Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 107 din 6 iulie 2009

pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 473 din 9 iulie 2009



Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 113/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 20 mai 2008.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

Cristina Trăilă

ANEXA

REGULAMENT

privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;

b) C.N.S.C. - Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;

c) U.C.V.A.P. - Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Economiei;

d) direcţie de specialitate - compartimentul din cadrul A.N.R.M.A.P. care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, are atribuţii în exercitarea funcţiei de supraveghere a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

e) agent constatator- persoana din cadrul A.N.R.M.A.P, împuternicită prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului achiziţiilor publice;

f) echipă de control - echipa formată din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;

g) echipă de control mixtă - echipa de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autorităţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;

h) autoritate contractantă - autorităţile definite conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

i) operator economic - operatorii care nu au calitatea de autoritate contractantă, dar care, în temeiul prevederilor legale în vigoare, au obligaţia să aplice legislaţia privitoare la achiziţii publice;

j) măsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor - măsurile adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni, respectiv:

- sesizarea organelor competente ale statului, în măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;

- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor/acordurilor-cadru, în cazurile în care legea prevede o astfel de posibilitate;

- recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante/operatorii economici;

k) plan lunar de supraveghere - documentul de planificare a activităţilor de supraveghere pentru o perioadă egală cu o lună calendaristică;

l) raport de control - documentul unilateral care se întocmeşte de echipa de control ca urmare a efectuării procedurii de supraveghere;

m) proces-verbal de constatare a contravenţiilor şi sancţionare a contravenţiilor- documentul care se întocmeşte când se constată fapte care constituie contravenţii potrivit normelor legale în materia achiziţiilor publice;

n) regulament - prezentul regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

o) supraveghere - acţiunea A.N.R.M.A.R prin care se desfăşoară activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de către autorităţile contractante, inclusiv al procedurilor de achiziţie publică impuse operatorilor economici de către autorităţile de management pentru derularea proiectelor finanţate din fondurile structurale acordate României de către Uniunea Europeană; de constatare a faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniu; de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie; de adoptare a măsurilor pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

p) zile - zilele calendaristice, dacă nu se precizează zile lucrătoare.

Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.R sunt:

a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;

b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în măsura în care acestea constituie contravenţii;

c) utilizarea măsurilor prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.

(2) A.N.R.M.A.R îndeplineşte activităţile prevăzute la alin. (1) prin:

a) controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere, întocmit ca urmare a:

- solicitărilor autorităţilor de management;

- monitorizării sistemului de achiziţii publice;

- deciziilor C.N.S.C, respectiv avizelor consultative emise de U.C.V.A.R după încheierea activităţii de monitorizare a acestora;

b) controlul neplanificat, ca urmare a:

- sesizărilor primite de la terţi;

- sesizării din oficiu.

(3) Activităţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depăşi în nicio situaţie atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.R prin actele normative în vigoare.

(4) Obiect al supravegherii îl constituie numai acele proceduri de achiziţii publice care sunt finalizate prin încheierea unui contract de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice sau de concesiune de servicii.

(5) In situaţia în care procedura de achiziţie publică a fost anulată ca urmare a deciziei autorităţii contractante, obiectul supravegherii îl va constitui numai verificarea legalităţii acestei decizii.

Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.R

(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către vicepreşedintele A.N.R.M.A.P, se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P şi poate fi modificat, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.

CAPITOLUL II

Procedura de supraveghere

Art. 5. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează de echipa de control, respectând următoarele etape:

a) întocmirea unei note de informare potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1;

b) transmiterea către autoritatea contractantă/operatorul economic a comunicării privind începerea procedurii de supraveghere;

c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici;

d) încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau luarea măsurilor de prevenire, stopare ori remediere a efectelor, dacă este cazul;

e) întocmirea raportului de control;

f) transmiterea către autoritatea contractantă/operatorul economic a comunicării privind încetarea procedurii de supraveghere.

(2) Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul autorităţii contractante/operatorului economic şi numai prin excepţie, în cazurile şi condiţiile prevăzute de prezentul regulament, la sediul A.N.R.M.A.P

(3) Pentru efectuarea activităţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantă/operatorul economic supus procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfăşurării acestei activităji, în cadrul sediului propriu.

(4) In cazul în care, pe parcursul desfăşurării procedurii de supraveghere, documentaţia pusă la dispoziţia echipei de control necesită o perioadă mai mare de analiză sau se impune extinderea obiectului controlului, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi prelungită cu aprobarea preşedintelui A.N.R.M.A.P.

Art. 6. - (1) Inainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici, echipa de control, desemnată de directorul direcţiei de specialitate, va întocmi o notă de informare, în conformitate cu art. 5 alin. (1) lit. a).

(2) Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.

Art. 7. - (1) După aprobarea notei de informare prevăzute la art. 6, A.N.R.M.A.P, prin intermediul direcţiei de specialitate, are obligaţia de a transmite autorităţii contractante/operatorului economic o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde următoarele informaţii:

a) perioada în care se va desfăşura procedura de supraveghere;

b) obiectul şi perioada la care se raportează procedura de supraveghere.

(2) Modelul comunicării privind începerea procedurii de supraveghere este prevăzut în anexele nr. 2a) şi 2b).

Art. 8. - (1) In efectuarea controlului procedurii de atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului legal al autorităţii contractante/operatorului economic sau oricărei persoane implicate în procedura de atribuire. Intrebările la care se va răspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor răspunsuri la obiect.

(2) Modelul notelor explicative este prevăzut în anexa nr. 3.

(3) In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 24 de ore, pentru formularea răspunsului. în acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresă scrisă, care se înregistrează la registratura autorităţii contractante/operatorului economic.

(4) Neprezentarea/Netransmiterea în termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de către A.N.R.M.A.R echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia acesteia informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă sancţionată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9. - (1) După verificarea documentelor puse la dispoziţia echipei de control, în măsura în care s-au constatat fapte care potrivit reglementărilor legale constituie contravenţii, vor fi încheiate procese-verbale de constatare a contravenţiilor.

(2) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.

(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va fi încheiat cu indicarea, pentru persoanele fizice răspunzătoare, a datelor personale din actul de identitate, inclusiv seria, numărul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncă, iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul de identificare fiscală/codul unic de înregistrare la registrul comerţului, precum şi datele de identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.

(4) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantă/operatorul economic, şi va fi semnat de către toţi agenţii constatatori care fac parte din echipa de control. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 10. - (1) Procedura de supraveghere va fi finalizată de echipa de control prin întocmirea unui raport de control.

(2) Raportul de control se întocmeşte în termen de 30 zile de la data expirării perioadei prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a), în două exemplare, se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control şi va intra în circuitul de avizare şi aprobare prevăzut de Regulamentul de organizare şi funcţionare ai A.N.R.M.A.P. După aprobarea acestuia, echipa de control va transmite autorităţii contractante o comunicare privind încetarea procedurii de supraveghere la care va fi anexat, în copie, şi raportul de control.

(3) Modelul comunicării privind încetarea procedurii de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 5.

(4) Raportul de control va indica documentele puse la dispoziţia echipei de control împreună cu elementele de identificare ale acestora, inclusiv menţiuni cu privire la întocmirea unui/unor proces-verbal/procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, şi va fi însoţit de orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatărilor.

(5) Constatările care se înscriu în raport trebuie să fie precise, fără ştersături şi corecturi şi să se bazeze pe date şi documente aferente procedurii de atribuire ce face obiectul verificării, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul acestuia.

(6) Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemnează în raportul de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă se nominalizează persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică şi/sau persoană juridică.

(7) In măsura în care s-au constatat încălcări sau eludări ale prevederilor legale în materia achiziţiilor publice, altele decât cele pentru care legea prevede sancţiuni contravenţionale, agenţii constatatori le vor preciza în raportul de control.

Art. 11. - Procedura de supraveghere se poate desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P. în următoarele situaţii:

a) procedurile de achiziţie publică au fost începute şi/sau finalizate sub imperiul altor acte normative decât cele care reglementează în prezent domeniul achiziţiilor publice;

b) procedurile de achiziţie publică intră sub incidenţa art. 295 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

c) din motive temeinic justificate, la propunerea directorului direcţiei şi cu aprobarea preşedintelui A.N.R.M.A.P.

Art. 12. - (1) După finalizarea fiecărei proceduri de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine, după caz, următoarele:

a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6;

b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);

c) nota de informare, întocmită potrivit prevederilor art. 6;

d) comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere;

e) comunicarea privind încetarea procedurii de supraveghere;

f) documentele aferente fiecărei proceduri de atribuire supuse verificării;

g) declaraţia pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau a reprezentantului legal;

h) notele explicative;

i) raportul de control;

j) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;

k) propunerile privind utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale;

l) oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

(2) Dosarul de supraveghere poate fi pus doar la dispoziţia instanţelor judecătoreşti şi a celorlalte organe judiciare competente.

CAPITOLUL III

Agenţii constatatori

Art. 13. - (1) Exercitarea funcţiei de supraveghere a A.N.R.M.A.P. se efectuează de către agenţii constatatori, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

(2) Răspunderea agenţilor constatatori pentru constatările efectuate şi actele întocmite este individuală.

Art. 14. - (1) Agenţii constatatori au următoarele drepturi şi obligaţii:

a) să efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;

b) să constate faptele prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă este cazul, sancţiunile corespunzătoare;

c) să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni, conform modelelor din anexele nr. 7 şi 8; adoptarea măsurii de formulare de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru/contractelor de concesiune va fi dispusă de către Colegiul consultativ al A.N.R.M.A.P. după analizarea situaţiei de fapt şi de drept cuprinsă în raportul de control;

d) să solicite autorităţii contractante, în original şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu procedurile de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;

e) să se legitimeze ori de câte ori acest lucru este solicitat de către autorităţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;

f) să înscrie în Registrul unic de control al autorităţii contractante datele privitoare la acţiunea de verificare;

g) să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfăşurarea procedurii de supraveghere;

h) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

i) să nu pretindă sau să primească bani ori alte foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în calitate de agent constatator.

(2) In desfăşurarea activităţii de supraveghere, calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 9.

(3) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 15. - Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 16. - In exercitarea funcţiei de supraveghere, A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.

Art. 17. - In vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativă din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.

Art. 18. -Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3, 4, 5, 6, 7, 8 şi 9 fac parte integrantă din prezentul regulament.

Art. 19. - Procedurile de supraveghere în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se finalizează pe baza prevederilor prezentului ordin.

ANEXA Nr. 1 la regulament

Direcţia............................................................................................

Nr.............../...................

Aprobat

Preşedinte,

..........................................

Avizat

Vicepreşedinte,

..........................................

NOTĂ DE INFORMARE

|_| Sesizare primită de la........................................................................................................................................................................ ...

|_| Sesizare din oficiu

Autoritatea contractantă la care se referă sesizarea....................................................................................................................................

Obiectul sesizării:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Propuneri:

|_| Inaintarea petiţiei către o altă instituţie/autoritate competentă...........................................................................................

|_| Inaintarea petiţiei către o altă direcţie din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice

........................................................................................................................................................................ ........................

|_| Clasare, întrucât.................................................................................................................................................................

|_| Conexare cu altă lucrare, respectiv......................................................................................................................................

|_| Neînceperea procedurii de supraveghere..........................................................................................................................

|_| Inceperea procedurii de supraveghere...............................................................................................................................

Vizat.

Director general,

..........................

Intocmit

ANEXA Nr. 2a) la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95, www.anrmap.ro

Nr.........../............

Către .........................................................................................................

In atenţia domnului/doamnei........................................................................

COMUNICARE

privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al procedurilor de atribuire a următoarelor contracte de achiziţie publică:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul instituţiei dumneavoastră începând cu data de/în perioada:

........................................................................................................................................................................ ........................................

Autoritatea contractantă/Operatorul economic va pune la dispoziţia echipei de control următoarele documente:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Toate documentele vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acesteia/acestuia, declaraţie care să ateste faptul că acestea au fost prezentate echipei de control, în copie, conform cu originalul.

Procedura de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 107/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare

Director general,

.............................

Persoană de contact....................................Telefon..............................

ANEXA Nr. 2b) la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dmicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95, www.anrmap.ro

Nr.........../............

Către .........................................................................................................

In atenţia domnului/doamnei.........................................................................

COMUNICARE

privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al procedurilor de atribuire a următoarelor contracte de achiziţie publică:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P, dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicări, următoarele documente:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Toate documentele vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acesteia/acestuia, declaraţie care să ateste faptul că acestea au fost prezentate echipei de control, în copie, conform cu originalul.

Procedura de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 107/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare

Director general,

.............................

Persoană de contact....................................Telefon..............................

ANEXA Nr.3 la regulament

 

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95, www.anrmap.ro

NOTA EXPLICATIVA

Subsemnatul(a),......................................................................................., având calitatea de.................................................. în cadrul......................................................., la întrebările puse de.................................................,în calitate de agent constatator în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau următoarele explicaţii:

1. întrebarea:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Răspuns:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

2. întrebarea:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Răspuns:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

3. Observaţii:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Persoana care a completat răspunsurile:

Numele şi prenumele (în clar)

................................................................................

Funcţia.....................................................................

Semnătura................................................................

Agent constatator,

..............................

ANEXA Nr. 4 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Goleşcu nr. 33, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 /+4 (021) 311.80.95. www.anrmap.ro

PROCES-VERBAL

de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria...............nr..............

Incheiat în ziua......luna......anul........., ora........., în localitatea............................................ judeţul/sectorul...................., str................................................nr.........., et........, de către agenţii constatatori................................................................................, calitatea........................................................................, legitimaţie nr..................şi......................................., din cadrul Autorităţii

Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)

In urma controlului procedurilor de achiziţie publică, efectuat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, aplicate de.........................................................................................................., cu sediul în..............................................., judeţul/sectorul........................................., str....................................................nr........., et......., CIF/CUI.................................., nr. de înregistrare la registrul comerţului .............................................., datele de identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal...........................................................................................................................................................

In data de................................................................................................

Locul săvârşirii faptei(lor).....................................................................................................................................

Descrierea faptei (lor) şi urmarea acesteia(ora) vor fi consemnate în anexa la procesul-verbal.

Pentru săvârşirea faptei(lor) descrisă(e) contravenient este:...............................................................................

Fapta(ele) descrisă(e) mai sus constituie contravenţie (ii) conform:............................................................................ şi se sancţionează cu amendă de la............................la.................................., conform art..............................din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Stabilesc avertisment conform...................................../amendă în cuantum de...................(...................................) lei.

Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ.

Alte menţiuni (obiecţiuni ale contravenientului).................................................................................................................

Impotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării. Plângerea şi copia procesului-verbal se depun la sediul A.N.R.M.A.P./instanţei de la domiciliul contravenientului.

Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal, fapt atestat de martorul: ..............................................., domiciliat în........................str.................................................nr............, bl............, sc......, et........, judeţul/sectorul........................., act de identitate:.........seria............nr...................., emis de........................................................., cod numeric personal.........................................., semnătura:..................................

Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile referitoare la martor, deoarece:...................................................................

Semnătură agenţi constatatori

.....................................................................

Semnătura (şi ştampila) contravenientului

.....................................................................

Inştiinţare de plată

Amenda în cuantum de................................. (..................................................................................) lei se va achita în contul nr..................................................................................., deschis la Trezoreria.........................................................................., beneficiar........................................................................................................................................................................ ..................

Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia de pe procesul-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă recomandat la sediul A.N.R.M.A.P. din bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti, cod fiscal A.N.R.M.A.P. 18125074. Amenda poate fi achitată la jumătate din minimul prevăzut de lege în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţări. Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform prevederilor legale.

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Goleşcu nr. 33, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.8(1.91) /+4 (021) 311.80.95. www.anrmap.ro

ANEXA LA PROCES-VERBAL

de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria...............nr..............

Descrierea faptei

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

Semnătură agenţi constatatori

Semnătura (şi ştampila) contravenientului

ANEXA Nr. 5 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Goleşcu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.8(1.91) /+4 (021) 311.80.95. www.anrmap.ro

Nr.........../............

Către...................................................................................

In atenţia domnului/doamnei.................................................

COMUNICARE

privind încetarea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă aduce la cunoştinţă că procedura de supraveghere a achiziţiei publice începută prin Comunicarea nr......................../..............................a încetat.

Anexăm la prezenta Raportul de control nr......................./.......................

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare

Director general,

.................................................................

ANEXA Nr. 6 la regulament

Direcţia generală supraveghere, monitorizare si evaluare

Nr......./......

Vizat

Director general,

.................................................................

OPIS DOCUMENTE

*)

Documente

Pagina

Sesizarea

Nota de informare

Comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere

Comunicarea privind încetarea procedurii de supraveghere

Documentele aferente fiecărei proceduri de atribuire supuse verificării

Notele explicative

Declaraţia pe proprie răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal

Procesul-verbal de constatare a contravenţiei

Raportul de control

Propuneri privind utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale

Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică

Intocmit

Agent constatator,

.............................

*) Se bifează căsuţa

ANEXA Nr. 7 la regulament

 

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinku Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95, www.anrmap.ro

Aprobat

Preşedinte,

....................................................

Avizat

Vicepreşedinte,

....................................................

PROPUNERI LA RAPORTUL DE CONTROL

privind verificările efectuate la.....................

Ca urmare a procedurii de supraveghere efectuate la..........................................................................., echipa de control a constatat că:

........................................................................................................................................................................ .......................................

........................................................................................................................................................................ .......................................

Având în vedere prevederile art. 14 alin. (1) lit. c) din Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 107/2009, echipa de control propune ca măsură de......................a efectelor produse de încălcarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni, următoarele:

........................................................................................................................................................................ .......................................

........................................................................................................................................................................ .......................................

Vizat

Director general,

...................................................

Avizat

Compartiment juridic

Echipa de control,

...................................................

ANEXA Nr. 8 la regulament

 

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinku Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95, www.anrmap.ro

Aprobat

Preşedinte,

...................................................

Avizat

Vicepreşedinte,

...................................................

PROPUNERI LA RAPORTUL DE CONTROL

privind verificările efectuate la.....................

Ca urmare a procedurii de supraveghere efectuate la............................................., echipa de control a constatat că:........

........................................................................................................................................................................ ........................................

Având în vedere prevederile art. 14 alin. (1) lit. d)din Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 107/2009, echipa de control propune Colegiului consultativ al A.N.R.M.A.P, ca măsură de stopare a efectelor produse de încălcarea prevederilor legale, să se uzeze de dreptul de a solicita în instanţă constatarea nulităţii absolute a contractului, drept conferit de art. 296(1) alin. (1) lit.......) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, după analizarea situaţiei de fapt şi de drept cuprinse în Raportul de control nr................/.................

Vizat

Director general,

...................................................

Avizat

Compartiment juridic

Echipa de control,

...................................................

ANEXA Nr. 9*)

la regulament

LEGITIMAŢIA DE CONTROL

- Model -

*) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 107/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 107 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 107/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu