Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 75 din  3 mai 1999

pentru aderarea Romaniei la Tratatul de la Budapesta privind recunoasterea internationala a depozitului de microorganisme in scopul procedurii de brevetare, semnat la 28 aprilie 1977 si modificat la 26 septembrie 1980

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 210 din 13 mai 1999


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Romania adera la Tratatul de la Budapesta privind recunoasterea internationala a depozitului de microorganisme in scopul procedurii de brevetare, semnat la 28 aprilie 1977 si modificat la 26 septembrie 1980.
    Art. 2
    Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci este imputernicit sa prezinte directorului general al Organizatiei Mondiale de Proprietate Intelectuala declaratii in aplicarea prezentului tratat, in functie de interesele Romaniei, dupa aprobarea acestora de catre Guvernul Romaniei.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                              PETRE ROMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              PAULA IVANESCU

                          TRATATUL DE LA BUDAPESTA
privind recunoasterea internationala a depozitului de microorganisme in scopul procedurii de brevetare*)

    *) Traducere.

    Dispozitii introductive

    Art. 1
    Constituirea unei uniuni
    Statele-parti la prezentul tratat, denumite in cele ce urmeaza state contractante, sunt constituite in Uniunea pentru recunoasterea internationala a depozitului microorganismelor in scopul procedurii de brevetare.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentului tratat si al regulamentului de aplicare:
    (i) orice referire la brevet se intelege ca fiind o referire la brevetele de inventie, la certificatele de autor de inventie, la certificatele de utilitate, la modelele de utilitate, la brevetele sau certificatele aditionale, la certificatele de autor de inventie aditionale si la certificatele de utilitate aditionale;
    (ii) prin depozit de microorganisme, potrivit contextului in care figureaza aceste cuvinte, se intelege urmatoarele acte, efectuate in conformitate cu prezentul tratat si cu regulamentul de aplicare: transmiterea unui microorganism la o autoritate de depozit internationala, care il primeste si il accepta, sau conservarea unui astfel de microorganism de catre autoritatea de depozit internationala sau, in acelasi timp, respectiva transmitere si conservare;
    (iii) prin procedura de brevetare se intelege orice procedura administrativa sau judecatoreasca cu privire la o cerere de brevet sau la un brevet;
    (iv) prin publicarea in scopul procedurii de brevetare se intelege publicarea oficiala sau punerea oficiala la dispozitie publicului pentru verificarea unei cereri de brevet sau a unui brevet;
    (v) prin organizatie interguvernamentala de proprietate industriala se intelege o organizatie care a prezentat o declaratie in baza art. 9 alin. (1);
    (vi) prin oficiul de proprietate industriala se intelege o autoritate a unui stat contractant sau a unei organizatii interguvernamentale de proprietate industriala, care este competenta sa elibereze brevete;
    (vii) prin institutie de depozit se intelege o institutie care asigura primirea, acceptarea si conservarea microorganismelor si remiterea de esantioane ale acestora;
    (viii) prin autoritate de depozit internationala se intelege o institutie de depozit care a dobandit statutul de autoritate de depozit internationala conform art. 7;
    (ix) prin depunator se intelege persoana fizica sau juridica ce transmite un microorganism la o autoritate de depozit internationala, care il primeste si il accepta, precum si orice succesor in drepturi al persoanei mentionate;
    (x) prin Uniune se intelege uniunea mentionata la art. 1;
    (xi) prin Adunare se intelege adunarea mentionata la art. 1;
    (xii) prin Organizatie se intelege Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale;
    (xiii) prin Birou international se intelege Biroul international al Organizatiei si, atata timp cat vor exista, birourile internationale reunite pentru protectia proprietatii intelectuale (BIRPI);
    (xiv) prin director general se intelege directorul general al Organizatiei;
    (xv) prin regulament de aplicare se intelege regulamentul de aplicare mentionat la art. 12

    CAP. 1
    Dispozitii de fond

    Art. 3
    Recunoasterea si efectele depozitului de microorganisme
    (1) a) Statele contractante care permit sau cer sa se constituie depozitul de microorganisme in scopul procedurii de brevetare recunosc, in acest sens, depozitul de microorganisme, efectuat la o autoritate de depozit internationala. Aceasta recunoastere cuprinde recunoasterea depozitului si a datei acestuia, astfel cum le indica autoritatea de depozit internationala, precum si recunoasterea faptului ca ceea ce s-a remis ca esantion este un esantion al microorganismului depus.
    b) Orice stat contractant poate cere o copie de pe adeverinta depozitului mentionat la lit. a), eliberata de autoritatea de depozit internationala.
    (2) In privinta problemelor reglementate prin prezentul tratat si prin regulamentul de aplicare, nici un stat contractant nu poate cere indeplinirea altor cerinte, diferite de cele prevazute in prezentul tratat si in regulamentul de aplicare, sau cerinte suplimentare.
    Art. 4
    Noul depozit
    (1) a) In cazul in care, pentru orice motiv existent, autoritatea de depozit internationala nu poate remite esantioane ale microorganismului depus, in special:
    (i) in cazul in care microorganismul nu mai este viabil; sau
    (ii) in cazul in care remiterea de esantioane ar necesita trimiterea lor in strainatate si cand restrictii la export sau la import impiedica trimiterea sau primirea de esantioane in strainatate, aceasta autoritate notifica depunatorului ca este in imposibilitate de a remite esantioane la scurt timp dupa ce a constatat aceasta imposibilitate si ii indica motivul; sub rezerva prevederilor alin. (2) si in conformitate cu dispozitiile prezentului alineat, depunatorul are dreptul sa efectueze un nou depozit al microorganismului care face obiectul depozitului initial.
    b) Noul depozit se efectueaza la autoritatea de depozit internationala la care a fost efectuat depozitul initial; cu toate acestea:
    (i) depozitul se efectueaza la o alta autoritate de depozit internationala, daca institutia la care a fost efectuat depozitul initial a incetat sa aiba statutul de autoritate de depozit internationala, fie in totalitate, fie in privinta tipului de microorganism caruia ii apartine microorganismul depus, sau daca autoritatea de depozit internationala la care s-a efectuat depozitul initial inceteaza, temporar sau definitiv, sa isi exercite functiile cu privire la microorganismele depuse;
    (ii) depozitul se poate efectua la o alta autoritate de depozit internationala in cazul mentionat la lit. a) pct. (ii).
    c) Orice depozit nou este insotit de o declaratie semnata de depunator, prin care acesta afirma ca microorganismul care face obiectul noului depozit este acelasi cu cel care facea obiectul depozitului initial. Daca afirmatia depunatorului este contestata, sarcina dovezii incumba conform dreptului aplicabil.
    d) Sub rezerva prevederilor lit. a) - c) si e), noul depozit este considerat ca si cum ar fi fost efectuat la data efectuarii depozitului initial, daca toate declaratiile anterioare cu privire la viabilitatea microorganismului care facea obiectul depozitului initial au indicat ca microorganismul este viabil si daca noul depozit a fost efectuat intr-un termen de 3 luni de la data la care depunatorul a primit notificarea mentionata la lit. a).
    e) In cazul in care se aplica prevederile lit. b) pct. (i) si cand depunatorul nu primeste notificarea mentionata la lit. a) intr-un termen de 6 luni de la data la care incetarea, limitarea sau oprirea exercitarii functiilor mentionate la lit. b) pct. (i) a fost publicata de Biroul international, termenul de 3 luni mentionat la lit. d) se calculeaza incepand de la data acestei publicari.
    (2) Dreptul mentionat la alin. (1) lit. a) nu este valabil in cazul in care microorganismul depus a fost transferat la o alta autoritate de depozit internationala, atata timp cat aceasta autoritate este in masura sa remita esantioane ale acestui microorganism.
    Art. 5
    Restrictii la export si la import
    Fiecare stat contractant recunoaste ca este de dorit, la un nivel inalt, ca, in cazul in care si in masura in care exportul de pe teritoriul sau sau importul pe teritoriul sau al unor tipuri de microorganisme este restrans, o astfel de restrictie sa nu se aplice microorganismelor care sunt depuse sau sunt destinate a fi depuse in conformitate cu prezentul tratat, decat in cazul in care restrictia este necesara cu privire la securitatea nationala sau la riscurile pentru sanatate ori pentru mediul inconjurator.
    Art. 6
    Statutul de autoritate de depozit internationala
    (1) Pentru a avea dreptul la statutul de autoritate de depozit internationala, o institutie de depozit trebuie sa fie situata pe teritoriul unui stat contractant si trebuie sa beneficieze de asigurari date de catre acest stat in conformitate cu care aceasta institutie indeplineste si va continua sa indeplineasca conditiile enumerate la alin. (2). Aceste asigurari pot fi, de asemenea, date de o organizatie interguvernamentala de proprietate industriala; in acest caz institutia de depozit trebuie sa fie situata pe teritoriul unui stat membru al acestei organizatii.
    (2) Institutia de depozit, in calitate de autoritate de depozit internationala, trebuie:
    (i) sa existe in mod permanent;
    (ii) sa posede, in conformitate cu regulamentul de aplicare, personalul si instalatiile necesare indeplinirii sarcinilor stiintifice si administrative ce ii revin conform prezentului tratat;
    (iii) sa fie impartiala si obiectiva;
    (iv) sa fie, in scopul efectuarii depozitului, la dispozitia tuturor depunatorilor in aceleasi conditii;
    (v) sa accepte in depozit microorganisme de toate tipurile sau de anumite tipuri, sa examineze viabilitatea lor si sa le conserve, in conformitate cu regulamentul de aplicare;
    (vi) sa elibereze depunatorului o adeverinta si orice declaratie ceruta cu privire la viabilitate, in conformitate cu regulamentul de aplicare;
    (vii) sa pastreze secretul cu privire la microorganismele depuse, in conformitate cu regulamentul de aplicare;
    (viii) sa remita, in conditiile si conform procedurii stabilite in regulamentul de aplicare, esantioane ale oricarui microorganism depus.
    (3) Regulamentul de aplicare prevede masurile ce trebuie luate:
    (i) in cazul in care o autoritate de depozit internationala inceteaza, temporar sau definitiv, sa isi exercite functiile cu privire la microorganismele depuse sau refuza sa accepte tipuri de microorganisme pe care ar trebui sa le accepte in baza asigurarilor date;
    (ii) in caz de incetare sau de limitare a statutului de autoritate de depozit internationala al unei autoritati de depozit internationale.
    Art. 7
    Dobandirea statutului de autoritate de depozit internationala
    (1) a) O institutie de depozit dobandeste statutul de autoritate de depozit internationala in baza unei comunicari scrise, care este adresata directorului general de catre statul contractant pe al carui teritoriu este situata institutia de depozit si care cuprinde o declaratie care contine asigurari potrivit carora institutia respectiva indeplineste si va continua sa indeplineasca conditiile enumerate la art. 6 alin. (2). Acest statut poate fi dobandit, de asemenea, in baza unei comunicari scrise care este adresata directorului general de catre o organizatie interguvernamentala de proprietate industriala si care cuprinde declaratia mentionata.
    b) Comunicarea contine, de asemenea, informatii cu privire la institutia de depozit, in conformitate cu regulamentul de aplicare, si poate indica data la care ar trebui sa produca efecte statutul de autoritate de depozit internationala.
    (2) a) Daca directorul general constata ca respectiva comunicare contine declaratia ceruta si ca toate informatiile cerute au fost primite, comunicarea se publica in scurt timp de catre Biroul international.
    b) Statutul de autoritate de depozit internationala se dobandeste de la data publicarii comunicarii sau, in cazul in care o data a fost indicata in baza prevederilor alin. (1) lit. b) si daca aceasta data este posterioara datei de publicare a comunicarii, cu incepere de la aceasta data.
    (3) Regulamentul de aplicare prevede detaliile procedurii mentionate la alin. (1) si (2).
    Art. 8
    Incetarea si limitarea statutului de autoritate de depozit internationala
    (1) a) Orice stat contractant sau orice organizatie interguvernamentala de proprietate industriala poate cere Adunarii sa decida incetarea statutului de autoritate de depozit internationala cu privire la o autoritate sau limitarea acestuia la anumite tipuri de microorganisme, pentru motivul ca cerintele enumerate la art. 6 nu au fost indeplinite sau nu mai sunt indeplinite. Cu toate acestea, o astfel de cerere nu poate fi prezentata de un stat contractant sau de o organizatie interguvernamentala de proprietate industriala cu privire la o autoritate de depozit internationala pentru care respectivul stat sau respectiva organizatie a facut declaratia mentionata la art. 7 alin. (1) lit. a).
    b) Inaintea prezentarii cererii in baza prevederilor lit. a), statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala notifica, prin intermediul directorului general, statului contractant sau organizatiei interguvernamentale de proprietate industriala care a facut comunicarea mentionata la art. 7 alin. (1) motivele cererii respective, in scopul ca respectivul stat sau respectiva organizatie sa poata lua, intr-un termen de 6 luni de la data notificarii, masurile corespunzatoare pentru ca prezentarea cererii sa nu mai fie necesara.
    c) Adunarea, daca constata ca cererea este intemeiata, decide incetarea statutului de autoritate de depozit internationala al autoritatii mentionate la lit. a) sau limitarea acestuia la anumite tipuri de microorganisme. Decizia Adunarii necesita o majoritate de doua treimi din numarul voturilor exprimate in favoarea cererii.
    (2) a) Statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala care a facut declaratia mentionata la art. 7 alin. 1) lit. a) poate, printr-o comunicare adresata directorului general, sa retraga aceasta declaratie complet sau numai pentru anumite tipuri de microorganisme si, in orice caz, trebuie sa o faca in situatia si in masura in care asigurarile sale nu mai sunt aplicabile.
    b) Cu incepere de la data prevazuta in regulamentul de aplicare o astfel de comunicare conduce, daca se refera la declaratie in intregime, la incetarea statutului de autoritate de depozit internationala sau, daca se refera numai la anumite tipuri de microorganisme, la o limitare corespunzatoare a respectivului statut.
    (3) Regulamentul de aplicare prevede detaliile procedurii mentionate la alin. (1) si (2).
    Art. 9
    Organizatii interguvernamentale de proprietate industriala
    (1) a) Orice organizatie interguvernamentala careia mai multe state i-au incredintat sarcina de a elibera brevete cu caracter regional si ale carei state membre sunt membre ale Uniunii Internationale pentru Protectia Proprietatii Industriale (Uniunea de la Paris) poate prezenta directorului general o declaratie potrivit careia accepta obligatia de recunoastere prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. a), obligatie privind cerintele mentionate la art. 3 alin. (2), si toate efectele dispozitiilor prezentului tratat si ale regulamentului de aplicare, care sunt aplicabile organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala. Daca declaratia este prezentata inaintea intrarii in vigoare a prezentului tratat in conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1), declaratia mentionata in fraza precedenta produce efecte la data intrarii in vigoare a tratatului. Daca declaratia este prezentata dupa intrarea in vigoare a tratatului, declaratia respectiva produce efecte la 3 luni de la prezentarea ei, cu conditia ca in aceasta declaratie sa nu fie indicata o data ulterioara. In acest din urma caz, declaratia produce efecte la data astfel indicata.
    b) Organizatia are dreptul prevazut la art. 3 alin. (1) lit. b).
    (2) In caz de revizuire sau de modificare a oricarei dispozitii a prezentului tratat sau a regulamentului de aplicare, care afecteaza organizatiile interguvernamentale de proprietate industriala, orice organizatie interguvernamentala de proprietate industriala isi poate retrage declaratia mentionata la alin. (1) printr-o notificare adresata directorului general. Retragerea produce efecte:
    (i) la data intrarii in vigoare a revizuirii sau a modificarii, daca notificarea a fost primita inainte de aceasta data;
    (ii) la data indicata in notificare, daca notificarea a fost primita dupa data mentionata la pct. (i) sau, in lipsa unei astfel de indicatii, la 3 luni de la data la care a fost primita notificarea.
    (3) In afara de cazul mentionat la alin. (2), orice organizatie de proprietate industriala isi poate retrage declaratia mentionata la alin. (1) lit. a) printr-o notificare adresata directorului general. Retragerea produce efecte la 2 ani de la data la care directorul general a primit notificarea. Nici o notificare de retragere conform prevederilor prezentului alineat nu se poate primi in timpul unei perioade de 5 ani incepand de la data la care declaratia a inceput sa produca efecte.
    (4) Retragerea mentionata la alin. (2) sau (3) de catre o organizatie interguvernamentala de proprietate industriala, a carei comunicare conform art. 7 alin. (1) a condus la dobandirea de catre o institutie de depozit a statutului de autoritate de depozit internationala, are ca efect incetarea acestui statut la un an de la data la care directorul general a primit notificarea de retragere.
    (5) Orice declaratie mentionata la alin. (1) lit. a), orice notificare de retragere mentionata la alin. (2) sau (3), orice asigurari date in baza art. 6 alin. (1) fraza a doua, cuprinse intr-o declaratie prezentata conform art. 7 alin. (1) lit. a), orice cerere facuta in baza art. 8 alin. (1) si orice comunicare de retragere mentionata la art. 8 alin. (2) necesita aprobarea prealabila expresa a organului suveran al organizatiei interguvernamentale de proprietate industriala ai carui membri sunt toate statele membre ale respectivei organizatii si in cadrul caruia deciziile sunt luate de reprezentantii oficiali ai guvernelor acestor state.

    CAP. 2
    Dispozitii administrative

    Art. 10
    Adunarea
    (1) a) Adunarea este compusa din state contractante.
    b) Fiecare stat contractant este reprezentat printr-un delegat, care poate fi asistat de supleanti, de consilieri si de experti.
    c) Fiecare organizatie interguvernamentala de proprietate industriala este reprezentata prin observatori speciali la reuniunile Adunarii si de orice comitet si grup de lucru create de Adunare.
    d) Orice stat care nu este membru al Uniunii, dar este membru al Organizatiei sau al Uniunii Internationale pentru Protectia Proprietatii Industriale (Uniunea de la Paris) si orice organizatie interguvernamentala specializata in domeniul brevetelor, care nu este o organizatie interguvernamentala de proprietate industriala in sensul art. 2 pct. (v), pot fi reprezentate prin observatori la reuniunile Adunarii si, daca Adunarea decide astfel, la reuniunile oricarui comitet sau grup de lucru creat de Adunare.
    (2) a) Adunarea:
    (i) trateaza toate problemele privind mentinerea si dezvoltarea Uniunii si aplicarea prezentului tratat;
    (ii) exercita drepturile care ii sunt conferite in mod special si indeplineste sarcinile care ii sunt atribuite in mod special prin prezentul tratat;
    (iii) da directorului general directive cu privire la pregatirea conferintelor de revizuire;
    (iv) examineaza si aproba rapoartele si activitatile directorului general cu privire la Uniune si ii da toate directivele utile cu privire la problemele ce sunt de competenta Uniunii;
    (v) creeaza comitetele si grupele de lucru pe care le considera utile pentru a facilita activitatile Uniunii;
    (vi) decide, sub rezerva prevederilor alin. (1) lit. d), care sunt statele, altele decat statele contractante, care sunt organizatiile interguvernamentale, altele decat organizatiile interguvernamentale de proprietate industriala in sensul art. 2 pct. (v) si care sunt organizatiile internationale neguvernamentale care sunt admise la reuniunile sale in calitate de observatori si decide masura in care autoritatile de depozit internationale sunt admise la reuniunile sale in calitate de observatori;
    (vii) intreprinde orice alta actiune adecvata in vederea realizarii obiectivelor Uniunii;
    (viii) indeplineste orice alte functii utile in cadrul prezentului tratat.
    b) In problemele care intereseaza, de asemenea, si alte uniuni administrate de Organizatie, Adunarea hotaraste dupa ce a luat cunostinta de avizul Comitetului de coordonare al Organizatiei.
    (3) Un delegat nu poate reprezenta decat un singur stat contractant si nu poate vota decat in numele acestuia.
    (4) Fiecare stat contractant dispune de un vot.
    (5) a) Jumatate din numarul statelor contractante constituie cvorumul.
    b) Daca acest cvorum nu se realizeaza, Adunarea poate lua hotarari; totusi aceste decizii, cu exceptia celor care privesc procedura Adunarii, nu devin executorii decat in masura in care cvorumul si majoritatea cerute sunt indeplinite pe calea votului prin corespondenta, prevazut prin regulamentul de aplicare.
    (6) a) Sub rezerva prevederilor art. 8 alin. (1) lit. c), ale art. 12 alin. (4) si ale art. 14 alin. (2) lit. b), deciziile Adunarii sunt luate cu majoritatea voturilor exprimate.
    b) Abtinerea nu este considerata vot.
    (7) a) Adunarea se reuneste o data la 2 ani in sesiune ordinara, la convocarea directorului general si, pe cat posibil, in aceeasi perioada si in acelasi loc cu Adunarea generala a Organizatiei.
    b) Adunarea se reuneste in sesiune extraordinara la convocarea adresata de directorul general, fie la initiativa acestuia, fie la cererea unei patrimi din numarul statelor contractante.
    c) Adunarea adopta regulamentul sau interior.
    Art. 11
    Biroul international
    (1) Biroul international:
    (i) indeplineste sarcinile administrative ce revin Uniunii, indeosebi cele care ii sunt conferite in mod special prin prezentul tratat si prin regulamentul de aplicare sau de catre Adunare;
    (ii) asigura secretariatul conferintelor de revizuire, al Adunarii, al comitetelor si al grupelor de lucru create de Adunare si al oricarei alte reuniuni convocate de catre directorul general, care se refera la probleme privind Uniunea.
    (2) Directorul general este cel mai inalt functionar al Uniunii si o reprezinta.
    (3) Directorul general convoaca toate reuniunile care trateaza probleme ce intereseaza Uniunea.
    (4) a) Directorul general si orice membru al personalului desemnat de acesta participa, fara drept de vot, la toate reuniunile Adunarii, ale comitetelor si ale grupelor de lucru create de Adunare si la orice alta reuniune convocata de directorul general, care trateaza probleme ce intereseaza Uniunea.
    b) Directorul general sau un membru al personalului desemnat de acesta este, din oficiu, secretarul Adunarii si al comitetelor, al grupelor de lucru si al altor reuniuni mentionate la lit. a).
    (5) a) Directorul general pregateste conferintele de revizuire potrivit directivelor Adunarii.
    b) Directorul general poate consulta organizatiile interguvernamentale si organizatiile internationale neguvernamentale cu privire la pregatirea conferintelor de revizuire.
    c) Directorul general si persoanele desemnate de acesta participa, fara drept de vot, la discutiile din timpul conferintelor de revizuire.
    d) Directorul general sau orice membru al personalului desemnat de acesta este, din oficiu, secretarul oricarei conferinte de revizuire.
    Art. 12
    Regulamentul de aplicare
    (1) Regulamentul de aplicare contine reguli cu privire la:
    (i) problemele la care prezentul tratat trimite, in mod expres, la regulamentul de aplicare sau prevede, in mod expres, ca ele sunt sau vor fi obiect de dispozitii;
    (ii) orice conditii, probleme sau proceduri cu caracter administrativ;
    (iii) orice detalii utile in vederea aplicarii dispozitiilor prezentului tratat.
    (2) Regulamentul de aplicare a prezentului tratat este adoptat o data cu tratatul si este anexat la acesta.
    (3) Adunarea poate modifica regulamentul de aplicare.
    (4) a) Sub rezerva lit. b), adoptarea oricarei modificari a regulamentului de aplicare necesita doua treimi din numarul voturilor exprimate.
    b) Pentru adoptarea oricarei modificari referitoare la remiterea, de catre autoritatile de depozit internationale, de esantioane ale microorganismelor depuse, se cere ca nici un stat contractant sa nu voteze impotriva modificarii propuse.
    (5) In caz de neconcordante intre textul prezentului tratat si cel al regulamentului de aplicare, se aplica textul tratatului.

    CAP. 3
    Revizuire si modificare

    Art. 13
    Revizuirea tratatului
    (1) Prezentul tratat poate fi revizuit periodic prin conferinte ale statelor contractante.
    (2) Convocarea conferintelor de revizuire se hotaraste de catre Adunare.
    (3) Art. 10 si 11 pot fi modificate fie de catre o conferinta de revizuire, fie in conformitate cu prevederile art. 14.
    Art. 14
    Modificarea anumitor dispozitii ale tratatului
    (1) a) Propuneri de modificare a art. 10 si 11, facute in baza prezentului articol, pot fi prezentate de catre orice stat contractant sau de directorul general.
    b) Aceste propuneri se comunica de catre directorul general statelor contractante cu cel putin 6 luni inainte de a fi supuse examinarii Adunarii.
    (2) a) Orice modificare a articolelor mentionate la alin. (1) se adopta de catre Adunare.
    b) Adoptarea oricarei modificari a art. 10 necesita patru cincimi din numarul voturilor exprimate; adoptarea oricarei modificari a art. 11 necesita trei patrimi din numarul voturilor exprimate.
    (3) a) Orice modificare a articolelor mentionate la alin. (1) intra in vigoare la o luna de la primirea de catre directorul general a notificarilor scrise de acceptare, efectuata in conformitate cu regulile lor constitutionale respective, din partea a trei patrimi din numarul statelor contractante care erau membre ale Adunarii la data cand aceasta a adoptat modificarea.
    b) Orice modificare a acestor articole astfel acceptata leaga toate statele contractante care erau state contractante la data la care Adunarea a adoptat modificarea, intelegandu-se ca orice modificare ce creeaza obligatii financiare pentru respectivele state contractante sau care mareste aceste obligatii nu leaga decat pe acelea dintre ele care au notificat acceptarea lor pentru aceasta modificare.
    c) Orice modificare acceptata si intrata in vigoare in conformitate cu lit. a) leaga toate statele care devin state contractante dupa data la care modificarea a fost adoptata de catre Adunare.

    CAP. 4
    Clauze finale

    Art. 15
    Modalitati pentru a deveni parte la tratat
    (1) Orice stat membru al Uniunii Internationale pentru Protectia Proprietatii Industriale (Uniunea de la Paris) poate deveni parte la prezentul tratat prin:
    (i) semnare, urmata de depunerea unui instrument de ratificare; sau
    (ii) depunerea unui instrument de aderare.
    (2) Instrumentele de ratificare sau de aderare se depun la directorul general.
    Art. 16
    Intrarea in vigoare a tratatului
    (1) Prezentul tratat intra in vigoare, in ceea ce priveste primele cinci state care si-au depus instrumentele lor de ratificare sau de aderare, la 3 luni de la data la care a fost depus al cincilea instrument de ratificare sau de aderare.
    (2) Prezentul tratat intra in vigoare, in privinta oricarui alt stat, la 3 luni de la data la care acest stat si-a depus instrumentul de ratificare sau de aderare, cu conditia cu o data posterioara sa nu fie indicata in instrumentul de ratificare sau de aderare. In acest din urma caz, prezentul tratat intra in vigoare, in privinta acestui stat, la data astfel indicata.
    Art. 17
    Denuntarea tratatului
    (1) Orice stat contractant poate denunta prezentul tratat printr-o notificare adresata directorului general.
    (2) Denuntarea produce efecte la 2 ani de la data la care directorul general a primit notificarea.
    (3) Posibilitatea de a denunta prezentul tratat, prevazuta la alin. (1), nu poate fi exercitata de catre un stat contractant inaintea expirarii unui termen de 5 ani de la data la care acesta a devenit parte la prezentul tratat.
    (4) Denuntarea prezentului tratat de catre un stat contractant care a facut o declaratie mentionata la art. 7 alin. (1) lit. a) cu privire la o institutie de depozit care a dobandit astfel statutul de autoritate de depozit internationala are ca efect incetarea acestui statut la un an de la data la care directorul general a primit notificarea mentionata la alin. (1).
    Art. 18
    Semnarea si limbile tratatului
    (1) a) Prezentul tratat este semnat intr-un singur exemplar original, in limbile franceza si engleza, cele doua texte avand valoare egala.
    b) Texte oficiale ale prezentului tratat se stabilesc de catre directorul general, dupa consultarea guvernelor interesate si, in doua luni dupa semnarea prezentului tratat, in alte limbi in care a fost semnata Conventia instituind Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale.
    c) Texte oficiale ale prezentului tratat se stabilesc de catre directorul general, dupa consultarea guvernelor interesate, in limbile germana, araba, italiana, japoneza si portugheza si in alte limbi pe care le poate indica Adunarea.
    (2) Prezentul tratat ramane deschis spre semnare la Budapesta pana la data de 31 decembrie 1977.
    Art. 19
    Depozitul tratatului; transmiterea de copii; inregistrarea tratatului
    (1) Exemplarul original al prezentului tratat, in situatia in care nu mai este deschis spre semnare, se depune la directorul general.
    (2) Directorul general certifica si transmite doua copii de pe prezentul tratat si de pe regulamentul de aplicare guvernelor tuturor statelor mentionate la art. 15 alin. (1) si organizatiilor interguvernamentale care pot prezenta o declaratie in conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) lit. a), precum si, la cerere, guvernului oricarui alt stat.
    (3) Directorul general ia masuri pentru inregistrarea prezentului tratat la Secretariatul Organizatiei Natiunilor Unite.
    (4) Directorul general certifica si transmite doua copii de pe orice modificare a prezentului tratat si a regulamentului de aplicare tuturor statelor contractante si tuturor organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala, precum si, la cerere, guvernului oricarui alt stat si oricarei alte organizatii interguvernamentale care poate prezenta o declaratie in conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) lit. a).
    Art. 20
    Notificari
    Directorul general notifica statelor contractante, organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala si statelor care nu sunt membre ale Uniunii, dar sunt membre ale Uniunii Internationale pentru Protectia Proprietatii Industriale (Uniunea de la Paris):
    (i) semnaturile depuse conform art. 18;
    (ii) depunerea instrumentelor de ratificare sau de aderare conform art. 15 alin. (2);
    (iii) declaratiile prezentate conform art. 9 alin. (1) lit. a) si notificarile de retragere conform art. 9 alin. (2) sau (3);
    (iv) data intrarii in vigoare a prezentului tratat conform art. 16 alin. (1);
    (v) comunicarile conform art. 7 si 8 si deciziile conform art. 8;
    (vi) acceptarile de modificare a prezentului tratat conform art. 14 alin. (3);
    (vii) modificarile regulamentului de aplicare;
    (viii) datele de intrare in vigoare a modificarilor tratatului sau ale regulamentului de aplicare;
    (ix) orice denuntare notificata conform art. 17.

                             REGULAMENT
de aplicare a Tratatului de la Budapesta privind recunoasterea internationala a depozitului de microorganisme in scopul procedurii de brevetare

    REGULA 1
    Expresii prescurtate si interpretarea cuvantului semnatura

    1.1. Tratat
    In sensul prezentului regulament de aplicare, prin tratat se intelege Tratatul de la Budapesta privind recunoasterea internationala a depozitului de microorganisme in scopul procedurii de brevetare.
    1.2. Articol
    In sensul prezentului regulament de aplicare, prin articol se intelege articolul indicat in tratat.
    1.3. Semnatura
    In sensul prezentului regulament de aplicare, in cazul in care legea statului pe al carui teritoriu este situata o autoritate de depozit internationala cere utilizarea unui sigiliu in locul unei semnaturi, se intelege ca termenul semnatura inseamna sigiliul acestei autoritati.

    REGULA 2
    Autoritati de depozit internationale

    2.1. Statut juridic
    Autoritatea de depozit internationala poate fi un organism public, precum si orice institutie publica, atasata unei administratii publice, alta decat guvernul central sau o intreprindere particulara.
    2.2. Personal si instalatii
    Conditiile mentionate la art. 6 alin. (2) pct. (ii) sunt, in special, urmatoarele:
    (i) personalul si instalatiile autoritatii de depozit internationale trebuie sa ii permita conservarea microorganismelor depuse intr-un mod care sa garanteze viabilitatea lor si lipsa contaminarii;
    (ii) autoritatea de depozit internationala trebuie sa prevada pentru conservarea microorganismelor masuri suficiente de securitate pentru a reduce la minimum riscul pierderii microorganismelor depuse la aceasta.
    2.3. Remiterea de esantioane
    Conditiile mentionate la art. 6 alin. (2) pct. (viii) cuprind, in special, conditia conform careia autoritatea de depozit internationala trebuie sa remita rapid si intr-un mod convenabil esantioane ale microorganismelor depuse.

    REGULA 3
    Dobandirea statutului de autoritate de depozit internationala

    3.1. Comunicare
    a) Comunicarea mentionata la art. 7 alin. (1) este adresata, in cazul unui stat contractant, directorului general, pe cale diplomatica, sau, in cazul unei organizatii interguvernamentale de proprietate industriala, prin cel mai inalt functionar al sau.
    b) Comunicarea:
    (i) indica denumirea si adresa institutiei de depozit la care se refera;
    (ii) contine informatii detaliate cu privire la capacitatea institutiei respective de a indeplini conditiile enumerate la art. 6 alin. (2), precum si informatii cu privire la statutul sau juridic, la nivelul stiintific, la personalul si la instalatiile sale;
    (iii) in cazul in care institutia respectiva are intentia sa nu accepte in depozit decat anumite tipuri de microorganisme, precizeaza aceste tipuri;
    (iv) indica cuantumul taxelor pe care institutia respectiva le va percepe, in cazul in care aceasta va dobandi statutul de autoritate de depozit internationala, pentru conservarea, declaratiile cu privire la viabilitate si pentru remiterea de esantioane de microorganisme;
    (v) indica limba oficiala sau limbile oficiale ale institutiei respective;
    (vi) daca este cazul, indica data mentionata la art. 7 alin. (1) lit. b).
    3.2. Tratamentul comunicarii
    Daca comunicarea este conforma cu prevederile art. 7 alin. (1) si ale regulii 3.1, directorul general o notifica, in termen scurt, tuturor statelor contractante si tuturor organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala, iar Biroul international o publica in termen scurt.
    3.3. Extinderea listei cuprinzand tipurile de microorganisme acceptate
    Statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala, care a facut comunicarea mentionata la art. 7 alin. (1), poate ulterior, in orice moment, sa notifice directorului general ca asigurarile sale se intind la tipuri specifice de microorganisme asupra carora asigurarile nu se intindeau pana in acel moment. Intr-un asemenea caz, in ceea ce priveste tipurile suplimentare de microorganisme, prevederile art. 7 si ale regulilor 3.1 si 3.2 se aplica prin analogie.

    REGULA 4
    Incetarea sau limitarea statutului de autoritate de depozit internationala

    4.1. Cererea; tratamentul cererii
    a) Cererea mentionata la art. 8 alin. (1) lit. a) este adresata directorului general in conformitate cu dispozitiile regulii 3.1 alin. a).
    b) Cererea:
    (i) indica denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale la care se refera;
    (ii) in cazul in care aceasta nu se refera decat la anumite tipuri de microorganisme, precizeaza aceste tipuri;
    (iii) indica in detaliu faptele pe care se bazeaza.
    c) Daca cererea este conforma prevederilor alin. a) si b), directorul general o notifica, in termen scurt, tuturor statelor contractante si tuturor organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala.
    d) Sub rezerva prevederilor alin. e), Adunarea examineaza propunerea cel mai devreme la 6 luni si cel mai tarziu la 8 luni de la data notificarii cererii.
    e) In cazul in care, potrivit avizului directorului general, respectarea termenului prevazut la alin. d) ar putea pune in pericol interesele solicitantilor efectivi sau potentiali, directorul general poate convoca Adunarea la o data anterioara datei expirarii termenului de 6 luni prevazut la alin. d).
    f) Daca Adunarea decide sa inceteze statutul de autoritate de depozit internationala sau sa il limiteze la anumite tipuri de microorganisme, decizia produce efecte la 3 luni de la data la care a fost luata.
    4.2. Comunicarea; data efectiva; tratamentul comunicarii
    a) Comunicarea mentionata la art. 8 alin. (2) lit. a) este adresata directorului general in conformitate cu dispozitiile regulii 3.1 alin. a).
    b) Comunicarea:
    (i) indica denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale la care se refera;
    (ii) in cazul in care aceasta nu se refera decat la anumite tipuri de microorganisme, precizeaza aceste tipuri;
    (iii) in cazul in care statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala care face comunicarea doreste ca efectele prevazute la art. 8 alin. (2) lit. b) sa se produca la o data posterioara expirarii unui termen de 3 luni de la data comunicarii, indica aceasta data posterioara.
    c) In cazul aplicarii prevederilor alin. b) pct. (iii), efectele prevazute la art. 8 alin. (2) lit. b) se produc la data indicata in baza respectivului alineat din comunicare; in caz contrar, ele se produc la expirarea unui termen de 3 luni de la data comunicarii.
    d) Directorul general notifica, in termen scurt, tuturor statelor contractante si tuturor organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala orice comunicare primita in baza art. 8 alin. (2), precum si data sa efectiva in baza alin. c). Un aviz corespunzator este publicat, in termen scurt, de Biroul international.
    4.3. Consecinte pentru depozite
    In caz de incetare sau de limitare a statutului de autoritate de depozit internationala in baza art. 8 alin. (1) si (2), art. 9 alin. (4) sau art. 17 alin. (4), regula 5.1. se aplica prin analogie.

    REGULA 5
    Carenta autoritatii de depozit internationale

    5.1. Incetarea exercitarii functiilor privind microorganismele depuse
    a) Daca o autoritate de depozit internationala inceteaza, temporar sau definitiv, sa indeplineasca sarcinile care ii revin in baza tratatului si a prezentului regulament de aplicare cu privire la microorganismele depuse de ea, statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala, care i-a oferit acestei autoritati asigurari in baza art. 6 alin. (1):
    (i) asigura, in masura posibilului, transferul de esantioane ale tuturor acestor microorganisme, in termen scurt si fara deteriorare sau contaminare, de la autoritatea respectiva (autoritatea falimentara) la o alta autoritate de depozit internationala (autoritatea inlocuitoare);
    (ii) asigura, in masura posibilului, transmiterea la autoritatea inlocuitoare, in termen scurt, a oricarei corespondente sau a oricarei alte comunicari adresate autoritatii falimentare, precum si a tuturor dosarelor si a celorlalte informatii pertinente pe care le poseda aceasta autoritate cu privire la microorganismele respective;
    (iii) asigura, in masura posibilului, notificarea in termen scurt, de catre autoritatea falimentara, a incetarii exercitarii functiilor si a transferurilor efectuate, tuturor solicitantilor interesati;
    (iv) notifica, in termen scurt, directorului general incetarea exercitarii functiilor si intinderea sa, precum si masurile luate de respectivul stat contractant sau de respectiva organizatie interguvernamentala de proprietate industriala, in baza pct. (i) - (iii).
    b) Directorul general transmite, in termen scurt, statelor contractante si organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala, precum si oficiilor de proprietate industriala notificarea primita in baza prevederilor alin. a) pct. (iv); notificarea facuta de directorul general si notificarea pe care acesta a primit-o sunt publicate, in termen scurt, de Biroul international.
    c) In baza procedurii de brevetare care este aplicabila, se poate cere ca solicitantul, in cazul in care primeste adeverinta prevazuta la regula 7.5, sa notifice, in termen scurt, oricarui oficiu de proprietate industriala la care a fost prezentata o cerere de brevet si luand in considerare depozitul initial, noul numar de ordine atribuit depozitului de catre autoritatea inlocuitoare.
    d) Autoritatea inlocuitoare mentine, intr-o forma adecvata, pe langa noul numar de ordine, numarul de ordine atribuit de autoritatea falimentara.
    e) Pe langa orice transfer efectuat in baza prevederilor alin. a) pct. (i), autoritatea falimentara transfera, in masura posibilului, la cererea solicitantului, un esantion al oricarui microorganism depus la aceasta, precum si copii de pe orice corespondenta sau comunicare si de pe toate dosarele si celelalte informatii pertinente, mentionate la alin. a) pct. (ii), oricarei autoritati de depozit internationale, alta decat autoritatea inlocuitoare, pe care o indica solicitantul, cu conditia ca solicitantul sa plateasca autoritatii falimentare toate cheltuielile ce decurg din acest transfer. Solicitantul plateste taxa pentru conservarea respectivului esantion autoritatii de depozit internationale pe care a indicat-o.
    f) La cererea solicitantului interesat, autoritatea falimentara pastreaza, in masura posibilului, esantioane ale microorganismelor depuse la aceasta.
    5.2. Refuzul de acceptare a anumitor tipuri de microorganisme
    a) Daca o autoritate de depozit internationala refuza sa accepte in depozit unul dintre tipurile de microorganisme pe care ar trebui sa le accepte in baza asigurarilor oferite, statul contractant sau organizatia interguvernamentala de proprietate industriala care a facut, cu privire la aceasta autoritate, declaratia mentionata la art. 7 alin. (1) lit. a) notifica, in termen scurt, directorului general faptele respective si masurile care au fost luate.
    b) Directorul general transmite, in termen scurt, celorlalte state contractante si organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala notificarea primita in baza prevederilor alin. a); notificarea facuta de directorul general si notificarea pe care acesta a primit-o sunt publicate, in termen scurt, de Biroul international.

    REGULA 6
    Modalitatile de efectuare a depozitului initial si a noului depozit

    6.1. Depozitul initial
    a) Microorganismul transmis de solicitant autoritatii de depozit internationale este insotit, in afara cazului in care se aplica prevederile regulii 6.2, de o declaratie scrisa care poarta semnatura solicitantului si care contine:
    (i) indicatia ca depozitul este efectuat in baza tratatului si angajarea de a nu il retrage in timpul perioadei precizate la regula 9.1;
    (ii) numele si adresa solicitantului;
    (iii) descrierea detaliata a conditiilor care trebuie sa fie intrunite pentru a cultiva microorganismul, pentru a-l conserva si pentru a-i controla viabilitatea si, in afara de aceasta, in cazul in care depozitul se refera la un amestec de microorganisme, descrierea componentelor amestecului si cel putin a uneia dintre metodele care permit verificarea prezentei lor;
    (iv) referinta de identificare (de exemplu, numar sau simboluri) data de solicitant microorganismului;
    (v) indicarea proprietatilor microorganismului, care prezinta sau pot prezenta pericole pentru sanatate sau pentru mediul inconjurator, ori indicarea ca solicitantul nu are cunostinta de astfel de proprietati.
    b) Se recomanda cu insistenta ca declaratia scrisa, mentionata la alin. a), sa contina descrierea stiintifica si/sau taxonomica propusa a microorganismului depus.
    6.2. Noul depozit
    a) Sub rezerva prevederilor alin. b), in cazul noului depozit, efectuat in baza art. 4, microorganismul transmis de solicitant autoritatii de depozit internationale este insotit de o copie de pe adeverinta referitoare la depozitul anterior, de o copie de pe cea mai recenta declaratie privind viabilitatea microorganismului care facea obiectul depozitului anterior, indicand ca microorganismul este viabil, precum si de o declaratie scrisa care poarta semnatura solicitantului si care contine:
    (i) indicatiile mentionate la regula 6.1 alin. a) pct. (i) - (v);
    (ii) o declaratie care mentioneaza motivul aplicabil in baza art. 4 alin. (1) lit. a) pentru care noul depozit este efectuat, o declaratie care afirma ca microorganismul care face obiectul noului depozit este acelasi cu cel care facea obiectul depozitului anterior si indicarea datei la care solicitantul a primit notificarea mentionata la art. 4 alin. (1) lit. a) sau, dupa caz, a datei publicarii mentionate la art. 4 alin. (1) lit. e);
    (iii) in cazul in care o descriere stiintifica si/sau taxonomica propusa a fost indicata in legatura cu depozitul anterior, cea mai recenta descriere stiintifica si/sau taxonomica propusa, asa cum a fost comunicata autoritatii de depozit internationale la care a fost efectuat depozitul anterior.
    b) In cazul in care noul depozit este efectuat la autoritatea de depozit internationala la care depozitul anterior a fost efectuat, prevederile alin. a) pct. (i) nu se aplica.
    c) In sensul prevederilor alin. a) si b) si ale regulii 7.4, prin depozit anterior se intelege:
    (i) in cazul in care noul depozit a fost precedat de unul sau de mai multe alte depozite noi: cel mai recent dintre aceste depozite noi;
    (ii) in cazul in care noul depozit nu a fost precedat de unul sau de mai multe alte depozite noi: depozitul initial.
    6.3. Cerintele autoritatii de depozit internationale
    a) Orice autoritate de depozit internationala poate solicita:
    (i) ca microorganismul sa fie depus sub forma si in cantitatea care sunt necesare in sensul tratatului si al prezentului regulament de aplicare;
    (ii) sa fie oferit un formular stabilit de aceasta autoritate si care sa fie completat in conformitate de solicitant, in sensul procedurilor administrative ale acestei autoritati;
    (iii) ca declaratia scrisa, mentionata la regula 6.1 alin. a) sau la regula 6.2 alin. a), sa fie redactata in limba sau intr-una dintre limbile desemnate de aceasta autoritate, tinand seama ca aceasta desemnare trebuie sa includa, in orice caz, limba/limbile oficiala/oficiale indicata/indicate la regula 3.1 alin. b) pct. (v);
    (iv) sa fie platita taxa de conservare mentionata la regula 12.1 alin. a) pct. (i); si
    (v) in masura in care legea aplicabila o permite, solicitantul sa incheie cu aceasta autoritate un contract care sa defineasca responsabilitatile solicitantului si ale respectivei autoritati.
    b) Orice autoritate de depozit internationala comunica, daca este cazul, aceste cerinte si orice modificari ale acestora Biroului international.
    6.4. Procedura de acceptare
    a) Autoritatea de depozit internationala refuza acceptarea microorganismului si notifica solicitantului imediat, in scris, refuzul, indicand motivele:
    (i) daca microorganismul nu apartine unui tip de microorganism la care se intind asigurarile oferite in baza regulii 3.1. alin. b) pct. (iii) sau 3.3;
    (ii) daca microorganismul are proprietati exceptionale, astfel incat autoritatea de depozit internationala nu este in masura, din punct de vedere tehnic, sa isi indeplineasca sarcinile care ii revin in baza tratatului si a prezentului regulament de aplicare; sau
    (iii) daca depozitul este primit intr-o stare care indica clar ca microorganismul lipseste sau care exclude, din motive stiintifice, acceptarea microorganismului.
    b) Sub rezerva prevederilor alin. a), autoritatea de depozit internationala accepta microorganismul, in cazul in care au fost indeplinite toate cerintele mentionate la regula 6.1 alin. a) sau 6.2 alin. a) si la regula 6.3 alin. a). Daca nu au fost indeplinite aceste cerinte, autoritatea de depozit internationala notifica acest fapt imediat, in scris, solicitantului, invitandu-l sa le indeplineasca.
    c) In cazul in care microorganismul a fost acceptat ca depozit initial sau ca nou depozit, data depozitului initial sau a noului depozit, dupa caz, este data la care microorganismul a fost primit de autoritatea de depozit internationala.
    d) Autoritatea de depozit internationala, la cererea solicitantului si cu conditia ca toate cerintele mentionate la alin. b) sa fi fost indeplinite, considera un microorganism, depus inaintea dobandirii de aceasta autoritate a statutului de autoritate de depozit internationala, ca fiind primit, in sensul tratatului, la data la care ea a dobandit acest statut.

    REGULA 7
    Adeverinta
    7.1. Eliberarea adeverintei
    In ceea ce priveste fiecare depozit de microorganism, care este efectuat la autoritatea de depozit internationala sau care este transferat la aceasta, autoritatea de depozit internationala elibereaza o adeverinta solicitantului, care atesta primirea si acceptarea microorganismului.
    7.2. Forma; limba; semnatura
    a) Adeverinta mentionata la regula 7.1 are forma stabilita pe un formular, denumit formular international, al carui model este stabilit de directorul general, in limbile indicate de Adunare.
    b) Orice cuvant sau orice litera inscrisa in adeverinta cu alte caractere decat latine trebuie sa figureze, de asemenea, prin transliterare, in caractere latine.
    c) Adeverinta poarta semnatura persoanei competente sau a persoanelor competente sa reprezinte autoritatea de depozit internationala sau a oricarui functionar al acestei autoritati, autorizat in conformitate de respectiva persoana sau de respectivele persoane.
    7.3. Continutul, in cazul unui depozit initial
    Adeverinta mentionata la regula 7.1 si eliberata in caz de depozit initial indica ca aceasta este eliberata de institutia de depozit in calitate de autoritate de depozit internationala, in baza tratatului, si contine, cel putin, indicatiile urmatoare:
    (i) denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale;
    (ii) numele si adresa solicitantului;
    (iii) data depozitului initial, astfel cum este definita la regula 6.4 alin. c);
    (iv) referinta de identificare (de exemplu: numar sau simboluri) data de solicitant microorganismului;
    (v) numarul de ordine atribuit depozitului de autoritatea de depozit internationala;
    (vi) in cazul in care declaratia scrisa, mentionata la regula 6.1 alin. a), cuprinde descrierea stiintifica si/sau taxonomica propusa a microorganismului, o mentiune a acestui fapt.
    7.4. Continutul, in cazul unui nou depozit
    Adeverinta mentionata la regula 7.1 si eliberata in cazul unui nou depozit efectuat in baza art. 4 este insotita de o copie de pe adeverinta referitoare la depozitul anterior [in sensul regulii 6.2 alin. c)] si de o copie de pe cea mai recenta declaratie privind viabilitatea microorganismului care facea obiectul depozitului anterior [in sensul regulii 6.2 alin. c)], indicand ca microorganismul este viabil, si contine cel putin:
    (i) denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale;
    (ii) numele si adresa solicitantului;
    (iii) data noului depozit, astfel cum este definita la regula 6.4 alin. c);
    (iv) referinta de identificare (de exemplu: numar sau simboluri) data de solicitant microorganismului;
    (v) numarul de ordine atribuit noului depozit de autoritatea de depozit internationala;
    (vi) indicarea motivului aplicabil si a datei aplicabile, mentionate de solicitant, in baza regulii 6.2 alin. a) pct. (ii);
    (vii) in cazul aplicarii regulii 6.2 alin. a) pct. (iii), o mentiune a faptului ca solicitantul a indicat o descriere stiintifica si/sau taxonomica propusa;
    (viii) numarul de ordine atribuit depozitului anterior [in sensul regulii 6.2 alin. c)].
    7.5. Continutul, in cazul transferului
    Autoritatea de depozit internationala la care sunt transferate esantioanele de microorganisme in baza regulii 5.1 alin. a) pct. (i) elibereaza solicitantului, pentru fiecare depozit in legatura cu care este transferat un esantion, o adeverinta in care se precizeaza ca este eliberata de institutia de depozit in calitate de autoritate de depozit internationala, in baza tratatului, si care contine cel putin:
    (i) denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale;
    (ii) numele si adresa solicitantului;
    (iii) data la care esantionul transferat a fost primit de autoritatea de depozit internationala (data transferului);
    (iv) referinta de identificare (de exemplu: numar sau simboluri) data de solicitant microorganismului;
    (v) numarul de ordine atribuit de autoritatea de depozit internationala;
    (vi) denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale de la care a fost efectuat transferul;
    (vii) numarul de ordine atribuit de autoritatea de depozit internationala de la care a fost efectuat transferul;
    (viii) in cazul in care declaratia scrisa, mentionata la regula 6.1 alin. a) sau 6.2 alin. a), continea descrierea stiintifica si/sau taxonomica propusa a microorganismului sau in cazul in care aceasta descriere stiintifica si/sau taxonomica propusa a fost indicata sau modificata ulterior, in baza regulii 8.1, o mentiune a acestui fapt.
    7.6. Comunicarea descrierii stiintifice si/sau taxonomice propuse
    La cererea oricarei parti care are dreptul sa remita un esantion al microorganismului in baza regulii 11.1, 11.2 sau 11.3, autoritatea de depozit internationala comunica acestei parti cea mai recenta descriere stiintifica si/sau taxonomica propusa, mentionata la regulile 6.1 alin. b), 6.2 alin. a) pct. (iii) sau 8.1 alin. b) pct. (iii).

    REGULA 8
    Indicatia ulterioara sau modificari ale descrierii stiintifice si/sau taxonomice propuse

    8.1. Comunicarea
    a) In cazul in care, in legatura cu depozitul unui microorganism, descrierea stiintifica si/sau taxonomica a microorganismului nu a fost indicata, solicitantul o poate indica ulterior sau, daca ea a fost indicata, o poate modifica.
    b) O astfel de indicatie ulterioara sau o astfel de modificare ulterioara este facuta printr-o comunicare scrisa, purtand semnatura solicitantului, adresata autoritatii de depozit internationale, care contine:
    (i) numele si adresa solicitantului;
    (ii) numarul de ordine atribuit de respectiva autoritate;
    (iii) descrierea stiintifica si/sau taxonomica a microorganismului, propusa;
    (iv) in caz de modificare, descrierea stiintifica precedenta si/sau descrierea taxonomica precedenta, propusa.
    8.2. Certificatul
    La cererea solicitantului care a facut comunicarea mentionata la regula 8.1, autoritatea de depozit internationala ii elibereaza un certificat care indica datele mentionate la regula 8.1. alin. b) pct. (i) - (iv) si data primirii acestei comunicari.

    REGULA 9
    Conservarea microorganismelor

    9.1. Durata conservarii
    Orice microorganism depus la o autoritate de depozit internationala este conservat de aceasta cu toata grija necesara privind viabilitatea sa si fara contaminare, pentru o perioada de cel putin 5 ani de la primirea de catre respectiva autoritate a celei mai recente cereri de remitere a unui esantion al microorganismului depus si, in toate cazurile, pentru o perioada de cel putin 30 de ani de la data depozitului.
    9.2. Secretul
    Autoritatea de depozit internationala nu ofera nici unei persoane informatii cu privire la faptul daca a fost depus un microorganism la aceasta in baza tratatului. In afara de aceasta, ea nu ofera nici unei persoane nici o informatie cu privire la orice microorganism depus la aceasta in baza tratatului, cu exceptia cazului in care nu este o autoritate sau o persoana fizica sau juridica care are dreptul sa obtina un esantion al respectivului microorganism in baza regulii 11 si sub rezerva acelorasi conditii care sunt prevazute in aceasta regula.

    REGULA 10
    Controlul viabilitatii si declaratia privind viabilitatea

    10.1. Obligatia de control
    Autoritatea de depozit internationala controleaza viabilitatea fiecarui microorganism depus la aceasta:
    (i) in termen scurt, in urma efectuarii oricarui depozit mentionat la regula 6 sau a oricarui transfer mentionat la regula 5.1;
    (ii) la intervale corespunzatoare, conform tipului microorganismului si conditiilor de conservare aplicabile, sau in orice moment, daca este necesar din motive tehnice;
    (iii) in orice moment, la cererea solicitantului.
    10.2. Declaratia privind viabilitatea
    a) Autoritatea de depozit internationala elibereaza o declaratie privind viabilitatea microorganismului depus:
    (i) solicitantului, in termen scurt, in urma efectuarii oricarui depozit mentionat la regula 6 sau a oricarui transfer mentionat la regula 5.1;
    (ii) solicitantului, la cererea sa, in orice moment dupa efectuarea depozitului sau a transferului;
    (iii) oficiului de proprietate industriala al autoritatii, alta decat acest oficiu, persoanei fizice sau juridice, alta decat solicitantul, careia i s-au remis esantioane ale microorganismului depus conform regulii 11, la cererea sa, o data cu remiterea sau in orice moment de la aceasta.
    b) Declaratia privind viabilitatea indica daca microorganismul este viabil sau daca nu mai este viabil si contine:
    (i) denumirea si adresa autoritatii de depozit internationale care o elibereaza;
    (ii) numele si adresa solicitantului;
    (iii) data mentionata la regula 7.3 pct. (iii) sau, daca a fost efectuat un nou depozit sau transfer, cea mai recenta dintre datele mentionate la regulile 7.4 pct. (iii) si 7.5 pct. (iii);
    (iv) numarul de ordine atribuit de respectiva autoritate de depozit internationala;
    (v) data controlului la care se refera;
    (vi) informatii despre conditiile in care a fost efectuat controlul de viabilitate, cu atat mai mult cu cat aceste informatii au fost cerute de destinatarul declaratiei privind viabilitatea si rezultatele controlului au fost negative.
    c) In cazul aplicarii prevederilor alin. a) pct. (ii) sau (iii), declaratia privind viabilitatea se refera la controlul cel mai recent al viabilitatii.
    d) In ceea ce priveste forma, limbile si semnatura, regula 7.2 se aplica, prin analogie, declaratiei privind viabilitatea.
    e) Declaratia privind viabilitatea se elibereaza gratuit in cazul mentionat la alin. a) pct. (i) sau daca aceasta este ceruta de un oficiu de proprietate industriala. Taxa datorata in baza regulii 12.1 alin. a) pct. (iii) cu privire la orice alta declaratie privind viabilitatea revine in sarcina partii care solicita declaratia si trebuie sa fie platita inaintea sau in momentul prezentarii cererii.

    REGULA 11
    Remiterea de esantioane

    11.1. Remiterea de esantioane oficiilor de proprietate industriala interesate
    Autoritatea de depozit internationala remite un esantion al oricarui microorganism depus la oficiul de proprietate industriala al oricarui stat contractant sau al oricarei organizatii interguvernamentale de proprietate industriala, la cererea acestui oficiu, cu conditia ca cererea sa fie insotita de o declaratie in termenii careia:
    (i) o cerere referitoare la depozitul microorganismului a fost prezentata la acest oficiu in vederea eliberarii unui brevet si obiectul sau se refera la microorganism sau la utilizarea acestuia;
    (ii) aceasta cerere este in curs de judecata in fata acestui oficiu sau a condus la eliberarea unui brevet;
    (iii) esantionul este necesar in scopul unei proceduri de brevetare care are efect in acest stat contractant sau in aceasta organizatie ori in statele sale membre;
    (iv) esantionul si orice informatie care il insoteste sau care se refera la el vor fi utilizate numai in scopul respectivei proceduri de brevetare.
    11.2. Remiterea de esantioane solicitantului sau cu autorizatia sa
    Autoritatea de depozit internationala remite un esantion al oricarui microorganism depus:
    (i) solicitantului, la cererea sa;
    (ii) oricarei autoritati sau oricarei persoane fizice sau juridice, denumita in cele ce urmeaza partea autorizata, la cererea acesteia, cu conditia ca cererea sa fie insotita de o declaratie a solicitantului care autorizeaza remiterea de esantioane solicitata.
    11.3. Remiterea de esantioane partilor care au dreptul la aceasta
    a) Autoritatea de depozit internationala remite un esantion al oricarui microorganism depus oricarei autoritati sau oricarei persoane fizice sau juridice, denumita in cele ce urmeaza partea atestata, la cererea acesteia, cu conditia ca cererea sa fie facuta pe un formular al carui continut este stabilit de Adunare si ca un oficiu de proprietate industriala sa ateste in acest formular:
    (i) ca o cerere care se refera la depozitul microorganismului a fost prezentata la acest oficiu in vederea eliberarii unui brevet si ca obiectul sau se refera la microorganism sau la utilizarea acestuia;
    (ii) ca, in afara de cazul in care se aplica cea de-a doua fraza a pct. (iii), o publicatie a fost realizata de acest oficiu in scopul procedurii de brevetare;
    (iii) fie ca partea certificata are dreptul la un esantion al microorganismului in virtutea dreptului care administreaza procedura de brevetare in fata acestui oficiu si ca, daca acest drept face ca dreptul la esantion sa depinda de anumite conditii, acest oficiu s-a asigurat ca aceste conditii au fost indeplinite in mod efectiv, fie ca partea atestata si-a depus semnatura pe un formular in fata acestui oficiu si ca, prin semnarea acestui formular, conditiile de remitere a unui esantion partii atestate sunt considerate indeplinite conform legii care administreaza procedura de brevetare in fata acestui oficiu; daca partea atestata are dreptul la esantion, in baza respectivului drept, inaintea unei publicari de catre respectivul oficiu in scopul procedurii de brevetare si daca o astfel de publicare nu a fost inca efectuata, certificarea indica in mod expres si mentioneaza, citand-o in mod obisnuit, dispozitia aplicabila a respectivului drept, inclusiv orice decizie judiciara.
    b) In ceea ce priveste brevetele eliberate si publicate de orice oficiu de proprietate industriala, acesta poate comunica, in mod periodic, oricarei autoritati de depozit internationale liste cuprinzand numerele de ordine atribuite de aceasta autoritate depozitelor de microorganisme la care se face referire in respectivele brevete. La solicitarea oricarei autoritati sau a oricarei persoane fizice sau juridice, denumita in cele ce urmeaza parte solicitanta, autoritatea de depozit internationala remite acesteia un esantion din orice microorganism al carui numar de ordine a fost astfel comunicat. In privinta microorganismelor depuse, ale caror numere de ordine au fost astfel comunicate, acest oficiu nu este obligat sa furnizeze atestarea mentionata la regula 11.3 alin. a).
    11.4. Reguli comune
    a) Orice cerere, declaratie, certificare sau comunicare mentionata la regulile 11.1, 11.2 si 11.3:
    (i) este redactata in limba franceza, engleza, spaniola sau rusa, daca este adresata unei autoritati de depozit internationale a carei limba oficiala este sau ale carei limbi oficiale sunt franceza, engleza, spaniola sau, respectiv, rusa; cu toate acestea, in cazul in care ea trebuie sa fie redactata in limba spaniola sau rusa, poate fi prezentata in limba franceza sau engleza in loc de limba spaniola sau rusa si, daca este astfel prezentata, Biroul international stabileste, in termen scurt, la cererea partii interesate mentionate in respectivele reguli sau la cererea autoritatii de depozit internationale, traducerea gratuita in limba spaniola sau rusa, certificata in conformitate;
    (ii) este redactata, in toate celelalte cazuri, in limba franceza sau engleza; cu toate acestea, ea poate fi redactata in limba oficiala sau intr-una dintre limbile oficiale ale autoritatii de depozit internationale in loc de limba franceza sau engleza.
    b) In pofida prevederilor alin. a), in cazul in care cererea mentionata la regula 11.1 este intocmita de un oficiu de proprietate industriala a carui limba oficiala este spaniola sau rusa, ea poate fi redactata in limba spaniola sau, respectiv, rusa si Biroul international stabileste, in termen scurt, la cererea acestui oficiu sau a autoritatii de depozit internationale care a primit respectiva cerere, traducerea gratuita in limba franceza sau engleza, certificata in conformitate.
    c) Orice cerere, declaratie, certificare sau comunicare mentionata la regulile 11.1, 11.2 si 11.3 este scrisa, semnata si datata.
    d) Orice cerere, declaratie, certificare sau comunicare mentionata la regulile 11.1, 11.2 si 11.3 alin. a) contine urmatoarele indicatii:
    (i) denumirea si adresa oficiului de proprietate industriala care prezinta cererea, ale partii autorizate sau ale partii atestate, dupa caz;
    (ii) numarul de ordine atribuit depozitului;
    (iii) in cazul regulii 11.1, data si numarul cererii sau ale brevetului care face referire la depozit;
    (iv) in cazul regulii 11.3 alin. a), indicatiile mentionate la pct. (iii), precum si denumirea si adresa oficiului de proprietate industriala care a facut atestarea mentionata la regula respectiva.
    e) Orice cerere mentionata la regula 11.3 alin. b) contine urmatoarele indicatii:
    (i) numele si adresa partii solicitante;
    (ii) numarul de ordine atribuit depozitului.
    f) Autoritatea de depozit internationala marcheaza cu numarul de ordine atribuit depozitului recipientul care contine esantionul remis si anexeaza o copie de pe adeverinta mentionata la regula 7, indicarea eventualelor proprietati ale microorganismului, care prezinta sau pot prezenta pericole pentru sanatate sau mediul inconjurator, si, la cerere, indicarea conditiilor utilizate de autoritatea de depozit internationala pentru cultivarea si conservarea microorganismului.
    g) Autoritatea de depozit internationala care a remis un esantion oricarei parti interesate, alta decat solicitantul, notifica acestuia, in scris si in termen scurt, acest fapt, data la care esantionul a fost remis, precum si denumirea si adresa oficiului de proprietate industriala, ale partii autorizate, ale partii atestate sau ale partii solicitante careia i-a fost remis esantionul. Aceasta notificare este insotita de o copie de pe cererea corespunzatoare, de orice declaratie prezentata in baza regulii 11.1 sau 11.2 pct. (ii) referitoare la respectiva cerere si de orice formular sau cerere care poarta semnatura partii solicitante, conform regulii 11.3.
    h) Remiterea de esantioane, mentionata la regula 11.1, se face gratuit. In cazul remiterii de esantioane in baza regulii 11.2 sau 11.3, taxa datorata in baza regulii 12.1 alin. a) pct. (iv) este in sarcina solicitantului, a partii autorizate, a partii atestate sau a partii solicitante, dupa caz, si trebuie sa fie platita inaintea sau in momentul prezentarii cererii.
    11.5. Modificarea regulilor 11.1 si 11.3 in situatia in care se aplica cererilor internationale
    In cazul in care o cererea fost depusa ca cerere internationala conform Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor, referirea, in regulile 11.1 pct. (i) si 11.3 alin. a) pct. (i), la prezentarea cererii la oficiul de proprietate industriala este considerata ca o referire privind desemnarea in cererea internationala a statului contractant pentru care oficiul de proprietate industriala este oficiul desemnat in sensul respectivului tratat, iar certificarea unei publicatii care este ceruta prin regula 11.3. alin. a) pct. (ii) este, la alegerea oficiului de proprietate industriala, fie o certificare a publicatiei internationale facute in baza respectivului tratat, fie certificarea unei publicatii facute de oficiul de proprietate industriala.

    REGULA 12
    Taxe

    12.1. Tipuri de taxe si cuantumuri
    a) Autoritatea de depozit internationala poate, in ceea ce priveste procedura prevazuta de tratat si de prezentul regulament de aplicare, sa perceapa o taxa:
    (i) pentru conservare;
    (ii) pentru eliberarea certificatului mentionat la regula 8.2;
    (iii) sub rezerva prevederilor regulii 10.2 alin. e) prima fraza, pentru eliberarea de declaratii privind viabilitatea;
    (iv) sub rezerva prevederilor regulii 11.4 alin. h) prima fraza, pentru remiterea de esantioane;
    (v) pentru comunicarea de informatii in baza prevederilor regulii 7.6.
    b) Taxa de conservare este valabila pentru intreaga perioada in care, conform prevederilor regulii 9.1, microorganismul este conservat.
    c) Cuantumul oricarei taxe nu trebuie sa depinda de nationalitatea sau de domiciliul solicitantului, nici de nationalitatea sau de domiciliul autoritatii ori al persoanei fizice sau juridice care solicita eliberarea unei declaratii privind viabilitatea sau remiterea de esantioane.
    12.2. Modificarea cuantumurilor
    a) Orice modificare a cuantumului taxelor percepute de autoritatea de depozit internationala este notificata directorului general de statul contractant sau de organizatia interguvernamentala de proprietate industriala care a facut declaratia mentionata la regula 7.1 cu privire la aceasta autoritate. Sub rezerva prevederilor alin. c), notificarea poate contine indicarea datei de la care noile taxe sunt aplicabile.
    b) Directorul general transmite, in termen scurt, tuturor statelor contractante si tuturor organizatiilor interguvernamentale de proprietate industriala orice notificare primita in baza prevederilor alin. a), precum si data sa efectiva, in baza prevederilor alin. c); notificarea facuta de directorul general si notificarea pe care acesta a primit-o sunt publicate, in termen scurt, de Biroul international.
    c) Noile taxe sunt aplicabile de la data indicata la alin. a); cu toate acestea, in cazul in care modificarea consta intr-o crestere a cuantumurilor taxelor sau in cazul in care nici o data nu este indicata, noile taxe sunt aplicabile din a 30-a zi de la data publicarii modificarii de catre Biroul international.

    REGULA 12 BIS
    Calculul termenelor

    12 bis. 1. Termene exprimate in ani
    In cazul in care un termen este exprimat intr-un anumit numar de ani, el incepe din ziua urmatoare celei in care evenimentul considerat a avut loc si expira in anul ulterior care urmeaza sa fie luat in considerare, luna avand acelasi nume si ziua avand aceeasi data ca luna si ziua in care respectivul eveniment a avut loc; cu toate acestea, daca luna ulterioara care trebuie luata in considerare nu contine ziua care are aceeasi data, termenul considerat expira in ultima zi a acestei luni.
    12 bis. 2. Termene exprimate in luni
    In cazul in care un termen este exprimat intr-un anumit numar de luni, el incepe din ziua urmatoare celei in care evenimentul considerat a avut loc si expira in luna ulterioara care urmeaza sa fie luata in considerare, ziua avand aceeasi data ca ziua in care respectivul eveniment a avut loc; cu toate acestea, daca luna ulterioara care trebuie luata in considerare nu contine ziua care are aceeasi data, termenul considerat expira in ultima zi a acestei luni.
    12 bis. 3. Termene exprimate in zile
    In cazul in care un termen este exprimat intr-un anumit numar de zile, el incepe din ziua urmatoare celei in care evenimentul considerat a avut loc si expira in ultima zi a termenului.

    REGULA 13
    Publicarea de catre Biroul international

    13.1. Forma publicarii
    Orice publicare de catre Biroul international, prevazuta in tratat sau in prezentul regulament de aplicare, este facuta in revista lunara a Biroului international, care este mentionata in Conventia de la Paris privind protectia proprietatii industriale.
    13.2. Continut
    a) Cel putin in primul numar din fiecare an al respectivei reviste se publica o lista actualizata cuprinzand autoritatile de depozit internationale, in care se indica, pentru fiecare dintre acestea, tipurile de microorganisme care pot fi depuse si cuantumul taxelor percepute.
    b) Informatii complete cu privire la faptele urmatoare sunt publicate o singura data, in primul numar al respectivei reviste, dupa indeplinirea lor:
    (i) orice dobandire, incetare sau limitare a statutului de autoritate de depozit internationala si masurile luate in legatura cu aceasta incetare sau limitare;
    (ii) orice extindere mentionata la regula 3.3;
    (iii) orice incetare a functiilor unei autoritati de depozit internationale, orice refuz de acceptare a anumitor tipuri de microorganisme si masurile luate in legatura cu aceasta incetare sau cu acest refuz;
    (iv) orice modificare a taxelor percepute de autoritatea de depozit internationala;
    (v) orice solicitare comunicata conform regulii 6.3 alin. b) si orice modificare a acesteia.

    REGULA 14
    Cheltuielile delegatiilor

    14.1. Acoperirea cheltuielilor
    Cheltuielile fiecarei delegatii care participa la o reuniune a Adunarii sau a unui comitet, a unui grup de lucru sau la orice alta reuniune care trateaza aspecte ce tin de competenta Uniunii sunt suportate de statul sau de organizatia care a desemnat-o.

    REGULA 15
    Cvorumul neatins in cadrul Adunarii

    15.1. Vot prin corespondenta
    a) In cazul prevazut la art. 10 alin. (5) lit. b), directorul general comunica hotararile Adunarii, altele decat cele care privesc procedura Adunarii, statelor contractante care nu erau reprezentate in momentul adoptarii acestora, invitandu le sa isi exprime in scris, intr un termen de 3 luni de la data comunicarii, votul sau abtinerea.
    b) Daca la expirarea acestui termen numarul statelor contractante care si au exprimat votul sau abtinerea in acest mod atinge numarul statelor contractante care lipseau pentru ca cvorumul sa fie atins in momentul adoptarii deciziei, aceasta din urma devine executorie cu conditia ca, in acelasi timp, sa fie intrunita majoritatea necesara.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 75/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 75 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu