ORDIN Nr. 1030
din 15 iulie 2010
privind aprobarea modelului
Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de
personal aferente medicilor, medicilor dentisti, asistentilor medicali si a
cheltuielilor pentru medicamente si materiale sanitare pentru baremul de dotare
din cabinetele de medicina generala si dentara din unitatile sanitare de
învatamant
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 503 din 20 iulie 2010
Având în vedere prevederile art. 19 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii
şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii către autorităţile
administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
văzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei
generale economice şi al Direcţiei asistenţă medicală nr. Cs.A. 7.741 din 15
iulie 2010,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul Contractului pentru
asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente
medicilor, medicilor dentişti, asistenţilor medicali şi a cheltuielilor pentru
medicamente şi materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de
medicină generală şi dentară din unităţile sanitare de învăţământ, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Utilizarea modelului contractului prevăzut la alin.
(1) este obligatorie.
(3) Părţile contractante pot prevedea pe lângă
clauzele obligatorii prevăzute în anexă şi clauze suplimentare, negociate
conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) Contractul pentru asigurarea unor
cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor
dentişti, asistenţilor medicali şi a cheltuielilor pentru medicamente şi
materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală
şi dentară din unităţile sanitare de învăţământ se încheie între direcţia de
sănătate publică şi consiliul local/consiliul judeţean, după caz, pe baza
următoarelor documente:
a) contractul individual de muncă al personalului care
îşi desfăşoară activitatea în cabinetele de medicină generală şi dentară din
unităţile de învăţământ;
b) lista medicamentelor şi materialelor sanitare
necesare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală şi
dentară din unităţile de învăţământ, stabilită în conformitate cu dispoziţiile
legale;
c) autorizaţia sanitară de funcţionare a cabinetelor
de medicină generală şi dentară din unităţile de învăţământ care fac obiectul
contractului;
d) contul deschis la Trezoreria Statului;
e) codul de înregistrare fiscală;
f) dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul
medical pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data încheierii
contractului, cu obligaţia acestuia de a o reînnoi pe toată perioada derulării
contractului;
g) cererea/solicitarea pentru încheierea contractului
cu direcţia de sănătate publică.
(2) Toate documentele care stau la baza încheierii
contractului sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura
reprezentantului legal al consiliului local/consiliului judeţean, după caz, pe
fiecare pagină.
Art. 3. - Reprezentanţii legali ai unităţilor sanitare
răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate prin certificarea prin
semnătură a documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor
prevăzute în contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică.
Art. 4. - Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale/consiliile judeţene duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
ANEXĂ
CONTRACT
pentru asigurarea unor cheltuieli de natura
cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentişti, asistenţilor
medicali şi a cheltuielilor pentru medicamente şi materiale sanitare pentru
baremul de dotare din cabinetele de medicină generală şi dentară din unităţile
sanitare de învăţământ
Nr................din.....................
- model -
I. Părţile contractante
1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului
..................................../ Municipiului Bucureşti, cu sediul în
municipiul/oraşul .........................................,
str.....................................nr.......,
judeţul/sectorul.........................,
telefon/fax........................................, reprezentată prin director
executiv..................................,
şi
2. Autoritatea administraţiei publice locale: Consiliul
Local/Consiliul Judeţean................................................, cu
sediul în............................,
str.....................................nr........, telefon.................,
fax.........., reprezentată prin.................., codul
fiscal....................şi contul nr......................, deschis la
Trezoreria Statului
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract este asigurarea
drepturilor salariale ale personalului care îşi desfăşoară activitatea în
cadrul cabinetelor de medicină generală şi dentară din unităţile sanitare de
învăţământ: medici, medici dentişti, asistenţi medicali, precum şi a
cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare din baremul de
dotare.
III. Durata contractului
Art. 2. - Prezentul contract este valabil de la data
încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010. Art. 3. - Durata prezentului
contract se prelungeşte în cazul în care până la 31 decembrie 2010 nu a fost
adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum şi pentru alte situaţii, cu
acordul părţilor, prin act adiţional.
IV. Obligaţiile părţilor
Art. 4. - (1) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a
municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
1. să asigure fondurile necesare pentru drepturile
salariale şi cheltuielile pentru medicamente şi materiale sanitare pentru
baremul de dotare, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi
corespunzător obiectului prezentului contract;
2. să asigure, lunar, sumele necesare pentru
drepturile salariale şi cheltuielile pentru medicamente şi materiale sanitare
pentru baremul de dotare, pe baza cererii şi a documentelor justificative
înaintate de consiliul local/consiliul judeţean, după caz, în primele 5 zile
lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă, în limita sumei prevăzute
în contract;
3. să analizeze cererea unităţii sanitare, având în
vedere:
a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie
anterior;
b) disponibilul din cont rămas neutilizat;
c) valoarea contractului;
4. să organizeze evidenţa contabilă a cheltuielilor pe
surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în
prevederi, cât şi în execuţie;
5. să monitorizeze respectarea dispoziţiilor legale
care reglementează desfăşurarea activităţii specifice de la nivelul cabinetelor
de medicină generală şi dentară din unităţile de învăţământ;
6. să urmărească încadrarea în sumele contractate;
7. să verifice respectarea destinaţiilor fondurilor.
(2) Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin
structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Art. 5. - Consiliul local/Consiliul judeţean are următoarele
obligaţii:
1. să asigure desfăşurarea activităţilor specifice la
nivelul fiecărui cabinet de medicină generală şi dentară din unităţile de
învăţământ, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
2. să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna
curentă pentru luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor
salariale şi a cheltuielilor pentru medicamente şi materiale sanitare pentru
baremul de dotare care fac obiectul prezentului contract, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;
3. să asigure organizarea şi conducerea evidenţelor
tehnico-operative, precum şi a evidenţelor contabile ale cheltuielilor,
potrivit paragrafelor şi subdiviziunilor clasificatiei bugetare pentru bugetul
aprobat şi în execuţie, în conformitate cu prevederile legale;
4. să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia
bunurilor pentru baremul de dotare;
5. să transmită direcţiei de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la activităţile
specifice care fac obiectul prezentului contract;
6. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să
transmită periodic direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului
Bucureşti informaţiile legate de activităţile specifice care fac obiectul
prezentului contract;
7. să raporteze corect şi la timp datele către direcţia
de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti.
V. Valoarea contractului
Art. 6. -Valoarea totală a prezentului contract este
de.........lei.
VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor
salariale şi, după caz, a cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele
sanitare pentru baremul de dotare
Art. 7. - (1) Asigurarea sumelor necesare drepturilor
salariale şi, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor se
realizează lunar, în limita sumelor prevăzute în prezentul contract cu această
destinaţie.
(2) Autoritatea administraţiei publice locale prezintă
în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă următoarele documente:
a) cererea întocmită conform anexei nr. 1;
b) documente justificative care însoţesc cererea, după
cum urmează:
b1) pentru sumele reprezentând drepturi
salariale: copii ale statelor de plată aferente personalului pentru care se
asigură sume pentru plata drepturilor salariale în condiţiile prezentului
contract;
b2) pentru sumele reprezentând cheltuieli de
natura bunurilor şi serviciilor: copii ale facturilor reprezentând
contravaloarea bunurilor şi serviciilor achiziţionate, pentru care se solicită
fonduri;
b3) decontul pentru luna precedentă pentru
sumele reprezentând plata drepturilor salariale şi a contravalorii facturilor
pentru medicamente şi materiale sanitare pentru baremul de dotare, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul
contract.
VII. Răspunderea contractuală
Art. 8. - Neprezentarea documentelor prevăzute la art.
7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor necesare. Art. 9. - (1) In cazul în
care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii
asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea
prezentului contract, poate solicita încetarea acestuia.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura
obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
VIII. Soluţionarea litigiilor
Art. 10. - Litigiile apărute pe perioada derulării
prezentului contract se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. In situaţia în
care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor
judecătoreşti competente.
IX. Clauze speciale
Art. 11. - Obligatoriu se încheie acte adiţionale în
situaţia prevăzută la art. 3, precum şi în cazul modificării condiţiilor
iniţiale care au stat la baza încheierii prezentului contract.
Art. 12. - Dacă o clauză a prezentului contract este
declarată nulă, celelalte prevederi ale acestuia nu vor fi afectate de această
nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită
printr-o altă clauză care să corespundă obiectului prezentului contract, în
conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului
contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate
celelalte prevederi ale acestuia nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia
reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a
prezentului contract.
X. Forţa majoră
Art. 13. - Orice împrejurare de fapt independentă de
voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care
împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de
răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul
acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii,
embargo.
Art. 14. - Partea care invocă forţa majoră trebuie să
anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului
caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 15. - Dacă nu se procedează la anunţarea în
termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră,
partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin
neanunţarea la termen.
Art. 16. -In cazul în care împrejurările care obligă la
suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai
mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea acestuia.
XI. Dispoziţii finale
Art. 17. - Orice modificare poate fi făcută numai cu
acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Art. 18. -In condiţiile apariţiei unor noi acte
normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului
contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod
corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Art. 19. - Rezilierea prezentului contract înainte de
expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi,
................, în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi
se completează conform normelor legale în vigoare.
Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului......................./
Municipiului Bucureşti
Director executiv,
.................................................................
Director adjunct executiv economic,
.................................................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
.................................................................
Consiliul Local/Consiliul Judeţean
.................................................................
Reprezentat legal,
.................................................................
ANEXA Nr. 1 la contract
AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Consiliul Local/Consiliul
Judeţean........................
Nr.............din.................
Către
Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului.........................../Municipiului Bucureşti
CERERE
pentru asigurarea sumelor necesare drepturilor de
personal şi a cheltuielilor pentru medicamente şi materiale sanitare pentru
baremul de dotare
luna..................2010
- model -
1. Cheltuieli de personal
Nr. crt.
|
Categorii de personal
|
Număr de personal
|
Total cheltuieli de personal (lei)
|
1.
|
Medici
|
|
|
2.
|
Medici dentişti
|
|
|
3.
|
Asistenţi medicali
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
2. Cheltuieli pentru medicamente şi materiale sanitare
pentru baremul de dotare
Nr. crt.
|
Structura
|
Total cheltuieli materiale (lei)
|
1.
|
Medicamente
|
|
2.
|
Materiale sanitare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
Reprezentant legal,
.................................................................
ANEXA Nr. 2 la contract
AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Consiliul Local/Consiliul Judeţean...........
Nr.............din.................
Către
Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului....................../Municipiului Bucureşti
DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de direcţia de
sănătate publică judeţeană/ a municipiului Bucureşti în
luna.................2010 pentru cabinetele de medicină generală şi dentară din
unităţile sanitare de învăţământ
........................................
- model -
1. Sold iniţial :................................lei
2. Suma asigurată de direcţia de sănătate publică
judeţeană/a municipiului Bucureşti în luna
precedentă:...........................lei
3. Sumele plătite pentru drepturile salariale ale
personalului în luna.........2010:...................lei
4. Sumele pentru medicamente şi materiale sanitare în
luna...........2010:..................lei
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Reprezentant legal,
.................................................................
NOTĂ:
Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, dintre
care un exemplar se depune la direcţia de sănătate publică judeţeană/a
municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru
luna precedentă.