Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.0 din 08.04.2011

privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2011
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 271 din 18 aprilie 2011



SmartCity1


Capitolul ISituaţii financiare trimestriale 1.1. Autorităţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor au obligaţia, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, să întocmească situaţii financiare trimestriale şi anuale. 1.2. Situaţiile financiare care se întocmesc de instituţiile publice la finele trimestrelor I, II şi III în anul 2011 se compun din: bilanţ, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetară şi anexe la situaţiile financiare, care includ politici contabile şi note explicative. 1.3. Situaţiile financiare trimestriale se întocmesc pe modelele aprobate prin: Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare (anexele 1-7, 14a, 14b, 15, 16, 17, 18, 30, 40a-40c); Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 980/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2010, cu completările ulterioare (anexele 27 şi 28); prezentele norme metodologice.1.3.(1) Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: după anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ se introduce anexa 7b „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“, care are cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice; anexa 9 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice; anexa 11 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice; anexa 12 „Contul de execuţie a bugetului local - Venituri“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice; anexa 13 „Contul de execuţie a bugetului local - Cheltuieli“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice; anexa 29 „Situaţia plăţilor efectuate din buget şi nejustificate prin bunuri, lucrări, servicii la finele perioadei“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice; după anexa 30 „Plăţi restante“ se introduce anexa 30b „Plăţi restante“, care are cuprinsul prevăzut în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice; după anexa 31 „Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine la data de“ se introduce anexa 31b „Situaţia acţiunilor/părţilor sociale deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici“, care are cuprinsul prevăzut în anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice; anexa 41 „Corelaţii între formularele de situaţii financiare“ se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.1.4. Instituţiile publice întocmesc situaţiile financiare trimestriale în anul 2011 potrivit modelelor adaptate structurii indicatorilor aprobaţi prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010, prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010, prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi potrivit celorlalte acte normative în vigoare. 1.5. Modelele formularelor valabile pentru raportările trimestriale în anul 2011 sunt publicate şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/institutii publice/legislatie 1.6. Ca urmare a prevederilor Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora bugetul unităţilor administrativ-teritoriale şi al instituţiilor subordonate, cu excepţia bugetelor fondurilor externe nerambursabile şi a bugetelor împrumuturilor externe şi interne, după caz, se aprobă separat pentru secţiunea de funcţionare şi pentru secţiunea de dezvoltare, începând cu situaţiile financiare trimestriale aferente trimestrului I 2011 şi cu raportările financiare lunare aferente lunii aprilie 2011, formularele de situaţii financiare şi anexele se întocmesc astfel: 1.6.(1) Formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7 la Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare situaţii financiare) se completează de autorităţile publice, ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, pe structura bugetului aprobat, cu detaliere pe naturi de cheltuieli, distinct pe fiecare capitol de cheltuieli, titluri, articole şi alineate (clasificaţia economică). 1.6.(2) Formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare) se completează de unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice de subordonare locală indiferent de modul de finanţare a acestora, pe structura bugetului aprobat, cu detaliere pe naturi de cheltuieli, distinct pe fiecare capitol de cheltuieli, titluri, articole şi alineate (clasificaţia economică). 1.6.(3) Formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri“ (anexa 9 la situaţiile financiare) se completează de instituţiile publice şi activităţile finanţate integral din venituri proprii sau din venituri proprii şi subvenţii, de subordonare locală, cu informaţii privind veniturile realizate şi subvenţiile primite de la bugetul local, pe structura bugetului aprobat. 1.6.(4) Formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“ (anexa 11 la situaţiile financiare) se completează de instituţiile publice şi activităţile finanţate integral din venituri proprii sau din venituri proprii şi subvenţii, de subordonare locală, cu informaţii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificaţia funcţională). La secţiunile de funcţionare şi dezvoltare se completează informaţiile numai la nivel de capitol. Detalierea cheltuielilor pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate, în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare). 1.6.(5) Formularul „Contul de execuţie a bugetului local - Venituri“ (anexa 12 la situaţiile financiare) se completează de către unităţile administrativ-teritoriale (comune, oraşe, municipii, judeţe), creditori bugetari ai bugetelor locale, cu informaţii privind veniturile, pe structura bugetului aprobat (clasificaţia funcţională). 1.6.(6) Formularul „Contul de execuţie a bugetului local - Cheltuieli“ (anexa 13 la situaţiile financiare) se completează de către unităţile administrativ-teritoriale (comune, oraşe, municipii, judeţe) şi instituţiile subordonate finanţate din bugetul local cu informaţii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificaţia funcţională). La secţiunile de funcţionare şi dezvoltare se completează informaţiile numai la nivel de capitol. Detalierea cheltuielilor pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare). 1.6.(7) Formularul „Situaţia plăţilor efectuate din buget şi nejustificate prin bunuri, lucrări, servicii la finele perioadei“ (anexa 29 la situaţiile financiare) se completează de toate instituţiile publice indiferent de subordonare şi de sursa de finanţare. Rândul 16 se completează cu soldurile altor conturi de disponibil în lei deschise la trezorerie sau disponibil în lei şi valută deschise la instituţiile de credit, al căror sold provine din finanţarea bugetară (contul 770 „Finanţarea de la buget“). Tot la acest rând se raportează şi soldul contului 5121 „Disponibil la bănci în lei“ la instituţiile publice care primesc mijloace băneşti în contul de trezorerie 50.26 „Disponibil din finanţarea din alte bugete locale“ şi efectuează cheltuieli din bugetul capitalei sau bugetul consiliilor judeţene. 1.6.(8) Formularul „Plăţi restante“ (anexa 30 la situaţiile financiare) se completează de autorităţile publice, ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor. 1.6.(9) Formularul „Plăţi restante“ (anexa 30b la situaţiile financiare) se completează de unităţile administrativ-teritoriale, precum şi de instituţiile publice din subordinea acestora, indiferent de modul de finanţare. Soldurile finale ale plăţilor restante la 31 decembrie 2010 aferente fondurilor în afara bugetului local (sursa 11), care au fost incluse în bugetul local (sursa 02), se vor raporta ca solduri iniţiale la bugetul local (sursa 02), la codul 42. Soldurile finale ale plăţilor restante la 31 decembrie 2010 aferente fondurilor care nu au fost incluse în bugetul local şi care se gestionează prin conturi de disponibilităţi deschise la trezorerie se vor raporta ca solduri iniţiale la codul 50. 1.6.(10) Formularul „Situaţia acţiunilor/părţilor sociale deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici“ (anexa 31b la situaţiile financiare) se completează de către unităţile administrativ-teritoriale care deţin acţiuni şi părţi sociale la operatorii economici, direct sau indirect, cu informaţiile de la 31 decembrie 2010. Coloana 3 se completează cu codul judeţului din care face parte unitatea administrativ-teritorială. Coloana 6 se completează cu unitatea administrativ-teritorială care este acţionar direct la operatorul economic (situaţia în care o unitate administrativ-teritorială deţine în nume propriu acţiuni sau părţi sociale la un operator economic). Coloana 7 se completează cu unitatea administrativ-teritorială care este acţionar indirect la operatorul economic (situaţia în care un operator economic, la care o unitate administrativ-teritorială deţine în nume propriu, integral sau majoritar, acţiuni sau părţi sociale, este acţionar sau deţine părţi sociale la un alt operator economic). În cazul municipiului Bucureşti, autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul sectoarelor raportează operatorii economici la care administrează/controlează acţiuni sau părţi sociale, potrivit hotărârilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în numele municipiului Bucureşti. Coloana 10 se completează cu denumirea operatorilor economici, societăţi comerciale la care o unitate administrativ-teritorială deţine acţiuni sau părţi sociale, respectiv regii autonome aflate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale. Se vor raporta toţi operatorii economici la care unitatea administrativ-teritorială este acţionar direct sau indirect. 1.6.(11) Formularul „Corelaţii între formularele de situaţii financiare“ - anexa 41 la situaţiile financiare. 1.7. Patrimoniul unităţilor sanitare cu paturi desfiinţate, aflate în reţeaua autorităţilor publice locale, stabilit pe baza bilanţului contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sintetică, balanţele de verificare analitice, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie şi celelalte anexe, inclusiv cele care se întocmesc la finele anului, potrivit normelor în vigoare, împreună cu protocolul de predare-primire, se preia de către căminele pentru persoanele vârstnice înfiinţate în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea Programului de interes naţional „Dezvoltarea reţelei naţionale de cămine pentru persoanele vârstnice“. 1.7.(1) Datele din coloana 1 „Sold la începutul anului“ din bilanţul unităţilor sanitare cu paturi desfiinţate trebuie să se regăsească în coloana 1 din bilanţul căminelor pentru persoane vârstnice. 1.7.(2) În situaţia în care unităţile sanitare cu paturi s-au desfiinţat şi nu s-au înfiinţat cămine pentru persoane vârstnice, situaţiile financiare de închidere vor fi preluate în situaţiile financiare centralizate ale unităţii administrativ-teritoriale. În acest caz, datele din coloana 1 „Sold la începutul anului“ din bilanţul unităţilor sanitare cu paturi desfiinţate trebuie să se regăsească în coloana 1 din bilanţul centralizat al unităţii administrativ-teritoriale, precum şi în celelalte anexe centralizate la situaţiile financiare în care se raportează solduri iniţiale, iar datele din coloana 2 „Sold la sfârşitul perioadei“ din bilanţul unităţilor sanitare cu paturi desfiinţate trebuie să se regăsească în coloana 2 din bilanţul centralizat al unităţii administrativ-teritoriale, precum şi în celelalte anexe centralizate la situaţiile financiare în care se raportează soldurile finale. Soldurile conturilor în afara bilanţului se înregistrează pe baza protocoalelor de predare-primire. 1.8. Patrimoniul unităţilor sanitare cu paturi reorganizate aflate în reţeaua autorităţilor publice locale, stabilit pe baza bilanţului contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie şi celelalte anexe, inclusiv cele care se întocmesc la finele anului, potrivit normelor în vigoare, împreună cu protocolul de predare-primire, se preia de către unităţile sanitare cu paturi stabilite prin hotărârea consiliului local/judeţean. 1.8.(1) Datele din coloana 1 „Sold la începutul anului“ din bilanţul unităţilor sanitare cu paturi reorganizate trebuie să se regăsească în coloana 1 din bilanţul unităţilor care le-au preluat. 1.8.(2) Unităţile sanitare care preiau alte unităţi sanitare au obligaţia să întocmească bilanţul contabil de deschidere la data preluării. Soldurile conturilor în afara bilanţului se înregistrează pe baza protocoalelor de predare-primire. 1.9. Din formularele de situaţii financiare se elimină următoarele: anexa 8 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri“; anexa 10 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“; anexa 19 „Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Venituri“; anexa 20 „Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Cheltuieli“.1.10. La „Conturile de execuţie a bugetului - Cheltuieli“ (anexele 6, 7, 15, 16 şi 18 la situaţiile financiare) şi la „Conturile de execuţie a bugetului - Cheltuieli“ (anexele 7b, 11 şi 13 la situaţiile financiare), coloana 1 „Credite de angajament“ se completează cu creditele de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare. 1.11. Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD) de către agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei publice, care se raportează în „Conturile de execuţie a bugetului - Cheltuieli“ (anexele 6 şi 7 la situaţiile financiare), întocmite de autorităţile publice, ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, vor purta viza agenţiilor/autorităţilor de implementare prin care se confirmă exactitatea plăţilor raportate în conturile de execuţie de către instituţiile publice - beneficiari ai fondurilor externe nerambursabile. 1.11.(1) Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD) de către agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei publice, care se raportează în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare) şi în formularul „Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli“ (anexa 18 la situaţiile financiare), vor fi puse de acord cu datele din evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul de plăţi şi contractare PHARE sau alte agenţii/autorităţi de implementare). Capitolul IIRaportări financiare lunare 2.1. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiile publice autonome raportează următoarele: a)execuţia centralizată a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii (potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare) şi, respectiv, a Fondului pentru mediu, în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri“ (anexa 5 la situaţiile financiare), respectiv în formularele „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli“ şi „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexele 6 şi 7 la situaţiile financiare)La raportările lunare, în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri“ (anexa 5 la situaţiile financiare) se completează numai coloana 6 „Încasări realizate“, iar în formularele „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli“ (anexa 6 la situaţiile financiare) şi „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7 la situaţiile financiare) se completează numai coloana 6 „Plăţi efectuate“. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; b)execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“ în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7 la situaţiile financiare)Anexele întocmite pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56) se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările lunii decembrie se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli. 2.2. Unităţile administrativ-teritoriale raportează lunar următoarele: a)execuţia cheltuielilor efectuate din finanţările rambursabile externe şi interne, în formularele: „Contul de execuţie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli“ şi „Contul de execuţie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli (anexele 15 şi 16 la situaţiile financiare), precum şi în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare)La raportările lunare, în formularele „Contul de execuţie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli“ (anexa 15 la situaţiile financiare), „Contul de execuţie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli (anexa 16 la situaţiile financiare) şi „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare) se completează numai coloana 6 „Plăţi efectuate“. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; b)execuţia centralizată a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii, în formularele: „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri“ (anexa 9 la situaţiile financiare), „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“ (anexa 11 la situaţiile financiare) şi „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare)La raportările lunare, în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri“ (anexa 9 la situaţiile financiare) se completează numai coloana 6 „Încasări realizate“, iar în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“ (anexa 11 la situaţiile financiare) şi în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare) se completează numai coloana 6 „Plăţi efectuate“. În formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli“ (anexa 11 la situaţiile financiare), la secţiunile de funcţionare şi dezvoltare informaţiile se completează numai la nivel de capitol. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; c)execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“ în formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare)Formularul „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli“ (anexa 7b la situaţiile financiare), întocmit pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56), se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările aferente lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările aferente lunii decembrie se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli. 2.3. Toate instituţiile publice, indiferent de subordonare şi modul de finanţare a cheltuielilor, raportează lunar următoarele: a)formularul „Plăţi restante“ (anexa 30 la situaţiile financiare) şi formularul „Plăţi restante“, după caz (anexa 30b la situaţiile financiare), care vor fi însoţite de nota explicativă prevăzută la pct. 13 din Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare; b)următorii indicatori din bilanţ: „Creanţe comerciale şi avansuri“, cod rând 22, „Avansuri acordate“, cod rând 22.1, „Datorii comerciale şi avansuri“, cod rând 61, „Avansuri primite“, cod rând 61.1, „Datoriile instituţiilor către bugete“, cod rând 63, „Contribuţii sociale“, cod rând 63.1, „Salariile angajaţilor“, cod rând 72, „Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizaţii de şomaj, burse)“, cod rând 73, „Pensii, indemnizaţii de şomaj, burse“, cod rând 73.1.Această raportare va fi însoţită de o notă explicativă pentru creşterile/reducerile semnificative ale sumelor raportate în bilanţ la indicatorii menţionaţi mai sus. Capitolul IIIDepunerea situaţiilor financiare trimestriale şi a raportărilor financiare lunare 3.1. Termenele de depunere a situaţiilor financiare trimestriale la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice - sunt cele prevăzute la art. 36 din Legea nr. 82/1991, republicată. 3.2. Situaţiile financiare întocmite de ordonatorii terţiari şi secundari de credite se depun la organul ierarhic superior potrivit prevederilor legale în vigoare. 3.3. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor de şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate depun o copie de pe situaţiile financiare centralizate la Direcţia generală de programare bugetară, iar instituţiile publice autonome la Direcţia generală de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. 3.4. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile subordonate acestora, indiferent de sursa de finanţare, transmit raportările financiare lunare şi în format electronic, însoţite de o adresă de înaintare scanată şi semnată de conducătorul instituţiei publice şi de conducătorul compartimentului financiar-contabil sau de altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. 3.5. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile subordonate acestora, care raportează lunar conturile de execuţie bugetară solicitate prin prezentele norme metodologice şi indicatori din bilanţ, vor urmări concordanţa datelor lunare transmise cu cele raportate prin situaţiile financiare trimestriale. În cazul unor diferenţe majore, se vor comunica cauzele acestor diferenţe, precum şi corecţia datelor raportate. 3.6. Termenul de depunere la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice - a raportărilor financiare lunare precizate la cap. II pct. 2.1 şi 2.2 este data de 15 a lunii următoare celei de raportare, iar termenul de depunere a raportărilor financiare lunare prevăzute la cap. II pct. 2.3 este data de 20 a lunii următoare celei de raportare. Capitolul IVAlte prevederi 4.1. În aplicarea prevederilor art. 58 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea evidenţierii sumelor din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă ale secţiunilor de funcţionare şi dezvoltare, începând cu luna ianuarie 2011, în Planul de conturi pentru instituţiile publice se introduc următoarele conturi: Contul 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“; Contul 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“.4.1.(1) Contul 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ Cu ajutorul acestui cont unităţile administrativ-teritoriale ţin evidenţa sumelor acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă, potrivit legii. Contul 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ este un cont de activ. În debitul contului se înregistrează sumele acordate, potrivit legii, iar în credit sumele restituite. Soldul debitor al contului reprezintă sumele acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă, potrivit legii. Contul 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ se debitează prin creditul contului: 5213 „Rezultatul execuţiei bugetare din anii precedenţi“ cu sumele acordate în timpul anului pentru acoperirea golurilor temporare de casă provenite din decalajele între veniturile şi cheltuielile bugetului local.Contul 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ se creditează prin debitul contului: 5213 „Rezultatul execuţiei bugetare din anii precedenţi“ cu sumele restituite în cursul anului, din cele acordate pentru acoperirea golurilor temporare de casă provenite din decalajele între venituri şi cheltuieli.4.1.(2) Contul 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ Cu ajutorul acestui cont unităţile administrativ-teritoriale ţin evidenţa sumelor primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă, potrivit legii. Contul 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ este un cont de pasiv. În creditul contului se înregistrează sumele primite, potrivit legii, iar în debit sumele restituite. Soldul creditor al contului reprezintă sumele primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă, potrivit legii, nerestituite. Contul 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ se creditează prin debitul contului: 5211 „Disponibil al bugetului local“ cu sumele primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă provenite din decalajele între venituri şi cheltuieli.Contul 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“ se debitează prin creditul contului: 5211 „Disponibil al bugetului local“ cu sumele restituite pentru reîntregirea excedentului anului precedent la nivelul sumelor acordate din acesta în cursul anului.4.2. Monografia principalelor operaţiuni 4.2.(1) Înregistrarea sumelor acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă, la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare:

4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“/analitic distinct: - secţiunea de funcţionare - secţiunea de dezvoltare = 5213 „Rezultatul execuţiei bugetare din anii precedenţi“

4.2.(2) Înregistrarea sumelor primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare:

5211 „Disponibil al bugetului local“ (cod 40.02.11) = 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“/analitic distinct: secţiunea de funcţionare
5211 „Disponibil al bugetului local“ (cod 40.02.13) = 5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“/analitic distinct: secţiunea de dezvoltare

4.2.(3) La sfârşitul anului, restituirea sumelor primite pentru acoperirea golurilor temporare de casă provenite din decalajele între venituri şi cheltuieli din timpul anului:

5197 „Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“/analitic distinct: - secţiunea de funcţionare - secţiunea de dezvoltare = 5211 „Disponibil al bugetului local“

concomitent:

5213 „Rezultatul execuţiei bugetare din anii precedenţi“ = 4687 „Sume acordate din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă“/analitic distinct: - secţiunea de funcţionare - secţiunea de dezvoltare

4.2.(4) Evidenţierea sumelor din excedentul anului precedent ce vor fi utilizate ca sursa de finanţare a cheltuielilor secţiunii de dezvoltare se efectuează astfel:

5211 „Disponibil al bugetului local“ (cod 40.02.14) = 5213 „Rezultatul execuţiei bugetare din anii precedenţi“

4.2.(5) Sumele încasate la codul 40.02.14 „Sume din excedentul bugetului local utilizate pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare“ nu se mai restituie la finele anului în contul de excedent al anului precedent. 4.2.(6) Utilizarea sumelor încasate la codurile 40.02.11 „Sume din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă ale secţiunii de funcţionare“, 40.02.13 „Sume din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă ale secţiunii de dezvoltare“ şi 40.02.14 „Sume din excedentul bugetului local utilizate pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare“ se efectuează prin deschidere de credite bugetare, iar plăţile se înregistrează cu ajutorul contului 7702 „Finanţarea de la bugetul local“. 4.2.(7) În aplicarea prevederilor art. 2 alin. (2)-(6) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, evidenţierea vărsămintelor din secţiunea de funcţionare către secţiunea de dezvoltare a bugetelor locale se efectuează astfel:

- la unităţile administrativ-teritoriale: % 5211 „Disponibil al bugetului local“ (- cod 37.02.03) 5211 „Disponibil al bugetului local“ (+ cod 37.02.04) = 581 „Viramente interne“

la instituţiile subordonate finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţile finanţate din venituri proprii ale unităţilor administrativ-teritoriale:

% 560 „Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii“ (- cod 37.10.03) 560 „Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii“ (+cod 37.10.04) % 561 „Disponibil al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii“ (- cod 37.10.03) 561 „Disponibil al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii“ (+ cod 37.10.04) % 562 „Disponibil al activităţilor finanţate din venituri proprii“ (- cod 37.10.03) 562 „Disponibil al activităţilor finanţate din venituri proprii“ (+ cod 37.10.04) = = = 581 „Viramente interne“ 581 „Viramente interne“ 581 „Viramente interne“

4.3. Ca urmare a modificărilor şi completărilor intervenite în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, în Planul de conturi pentru instituţii publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează următoarele modificări: contul sintetic 736 îşi păstrează denumirea: „Impozit pe comerţul exterior şi tranzacţii internaţionale“, iar contul sintetic de gradul II 7361 „Taxe vamale şi alte taxe pe tranzacţii internaţionale“ îşi schimbă denumirea astfel: „Venituri încadrate în resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene“; veniturile încasate la bugetul de stat la codul 44.01 „Donaţii din străinătate“ şi la bugetul fondurilor externe nerambursabile la codul 44.08 „Donaţii din străinătate“ se evidenţiază cu ajutorul contului 779 „Venituri din bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit“. 4.4.(1) Instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii, din venituri proprii şi subvenţii şi cele finanţate integral din bugetul local care au calitatea de beneficiari, pentru evidenţierea subvenţiilor primite de la bugetul de stat în vederea susţinerii derulării proiectelor finanţate din FEN postaderare şi fonduri de la buget, vor utiliza contul 778 „Venituri din contribuţia naţională aferentă programelor/proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile“ în locul contului 7721 „Subvenţii de la bugetul statului“. 4.4.(2) Următoarele conturi: 450 „Sume de primit şi de restituit Comisiei Europene - PHARE, SAPARD, ISPA, INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4503 „Sume declarate şi solicitate Comisiei Europene - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4504 „Sume de restituit Comisiei Europene - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4505 „Sume de primit de la Comisia Europeană reprezentând venituri ale bugetului general consolidat - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4506 „Sume avansate de Comisia Europeană - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“ şi contul 4507 „Sume de primit de la Comisia Europeană datorate altor beneficiari - ONG-uri, societăţi comerciale etc. - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4646 „Sume datorate beneficiarilor - instituţii publice finanţate din venituri proprii/venituri proprii şi subvenţii, instituţii finanţate din bugetul local - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ, FONDURI DE LA BUGET ŞI ALTE FONDURI“ îşi schimbă denumirea astfel: contul 450 „Sume de primit şi de restituit Comisiei Europene/altor donatori - PHARE, SAPARD, ISPA, INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4503 „Sume declarate şi solicitate Comisiei Europene/altor donatori -INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4504 „Sume de restituit/datorate Comisiei Europene/altor donatori - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4505 „Sume de primit de la Comisia Europeană/alţi donatori reprezentând venituri ale bugetului general consolidat - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4506 „Sume avansate de Comisia Europeană/alţi donatori - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“ şi contul 4507 „Sume de primit de la Comisia Europeană/alţi donatori datorate altor beneficiari - ONG-uri, societăţi comerciale etc. - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“, contul 4646 „Sume datorate beneficiarilor - instituţii publice INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ, FONDURI DE LA BUGET ŞI ALTE FONDURI“. 4.4.(3) Din Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se elimină contul 475 „Sume în curs de declarare/certificare - instituţii publice finanţate integral din buget - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURĂ ŞI ALTE FONDURI“. 4.5. Ca urmare a prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.465/2010 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea desfăşurată de autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, în Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce contul 8035 „Sume solicitate la restituire“, cu următoarea funcţiune: Contul 8035 „Sume solicitate la restituire“ Cu ajutorul acestui cont autorităţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, ţin evidenţa sumelor solicitate la restituire de către persoanele care au drept de restituire. În debitul contului se înregistrează sumele solicitate la restituire de către persoanele care au drept de restituire, iar în credit se înregistrează sumele comunicate de organul fiscal competent cu privire la efectuarea operaţiunilor de compensare/restituire. Soldul contului reprezintă sumele solicitate la restituire de către persoanele care au drept de restituire la un moment dat. 4.6. Anexele nr. 1-9*) fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. *) Anexele nr. 1-9 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.



SmartCity5

COMENTARII la Norma 0/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 0 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu