E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Legea 508 2004 abrogat de OUG 78 2016
Legea 508 2004 modificat de Legea 58 2016
Legea 508 2004 modificat si completat de OUG 6 2016
Legea 508 2004 modificat de Hotărârea 541 2015
Legea 508 2004 modificat de Hotărârea 486 2015
Legea 508 2004 modificat de OUG 3 2014
Legea 508 2004 modificat de Legea 255 2013
Legea 508 2004 modificat de Legea 187 2012
Legea 508 2004 modificat de Legea 202 2010
Legea 508 2004 modificat de OUG 54 2010
Legea 508 2004 admite exceptie Decizia 365 2009
Articolul 12 din actul Legea 508 2004 modificat de articolul 1 din actul OUG 7 2005
Articolul 20 din actul Legea 508 2004 completat de articolul 1 din actul OUG 7 2005
Articolul 23 din actul Legea 508 2004 modificat de articolul 1 din actul OUG 7 2005
Articolul 24 din actul Legea 508 2004 completat de articolul 1 din actul OUG 7 2005
Legea 508 2004 promulgat de Decretul 952 2004
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 508 din 17 noiembrie 2004

privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1089 din 23 noiembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prin prezenta lege se infiinteaza Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in cadrul Ministerului Public, ca structura specializata in combaterea infractiunilor de criminalitate organizata si terorism a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin reorganizarea Sectiei de combatere a criminalitatii organizate si antidrog si a structurilor sale teritoriale.
    (2) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism isi exercita atributiile pe intregul teritoriu al Romaniei, prin procurori specializati in combaterea criminalitatii organizate si a terorismului.
    (3) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este condusa de un procuror-sef si este coordonata de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    Art. 2
    (1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism are urmatoarele atributii:
    a) efectuarea urmaririi penale pentru infractiunile prevazute in prezenta lege in conditiile Codului de procedura penala si ale legilor speciale:
    b) conducerea, supravegherea si controlul actelor de cercetare penala, efectuate din dispozitia procurorului de catre ofiterii si agentii de politie judiciara aflati in coordonarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism;
    c) sesizarea instantelor judecatoresti pentru luarea masurilor prevazute de lege si pentru judecarea cauzelor privind infractiunile care sunt, potrivit art. 12, in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism;
    d) studierea cauzelor care genereaza savarsirea infractiunilor de criminalitate organizata, trafic de droguri, macrocriminalitate economico-financiara, criminalitate informatica si terorism si a conditiilor care le favorizeaza, elaborarea propunerilor in vederea eliminarii acestora, precum si pentru perfectionarea legislatiei penale in acest domeniu;
    e) constituirea si actualizarea bazei de date vizand infractiunile ce sunt date in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism;
    f) exercitarea altor atributii prevazute de Codul de procedura penala si de legile speciale.
    (2) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism exercita drepturile si indeplineste obligatiile procedurale prevazute de lege, in cauzele privind infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta sa.

    CAP. 2
    Organizarea si functionarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

    Art. 3
    Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este condusa, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un procuror-sef, ajutat de un procuror-sef adjunct.
    Art. 4
    (1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este organizata in urmatoarele servicii, conduse de procurori-sefi:
    a) serviciul de combatere a criminalitatii organizate;
    b) serviciul de combatere a traficului de droguri;
    c) serviciul de combatere a macrocriminalitatii economico-financiare;
    d) serviciul de combatere a criminalitatii informatice;
    e) serviciul de combatere a infractiunilor de terorism.
    (2) In cadrul serviciilor se pot organiza birouri conduse de procurori-sefi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    (3) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se infiinteaza un birou pentru studierea cauzelor care genereaza si a conditiilor care favorizeaza savarsirea infractiunilor de criminalitate organizata si terorism, subordonat direct procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 5
    Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se incadreaza cu procurori, specialisti in domeniul prelucrarii si valorificarii informatiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic si in alte domenii, precum si cu personal auxiliar de specialitate si administrativ, in limita posturilor prevazute in statul de functii, aprobat potrivit legii.
    Art. 6
    (1) La nivelul parchetelor de pe langa curtile de apel se infiinteaza servicii ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, iar la nivelul parchetelor de pe langa tribunale se infiinteaza birouri.
    (2) Serviciile si birourile Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt conduse de procurori-sefi.
    (3) Procurorul-sef al biroului de la nivelul parchetului de pe langa tribunal se subordoneaza procurorului-sef al serviciului de la nivelul parchetului de pe langa curtea de apel in a carei circumscriptie functioneaza.
    (4) Procurorul-sef al serviciului de la nivelul parchetului de pe langa curtea de apel se subordoneaza procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    (5) Numarul procurorilor incadrati in serviciile prevazute la alin. (1) este stabilit de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, pentru fiecare serviciu, in functie de volumul si de complexitatea activitatii de urmarire penala, in limita numarului total de posturi aprobat.
    Art. 7
    Procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, procurorii cu functie de conducere, precum si ceilalti procurori din cadrul acesteia sunt numiti, promovati, transferati si eliberati din functie in conditiile legii.
    Art. 8
    (1) Pentru a fi numiti in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism procurorii trebuie sa aiba calitati profesionale deosebite, sa aiba o conduita morala ireprosabila si o pregatire specializata in combaterea infractiunilor de criminalitate organizata si terorism.
    (2) Conditiile minime de vechime pe care trebuie sa le indeplineasca procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt:
    a) pentru functia de procuror-sef si procuror-sef adjunct al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, o vechime in functia de procuror sau de judecator de 10 ani;
    b) pentru functia de procuror in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, o vechime in functia de procuror sau de judecator de 6 ani.
    (3) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism pot fi numiti si procurori financiari din cadrul Curtii de Conturi. Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 9
    (1) Ofiterii si agentii de politie judiciara anume desemnati potrivit art. 27 efectueaza numai acele acte de cercetare penala dispuse de procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, sub directa supraveghere si controlul nemijlocit al acestora.
    (2) Dispozitiile procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt obligatorii pentru ofiterii si agentii de politie judiciara prevazuti la alin. (1). Actele intocmite de ofiterii si agentii de politie judiciara din dispozitia scrisa a procurorului sunt efectuate in numele acestuia.
    Art. 10
    (1) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt numiti, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu avizul ministrilor de resort, specialisti cu inalta calificare in domeniul prelucrarii si valorificarii informatiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum si in alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice in activitatea de urmarire penala.
    (2) Specialistii prevazuti la alin. (1) au calitatea de functionar public si isi desfasoara activitatea in cadrul structurii centrale, sub directa conducere a procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism. Specialistii au drepturile si obligatiile prevazute de lege pentru functionarii publici.
    (3) Constatarea tehnico-stiintifica efectuata din dispozitia scrisa a procurorului de catre specialistii prevazuti la alin. (1) constituie mijloc de proba, in conditiile legii.
    Art. 11
    Functia de procuror sau de specialist in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.

    CAP. 3
    Competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

    Art. 12
    (1) Sunt de competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism infractiunile prevazute in Codul penal si in legi speciale, cu exceptia celor date in competenta Parchetului National Anticoruptie, dupa cum urmeaza: art. 189 alin. 3, 4 si 5 din Codul penal, art. 215 din Codul penal, daca s-a produs o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro, art. 279, 279^1, 280, 282, 284 si 302 din Codul penal, infractiunile contra sigurantei statului prevazute in titlul I din Partea speciala a Codului penal, Legea nr. 299/2004 privind raspunderea penala a persoanelor juridice pentru infractiunile de falsificare de monede sau de alte valori, Legea nr. 39/2003 privind prevenirea si combaterea criminalitatii organizate, Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, cu modificarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 112/2001 privind sanctionarea unor fapte savarsite in afara teritoriului tarii de cetateni romani sau de persoane fara cetatenie domiciliate in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 252/2002, Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folositi la fabricarea ilicita a drogurilor, Legea nr. 2/1998 privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2001 pentru sanctionarea unor acte de terorism si a unor fapte de incalcare a ordinii publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 472/2002, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea si combaterea utilizarii sistemului financiar-bancar in scopul finantarii de acte de terorism, aprobata prin Legea nr. 466/2002, Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare - titlul III referitor la criminalitatea informatica, Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic, cu modificarile ulterioare, infractiunile prevazute de Legea nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, daca s-a produs o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro, Legea nr. 297/2004 privind piata de capital.
    (2) Faptele prevazute la alin. (1), cand sunt savarsite de militari activi, sunt cercetate si, dupa caz, judecate de Parchetul militar sau de instanta militara competenta, in conditiile legii.
    (3) Sunt de competenta structurii centrale infractiunile prevazute la alin. (1), savarsite in una dintre urmatoarele conditii:
    a) de catre persoanele care apartin unor organizatii, asociatii sau grupari criminale, care:
    - prin activitatea lor pot aduce atingere sigurantei nationale a Romaniei;
    - desfasoara activitati infractionale cu caracter transnational;
    - activitatea infractionala s-a realizat sau a produs rezultate in circumscriptia mai multor curti de apel;
    b) s-a cauzat o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 200.000 euro;
    c) exista pericolul producerii ori s-a cauzat o tulburare importanta a relatiilor sociale la nivelul unei colectivitati.
    (4) Sunt de competenta serviciilor teritoriale infractiunile prevazute la alin. (1), savarsite in una dintre urmatoarele conditii:
    - s-a cauzat o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro;
    - activitatea infractionala s-a desfasurat sau si-a produs rezultatul in mai multe judete din circumscriptia aceleiasi curti de apel.
    (5) Sunt de competenta birourilor teritoriale toate celelalte infractiuni dintre cele prevazute la alin. (1).
    (6) Procurorul care efectueaza urmarirea penala in conditiile alin. (2), (3) si (4) sesizeaza instanta competenta potrivit titlului II capitolul I din Codul de procedura penala.
    (7) Procurorii specializati din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism efectueaza in mod obligatoriu urmarirea penala pentru infractiunile prevazute la alin. (1).

    CAP. 4
    Dispozitii procedurale

    Art. 13
    (1) Persoanele cu atributii de conducere sau de control sunt obligate sa sesizeze Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism cu privire la orice date sau informatii din care rezulta ca s-a savarsit una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    (2) Persoanele cu atributii de control sunt obligate ca in cursul efectuarii actului de control, in situatiile prevazute la alin. (1), sa procedeze la asigurarea si conservarea urmelor infractiunii, a corpurilor delicte si a oricaror mijloace de proba ce pot servi organelor de urmarire penala.
    (3) Serviciile si organele specializate in culegerea si prelucrarea informatiilor au obligatia de a pune de indata la dispozitie Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism toate datele si informatiile detinute in legatura cu savarsirea infractiunilor prevazute la art. 12.
    (4) Serviciile si organele specializate in culegerea si prelucrarea informatiilor, la cererea procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau a procurorului anume desemnat de acesta, ii vor pune la dispozitie toate datele si informatiile prevazute la alin. (3), neprelucrate.
    (5) In cazul dispunerii sau efectuarii de acte premergatoare pentru infractiunile contra sigurantei nationale si pentru infractiunile de terorism, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism incunostinteaza organele de stat cu atributii in domeniul sigurantei nationale, potrivit competentelor legale ale acestora si, dupa caz, solicita sprijinul de specialitate al acestora.
    (6) Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (1) - (5) atrage raspunderea juridica, potrivit legii.
    Art. 14
    (1) Daca in cursul efectuarii urmaririi penale procurorii parchetelor de pe langa instantele judecatoresti constata ca infractiunea care constituie obiectul cauzei este una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, acestia au obligatia de a inainta de indata dosarul procurorului competent.
    (2) Daca in cursul efectuarii activitatilor specifice de investigare organele de politie constata ca fapta care formeaza obiectul cauzei este una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, acestea au obligatia de a inainta de indata lucrarea procurorului competent.
    Art. 15
    Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este autorizata sa detina si sa foloseasca mijloace adecvate pentru verificarea, prelucrarea, stocarea si descoperirea informatiilor privitoare la infractiunile date in competenta sa, in conditiile legii. Orice date si informatii ce excedeaza competentei se transmit autoritatilor abilitate prin lege.
    Art. 16
    (1) Cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea uneia dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in scopul strangerii de probe sau al identificarii faptuitorului, pot fi dispuse urmatoarele masuri:
    a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora;
    b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau inregistrarea comunicatiilor;
    c) accesul la sisteme informatice.
    (2) Masura prevazuta la alin. (1) lit. a) poate fi dispusa de procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, pe o durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta masura poate fi prelungita de procuror prin ordonanta motivata, fiecare prelungire neputand depasi 30 de zile. Durata maxima a masurii dispuse este de 4 luni.
    (3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) pot fi dispuse de judecator, potrivit dispozitiilor art. 91^1 - 91^6 din Codul de procedura penala, care se aplica in mod corespunzator.
    (4) Procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism pot dispune sa li se comunice inscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, in conditiile prevazute la alin. (1).
    Art. 17
    (1) In cazul in care exista indicii temeinice ca s-a savarsit sau ca se pregateste savarsirea unei infractiuni dintre cele atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, care nu poate fi descoperita sau faptuitorii nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, in vederea strangerii datelor privind existenta infractiunii si identificarea persoanelor fata de care exista presupunerea ca au savarsit o infractiune, investigatori sub acoperire sau colaboratori si informatori ai politiei judiciare, in conditiile prevazute de art. 224^1 - 224^4 din Codul de procedura penala, care se aplica in mod corespunzator.
    (2) Investigatorii sub acoperire sunt ofiteri sau agenti de politie judiciara special desemnati in acest scop si pot efectua investigatii numai cu autorizarea motivata a procurorului anume desemnat de procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    (3) Dispozitiile art. 22 din Legea nr. 39/2003 privind combaterea si prevenirea criminalitatii organizate se aplica in mod corespunzator.
    Art. 18
    Persoana care a comis una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, iar in timpul urmaririi penale denunta si faciliteaza identificarea si tragerea la raspundere penala a altor participanti la savarsirea infractiunii beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor pedepsei prevazute de lege.
    Art. 19
    Verificarea conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora poate fi efectuata numai la cererea procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau a procurorului anume desemnat de acesta, in conditiile legii.
    Art. 20
    (1) Rechizitoriile intocmite de procurorii din cadrul serviciilor si birourilor teritoriale ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt confirmate de procurorii sefi ai acestor servicii ori birouri.
    (2) Rechizitoriile intocmite de procurorii sefi ai birourilor teritoriale sunt confirmate de procurorii sefi ai serviciilor teritoriale.
    (3) Rechizitoriile intocmite de procurorii sefi ai serviciilor teritoriale, precum si de procurorii din cadrul structurii centrale a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt confirmate de procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 21
    Dispozitiile din Codul de procedura penala si dispozitiile procedurale din legile speciale se aplica in mod corespunzator si in cauzele atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.

    CAP. 5
    Cooperare internationala

    Art. 22
    In vederea consultarii reciproce cu organisme similare din alte tari, in cazul infractiunilor de competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si al schimbului de date si informatii cu privire la cercetarea acestor infractiuni, se constituie un birou de asistenta judiciara internationala, care functioneaza in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in subordonarea directa a procurorului-sef.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 23
    (1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism functioneaza cu urmatorul numar total de posturi:
    a) 170 de posturi de procurori;
    b) 30 de posturi de specialisti;
    c) 150 de posturi de personal auxiliar de specialitate si administrativ.
    (2) Numarul de posturi prevazut la alin. (1) include necesarul pentru structurile teritoriale ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 24
    (1) Conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism beneficiaza de toate drepturile stabilite pentru magistrati in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 347/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, in alte acte normative, precum si in prezenta lege. Acestia sunt salarizati potrivit cap. A nr. crt. 1 - 11 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 347/2003.
    (2) Procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este asimilat din punct de vedere al salarizarii functiei de consilier al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, iar procurorul-sef adjunct este asimilat procurorului sef de sectie din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    (3) Specialistii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism beneficiaza de drepturile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in prezenta lege. Salariul de baza al specialistilor se stabileste potrivit cap. A nr. crt. 29 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 347/2003.
    (4) Personalul prevazut la alin. (1), cel prevazut la cap. A nr. crt. 1 - 4 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 347/2003, procurorii si judecatorii care participa la judecarea cauzelor in care urmarirea penala a fost efectuata de procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism beneficiaza de un spor de 40% la indemnizatia de incadrare bruta lunara, iar personalul prevazut la alin. (3) beneficiaza de un spor de 30% la indemnizatia de incadrare bruta lunara.
    (5) Magistratii si personalul prevazut la alin. (3) care beneficiaza de sporul de 40% sau, dupa caz, de 30% pentru efectuarea urmaririi penale in cauzele de coruptie si pentru participarea la judecarea acestor cauze nu pot beneficia si de sporurile prevazute la alin. (4).
    (6) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate este cea prevazuta de lege pentru aceleasi categorii de personal al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    (7) Sporurile prevazute la alin. (4) se acorda incepand cu data de 1 ianuarie 2005.
    Art. 25
    (1) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism functioneaza Centrul de Aplicatii Operationale al Procurorilor.
    (2) In acest scop, prin hotarare a Guvernului va fi atribuit Ministerului Public sediul necesar functionarii Centrului de Aplicatii Operationale al Procurorilor.
    Art. 26
    Dispozitiile Legii nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, ale Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, precum si ale Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii se aplica in mod corespunzator si Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 27
    Ministrul administratiei si internelor, cu avizul favorabil al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, va desemna ofiterii si agentii de politie judiciara care isi vor desfasura activitatea sub coordonarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 28
    Cauzele aflate pe rolul Sectiei de combatere a criminalitatii organizate si antidrog trec in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
    Art. 29
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie va propune modificarea si completarea regulamentului parchetelor, in conditiile legii.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            VALER DORNEANU DORU

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                               IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 508/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 508 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 508/2004
OUG 78 2016
Legea 58 2016
OUG 6 2016
Hotărârea 541 2015
Hotărârea 486 2015
OUG 3 2014
Legea 255 2013
Legea 187 2012
Legea 202 2010
privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor
OUG 54 2010
privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale
Decizia 365 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 3 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie si a dispozitiilor art. 20 1 alin. (1) lit. a)-d) din Legea nr. 508/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea în cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism
OUG 7 2005
pentru modificarea si completarea Legii nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism
Decretul 952 2004
pentru promulgarea Legii privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu