Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1078 din 12.06.2020

privind măsurile necesar a fi implementate în cadrul unităţilor care desfăşoară activităţi de tratament balnear
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 505 din 13 iunie 2020



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare nr. NT 3.866 din 12.06.2020 al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii,având în vedere:art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;art. 9 pct. 61 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare;art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă măsurile necesar a fi implementate în cadrul unităţilor care desfăşoară activităţi de tratament balnear, prevăzute în anexă. Articolul 2Direcţiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii, cabinetele medicale de medicină fizică şi reabilitare, unităţile sanitare cu paturi, sanatoriile, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4Nerespectarea prevederilor anexei se constată, conform competenţelor, de către personalul împuternicit de Ministerul Sănătăţii şi se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 67 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul sănătăţii, Romică-Andrei Baciu, secretar de stat ANEXĂMĂSURI necesar a fi implementate în cadrul unităţilor care desfăşoară activităţi de tratament balnear I. Triajul A. Triajul Iniţial 1. Pacienţii se vor adresa unităţilor balneare prin mijloace de comunicare la distanţă (e-mail, telefon) în vederea obţinerii unei programări sau a oricăror alte informaţii necesare cu privire la regulile de distanţare socială, siguranţă şi igienă ce trebuie respectate în cadrul procedurilor de tratament balnear. 2. În vederea programării, unitatea balneară are obligaţia efectuării unui triaj telefonic al pacienţilor, în scopul încadrării acestora în una din cele patru grupe, conform recomandărilor ANMCS, publicate pe adresa: https://anmcs.gov.ro/web/wp-content/ uploads/2020/05/RECOMANDĂRI-CABINETE-MEDICALE-FINAL. pdf. 3. Ca urmare a triajului telefonic, unitatea balneară va programa pentru consultaţie numai pacienţii care se încadrează în grupele 1 şi 2. 4. Unitatea balneară are obligaţia distanţării programărilor pacienţilor pentru a evita pe cât posibil contactul între aceştia. B. Triajul epidemiologic 1. La intrarea în unitatea balneară se va efectua în mod obligatoriu un triaj epidemiologic de către un asistent medical instruit. 2. Triajul epidemiologic constă în:

(i) măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact; temperatura înregistrată nu trebuie să depăşească 37,3 grade Celsius;
(ii) în cazul în care temperatura înregistrată depăşeşte 37,3 grade Celsius, se recomandă repetarea măsurării temperaturii după o perioadă de 2-5 minute de repaus;
(iii) dacă se constată menţinerea unei temperaturi peste 37,3 grade Celsius sau/şi prezenţa de simptome respiratorii şi/sau alte semne/simptome de boli infectocontagioase acute, pacienţii nu sunt primiţi în incinta unităţii balneare şi li se anulează în mod obligatoriu programarea. Totodată unitatea balneară le va recomanda acestora să ia legătura cu medicul de familie.

3. Pacienţii care intră la consultaţie/tratament balnear sunt obligaţi să completeze o declaraţie pe propria răspundere cu privire la virusul SARS-CoV-2. 4. Unitatea balneară se va asigura că pacienţii care intră la consult/tratament poartă mască de protecţie şi protecţie pentru încălţăminte. II. Personalul cabinetului medical şi al bazei de tratament 1. Întreg personalul medical va fi echipat corespunzător cu echipamentul obişnuit în activitatea medicală, conform normativelor în vigoare, cu precizarea că mănuşile vor fi schimbate la fiecare pacient consultat/tratat. 2. Medicul specialist desemnat de către unitatea balneară va efectua un instructaj specific pentru fiecare categorie de personal privind programul de lucru, desfăşurarea activităţilor specifice funcţiei, respectarea circuitelor, folosirea echipamentului de protecţie. 3. În cadrul unităţii balneare/cabinetelor medicale individuale recepţia va funcţiona cu un singur angajat pe tură, cu mijloace de protecţie (vizieră sau panou transparent, halat de protecţie, mănuşi de unică folosinţă). 4. Pentru accesul personalului în unitatea balneară se recomandă, atunci când este posibil, ca intrarea să se realizeze printr-o cale de acces diferită de cea a pacienţilor. 5. La intrarea personalului în tură se va realiza termometrizarea acestuia de către o persoană desemnată în acest sens. 6. Personalul unităţii balneare are obligaţia de a curăţa şi dezinfecta încălţămintea de la intrarea şi ieşirea din tură. 7. Accesul personalului în vestiar este permis, indiferent de momentul zilei, unei singure persoane simultan. 8. Se recomandă pe cât posibil evitarea contactului între personalul unităţii balneare, cu menţinerea distanţei de 2 m în timpul interacţiunilor profesionale. 9. Personalul care efectuează proceduri de tratament se va spăla în mod obligatoriu cu apă şi săpun minimum 20 de secunde şi îşi va dezinfecta corespunzător mâinile şi antebraţele înainte şi după efectuarea fiecărui tratament. III. Procedura de consult şi tratament fizic 1. Sălile de aşteptare trebuie să fie dotate cu recipiente ce conţin substanţe dezinfectante pentru pacienţi. 2. Este recomandat ca în sala de aşteptare să fie un singur pacient, care urmează să fie consultat/tratat. 3. În cazul în care în sala de aşteptare se află mai mulţi pacienţi, unitatea balneară va asigura o distanţă minimă de 2 m între aceştia. 4. Este recomandată introducerea unui interval de timp de minimum 15 minute între consultaţii în scopul aerisirii şi efectuării dezinfecţiei cabinetului şi instrumentarului acestuia, precum şi schimbării echipamentului medical acolo unde este cazul. 5. Accesul în cabinetele de consultaţii şi tratament fizic nu este permis pacienţilor însoţiţi de aparţinători. Fac excepţie pacienţii cu dizabilităţi care au nevoie de însoţitor, pacienţii minori sau pacienţii cu afecţiuni grave care obţin acceptul medicului curant. 6. În sala de kinetoterapie şi în celelalte încăperi folosite pentru tratament fizic se va efectua distanţarea echipamentelor la 1,5-2 metri unul de altul, eventual amplasate în zigzag dacă spaţiul permite. În încăperile menţionate vor beneficia de tratament maximum doi pacienţi concomitent împreună cu terapeutul, cu respectarea distanţei de 2 metri. 7. În cazul sălilor de kinetoterapie/tratament fizic cu suprafeţe mai mari de 12 mp, pot beneficia de tratament mulţi pacienţi cu respectarea următoarelor condiţii: distanţarea echipamentelor la 1,5-2 metri unul de altul, alocarea a 4 mp/pacient, iar kinetoterapeutul coordonează grupul respectând distanţa de 2 metri dintre pacienţi. 8. La sfârşitul fiecărei proceduri de kinetoterapie/tratament fizic, sălile şi echipamentele vor fi dezinfectate. 9. Este contraindicată efectuarea procedurilor de aerosoloterapie şi, respectiv, hidrotermoterapie în spaţiu închis. 10. Recomandarea procedurilor fizice care vor fi urmate de pacient de către medicul curant va ţine cont şi de mijlocul de deplasare a pacientului de la domiciliu la baza de tratament. IV. Măsuri generale pentru unitatea balneară 1. Se vor respecta toate prevederile legale privind măsurile pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 în vigoare. 2. În cabinete/săli de tratament/holuri/grupuri sanitare se vor amplasa recipiente cu dezinfectanţi. 3. Bagajele pacienţilor se depozitează în compartimentele special destinate, compartimente ce vor fi dezinfectate după eliberare, sau se vor depozita într-un spaţiu bine delimitat în saci de unică folosinţă etichetaţi cu numele pacientului. 4. În recepţia unităţii balneare, în sălile de aşteptare, se afişează în locuri vizibile instrucţiuni cu privire la regulile de conduită şi circuitele impuse pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 în vigoare. 5. Personalul unităţii balneare este obligat să se spele frecvent pe mâini cu apă şi săpun şi să utilizeze soluţii dezinfectante. 6. Este obligatorie dezinfecţia regulată a cabinetelor medicale, spaţiilor destinate pacienţilor (căi de acces, sală de aşteptare, recepţie, toaletă, vestiare, clanţe, mânere, balustrade), mobilierului din sala de aşteptare etc. cu dezinfectant de suprafaţă conform reglementărilor în vigoare. 7. Este obligatorie aerisirea sălilor de consultaţie/tratament după fiecare pacient. 8. Este obligatorie dezinfecţia tuturor dispozitivelor medicale, conform recomandărilor producătorului. 9. Sunt obligatorii schimbarea regulată a măştii de protecţie şi a mănuşilor conform regulilor în vigoare, curăţarea şi dezinfectarea vizierei când este cazul. V. Măsuri suplimentare la nivelul unităţilor sanitare cu paturi Pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 se vor respecta sau reconfigura circuitele funcţionale, cu avizul direcţiilor de sănătate publică, ţinând cont de configuraţia spitalului: spital de monospecialitate, pluridisciplinar, construcţie pavilionară sau monobloc. VI. Staţiuni balneare şi balneoclimaterice Toate procedurile cu factori naturali terapeutici se vor face ţinând cont de particularităţile fiecărei unităţi medicale, cu respectarea circuitelor, procedurilor şi protocoalelor proprii, avizate de medicul epidemiolog al unităţii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1078/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1078 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1078/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu