
    8. Facilitatea se acorda pentru veniturile realizate in anul 2003, indiferent de etapa in care se afla lucrarea.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1090/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1090 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu