Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1039 din 1 iulie 2010

pentru aprobarea Metodologiei de atestare a expertilor care certifica, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrarilor de amenajare a padurilor si a Metodologiei de atestare ca sefi de proiect pentru lucrari de amenajare a padurilor

ACT EMIS DE:                MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 493 din 16 iulie 2010



Având în vedere Referatul de aprobare nr. 189.028 din 27 mai 2010 al Direcţiei politici şi strategii în silvicultură,

în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010,

în temeiul prevederilor art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor,

ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Metodologia de atestare ca şefi de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor, prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 3. - (1) Atestatele eliberate experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor şi atestatele eliberate şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, emise anterior prezentului ordin, rămân valabile până la expirarea acestora.

(2) La cerere, posesorilor certificatelor de atestare menţionate la alin. (1), care solicită în perioada de valabilitate a certificatelor respective emiterea unui nou certificat de atestare, li se eliberează certificatele, fără susţinerea examenelor, în condiţiile prezentului ordin.

Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 729/2005 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor şi a Metodologiei de atestare a şefilor de proiect, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 31 ianuarie 2007, cu modificările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea.

Art. 6. - Direcţia generală de regim silvic şi cinegetic şi dezvoltare forestieră din cadrul Ministerului Mediului şi Pădurilor va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi pădurilor,

Laszlo Borbely

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIE

de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta metodologie de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, denumită în continuare Metodologie de atestare a experţilor, are ca obiect atestarea persoanelor fizice ca experţi care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, denumiţi în continuare experţi CTAP.

Art. 2. - (1) Atestarea persoanelor fizice ca experţi CTAP se face de către o comisie de atestare, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 1.

(2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru certificarea soluţiilor tehnice adoptate în lucrările de amenajare a pădurilor, potrivit reglementărilor în vigoare, de către unităţile specializate autorizate.

(3)   Dovada îndeplinirii condiţiilor de atestare de către persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de către Comisia de atestare prevăzută la alin. (1).

(4) Certificatul de atestare acordă experţilor CTAP dreptul de a analiza, de a corecta şi, după caz, de a certifica soluţiile tehnice stabilite de unităţile specializate autorizate să execute lucrări de amenajare a pădurilor.

(5)  Certificatul de atestare a persoanelor fizice ca experţi CTAP are forma prevăzută în anexa nr. 2.

CAPITOLUL II

Condiţii de atestare

Art. 3. - (1) Persoanele fizice care solicită atestarea ca experţi CTAP trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;

b)  să aibă o vechime de minimum 8 ani în activitatea de amenajare a pădurilor, din care minimum 4 ani ca proiectant în cadrul unei unităţi specializate autorizate să execute lucrări de amenajare a pădurilor;

c) să aibă o activitate de minimum 4 ani ca şef de proiect în cadrul unei unităţi specializate autorizate să execute lucrări de amenajare a pădurilor.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. c), pot solicita atestarea ca experţi CTAP:

a)  persoanele care au desfăşurat o activitate de minimum 8 ani în domeniul amenajării pădurilor, din care 4 ani în cadrul direcţiei cu atribuţii în coordonarea activităţii de amenajare a pădurilor din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;

b)   cadrele didactice universitare care îşi desfăşoară activitatea profesională la catedrele ce cuprind cursul de amenajare a pădurilor, din cadrul facultăţilor de silvicultură acreditate.

Art. 4. - Prin derogare de la prevederile art. 3, pot solicita atestarea ca experţi CTAP persoanele fizice care au titlul ştiinţific de doctor, obţinut pe teritoriul statelor de origine şi recunoscut de autoritatea competentă din statul de origine, în baza unei lucrări/teze de doctorat având un subiect din amenajarea pădurilor, lucrare coordonată de un profesor universitar din cadrul unei facultăţi de silvicultură acreditate.

CAPITOLUL III

Documentele şi procedura de atestare

Art. 5. - (1) In vederea obţinerii atestării, persoanele fizice sunt obligate să depună un dosar personal care să cuprindă următoarele:

a)  cererea de înscriere în vederea susţinerii examenului pentru atestare;

b) curriculum vitae;

c) memoriu de activitate şi lista lucrărilor publicate;

d) copii ale actelor de studii sau titlurilor ştiinţifice;

e) copie legalizată a carnetului de muncă;

f) alte acte care dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3.

(2)   Dosarele în vederea obţinerii atestării se depun la secretariatul Comisiei de atestare.

(3)  Dosarele depuse sunt analizate semestrial de către Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.

(4)  In cazul în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezenta metodologie de atestare a experţilor sau cererea formulată nu este însoţită de documentele doveditoare, Comisia de atestare comunică solicitantului refuzul motivat sau, după caz, necesitatea completării dosarului.

(5)  Procedurile şi formalităţile de autorizare prevăzute în prezenta metodologie de atestare a experţilor pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010. Prevederile prezentului alineat se aplică în termen de 60 de zile de la operaţionalizarea punctului de contact unic.

(6)  In cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea autorizării, Comisia de atestare va contacta autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene (UE) sau Spaţiului Economic European în cauză, prin intermediul IMI (Sistemul de informare în cadrul pieţei interne), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România.

Art. 6. - (1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea ca experţi CTAP şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 şi 4 susţin un examen în faţa Comisiei de atestare.

(2)   Rezultatul examinării - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de şedinţă.

(3) Lista cu candidaţii admişi/respinşi se afişează la avizierul Ministerului Mediului şi Pădurilor, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.

Art. 7. - (1) In termen de 30 de zile de la data organizării şedinţei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

(2)  Fiecare certificat de atestare va fi înscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a experţilor CTAP, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

(3) Experţii CTAP care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE pot presta această activitate în România, după notificarea Comisiei de atestare a experţilor CTAP şi înscrierea în Registrul de certificate de atestare a experţilor CTAP.

Art. 8. - Contestaţiile la hotărârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adresează Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, constituită conform prevederilor art. 15.

Art. 9. - Experţii CTAP care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE pot presta activitatea de certificare, din punct de vedere tehnic, a calităţii lucrărilor de amenajare a pădurilor în România, în mod temporar sau permanent.

CAPITOLUL IV

Comisia de atestare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor

Art. 10. - Comisia de atestare este formată din 7 membri care trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;

b)   să aibă activitate de minimum 10 ani în domeniul silviculturii;

c)  să aibă o experienţă relevantă în domeniul amenajării pădurilor sau să deţină o funcţie de conducere în domeniul pădurilor în cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Art. 11. - (1) Comisia de atestare este legal constituită şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 4 membri.

(2) Atestarea persoanelor fizice, prevăzută la art. 6, se face cu întrunirea a minimum 4 voturi favorabile.

Art. 12. -Atribuţiile preşedintelui Comisiei de atestare sunt:

a) planifică şi organizează activitatea Comisiei de atestare;

b) semnează certificatul de atestare.

Art. 13. - (1) Secretarul Comisiei de atestare va fi ajutat de un consilier juridic din cadrul direcţiei care are în atribuţii amenajarea pădurilor.

(2) Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt:

a) propune planificarea activităţii Comisiei de atestare;

b) înregistrează şi verifică dosarele personale de atestare;

c) ţine evidenţa proceselor-verbale de şedinţă şi a hotărârilor Comisiei de atestare;

d) completează Registrul de certificate de atestare a experţilor CTAP conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

e) redactează documentele Comisiei de atestare;

f) asigură afişarea bibliografiei şi a tematicii de examen;

g)  supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicările făcute în condiţiile art. 23, în vederea luării hotărârilor corespunzătoare.

Art. 14. -Atribuţiile Comisiei de atestare sunt:

a)   analizează conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia în cazul neîndeplinirii condiţiilor de atestare;

b)    stabileşte bibliografia, tematica şi subiectele de examinare;

c)  admite sau respinge, în urma examinărilor, atestarea persoanelor fizice solicitante;

d)    decide retragerea certificatului de atestare sau avertismentul în condiţiile prevăzute la art. 22.

Art. 15. - Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formată din 3 membri:

a)   secretarul de stat care coordonează activitatea în domeniul pădurilor din cadrul autorităţii publice centrale pentru silvicultură - preşedinte;

b)   un cadru universitar din domeniul silviculturii - specializarea amenajarea pădurilor;

c) un consilier superior din cadrul direcţiei care are în atribuţii activitatea de amenajare a pădurilor - secretar.

Art. 16. - Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:

a)   semnează hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

b)  organizează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.

Art. 17. - Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:

a)  coordonează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

b) înregistrează şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;

c)  redactează documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

d)    comunică hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor persoanelor care au formulat contestaţia, precum şi persoanelor interesate, la solicitarea acestora.

CAPITOLUL V

Obligaţiile experţilor CTAP

Art. 18. - Persoanele fizice care au fost atestate ca experţi CTAP au următoarele obligaţii:

a) să verifice lucrările de amenajare a pădurilor pentru fiecare fază de proiectare tehnologică - teren, redactare, definitivare -, să analizeze, să modifice, după caz, şi să certifice soluţiile tehnice propuse, cu respectarea reglementărilor legale;

b)   să respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare - conferinţa I de amenajare - şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - conferinţa a II-a de amenajare;

c) să respecte măsurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control întocmite cu ocazia verificărilor tehnice făcute de către persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură ori de către unităţile din subordinea acesteia;

d) să solicite întrunirea unei comisii de specialişti în situaţia în care constată că soluţiile tehnice care trebuie adoptate au un grad de complexitate mai mare;

e) să dea curs solicitărilor autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în realizarea unor acţiuni specifice.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 19. -Atestarea persoanelor fizice ca experţi CTAP se face pe perioadă nedeterminată.

Art. 20. - (1) Experţii CTAP sunt atestaţi să certifice, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor pentru o suprafaţă anuală de maximum 60.000 ha.

(2) Suprafaţa luată în calcul la stabilirea capacităţii anuale pentru un expert CTAP rezultă în urma însumării suprafeţelor anuale pentru care se execută lucrări de amenajare a pădurilor - faza teren - de către unitatea specializată atestată la care este angajat.

Art. 21. - Certificarea documentaţiilor privind soluţiile tehnice, pe fiecare fază de proiectare tehnologică, şi a proiectului redactat se realizează prin semnătura persoanei atestate şi înscrierea cu parafa, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 22. - (1) Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca experţi CTAP cu avertisment în următoarele situaţii:

a) pentru încălcarea obligaţiilor prevăzute la art. 18 lit. a), b) şi c);

b)  pentru depăşirea cu cel mult 5% a suprafeţei anuale prevăzute la art. 20 alin. (1).

(2) Sancţiunea prevăzută la alin. (1) se aplică pe o perioadă de maximum 6 luni sau până la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 18 lit. a), b) şi c).

(3)  Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca experţi CTAP cu retragerea certificatului de atestare în următoarele situaţii:

a)  dacă în şedinţele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură se resping de la avizare 3 proiecte certificate de acelaşi expert CTAP;

b)  pentru depăşirea cu mai mult de 5% a suprafeţei anuale prevăzute la art. 20 alin. (1);

c)  dacă titularul certificatului de atestare este sancţionat pentru a doua oară cu avertisment.

(4)   Pe perioada suspendării certificatului de atestare expertului CTAP i se interzice certificarea lucrărilor de amenajare a pădurilor.

Art. 23. - (1) Pentru luarea măsurilor prevăzute la art. 22, Comisia de atestare analizează şi hotărăşte în baza comunicărilor făcute de către:

a) membrii Comisiei de atestare;

b) beneficiarul lucrării;

c) şeful de proiect;

d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;

e)  persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură ori de către unităţile din subordinea acesteia.

(2) Comunicările făcute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.

Art. 24. - Nedepunerea amenajamentelor silvice la secretariatul Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură în termen de un an de la data recepţiei lucrărilor de amenajare - faza teren - determină suspendarea aplicării prevederilor acestora până la aprobarea în condiţiile legii.

Art. 25. -Anexele 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie de atestare a experţilor.

 

ANEXA Nr. 1 la Metodologia de atestare a experţilor

COMPONENŢA

Comisiei de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor (CTAP)

Nr. crt.

Funcţia

Calitatea

1.

Iacob Dănuţ - director Direcţia politici şi strategii în silvicultură

preşedinte

2.

Carcea Filimon - dr. ing. în silvicultură - specialitatea amenajarea pădurilor

membru

3.

Seceleanu Ioan - dr. ing. în silvicultură - specialitatea amenajarea pădurilor

membru

4.

Leahu Iosif - prof. univ. dr. ing. Facultatea de Silvicultură şi Exploatări Forestiere Braşov

membru

5.

Gheorghe Marian Tudoran - şef lucrări dr. ing. Facultatea de Silvicultură şi Exploatări Forestiere Braşov

membru

6.

Octavian Popescu - expert CTAP

membru

7.

Ştefan Moise - expert CTAP

membru- secretar

ANEXA Nr. 2 la Metodologia de atestare a experţilor

CERTIFICAT   DE  ATESTARE

a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor (CTAP)

- model -

MINISTERUL MEDIULUI ŞI PĂDURILOR

Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti

Comisia de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor

CERTIFICAT DE ATESTARE nr.................din...............

Comisia de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, numită prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.039/2010,

ATESTĂ

ca expert care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor pe domnul/doamna ..................................., având codul numeric personal........................................., domiciliat/domiciliată în.....................................

Preşedintele Comisiei de atestare,

........................................................................

ANEXA Nr. 3 la Metodologia de atestare a experţilor

REGISTRUL

de certificate de atestare a experţilor care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor (CTAP)

- Model -

Nr. crt.

Nr./data dosarului

Numele şi prenumele

Certificat de atestare nr.

Observaţii

ANEXA Nr. 4 la Metodologia de atestare a experţilor

PARAFA

- model -

Domnul/Doamna

*)......................................................,

având codul numeric personal.............................., este

ATESTAT/ATESTATĂ

de   către   Ministerul   Mediului   şi   Pădurilor,   prin Certificatul nr.......din data de.........., să certifice, din punct   de   vedere   tehnic,   calitatea   lucrărilor   de amenajare a pădurilor.

4 cm

7 cm

*) Numele şi prenumele persoanei atestate.

ANEXA Nr. 2

METODOLOGIE

de atestare ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta metodologie de atestare ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, denumită în continuare Metodologie de atestare a şefilor de proiect, are ca obiect atestarea şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, denumiţi în continuare şefi de proiect.

Art. 2. - (1) Atestarea persoanelor fizice ca şefi de proiect se face de către o comisie de atestare, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 1.

(2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru fundamentarea şi propunerea soluţiilor tehnice adoptate în lucrările de amenajare a pădurilor, potrivit reglementărilor în vigoare, de către unităţile specializate autorizate.

(3)   Dovada îndeplinirii condiţiilor de atestare de către persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de către Comisia de atestare prevăzută la alin. (1).

(4) Certificatul de atestare acordă şefilor de proiect dreptul de a ocupa funcţia de şef de proiect în cadrul unităţilor specializate atestate să execute lucrări de amenajare a pădurilor.

(5)  Certificatul de atestare a persoanelor fizice ca şefi de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor are forma prevăzută în anexa nr. 2.

CAPITOLUL II

Condiţii de atestare

Art. 3. - Persoanele fizice care solicită atestarea trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;

b)  să aibă o activitate de minimum 4 ani în domeniul amenajării pădurilor.

Art. 4. - Se atestă ca şefi de proiect, la cerere, fără a mai fi obligate să susţină examenul prevăzut la art. 6, persoanele fizice care au atestatul de expert care certifică, din punct de vedere tehnic, calitatea lucrărilor de amenajare a pădurilor, denumiţi în continuare experţi CTAP.

CAPITOLUL III

Documentele şi procedura de atestare

Art. 5. - (1) In vederea obţinerii atestării, persoanele fizice sunt obligate să depună un dosar personal care să cuprindă următoarele:

a)  cerere de înscriere în vederea susţinerii examenului pentru atestare;

b) curriculum vitae;

c) memoriu de activitate şi lista lucrărilor publicate sau copie a carnetului de muncă;

d) copii ale actelor de studii;

e) alte acte care dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3.

(2) Dosarele de atestare se depun la secretariatul Comisiei de atestare.

(3)  Dosarele depuse sunt analizate trimestrial de către Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.

(4)  In cazul în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Metodologia de atestare a şefilor de proiect sau cererea formulată nu este însoţită de documentele doveditoare, Comisia de atestare comunică solicitantului refuzul motivat sau, după caz, necesitatea completării dosarului.

(5)  Procedurile şi formalităţile de autorizare prevăzute în prezentul ordin pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010. Prevederile prezentului alineat se aplică în termen de 60 de zile de la operaţionalizarea punctului de contact unic.

(6)  In cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în  vederea  autorizării,  Comisia  de  atestare va contacta autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene (UE) sau Spaţiului Economic European în cauză, prin intermediul IMI (Sistemul de informare în cadrul pieţei interne), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.

Art. 6. - (1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 susţin un examen, în baza unui test tip grilă, în faţa Comisiei de atestare.

(2)   Rezultatul examinării - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de şedinţă.

(3) Lista cu candidaţii admişi/respinşi se afişează la avizierul Ministerului Mediului şi Pădurilor, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.

Art. 7. - (1) In termen de 30 de zile de la data organizării şedinţei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

(2)  Fiecare certificat de atestare va fi înscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

(3)  Persoanele fizice atestate ca şefi de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor, care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE, pot presta această activitate în România, după notificarea Comisiei de atestare şi înscrierea în Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor.

Art. 8. - Contestaţiile la hotărârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adresează Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, constituită conform prevederilor art. 15.

Art. 9. - Persoanele fizice atestate ca şefi de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor, care exercită activitatea cu titlu permanent în unul dintre statele membre ale UE, pot presta această activitate în România în mod temporar sau permanent.

CAPITOLUL IV

Comisia de atestare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor

Art. 10. - Comisia de atestare este formată din 5 membri care trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a) să aibă studii superioare de lungă durată în specialitatea silvicultură;

b)   să aibă activitate de minimum 3 ani în domeniul silviculturii;

c) să aibă experienţă în domeniul amenajării pădurilor.

Art. 11. - Comisia de atestare este legal constituită şi poate funcţiona în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 2 membri.

Art. 12. -Atribuţiile preşedintelui Comisiei de atestare sunt:

a) planifică şi organizează activitatea Comisiei de atestare;

b) semnează certificatul de atestare.

Art. 13. -Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt:

a) propune planificarea activităţii Comisiei de atestare;

b) înregistrează şi verifică dosarele personale de atestare;

c) ţine evidenţa proceselor-verbale de şedinţă şi a hotărârilor Comisiei de atestare;

d) completează Registrul de certificate de atestare a şefilor de proiect conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;

e) redactează documentele Comisiei de atestare;

f) asigură afişarea bibliografiei şi a tematicii de examen;

g)  supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicările făcute în condiţiile art. 21, în vederea luării hotărârilor corespunzătoare.

Art. 14. -Atribuţiile Comisiei de atestare sunt:

a)   analizează conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia, în cazul neîndeplinirii condiţiilor de atestare;

b)    stabileşte bibliografia, tematica şi subiectele de examinare;

c)  admite sau respinge, în urma examinărilor, atestarea persoanelor fizice solicitante;

d)    decide retragerea certificatului de atestare sau avertismentul, în condiţiile prevăzute la art. 21.

Art. 15. - Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor este formată din 3 membri:

a)   secretarul de stat care coordonează activitatea în domeniul pădurilor din cadrul autorităţii publice centrale pentru silvicultură - preşedinte;

b) un cadru universitar din domeniul amenajării pădurilor;

c) un consilier superior din cadrul direcţiei care are în atribuţii activitatea de amenajare a pădurilor - secretar.

Art. 16. - Atribuţiile preşedintelui Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:

a)   semnează hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

b)  organizează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor.

Art. 17. - Atribuţiile secretarului Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt:

a)  coordonează activitatea Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

b) înregistrează şi ţine evidenţa contestaţiilor într-un registru special;

c)  redactează documentele Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor;

d)    comunică hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor persoanelor care au formulat contestaţia, precum şi persoanelor interesate, la solicitarea acestora.

CAPITOLUL V

Obligaţiile şefilor de proiect

Art. 18. - Persoanele fizice care au fost atestate ca şefi de proiect au următoarele obligaţii:

a) să desfăşoare activitatea pentru care au fost atestate, cu respectarea reglementărilor legale, precum şi a metodologiilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi normelor tehnice din domeniul silviculturii;

b)   să respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale şedinţei de avizare a temei de proiectare - conferinţa I de amenajare - şi ale şedinţei de preavizare a soluţiilor tehnice - conferinţa a II-a de amenajare;

c) să respecte măsurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control întocmite cu ocazia verificărilor tehnice făcute de către persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură sau de către unităţile din subordinea acesteia.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 19. -Atestarea persoanelor fizice ca şefi de proiect se face pe perioadă nedeterminată.

Art. 20. - Insuşirea documentaţiilor, pe fiecare fază de proiectare tehnologică, şi a proiectului redactat se realizează prin semnătura persoanei atestate.

Art. 21. - (1) Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca şefi de proiect cu avertisment pentru încălcarea obligaţiilor prevăzute la art. 18.

(2) Sancţiunea prevăzută la alin. (1) se aplică pe o perioadă de maximum 6 luni sau până la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 18.

(3)  Comisia de atestare sancţionează persoanele fizice atestate ca şefi de proiect cu retragerea certificatului de atestare în următoarele situaţii:

a) dacă în şedinţele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură se resping de la avizare 3 proiecte însuşite de acelaşi şef de proiect;

b) dacă titularul certificatului este sancţionat pentru a doua oară cu avertisment.

Art. 22. - (1) Pentru luarea măsurilor prevăzute la art. 21, Comisia de atestare analizează şi hotărăşte în baza comunicărilor făcute de către:

a) membrii Comisiei de atestare;

b) beneficiarul lucrării;

c) experţii CTAP;

d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;

e)  persoanele cu atribuţii de control sau împuternicite de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură ori de către unităţile din subordinea acesteia.

(2) Comunicările făcute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.

Art. 23. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie de atestare a şefilor de proiect.

ANEXA Nr. 1 la Metodologia de atestare a şefilor de proiect

COMPONENŢA

Comisiei de atestare a şefilor de proiect

Nr. crt.

Funcţia

Calitatea

1.

Directorul direcţiei care are în atribuţii amenajarea pădurilor

preşedinte

2.

Directorul direcţiei care are în atribuţii dezvoltarea fondului forestier

Membru

3.

Consilier juridic - direcţia care are în atribuţii dezvoltarea fondului forestier

membru

4.

Consilier superior - direcţia care are în atribuţii amenajarea pădurilor

membru

5.

Consilier superior - direcţia care are în atribuţii amenajarea pădurilor

membru- secretar

ANEXA Nr. 2 la Metodologia de atestare a şefilor de proiect

CERTIFICAT   DE  ATESTARE

a şefilor de proiect

- model -

MINISTERUL MEDIULUI ŞI PĂDURILOR

Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti

Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrările de amenajare a pădurilor

CERTIFICAT DE ATESTARE nr.........din...................

Comisia de atestare a şefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor, numită prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.039/2010,

ATESTĂ

ca şef de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor pe domnul/doamna.........................................., având codul numeric personal..........................................., domiciliat/domiciliată în...............................................................

Preşedintele Comisiei de atestare,

........................................................................

ANEXA Nr. 3 la Metodologia de atestare a şefilor de proiect

REGISTRUL

de certificate de atestare a şefilor de proiect

- model -

Nr. crt.

Nr./data dosarului

Numele şi prenumele

Certificat de atestare nr.

Observaţii


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1039/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1039 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu