Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.8 din 19.02.2013

privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 115 din 28 februarie 2013




Având în vedere liniile directoare stabilite de către experţii Băncii Mondiale, care au realizat un raport-analiză funcţională a sectorului transporturi, prin care recomandă Ministerului Transporturilor transferul serviciilor medicale şi al spitalelor în responsabilitatea Ministerului Sănătăţii sau altor organisme relevante,având în vedere cadrul normativ existent care instituie un regim aparte al unităţilor medicale din reţeaua Ministerului Transporturilor, restrângând în mod nejustificat dreptul personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor de a se adresa oricărei unităţi medicale pentru efectuarea examinărilor medicale impuse de reglementările interne şi internaţionale,dat fiind faptul că această categorie de personal poate efectua controlul medical instituit în mod obligatoriu prin norme internaţionale şi interne numai în unităţile medicale din reţeaua Ministerului Transporturilor, întrucât numai în cadrul acestor unităţi medicale pot funcţiona, potrivit legii, comisii medicale şi psihologice de siguranţă a circulaţiei şi a navigaţiei în transporturi, transpare necesitatea asigurării accesului în mod nediscriminatoriu al personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor la asistenţă medicală psihologică, în contextul în care, în afara reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor, există şi alte unităţi sanitare sau psihologice care pot efectua servicii de examinare a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor în condiţii similare.Neadoptarea de măsuri imediate conduce la perpetuarea unui adevărat monopol în sistemul medical deţinut de unităţile sanitare din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, în ceea ce priveşte asistenţa medicală acordată personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, împrejurare ce poate fi calificată ca având impact anticoncurenţial.Ţinând cont de faptul că, într-un stat european, neefectuarea în cele mai bune condiţii a unui control medical al personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor poate conduce la consecinţe grave atât la nivelul securităţii transporturilor, cât şi la nivelul securităţii şi integrităţii individuale,în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1(1) Unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară proprie a Ministerului Transporturilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă, trec din subordinea Ministerului Transporturilor în subordinea Ministerului Sănătăţii.(2) Atribuţiile şi competenţele Ministerului Transporturilor rezultând din calitatea de ordonator principal de credite al unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) se transferă Ministerului Sănătăţii. Articolul 2(1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Sănătăţii va prelua pe bază de protocol de predare-preluare unităţile sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) de la Ministerul Transporturilor.(2) Ministerul Sănătăţii preia patrimoniul unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) cuprins în evidenţa contabilă a unităţilor la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe bază de protocol de predare-preluare, în termenul stabilit la alin. (1).(3) Sumele alocate în bugetul de stat pe anul 2013 la cap. 66.01 pentru Ministerul Transporturilor, aferente unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1), se transferă în bugetul Ministerului Sănătăţii cu aceeaşi destinaţie la data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2013.(4) Până la data semnării protocoalelor de predare-preluare prevăzute la alin. (1) finanţarea cheltuielilor aferente unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) care trec în subordinea Ministerului Sănătăţii se asigură din bugetul Ministerului Transporturilor.(5) Creditele bugetare deschise şi execuţia bugetară aferentă cheltuielilor prevăzute la alin. (4) se transferă din contabilitatea Ministerului Transporturilor în contabilitatea Ministerului Sănătăţii pe baza protocoalelor de predare-preluare şi a precizărilor aprobate prin ordin comun al miniştrilor sănătăţii şi transporturilor.(6) Ministerul Finanţelor Publice este abilitat să introducă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetelor Ministerului Transporturilor şi Ministerului Sănătăţii pe anul 2013.(7) Tehnica de calcul dată în folosinţă cabinetelor de medicină de familie care se află în relaţie contractuală cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru derularea Programului naţional privind evaluarea stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aflată în gestiunea Ministerului Transporturilor, se preia de către Ministerul Sănătăţii pe bază de protocol de predare-preluare încheiat în termenul prevăzut la alin. (1). Articolul 3Personalul unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) îşi păstrează drepturile şi obligaţiile avute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 4(1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se desfiinţează.(2) În termenul prevăzut la alin. (1) se organizează şi se finalizează activităţile prevăzute la art. 5-8.(3) Asiguraţii Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului devin asiguraţi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, prin casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, în condiţiile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 5Activitatea de predare-preluare a drepturilor şi obligaţiilor Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se realizează după cum urmează: a)drepturile şi obligaţiile, izvorâte din contractele de furnizare de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, se preiau de către casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti, din raza administrativ-teritorială în care furnizorii respectivi îşi desfăşoară activitatea, care se subrogă în drepturile şi obligaţiile mai sus prevăzute ale Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului; b)drepturile şi obligaţiile izvorâte din aplicarea regulamentelor europene şi a documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii pentru asiguraţii aflaţi în evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se preiau de către casele de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti care preiau drepturile şi obligaţiile prevăzute la lit. a) pentru furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicală primară pe listele cărora sunt înscrişi asiguraţii respectivi. Articolul 6(1) Personalul Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se preia de către Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti sau de către casele de asigurări de sănătate judeţene, conform opţiunii acestuia exprimate în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.(2) Personalul prevăzut la alin. (1) îşi păstrează toate drepturile şi obligaţiile, în condiţiile legii.(3) În funcţie de opţiunile exprimate la alin. (1) numărul de posturi şi structura de personal ale instituţiilor prevăzute la alin. (1) se modifică în mod corespunzător, în condiţiile legii. Articolul 7La data prevăzută la art. 4 alin. (1) Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti sau casele judeţene de asigurări de sănătate, după caz, se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului izvorâte din litigiile existente la data desfiinţării Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului corespunzător drepturilor şi obligaţiilor preluate potrivit prevederilor art. 5. Articolul 8Patrimoniul Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, astfel cum este evidenţiat în situaţiile financiare la data desfiinţării, întocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se preia de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Articolul 9(1) Activităţile prevăzute la art. 5-8 se realizează pe bază de protocol de predare-preluare încheiat de Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti şi casele de asigurări de sănătate judeţene, după caz, la care se anexează balanţa analitică întocmită la data desfiinţării Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.(2) Modelul protocolului de predare-preluare şi instrucţiunile de întocmire se stabilesc prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Articolul 10(1) Autoritatea de stat în siguranţa transporturilor care elaborează şi promovează normele medicale şi psihologice specifice personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor este Ministerul Transporturilor.(2) Ministerul Transporturilor, prin structura sa de specialitate, îndeplineşte activităţile de reglementare, coordonare şi supraveghere a activităţii de examinare medicală şi psihologică pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor. (3) Activitatea de medicină preventivă, avizare şi autorizare sanitară şi inspecţie sanitară de stat în domeniul propriu de activitate al Ministerului Transporturilor se desfăşoară prin structura de specialitate din Ministerul Transporturilor, conform prevederilor legale în vigoare, inclusiv pentru unităţile sanitare din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor. Articolul 11(1) Personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor trebuie să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic.(2) Examinarea medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor se asigură de către unităţile specializate medicale şi/sau psihologice agreate de Ministerul Transporturilor.(3) Pentru activitatea prevăzută la alin. (2), unităţile agreate pot percepe tarife care se constituie în venituri proprii. Articolul 12(1) Pentru a examina personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, unităţile specializate medicale şi/sau psihologice trebuie să deţină certificat de agreare emis de Ministerul Transporturilor.(2) Certificatul de agreare reprezintă actul care atestă, anual, îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor specifice realizării activităţii prevăzute la alin. (1).(3) Ministerul Transporturilor acordă, suspendă şi retrage certificatul de agreare, în condiţiile ordinelor prevăzute la art. 13 lit. c) şi art. 14 lit. e).(4) Ministerul Transporturilor controlează unităţile prevăzute la alin. (1) în ceea ce priveşte respectarea criteriilor şi condiţiilor de agreare, acordând viza anuală.(5) Tarifele pentru verificarea unităţilor prevăzute la alin. (1) în vederea agreării de către Ministerul Transporturilor, precum şi pentru viza anuală prevăzută la alin. (4) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor. Articolul 13Prin ordin al ministrului transporturilor se stabilesc: a)funcţiile din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avizele de aptitudine medicală şi/sau psihologică, precum şi cele pentru care este obligatoriu şi controlul stării de sănătate la intrarea în serviciu; b)înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei centrale medicale şi psihologice în siguranţa transporturilor din cadrul Spitalului Clinic CF nr. 1 Witting Bucureşti; c)procedura de aplicare a sancţiunilor administrative de suspendare sau retragere a certificatului de agreare, în cazul constatării nerespectării criteriilor şi condiţiilor privind acordarea certificatului de agreare. Articolul 14Prin ordin comun al ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii se stabilesc: a)baremurile de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor; b)examinările clinice de specialitate, investigaţiile paraclinice, precum şi probele funcţionale necesare în vederea obţinerii avizelor de aptitudine medicală şi/sau psihologică; c)periodicitatea examinărilor medicale şi psihologice pentru funcţiile din siguranţa transporturilor; d)înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi componenţa comisiilor medicale şi psihologice în siguranţa transporturilor care eliberează avizele medicale şi/sau psihologice de aptitudine pentru funcţiile din siguranţa transporturilor; e)normele privind procedura de agreare a unităţilor medicale şi/sau psihologice, în vederea examinării personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor; f)normele privind procedura de control la unităţile medicale şi/sau psihologice, agreate să efectueze examinarea personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, precum şi persoanele desemnate să efectueze controlul; g)condiţiile în care personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor este considerat apt medical şi/sau psihologic şi modul în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii; h)criteriile şi condiţiile privind acordarea, suspendarea şi retragerea certificatului de agreare a unităţilor specializate medicale şi/sau psihologice, în vederea examinării personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor. Articolul 15(1) În cadrul unităţilor sanitare prevăzute la art. 1 alin. (1), precum şi în unităţile sanitare din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor funcţionează, în continuare, comisiile medicale şi psihologice, care îşi menţin atribuţiile privind controlul medical şi psihologic al personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor.(2) Până la data intrării în vigoare a ordinului prevăzut la art. 14 lit. d), comisiile medicale şi psihologice prevăzute la alin. (1) vor efectua examinările medicale şi psihologice pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, conform programărilor, în organizarea, funcţionarea, componenţa şi locaţia existentă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2014, unităţile specializate medicale şi/sau psihologice, inclusiv cele din subordinea Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Transporturilor, vor desfăşura activitatea de examinare medicală şi psihologică pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor numai în urma obţinerii certificatului de agreare prevăzut la art. 12, emis de Ministerul Transporturilor.(4) Pentru anul 2013, finanţarea activităţii de examinare medicală şi psihologică pentru personalul din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii, respectiv al Ministerului Transporturilor, corespunzător unităţilor sanitare aflate în subordine.(5) Începând cu data de 1 ianuarie 2014 finanţarea activităţii prevăzute la alin. (4) se asigură din tarifele încasate pentru efectuarea acestei activităţi. Articolul 16Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 69 alineatul (2), partea introductivă va avea următorul cuprins:(2) Contractarea şi decontarea serviciilor de medicină de familie de către casele de asigurări de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se fac pentru următoarele categorii de medici: 2. La articolul 209, alineatul (3) va avea următorul cuprins:(3) Gestionarea fondului se face, în condiţiile legii, prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, denumită în continuare CNAS, prin casele de asigurări sociale de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, denumite în continuare case de asigurări. 3. La articolul 266, alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:(2) CNAS are ca principal obiect de activitate asigurarea funcţionării unitare şi coordonate a sistemului de asigurări sociale de sănătate din România şi are în subordine casele de asigurări de sănătate judeţene şi Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.(3) CNAS funcţionează pe baza statutului propriu, avizat de consiliul de administraţie, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Ministerului Sănătăţii. Casele de asigurări funcţionează pe baza statutului propriu, care trebuie să respecte prevederile statutului-cadru şi care se aprobă de consiliul de administraţie al CNAS, cu avizul Ministerului Sănătăţii. Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor legale de organizare şi funcţionare a caselor de asigurări judeţene din cadrul sistemului de asigurări de sănătate, cu păstrarea specificului activităţii. 4. La articolul 288, alineatul (11) se abrogă . 5. La articolul 317, alineatele (1) -( 2) se abrogă . Articolul 17 (1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, aprobată prin Legea nr. 74/2011.(2) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/1998 privind organizarea activităţii de asistenţă medicală şi psihologică a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei şi înfiinţarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 27 noiembrie 1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 773/2001, se abrogă.PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu Ministrul sănătăţii, Gheorghe-Eugen Nicolăescu Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Doru Bădescu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Mariana Câmpeanu Ministrul afacerilor externe, Titus Corlăţean
ANEXĂUNITĂŢILE SANITARE CU PATURI finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate care funcţionează în subordinea Ministerului Transporturilor şi care se transferă în subordinea Ministerului Sănătăţii

Nr. crt. Denumirea unităţii Localitatea
1. Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi
2. Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca Cluj-Napoca, judeţul Cluj
3. Spitalul Clinic Căi Ferate Timişoara Timişoara, judeţul Timiş
4. Spitalul General Căi Ferate Ploieşti Ploieşti, judeţul Prahova
5. Spitalul General Căi Ferate Galaţi Galaţi, judeţul Galaţi
6. Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa Constanţa, judeţul Constanţa
7. Spitalul General Căi Ferate Braşov Braşov, judeţul Braşov
8. Spitalul General Căi Ferate Paşcani Paşcani, judeţul Iaşi
9. Spitalul General Căi Ferate Simeria Simeria, judeţul Hunedoara
10. Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea Oradea, judeţul Bihor
11. Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova Craiova, judeţul Dolj
12. Spitalul General Căi Ferate Sibiu Sibiu, judeţul Sibiu
13. Spitalul General Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi

NOTĂ: Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la nr. crt. 1-13 este de 3.447. Unităţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.


COMENTARII la OUG 8/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 8 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu