E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 abrogă articolul 12 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 13 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 13 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 22 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 adauga dupa articolul 22 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 26 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 abrogă articolul 28 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 30 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 35 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 38 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 55 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 55 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 55 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 55 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 56 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 adauga dupa articolul 56 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 57 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 61 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 62 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 63 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 4 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 2 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 7 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 adauga dupa articolul 7 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 9 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 10 din actul Legea 192 2001
Articolul 1 din actul OUG 69 2004 modifica articolul 11 din actul Legea 192 2001
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 69 din 16 septembrie 2004

pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si acvacultura

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 883 din 28 septembrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere necesitatea adoptarii rapide a unui cadru juridic in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, clarificarea structurilor si responsabilitatilor institutionale, inclusiv a intaririi activitatilor de control, cazuri extraordinare care determina adoptarea unei reglementari urgente in domeniul pescuitului si acvaculturii,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si acvacultura, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627 din 2 septembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Obiectivele prezentei legi sunt:
    a) urmarirea unei exploatari durabile a resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale, favorizand dezvoltarea durabila si adoptarea masurilor necesare pentru a conserva si regenera aceste resurse si ecosistemele acvatice;
    b) protejarea resurselor acvatice vii, care se gasesc in zone protejate, in conformitate cu reglementarile specifice in acest domeniu;
    c) dezvoltarea activitatii de acvacultura;
    d) promovarea formarii profesionale a personalului din domeniul pescaresc;
    e) stimularea asocierii;
    f) stimularea consumului produselor pescaresti, in special al celor excedentare si/sau subexploatate;
    g) stimularea comertului responsabil, care sa contribuie la conservarea resurselor acvatice vii;
    h) imbunatatirea calitatii produselor pescaresti, transparenta pietei si informarea consumatorului;
    i) stimularea cercetarii stiintifice in domeniul pescaresc;
    j) protectia resurselor acvatice vii, prin activitatile desfasurate in perimetrul Rezervatiei Biosferei <<Delta Dunarii>>, care se supun si reglementarilor specifice ale acesteia."
    2. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Strategia in domeniul protectiei resurselor acvatice vii si pescuitului in bazinele piscicole naturale, precum si in bazinele piscicole amenajate, al acvaculturii si valorificarii productiei, indiferent de forma de proprietate sau de administrare, se elaboreaza de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura si se aproba de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
    (2) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor finanteaza cheltuielile privind realizarea obiectivelor si actiunilor prevazute in strategie."
    3. Dupa titlul I "Dispozitii generale" se introduce titlul I^1 cu urmatorul cuprins:
    "TITLUL I^1
    Reorganizarea sectorului pescaresc

    Art. 7^1
    Pentru elaborarea si implementarea strategiei si politicilor privind administrarea si protejarea resurselor acvatice vii existente in apele maritime si continentale, administrarea amenajarilor piscicole si piata produselor pescaresti, se infiinteaza Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, institutie publica, cu personalitate juridica, ca organ de specialitate in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, finantata integral de la bugetul de stat.
    Art. 7^2
    Sediul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura este in municipiul Bucuresti si este asigurat de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    Art. 7^3
    Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura are urmatoarele atributii principale si responsabilitati:
    a) elaboreaza strategia si politicile necesare in domeniul pescuitului si acvaculturii;
    b) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de pescuit si acvacultura;
    c) stabileste metodologia de evaluare a resurselor acvatice vii si a cotelor anuale admisibile de pescuit;
    d) tine Registrul unitatilor de productie din acvacultura;
    e) aproba preturile de pornire a licitatiei pentru concesionarea resurselor acvatice vii si a terenurilor pe care sunt amplasate amenajarile piscicole, propuse de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
    f) elaboreaza proiecte de reglementari in domeniul pescuitului si protectiei resurselor acvatice vii, in conformitate cu obligatiile asumate de Romania prin semnarea acordurilor de aderare la conventiile si organismele internationale;
    g) coordoneaza si monitorizeaza privatizarea societatilor comerciale cu profil piscicol si concesionarea terenurilor pe care sunt amplasate amenajarile piscicole aflate in portofoliul Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol;
    h) desfasoara activitati de control privind respectarea legislatiei in domeniu, prin Inspectia Piscicola, institutie publica cu personalitate juridica;
    i) tine Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit;
    j) colaboreaza cu ministerele si organele de specialitate, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte organisme interne si internationale implicate in activitatea de pescuit si acvacultura.
    Art. 7^4
    Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura este condusa de un presedinte cu rang de director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    Art. 7^5
    Organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, patrimoniul, mijloacele de transport specializate, precum si numarul maxim de posturi se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 7^6
    Personalul din cadrul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura este format din functionari publici si personal contractual.
    Art. 7^7
    Salarizarea personalului din cadrul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura se face potrivit prevederilor legale.
    Art. 7^8
    Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale."
    4. Alineatele (2) si (3) ale articolului 9 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol se subroga Agentiei Domeniilor Statului in ceea ce priveste drepturile si obligatiile ce rezulta din contractele incheiate de Agentia Domeniilor Statului cu agenti contractanti ce detin in exploatare sau in administrare amenajari piscicole.
    (3) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol preia cu titlu gratuit actiunile pe care Agentia Domeniilor Statului le detine la societatile comerciale cu profil piscicol, precum si terenurile detinute de Agentia Domeniilor Statului aflate sub luciu de apa, in baza unui protocol de predare-preluare aprobat prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale."
    5. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol are urmatoarele atributii principale:
    a) aplica strategia nationala in ceea ce priveste protejarea resurselor acvatice vii si exploatarea durabila a acestora;
    b) raspunde de exploatarea durabila, prin pescuit, a resurselor acvatice vii administrate, la nivelul cotelor alocate prin captura totala admisibila;
    c) privatizeaza societatile comerciale cu profil piscicol si/sau amenajarile piscicole pe care le are in portofoliu;
    d) concesioneaza terenurile pe care sunt amplasate amenajarile piscicole din domeniul public sau privat al statului;
    e) concesioneaza resursele acvatice vii din bazinele piscicole naturale;
    f) elaboreaza caietele de sarcini in vederea privatizarii si/sau concesionarii;
    g) propune Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura preturile de pornire a licitatiei pentru concesionarea resurselor acvatice vii si a terenurilor pe care sunt amplasate amenajarile piscicole si le supune spre aprobare;
    h) indeplineste functia de organism intermediar pentru Programul operational sectorial pentru pescuit, prin realizarea unor atributii delegate de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, in baza unor acorduri interinstitutionale;
    i) desfasoara orice alte activitati stabilite prin regulamentul de organizare si functionare.
    (2) Ceilalti administratori ai statului pentru resurse acvatice vii indeplinesc atributiile prevazute la alin. (1), fiecare in zona lui de administrare, conform competentelor specifice."
    6. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Veniturile incasate de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol se vireaza semestrial la bugetul de stat dupa deducerea cheltuielilor proprii aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli.
    (2) Constituie venituri incasate de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol urmatoarele:
    a) venituri din incasarea redeventei, conform contractelor de concesionare a resurselor acvatice vii, a terenurilor pe care sunt amplasate amenajarile piscicole, a bunurilor, a activitatilor si a serviciilor specifice;
    b) venituri incasate din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale aflate in portofoliul Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol;
    c) venituri incasate din vanzarea activelor cu destinatie piscicola din patrimoniul Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol;
    d) tarife pentru desfasurarea activitatii de acvacultura in bazinele piscicole naturale;
    e) venituri obtinute din contracte de arenda, precum si cele obtinute in baza altor contracte;
    f) venituri provenite din activitati comerciale;
    g) venituri din dobanzi bancare;
    h) venituri din dividende;
    i) venituri realizate din vanzarea caietelor de sarcini si a dosarelor de prezentare;
    j) venituri din chirii;
    k) alte venituri.
    (3) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol se asigura integral din venituri proprii.
    (4) Constituie cheltuieli ale Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol urmatoarele:
    a) cheltuieli pentru finantarea programelor de populare si repopulare;
    b) cheltuieli pentru finantarea activitatii de cercetare, pentru protectia resurselor acvatice vii, pentru stabilirea capturilor totale admisibile, pentru studii de promovare si marketing al produselor piscicole;
    c) cheltuieli pentru finantarea construirii infrastructurii necesare pescuitului;
    d) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti, cabinete sau societati profesionale de avocatura;
    e) cheltuieli aferente lansarii ofertei de vanzare pe piata de capital, inclusiv comisioanele si taxele;
    f) costuri implicate de inchiderea operationala, reorganizarea si/sau lichidarea societatilor comerciale cu profil piscicol;
    g) plata rapoartelor de evaluare, cheltuieli de publicitate, taxe notariale, taxe de registru, taxe judiciare si de timbru, taxe pentru avize de mediu;
    h) cheltuieli pentru inregistrarea transferului actiunilor de la Agentia Domeniilor Statului la Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
    i) sumele platite efectiv cumparatorilor in executarea garantiilor acordate acestora si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de cumparatori;
    j) sumele platite efectiv concesionarilor in executarea contractelor de concesiune cu titlu de despagubiri pentru nerespectarea obligatiilor de mediu si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de acestia;
    k) cheltuieli cu asigurarile;
    l) sumele platite efectiv tertilor in vederea pregatirii procesului de concesionare;
    m) cheltuieli corespunzatoare intocmirii balantei terenurilor, stabilirii bonitatii terenurilor pe clase de calitate, in vederea calcularii redeventei, pentru verificarea respectarii tehnologiilor, alte impozite si taxe;
    n) cheltuieli pentru preluarea, transportul, depozitarea, conditionarea si valorificarea redeventei in natura;
    o) alte cheltuieli prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
    (5) Sumele ce se vireaza la bugetul de stat se stabilesc ca diferenta intre veniturile totale incasate efectiv pana la finele semestrului si cheltuielile totale aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru aceeasi perioada.
    (6) Virarea sumelor calculate potrivit alin. (4) se efectueaza in termen de 30 de zile de la data expirarii semestrului incheiat.
    (7) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol are obligatia sa deruleze fondurile rezultate din activitatile desfasurate prin conturi deschise la Trezoreria Statului.
    (8) Bugetul de venituri si cheltuieli al Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol se aproba prin hotarare a Guvernului."
    7. Articolul 12 se abroga.
    8. Articolele 13^1 si 13^2 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13^1
    (1) Licenta de pescuit este un document netransmisibil, emis de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura pe baza datelor inregistrate in Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit, care da dreptul unei nave/ambarcatiuni sa desfasoare activitatea de pescuit comercial si care va cuprinde date privind proprietarul sau, dupa caz, administratorul navei/ambarcatiunii, caracteristicile tehnice ale acesteia, zona de pescuit, metodele, uneltele si echipamentele de pescuit prevazute la bord, precum si perioada de valabilitate.
    (2) In cazul transmiterii proprietatii navei/ambarcatiunii, in termen de 30 de zile de la data transmiterii, noul proprietar va comunica Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura schimbarea proprietarului, in vederea eliberarii unei noi licente de pescuit.
    (3) Neutilizarea licentei de pescuit pe o durata de 60 de zile fara o cauza justificata, in perioada sa de valabilitate, va fi considerata ca o renuntare a titularului la activitatea de pescuit, procedandu-se la excluderea definitiva a navei/ambarcatiunii din fisier.
    (4) Navele si ambarcatiunile de pescuit au obligatia de a avea la bord licenta de pescuit.
    Art. 13^2
    (1) Autorizatia de pescuit in scop comercial si/sau recreativ/sportiv este un document eliberat de administratorii resurselor acvatice vii si va contine date referitoare la identificarea navei/ambarcatiunii, perioada de valabilitate, zona de pescuit, modalitatea de pescuit si cota alocata pe specii.
    (2) Un ansamblu de nave/ambarcatiuni cu aceleasi caracteristici si care activeaza in aceeasi zona de pescuit va putea primi o autorizatie colectiva de pescuit.
    (3) Autorizatia de pescuit in scop comercial se va elibera si in cazul exercitarii activitatii de pescuit in ape ce nu apartin jurisdictiei sau suveranitatii romane de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, in conformitate cu prevederile acordurilor internationale incheiate de Romania.
    (4) Detinatorii autorizatiilor de pescuit in scop comercial si/sau recreativ/sportiv sunt obligati sa marcheze zonele care fac obiectul acestora, in termen de 30 de zile de la data eliberarii autorizatiilor, sub controlul administratorului resurselor acvatice vii.
    (5) Capturarea reproducatorilor din bazinele piscicole naturale, necesari activitatilor de reproducere artificiala din amenajarile piscicole, se face in baza unei autorizatii speciale eliberate de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, cu acordul administratorului resurselor acvatice vii."
    9. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Administratorii si beneficiarii dreptului de pescuit exercita cu personal specializat paza resurselor acvatice vii, a exploatarii acestora, controlul activitatilor de pescuit, combaterea pescuitului ilegal, furturilor, distrugerilor si degradarilor."
    10. Dupa articolul 22 se introduc articolele 22^1, 22^2 si 22^3, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 22^1
    Personalul de paza este dotat, in conditiile legii, cu armament si echipament corespunzator.
    Art. 22^2
    In timpul exercitarii atributiilor de serviciu personalul de paza este asimilat personalului care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii publice.
    Art. 22^3
    La nivelul structurilor teritoriale proprii organizarea activitatii de paza este reglementata prin statutul administratorilor."
    11. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Unitatile de politie, ale Politiei de frontiera si ale Jandarmeriei sprijina actiunile de paza a resurselor acvatice vii, potrivit atributiilor ce le revin in temeiul legii."
    12. Articolul 28 se abroga.
    13. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    (1) Licentierea agentilor economici care desfasoara activitate de acvacultura se face, conform prezentei legi, de catre Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.
    (2) Agentii economici care poseda autorizatie de pescuit in scop comercial in bazinele piscicole naturale in care se poate desfasura si activitate de acvacultura pot desfasura aceasta activitate, la cerere, in baza unei licente de acvacultura si a platii unui tarif anual, al carui nivel se stabileste in baza productivitatii naturale, platit administratorilor resurselor acvatice vii.
    (3) Productivitatea naturala a bazinelor piscicole naturale in care se poate practica acvacultura se stabileste de o institutie de cercetare de profil, in baza studiilor efectuate, si se aproba de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.
    (4) In cadrul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura se infiinteaza Registrul unitatilor de productie din acvacultura, cu caracter administrativ, care va cuprinde toate unitatile si instalatiile folosite pentru activitatea de acvacultura. In registru se vor mentiona date privind proprietarul sau administratorul unitatii, date tehnice de constructie si functionare, precum si speciile cultivate.
    (5) Unitatile de productie incluse in Registrul unitatilor de productie din acvacultura vor primi licenta de acvacultura pentru o perioada determinata, eliberata de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.
    (6) Orice modificare privind schimbarea proprietarului sau administratorului, precum si modificarile privind capacitatea de productie si speciile cultivate trebuie comunicate, in termen de 30 de zile de la data modificarii survenite, Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, in vederea reactualizarii registrului si eliberarii unei noi licente de acvacultura, dupa caz."
    14. Articolul 35^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35^1
    Introducerea in cultura a speciilor de pesti sau de alte vietuitoare acvatice noi, provenite din import, se face cu avizul prealabil al Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura si al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului si gospodarirea apelor."
    15. Articolul 38^25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38^25
    (1) Anual, la propunerea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, prin ordin comun al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului si gospodaririi apelor se vor stabili perioadele si zonele de prohibitie a pescuitului, precum si zonele de protectie a resurselor acvatice vii.
    (2) Perioadele si zonele de prohibitie se stabilesc cu respectarea prevederilor cuprinse in anexele nr. 1 si 2.
    (3) In zonele de protectie pot fi incluse zone de reproducere, de hranire si/sau de iernare a unor specii de pesti si alte vietuitoare acvatice cu valoare economica si/sau ecologica deosebite ori aflate in pericol.
    (4) In zonele de protectie sunt interzise total sau partial activitatea de pescuit, lucrarile hidrotehnice sau activitatile economice care pun in pericol echilibrul ecosistemelor acvatice protejate, cu exceptia pescuitului in scop stiintific si a masurilor de prevenire a inundatiilor.
    (5) Zonele de protectie se aproba de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, la propunerea administratorilor resurselor acvatice vii din domeniul public.
    (6) Pentru apele care constituie frontiera de stat perioadele de prohibitie, regulile de pescuit, precum si zonele de protectie a resurselor acvatice vii se stabilesc in concordanta cu conventiile internationale incheiate cu statele riverane.
    (7) Persoanele fizice sau juridice care folosesc apele din domeniul public in alte scopuri decat cel piscicol sunt obligate sa ia masurile necesare pentru a impiedica perturbarea regimului hidrologic natural, distrugerea habitatelor speciilor de flora si fauna, precum si absorbtia resurselor acvatice vii prin statiile de pompare.
    (8) Administratorii si beneficiarii resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale au obligatia sa execute lucrari pentru protectia si refacerea habitatelor naturale."
    16. Articolele 55^1 - 55^4 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55^1
    Urmatoarele fapte constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei:
    a) plasarea uneltelor de pescuit fixe sau in deriva pe mai mult de doua treimi din latimea raurilor sau a canalelor;
    b) utilizarea setcilor sau avelor de orice fel in cadrul complexului lagunar Razelm - Sinoe, in ghiolurile Belciuc - Erenciuc si in lacurile litorale;
    c) nemarcarea uneltelor de pescuit sau a zonelor de pescuit;
    d) neducerea la indeplinire, la termenele si in conditiile stabilite, a masurilor dispuse de catre inspectorul piscicol.
    Art. 55^2
    Urmatoarele fapte constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei:
    a) oprirea, abaterea apelor curgatoare sau scurgerea apei totala/partiala din bazinele piscicole amenajate, fara acordul administratorului, proprietarului sau al detinatorului folosintei piscicole;
    b) introducerea in bazinele piscicole naturale sau in bazinele piscicole amenajate, fara avizul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, a speciilor, raselor sau hibrizilor de resurse acvatice vii, altele decat cele existente;
    c) lipsa licentei pentru desfasurarea activitatii de acvacultura.
    Art. 55^3
    Urmatoarele fapte constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 16.000.000 lei la 32.000.000 lei:
    a) retinerea la bord, transbordarea, descarcarea sau comercializarea exemplarelor sub dimensiunea minima legala;
    b) pescuitul lostritei fara autorizatie speciala eliberata de administratorul resurselor acvatice vii;
    c) refuzul de a permite accesul personalului autorizat pentru controlul navelor/ambarcatiunilor si autovehiculelor in unitatile de acvacultura, precum si in perimetrul bazinelor piscicole exploatate prin pescuit recreativ/sportiv sau comercial;
    d) neinscrierea sau stergerea numarului de identificare al navelor/ambarcatiunilor de pescuit, precum si al navelor/ambarcatiunilor auxiliare de pescuit.
    Art. 55^4
    Urmatoarele fapte constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 30.000.000 lei la 40.000.000 lei:
    a) distrugerea sau degradarea din culpa a digurilor, barajelor si canalelor, a taluzurilor si malurilor, a instalatiilor hidrotehnice aferente amenajarilor piscicole;
    b) distrugerea sau degradarea din culpa a trecatoarelor pentru pesti, a toplitelor si a cascadelor podite;
    c) distrugerea, degradarea sau micsorarea din culpa a zonelor de protectie perimetrala a bazinelor piscicole amenajate;
    d) neinstalarea sau distrugerea dispozitivelor care impiedica intrarea pestilor in sistemele de alimentare cu apa, irigatii, precum si in instalatiile hidroenergetice;
    e) neluarea, la constructia sau golirea lacurilor de acumulare, a masurilor pentru curatarea zonelor de pescuit si pentru protejarea si salvarea resurselor acvatice vii;
    f) aruncarea sau depozitarea rumegusului, deseurilor menajere si zootehnice si a oricaror materii si materiale, produse si substante poluante pe malurile raurilor, paraielor, lacurilor, baltilor si bazinelor piscicole amenajate;
    g) pescuitul cu momeli metalice si cu pesti artificiali in raurile populate cu lostrita;
    h) prinderea pestelui cu unelte de plasa si cu pripoane in raurile si lacurile din zona de munte, precum si in raurile colinare si de ses, cu exceptia Dunarii si Prutului;
    i) pescuitul in scop comercial pe cursul unei ape curgatoare in zona de 500 m aval de baraj;
    j) neexecutarea lucrarilor pentru protectia si refacerea habitatelor naturale ale resurselor acvatice vii."
    17. Articolul 56^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 56^1
    (1) Urmatoarele fapte constituie infractiune si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei:
    a) lipsa licentei de pescuit pentru nave si ambarcatiuni si/sau a autorizatiei de pescuit;
    b) producerea, importul, comercializarea, detinerea sau folosirea la pescuit de catre persoanele neautorizate a navoadelor, voloacelor, setcilor, avelor, prostovoalelor, varselor, vintirelor, precum si a altor tipuri de unelte de pescuit comercial;
    c) pescuitul cu unelte de pescuit avand ochiul de plasa sub dimensiunile minime prevazute de lege;
    d) reducerea debitului si a volumului de apa in amenajarile piscicole in scop de furt, respectiv pentru pescuit ilegal;
    e) inchiderea, obturarea, bararea cu garduri pescaresti sau cu unelte de pescuit de orice fel a canalelor si a garlelor de legatura cu lacurile, baltile sau terenurile inundate, de catre persoane neautorizate;
    f) furtul de peste, prin orice mijloace si metode, din amenajarile piscicole.
    (2) Tentativa se pedepseste."
    18. Dupa articolul 56^1 se introduce articolul 56^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 56^2
    (1) Urmatoarele fapte constituie infractiune si se sanctioneaza cu amenda penala de la 300.000.000 lei la 800.000.000 lei:
    a) pescuitul in scop comercial in bazinele piscicole naturale, prin orice metode si mijloace, al pestilor sau al altor vietuitoare acvatice, in perioada de prohibitie, precum si distrugerea icrelor embrionate de peste din zonele de reproducere naturala;
    b) producerea, importul, confectionarea, detinerea sau comercializarea uneltelor de pescuit din plasa monofilament;
    c) pescuitul cu ostia, sulita, tepoaica si cu orice alte unelte intepatoare si agatatoare, prin greblare sau harponare;
    d) pescuitul sau omorarea deliberata a mamiferelor marine;
    e) pescuitul electric neautorizat, pescuitul cu materiale explozive, pescuitul cu substante toxice si narcotice de orice fel, pescuitul cu unelte din plasa monofilament, precum si folosirea armelor de foc in scopul omorarii pestilor sau a vietuitoarelor acvatice;
    f) pescuitul sturionilor sau al lostritei sub dimensiunile legale in alt scop decat pentru repopulare;
    g) detinerea, transportul sau comercializarea ilegala a pestelui, icrelor si produselor din peste fara documente legale.
    (2) Tentativa se pedepseste.
    (3) Urmarirea si judecarea infractiunilor prevazute la alin. (1) se fac in regim de urgenta, potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala privind urmarirea si judecarea infractiunilor flagrante."
    19. Articolul 57^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 57^1
    Cand infractiunile prevazute la art. 56^1 si 56^2 sunt savarsite de persoane cu atributii de constatare a contraventiilor si infractiunilor la prezenta lege, pedepsele se dubleaza."
    20. Articolul 61^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61^1
    (1) Cuantumul despagubirilor datorate pentru pagube cauzate resurselor acvatice vii prin infractiuni/contraventii se stabileste de experti, se hotaraste de instantele judecatoresti si revine, dupa caz, bugetului de stat si/sau administratorilor resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale si/sau proprietarilor/detinatorilor bazinelor piscicole amenajate.
    (2) In vederea stabilirii despagubirilor datorate pentru pagube cauzate resurselor acvatice vii, prin contraventii/infractiuni savarsite in perioada de prohibitie, in perimetrul rezervatiilor sau al bazinelor piscicole amenajate, se va avea in vedere triplul pretului de piata, pe specii, pentru peste si alte vietuitoare acvatice, din ziua si zona in care s-a savarsit fapta."
    21. Articolul 62^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62^1
    (1) Sunt supuse confiscarii uneltele si ambarcatiunile de pescuit, mijloacele de transport, armele de foc si orice alte bunuri care au fost folosite la savarsirea faptei.
    (2) Bunurile rezultate din savarsirea contraventiei/infractiunii, constand in peste, icre, alte vietuitoare si produse acvatice, sunt, de asemenea, supuse confiscarii.
    (3) In cazurile de confiscare a bunurilor prevazute la alin. (1) si (2), organele de constatare dispun, prin documentul incheiat, valorificarea lor in conditiile legii."
    22. Articolul 63^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 63^1
    Constatarea faptelor ce constituie contraventii sau infractiuni si aplicarea sanctiunilor contraventionale la prezenta lege se fac de catre personalul cu drept de control din cadrul Inspectiei Piscicole, de personalul abilitat din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, de personalul cu drept de control al Garzii Nationale de Mediu si de catre personalul cu drept de control din cadrul Administratiei Rezervatiei Biosferei <<Delta Dunarii>>, pentru zona sa de responsabilitate, precum si de catre persoanele imputernicite prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale."
    23. Punctele 3 - 6 din anexa nr. 4 se abroga.
    24. Punctul 7 din anexa nr. 4 va avea urmatorul cuprins:
    "7. Metodele de pescuit, uneltele de pescuit si dimensiunile minime ale ochiurilor plaselor folosite la confectionarea uneltelor de pescuit se stabilesc anual prin ordinul de prohibitie."
    Art. 2
    (1) Prevederile art. 7^5 din Legea nr. 192/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se duc la indeplinire in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Prevederile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 192/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aduc la indeplinire in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 3
    In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, se va stabili modul de atribuire si modelul autorizatiilor si permiselor de pescuit, la propunerea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura.
    Art. 4
    Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura stabileste, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, modul de operare a Registrului unitatilor de productie din acvacultura, criteriile si conditiile de acordare a licentei de acvacultura, precum si perioada de valabilitate a acesteia.
    Art. 5
    Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si acvacultura, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627 din 2 septembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul agriculturii,
                         padurilor si dezvoltarii rurale,
                         Nicolae Istudor,
                         secretar de stat

                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         p. Ministrul mediului si
                         gospodaririi apelor,
                         Florin Stadiu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la OUG 69/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 69 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 69/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu