ORDIN Nr. 107
din 6 iulie 2009
pentru aprobarea
Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a
contractelor de concesiune de servicii
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 473 din 9 iulie 2009
Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare, şi ale art.
3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 74/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă Ordinul preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice nr. 113/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 20 mai 2008.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Cristina Trăilă
ANEXA
REGULAMENT
privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect
reglementarea metodologiei de supraveghere de către Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de
atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) C.N.S.C. - Consiliul Naţional pentru
Soluţionarea Contestaţiilor;
c) U.C.V.A.P. - Unitatea pentru Coordonarea şi
Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Economiei;
d) direcţie de specialitate - compartimentul din
cadrul A.N.R.M.A.P. care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, are
atribuţii în exercitarea funcţiei de supraveghere a modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
e) agent constatator- persoana din cadrul
A.N.R.M.A.P, împuternicită prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a
desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile
contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului achiziţiilor
publice;
f) echipă de control - echipa formată din 2 sau
mai mulţi agenţi constatatori;
g) echipă de control mixtă - echipa de control
care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autorităţi publice cu
care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/acorduri în domeniul
achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile,
concurenţei şi al controlului;
h) autoritate contractantă - autorităţile
definite conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare;
i) operator economic - operatorii care nu au
calitatea de autoritate contractantă, dar care, în temeiul prevederilor legale
în vigoare, au obligaţia să aplice legislaţia privitoare la achiziţii publice;
j) măsuri de prevenire, stopare sau remediere a
efectelor - măsurile adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot
preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea
prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni, respectiv:
- sesizarea organelor competente ale statului, în
măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă
conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii
absolute a contractelor/acordurilor-cadru, în cazurile în care legea prevede o
astfel de posibilitate;
- recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a
procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante/operatorii
economici;
k) plan lunar de supraveghere - documentul de
planificare a activităţilor de supraveghere pentru o perioadă egală cu o lună
calendaristică;
l) raport de control - documentul unilateral
care se întocmeşte de echipa de control ca urmare a efectuării procedurii de
supraveghere;
m) proces-verbal de constatare a contravenţiilor şi
sancţionare a contravenţiilor- documentul care se întocmeşte când se
constată fapte care constituie contravenţii potrivit normelor legale în materia
achiziţiilor publice;
n) regulament - prezentul regulament privind
supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii;
o) supraveghere - acţiunea A.N.R.M.A.R prin care
se desfăşoară activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de
către autorităţile contractante, inclusiv al procedurilor de achiziţie publică
impuse operatorilor economici de către autorităţile de management pentru
derularea proiectelor finanţate din fondurile structurale acordate României de
către Uniunea Europeană; de constatare a faptelor prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniu; de aplicare a sancţiunilor pentru acele
fapte care constituie contravenţie; de adoptare a măsurilor pentru prevenirea,
stoparea şi remedierea efectelor produse de încălcarea sau eludarea
prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii;
p) zile - zilele calendaristice, dacă nu se
precizează zile lucrătoare.
Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a
achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.R sunt:
a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;
b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în
măsura în care acestea constituie contravenţii;
c) utilizarea măsurilor prin care se pot preveni, stopa
sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în
organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.
(2) A.N.R.M.A.R îndeplineşte activităţile prevăzute la
alin. (1) prin:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de
supraveghere, întocmit ca urmare a:
- solicitărilor autorităţilor de management;
- monitorizării sistemului de achiziţii publice;
- deciziilor C.N.S.C, respectiv avizelor consultative
emise de U.C.V.A.R după încheierea activităţii de monitorizare a acestora;
b) controlul neplanificat, ca urmare a:
- sesizărilor primite de la terţi;
- sesizării din oficiu.
(3) Activităţile derulate în scopul îndeplinirii
funcţiei de supraveghere nu pot depăşi în nicio situaţie atribuţiile şi
competenţele conferite A.N.R.M.A.R prin actele normative în vigoare.
(4) Obiect al supravegherii îl constituie numai acele
proceduri de achiziţii publice care sunt finalizate prin încheierea unui
contract de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice sau de
concesiune de servicii.
(5) In situaţia în care procedura de achiziţie publică
a fost anulată ca urmare a deciziei autorităţii contractante, obiectul supravegherii
îl va constitui numai verificarea legalităţii acestei decizii.
Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se
întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către
direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.R
(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către
vicepreşedintele A.N.R.M.A.P, se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P şi
poate fi modificat, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii
acestuia.
CAPITOLUL II
Procedura de supraveghere
Art. 5. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează
de echipa de control, respectând următoarele etape:
a) întocmirea unei note de informare potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 1;
b) transmiterea către autoritatea
contractantă/operatorul economic a comunicării privind începerea procedurii de
supraveghere;
c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire
aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici;
d) încheierea procesului-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor şi/sau luarea măsurilor de prevenire, stopare ori
remediere a efectelor, dacă este cazul;
e) întocmirea raportului de control;
f) transmiterea către autoritatea
contractantă/operatorul economic a comunicării privind încetarea procedurii de
supraveghere.
(2) Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul
autorităţii contractante/operatorului economic şi numai prin excepţie, în
cazurile şi condiţiile prevăzute de prezentul regulament, la sediul A.N.R.M.A.P
(3) Pentru efectuarea activităţii de control în bune
condiţii, autoritatea contractantă/operatorul economic supus procedurii de
supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate
documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu
adecvat desfăşurării acestei activităji, în cadrul sediului propriu.
(4) In cazul în care, pe parcursul desfăşurării
procedurii de supraveghere, documentaţia pusă la dispoziţia echipei de control
necesită o perioadă mai mare de analiză sau se impune extinderea obiectului
controlului, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi
prelungită cu aprobarea preşedintelui A.N.R.M.A.P.
Art. 6. - (1) Inainte de efectuarea controlului
procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii
economici, echipa de control, desemnată de directorul direcţiei de
specialitate, va întocmi o notă de informare, în conformitate cu art. 5 alin.
(1) lit. a).
(2) Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte
şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.
Art. 7. - (1) După aprobarea notei de informare
prevăzute la art. 6, A.N.R.M.A.P, prin intermediul direcţiei de specialitate,
are obligaţia de a transmite autorităţii contractante/operatorului economic o
comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde
următoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfăşura procedura de
supraveghere;
b) obiectul şi perioada la care se raportează procedura
de supraveghere.
(2) Modelul comunicării privind începerea procedurii de
supraveghere este prevăzut în anexele nr. 2a) şi 2b).
Art. 8. - (1) In efectuarea controlului procedurii de
atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului
legal al autorităţii contractante/operatorului economic sau oricărei persoane
implicate în procedura de atribuire. Intrebările la care se va răspunde prin
notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da
posibilitatea unor răspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative este prevăzut în anexa
nr. 3.
(3) In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o
notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul
constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 24 de ore,
pentru formularea răspunsului. în acest caz, agentul constatator va proceda la
solicitarea notei explicative prin adresă scrisă, care se înregistrează la
registratura autorităţii contractante/operatorului economic.
(4) Neprezentarea/Netransmiterea în termenul stabilit a
documentelor şi a notelor explicative solicitate de către A.N.R.M.A.R
echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia acesteia informaţiile
referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă sancţionată
în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 9. - (1) După verificarea documentelor puse la
dispoziţia echipei de control, în măsura în care s-au constatat fapte care
potrivit reglementărilor legale constituie contravenţii, vor fi încheiate
procese-verbale de constatare a contravenţiilor.
(2) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor
contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor
contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile procedurilor
stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al
contravenţiilor.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor va fi încheiat cu indicarea, pentru persoanele fizice
răspunzătoare, a datelor personale din actul de identitate, inclusiv seria,
numărul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncă, iar pentru
persoanele juridice, denumirea, sediul, codul de identificare fiscală/codul
unic de înregistrare la registrul comerţului, precum şi datele de identificare
ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.
(4) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul pentru
autoritatea contractantă/operatorul economic, şi va fi semnat de către toţi
agenţii constatatori care fac parte din echipa de control. Modelul
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut
în anexa nr. 4.
Art. 10. - (1) Procedura de supraveghere va fi
finalizată de echipa de control prin întocmirea unui raport de control.
(2) Raportul de control se întocmeşte în termen de 30
zile de la data expirării perioadei prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a), în
două exemplare, se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de
control şi va intra în circuitul de avizare şi aprobare prevăzut de
Regulamentul de organizare şi funcţionare ai A.N.R.M.A.P. După aprobarea
acestuia, echipa de control va transmite autorităţii contractante o comunicare
privind încetarea procedurii de supraveghere la care va fi anexat, în copie, şi
raportul de control.
(3) Modelul comunicării privind încetarea procedurii de
supraveghere este prevăzut în anexa nr. 5.
(4) Raportul de control va indica documentele puse la
dispoziţia echipei de control împreună cu elementele de identificare ale
acestora, inclusiv menţiuni cu privire la întocmirea unui/unor
proces-verbal/procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor,
şi va fi însoţit de orice acte, documente şi note explicative, necesare
susţinerii constatărilor.
(5) Constatările care se înscriu în raport trebuie să
fie precise, fără ştersături şi corecturi şi să se bazeze pe date şi documente
aferente procedurii de atribuire ce face obiectul verificării, eliminându-se
orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcă
nejustificat conţinutul acestuia.
(6) Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor
legale constatate se consemnează în raportul de control în mod obligatoriu, cu
precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau
literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă se nominalizează persoana care nu a
respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică şi/sau persoană
juridică.
(7) In măsura în care s-au constatat încălcări sau
eludări ale prevederilor legale în materia achiziţiilor publice, altele decât
cele pentru care legea prevede sancţiuni contravenţionale, agenţii constatatori
le vor preciza în raportul de control.
Art. 11. - Procedura de supraveghere se poate desfăşura
la sediul A.N.R.M.A.P. în următoarele situaţii:
a) procedurile de achiziţie publică au fost începute
şi/sau finalizate sub imperiul altor acte normative decât cele care reglementează
în prezent domeniul achiziţiilor publice;
b) procedurile de achiziţie publică intră sub incidenţa
art. 295 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare;
c) din motive temeinic justificate, la propunerea
directorului direcţiei şi cu aprobarea preşedintelui A.N.R.M.A.P.
Art. 12. - (1) După finalizarea fiecărei proceduri de
supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine, după caz,
următoarele:
a) opisul documentelor de control, conform modelului
din anexa nr. 6;
b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2)
lit. b);
c) nota de informare, întocmită potrivit prevederilor
art. 6;
d) comunicarea privind începerea procedurii de
supraveghere;
e) comunicarea privind încetarea procedurii de
supraveghere;
f) documentele aferente fiecărei proceduri de atribuire
supuse verificării;
g) declaraţia pe propria răspundere a conducătorului
autorităţii contractante/operatorului economic sau a reprezentantului legal;
h) notele explicative;
i) raportul de control;
j) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;
k) propunerile privind utilizarea mijloacelor de
prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea
prevederilor legale;
l) oricare alte informaţii/documente relevante pentru
verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
(2) Dosarul de supraveghere poate fi pus doar la
dispoziţia instanţelor judecătoreşti şi a celorlalte organe judiciare
competente.
CAPITOLUL III
Agenţii constatatori
Art. 13. - (1) Exercitarea funcţiei de supraveghere a
A.N.R.M.A.P. se efectuează de către agenţii constatatori, cu respectarea
dispoziţiilor prezentului regulament.
(2) Răspunderea agenţilor constatatori pentru
constatările efectuate şi actele întocmite este individuală.
Art. 14. - (1) Agenţii constatatori au următoarele
drepturi şi obligaţii:
a) să efectueze procedurile de supraveghere, în
conformitate cu prevederile prezentului regulament;
b) să constate faptele prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă
este cazul, sancţiunile corespunzătoare;
c) să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea
măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea
ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de
sancţiuni, conform modelelor din anexele nr. 7 şi 8; adoptarea măsurii de
formulare de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor de
achiziţie publică/acordurilor-cadru/contractelor de concesiune va fi dispusă de
către Colegiul consultativ al A.N.R.M.A.P. după analizarea situaţiei de fapt şi
de drept cuprinsă în raportul de control;
d) să solicite autorităţii contractante, în original
şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu procedurile
de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot contribui la
stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;
e) să se legitimeze ori de câte ori acest lucru este
solicitat de către autorităţile contractante care sunt supuse procedurii de
supraveghere;
f) să înscrie în Registrul unic de control al
autorităţii contractante datele privitoare la acţiunea de verificare;
g) să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în
desfăşurarea procedurii de supraveghere;
h) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu,
precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau
documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în
condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
i) să nu pretindă sau să primească bani ori alte
foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în
calitate de agent constatator.
(2) In desfăşurarea activităţii de supraveghere,
calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de
control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 9.
(3) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei
de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 15. - Dispoziţiile prezentului regulament se
completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 16. - In exercitarea funcţiei de supraveghere,
A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile
care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării
fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
Art. 17. - In vederea punerii în executare a sancţiunii
amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativă din cadrul
A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu
prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 18. -Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3, 4, 5, 6, 7, 8 şi
9 fac parte integrantă din prezentul regulament.
Art. 19. - Procedurile de supraveghere în curs de
desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se finalizează pe
baza prevederilor prezentului ordin.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Direcţia............................................................................................
Nr.............../...................
Aprobat
Preşedinte,
..........................................
Avizat
Vicepreşedinte,
..........................................
NOTĂ DE INFORMARE
|_| Sesizare primită de
la........................................................................................................................................................................ ...
|_| Sesizare din oficiu
Autoritatea contractantă la care se referă
sesizarea....................................................................................................................................
Obiectul sesizării:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Propuneri:
|_| Inaintarea petiţiei către o altă
instituţie/autoritate
competentă...........................................................................................
|_| Inaintarea petiţiei către o altă direcţie din
cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice
........................................................................................................................................................................ ........................
|_| Clasare,
întrucât.................................................................................................................................................................
|_| Conexare cu altă lucrare,
respectiv......................................................................................................................................
|_| Neînceperea procedurii de
supraveghere..........................................................................................................................
|_| Inceperea procedurii de
supraveghere...............................................................................................................................
Vizat.
Director general,
..........................
Intocmit
ANEXA Nr. 2a) la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95,
www.anrmap.ro
Nr.........../............
Către
.........................................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei........................................................................
COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă
aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al procedurilor de
atribuire a următoarelor contracte de achiziţie publică:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul
instituţiei dumneavoastră începând cu data de/în perioada:
........................................................................................................................................................................ ........................................
Autoritatea contractantă/Operatorul economic va pune la
dispoziţia echipei de control următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Toate documentele vor fi opisate, numerotate şi
însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii
contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al
acesteia/acestuia, declaraţie care să ateste faptul că acestea au fost
prezentate echipei de control, în copie, conform cu originalul.
Procedura de supraveghere se va desfăşura în
conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 107/2009
pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare
Director general,
.............................
Persoană de
contact....................................Telefon..............................
ANEXA Nr. 2b) la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dmicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti,
România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95,
www.anrmap.ro
Nr.........../............
Către .........................................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei.........................................................................
COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă
aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al procedurilor de
atribuire a următoarelor contracte de achiziţie publică:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul
A.N.R.M.A.P, dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în
termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicări, următoarele
documente:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Toate documentele vor fi opisate, numerotate şi
însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii
contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al
acesteia/acestuia, declaraţie care să ateste faptul că acestea au fost
prezentate echipei de control, în copie, conform cu originalul.
Procedura de supraveghere se va desfăşura în
conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 107/2009
pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare
Director general,
.............................
Persoană de
contact....................................Telefon..............................
ANEXA Nr.3 la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti,
România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95,
www.anrmap.ro
NOTA EXPLICATIVA
Subsemnatul(a),.......................................................................................,
având calitatea de.................................................. în
cadrul......................................................., la întrebările puse
de.................................................,în calitate de agent
constatator în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi
Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau următoarele explicaţii:
1. întrebarea:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Răspuns:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
2. întrebarea:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Răspuns:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
3. Observaţii:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Persoana care a completat răspunsurile:
Numele şi prenumele (în clar)
................................................................................
Funcţia.....................................................................
Semnătura................................................................
|
Agent constatator,
..............................
ANEXA Nr. 4 la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinicu Goleşcu nr. 33, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 /+4 (021) 311.80.95.
www.anrmap.ro
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria...............nr..............
Incheiat în ziua......luna......anul.........,
ora........., în localitatea............................................ judeţul/sectorul....................,
str................................................nr.........., et........, de
către agenţii
constatatori................................................................................,
calitatea........................................................................,
legitimaţie nr..................şi......................................., din
cadrul Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)
In urma controlului procedurilor de achiziţie
publică, efectuat în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, aplicate
de..........................................................................................................,
cu sediul în...............................................,
judeţul/sectorul.........................................,
str....................................................nr........., et.......,
CIF/CUI.................................., nr. de înregistrare la registrul comerţului
.............................................., datele de identificare ale
conducătorului instituţiei/reprezentantului
legal...........................................................................................................................................................
In data
de................................................................................................
Locul săvârşirii
faptei(lor).....................................................................................................................................
Descrierea faptei (lor) şi urmarea acesteia(ora) vor
fi consemnate în anexa la procesul-verbal.
Pentru săvârşirea faptei(lor) descrisă(e)
contravenient este:...............................................................................
Fapta(ele) descrisă(e) mai sus constituie
contravenţie (ii)
conform:............................................................................
şi se sancţionează cu amendă de
la............................la.................................., conform art..............................din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Stabilesc avertisment conform...................................../amendă
în cuantum de...................(...................................)
lei.
Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de
cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la
data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul
normativ.
Alte menţiuni (obiecţiuni ale
contravenientului).................................................................................................................
Impotriva prezentului proces-verbal se poate face
plângere în termen de 15 zile de la data comunicării. Plângerea şi copia
procesului-verbal se depun la sediul A.N.R.M.A.P./instanţei de la domiciliul
contravenientului.
Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate să
semneze procesul-verbal, fapt atestat de martorul: ..............................................., domiciliat
în........................str.................................................nr............,
bl............, sc......, et........, judeţul/sectorul.........................,
act de identitate:.........seria............nr...................., emis
de........................................................., cod numeric
personal..........................................,
semnătura:..................................
Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile
referitoare la martor,
deoarece:...................................................................
Semnătură agenţi constatatori
.....................................................................
Semnătura (şi ştampila) contravenientului
.....................................................................
Inştiinţare de plată
Amenda în cuantum de.................................
(..................................................................................)
lei se va achita în contul
nr...................................................................................,
deschis la
Trezoreria..........................................................................,
beneficiar........................................................................................................................................................................ ..................
Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia
de pe procesul-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă
recomandat la sediul A.N.R.M.A.P. din bd. Dinicu Golescu nr. 38,
sectorul 1, Bucureşti, cod fiscal A.N.R.M.A.P. 18125074. Amenda poate fi
achitată la jumătate din minimul prevăzut de lege în termen de 48 de ore de la
primirea prezentei înştiinţări. Neachitarea amenzii în termenul legal de 15
zile de la data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită
conform prevederilor legale.
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinicu Goleşcu nr. 33, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.8(1.91) /+4 (021) 311.80.95.
www.anrmap.ro
ANEXA LA PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
seria...............nr..............
Descrierea faptei
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Semnătură agenţi constatatori
Semnătura (şi ştampila) contravenientului
ANEXA Nr. 5 la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinicu Goleşcu nr. 38, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.8(1.91) /+4 (021) 311.80.95.
www.anrmap.ro
Nr.........../............
Către...................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei.................................................
COMUNICARE
privind încetarea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă
aduce la cunoştinţă că procedura de supraveghere a achiziţiei publice începută
prin Comunicarea nr......................../..............................a
încetat.
Anexăm la prezenta Raportul de control
nr......................./.......................
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare
Director general,
.................................................................
ANEXA Nr. 6 la regulament
Direcţia generală supraveghere, monitorizare si
evaluare
Nr......./......
Vizat
Director general,
.................................................................
OPIS DOCUMENTE
*)
|
Documente
|
Pagina
|
|
Sesizarea
|
|
|
Nota de informare
|
|
|
Comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere
|
|
|
Comunicarea privind încetarea procedurii de supraveghere
|
|
|
Documentele aferente fiecărei proceduri de atribuire supuse
verificării
|
|
|
Notele explicative
|
|
|
Declaraţia pe proprie răspundere a conducătorului autorităţii
contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal
|
|
|
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
|
|
|
Raportul de control
|
|
|
Propuneri privind utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare
sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor
legale
|
|
|
Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică
|
|
Intocmit
Agent constatator,
.............................
*) Se bifează căsuţa
ANEXA Nr. 7 la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinku Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti,
România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95,
www.anrmap.ro
Aprobat
Preşedinte,
....................................................
Avizat
Vicepreşedinte,
....................................................
PROPUNERI LA RAPORTUL DE CONTROL
privind verificările efectuate la.....................
Ca urmare a procedurii de supraveghere efectuate
la...........................................................................,
echipa de control a constatat că:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
Având în vedere prevederile art. 14 alin. (1) lit. c)
din Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice nr. 107/2009, echipa de control propune ca măsură
de......................a efectelor produse de încălcarea prevederilor legale
în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni, următoarele:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
Vizat
Director general,
...................................................
Avizat
Compartiment juridic
Echipa de control,
...................................................
ANEXA Nr. 8 la regulament
|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
B-dul Dinku Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti,
România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95,
www.anrmap.ro
Aprobat
Preşedinte,
...................................................
Avizat
Vicepreşedinte,
...................................................
PROPUNERI LA RAPORTUL DE CONTROL
privind verificările efectuate la.....................
Ca urmare a procedurii de supraveghere efectuate
la............................................., echipa de control a constatat
că:........
........................................................................................................................................................................ ........................................
Având în vedere prevederile art. 14 alin. (1) lit.
d)din Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice nr. 107/2009, echipa de control propune Colegiului consultativ al
A.N.R.M.A.P, ca măsură de stopare a efectelor produse de încălcarea
prevederilor legale, să se uzeze de dreptul de a solicita în instanţă
constatarea nulităţii absolute a contractului, drept conferit de art. 296(1)
alin. (1) lit.......) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare, după analizarea situaţiei de fapt şi de drept
cuprinse în Raportul de control nr................/.................
Vizat
Director general,
...................................................
Avizat
Compartiment juridic
Echipa de control,
...................................................
ANEXA Nr. 9*)
la regulament
LEGITIMAŢIA DE CONTROL
- Model -
*) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil.