Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.100 din 04.09.2018

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 780 din 11 septembrie 2018



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 şi 702 bis din 9 septembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. În anexa nr. 1, la articolul 2, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
(3) La propunerea motivată a şefului unităţii, şeful unităţii ierarhic superioare poate aproba prelungirea cu maximum 30 de zile a termenului prevăzut la alin. (2).
(4) Prin excepţie de la alin. (1) şi (2), pentru modificarea sau completarea fişelor posturilor, analiza postului se poate dispune în situaţii temeinic justificate.
2. În anexa nr. 1, la articolul 5, alineatul (3) se abrogă. 3. În anexa nr. 1, la articolul 6, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (31) şi (32), cu următorul cuprins: (31) În situaţia în care, pentru o perioadă determinată, titularul postului îndeplineşte şi alte sarcini/atribuţii care decurg dintr-o calitate oficială pe care o deţine în interesul MAI şi nu sunt cuprinse în fişa postului, se întocmesc anexe la fişa postului. (32) Anexa la fişa postului cuprinde exclusiv sarcinile/atribuţiile stabilite suplimentar, precum şi, dacă este posibil, perioada pentru care sunt îndeplinite. Dispoziţiile art. 3 se aplică în mod corespunzător. 4. În anexa nr. 1, la articolul 7, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
(6) În situaţii excepţionale determinate de absenţa unui membru al comisiei de analiză a postului, motivate corespunzător, şeful unităţii poate aproba înlocuirea acestuia cu o altă persoană care asigură îndeplinirea atribuţiilor de serviciu ale persoanei în cauză sau, după caz, cu o altă persoană încadrată în aceeaşi structură. 5. În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatele (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(3) Recrutarea în vederea reîncadrării are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor prevăzute la art. 9 alin. (21) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, care au studii corespunzătoare cerinţelor postului vacant şi îndeplinesc condiţiile legale şi cerinţele pentru ocuparea postului vacant, inclusiv criteriile specifice, potrivit categoriei din care au făcut parte.
(4) Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, inclusiv criteriile specifice.
(5) Recrutarea în vederea transferului are drept scop identificarea şi atragerea personalului din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională care îndeplineşte condiţiile legale şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, inclusiv criteriile specifice.
6. În anexa nr. 2, la articolul 4, litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins: m)comunică, în scris, doar candidaţilor care au depus dosarul de recrutare în volum complet, dar care nu îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare, motivul/motivele respingerii cererii de înscriere la concurs, respectiv al/ale îndepărtării/exmatriculării. Prevederile art. 2747 alin. (1) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la motivarea deciziilor bazate pe considerente de ordine publică sau securitate naţională se aplică în mod corespunzător. 7. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. d) se constată potrivit art. 10 alin. (11) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. 8. În anexa nr. 2, la articolul 6 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; 9. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatele (3), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(3) Pot fi recrutate în vederea reîncadrării ca poliţist persoanele care îndeplinesc criteriile specifice prevăzute de art. 10 alin. (12) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu le-au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 alin. (1) lit. a), c), g)-i), k), l) şi n) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Pot fi recrutate în vederea încadrării directe ca poliţist persoanele care îndeplinesc criteriile specifice prevăzute de art. 10 alin. (12) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare......... ................ ................ ................ ................ ........
(6) Verificarea îndeplinirii criteriului specific prevăzut de art. 10 alin. (12) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează cu ocazia examinării medicale.
10. În anexa nr. 3, la articolul 9, alineatele (2)-(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Comisiile şi subcomisiile prevăzute la alin. (1) se alcătuiesc din persoane care nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi care nu au calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv, cu oricare dintre candidaţi.
(3) Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1) au funcţia cel puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs. Cel puţin unul dintre membri are studiile de specialitate cerute pentru ocuparea postului scos la concurs.
(4) În cazul în care în unitatea în care se organizează concurs nu există persoane care deţin studiile de specialitate cerute pentru ocuparea postului scos la concurs, din comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor fac parte specialişti de la eşalonul superior sau de la altă unitate a MAI sau/şi din afara MAI.
11. În anexa nr. 3, la articolul 22 alineatul (2), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)denumirea postului pentru care se organizează concursul şi cerinţele pentru ocuparea acestuia, stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;........ ................ ................ ................ ................ ........ c)normele şi baremele minime pentru a fi declarat «promovat" la proba de evaluare a performanţei fizice, după caz; 12. În anexa nr. 3, articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 26
(1) Interviul structurat pe subiecte profesionale are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor, atitudinilor şi motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor postului, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs.
(2) În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, interviul prevăzut la alin. (1) poate cuprinde, în limitele tematicii şi bibliografiei de concurs, şi subiecte prin care se solicită analiza unor situaţii specifice ori identificarea de soluţii la speţele profesionale prezentate sau care cuprind elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, precum şi capacitatea managerială.
13. În anexa nr. 3, la articolul 34, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), normele şi baremele minime pentru a fi declarat «promovat» la proba de evaluare a performanţei fizice se includ în anunţul de concurs. 14. În anexa nr. 3, la articolul 39, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 39
(1) Aprecierea rezultatelor finale ale fiecărei probe de concurs se face cu note de la 1 la 10. 1 punct se acordă din oficiu. Nota de promovare a fiecărei probe de concurs este minimum 7,00.
(2) Proba de evaluare a performanţei fizice se evaluează potrivit prevederilor din anexa nr. 31, candidatului acordându-i-se calificativul «promovat» sau «nepromovat
15. În anexa nr. 3, articolul 41 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 41
(1) În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, iar concursul a constat şi în susţinerea unei probe eliminatorii care se evaluează cu note, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare notă la aceasta.
(2) În situaţia în care au fost susţinute mai multe probe eliminatorii care se evaluează cu note, este declarat «admis» candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare, stabilită ca medie aritmetică a notelor la aceste probe.
(3) În situaţia în care concursul a constat doar în susţinerea probei scrise, fără susţinerea unei probe eliminatorii care se evaluează cu note, precum şi atunci când după aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) situaţia de egalitate se menţine, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.
(4) Interviul prevăzut la alin. (3) nu se contestă.
16. În anexa nr. 3, la articolul 42, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 42
(1) Testul scris se corectează şi se notează, independent, de fiecare membru al comisiei de concurs sau, după caz, al subcomisiei de concurs, cu excepţia preşedintelui, respectându-se baremele de corectare şi notare.
17. În anexa nr. 3, la articolul 47, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 47
(1) În cadrul interviului structurat pe subiecte profesionale, comisia de concurs/subcomisia de concurs adresează întrebări candidatului, fără a depăşi tematica şi bibliografia afişate şi în concordanţă cu atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute în fişa postului scos la concurs.
(2) Pentru fiecare întrebare/subiect de interviu se elaborează o grilă de apreciere, care va fi afişată la finalizarea interviului desfăşurat cu ultimul candidat.
18. În anexa nr. 3, la articolul 48, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 48
(1) Notele se acordă independent de către fiecare membru al comisiei de concurs/subcomisiei de concurs şi se trec în borderou.
19. În anexa nr. 3, după articolul 51 se introduc două noi articole, articolele 511 şi art. 512, cu următorul cuprins: Dispoziţii comune Articolul 511
(1) În situaţia în care, pe parcursul desfăşurării concursului sau al corectării/aprecierii şi notării lucrărilor/foilor de răspuns se constată, cel târziu până la momentul afişării rezultatelor, că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, comisia de concurs dispune anularea întrebării/subiectului, precum şi a răspunsurilor formulate pentru respectiva/respectivul întrebare/subiect şi acordă, din oficiu, punctajul maxim corespunzător întrebării/subiectului tuturor candidaţilor.
(2) În situaţia în care subiectele au fost elaborate de comisia centrală, aplicarea prevederilor alin. (1) se face în mod corespunzător de către comisia centrală, care emite o hotărâre aplicabilă tuturor comisiilor de concurs şi comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, indiferent de modul în care a fost sesizată.
Articolul 512
(1) În situaţia în care comisia de concurs constată, înainte de susţinerea ultimei probe de concurs, aspecte privind nerespectarea procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului, altele decât cele prevăzute la art. 511 alin. (1), întocmeşte o notă motivată corespunzător, conţinând propunerea de anulare a procedurii de concurs, pe care o prezintă, spre aprobare, şefului unităţii organizatoare.
(2) În situaţia în care aspectele sunt constatate de comisia centrală de concurs, prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
(3) În situaţia în care şeful unităţii organizatoare aprobă măsura prevăzută la alin. (1), se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor prezentei anexe.
20. În anexa nr. 3, la articolul 54, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În situaţia în care, în urma analizei contestaţiei, se constată că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, comisia de soluţionare a contestaţiilor dispune anularea întrebării/subiectului, precum şi a răspunsurilor formulate pentru respectiva/respectivul întrebare/subiect şi acordă, din oficiu, punctajul maxim corespunzător întrebării/ subiectului tuturor candidaţilor. 21. În anexa nr. 3, la articolul 54, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
(4) În situaţia în care subiectele au fost elaborate de comisia centrală, iar comisia de contestaţii sesizată constată faptul că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, aceasta sesizează comisia centrală care, în soluţionare, emite o hotărâre obligatorie pentru toate comisiile de soluţionare a contestaţiilor. Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se activează, din oficiu, în vederea punerii în aplicare a hotărârii pentru toţi candidaţii la concurs, indiferent dacă au fost sau nu depuse contestaţii în termenul legal. 22. În anexa nr. 3, la articolul 55 alineatul (2), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)cererile de înscriere la concurs ale candidaţilor; 23. În anexa nr. 3, la articolul 55 alineatul (2), după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins: n)alte documente care au legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului. 24. În anexa nr. 3, articolul 57 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 57
(1) În vederea emiterii actului administrativ de acordare a gradului profesional, dosarele de concurs şi dosarele de recrutare ale candidaţilor declaraţi «admis» la concurs se înaintează structurii de resurse umane a unităţii organizatoare sau, după caz, structurii de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea organizatoare.
(2) Structura de resurse umane prevăzută la alin. (1) verifică corectitudinea desfăşurării concursului şi întocmeşte o notă care cuprinde rezultatul verificărilor realizate cu privire la respectarea procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor, la îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs sau întocmirea dosarelor de concurs şi/sau de recrutare în volum complet.
(3) În situaţia în care se constată corectitudinea desfăşurării concursului se desfăşoară următoarele activităţi, după caz:a)structura de resurse umane a unităţii organizatoare, al cărei şef are competenţă de acordare a gradului profesional, prezintă acestuia nota cu propunere de acordare a gradului profesional; b)structura de resurse umane a unităţii organizatoare, al cărei şef nu are competenţă de acordare a gradului profesional, prezintă acestuia nota cu propunere de acordare a gradului profesional în vederea asumării şi înaintării către persoana competentă să acorde gradul profesional, împreună cu dosarele de concurs şi dosarele de recrutare ale candidaţilor declaraţi «admis» la concurs. Documentele se transmit în maximum 45 de zile de la finalizarea concursului; c)structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea organizatoare, al cărei şef are competenţă de acordare a gradului profesional, prezintă acestuia nota cu propunere de acordare a gradului profesional; d)structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea organizatoare, al cărei şef nu are competenţă de acordare a gradului profesional, prezintă şefului unităţii organizatoare nota cu propunere de acordare a gradului profesional, în vederea asumării, după care o prezintă persoanei competente să acorde gradul profesional.
(4) În cazurile prevăzute la alin. (3) lit. a), c) şi d), nota este însoţită de proiectul de act administrativ de acordare a gradului profesional.
(5) În situaţia în care se constată nerespectarea procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor, neîndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs sau întocmirea dosarelor de concurs şi/sau de recrutare în volum incomplet, se desfăşoară următoarele activităţi:a)În cazul în care verificarea prevăzută la alin. (2) s-a realizat de către structura de resurse umane a unităţii organizatoare, al cărei şef are competenţă de acordare a gradului profesional, aceasta prezintă nota cu rezultatul verificărilor şi propune acestuia dispunerea, după caz, a uneia dintre următoarele măsuri:

(i) invalidarea concursului;
(ii) invalidarea concursului în ceea ce priveşte unul sau o parte dintre posturile pentru care acesta s-a organizat;
(iii) invalidarea concursului în ceea ce priveşte candidatul declarat «admis» care nu îndeplineşte condiţiile de participare la concurs ori al cărui dosar de recrutare este incomplet;

b)În cazul în care verificarea prevăzută la alin. (2) s-a realizat de către structura de resurse umane a unităţii organizatoare al cărei şef nu are competenţă de acordare a gradului profesional, prevederile lit. a) se aplică în mod corespunzător. c)În cazul în care verificarea prevăzută la alin. (2) s-a realizat de către structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea organizatoare al cărei şef are competenţă de acordare a gradului profesional, aceasta prezintă nota acestuia, în vederea dispunerii uneia dintre măsurile prevăzute la lit. a). d)În cazul în care verificarea prevăzută la alin. (2) s-a realizat de către structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea organizatoare al cărei şef nu are competenţă de acordare a gradului profesional, aceasta prezintă nota persoanei cu competenţă de acordare a gradului profesional, cu propunerea de restituire a întregii documentaţii unităţii organizatoare, în vederea dispunerii uneia dintre măsurile prevăzute la lit. a).
(6) În situaţia prevăzută la alin. (3) lit. b), în cazul în care Direcţia generală management resurse umane/structura de resurse umane din inspectoratul general/similar constată nerespectarea procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor, neîndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs sau întocmirea dosarelor de concurs şi/sau de recrutare în volum incomplet, aceasta prezintă nota persoanei cu competenţă de acordare a gradului profesional, cu propunerea de restituire a întregii documentaţii unităţii organizatoare, în vederea dispunerii uneia dintre măsurile prevăzute la alin. (5), lit. a).
25. În anexa nr. 3, după articolul 57 se introduc două noi articole, articolele 571 şi 572, cu următorul cuprins: Articolul 571
(1) Actul administrativ de numire în funcţie se emite potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, prevăzute la anexa nr. 11 la ordin.
(2) Candidatului declarat «admis» la concursul pentru ocuparea unei funcţii de execuţie prin încadrare directă sau reîncadrare ca poliţist i se acordă gradul profesional şi este numit în funcţie numai dacă sunt îndeplinite condiţiile şi criteriile specifice prevăzute art. 10 alin. (1) şi (12) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare. Motivarea deciziilor bazate pe considerente de ordine publică sau securitate naţională nu se comunică.
(3) Candidatul declarat «admis» la concurs este înştiinţat în scris cu privire la emiterea actului administrativ de acordare a gradului profesional. Acesta are obligaţia de a se prezenta la post în termen de maximum 30 de zile de la data înştiinţării.
(4) În situaţia în care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la art. 57 alin. (5) lit. a) pct. (i) şi (ii), se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor prezentei anexe.
(5) În situaţia în care s-a dispus măsura prevăzută la art. 57 alin. (5) lit. a) pct. (iii), precum şi în celelalte situaţii în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat «admis», acesta nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (2) sau nu se prezintă în termenul prevăzut la alin. (3), oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obţinut nota necesară pentru a fi declarat «admis» la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor prezentei anexe.
(6) Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii.Art. 572 - (1) Dosarul de concurs şi dosarele de recrutare ale candidaţilor declaraţi „admis" şi la concursurile de ocupare a posturilor de conducere vacante se înaintează, în termen de maximum 45 de zile de la finalizarea concursului, la structura de resurse umane a unităţii al cărei şef are competenţa de emitere a actului administrativ de numire în funcţie, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, prevăzute la anexa nr. 11 la ordin.
(2) Structura de resurse umane prevăzută la alin. (1) verifică corectitudinea desfăşurării concursului şi întocmeşte o notă care cuprinde rezultatul verificărilor realizate cu privire la respectarea procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor, la îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs sau întocmirea dosarelor de concurs şi/sau de recrutare în volum complet.
(3) În situaţia în care se constată corectitudinea desfăşurării concursului, structura de resurse umane prezintă şefului cu competenţă de emitere a actului administrativ nota cu propunere de numire în funcţie, însoţită de proiectul de act administrativ de numire în funcţie.
(4) În situaţia în care se constată nerespectarea procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor, neîndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs sau întocmirea dosarelor de concurs şi/sau de recrutare în volum incomplet, structura de resurse umane prezintă şefului cu competenţă de emitere a actului administrativ de numire în funcţie nota cu rezultatul verificărilor şi propune acestuia dispunerea uneia dintre măsurile prevăzute la art. 57 alin. (5) lit. a) sau, după caz, în situaţia în care acesta nu este şeful unităţii organizatoare, restituirea întregii documentaţii unităţii organizatoare în vederea dispunerii de către şeful acesteia a uneia dintre măsurile prevăzute la art. 57 alin. (5) lit. a).
(5) Prevederile art. 571 alin. (3)-(6) se aplică în mod corespunzător.
26. În anexa nr. 3, la articolul 59 alineatul (1), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar; 27. În anexa nr. 3, la articolul 60, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În urma desfăşurării concursului prevăzut la alin. (1), compartimentul cu sarcini de recrutare introduce în dosarul de recrutare al candidatului declarat «admis» actualizarea notei de cunoaştere. 28. În anexa nr. 3, la articolul 61 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)copie a actului de identitate; 29. În anexa nr. 3, la articolul 61, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) În urma desfăşurării concursului prevăzut la alin. (1), compartimentul cu sarcini de recrutare introduce în dosarul de recrutare al candidatului declarat «admis» actualizarea notei de cunoaştere. 30. În anexa nr. 3, la articolul 611, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 611
(1) Copiile documentelor prevăzute la art. 59-61 se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat de candidat şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
31. În anexa nr. 4, la articolul 3, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Formarea continuă se organizează pentru dezvoltarea carierei profesionale a poliţiştilor şi se realizează printr-un cumul al contextelor de învăţare, după cum urmează: 32. În anexa nr. 4, la articolul 6, alineatul (7) se abrogă. 33. În anexa nr. 4, articolul 43 se modifică şi va avea următorul cuprins: Art. 43 - (1) Candidatul admis în instituţiile de formare profesională iniţială ale Ministerului Afacerilor Interne sau care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne este obligat să încheie, în cel mult 15 zile de la data începerii cursurilor, un angajament că va lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru o perioadă de 10 ani de la data naşterii raportului de serviciu.
(2) Persoana căreia i-a încetat calitatea de elev ca urmare a admiterii într-o altă instituţie de formare profesională iniţială a Ministerului Afacerilor Interne sau care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne şi se află sub efectele unui angajament încheiat în condiţiile alin. (1), în cel mult 15 zile de la data începerii cursurilor este obligat să încheie un nou angajament care cumulează şi perioada anterioară rămasă de executat, stabilită proporţional cu perioada de şcolarizare.
(3) Agentul de poliţie care a fost admis la un program de studii de licenţă, cu frecvenţă, în cadrul unei instituţii de învăţământ superior a Ministerului Afacerilor Interne sau care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne şi se află sub efectele unui angajament încheiat în condiţiile alin. (1), în cel mult 15 zile de la data începerii cursurilor este obligat să încheie un nou angajament care cumulează şi perioada anterioară rămasă de executat.
(4) Angajamentele prevăzute la alin. (1)-(3) se completează la instituţiile de formare profesională iniţială ale MAI sau, după caz, la structurile de resurse umane din unităţile MAI care au efectuat recrutare şi se introduc în dosarul personal.
(5) Elevul, studentul sau poliţistul care refuză încheierea unui nou angajament în condiţiile alin. (2) şi (3) sau care nu respectă condiţiile angajamentelor încheiate este obligat să restituie, proporţional cu perioada rămasă de executat, cheltuielile efectuate în total pe timpul şcolarizării/desfăşurării programelor/ cursurilor, potrivit reglementărilor în vigoare.
34. În anexa nr. 4, la articolul 44, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
(5) Poliţistul care nu respectă condiţiile angajamentelor încheiate este obligat să restituie, proporţional cu perioada rămasă de executat, cheltuielile efectuate în total pe timpul desfăşurării programelor/cursurilor, potrivit reglementărilor în vigoare. 35. În anexa nr. 4, articolul 45 se abrogă. 36. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Absolventul instituţiei de învăţământ, forma de învăţământ cu frecvenţă, repartizat la unitatea de poliţie, este încadrat, astfel: 37. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (3), litera c) se abrogă. 38. În anexa nr. 5, la articolul 4, literele a) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)absolventului instituţiei de învăţământ care pregăteşte personal pentru nevoile MAI, forma cu frecvenţă, încadrat în funcţie de poliţist;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ e)agentului de poliţie care a trecut în corpul ofiţerilor de poliţie, dacă a dobândit o nouă specialitate şi/sau i s-a schimbat profilul de activitate; 39. În anexa nr. 5, la articolul 4, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins: a1) absolventului instituţiei de învăţământ care pregăteşte personal pentru nevoile MAI, forma cu frecvenţă redusă, dacă dobândeşte o nouă specialitate şi/sau i s-a schimbat profilul de activitate; 40. În anexa nr. 5, la articolul 6 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)3 luni pentru poliţistul care a dobândit o nouă specialitate şi/sau i s-a schimbat profilul de activitate în condiţiile art. 4 lit. a1), d) şi e); 41. În anexa nr. 5, la articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Programul activităţilor de tutelă profesională se stabileşte semestrial, respectiv pentru întreaga perioadă de tutelă dacă aceasta este mai mică, se întocmeşte de către tutore, se avizează de către persoana cu atribuţii de formare profesională din cadrul structurii care asigură gestiunea resurselor umane pentru personalul unităţii şi se aprobă de către şeful structurii în care îşi desfăşoară activitatea poliţistul tutelat. 42. În anexa nr. 5, articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 18
(1) În situaţia îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 17, poliţistul este definitivat în profesie şi încadrat în funcţie potrivit legii.
(2) În situaţia neîndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 17, poliţistului îi încetează raporturile de serviciu.
(3) Definitivarea în profesie sau, după caz, încetarea raporturilor de serviciu în condiţiile alin. (2) se realizează prin act administrativ emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
43. În anexa nr. 5, la articolul 21 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 21
(1) Evaluarea activităţii poliţistului tutelat, cu excepţia celui prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b), se face pe baza:
44. În anexa nr. 5, la articolul 21 alineatul (4), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)în raport cu calificativul stabilit face propuneri, după caz, cu privire la definitivarea în profesie sau la încetarea raporturilor de serviciu pentru absolventul instituţiei de învăţământ care pregăteşte personal pentru nevoile MAI, forma cu frecvenţă, încadrat în funcţie de poliţist, pentru poliţistul încadrat direct, precum şi pentru cel transferat dintr-o instituţie din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională; 45. În anexa nr. 5, la articolul 21 alineatul (4), litera e) se abrogă. 46. În anexa nr. 5, la articolul 24, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(5) În situaţia poliţistului care nu a promovat examenul de definitivare, evaluatorul, la expirarea termenului de depunere a contestaţiei sau, după caz, de soluţionare a acesteia, transmite structurii de resurse umane dosarul de examen, în vederea iniţierii demersurilor pentru emiterea actului administrativ de încetare a raporturilor de serviciu. 47. În anexa nr. 5, articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 26Pentru poliţistul prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b), tutorele întocmeşte referatul prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. a), urmând ca acesta, împreună cu rezultatele testelor lunare aplicate, să fie avute în vedere la evaluarea de serviciu anuală. 48. În anexa nr. 6, la articolul 1 alineatul (4) litera b), pct. iv. se modifică şi va avea următorul cuprins: iv. la un stagiu între 16 şi 19 ani - agent şef de poliţie; 49. În anexa nr. 6, la articolul 1 alineatul (4) litera b), după punctul iv. se introduce un nou punct, punctul v., cu următorul cuprins: v. la un stagiu de 20 de ani şi peste - agent şef principal de poliţie. 50. În anexa nr. 6, la articolul 1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(5) Agentului de poliţie care a fost trecut în corpul ofiţerilor de poliţie şi absolventului cu diplomă de licenţă al unui program de studii organizat la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă în cadrul Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» a Ministerului Afacerilor Interne li se acordă gradul profesional în funcţie de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne, astfel:a)sub 5 ani - subinspector de poliţie; b)între 5 şi 10 ani - inspector de poliţie; c)peste 10 ani - inspector principal de poliţie. 51. În anexa nr. 6, la articolul 1, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
(6) Prevederile alin. (4) lit. a) se aplică şi în cazul poliţistului prevăzut la alin. (5), dacă prin aplicarea acestora i s-ar acorda un grad profesional mai mare decât în condiţiile alin. (5). 52. În anexa nr. 6, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4Absolventului instituţiei de învăţământ superior pentru formarea ofiţerilor MAI - poliţişti, forma de învăţământ cu frecvenţă, care nu promovează examenul de licenţă în prima sesiune organizată în anul absolvirii, i se acordă gradul profesional de agent de poliţie, potrivit legii. 53. În anexa nr. 6, articolele 7 şi 8 se abrogă. 54. În anexa nr. 6, la articolul 15, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)are o vechime ca militar, respectiv poliţist, de cel puţin 25 de ani şi un stagiu de ofiţer în activitate de minimum 5 ani în gradul de colonel/comisar-şef de poliţie ori comandor; c)a fost încadrat cel puţin 2 ani în funcţii prevăzute în statele de organizare cu gradul de general de brigadă/chestor de poliţie, general de flotilă aeriană, contraamiral de flotilă sau superioare şi a fost evaluat în această perioadă cu calificativul de cel puţin «bun»; 55. În anexa nr. 7, la articolul 26, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Încetarea raporturilor de serviciu se realizează de la data prevăzută în actul administrativ emis în acest sens sau, în lipsa unei astfel de menţiuni, de la data emiterii acestuia. 56. În anexa nr. 7, la articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
(5) Detaşarea poliţistului la alte autorităţi şi instituţii publice se realizează cu avizul şefului unităţii în care este încadrat poliţistul. 57. În anexa nr. 7, la articolul 10, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
(5) Împuternicirea poliţistului în altă unitate se realizează după notificarea prealabilă a şefului unităţii în care este încadrat poliţistul. 58. În anexa nr. 7, articolul 24 se abrogă. 59. În anexa nr. 7, la articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2
(1) La acordarea primului grad profesional, absolventul, precum şi persoana care a dobândit calitatea de poliţist prin reîncadrare, încadrare directă, transfer sau mutare din unităţile militare ale MAI, depune jurământul de credinţă.
60. În anexa nr. 9, la articolul 3 alineatul (2) litera d), punctul ii. se modifică şi va avea următorul cuprins: ii. procesele-verbale de distrugere privind rezultatele verificărilor efectuate prin intermediul structurilor de cazier judiciar, evidenţă operativă şi evidenţele speciale ale Poliţiei Române şi ale Serviciului Român de Informaţii; 61. În anexa nr. 9, la articolul 20, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Situaţiile statistice se întocmesc conform formularelor şi la termenele stabilite de directorul general al DGMRU şi se prelucrează în sistemul informatic......... ................ ................ ................ ................ ........ ............
(4) Întocmirea/Prelucrarea situaţiilor statistice este atribuţia funcţională a structurilor/lucrătorilor de resurse umane.
62. În anexa nr. 11, la articolul 1 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1
(1) Competenţa emiterii actelor administrative privind numirea în funcţie, modificarea şi suspendarea raportului de serviciu al poliţistului, cu excepţia situaţiilor în care prin lege se stabileşte altfel, revine:
63. În anexa nr. 11, la articolul 1 alineatul (1) litera b), punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1. personalul unităţii, cu excepţia personalului care încadrează cabinetele demnitarilor sau Statul anexă «M»; 64. În anexa nr. 11, la articolul 1 alineatul (1) litera c), punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1. personalul unităţii şi al unităţilor subordonate nemijlocit, fără structură de resurse umane, cu excepţia personalului care încadrează cabinetele demnitarilor sau Statul anexă «M»; 65. În anexa nr. 11, la articolul 1 alineatul (1), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins: d)şefilor unităţilor prevăzute la lit. c) pct. 2, pentru personalul unităţii, cu excepţia personalului care încadrează cabinetele demnitarilor sau Statul anexă «M»; e)şefilor unităţilor subordonate unor unităţi ale aparatului central al MAI, pentru personalul unităţii, cu excepţia personalului care încadrează cabinetele demnitarilor sau Statul anexă «M 66. În anexa nr. 11, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: Art. 3 - (1) Competenţa emiterii actelor administrative privind acordarea dreptului de a purta uniforma pentru poliţiştii cărora le-au încetat raporturile de serviciu revine: a)ministrului afacerilor interne, pentru ofiţerii de poliţie; b)inspectorilor generali/similari, pentru agenţii de poliţie.
(2) Actul administrativ se emite la propunerea şefului unităţii în care a fost încadrat poliţistul.
(3) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) se emite semestrial.
67. În anexa nr. 11, la articolul 7 alineatul (1), literele b) şi e) se abrogă. 68. Anexa nr. 15 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 69. Anexa nr. 18 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan Bucureşti, 4 septembrie 2018. Nr. 100. ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 15 la Ordinul nr. 140/2016) Model program activităţi de tutelă profesională MINISTERUL AFACERILOR INTERNE (inspectoratul general) (unitatea) Nesecret Ex. nr. Nr. Aprob (Şeful structurii) Avizat (Persoana cu atribuţii de formare profesională) Programul activităţilor de tutelă profesională (Persoana/persoanele tutelată/tutelate) (Perioada pentru care este proiectat programul) Obiective: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............

Nr. crt. Activitatea Documente/ asigurare materială Data/ora/durata/locul Cine conduce Observaţii

Tutorele profesional (tutorii, pentru programele desfăşurate unitar şi în aceeaşi perioadă la nivelul unităţii, pentru funcţii similare) ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 18 la Ordinul nr. 140/2016) Model raport de evaluare a perioadei de stagiu/probă/tutelă profesională Unitatea ........ ............ Raport de evaluare a perioadei de stagiu/probă/tutelă profesională Numele şi prenumele poliţistului aflat în perioada de stagiu/probă/tutelă profesională ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. Categoria, gradul profesional ........ ................ ................ ................ ................ ......... Compartimentul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Perioada de stagiu/probă/tutelă profesională: de la ............. la ........ ........ Data evaluării ........ ................ ...........

Criterii de evaluare Pondere Punctaj
A: capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu, respectiv de executare a ordinelor primite; adaptabilitatea şi flexibilitatea în îndeplinirea atribuţiilor 60%
B: cunoaşterea actelor normative care reglementează domeniul propriu de activitate 10%
C: comunicare/uşurinţă în transmiterea ideilor, în scris şi verbal, fluenţă în scris, incluzând capacitatea de a scrie clar şi concis 10%
D: capacitatea de a lucra în echipă, respectiv capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă 10%
E: conduita în timpul serviciului 10%
Total 100%

Calificativ de evaluare ........ ........... Propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Recomandări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. EVALUATOR: Numele şi prenumele ........ ................ ................ ........... Categoria, gradul profesional ........ ................ ............... Data întocmirii ........ ................ ............ Semnătura ........ ................ ........ ........ POLIŢISTUL EVALUAT: Numele şi prenumele ........ ................ ................ .......... Categoria, gradul profesional ........ ................ .............. Data luării la cunoştinţă a rezultatului evaluării ............... Semnătura ........ ................ .........



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 100/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 100 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 100/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu