Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 10 din 25 februarie 2011

privind aprobarea Metodologiei de determinare si monitorizare a contributiei pentru cogenerarea de înalta eficienta

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 176 din 14 martie 2011



Având în vedere prevederile art. 9 alin. (8) şi (9), ale art. 11 alin. (1)şi alin. (2) lit. a), c) şi e), ale art. 74 lit. b) şi art. 76 din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4, 6, 11, 12, 14, 15 şi 19 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor şi a condiţiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă pe baza cererii de energie termică utilă,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de determinare şi monitorizare a contribuţiei pentru cogenerarea de înalta eficienţă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., furnizorii de energie electrică şi producătorii de energie electrică vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Entităţile organizatorice din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 aprilie 2011.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Iulius Dan Plaveti

ANEXA

METODOLOGIE

de determinare şi monitorizare a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă

CAPITOLUL I

Scop

Art. 1. - (1) In conformitate cu prevederile art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor şi a condiţiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă pe baza cererii de energie termică utilă, fondurile necesare în vederea aplicării schemei de sprijin se constituie prin încasarea lunară de către Administratorul schemei de sprijin a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă de la toţi consumatorii de energie electrică din România, precum şi de la furnizorii care exportă energie electrică.

(2) Contribuţia pentru cogenerarea de înaltă eficienţă este încasată de Administratorul schemei de sprijin:

a) de la toţi consumatorii de energie electrică din România, prin intermediul furnizorilor acestora; consumatorul care revinde energia electrică altor consumatori ale căror instalaţii electrice sunt racordate la instalaţiile lui proprii are dreptul să recupereze de la aceştia contribuţia pentru cogenerarea de înaltă eficienţă aferentă energiei electrice revândute;

b) de la furnizori, pentru energia electrică exportată;

c) de la furnizori, pentru energia electrică consumată la locurile de consum proprii pentru care fac autofurnizare;

d) de la producători, pentru energia electrică vândută consumatorilor racordaţi direct la barele centralelor, cu care au încheiate contracte de furnizare şi pentru care plătesc serviciul de distribuţie/transport, în baza contractelor încheiate cu operatorii de reţea;

e) de la producători, pentru energia electrică consumată la locurile de consum proprii, pentru care producătorul face autofurnizare şi  pentru care  plăteşte serviciul de distribuţie/transport, în baza contractelor încheiate cu operatorii de reţea;

f) de la producători, pentru energia electrică exportată.

Art. 2. - Prezenta metodologie stabileşte:

a) procesul de determinare a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, ce trebuie colectată de Administratorul schemei de sprijin, conform art. 12 şi 14 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009;

b) modul de determinare a costului justificat de administrare a schemei de sprijin, parte componentă a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă;

c) procesul de colectare a datelor necesare atât stabilirii contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul t+1, cât şi pentru evaluarea efectuată de către ANRE în luna iunie a fiecărui an, conform art. 17 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009, în vederea stabilirii corecţiei semestriale a contribuţiei.

CAPITOLUL II

Domeniu de aplicare

Art. 3. - Prezenta metodologie este utilizată de:

a) ANRE;

b) Administratorul schemei de sprijin;

c) furnizorii de energie electrică ai consumatorilor din România şi furnizorii care exportă energie electrică;

d) producătorii de energie electrică şi termică în cogenerare de înaltă eficienţă, care beneficiază de schema de sprijin;

e) producătorii care alimentează locuri proprii de consum şi/sau furnizează energie electrică consumatorilor racordaţi la barele centralelor şi pentru care au încheiate contracte cu operatorul de distribuţie/transport;

f) producătorii care îşi exercită dreptul de furnizare şi cei care exportă energie electrică.

CAPITOLUL III

Definiţii şi abrevieri

Art. 4. - (1) Termenii folosiţi în prezenta metodologie au semnificaţiile prevăzute în Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în Hotărârea Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă si în Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009.

(2) In înţelesul prezentei metodologii, termenii specifici utilizaţi au următoarele semnificaţii:

a) Administratorul schemei de sprijin - Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., care poate delega atribuţii sau activităţi filialelor sale;

b) ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;

c) bonus neacordat - cuantum exprimat în lei necesar a fi acordat sub formă de bonus pentru o cantitate de energie electrică livrată în anul t care a fost calificată de ANRE la analiza din anul t+1 ca fiind produsă în cogenerare de înaltă eficienţă, suplimentară faţă de cantitatea de energie electrică pentru care s-a acordat bonus lunar în anul t; se determină anual;

d) perioadă regularizată - perioadă, de regulă de 12 luni, pentru care se efectuează analiza pentru determinarea corecţiilor rezultate din aplicarea schemei de sprijin şi care se comunică de ANRE Administratorului schemei de sprijin;

e) plătitori de contribuţie - consumatorii de energie electrică, prin furnizorii acestora, furnizorii/producătorii care exportă energie electrică din România, furnizorii - pentru energia electrică consumată la locurile de consum proprii pentru care fac autofurnizare - şi producătorii de energie electrică - atât pentru energia electrică consumată la locurile de consum proprii, cât şi pentru energia electrică furnizată consumatorilor racordaţi direct la barele centralelor şi pentru care au încheiate contracte de distribuţie/transport a/al energiei electrice;

f) Procedură de avizare - Procedura de avizare a proiectelor noi sau de retehnologizare a centralelor de cogenerare, aprobată prin ordin al preşedintelui ANRE;

g) producător ce beneficiază de schema de sprijin - producător de energie electrică în centrale de cogenerare, care este inclus în Lista capacităţilor cu acreditare finală conform Procedurii de avizare, a cărui producţie de energie electrică este calificată de ANRE ca fiind în cogenerare de înaltă eficienţă, conform Regulamentului de calificare, şi care livrează energie electrică în reţelele electrice ale Sistemului electroenergetic naţional (SEN);

h) Regulament de calificare - Regulamentul de calificare a producţiei de energie electrică în cogenerare de înaltă eficienţă şi de verificare şi monitorizare a consumului de combustibil şi a producţiilor de energie electrică şi energie termică utilă în cogenerare de înaltă eficienţă, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 23/2010;

i) Regulament de administrare a schemei de sprijin - Regulamentul privind stabilirea modului de colectare a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă şi de plată a bonusului pentru energia electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 9/2011;

j) schemă de sprijin - Schema de sprijin de tip bonus privind promovarea cogenerării de înaltă eficienţă, instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 219/2007 si prin Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009.

CAPITOLUL IV

Determinarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă şi a tarifului de administrare a schemei de sprijin

Art. 5. - Contribuţia pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul t+1, Ct+1cogef, se determină conform formulei:

unde:

Tt+1est - contribuţia estimată a fi necesară în vederea creării resurselor necesare aplicării schemei de sprijin pentru anul t+1, exprimată în lei/kWh;

Tt+1cor - corecţia aplicată contribuţiei estimate, corecţie rezultată din aplicarea schemei de sprijin în perioada regularizată, care cuprinde de regulă anul t şi anul t-1; se exprimă în lei/kWh;

Tt+1estbonus - componenta tarifară aferentă plătii bonusurilor, estimată pentru anul t+1, exprimată în lei/kWh;

Tt+1estadmsch - componenta tarifară necesară pentru acoperirea costurilor aferente administrării schemei de sprijin, estimată pentru anul t+1, exprimată în lei/kWh;

Tt+1corbonus - componenta tarifară aferentă corecţiei determinate de ANRE, care ţine seama de diferenţa dintre drepturile de încasare a contribuţiei şi obligaţiile de plată a bonusului înregistrate de Administratorul schemei de sprijin în urma aplicării schemei de sprijin în perioada regularizată, care cuprinde de regulă anul t şi anul t-1; se exprimă în lei/kWh;

Tt+1coradmsch - componentă tarifară aferentă corecţiei rezultate din diferenţa dintre veniturile şi costurile justificate înregistrate de Administratorul schemei de sprijin aferente activităţilor proprii desfăşurate pentru aplicarea schemei de sprijin, în perioada regularizată, care cuprinde de regulă anul t şi anul t-1; se exprimă în lei/kWh.

Art. 6. - Tariful unitar estimat a fi necesar în vederea creării resurselor pentru aplicarea schemei de sprijin pentru anul t+1, Tt+1est se determină astfel:

unde:

Cl+1adm, proprii   - costurile proprii ale Administratorului schemei de sprijin, estimate pentru anul t+1, aferente activităţii de administrare a schemei de sprijin, exprimate în lei;

Cl+1bonus - costurile estimate, pentru anul t+1, pentru plata bonusurilor către producătorii ce beneficiază de schema de sprijin, exprimate în lei;

Ct+1 returnare, contribuţie     - costurile estimate, pentru anul t+1, pentru returnarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă furnizorilor care importă în România energie electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă, certificată prin garanţii de origine, şi pe care o vând direct consumatorilor din România, exprimate în lei;

Ct+1fin -costurile/veniturile financiare estimate pentru anul t+1, necesare asigurării fondurilor pentru plata lunară integrală a bonusurilor, exprimate în lei;

EEt+1cons- cantitatea de energie electrică prognozată a fi vândută/livrată consumatorilor de energie electrică din România în anul t+1, stabilită conform prevederilor art. 21 alin. (3); în această cantitate sunt cuprinse şi cantităţile de energie electrică prognozate a fi consumate la locurile proprii de consum ale producătorilor şi ale furnizorilor, exprimată în kWh;

EEt+1export -cantitatea de energie electrică prognozată a fi vândută la export în anul t+1, stabilită conform prevederilor art. 21 alin. (4), exprimată în kWh.

Art. 7. - Costurile proprii, Ct+1adm proprii, sunt costurile proprii estimate pentru anul t+1 ca fiind necesare Administratorului schemei de sprijin pentru îndeplinirea activităţilor de administrare, conform prevederilor Regulamentului de administrare a schemei de sprijin. Aceste activităţi sunt în principal următoarele:

a) întocmirea şi derularea contractelor care au ca obiect încasarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă;

b) întocmirea şi derularea contractelor care au ca obiect plata bonusului pentru cogenerarea de înaltă eficienţă;

c) derularea operaţiunilor de încasări şi plăţi prin contul bancar deschis în vederea administrării schemei de sprijin;

d) întocmirea facturilor necesare încasării contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, a supracompensării, a bonusului necuvenit şi a penalităţilor pentru neplata la termen a acestora, conform legislaţiei aplicabile;

e) efectuarea plăţii facturilor emise de producători pentru plata bonusului lunar şi a celui neacordat, respectiv emise de furnizori pentru returnarea contribuţiei aferente energiei electrice importate produse în cogenerare de înaltă eficienţă, certificată prin garanţii de origine şi vândută direct consumatorilor din România;

f) realizarea şi întreţinerea bazei de date aferente administrării schemei de' sprijin şi organizarea evidenţei financiar-contabile necesare;

g) raportarea către ANRE a modului de derulare a activităţilor proprii privind administrarea schemei de sprijin.

Art. 8. - (1) Costurile Ct+1bonus reprezintă suma tuturor costurilor estimate a fi necesare în anul t+1 Administratorului schemei de sprijin pentru plata lunară a bonusurilor către producătorii ce beneficiază de schema de sprijin, conform prevederilor Regulamentului de administrare a schemei de sprijin.

(2) Costurile menţionate la alin. (1), aferente fiecărei/fiecărui centrale/producător, sunt determinate ca fiind produsul dintre valoarea unitară a bonusului corespunzător fiecărei/fiecărui centrale/producător, în vigoare în perioada pentru care se face calculul, şi cantităţile de energie electrică produse în cogenerare de înaltă eficienţă estimate de ANRE pe baza datelor de calificare aferente anului t-1 şi a punerilor în funcţiune din anul t şi t+1, conform prevederilor Regulamentului de calificare şi ale Procedurii de avizare.

Art. 9. - (1) Costurile Ct+1returnare, contributie contribuţie reprezintă suma tuturor costurilor estimate a fi necesare în anul t+1 Administratorului schemei de sprijin pentru returnarea către furnizori a contribuţiei aferente energiei electrice importate produse în cogenerare de înaltă eficienţă, certificată prin garanţii de origine şi vândută direct consumatorilor din România, care introduc în România prin liniile de interconexiune energie electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă, conform prevederilor Regulamentului de administrare a schemei de sprijin.

(2) Costurile estimate pentru returnarea contribuţiei pentru cogenerare Ct+1returnare, contributie, pentru fiecare furnizor, sunt determinate ca fiind produsul dintre valoarea unitară a contribuţiei pentru cogenerare, stabilită prin ordin al preşedintelui ANRE pentru anul t, şi cantitatea de energie electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă în alte state membre ale Uniunii Europene, certificată prin garanţii de origine, estimată a fi importată şi vândută direct consumatorilor din România de furnizorul importator în anul t+1.

Art. 10. - Costurile/Veniturile financiare Ct+1fin reprezintă suma următoarelor costuri estimate pentru anul t+1:

• comisioanele de administrare a contului deschis pentru administrarea schemei;

• costurile cu dobânzile la creditele angajate, din care se deduc toate veniturile estimate din dobânzile la disponibilităţile din cont.

Art. 11. - Corecţia contribuţiei rezultate din aplicarea schemei de sprijin în perioada regularizată, Tt,t-1cor se determină conform formulei:

Art. 12. - (1) Sbonus neacordat reprezintă sumele aferente bonusului neacordat în perioada regularizată şi neluate în considerare la stabilirea/ajustarea anterioară a valorii contribuţiei pentru cogenerare, sume determinate pe baza deciziei emise de ANRE şi care trebuie achitate de Administratorul schemei de sprijin către producătorii a căror cantitate anuală de energie electrică pentru care au dreptul să primească bonus, conform deciziei emise de ANRE după închiderea anului respectiv, este mai mare decât cea pentru care au primit bonus, conform facturilor emise de producători ca urmare a notificărilor lunare transmise în cursul anului de ANRE, în baza Regulamentului de administrare a schemei de sprijin, exprimate în lei.

(2) Aceste sume se determină de ANRE ex-post şi se comunică prin decizie a preşedintelui ANRE atât producătorilor, cât si Administratorului schemei de sprijin.

Art. 13. - (1) Sbonus necuvenit reprezintă sumele aferente bonusului necuvenit în perioada regularizată şi neluate în considerare la stabilirea/ajustarea anterioară a valorii contribuţiei pentru cogenerare, sume care trebuie încasate de Administratorul schemei de sprijin de la producătorii a căror cantitate anuală de energie electrică pentru care au dreptul să primească bonus, conform deciziei emise de ANRE după închiderea anului, este mai mică decât cea pentru care au primit bonus, conform facturilor emise de producători ca urmare a notificărilor lunare transmise în cursul anului de ANRE, în baza Regulamentului de administrare a schemei de sprijin, exprimate în lei.

(2) Aceste sume se determină de ANRE ex-post şi se comunică prin decizie a preşedintelui ANRE atât producătorilor, cât şi Administratorului schemei de sprijin.

Art. 14. - Sumele aferente supracompensării, Ssupracompensare, sunt drepturile de încasare ale Administratorului schemei de sprijin aferente supracompensării activităţii producătorilor în anul t şi neluate în considerare la stabilirea/ajustarea anterioară a valorii contribuţiei pentru cogenerare, cuantumul supracompensării pentru fiecare producător aflat în această situaţie fiind determinat prin decizie a preşedintelui ANRE şi comunicat ex-post de ANRE în primul trimestru al anului t+1, exprimate în lei (se aplică începând cu anul 2014).

Art. 15. - Soldul ΔSbonus reprezintă diferenţa dintre costurile realizate de Administratorul schemei de sprijin în perioada regularizată şi cele estimate a fi necesare pentru plata bonusurilor lunare, considerate la stabilirea/ajustarea anterioară a contribuţiei pentru cogenerare.

Art. 16. - Soldul ΔSreturnare, contributie contribuţie reprezintă diferenţa dintre costurile realizate de Administratorul schemei de sprijin pentru perioada regularizată şi considerate de ANRE justificate şi cele estimate a fi necesare pentru returnarea contribuţiei pentru cogenerare.

Art. 17. - ΔSincasate contributie reprezintă corecţia de venit cauzată de eroarea de prognoză a cantităţilor de energie electrică la care se aplică contribuţia, calculată ca fiind egală cu contribuţia unitară înmulţită cu diferenţa dintre cantitatea de energie electrică prognozată şi cea efectiv livrată consumatorilor şi, respectiv, exportată în perioada regularizată.

Art. 18. - ΔSfin reprezintă corecţia costurilor/veniturilor financiare (diferenţa dintre realizat şi estimat) în perioada regularizată, corecţie care poate fi cauzată, în principal, de următoarele:

a)  diferenţele lunare/anuale dintre sumele plătite producătorilor, respectiv furnizorilor care solicită returnarea contribuţiei şi cele încasate de la furnizori, respectiv de la producătorii care au obligaţia returnării supracompensării şi a bonusului necuvenit;

b) neîncasarea sau încasarea cu întârziere a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă de la plătitorii de contribuţie şi a penalităţilor aferente, stabilite conform contractelor în vigoare;

c) existenţa unor diferenţe între consumul anual de energie electrică realizat şi cel prognozat la stabilirea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul respectiv;

d) existenţa unor diferenţe între costurile cu bonusurile realizate şi cele prognozate la stabilirea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul respectiv;

e) existenţa unor diferenţe între veniturile din contribuţiile realizate şi cele prognozate la stabilirea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul respectiv.

Art. 19. - (1) Costurile/Veniturile datorate unor situaţii speciale, ΔSadmproprii, reprezintă diferenţa dintre costurile/veniturile de administrare proprii ale Administratorului schemei de sprijin, estimate a fi necesare la stabilirea contribuţiei pentru cogenerare, şi cele realizate de acesta în perioada regularizată, considerate justificate de ANRE, exprimate în lei.

(2) Pentru includerea costurilor/veniturilor prevăzute la alin. (1) în calculul contribuţiei pentru cogenerare, Administratorul schemei de sprijin transmite documentele justificative - hotărâri judecătoreşti definitive care stau la baza acestor costuri.

Art. 20. - Componenta tarifară necesară pentru acoperirea costurilor aferente administrării schemei de sprijin pentru anul t+1, Tt+1admsch , este partea componentă a contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă care asigură Administratorului schemei de sprijin fondurile necesare îndeplinirii obligaţiilor ce îi revin în conformitate cu reglementările privind aplicarea schemei de sprijin şi se determină conform formulei:

CAPITOLUL V

Obligaţii de transmitere a datelor necesare stabilirii contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă

Art. 21. - (1) In vederea stabilirii valorii contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă pentru anul t+1, Administratorul schemei de sprijin, furnizorii şi producătorii de energie electrică au obligaţia de a transmite ANRE documente şi informaţii referitoare la activitatea proprie privind schema de sprijin.

(2) Administratorul schemei de sprijin transmite până la data de 1 octombrie a anului t:

a) calculul Tt+1admsch şi al Tt,t-1coradmsch cu detalierea lunară şi justificarea costurilor proprii realizate în anul t-1, realizate în primele 8 luni ale anului t, estimate a fi realizate în ultimele 4 luni ale anului t, precum şi a celor estimate a fi realizate în anul t+1;

b) detalierea lunară a încasărilor şi plăţilor aferente schemei de sprijin, realizate în anul t-1, realizate în primele 8 luni ale anului t, estimate a fi realizate în ultimele 4 luni ale anului t, precum şi a celor estimate a fi realizate în anul t+1.

(3) Furnizorii consumatorilor de energie electrică în România şi producătorii de energie electrică vor transmite până la data de 20 septembrie cantităţile de energie electrică: vândute/consumate în anul t-1, vândute/consumate în primele 8 luni ale anului t, estimate a fi vândute/consumate în ultimele 4 luni ale anului t, precum şi cele estimate a fi vândute/consumate în anul t+1. Se transmit atât cantitatea de energie electrică totală vândută/consumată, cât şi defalcarea acesteia, astfel:

(i) cantitatea de energie electrică facturată de furnizor consumatorilor racordaţi la reţeaua electrică de transport/reţeaua electrică de distribuţie/barele centralelor de producere;

(ii) cantitatea de energie electrică consumată la locurile de consum proprii, pentru care furnizorul/producătorul face autofurnizare şi pentru care plăteşte serviciul de distribuţie/transport, în baza contractelor încheiate cu operatorii de reţea;

(iii) cantitatea de energie electrică facturată consumatorilor racordaţi la barele centralelor de producere proprii, cu care producătorul are contract de furnizare a energiei electrice şi pentru care plăteşte serviciul de distribuţie/transport, în baza contractelor încheiate cu operatorii de reţea.

(4) Furnizorii/Producătorii care exportă energie electrică vor transmite până la data de 20 septembrie cantităţile de energie electrică: exportate în anul t-1, exportate în primele 8 luni ale anului t, estimate a fi exportate în ultimele 4 luni ale anului t, precum şi cele estimate a fi exportate în anul t+1.

(5) Furnizorii care importă energie electrică în România vor transmite până la data de 20 septembrie cantitatea de energie electrică produsă în cogenerare de înaltă eficienţă în alte state membre ale Uniunii Europene importată în anul t-1, în primele 8 luni şi estimată pentru ultimele 4 luni ale anului t, precum şi cea estimată pentru anul t+1; în estimarea datelor aferente anului t (ultimele 4 luni) şi anului t+1 se vor avea în vedere realizările din anul t-1 şi anul t (primele 8 luni).

(6) Tot anual, până la data de 20 septembrie, producătorii transmit şi cantitatea de energie electrică la care nu aplică contribuţie, defalcată astfel:

(i) cantitatea de energie electrică consumată la locurile de consum proprii ale producătorului din producţie proprie şi pentru care nu plăteşte serviciul de distribuţie/transport;

(ii) cantitatea de energie electrică consumată de consumatorii racordaţi la barele centralei, pentru care producătorul respectiv furnizează energie electrică din producţia proprie şi pentru care nu plăteşte serviciul de distribuţie/transport.

(7) In estimarea datelor aferente anului t (ultimele 4 luni) şi anului t+1 se vor avea în vedere realizările din anul t-1 şi anul t (primele 8 luni).

Art. 22. - Costurile şi veniturile estimate necesare pentru anul t+1 sunt determinate de Administratorul schemei de sprijin pe baza costurilor realizate în anul t-1, a celor realizate/estimate în anul t şi a prognozelor pentru anul t+1. Acestea sunt transmise ANRE de Administratorul schemei de sprijin, împreună cu justificarea aferentă sumelor considerate.

Art. 23. - (1) ANRE determină valoarea contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă şi a componentelor acesteia pentru anul t+1, pe baza analizei datelor transmise de Administratorul schemei de sprijin şi a costurilor şi veniturilor pe care le consideră justificate.

(2) Valoarea contribuţiei pentru cogenerare de înaltă eficienţă este aprobată prin ordin al preşedintelui ANRE şi intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie a anului t+1.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), valoarea contribuţiei pentru cogenerare nu se modifică faţă de valoarea aprobată aferentă semestrului II al anului t, în cazul în care din analiza prevăzută la alin. (1) rezultă că modificarea contribuţiei este mai mică de 2,5%.

CAPITOLUL VI

Ajustarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă

Art. 24. - (1) In vederea determinării necesităţii ajustării contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, în conformitate cu art. 17 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009, până la data de 10 iunie a fiecărui an, Administratorul schemei de sprijin transmite ANRE situaţia costurilor şi a veniturilor aferente administrării schemei de sprijin pentru cogenerare realizate/estimate pentru perioada regularizată.

(2) La întocmirea situaţiei menţionate la alin. (1), Administratorul schemei de sprijin ia în considerare facturile emise, respectiv facturile primite în perioada regularizată. In cazul în care, până la data de 10 iunie, Administratorul schemei de sprijin nu deţine date finale aferente realizărilor din luna mai a acelui an, se vor transmite date estimate pentru această lună.

Art. 25. - (1) ANRE evaluează costurile şi veniturile transmise de Administratorul schemei de sprijin conform prevederilor art. 24.

(2) In cazul în care din evaluarea prevăzută la alin. (1) rezultă pentru semestrul II al anului o valoare a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă diferită cu mai mult de 2,5% faţă de cea în vigoare, ANRE aprobă valoarea modificată a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă necesară a fi facturată în semestrul II, prin ordin al preşedintelui ANRE.

(3) Valoarea modificată a contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, prevăzută la alin. (2), intră în vigoare începând cu data de 1 iulie a anului respectiv.

Art. 26. - La ajustarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă se utilizează formulele şi principiile prevăzute la cap. IV

Art. 27. - Calculul contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pentru anul 2011 se face pe baza datelor existente la ANRE.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 28. - Contribuţia pentru cogenerare se stabileşte pentru o perioadă de 12 luni, conform prevederilor cap. V, şi se poate ajusta la începutul semestrului II, conform prevederilor cap. VI.

Art. 29. -Administratorul schemei de sprijin are obligaţia de a gestiona distinct costurile/veniturile aferente administrării schemei de sprijin de cele destinate altor activităţi reglementate/nereglementate. Pentru categoriile de costuri/venituri comune, Administratorul schemei de sprijin transmite ANRE principiile de alocare a acestora pe activităţile reglementate/nereglementate desfăşurate de Compania Naţională „Transelectrica" - S.A.

Art. 30. -Administratorul schemei de sprijin are obligaţia să organizeze evidenţa contabilă separată a activităţii de administrare a schemei de sprijin.

Art. 31. -Administratorul schemei de sprijin ţine evidenţa detaliată a datelor care stau la baza stabilirii contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă pe perioada derulării schemei de sprijin şi pe o perioadă de 10 ani de la data finalizării aplicării acesteia.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 10/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 10 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu