ORDIN Nr. 1009
din 23 iulie 2007
privind procedurile de
selectie a practicienilor in insolventa agreati de Agentia Nationala de
Administrare Fiscala
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 543 din 9 august 2007
In temeiul art. 2 şi al art. 12
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
având în vedere dispoziţiile Legii nr. 85/2006 privind
procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare, şi pe cele ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor
în insolvenţă,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. -Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală va elabora o listă a practicienilor în insolvenţă agreaţi,
pe zone geografice, după cum urmează:
a) zona I, care cuprinde judeţele
Alba, Sibiu şi Hunedoara;
b) zona II, care cuprinde
judeţele Argeş şi Vâlcea;
c) zona III, care cuprinde
judeţele Bacău şi Neamţ;
d) zona IV, care cuprinde
judeţele Bihor şi Satu Mare;
e) zona V, care cuprinde
judeţele Suceava şi Botoşani;
f) zona VI, care cuprinde
judeţele Braşov şi Covasna;
g) zona VII, care cuprinde municipiul Bucureşti,
judeţele Călăraşi, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov şi Teleorman;
h) zona VIII, care cuprinde judeţele Cluj,
Bistriţa-Năsăud, Maramureş şi Sălaj;
i) zona IX, care cuprinde
judeţele Constanţa şi Tulcea;
j) zona X, care cuprinde
judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi şi Olt;
k) zona XI, care cuprinde
judeţele Galaţi, Brăila şi Vrancea;
l) zona XII, care cuprinde
judeţele laşi şi Vaslui;
m) zona XIII, care cuprinde judeţele Mureş şi Harghita;
n) zona XIV, care cuprinde judeţele Prahova, Buzău şi
Dâmboviţa;
o) zona XV, care cuprinde judeţele
Timiş, Arad şi Caraş-Severin.
Art. 2. - (1) Practicienii în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se selectează de Comisia de selecţie
a practicienilor în insolvenţă, denumită în continuare Comisia, desemnată prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(2) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se aprobă prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, având in vedere următoarele criterii:
a) numărul de societăţi în insolvenţă, reorganizare
sau lichidare din portofoliul ofertantului;
b) declaraţia pe propria răspundere în ceea ce
priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni
în insolvenţă compatibili - la această declaraţie va fi ataşată câte o
prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă,
de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoană în parte;
c) dotarea practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina
de internet sau în format hârtie);
- pagină de internet proprie;
- acces la internet;
- adresă de e-mail;
- imprimantă;
- telefon mobil;
- telefon fix;
- fax;
d) experienţa în colaborarea cu organele fiscale în
zona pentru care şi-a depus documentaţia, rezultată din situaţia transmisă de
organele fiscale şi prezentată de către Direcţia generală juridică din Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, în cadrul întrunirii Comisiei;
e) gradul de acoperire a masei credale pentru toate
cazurile din portofoliu;
f) gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în
masa credală pentru toate cazurile din portofoliu;
g) numărul de cazuri în care au fost aduse sume la
masa credală ca urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în
dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter
patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a
constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor.
(3) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai
mari sau egale cu 10.000.000 lei, Comisia va efectua o selecţie pentru
desemnarea practicianului care va fi propus judecătorului-sindic de către
organul fiscal, având în vedere următoarele criterii:
a) onorariul lunar solicitat de practician;
b) onorariul de succes solicitat de practician;
c) declaraţia pe propria răspundere privind numărul de
personal calificat care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de
procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie va fi
ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract
de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru
fiecare persoană în parte;
d) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu
program în timp;
e) colaborarea cu organele fiscale, rezultată din
situaţia transmisă de organele fiscale şi prezentată de către Direcţia generală
juridică din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în cadrul întrunirii
Comisiei.
(4) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai
mici de 10.000.000 lei, o comisie constituită prin decizie a directorului
executiv, la nivelul Direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, a
municipiului Bucureşti sau în cadrul Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili, va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului
care va fi propus de organul fiscal, pe baza criteriilor stabilite la alin.
(3).
Art. 3. - Punctajele pentru criteriile prevăzute la art. 2 sunt cele cuprinse în anexa nr. 1.
Art. 4. - (1) Organele fiscale care au calitatea de
creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor
propune judecătorului-sindic şi vor vota desemnarea de administratori judiciari
sau de lichidatori numai dintre cei înscrişi pe Lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
(2) Organele fiscale care au calitatea de creditori
fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei pentru
contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 10.000.000 lei vor propune
judecătorului-sindic desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat
de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din Lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
(3) In situaţia în care propunerile de desemnare a
administratorului sau a lichidatorului se formulează de către un alt creditor
sau de debitor, în dosare care au ca obiect insolvenţă unor contribuabili care
au creanţe fiscale mai mari de 10.000.000 lei, organele fiscale care au
calitatea de creditori fiscali pot fi de acord numai cu desemnarea administratorului
sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din
Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală.
Art. 5. - Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se aprobă prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se actualizează semestrial, se
publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi
va fi transmisă organelor fiscale şi Uniunii Naţionale a Practicienilor în
Insolvenţă din România.
Art. 6. - Organele fiscale care au calitatea de
creditori fiscali în dosarele care au ca obiect
procedura lichidării reglementată de Legea nr. 31/1990 privind societăţile
comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau de
Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a
persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice,
înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării
persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, vor propune
judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului desemnarea de
administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Art. 7. - Decizia Comisiei poate fi atacată la instanţa
judecătorească de contencios administrativ competentă.
CAPITOLUL II
Selecţia practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală
Art. 8. - (1) Procedura de selecţie a practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală începe prin
publicarea unui anunţ într-un cotidian de circulaţie naţională şi pe pagina de
internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform modelului din
anexa nr. 2.
(2) Termenul de depunere a ofertelor şi termenul de
deschidere a ofertelor va fi stabilit de către Comisie.
Art. 9. - (1) Pentru participarea la selecţia
organizată pentru completarea Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termenul indicat în anunţul
prevăzut la art. 8, ofertanţii trebuie să depună următoarele documente:
a) o adresă prin care îşi manifestă interesul de a
participa la selecţia în vederea înscrierii în Lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu precizarea
zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta - va fi completat formularul
cuprins în anexa nr. 3.
b) un act justificativ eliberat de Uniunea Naţională
a Practicienilor în Insolvenţă din România din care să rezulte calitatea de
practician în insolvenţă a ofertantului, faptul că nu este suspendat sau
incompatibil şi că ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni profesionale sau
disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;
c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent;
d) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de
răspundere profesională a ofertantului, în vigoare;
e) situaţia societăţilor în insolvenţă, reorganizare
sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în
ultimii 5 ani; situaţia societăţilor comerciale pentru care a fost finalizată
procedura, întocmită potrivit anexei nr. 4a), şi situaţia societăţilor
comerciale pentru care procedura se află în desfăşurare, întocmită potrivit anexei nr. 4b);
f) o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce
priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni
în insolvenţă compatibili - la această declaraţie va fi ataşată câte o
prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă,
de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoană în parte;
g) o declaraţie pe propria răspundere privind dotarea
practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie)
- se anexează o copie de pe actul justificativ;
- pagină de internet propria
- se anexează un extras de pe pagina proprie de
internet;
- acces la internet;
- adresă de e-mail;
- imprimantă;
- telefon mobil;
- telefon fix;
- fax, completată conform
anexei nr. 5.
(2) Practicienii în insolvenţă agreaţi de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală care doresc extinderea agreării şi pentru
alte zone decât cele pentru care au optat iniţial pot depune documentaţia prevăzută la alin. (1) în
cadrul procedurii de selecţie care se organizează semestrial.
(3) Documentaţia va fi depusă în original, îndosariată
în dosar cu şină, în plic sigilat, toate paginile fiind numerotate,
iniţializate şi ştampilate. Participantul va menţiona obligatoriu pe plic
numele/denumirea, precum şi adresa/sediul social.
Art. 10. - (1) Oferta va fi descalificată în situaţia
în care în documentaţie nu este prezentat unul dintre următoarele documente:
a) adresa prin care îşi manifestă interesul de a
participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu precizarea
zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta;
b) actul justificativ eliberat de Uniunea Naţională a
Practicienilor în Insolvenţă din România din care să rezulte calitatea de
practician în insolvenţă a ofertantului, faptul că nu este suspendat sau
incompatibil şi că ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni profesionale
ori disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;
c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant,
eliberat de organul fiscal competent, din care să rezulte că nu are datorii
către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul organelor fiscale;
d) copia certificată de pe poliţa de asigurare de
răspundere profesională a ofertantului, în vigoare.
(2) Oferta va fi descalificată în situaţia în care va
fi depusă după termenul indicat în anunţul prevăzut la art. 8.
Art. 11. - (1) Comisia se va
întruni şi va deschide ofertele la data prevăzută în anunţ, în prezenţa
reprezentanţilor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România.
Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România va desemna în
acest scop 2 sau 3 reprezentanţi. Ofertele care se află în situaţia prevăzută
la art. 10 se descalifică de către Comisie.
(2) Ulterior, Comisia va analiza fiecare ofertă în
parte şi o va puncta, în funcţie de criteriile şi punctajele stabilite prin
prezentul ordin.
(3) Rezultatul selecţiei va fi comunicat fiecărui
practician care a depus documentaţia, prin Direcţia generală juridică din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(4) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi publicată pe pagina de internet
a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi comunicată organelor fiscale,
prin Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
(5) In situaţia în care după definitivarea listei
practicianul nu îşi respectă obligaţiile asumate prin oferta depusă, oferta va
fi reanalizată, la propunerea Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală. In acest caz, Comisia va repuncta oferta şi
va decide asupra păstrării sau nu pe lista practicienilor în insolvenţă agreaţi
de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, comunicându-i practicianului
acest fapt, prin Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală. Decizia privind eliminarea de pe Lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală îşi produce efectele
de la data comunicării modificării ordinului de aprobare a listei.
Art. 12. - Procedura de selecţie a practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se repetă
semestrial.
CAPITOLUL III
Selecţia practicienilor în insolvenţă pentru numire în dosare de insolvenţă
Art. 13. - (1) Ori de câte ori se pune problema
propunerii sau a agreării numirii unui administrator
judiciar sau a unui lichidator de către organe
fiscale, în cazul în care debitorul are o obligaţie fiscală mai mare sau egală
cu 10.000.000 lei, Comisia, la solicitarea scrisă a organului fiscal, care are
calitatea de creditor fiscal, adresată Direcţiei generale juridice din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, va efectua o selecţie pentru desemnarea
practicianului.
(2) Pentru realizarea selecţiei, Direcţia generală
juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va publica pe
pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi într-un
cotidian de circulaţie naţională o invitaţie de participare. Invitaţia de
participare va fi comunicată Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă
din România şi filialelor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din
România care se află în zona în care se găseşte sediul social al debitoarei.
Invitaţia de participare va fi elaborată de Comisie, potrivit anexei nr. 6.
Art. 14. - (1) Pentru participarea
la selecţia organizată conform art. 13, practicienii în insolvenţă agreaţi de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală trebuie să depună o ofertă care va
conţine onorariul lunar şi onorariul de succes solicitate de practician,
potrivit anexei nr. 7, şi va fi însoţită de următoarele documente:
a) o declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că ofertantul nu se află în situaţia de incompatibilitate sau conflict
de interese cu debitorul la care urmează să fie numit;
b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul
de personal calificat care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate
de procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie va fi
ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un
contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul,
pentru fiecare persoană în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu
program în timp, a cărei aplicare va fi urmărită de către organele fiscale.
(2) Documentaţia va fi depusă
în original, în plic închis, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi
ştampilate.
(3) In situaţia în care ofertele nu sunt depuse în plic
închis şi nu conţin o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că
ofertantul nu se află în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese
cu debitorul la care urmează să fie numit sunt descalificate.
Art. 15. - (1) Comisia se va întruni şi va puncta
ofertele, declarând câştigătoare oferta care obţine cel mai mare punctaj.
(2) In cazul în care există 2 ofertanţi cu acelaşi
punctaj, va fi desemnat ofertantul care are gradul de acoperire a creanţelor fiscale
cuprinse în masa credală cel mai mare, pentru toate cazurile din portofoliu,
soluţionate.
(3) In situaţia în care nu se depune nicio ofertă, se
va repeta procedura. In situaţia în care nici după a doua selecţie nu se depune
nicio ofertă, organul fiscal va desemna un practician cu care a avut o
colaborare bună din Lista de practicieni în insolvenţă agreaţi de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală pentru zona respectivă.
Art. 16. - Organele fiscale teritoriale, pentru
debitori ale căror obligaţii fiscale sunt mai mici de 10.000.000 lei, vor
selecta practicianul care va fi propus în conformitate cu prevederile art. 13
şi 15.
Art. 17. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 18. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.
697/2006 privind procedura de selecţie a Listei practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 septembrie 2006, se
abrogă.
Art. 19. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Daniel Chiţoiu
ANEXA Nr. 1
CRITERII ŞI PUNCTAJE DE SELECŢIE
Pct. 1 - 1. Punctajele pentru criteriile de selecţie a
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală se vor acorda după cum urmează:
Criteriu
|
Punctaj
|
Numărul de societăţi în insolvenţă, reorganizare sau lichidare
din portofoliul ofertantului:
- mai mult de 5 societăţi:
- 5 societăţi sau mai puţine:
|
+5 puncte
+ câte un punct pentru
fiecare societate
|
Declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de
personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă
compatibili - la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a
fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de
colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoană în parte:
- mai mult de 5 persoane:
- mai puţin de 5 persoane:
|
+5 puncte
+ câte un punct pentru
fiecare persoană
|
Dotarea practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet
sau în format hârtie);
- pagină de internet proprie,
- acces la internet;
- adresă de e-mail;
- imprimantă;
- telefon mobil;
- telefon fix;
- fax.
|
+ 2puncte
+ 2 puncte
+ 1 punct
+ 3 puncte
+ 3 puncte
+ 1 punct
+ 1 punct
+ 1 punct
+ 1 punct
|
Experienţa în colaborarea cu organele fiscale, în zona pentru
care a depus documentaţia:
- fără probleme în colaborarea cu organele
fiscale:
- cu probleme în colaborarea cu organele fiscale într-un dosar:
- pentru fiecare dosar suplimentar:
|
+10 puncte
-20 de puncte
- maximum 5 puncte
|
Gradul de acoperire a masei credale (gradul de acoperire a masei
credale va fi calculat pentru toate cazurile
menţionate în situaţia prezentată):
- mai mult de 91%
- între 71-90%
- între 51-70%
- între 31-50%
- între 21-30%
- între 11-20%
- între 5-10%
- sub 5%
|
+ 15 puncte
+ 13 puncte
+ 11 puncte
+ 9 puncte
+ 7 puncte
+ 5 puncte
+ 3 puncte
+ 0 puncte
|
Gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală,
pentru toate cazurile din portofoliu (gradul de acoperire a creanţelor
fiscale va fi calculat pentru toate cazurile menţionate în situaţia
prezentată):
- mai mult de 91%
- între 81-90%
- între 71-80%
- între 61-70%
- între 51-60%
- între 41-50%
- între 31-40%
- între 21-30%
- între 11-20%
- între 5-10%
- sub 5%
|
+30 de puncte
+27 de puncte
+24 de puncte
+21 de puncte
+ 18 puncte
+ 15 puncte
+ 12 puncte
+9 puncte
+6 puncte
+3 puncte
+0 puncte
|
Numărul de cazuri în care au fost aduse sume la masa credală ca
urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna
drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter
patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii
unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile
creditorilor:
|
+ pentru fiecare caz 2 puncte, dar nu
mai mult de 20 de puncte
|
2. Vor fi înscrişi în Lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală practicienii
care au obţinut un punctaj total mai mare sau egal cu 30 de puncte.
Pct. 2 - 1. Punctajele pentru desemnarea practicianului
care va fi propus de organul fiscal se acordă după cum urmează:
|
Criteriu
|
Punctaj
|
Criterii financiare
|
onorariul lunar:
- cel mai mic onorariu lunar, exclusiv TVA
- în ordine descrescătoare
|
25 de puncte
cu pas de scădere
de 5 puncte
|
onorariul de succes:
- cel mai mic onorariu de succes aplicat procentual pentru sumele
obţinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA
|
25 puncte
cu pas de scădere
de 5 puncte
|
Criterii tehnice
|
Declaraţie pe propria răspundere privind numărul de personal
calificat care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de
procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie va fi
ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un
contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu
ofertantul, pentru fiecare persoană în parte, la
respectiva societate:
- 5 persoane sau mai multe
- 4 persoane
- 3 persoane
- 2 persoane
- 1 persoană
|
15 puncte
12 puncte
9 puncte
6 puncte
3 puncte
|
strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program in timp:
cea mai avantajoasă strategie în ordine descrescătoare
|
25 de puncte
cu pas de scădere
de 5 puncte
|
colaborarea cu organele fiscale:
- colaborare bună
- colaborare defectuoasă
|
10 puncte
0 puncte
|
2. Organele fiscale nu vor accepta ca valoarea
onorariului să fie mai mare decât valoarea creanţei fiscale stinse prin
aplicarea prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu
modificările ulterioare.
3. Va fi declarat câştigător ofertantul a cărui ofertă
a fost punctată cu cel mai mare punctaj.
ANEXA Nr. 2
ANUNŢ
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală organizează
procedura de selecţie în vederea completării Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Practicienii
în insolvenţă interesaţi de participarea la această selecţie pot depune, până cel târziu în data de.............2007,
ora......, dosarele de participare laAgenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sectorul
5, Bucureşti, Registratura generală, pentru Direcţia generală juridică din
cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în plic sigilat, pe care vor
fi înscrise următoarele: „Documentaţie pentru selecţia practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală",
numele/denumirea, precum şi adresa/sediul social. Documentaţia de participare
la procedura de selecţie se găseşte pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală şi la Direcţia generală juridică din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti.
Deschiderea ofertelor va avea loc în data de.................2007, ora......,
la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
ANEXA Nr. 3
OFERTANTUL
...............................................
nr...................../......................
(denumirea/numele, sediul social, numărul de telefon)
SCRISOARE DE INTENŢIE
Către
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti
I. Având în vedere prevederile
Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.
1.009/2007 privind procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, subsemnaţii,
reprezentanţi ai ofertantului (denumirea ofertantului)
.....................................................,
depunem documentaţia în vederea completării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, pentru zona/zonele...........................
II. Anexăm la prezenta
scrisoare următoarele documente:
1. actul justificativ eliberat
de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România din care să
rezulte calitatea de practician în insolvenţă a ofertantului, faptul că nu este
suspendat sau incompatibil şi că ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni
profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii
de selecţie, de la pagina......la pagina......;
2. certificatul de atestare fiscală pentru ofertant,
eliberat de organul fiscal competent, de la pagina........la pagina.........;
3. o copie certificată de pe poliţa de asigurare de
răspundere profesională a ofertantului, în vigoare, de la pagina......la pagina.........;
4. situaţia societăţilor în insolvenţă, reorganizare
sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în
ultimii 5 ani; situaţia societăţilor comerciale pentru care a fost finalizată
procedura si situaţia societăţilor comerciale pentru care procedura se află în
desfăşurare, de la pagina..........la pagina.........;
5. o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce
priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni
în insolvenţă compatibili - la această declaraţie va fi ataşată câte o
prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că
există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte, de la
pagina...... la pagina...........;
6. o declaraţie pe propria răspundere privind dotarea
practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie);
- pagină de internet proprie,
- acces la internet;
- adresă de e-mail;
- imprimantă;
- telefon mobil;
- fax (de la pagina......la pagina......)
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei
are......pagini.
Data....../......../........
.............................., în calitate de ..............., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele (denumirea/numele ofertantului) .................................
(semnătura)
ANEXA Nr. 4a)
OFERTANTUL
................................................................................
nr........................................../..................................
(denumirea/numele, sediul social, numărul de telefon)
SITUAŢIA
societăţilor în
insolvenţă, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, pentru
care a fost finalizată procedura1)
Nr. crt.
|
Denumirea societăţii
comerciale în
insolvenţă, reorganizare
sau lichidare
|
Totalul creanţelor
înscrise în tabelul
creditorilor
|
Valoarea
sumelor
recuperate
|
Totalul creanţelor
bugetare înscrise
în tabelul creditorilor
|
Valoarea
creanţelor
bugetare stinse
|
Valoarea sumelor aduse la masa
credală ca urmare
a anulării actelor
frauduloase
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
RECUPERARE
PROCENTUALĂ:
|
= 100 x totalul valorii sumelor recuperate / totalul creanţelor
înscrise în tabelul creditorilor
|
= 100 x totalul valorii creanţelor bugetare stinse / totalul
creanţelor bugetare înscrise în tabelul creditorilor
|
|
Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund,
potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor
menţionate.
Data....../......../........
..........................,în calitate de......................, legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele (denumirea/numele
ofertantului)................................
(semnătura)
1) Se va avea în
vedere şi experienţa avută de practicienii persoane fizice în cadrul altor
societăţii comerciale în care au desfăşurat activităţi de reorganizare sau
lichidare, cu condiţia prezentării unor înscrisuri din care să rezulte că a
existat acea colaborare şi că s-au ocupat direct de acea reorganizare sau
lichidare.
ANEXA Nr. 4b)
OFERTANTUL
................................................................................
nr........................................../..................................
(denumirea/numele, sediul social, numărul de telefon)
SITUAŢIA
societăţilor în insolvenţă, reorganizare sau
lichidare din portofoliul ofertantului, pentru care procedura se află în curs de desfăşurare2)
Nr. crt.
|
Denumirea societăţii
comerciale în
insolvenţă, reorganizare
sau lichidare
|
Totalul creanţelor
înscrise în tabelul
creditorilor
|
Valoarea
sumelor
recuperate
|
Totalul creanţelor
bugetare înscrise
în tabelul creditorilor
|
Valoarea
creanţelor
bugetare stinse
|
Valoarea sumelor aduse la masa
credală ca urmare
a anulării actelor
frauduloase
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
RECUPERARE PROCENTUALĂ:
|
= 100 x totalul valorii sumelor recuperate / totalul creanţelor
înscrise în tabelul creditorilor
|
= 100 x totalul valorii creanţelor bugetare stinse / totalul
creanţelor bugetare înscrise în tabelul creditorilor
|
|
Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund,
potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor
menţionate.
Data....../......../........
..........................,în calitate de......................, legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele (denumirea/numele
ofertantului)................................
(semnătura)
2) Se va avea în vedere şi experienţa avută de
practicienii persoane fizice în cadrul altor societăţii comerciale în care au
desfăşurat activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentării
unor înscrisuri din care să rezulte că a existat acea colaborare şi că s-au
ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.
ANEXA Nr. 5
OFERTANTUL
.................................................................................
nr.........................................../..................................
(denumirea/numele, sediul social, numărul de telefon)
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.009/2007 privind procedurile
de selecţie a practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, declarăm pe propria răspundere că beneficiem de
următoarea dotare:
...............................................................................
Data......../...../......
..........................,în calitate de......................, legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele (denumirea/numele ofertantului)................................
(semnătura)
ANEXA Nr. 6
INVITAŢIE DE PARTICIPARE
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală / Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Judeţului....../ Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti / Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili3) invită practicienii în
insolvenţă înscrişi pe Lista
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală pentru zona..................4) să depună, până
cel târziu în data de...................., ora 13,00, oferta în vederea
desemnării unui practician în insolvenţă în dosarul de insolvenţă privind pe debitoarea...................., aflat pe
rolul Tribunalului.......întocmită conform prevederilor art. 14 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală.
3) Se va menţiona
organul care organizează selecţia, în funcţie de mărimea creanţei fiscale (mai
mare sau mai mică de 10.000.000 lei).
4) Se va indica zona
în care se află sediul social al debitoarei aflate în stare de insolvenţă.
ANEXA Nr. 7
OFERTANTUL
.....................................................................................
nr......................................../.........................................
(denumirea/numele, sediul social, numărul de telefon)
FORMULAR DE OFERTĂ
Către
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti
I. Având în vedere prevederile
Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.
1.009/2007 privind procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, subsemnaţii,
reprezentanţi ai
ofertantului............................................................., ne
manifestăm interesul de a fi numiţi în calitatea de administrator judiciar/ (denumirea ofertantului) lichidator în
Dosarul nr......................, aflat pe rolul
Tribunalului.................., având ca obiect insolvenţă
debitorului.................
II. Onorariul lunar pe care îl
solicităm, exclusiv TVA, este de............lei.
III. Onorariul de succes pe care îl solicităm este
de..............% din sumele obţinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv
TVA.
IV Anexăm la prezenta scrisoare
următoarele documente:
a) o declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că ofertantul nu se află în situaţia de incompatibilitate sau conflict
de interese cu debitorul la care urmează să fie numit;
b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul
de personal calificat care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate
de procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie sunt
ataşate prezentări ale fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract
de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru
fiecare persoană în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu
program în timp.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei
are......pagini.
Data....../......../........
..........................,în calitate de......................, legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele (denumirea/numele
ofertantului)................................
(semnătura)