E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 12 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 14 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 15 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 16 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 4 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 17 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 18 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 20 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 21 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 23 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 26 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 27 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 28 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 29 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 31 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 33 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 34 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 35 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 36 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 37 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 38 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 5 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 39 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 40 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 41 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 42 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 43 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 44 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 45 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 46 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 47 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 adauga dupa articolul 47 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 48 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 50 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 51 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 52 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 55 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 56 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 57 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 59 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 60 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 61 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 62 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 adauga dupa articolul 62 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 66 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 67 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 68 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 3 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 4 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 5 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 6 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 7 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 8 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 9 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 10 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 11 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 69 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 modifica articolul 70 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 71 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 72 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 73 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 abrogă articolul 74 din actul Legea 21 1996
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 in legatura cu articolul 4 din actul Legea 11 1991
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 in legatura cu articolul 36 din actul Legea 15 1990
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 in legatura cu articolul 37 din actul Legea 15 1990
Articolul 1 din actul OUG 121 2003 in legatura cu articolul 38 din actul Legea 15 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 121 din  4 decembrie 2003

pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 875 din 10 decembrie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere faptul ca adoptarea si punerea in practica a acquisului comunitar in domeniul concurentei constituie o conditie esentiala a Comisiei Europene pentru inchiderea provizorie a negocierilor la cap. 6 "Politica in domeniul concurentei",
    tinand seama de faptul ca modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996 reprezinta unul dintre obiectivele cuprinse in Planul de masuri prioritare pentru perioada decembrie 2003 - decembrie 2004,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 30 aprilie 1996, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Administrarea prezentei legi si punerea ei in aplicare sunt incredintate Consiliului Concurentei, ca autoritate administrativa autonoma, investita in acest scop, in conditiile, modalitatile si limitele stabilite prin dispozitiile ce urmeaza."
    2. Alineatul (1) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Preturile produselor si tarifele serviciilor si lucrarilor se determina in mod liber prin concurenta, pe baza cererii si ofertei. Preturile si tarifele practicate in cadrul unor activitati cu caracter de monopol natural sau legal se stabilesc si se ajusteaza cu avizul Ministerului Finantelor Publice, cu exceptia celor pentru care, prin legi speciale, sunt prevazute alte competente."
    3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Sunt interzise orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau pot avea ca efect restrangerea, impiedicarea ori denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia, in special cele care urmaresc:
    a) fixarea concertata, in mod direct sau indirect, a preturilor de vanzare ori de cumparare, a tarifelor, a rabaturilor, a adaosurilor, precum si a oricaror alte conditii comerciale;
    b) limitarea sau controlul productiei, distributiei, dezvoltarii tehnologice ori investitiilor;
    c) impartirea pietelor de desfacere sau a surselor de aprovizionare, pe criteriu teritorial, al volumului de vanzari si achizitii ori pe alte criterii;
    d) aplicarea, in privinta partenerilor comerciali, a unor conditii inegale la prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala;
    e) conditionarea incheierii unor contracte de acceptare de catre parteneri a unor clauze stipuland prestatii suplimentare care, nici prin natura lor si nici conform uzantelor comerciale, nu au legatura cu obiectul acestor contracte;
    f) participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatii sau la orice alte forme de concurs de oferte;
    g) eliminarea de pe piata a altor concurenti, limitarea sau impiedicarea accesului pe piata si a libertatii exercitarii concurentei de catre alti agenti economici, precum si intelegerile de a nu cumpara de la sau de a nu vinde catre anumiti agenti economici fara o justificare rezonabila.
    (2) Pot fi exceptate de la interdictia stabilita la alin. (1) intelegerile, deciziile luate de asociatiile de agenti economici sau practicile concertate care indeplinesc cumulativ conditiile de la lit. a) - d) si una dintre conditiile de la lit. e), dupa cum urmeaza:
    a) efectele pozitive prevaleaza asupra celor negative sau sunt suficiente pentru a compensa restrangerea concurentei provocata de respectivele intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici sau practici concertate;
    b) beneficiarilor sau consumatorilor li se asigura un avantaj corespunzator celui realizat de partile la respectiva intelegere, decizie luata de catre o asociatie de agenti economici sau practica concertata;
    c) eventualele restrangeri ale concurentei sunt indispensabile pentru obtinerea avantajelor scontate, iar prin respectiva intelegere, decizie luata de catre o asociatie de agenti economici sau practica concertata partilor nu li se impun restrictii care nu sunt necesare pentru realizarea obiectivelor enumerate la lit. e);
    d) respectiva intelegere, decizie luata de o asociatie de agenti economici sau practica concertata nu da agentilor economici sau asociatiilor de agenti economici posibilitatea de a elimina concurenta de pe o parte substantiala a pietei produselor ori serviciilor la care se refera;
    e) intelegerea, decizia luata de o asociatie de agenti economici sau practica concertata in cauza contribuie ori poate contribui la:
    1. ameliorarea productiei ori distributiei de produse, executarii de lucrari ori prestarilor de servicii;
    2. promovarea progresului tehnic sau economic, imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor;
    3. intarirea pozitiilor concurentiale ale intreprinderilor mici si mijlocii pe piata interna;
    4. practicarea in mod durabil a unor preturi substantial mai reduse pentru consumatori.
    (3) Beneficiul exceptarii prevazut la alin. (2) se acorda prin decizie a Consiliului Concurentei, pentru cazuri individuale de intelegeri, decizii luate de asociatii de agenti economici sau practici concertate, si se stabileste prin regulamente ale Consiliului Concurentei pentru cazurile de exceptare pe categorii de intelegeri, decizii ale asociatiilor de agenti economici sau practici concertate. Agentii economici sau asociatiile de agenti economici pot solicita Consiliului Concurentei dispensa, proband indeplinirea conditiilor stabilite la alin. (2); regimul solicitarii dispensei, al deciziei de acordare a acesteia, termenele, informatiile de prezentat, durata si conditiile dispensei se stabilesc de catre Consiliul Concurentei prin regulamente si instructiuni.
    (4) Categoriile de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici si practici concertate, exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1), precum si conditiile si criteriile de incadrare pe categorii se stabilesc de Consiliul Concurentei prin regulament.
    (5) Intelegerile, deciziile luate de asociatiile de agenti economici si practicile concertate care se incadreaza in vreuna dintre categoriile exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (1) sunt considerate legale, fara obligatia notificarii sau obtinerii unei decizii din partea Consiliului Concurentei. Agentii economici sau asociatiile de agenti economici care invoca beneficiul exceptarii pe categorii sunt tinuti sa faca dovada indeplinirii conditiilor si criteriilor prevazute la alin. (3) si (4).
    (6) Deciziile de acordare a dispenselor pentru intelegeri, decizii ale asociatiilor de agenti economici ori practici concertate, emise in aplicarea prevederilor alin. (3), vor prevedea data de la care se aplica, durata pentru care este acordata dispensa, precum si conditiile si obligatiile ce trebuie respectate de catre beneficiari.
    (7) Dispensa acordata conform alin. (6) pentru o intelegere, decizie luata de o asociatie de agenti economici ori practica concertata poate fi reinnoita, la cerere, daca sunt satisfacute in continuare conditiile cerute, si poate fi revocata daca circumstantele in care a fost acordata s-au modificat; decizia de acordare a dispensei este nula daca a fost acordata pe baza unor informatii false, inexacte ori incomplete."
    4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Este interzisa folosirea in mod abuziv a unei pozitii dominante detinute de catre unul sau mai multi agenti economici pe piata romaneasca ori pe o parte substantiala a acesteia, prin recurgerea la fapte anticoncurentiale, care au ca obiect sau pot avea ca efect afectarea comertului ori prejudicierea consumatorilor. Asemenea practici abuzive pot consta, in special, in:
    a) impunerea, in mod direct sau indirect, a preturilor de vanzare sau de cumparare, a tarifelor ori a altor clauze contractuale inechitabile si refuzul de a trata cu anumiti furnizori sau beneficiari;
    b) limitarea productiei, distributiei sau dezvoltarii tehnologice in dezavantajul utilizatorilor ori consumatorilor;
    c) aplicarea, in privinta partenerilor comerciali, a unor conditii inegale la prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala;
    d) conditionarea incheierii unor contracte de acceptare, de catre parteneri, a unor clauze stipuland prestatii suplimentare care, nici prin natura lor si nici conform uzantelor comerciale, nu au legatura cu obiectul acestor contracte;
    e) realizarea de importuri fara competitie de oferte si tratative tehnico-comerciale uzuale, in cazul produselor si serviciilor care determina nivelul general al preturilor si tarifelor in economie;
    f) practicarea unor preturi excesive sau practicarea unor preturi de ruinare, in scopul inlaturarii concurentilor sau vanzarea la export sub costul de productie, cu acoperirea diferentelor prin impunerea unor preturi majorate consumatorilor interni;
    g) exploatarea starii de dependenta in care se gaseste un alt agent economic fata de un asemenea agent sau agenti economici si care nu dispune de o solutie alternativa in conditii echivalente, precum si ruperea relatiilor contractuale pentru singurul motiv ca partenerul refuza sa se supuna unor conditii comerciale nejustificate."
    5. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Daca, prin masurile luate si prin sanctiunile aplicate de Consiliul Concurentei, conform prevederilor cap. IV - VI, unui agent economic abuzand de pozitia sa dominanta, nu se obtin restabilirea situatiei si prevenirea repetarii abuzului, Consiliul Concurentei, pentru motiv de afectare grava a unui interes public major, poate cere Curtii de Apel Bucuresti sa ordone masurile adecvate pentru lichidarea pozitiei dominante pe piata a acestuia, instanta judecatoreasca putand dispune, dupa caz:
    a) invalidarea unor contracte sau a unor clauze contractuale prin intermediul carora se exploateaza abuziv pozitia dominanta;
    b) invalidarea actului sau a actelor de realizare a unei concentrari creatoare de pozitie dominanta, chiar atunci cand prin actul sau actele juridice in cauza s-ar fi constituit o noua persoana juridica;
    c) limitarea sau interdictia accesului pe piata;
    d) vanzarea de active;
    e) restructurarea prin divizare a agentului economic.
    (2) Consiliul Concurentei trebuie sa specifice, prin trimitere la textul legal, masura sau masurile ce solicita a fi ordonate de instanta, fara a putea cere luarea, in cazul dedus judecatii, a oricareia dintre ele ori a tuturor, iar instanta neputand dispune o alta masura decat cea sau cele la care se refera cererea.
    (3) Instanta judecatoreasca va putea ordona una sau mai multe dintre masurile prevazute la alin. (1) numai sub conditia sa fie evitata orice crestere a preturilor din aceasta cauza sau afectarea executarii de catre agentul economic a obligatiilor asumate fata de terti.
    (4) In cazul regiilor autonome, al societatilor comerciale la care participarea statului este majoritara, precum si al unor institutii sau altor organisme publice care realizeaza activitati de productie, distributie ori servicii, dar fara ca prin aceasta sa exercite prerogative de autoritate publica, Consiliul Concurentei va sesiza, in prealabil, organul competent al administratiei publice centrale sau locale, pentru a decide corespunzator in vederea restabilirii situatiei si prevenirii repetarii abuzului, prin restructurare ori prin alte modalitati adecvate situatiei, putand sesiza Curtea de Apel Bucuresti numai in cazul neluarii de catre organul administrativ a unei decizii corespunzatoare in termen de 30 de zile de la sesizare.
    (5) Se considera interes public major, motivand cererea Consiliului Concurentei pentru dispunerea de masuri extreme dintre cele prevazute la alin. (1), securitatea publica, pluralitatea de agenti economici independenti, bunastarea consumatorilor si regulile prudentiale. Sarcina probei afectarii grave a unui interes public major incumba Consiliului Concurentei.
    (6) Pentru situatiile prevazute la alin. (4), organul competent al administratiei publice poate interveni in proces conform regulilor din Codul de procedura civila.
    (7) Impotriva sentintei Curtii de Apel Bucuresti, sesizata conform alin. (1) sau (4), pot introduce recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie Consiliul Concurentei, agentii economici supusi masurilor dispuse prin aceasta, precum si, in situatiile prevazute la alin. (4), organul competent al administratiei publice."
    6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Prevederile art. 5 nu se aplica in cazul agentilor economici sau gruparilor de agenti economici la care cifra de afaceri pentru exercitiul financiar precedent recurgerii la comportamente susceptibile a fi calificate practici anticoncurentiale nu depaseste un plafon stabilit anual de catre Consiliul Concurentei si:
    - cota de piata totala a agentilor economici implicati in intelegerea, decizia asociatiei de agenti economici sau practica concertata nu depaseste 5% pe nici una dintre pietele relevante afectate, in cazul intelegerilor, deciziilor luate de asociatiile de agenti economici sau practicilor concertate dintre agentii economici concurenti; sau
    - cota de piata a fiecarui agent economic implicat in intelegerea, decizia asociatiei de agenti economici sau practica concertata nu depaseste 10% pe nici una dintre pietele relevante afectate, in cazul intelegerilor, deciziilor luate de asociatiile de agenti economici sau practicilor concertate dintre agentii economici care nu sunt concurenti.
    (2) Limitele prevazute la alin. (1) nu sunt aplicabile practicilor anticoncurentiale interzise prin prevederile art. 5, atunci cand acestea privesc preturi, tarife, acorduri de partajare a pietei sau licitatii."
    7. La articolul 9 se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul in care organele administratiei publice centrale sau locale nu se conformeaza deciziei Consiliului Concurentei, acesta are posibilitatea de a ataca actiunea la Curtea de Apel Bucuresti."
    8. Articolul 10 se abroga.
    9. Alineatul (4) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) In sensul prezentei legi, controlul decurge din drepturi, contracte sau orice alte elemente care confera, fiecare in parte ori luate impreuna si tinand seama de circumstantele de fapt sau de drept, posibilitatea de a exercita o influenta determinanta asupra unui agent economic, in special din:
    a) drepturi de proprietate sau de folosinta asupra totalitatii ori a unei parti a bunurilor unui agent economic;
    b) drepturi sau contracte care confera o influenta determinanta asupra constituirii, deliberarilor ori deciziilor organelor unui agent economic."
    10. Alineatul (5) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Controlul este dobandit, conform prevederilor alin. (2) - (4), de catre persoana sau persoanele ori de catre agentii economici care sunt titulari ai drepturilor ori beneficiari ai contractelor mentionate la alin. (4) sau care, fara a fi titulari ai unor asemenea drepturi ori contracte, au puterea de a exercita influenta determinanta conferita de acestea."
    11. Literele b) si c) ale articolului 12 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) bancile si alte institutii de credit, institutiile financiare si societatile financiare, societatile de servicii de investitii financiare sau societatile de asigurare si reasigurare, a caror activitate normala include tranzactii si negocieri de titluri pe cont propriu sau pe contul tertilor, detin, cu titlu temporar, participari de capital la un agent economic pe care le-au dobandit in vederea revanzarii lor, cat timp ele nu exercita drepturile de vot aferente acestor participari astfel incat sa determine comportamentul concurential al respectivului agent economic ori le exercita numai in vederea revanzarii acestei participari, cu conditia ca revanzarea respectivei participari sa intervina in termen de un an calculat de la data dobandirii; la cerere, Consiliul Concurentei poate proroga termenul, daca solicitantul dovedeste ca revanzarea participarii dobandite nu a fost rezonabil posibila in termenul fixat;
    c) controlul este dobandit de persoanele sau agentii economici mentionati la art. 11 alin. (2) lit. b), cu conditia ca drepturile de vot aferente participarii detinute sa nu fie exercitate, mai ales la numirea de membri in organele de administrare, conducere executiva, supraveghere si control ale agentului economic la care detin participarea, decat in scopul salvgardarii valorii integrale a acestei investitii, fara a determina direct sau indirect comportamentul concurential al agentului economic controlat;"
    12. Dupa litera c) a articolului 12 se introduce litera d) cu urmatorul cuprins:
    "d) agentii economici care fac parte din acelasi grup realizeaza operatiuni de restructurare si reorganizare in cadrul grupului respectiv."
    13. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Concentrarile economice susceptibile a conduce la restrangerea, inlaturarea sau denaturarea semnificativa a concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia pot fi autorizate daca partile interesate in operatiunea de concentrare dovedesc indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
    a) operatiunea de concentrare urmeaza a contribui la cresterea eficientei economice, la ameliorarea productiei, distributiei sau progresului tehnic ori la cresterea competitivitatii la export;
    b) efectele favorabile ale concentrarii compenseaza efectele nefavorabile ale restrangerii concurentei;
    c) de avantajele rezultate profita intr-o masura rezonabila si consumatorii, in special prin preturi reale mai reduse."
    14. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Prevederile prezentului capitol nu se aplica operatiunilor de concentrare economica, atunci cand cifra de afaceri cumulata a agentilor economici implicati nu depaseste echivalentul in lei a 10.000.000 euro si nu exista cel putin doi agenti economici implicati in operatiune care sa realizeze pe teritoriul Romaniei, fiecare in parte, o cifra de afaceri mai mare decat echivalentul in lei a 4.000.000 euro. Echivalentul in lei se calculeaza la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a exercitiului financiar din anul anterior operatiunii."
    15. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Concentrarile economice care depasesc pragurile prevazute la art. 15 sunt supuse controlului si trebuie notificate Consiliului Concurentei.
    (2) Concentrarile economice care se realizeaza prin fuziunea a doi sau mai multor agenti economici trebuie notificate de catre fiecare dintre partile implicate; in celelalte cazuri, notificarea trebuie sa fie inaintata de catre persoana, agentul economic sau agentii economici care dobandesc controlul asupra unuia sau mai multor agenti economici ori asupra unor parti ale acestora.
    (3) Procedura de notificare, termenele, documentele si informatiile de prezentat, comunicarile si prezentarea de observatii de catre agentii economici interesati se stabilesc prin regulament si instructiuni adoptate de Consiliul Concurentei.
    (4) Este interzisa punerea in aplicare a unei operatiuni de concentrare economica pana la emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei decizii in conformitate cu art. 51.
    (5) Consiliul Concurentei poate acorda, la cerere, o derogare de la regula instituita la alin. (4); cererea de acordare a derogarii trebuie sa fie motivata. In decizia pe care o va emite Consiliul Concurentei va tine cont de efectele suspendarii concentrarii economice asupra unuia sau mai multora dintre agentii economici implicati in operatiune, asupra unei terte parti, precum si de efectele asupra concurentei. Aceasta derogare poate fi conditionata de impunerea unor obligatii ce trebuie indeplinite de catre parti si poate fi acordata oricand, atat anterior, cat si ulterior notificarii.
    (6) Validitatea oricarei operatiuni realizate in contradictie cu alin. (4) va depinde de decizia pe care Consiliul Concurentei o va lua cu privire la operatiunea notificata, conform art. 51 alin. (1) lit. b), alin. (2) lit. a), b) sau c) sau alin. (3)."
    16. Capitolul IV va avea urmatorul titlu:
    "Consiliul Concurentei"
    17. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Se infiinteaza Consiliul Concurentei, autoritate administrativa autonoma in domeniul concurentei, cu personalitate juridica, care isi exercita atributiile potrivit prevederilor prezentei legi. Sediul Consiliului Concurentei este in municipiul Bucuresti."
    18. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Plenul Consiliului Concurentei este un organ colegial si este format din 7 membri, dupa cum urmeaza: un presedinte, 2 vicepresedinti si 4 consilieri de concurenta. Numirea membrilor plenului Consiliului Concurentei se realizeaza de catre Presedintele Romaniei, la propunerea Guvernului.
    (2) Durata mandatului membrilor plenului Consiliului Concurentei este de 5 ani, acestia putand fi reinvestiti cel mult inca o data. La numirea primului plen al Consiliului Concurentei dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, un vicepresedinte si 2 consilieri de concurenta vor avea un mandat de 2 ani si jumatate, stabilit prin decretul de numire in functie.
    (3) Presedintele, vicepresedintii si consilierii de concurenta trebuie sa aiba o independenta reala si sa se bucure de inalta reputatie profesionala si probitate civica.
    (4) Presedintele trebuie sa fi indeplinit o functie de conducere cu largi responsabilitati, in care a facut dovada competentei sale profesionale si manageriale.
    (5) Vicepresedintii si cei 4 consilieri de concurenta vor fi selectati dintre fosti judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia contencios-administrativ sau Sectia comerciala, consilieri de la Curtea de Conturi, dintre profesori universitari in stiinte economice sau juridice, reputati manageri in domeniul afacerilor si inalti functionari publici.
    (6) Calitatea de membru al Consiliului Concurentei este incompatibila cu exercitarea oricarei alte activitati profesionale sau de consultanta, cu participarea directa sau prin persoane interpuse, la conducerea sau administrarea unor entitati publice ori private sau cu detinerea de functii ori de demnitati publice, cu exceptia activitatii didactice din invatamantul superior. Ei nu pot fi desemnati experti sau arbitri, nici de parti si nici de instanta judecatoreasca sau de catre o alta institutie.
    (7) Membrii plenului Consiliului Concurentei nu reprezinta autoritatea care i-a numit si sunt independenti in luarea deciziilor.
    (8) Membrii plenului Consiliului Concurentei si inspectorii de concurenta nu pot face parte din partide sau alte formatiuni politice.
    (9) Mandatul de membru al plenului Consiliului Concurentei inceteaza:
    a) la expirarea duratei;
    b) prin demisie;
    c) prin deces;
    d) prin imposibilitate definitiva de exercitare, constand intr-o indisponibilitate mai lunga de 60 de zile consecutive;
    e) la survenirea unei incompatibilitati sau a unui impediment dintre cele prevazute la alin. (6) - (8), conform prevederilor alin. (12);
    f) prin revocare, pentru incalcarea dispozitiilor prezentei legi ori pentru condamnare penala, prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, pentru savarsirea unei infractiuni.
    (10) Membrii plenului Consiliului Concurentei sunt revocabili, in cazul prevazut la alin. (9) lit. f), de catre autoritatea care i-a numit. Pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti penale ei pot fi suspendati din functie de catre aceeasi autoritate.
    (11) In caz de vacanta a unui loc in plenul Consiliului Concurentei pentru una dintre situatiile prevazute la alin. (9) lit. b) - f), se va proceda, conform prevederilor alin. (1), la desemnarea si numirea unui nou membru pentru durata ramasa din mandat, in functia devenita vacanta.
    (12) Membrii Consiliului Concurentei sunt obligati sa notifice, de indata, Consiliului, survenirea oricarei situatii de incompatibilitate sau impediment dintre cele prevazute la alin. (6) - (8), ei fiind de drept suspendati din functie din momentul survenirii acestei situatii, iar daca situatia de prelungeste peste 10 zile consecutive, mandatul inceteaza si se procedeaza conform prevederilor alin. (10) si (11)."
    19. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Mandatul Consiliului Concurentei incepe de la data depunerii juramantului de catre presedintele Consiliului Concurentei si expira la implinirea termenului de 5 ani, calculat de la aceasta data."
    20. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Consiliul Concurentei isi desfasoara activitatea, delibereaza si ia decizii in plen si in comisii."
    21. Alineatul (4) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) In aplicarea prezentei legi, Consiliul Concurentei examineaza in plen:
    a) rapoartele de investigatie, cu eventualele obiectii formulate la acestea, si decide asupra masurilor de luat;
    b) autorizarea concentrarilor economice;
    c) sesizarea instantelor judecatoresti in aplicarea prevederilor art. 7;
    d) punctele de vedere, recomandarile si avizele de formulat in aplicarea dispozitiilor prezentei legi;
    e) categoriile de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici si practici concertate propuse pentru exceptare;
    f) proiectele de reglementari propuse spre adoptare;
    g) raportul anual asupra situatiei concurentei;
    h) analiza incalcarilor prevederilor art. 9."
    22. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    (1) In vederea exercitarii atributiilor sale, Consiliul Concurentei isi elaboreaza si isi adopta regulamentul de organizare, functionare si procedura si isi constituie aparatul propriu, la nivel central si local.
    (2) Nomenclatorul de functii al aparatului propriu, cuprinzand inspectori de concurenta si alte categorii de personal, conditiile de incadrare pe functii, de promovare in grad si de stimulare, precum si atributiile fiecarei functii se stabilesc prin regulament adoptat de Consiliul Concurentei, cu respectarea reglementarilor privind functia publica si functionarii publici si a reglementarilor privind salarizarea personalului contractual din sectorul bugetar.
    (3) Functia publica de specialitate pentru Consiliul Concurentei este cea de inspector de concurenta."
    23. Alineatul (3) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Sumele reprezentand tarife, taxe si amenzi sau alte sanctiuni aplicate de Consiliul Concurentei se fac venit la bugetul de stat, in conditiile legii."
    24. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Consiliul Concurentei are urmatoarele atributii:
    a) efectueaza, la initiativa sa sau in urma unei plangeri, sesizari sau notificari, investigatiile privind aplicarea art. 5, 6, 13 si 16;
    b) ia deciziile prevazute de prezenta lege pentru cazurile de incalcare a dispozitiilor art. 5, 6, 9, 13 si 16, constatate in urma investigatiilor efectuate de catre inspectorii de concurenta;
    c) certifica, la cererea agentilor economici sau a asociatiilor de agenti economici si, atunci cand considera necesar, in urma declansarii unei investigatii, pe baza dovezilor prezentate, ca nu exista temei pentru interventia sa in baza art. 5 alin. (1) sau a art. 6;
    d) ia decizii de acordare a dispenselor in cazurile de exceptari individuale de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici sau practici concertate, care se incadreaza in prevederile art. 5 alin. (2), precum si decizii in cazurile de concentrari economice;
    e) asigura aplicarea efectiva a deciziilor proprii;
    f) efectueaza, din proprie initiativa, investigatii utile pentru cunoasterea pietei;
    g) sesizeaza Guvernul asupra existentei unei situatii de monopol sau a altor cazuri, asemenea celor prevazute la art. 4 alin. (2) si (3), si propune acestuia adoptarea masurilor necesare pentru remedierea disfunctionalitatilor constatate;
    h) sesizeaza instantele judecatoresti asupra cazurilor in care acestea sunt competente;
    i) urmareste aplicarea dispozitiilor legale si a altor acte normative incidente in domeniul de reglementare al prezentei legi;
    j) sesizeaza Guvernului cazurile de imixtiune a organelor administratiei publice centrale si locale in aplicarea prezentei legi;
    k) emite aviz conform pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurential si propune modificarea acelora care au un asemenea efect;
    l) face recomandari Guvernului si organelor administratiei publice locale pentru adoptarea de masuri care sa faciliteze dezvoltarea pietei si a concurentei;
    m) propune Guvernului sau organelor administratiei publice locale luarea de masuri disciplinare impotriva personalului din subordinea acestora, in cazul in care acesta nu respecta dispozitiile obligatorii ale Consiliului Concurentei;
    n) realizeaza studii si intocmeste rapoarte privind domeniul sau de activitate si furnizeaza Guvernului, publicului si organizatiilor internationale specializate informatii privind aceasta activitate;
    o) reprezinta Romania si promoveaza schimbul de informatii si de experienta in relatiile cu organizatiile si institutiile internationale de profil si coopereaza cu autoritatile de concurenta straine si comunitare;
    p) stabileste si aproba misiunea, strategia generala si programele de activitate ale autoritatii de concurenta;
    r) ia orice alte decizii in indeplinirea atributiilor ce decurg din prezenta lege."
    25. Alineatele (1) - (3) ale articolului 28 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Consiliul Concurentei adopta regulamente si instructiuni, emite ordine, ia decizii si formuleaza avize, face recomandari si elaboreaza rapoarte in aplicarea prevederilor prezentei legi.
    (2) Consiliul Concurentei adopta regulamente, in special cele care privesc:
    a) organizarea, functionarea si procedura;
    b) autorizarea concentrarilor economice;
    c) exceptarea unor categorii de intelegeri, decizii de asociere sau practici concertate;
    d) regimul dispenselor;
    e) constatarea si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta lege;
    f) tarifele pentru notificari, solicitari de dispense, de acces la documentatie si eliberare de copii sau extrase;
    g) inspectorii de concurenta;
    h) regimul disciplinar al personalului.
    (3) Consiliul Concurentei adopta instructiuni, in special cele care privesc:
    a) notificarile de concentrari economice;
    b) solicitarile de dispense si prorogarea de dispense;
    c) calcularea cifrei de afaceri si a plafoanelor valorice prevazute de prezenta lege;
    d) definirea pietei relevante in scopul stabilirii partii substantiale de piata;
    e) plata taxelor si a tarifelor stabilite prin prezenta lege si prin regulamente."
    26. Alineatul (4) al articolului 28 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Consiliul Concurentei emite ordine prin care stabileste plafoanele valorice revizuibile periodic, prevazute de prezenta lege, pune in aplicare, suspenda sau abroga reglementarile adoptate, dispune efectuarea de investigatii, ordona inspectii si masurile de luat in privinta agentilor economici."
    27. Alineatul (2) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Reglementarile Consiliului Concurentei pot fi atacate in contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 30 de zile de la comunicare, respectiv publicarea actului atacat."
    28. Alineatul (1) al articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    (1) Cu privire la politica de privatizare, respectiv politicile de ramura sau sectoriale, Consiliul Concurentei va consulta ministerele de resort si alte organe ale administratiei publice centrale sau locale, precum si organizatiile patronale in cauza."
    29. Dupa alineatul (2) al articolului 31 se introduc doua noi alineate, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins:
    "(3) In indeplinirea atributiilor sale Consiliul Concurentei se va consulta cu organele administratiei publice centrale sau locale si va solicita informatii si asistenta din partea acestora.
    (4) Consiliul Concurentei, ca autoritate nationala in domeniul concurentei, va fi responsabil de relatia cu institutiile Comunitatii Europene, in conformitate cu prevederile incidente din legislatia comunitara."
    30. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Prin prezenta lege se instituie urmatoarea taxa: taxa de autorizare a concentrarilor economice, care se plateste in cazul emiterii unei decizii de autorizare conform art. 51 alin. (1) lit. b) si alin. (2) lit. b) si c).
    (2) Taxa de autorizare a concentrarii economice se stabileste la o cota de 0,1% din cifra de afaceri cumulata a agentilor economici implicati in concentrarea economica autorizata si se calculeaza pe baza cifrei de afaceri pentru exercitiul financiar precedent deciziei de autorizare a concentrarii economice, determinata conform reglementarilor Consiliului Concurentei.
    (3) Sumele provenind din plata taxei prevazute la alin. (1) se varsa la bugetul de stat in termen si conform procedurilor stabilite de reglementarile fiscale."
    31. Sectiunea a II-a a capitolului IV se abroga.
    32. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
    "Procedura de examinare preliminara, de investigare si de luare a deciziilor"
    33. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    (1) Descoperirea si investigarea incalcarilor prevederilor prezentei legi incumba Consiliului Concurentei care actioneaza prin inspectorii de concurenta."
    34. Alineatul (3) al articolului 39 se abroga.
    35. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    Consiliul Concurentei dispune efectuarea de investigatii, potrivit atributiilor sale, in conditiile art. 46:
    a) din oficiu;
    b) la plangerea unei persoane fizice sau juridice afectate in mod real si direct prin incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1), art. 6, 13 si 16;
    c) la cererea agentilor economici sau a asociatiilor de agenti economici interesati, conform prevederilor art. 5 alin. (2) sau ale art. 14 alin. (2);
    d) la cererea oricareia dintre autoritatile, institutiile, organizatiile sau a oricaruia dintre organele mentionate la art. 30 lit. a) - f)."
    36. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    In indeplinirea atributiilor conferite in baza prezentei legi, inspectorii de concurenta pot solicita agentilor economici sau asociatiilor de agenti economici informatiile si documentele care le sunt necesare, mentionand baza legala si scopul solicitarii, si pot stabili termene pana la care aceste informatii si documente sa le fie furnizate, sub sanctiunea prevazuta de prezenta lege."
    37. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Pentru investigarea incalcarii prevederilor prezentei legi, inspectorii de concurenta sunt abilitati cu puteri de inspectie, cu exceptia debutantilor, si au urmatoarele puteri de inspectie:
    a) sa intre in spatiile, terenurile sau mijloacele de transport de uz profesional apartinand agentilor economici sau asociatiilor de agenti economici;
    b) sa examineze orice documente, registre, acte financiar-contabile si comerciale sau alte evidente legate de activitatea agentilor economici sau asociatiilor de agenti economici, indiferent de locul in care sunt depozitate;
    c) sa ia declaratii reprezentantilor si angajatilor agentului economic sau asociatiei de agenti economici referitoare la fapte sau documente considerate relevante;
    d) sa ridice sau sa obtina in orice forma copii ori extrase din orice documente, registre, acte financiar-contabile si comerciale sau din alte evidente legate de activitatea agentului economic sau asociatiei de agenti economici;
    e) sa sigileze orice amplasament destinat activitatilor agentului economic sau asociatiei de agenti economici si orice documente, registre, acte financiar-contabile si comerciale sau alte evidente legate de activitatea agentului economic sau asociatiei de agenti economici, pe durata si in masura necesara inspectiei.
    (2) Inspectorii de concurenta cu puteri de inspectie, prevazuti la alin. (1), vor proceda la actele prevazute la alin. (1) daca exista indicii ca pot fi gasite documente sau pot fi obtinute informatii considerate necesare pentru indeplinirea misiunii lor, iar rezultatul acestora va fi consemnat intr-un proces-verbal de constatare si inventariere.
    (3) Inspectorii de concurenta cu puteri de inspectie pot face inspectii inopinate si pot solicita orice fel de informatii sau justificari legate de indeplinirea misiunii, atat la fata locului, cat si la convocare la sediul Consiliului Concurentei."
    38. La articolul 42 se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Exercitarea puterilor de inspectie se face in conformitate cu regulamentul privind organizarea, functionarea si procedura Consiliului Concurentei."
    39. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 43
    In baza autorizarii judiciare date prin incheiere, conform art. 44, inspectorul de concurenta poate efectua inspectii in orice alte spatii, inclusiv domiciliul, terenuri sau mijloace de transport apartinand conducatorilor, administratorilor, directorilor si altor angajati ai agentilor economici sau asociatiilor de agenti economici supusi investigatiei."
    40. Articolul 44 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44
    (1) Inspectorii de concurenta pot proceda la inspectii, in conformitate cu prevederile art. 43, doar in cadrul unei inspectii cerute de catre presedintele Consiliului Concurentei si cu autorizarea judiciara data prin incheiere de catre presedintele tribunalului in a carui circumscriptie sunt situate locurile de controlat sau de catre un judecator delegat de acesta. Cand aceste locuri sunt situate in circumscriptiile unor tribunale diferite si actiunea trebuie desfasurata simultan in fiecare dintre ele, oricare dintre presedintii tribunalelor competente poate emite o incheiere unica.
    (2) Cererea de autorizare trebuie sa cuprinda toate informatiile de natura a justifica inspectia, iar judecatorul sesizat este tinut sa verifice daca cererea este intemeiata.
    (3) Inspectia si actele pe care le cuprinde se efectueaza sub autoritatea si sub controlul judecatorului care le-a autorizat.
    (4) Judecatorul poate inspecta locurile supuse interventiei, putand decide in orice moment suspendarea sau incetarea inspectiei.
    (5) Oricare ar fi imprejurarile, inspectia nu poate incepe inainte de ora 8,00 sau dupa ora 18,00 si trebuie efectuata in prezenta ocupantului locului sau a reprezentantului sau; numai inspectorii de concurenta, ocupantul locului sau reprezentantul sau pot lua cunostinta de piese si documente inaintea ridicarii acestora.
    (6) Inventarele si punerile de sigilii se fac conform dispozitiilor Codului de procedura penala; originalele procesului-verbal si ale inventarului sunt transmise judecatorului care a ordonat inspectia, iar piesele si documentele care nu mai sunt utile stabilirii adevarului vor fi restituite ocupantului locului.
    (7) Incheierea mentionata la alin. (1) poate fi atacata cu recurs la curtea de apel; recursul nu este suspensiv de executare.
    (8) Consiliul Concurentei este informat de indata despre inceperea inspectiei si despre operatiunile efectuate."
    41. Articolul 45 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 45
    (1) Organele administratiei publice centrale si locale, precum si oricare alte institutii si autoritati publice sunt obligate sa permita inspectorilor de concurenta accesul la documentele, datele si informatiile detinute de acestea, in masura in care sunt necesare indeplinirii misiunii legale a Consiliului Concurentei, fara a se putea opune caracterul de secret de stat sau secret de serviciu al unor asemenea documente, date si informatii.
    (2) Inspectorii de concurenta, primind acces la documentele, datele si informatiile mentionate la alin. (1), sunt tinuti la respectarea stricta a caracterului de secret de stat sau secret de serviciu atribuit legal respectivelor documente, date si informatii."
    42. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    (1) La primirea unei cereri sau plangeri denuntand, respectiv acuzand o practica anticoncurentiala, Consiliul Concurentei examineaza daca aceasta prezinta suficient temei de fapt si de drept pentru a justifica dispunerea pornirii unei investigatii.
    (2) Daca cererea sau plangerea nu prezinta suficiente temeiuri pentru a justifica pornirea unei investigatii, Consiliul Concurentei o respinge, comunicand decizia, in scris, autorului, cu precizarea motivelor, in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii sau a plangerii. Decizia de respingere va fi precedata de ascultarea argumentelor reclamantului in fata comisiei Consiliului Concurentei care coordoneaza compartimentul de specialitate implicat.
    (3) In cazul in care cererea sau plangerea inaintata nu cade sub incidenta prezentei legi, Consiliul Concurentei va raspunde printr-o scrisoare, in termenele prevazute prin legi speciale."
    43. Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 47
    (1) De cate ori dispune pornirea unei investigatii, presedintele Consiliului Concurentei desemneaza un raportor, responsabil pentru intocmirea raportului asupra investigatiei, comunicarea lui partilor in cauza, primirea observatiilor si prezentarea raportului in plenul Consiliului Concurentei, daca este cazul.
    (2) Raportorul desemnat instrumenteaza toate actele procedurii de investigatie, propunand Consiliului Concurentei dispunerea masurilor care sunt de competenta acestuia."
    44. Dupa articolul 47 se introduce articolul 47^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 47^1
    Atunci cand, in urma declansarii unei investigatii, se constata ca aceasta nu a condus la descoperirea unor dovezi suficiente privind incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri sau sanctiuni de catre Consiliul Concurentei, acesta, prin ordin al presedintelui, va putea inchide investigatia si va informa de indata partile implicate. Cu exceptia situatiei in care investigatia s-a declansat ca urmare a unei plangeri, inchiderea unei investigatii nu necesita audierea in plenul Consiliului Concurentei."
    45. Alineatele (1) si (2) ale articolului 48 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 48
    (1) Cu exceptia situatiei prevazute la art. 47^1, orice procedura de investigatie necesita audierea agentilor economici participanti la intelegerea, decizia luata de asociatii de agenti economici, practica concertata, abuzul de pozitie dominanta sau la concentrarea economica, obiect al investigatiei. Audierea este dispusa de presedintele Consiliului Concurentei.
    (2) Presedintele Consiliului Concurentei poate desemna experti si poate admite audierea autorului plangerii sau al reclamatiei, la cererea acestuia, precum si a oricarei persoane fizice sau juridice care declara ca detine date si informatii relevante pentru stabilirea adevarului in cauza investigata."
    46. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    Dupa audierile dispuse si, daca este cazul, admise si dupa examinarea observatiilor partilor asupra raportului de investigatie, Consiliul Concurentei poate decide, dupa cum urmeaza:
    a) in cazul unei investigatii, dispusa din oficiu sau la sesizare, privind incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6, dupa caz, sa ordone incetarea practicilor anticoncurentiale constatate, sa formuleze recomandari, sa impuna partilor conditii speciale si alte obligatii, sa aplice agentilor economici amenzi in conditiile prevazute la cap. VI;
    b) in cazul unei cereri, conform prevederilor art. 5 alin. (3), sa emita o decizie motivata de acordare sau de refuz de exceptare individuala prin dispensa pentru intelegerea, decizia luata de asociatii de agenti economici ori practica concertata in cauza."
    47. Literele a) si b) ale alineatului (1) al articolului 51 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) va emite o decizie de neinterventie, cand va ajunge la concluzia ca operatiunea de concentrare economica notificata nu cade sub incidenta prezentei legi;
    b) va emite o decizie de neobiectiune, cand va constata ca, desi operatiunea de concentrare economica notificata cade sub incidenta prezentei legi, nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea cu un mediu concurential normal;"
    48. Litera c) a alineatului (2) al articolului 51 va avea urmatorul cuprins:
    "c) va emite o decizie prin care stabileste obligatiile si/sau conditiile ce trebuie indeplinite pentru autorizarea operatiunii de concentrare economica, daca se constata ca aceasta, cu modificarile respective, ar putea fi compatibila cu un mediu concurential normal."
    49. Alineatul (3) al articolului 51 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul in care Consiliul Concurentei nu ia o decizie in termenele fixate la alin. (1) si (2), operatiunea de concentrare economica notificata poate avea loc."
    50. Dupa alineatul (3) al articolului 51 se introduc alineatele (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
    "(4) In situatia in care notificarea unei operatiuni de concentrare economica necesita completari, termenele prevazute la alin. (1) si (2) incep sa curga de la data la care partile au furnizat Consiliului Concurentei informatiile solicitate in vederea completarii notificarii.
    (5) Consiliul Concurentei poate stabili, prin regulament, o procedura simplificata pentru analiza anumitor operatiuni de concentrare economica."
    51. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    (1) Inainte de emiterea unei decizii conform art. 50 si 51, Consiliul Concurentei poate impune - printr-o decizie privind masuri interimare - agentilor economici implicati luarea oricarei masuri pe care o considera necesara in scopul restabilirii mediului concurential si repunerii partilor in situatia anterioara.
    (2) Masurile de suspendare sau de interdictie a practicilor anticoncurentiale constatate, precum si dispozitiile obligatorii date agentilor economici de a reveni la situatia anterioara vor fi dispuse de Consiliul Concurentei in aplicarea prevederilor art. 50 si 51 numai la constatarea unor fapte manifest ilicite, constitutive de practici anticoncurentiale prohibite expres de prezenta lege si care trebuie curmate fara intarziere pentru a preveni sau a opri producerea unui prejudiciu grav si cert.
    (3) Masurile prevazute la alin. (1) si (2) trebuie sa fie strict limitate, atat in durata, cat si in obiectul lor, la ceea ce este necesar pentru a corija o afectare manifesta si intolerabila a liberei concurente.
    (4) Deciziile luate de Consiliul Concurentei in aplicarea prevederilor alin. (1) si ale art. 50 si 51 vor fi comunicate de indata partilor; ele pot fi atacate in contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti in termen de 30 de zile de la comunicare. Instanta poate ordona, la cerere, suspendarea executarii deciziei atacate."
    52. Articolul 55 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55
    Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de pana la 1% din cifra de afaceri totala din anul financiar anterior sanctionarii urmatoarele fapte:
    a) omisiunea notificarii unei concentrari economice cerute de art. 16;
    b) furnizarea de informatii inexacte sau incomplete prin solicitarea facuta conform prevederilor art. 5 alin. (3) ori prin notificarea facuta conform prevederilor art. 16;
    c) furnizarea de informatii inexacte sau incomplete ori de documente incomplete sau nefurnizarea informatiilor si documentelor solicitate conform prevederilor art. 41;
    d) furnizarea de informatii, documente, inregistrari si evidente intr-o forma incompleta in timpul inspectiilor desfasurate conform prevederilor art. 42;
    e) refuzul de a se supune unei inspectii desfasurate conform prevederilor art. 42 si 43."
    53. Articolul 56 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 56
    (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior sanctiunii urmatoarele fapte:
    a) incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1), ale art. 6 sau ale art. 13;
    b) punerea in practica a unei operatiuni de concentrare economica cu incalcarea prevederilor art. 16 alin. (4) si (5);
    c) inceperea unei actiuni de concentrare economica declarata incompatibila cu prevederile prezentei legi printr-o decizie a Consiliului Concurentei, luata conform prevederilor art. 51 alin. (2) lit. a);
    d) neindeplinirea unei obligatii sau a unei conditii impuse printr-o decizie luata in conformitate cu prevederile prezentei legi.
    (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), Consiliul Concurentei va stabili, prin instructiuni, conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa, care poate merge pana la absolvire de raspundere pecuniara."
    54. Articolul 57 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 57
    Individualizarea sanctiunii in cazul savarsirii vreuneia dintre contraventiile prevazute la art. 55 si 56 se face tinand seama de gravitatea si durata faptei si a consecintelor sale asupra concurentei. Sanctiunile vor fi gradate pe transe, prin instructiuni adoptate de catre Consiliul Concurentei."
    55. Alineatul (1) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 59
    (1) Consiliul Concurentei poate obliga, prin decizie, agentii economici sau asociatiile de agenti economici la plata unor amenzi cominatorii, in suma de pana la 5% din cifra de afaceri zilnica medie din anul financiar anterior sanctionarii, pentru fiecare zi de intarziere, calculata de la data stabilita prin decizie, pentru a-i determina:
    a) sa respecte prevederile art. 5 alin. (1), ale art. 6 si ale art. 13;
    b) sa aplice masurile enuntate printr-o decizie luata conform prevederilor art. 50 lit. a) si b), ale art. 51 alin. (2) lit. c) si ale art. 52 alin. (1) si (2);
    c) sa furnizeze in mod complet si corect informatiile si documentele care le-au fost cerute conform prevederilor art. 41;
    d) sa se supuna inspectiei prevazute la art. 42 - 44."
    56. Alineatele (2) si (3) ale articolului 59 se abroga.
    57. Alineatele (1) - (3) ale articolului 60 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Contraventiile prevazute in prezenta lege se constata si se sanctioneaza de catre Consiliul Concurentei in plen, comisii sau prin inspectorii de concurenta.
    (2) Sanctiunile pentru contraventiile prevazute la art. 55 lit. b) - e) si la art. 56 alin. (1) lit. d) se aplica de catre inspectorii de concurenta.
    (3) Sanctiunile pentru contraventiile prevazute la art. 55 lit. a) si la art. 56 alin. (1) lit. c), precum si amenzile cominatorii prevazute la art. 59 se aplica de catre comisiile Consiliului Concurentei prin decizii."
    58. Dupa alineatul (3) al articolului 60 se introduce alineatul (3^1) cu urmatorul cuprins:
    "(3^1) Sanctiunile pentru contraventiile prevazute la art. 56 alin. (1) lit. a) si b) se aplica de catre plenul Consiliului Concurentei prin aceeasi decizie prin care s-a constatat savarsirea respectivei contraventii. Instanta competenta este cea prevazuta la art. 52 alin. (4)."
    59. Alineatul (4) al articolului 60 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Deciziile luate in conditiile alin. (3) si (3^1) pot fi atacate la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la comunicare."
    60. Alineatul (5) al articolului 60 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) In baza deciziei Consiliului Concurentei profiturile sau, dupa caz, veniturile suplimentare realizate de agentii economici ca urmare a savarsirii contraventiilor prevazute si sanctionate de prezenta lege vor fi confiscate si varsate la bugetul de stat."
    61. Articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61
    Contraventiilor prevazute la art. 55 lit. b) - e) si la art. 56 alin. (1) lit. d) li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 28 si 29."
    62. Alineatul (1) al articolului 62 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) Deciziile emise conform art. 50, 51, 59 si 60 vor fi comunicate partilor in cauza de catre Secretariatul General al Consiliului Concurentei si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala contravenientului sau a solicitantului, dupa caz, ori pe pagina de Internet a Consiliului Concurentei."
    63. Dupa articolul 62 se introduc articolele 62^1 si 62^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 62^1
    (1) Dreptul Consiliului Concurentei de a aplica sanctiuni contraventionale pentru incalcarile prevederilor prezentei legi se prescrie dupa cum urmeaza:
    a) in termen de 3 ani, in cazul incalcarii prevederilor art. 55 lit. c), d) si e);
    b) in termen de 5 ani, in cazul tuturor celorlalte incalcari ale prevederilor prezentei legi.
    (2) Prescriptia dreptului la actiune al Consiliului Concurentei incepe sa curga de la data incetarii practicii anticoncurentiale. In cazul incalcarilor legii, ce au caracter de continuitate sau de repetabilitate, prescriptia incepe sa curga de la data incetarii ultimului act sau fapt anticoncurential in cauza.
    Art. 62^2
    (1) Orice actiune intreprinsa de catre Consiliul Concurentei in scopul unei examinari preliminare sau in scopul declansarii unei investigatii in legatura cu o anumita incalcare a legii va intrerupe cursul termenelor de prescriptie prevazute la art. 62^1. Intreruperea termenului de prescriptie va avea efect de la data comunicarii actiunii intreprinse de catre Consiliul Concurentei, facuta catre cel putin un agent economic sau o asociatie de agenti economici care a participat la savarsirea incalcarii legii.
    (2) Actiunile ce pot fi intreprinse de catre Consiliul Concurentei si care intrerup cursul termenului de prescriptie includ, in principal, urmatoarele:
    a) solicitari de informatii, in scris;
    b) ordin al presedintelui Consiliului Concurentei de declansare a unei investigatii;
    c) inceperea procedurilor legale.
    (3) Intreruperea termenului de prescriptie isi produce efectele fata de toti agentii economici sau asociatiile de agenti economici care au participat la savarsirea incalcarii legii.
    (4) In cazul intreruperii termenului de prescriptie, un nou termen, cu o durata similara, incepe sa curga de la data la care Consiliul Concurentei a intreprins una dintre actiunile mentionate la alin. (2). Termenul de prescriptie va expira cel mai tarziu in ziua in care se implineste perioada egala cu dublul termenului de prescriptie, aplicabil pentru savarsirea incalcarii in cauza, in situatia in care Consiliul Concurentei nu a impus nici una dintre sanctiunile prevazute de prezenta lege."
    64. Articolul 66 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 66
    In cazul in care incadrarea juridica facuta printr-o notificare de agentii economici implicati nu este corecta, Consiliul Concurentei poate schimba aceasta incadrare."
    65. Alineatul (2) al articolului 67 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cand o operatiune de concentrare economica are loc in modalitatea prevazuta la art. 11 alin. (2) lit. b), prin cumparare de elemente de activ, din cifra de afaceri stabilita conform alin. (1) va fi luata in considerare numai suma aferenta activelor constituind obiect al tranzactiei."
    66. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 68
    Cifra de afaceri este inlocuita:
    a) pentru societati bancare, institutii de credit sau financiare si societati financiare, prin a zecea parte din valoarea bilantului lor;
    b) pentru societatile de asigurari, prin valoarea primelor brute emise, care vor include toate sumele primite sau de primit conform contractelor de asigurari incheiate de ele sau in contul lor, inclusiv primele cedate reasiguratorilor, dupa deducerea impozitelor si a taxelor identificate de catre Consiliul Concurentei prin instructiuni."
    67. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    In scopul aplicarii prevederilor art. 8 si 15, dar fara a contraveni prevederilor alin. (2) si (3) ale art. 67, daca vreuna dintre societatile comerciale avute in vedere la aplicarea prevederilor art. 8 sau ale art. 15 face parte dintr-un grup de societati comerciale, pentru cifra sa de afaceri se va lua in considerare cifra de afaceri cumulata a respectivului grup, conform bilantului consolidat al acestuia."
    68. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    Plafoanele valorice stabilite, conform dispozitiilor prezentei legi, prin raportare la cifra de afaceri vor fi actualizate periodic prin decizie a plenului si puse in aplicare prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei, tinandu-se seama de evolutia pietelor."
    69. Articolele 71, 72, 73 si 74 se abroga.
    Art. 2
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va inainta Parlamentului un proiect de lege privind salarizarea membrilor plenului si a inspectorilor de concurenta din cadrul Consiliului Concurentei.
    (2) Pana la intrarea in vigoare a legii prevazute la alin. (1), functionarii publici din cadrul Consiliului Concurentei, inclusiv functionarii publici din aparatul propriu al Oficiului Concurentei, preluati prin transfer in interesul serviciului, vor fi salarizati in baza anexei nr. I la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2003.
    (3) Pana la intrarea in vigoare a legii prevazute la alin. (1), personalul contractual preluat de catre Consiliul Concurentei de la Oficiul Concurentei isi pastreaza drepturile salariale detinute anterior preluarii.
    (4) Personalul din cadrul Oficiului Concurentei care este preluat de catre Consiliul Concurentei, in functie de atributiile reglementate prin lege pentru aceasta institutie, se stabileste pe baza de protocol, care va fi incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Pe baza acestui protocol Consiliul Concurentei va modifica corespunzator Regulamentul de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei.
    (5) Plangerile si sesizarile formulate in temeiul Legii nr. 21/1996, aflate in curs de solutionare de catre Oficiul Concurentei, precum si investigatiile in desfasurare vor fi preluate de catre Consiliul Concurentei, pe baza de protocol, in maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (6) Consiliul Concurentei va prelua bunurile mobile si imobile aflate in administrarea sau in proprietatea Oficiului Concurentei, corespunzator activitatilor si personalului preluat, prin protocol, care va fi incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 3
    (1) In cadrul Ministerului Finantelor Publice se organizeaza o directie generala de specialitate, precum si compartimente in cadrul unitatilor teritoriale, avand, in principal, urmatorul obiect de activitate:
    a) aplicarea de catre Ministerul Finantelor Publice, in calitate de principal furnizor de ajutor de stat, a legislatiei in domeniul ajutorului de stat;
    b) aplicarea dispozitiilor legale in domeniul preturilor, pentru care legea abiliteaza Ministerul Finantelor Publice;
    c) urmarirea evolutiei preturilor in economie;
    d) aplicarea dispozitiilor legale in domeniul concurentei neloiale si al publicitatii, pentru care legea abiliteaza Ministerul Finantelor Publice;
    e) participarea la schimbul de informatii si experienta in relatiile cu organizatiile si institutiile internationale, in domeniul sau de activitate.
    (2) Personalul din cadrul Oficiului Concurentei se preia de catre Ministerul Finantelor Publice, cu pastrarea drepturilor salariale detinute anterior preluarii, in functie de atributiile stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta pentru aceasta institutie, prin protocol, care va fi incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Denumirea Oficiul Concurentei se inlocuieste cu Ministerul Finantelor Publice in toate actele normative care reglementeaza domeniile de activitate prevazute la alin. (1).
    (4) Plangerile, sesizarile si solicitarile formulate in temeiul altor acte normative decat Legea nr. 21/1996, aflate in curs de solutionare de catre Oficiul Concurentei, vor fi preluate de catre Ministerul Finantelor Publice, pe baza de protocol, in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (5) Ministerul Finantelor Publice va prelua bunurile mobile si imobile aflate in administrarea sau in proprietatea Oficiului Concurentei, corespunzator activitatilor si personalului preluat, prin protocol, care va fi incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (6) In aplicarea alin. (1), (2) si (5), in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice va inainta Guvernului un proiect de modificare a hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 4
    Regulamentele si instructiunile Consiliului Concurentei, in vigoare, vor fi revizuite in mod corespunzator in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 5
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta orice dispozitii contrare se abroga.
    Art. 6
    Prevederile art. II - IV intra in vigoare in termen de 3 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 7
    Legea concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 30 aprilie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare, dupa aprobarea acesteia prin lege.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 121/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 121 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu