Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 263 din 15 mai 2002

pentru ratificarea Conventiei europene privind spalarea, descoperirea, sechestrarea si confiscarea produselor infractiunii, incheiata la Strasbourg la 8 noiembrie 1990

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 353 din 28 mai 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Conventia europeana privind spalarea, descoperirea, sechestrarea si confiscarea produselor infractiunii, incheiata la Strasbourg la 8 noiembrie 1990.
    Art. 2
    Cu ocazia depunerii instrumentului de ratificare se vor formula urmatoarele declaratii:
    1. In baza art. 14 alin. 3:
    "Dispozitia prevazuta la art. 14 alin. 2 se aplica sub rezerva principiilor constitutionale si a conceptelor fundamentale ale sistemului juridic roman."
    2. In baza art. 21 alin. 2:
    "Notificarea actelor judiciare se va efectua numai prin intermediul autoritatii centrale, care este Ministerul Justitiei. In cazul cererilor de asistenta pentru cauzele aflate in cursul urmaririi penale, notificarea se va efectua prin intermediul Parchetului General de pe langa Curtea Suprema de Justitie."
    3. In baza art. 25 alin. 3:
    "Cererea adresata Romaniei si documentele anexate la aceasta vor trebui sa fie insotite de o traducere in limba romana si in una dintre limbile oficiale ale Consiliului Europei."
    4. In baza art. 32 alin. 2:
    "Informatiile sau elementele de proba furnizate in baza cap. III al conventiei nu vor putea fi folosite sau transmise, fara consimtamantul sau prealabil, de catre autoritatile partii solicitante, in scopul investigatiilor sau al altor proceduri decat cele precizate in cerere."
    5. In baza art. 23 alin. 2:
    "Autoritatile centrale romane desemnate sa aplice prevederile cap. III sunt:
    Ministerul Justitiei
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
    Bucuresti
    Romania

    Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
    Str. Splaiul Independentei nr. 202A, sectorul 6
    Bucuresti
    Romania

    Ministerul de Interne
    Inspectoratul General al Politiei
    Sos. Stefan cel Mare nr. 13 - 15, sectorul 2
    Bucuresti
    Romania

    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
    Bucuresti
    Romania

    Parchetul General de pe langa Curtea Suprema de Justitie
    Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5
    Bucuresti
    Romania."

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 18 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                           DORU IOAN TARACILA

                           CONVENTIE EUROPEANA
privind spalarea, descoperirea, sechestrarea si confiscarea produselor infractiunii*)

    *) Traducere.

                    - Strasbourg, 8 noiembrie 1990 -

                                 PREAMBUL

    Statele membre ale Consiliului Europei si alte state semnatare ale prezentei conventii,
    considerand ca scopul Consiliului Europei este de a realiza o uniune mai stransa intre membrii sai,
    convinse de necesitatea de a aplica o politica penala comuna urmarind protectia societatii,
    considerand ca lupta contra criminalitatii grave, care este din ce in ce mai mult o problema internationala, impune folosirea unor metode moderne si eficiente la nivel international,
    estimand ca una dintre aceste metode consta in privarea delincventilor de produsele infractiunii,
    considerand ca in scopul atingerii acestui obiectiv trebuie in aceeasi masura sa se puna in aplicare un sistem satisfacator de cooperare internationala,
    au convenit cu privire la urmatoarele:

    CAP. 1
    Terminologie

    Art. 1
    Terminologie
    In sensul prezentei conventii, expresia:
    a) produs desemneaza orice avantaj economic obtinut din infractiuni. Acest avantaj poate consta in orice bun, astfel cum este definit la lit. b) a prezentului articol;
    b) bun inseamna un bun de orice natura, corporal sau necorporal, mobil sau imobil, precum si actele juridice sau documentele atestand un titlu sau un drept cu privire la un bun;
    c) instrument desemneaza orice obiecte folosite sau destinate a fi folosite in orice modalitate, in totalitate sau in parte, pentru a comite una sau mai multe infractiuni;
    d) confiscare desemneaza o masura ordonata de catre o instanta judecatoreasca ca urmare a unei proceduri referitoare la una sau la mai multe infractiuni, masura care conduce la privarea permanenta de acel bun;
    e) infractiune principala desemneaza orice infractiune in urma careia produsele sunt rezultate si susceptibile de a deveni obiectul unei infractiuni conform art. 6.

    CAP. 2
    Masuri ce pot fi luate la nivel national

    Art. 2
    Masuri de confiscare
    1. Fiecare parte adopta masurile legislative si masurile care se dovedesc necesare pentru a-i permite sa confiste instrumente si produse sau bunuri a caror valoare corespunde acestor produse.
    2. Fiecare parte poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa declare ca alin. 1 al prezentului articol nu se aplica decat infractiunilor sau categoriilor de infractiuni precizate in declaratie.
    Art. 3
    Masuri de investigare si masuri provizorii
    Fiecare parte adopta masurile legislative si masurile care se dovedesc necesare pentru a-i permite sa identifice si sa urmareasca bunurile supuse confiscarii conform art. 2 alin. 1 si sa previna orice operatiune, orice transfer sau orice instrainare cu privire la aceste bunuri.
    Art. 4
    Competente si tehnici speciale de investigare
    1. Fiecare parte adopta masurile legislative si masurile care se dovedesc necesare pentru a imputernici instantele sau alte autoritati competente sa dispuna accesul si ridicarea dosarelor bancare, financiare sau comerciale, in scopul de a pune in aplicare masurile vizate la art. 2 si 3. O parte nu va putea invoca secretul bancar pentru a refuza sa dea curs dispozitiilor prezentului articol.
    2. Fiecare parte are in vedere adoptarea masurilor legislative si a celor care se dovedesc necesare pentru a-i permite sa foloseasca tehnici speciale de investigare care sa usureze identificarea si urmarirea produsului, precum si strangerea probelor aferente acestuia. Dintre aceste tehnici pot fi mentionate dispozitiile de supraveghere a conturilor bancare, punerea sub observatie, interceptarea telecomunicatiilor, accesul la sisteme informatizate si dispozitiile prin care se solicita punerea la dispozitie a documentelor stabilite.
    Art. 5
    Recursuri judiciare
    Fiecare parte adopta masurile legislative si alte masuri care se dovedesc necesare pentru a face in asa fel incat persoanele afectate de masurile prevazute la art. 2 si 3 sa dispuna de posibilitatea de a avea acces efectiv la justitie pentru a-si apara drepturile.
    Art. 6
    Infractiuni de spalare a banilor
    1. Fiecare parte adopta masurile legislative si masurile care se dovedesc necesare pentru a conferi caracterul de infractiune, conform dreptului sau intern, urmatoarelor fapte, atunci cand sunt comise cu intentie:
    a) transformarea sau transferul bunurilor de catre o persoana care cunoaste ca aceste bunuri constituie produse, in scopul de a disimula sau a ascunde originea ilicita a acestor bunuri ori de a ajuta orice persoana care este implicata in comiterea infractiunii principale sa se sustraga de la consecintele juridice ale faptelor sale;
    b) disimularea sau ascunderea naturii, originii, amplasarii, dispunerii, miscarii ori a proprietatii reale a bunurilor sau a drepturilor relative la acestea, despre care autorul stie ca aceste bunuri constituie produse;
    si, sub rezerva principiilor sale constitutionale si a conceptelor fundamentale ale sistemului sau juridic:
    c) achizitionarea, detinerea sau folosirea bunurilor despre care cel care le achizitioneaza, le detine sau le foloseste stie, in momentul dobandirii lor, ca acestea constituie produse;
    d) participarea la una dintre infractiunile stabilite conform prezentului articol sau la orice forma de asociere, intelegere, orice tentativa ori complicitate prin oferirea unei asistente, unui ajutor sau sfaturi in vederea comiterii sale.
    2. In scopul punerii in practica sau aplicarii alin. 1 al prezentului articol:
    a) faptul ca infractiunea principala este sau nu de competenta jurisdictiei penale a statului parte nu are relevanta;
    b) se poate prevedea ca infractiunile enuntate in acest alineat nu se aplica autorilor infractiunii principale;
    c) cunoasterea, intentia sau motivatia necesara ca element al uneia dintre infractiunile prevazute in acest alineat se poate deduce din circumstantele obiective ale faptei.
    3. Fiecare parte poate sa adopte masurile pe care le considera necesare pentru a conferi, in baza dreptului sau intern, caracterul de infractiune tuturor sau unei parti din faptele prevazute la alin. 1 in unul sau in toate cazurile urmatoare, cand autorul:
    a) trebuia sa prezume ca bunul constituie un produs al infractiunii;
    b) a actionat in scop lucrativ (profitabil);
    c) a actionat pentru a facilita continuarea unei activitati infractionale.
    4. Fiecare parte poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, prin declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa declare ca alin. 1 al prezentului articol se aplica numai infractiunilor principale sau categoriilor de infractiuni principale precizate in acea declaratie.

    CAP. 3
    Cooperarea internationala

    SECTIUNEA 1
    Principii de cooperare internationala

    Art. 7
    Principii generale si masuri de cooperare internationala
    1. Partile coopereaza in cea mai mare masura posibila unele cu celelalte in scopul cercetarii si al procedurilor care vizeaza confiscarea instrumentelor si produselor.
    2. Fiecare parte adopta masurile legislative si masurile care se vor dovedi necesare pentru a-i permite sa raspunda in conditiile prevazute in acest capitol cererilor:
    a) de confiscare a bunurilor specifice reprezentand produse sau instrumente, precum si de confiscare a produselor constand in obligatia de a plati o suma de bani corespunzatoare valorii produsului;
    b) de asistenta in scopul cercetarii si luarii masurilor provizorii referitoare la orice forma de confiscare prevazuta la lit. a) de mai sus.

    SECTIUNEA a 2-a
    Asistenta reciproca in faza cercetarii penale

    Art. 8
    Obligatia de asistenta reciproca
    Partile isi acorda, la cerere, asistenta reciproca cea mai larga posibila pentru identificarea si descoperirea instrumentelor, produselor si altor bunuri susceptibile de confiscare. Aceasta asistenta va consta in special in orice masura referitoare la aducerea si punerea in siguranta a elementelor de proba privind existenta bunurilor sus-mentionate, amplasarea sau mutarea acestora, natura lor, statutul juridic ori valoarea acestora.
    Art. 9
    Realizarea asistentei reciproce
    Asistenta reciproca prevazuta la art. 8 se va realiza conform dreptului intern al partii solicitate si in baza acestuia si conform procedurilor precizate in cerere, in masura in care ele nu sunt incompatibile cu acest drept intern.
    Art. 10
    Transmiterea spontana de informatii
    Fara a prejudicia propriile sale cercetari sau proceduri, o parte poate, fara cerere prealabila, sa transmita unei alte parti informatii asupra instrumentelor si produselor cand apreciaza ca prin comunicarea acestor informatii ar putea ajuta partea destinatara sa initieze sau ar putea duce la bun sfarsit cercetari ori proceduri sau cand aceste informatii ar putea conduce la formularea unei cereri de catre aceasta parte in baza prezentului capitol.

    SECTIUNEA a 3-a
    Masuri provizorii

    Art. 11
    Obligatia de a dispune masuri provizorii
    1. O parte ia, la cererea unei alte parti care a declansat procedura penala sau o procedura in vederea confiscarii, masurile provizorii care se impun, cum ar fi blocarea sau indisponibilizarea conturilor bancare pentru a preveni orice operatiune, orice transfer sau orice instrainare cu privire la orice bun care ulterior poate fi obiect al unei cereri de confiscare sau care ar putea sa indreptateasca o asemenea cerere.
    2. O parte care a primit o cerere de confiscare conform art. 13, daca s-a cerut aceasta, va lua masurile mentionate la alin. 1 al prezentului articol cu privire la orice bun care face obiectul cererii sau care ar putea sa indreptateasca o asemenea cerere.
    Art. 12
    Executarea masurilor provizorii
    1. Masurile provizorii prevazute la art. 11 sunt executate conform dreptului intern al partii solicitate si in baza acestuia si conform procedurilor precizate in cerere, in masura in care acestea nu sunt incompatibile cu acest drept intern.
    2. Inainte de a ridica orice masura provizorie luata conform prezentului articol, partea solicitata da, daca este posibil, partii solicitante posibilitatea de a-si exprima motivele sale in favoarea mentinerii masurii.

    SECTIUNEA a 4-a
    Confiscarea

    Art. 13
    Obligatia de confiscare
    1. O parte care a primit de la o alta parte o cerere de confiscare privind instrumente sau produse situate pe teritoriul sau trebuie:
    a) sa execute o hotarare de confiscare provenind de la o instanta a partii solicitante in ceea ce priveste aceste instrumente ori produse; sau
    b) sa prezinte aceasta cerere autoritatilor sale competente pentru a obtine o hotarare de confiscare si, daca aceasta este acordata, sa o execute.
    2. In scopul aplicarii alin. 1 lit. b) din prezentul articol, orice parte are, daca este necesar, competenta de a incepe o procedura de confiscare in baza dreptului sau intern.
    3. Dispozitiile alin. 1 al acestui articol se aplica in mod egal confiscarii constand in obligatia de a plati o suma de bani corespunzatoare valorii produsului, daca bunurile care sunt supuse confiscarii se gasesc pe teritoriul partii solicitate. In astfel de cazuri, procedand la confiscare conform alin. 1, partea solicitata, daca nu obtine plata, determina acoperirea creantei sale asupra oricarui bun disponibil in acest scop.
    4. Daca o cerere de confiscare vizeaza un bun determinat, partile pot conveni ca partea solicitata sa poata proceda la confiscare sub forma unei obligatii de a plati o suma de bani corespunzand valorii bunului.
    Art. 14
    Executarea confiscarii
    1. Procedurile care permit sa se obtina executarea confiscarii in baza art. 13 sunt guvernate de legea partii solicitate.
    2. Partea solicitata este obligata sa tina seama de faptele ce au fost constatate, astfel cum au fost expuse intr-o decizie penala de condamnare sau in alta decizie judiciara a partii solicitante, sau in masura in care aceasta se bazeaza implicit pe ele.
    3. Fiecare parte poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa declare ca alin. 2 al prezentului articol nu se aplica decat sub rezerva principiilor constitutionale si conceptelor fundamentale ale sistemului sau juridic.
    4. In cazul in care confiscarea consta in obligatia de a plati o suma de bani, autoritatea competenta a partii solicitate converteste suma in devizele tarii sale, la rata de schimb in vigoare, in momentul in care este luata hotararea de a executa confiscarea.
    5. In cazul prevazut la art. 13 alin. 1 lit. a) numai partea solicitanta are dreptul de a hotari referitor la orice cerere de revizuire a hotararii de confiscare.
    Art. 15
    Bunuri confiscate
    Partea solicitata dispune, conform dreptului sau intern, de toate bunurile confiscate de ea, cu exceptia cazului in care s-a convenit altfel de catre partile in cauza.
    Art. 16
    Dreptul de executare si valoarea maxima a bunurilor supuse confiscarii
    1. O cerere de confiscare facuta conform art. 13 nu va afecta dreptul partii solicitante de a executa ea insasi hotararea de confiscare.
    2. Nici o dispozitie a prezentei conventii nu va putea fi interpretata ca fiind de natura sa permita ca valoarea totala a bunurilor confiscate sa fie mai mare decat suma fixata prin hotararea de confiscare. Daca o parte constata ca aceasta s-ar putea produce, partile interesate vor proceda la consultari pentru a evita o asemenea consecinta.
    Art. 17
    Privarea de libertate
    Partea solicitata nu poate dispune privarea de libertate si nici nu poate lua vreo masura restrictiva de libertate ca urmare a cererii prezentate in baza art. 13, daca partea solicitanta a precizat aceasta in cerere.

    SECTIUNEA a 5-a
    Refuzul si amanarea cooperarii

    Art. 18
    Motive de refuz
    1. Cooperarea in baza prezentului capitol poate fi refuzata in cazul in care:
    a) masura solicitata este contrara principiilor fundamentale ale ordinii juridice a partii solicitate; sau
    b) executarea cererii risca sa aduca atingere suveranitatii, securitatii, ordinii publice sau altor interese esentiale ale partii solicitate; sau
    c) partea solicitata apreciaza ca importanta cazului la care se refera cererea nu justifica luarea masurilor solicitate; sau
    d) infractiunea la care se refera cererea este o infractiune politica ori fiscala; sau
    e) partea solicitata considera ca masura solicitata ar fi contrara principiului ne bis in idem; sau
    f) infractiunea la care se refera cererea nu ar fi o infractiune conform dreptului partii solicitate, daca fapta ar fi fost comisa pe teritoriul aflat sub jurisdictia sa. Totusi acest motiv de refuz nu se aplica in cazul cooperarii prevazute in sectiunea a 2-a decat in masura in care sprijinul solicitat implica masuri coercitive.
    2. Cooperarea prevazuta in sectiunea a 2-a, in masura in care asistenta solicitata implica masuri coercitive, precum si cea prevazuta in sectiunea a 3-a din prezentul capitol pot fi refuzate si in cazul in care masurile solicitate nu pot fi luate in baza dispozitiilor dreptului intern al partii solicitate, in scopul cercetarilor sau procedurilor, daca este vorba despre un caz similar pe plan intern.
    3. Cand in legislatia partii solicitate se prevede acest lucru, cooperarea prevazuta in sectiunea a 2-a, in masura in care asistenta solicitata implica masuri coercitive, si cooperarea prevazuta in sectiunea a 3-a din prezentul capitol pot fi, de asemenea, refuzate, in cazul in care masurile solicitate sau orice alte masuri avand efecte asemanatoare nu vor fi autorizate de legislatia partii solicitante sau daca, in ceea ce priveste autoritatile competente ale partii solicitante care actioneaza in materia infractiunilor, cererea nu a fost autorizata de nici o alta autoritate judiciara, inclusiv Ministerul Public.
    4. Cooperarea prevazuta in sectiunea a 4-a din prezentul capitol poate fi, de asemenea, refuzata daca:
    a) legislatia partii solicitate nu prevede confiscarea pentru tipul de infractiune pentru care s-a adresat cererea; sau
    b) fara prejudicierea obligatiei mentionate la art. 13 alin. 3, ea ar fi contrara principiilor dreptului intern al partii solicitate in ceea ce priveste posibilitatile de confiscare referitoare la legaturile dintre o infractiune si:
    (i) un avantaj economic care poate fi asimilat cu produsul sau; sau
    (ii) bunuri care ar putea fi asimilate cu instrumente ale sale;
    sau
    c) in baza legislatiei partii solicitate, hotararea de confiscare nu mai poate fi pronuntata sau executata deoarece s-a prescris; sau
    d) cererea nu se refera la o condamnare anterioara, nici la o hotarare cu caracter judiciar, nici la o declaratie inclusa intr-o asemenea hotarare, declaratie conform careia una sau mai multe infractiuni au fost comise si care este la baza hotararii sau cererii de confiscare; sau
    e) fie confiscarea nu este executorie in partea solicitanta, fie este inca susceptibila de a fi supusa cailor ordinare de atac; sau
    f) cererea se refera la o hotarare de confiscare luata in absenta persoanei impotriva careia s-a luat hotararea si daca, potrivit partii solicitate, procedura initiata de partea solicitanta si care a condus la adoptarea acestei hotarari nu a satisfacut drepturile minime la aparare recunoscute oricarei persoane acuzate de savarsirea unei infractiuni.
    5. In sensul alin. 4 lit. f) din prezentul articol, o hotarare nu este considerata ca fiind luata in absenta acuzatului:
    a) daca a fost confirmata sau pronuntata dupa opozitia din partea celui interesat; sau
    b) daca decizia a fost pronuntata in apel, cu conditia ca apelul sa fi fost introdus de catre persoana interesata.
    6. Atunci cand se examineaza, in sensul alin. 4 lit. f), daca dreptul minim la aparare a fost respectat, partea solicitata va tine seama de faptul ca persoana interesata a incercat in mod deliberat sa se sustraga justitiei sau ca aceasta persoana, avand posibilitatea de a recurge la o cale de atac impotriva hotararii judecatoresti pronuntate in absenta sa, nu s-a folosit de aceasta posibilitate. La fel se va proceda atunci cand persoana interesata nu s-a prezentat si nici nu a cerut amanarea judecatii, desi a fost legal citata.
    7. O parte nu va putea invoca secretul bancar pentru a justifica refuzul de a coopera astfel cum prevede acest capitol. Atunci cand dreptul sau intern prevede, o parte poate pretinde ca o cerere de cooperare care ar implica ridicarea secretului bancar sa fie autorizata fie de catre judecator, fie de catre o alta autoritate judiciara, inclusiv de Ministerul Public, aceste autoritati actionand in materia infractiunilor.
    8. Fara prejudicierea motivului de refuz prevazut la alin. 1 lit. a) din prezentul articol:
    a) faptul ca persoana care face obiectul unei cercetari sau al unei hotarari de confiscare dispuse de autoritatile partii solicitante este o persoana juridica nu poate fi invocat de partea solicitata ca un obstacol in calea oricarei colaborari in baza prezentului capitol;
    b) faptul ca persoana fizica impotriva careia a fost luata o hotarare de confiscare a produselor a decedat ulterior, precum si faptul ca o persoana juridica impotriva careia a fost luata o hotarare de confiscare a produselor a fost dizolvata ulterior nu va putea fi invocat ca obstacol in vederea acordarii asistentei prevazute la art. 13 alin. 1 lit. a).
    Art. 19
    Amanarea
    Partea solicitata poate decide amanarea executarii masurilor solicitate printr-o cerere, daca acestea risca sa aduca prejudicii cercetarilor sau procedurilor initiate de autoritatile sale.
    Art. 20
    Acceptarea partiala sau conditionata a unei cereri
    Inainte de a refuza sau a amana cooperarea in baza prezentului capitol, partea solicitata examineaza, daca este cazul dupa consultarea partii solicitante, daca o poate accepta partial sau sub rezerva unor conditii pe care le considera necesare.

    SECTIUNEA a 6-a
    Notificarea si protectia drepturilor tertilor

    Art. 21
    Notificarea documentelor
    1. Partile isi vor acorda reciproc sprijinul cel mai larg posibil pentru notificarea actelor judiciare cu privire la persoanele afectate de masurile provizorii si de confiscare.
    2. Nici o dispozitie a prezentului articol nu vizeaza sa impiedice:
    a) posibilitatea de a adresa acte judiciare pe canale postale direct persoanelor care se afla in strainatate;
    b) posibilitatea ca persoanele oficiale din cadrul ministerelor, functionarii sau alte persoane competente din partea de unde sunt transmise documentele sa procedeze la notificarea si semnarea actelor judiciare direct prin intermediul autoritatilor consulare ale acestei parti sau prin grija oficialilor ministeriali, functionarilor ori altor persoane competente ale partii de destinatie, exceptand cazul in care partea de destinatie face o declaratie contrara secretarului general al Consiliului Europei in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare.
    3. Cu ocazia notificarii in strainatate a actelor judiciare referitoare la persoane fata de care s-au luat masuri provizorii sau hotarari de confiscare ordonate in partea de origine, aceasta parte va informa persoanele in cauza cu privire la caile de atac in justitie prevazute de legislatia sa.
    Art. 22
    Recunoasterea hotararilor straine
    1. Sesizata cu o cerere de cooperare conform sectiunilor a 3-a si a 4-a, partea solicitata va recunoaste orice hotarare judiciara luata in tara solicitanta in ceea ce priveste drepturile revendicate de catre terti.
    2. Recunoasterea va putea fi refuzata:
    a) daca tertii nu au avut posibilitatea suficienta de a-si valorifica drepturile; sau
    b) daca hotararea este incompatibila cu o hotarare deja luata in partea solicitata in aceeasi problema; sau
    c) daca ea este incompatibila cu ordinea publica din partea solicitata; sau
    d) daca decizia a fost luata contrar dispozitiilor in materie de competenta exclusiva prevazuta de dreptul partii solicitate.

    SECTIUNEA a 7-a
    Procedura si alte reguli generale

    Art. 23
    Autoritatea centrala
    1. Partile vor desemna o autoritate centrala sau, daca este necesar, mai multe autoritati insarcinate sa trimita cererile formulate in baza prezentului capitol, sa raspunda la acestea, sa le execute sau sa le transmita autoritatilor care au competenta de a le executa.
    2. Fiecare parte va comunica secretarului general al Consiliului Europei, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, denumirea si adresa autoritatilor desemnate in aplicarea alin. 1 al prezentului articol.
    Art. 24
    Corespondenta directa
    1. Autoritatile centrale vor comunica direct intre ele.
    2. In caz de urgenta cererile si comunicarile prevazute in prezentul capitol pot fi trimise direct de catre autoritatile judiciare, inclusiv de catre Ministerul Public, ale partii solicitante catre autoritatile corespunzatoare ale partii solicitate. Intr-un astfel de caz o copie trebuie trimisa simultan autoritatii centrale a partii solicitate prin intermediul autoritatii centrale a partii solicitante.
    3. Orice cerere sau comunicare formulata in aplicarea alin. 1 si 2 ale prezentului articol poate fi prezentata prin intermediul Organizatiei Internationale a Politiei Criminale (INTERPOL).
    4. Daca o cerere este prezentata in baza alin. 2 si daca autoritatea sesizata nu este competenta pentru a-i da curs, aceasta o va transmite autoritatii competente din tara sa si va informa direct partea solicitanta despre aceasta situatie.
    5. Cererile sau comunicarile prezentate in baza dispozitiilor sectiunii a 2-a din prezentul capitol, care nu implica masuri coercitive, vor putea fi transmise direct de catre autoritatea competenta a partii solicitante catre autoritatea competenta a partii solicitate.
    Art. 25
    Tipurile cererilor si limbile folosite
    1. Toate cererile prevazute in prezentul capitol vor fi facute in scris. Este permisa folosirea mijloacelor moderne de telecomunicatii, cum ar fi faxul.
    2. Sub rezerva dispozitiilor alin. 3, traducerea cererilor sau a documentelor anexate nu va fi ceruta.
    3. Orice parte poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa isi rezerve posibilitatea de a pretinde ca cererile si documentele anexate sa fie insotite de o traducere in propria limba sau in una dintre limbile oficiale ale Consiliului Europei ori in una dintre limbile pe care ea le va indica. Orice parte poate, cu aceasta ocazie, sa declare ca este dispusa sa accepte traduceri in orice alta limba pe care o va indica. Celelalte parti pot aplica regula reciprocitatii.
    Art. 26
    Legalizarea
    Documentele transmise in aplicarea prezentului capitol nu sunt supuse formalitatilor de legalizare.
    Art. 27
    Continutul cererii
    1. Orice cerere de cooperare prevazuta de prezentul capitol trebuie sa precizeze:
    a) autoritatea de la care emana si autoritatea insarcinata sa puna in aplicare cercetarile sau procedurile:
    b) obiectul si motivul cererii;
    c) cauza, inclusiv faptele pertinente (cum ar fi: data, locul si circumstantele infractiunii) la care se refera cercetarile sau procedurile, exceptand cazurile cererii de notificare;
    d) in masura in care cooperarea implica masuri coercitive:
    (i) textul dispozitiilor legale sau, daca nu este posibil, o prezentare a legii aplicabile; si
    (ii) o indicatie conform careia masura solicitata sau orice alta masura avand efecte similare ar putea fi luata pe teritoriul partii solicitante in virtutea propriei legislatii;
    e) daca este necesar si in masura posibilului:
    (i) detalii privind persoana sau persoanele avute in vedere, incluzand numele, data si locul nasterii, cetatenia si locul unde se afla, iar daca este vorba despre o persoana juridica, sediul acesteia; si
    (ii) bunurile in legatura cu care se solicita cooperarea, amplasarea acestora, legaturile cu persoana sau persoanele in cauza, orice legatura cu infractiunea, precum si orice informatie cu privire la interesele altei persoane cu privire la aceste bunuri; si
    f) orice procedura speciala pe care partea solicitanta o solicita.
    2. Atunci cand o cerere privind o masura provizorie conform sectiunii a 3-a vizeaza punerea sub sechestru a unui bun care ar putea face obiectul unei hotarari de confiscare constand in obligatia de a plati o suma de bani, aceasta cerere trebuie, de asemenea, sa indice suma maxima care se doreste a fi recuperata cu privire la acest bun.
    3. Pe langa indicatiile mentionate la alin. 1, orice cerere formulata in aplicarea sectiunii a 4-a trebuie sa contina:
    a) in cazul art. 13 alin. 1 lit. a):
    (i) o copie certificata potrivit legii de pe hotararea de confiscare data de tribunalul partii solicitante si precizarea motivelor care stau la baza hotararii, daca nu sunt indicate in hotararea insasi;
    (ii) o atestare din partea autoritatii competente a partii solicitante, conform careia hotararea de confiscare este executorie si nu este supusa cailor ordinare de atac;
    (iii) informatii privind masura in care hotararea trebuie sa fie executata; si
    (iv) informatii cu privire la necesitatea de a lua masuri provizorii;
    b) in cazul art. 13 alin. 1 lit. b), o expunere a faptelor, invocata de partea solicitanta, care sa fie suficienta pentru a permite partii solicitate sa obtina o decizie in baza dreptului sau intern;
    c) atunci cand tertii au avut posibilitatea de a-si revendica drepturi, documente care sa dovedeasca faptul ca ei au avut aceasta posibilitate.
    Art. 28
    Vicii ale cererilor
    1. Daca cererea nu este conforma dispozitiilor prezentului capitol sau daca informatiile nu sunt suficiente pentru a permite partii solicitate sa ia o decizie cu privire la cerere, aceasta parte poate solicita partii solicitante sa isi modifice cererea sau sa o completeze cu informatii suplimentare.
    2. Partea solicitata poate fixa un termen pentru obtinerea acestor modificari sau informatii.
    3. In perioada in care asteapta obtinerea modificarilor sau a informatiilor solicitate cu privire la o cerere prezentata in aplicarea sectiunii a 4-a din prezentul capitol, partea solicitata poate dispune orice masura avuta in vedere de sectiunile a 2-a si a 3-a din prezentul capitol.
    Art. 29
    Concursul de cereri
    1. Atunci cand o parte solicitata primeste mai mult decat o cerere, prezentata in baza sectiunilor a 3-a si a 4-a din prezentul capitol, cu privire la aceeasi persoana sau la aceleasi bunuri, concursul de cereri nu impiedica partea solicitata sa examineze cererile pentru care trebuie luate masuri provizorii.
    2. In cazul unui concurs de cereri prezentate in baza sectiunii a 4-a din prezentul capitol, partea solicitata va avea in vedere sa consulte partile solicitante.
    Art. 30
    Obligatia de motivare
    Partea solicitata trebuie sa motiveze orice hotarare de refuz, de amanare sau de conditionare a oricarei cooperari solicitate in baza prezentului articol.
    Art. 31
    Informare
    1. Partea solicitata informeaza fara intarziere partea solicitanta:
    a) despre masurile luate imediat in baza unei cereri formulate in temeiul prezentului capitol;
    b) despre rezultatul final al masurilor luate ca urmare a cererii;
    c) despre o hotarare de refuz, de amanare sau de conditionare, totala sau partiala, in orice cooperare prevazuta de prezentul capitol;
    d) despre orice imprejurari care fac imposibila executarea masurilor solicitate sau care sunt de natura sa o intarzie in mod considerabil; si
    e) in cazul masurilor provizorii adoptate pe baza unei cereri formulate in aplicarea sectiunilor a 2-a si a 3-a din prezentul capitol, despre dispozitiile dreptului sau intern care automat ar atrage ridicarea masurii.
    2. Partea solicitanta informeaza fara intarziere partea solicitata:
    a) despre orice revizuire, decizie sau alt fapt care inlatura total ori partial caracterul executoriu al hotararii de confiscare;
    b) despre orice schimbare, in fapt sau in drept, care ar face de acum inainte nejustificata orice actiune intreprinsa in baza prezentului articol.
    3. Cand o parte solicita confiscarea bunurilor in mai multe parti, in baza aceleiasi hotarari de confiscare, ea va informa toate partile in cauza cu privire la executarea hotararii.
    Art. 32
    Utilizarea restransa
    1. Partea solicitata poate conditiona executarea unei cereri de faptul ca informatiile sau elementele de proba obtinute sa nu fie, fara consimtamantul sau prealabil, utilizate sau transmise de catre autoritatile partii solicitante in scopul altor cercetari sau proceduri decat cele precizate in cerere.
    2. Fiecare parte poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa declare ca informatiile sau probele furnizate de aceasta in baza prezentului capitol nu vor putea, fara consimtamantul sau prealabil, sa fie utilizate sau transmise de catre autoritatile partii solicitate in scopuri de cercetare sau proceduri, altele decat cele precizate in cerere.
    Art. 33
    Confidentialitatea
    1. Partea solicitanta poate cere partii solicitate sa pastreze confidentialitatea cererii si continutului acesteia, cu exceptia masurilor necesare pentru executarea acesteia. Daca partea solicitata nu se poate conforma acestei conditii de confidentialitate, va trebui sa informeze partea solicitanta in cel mai scurt termen posibil.
    2. Partea solicitanta trebuie, daca i se cere, cu conditia ca cererea sa nu fie contrara principiilor fundamentale ale dreptului sau intern, sa pastreze confidentialitatea tuturor mijloacelor de proba si a informatiilor comunicate de partea solicitata, mai putin in masura in care dezvaluirea lor este necesara cercetarilor sau procedurii descrise in cerere.
    3. Sub rezerva dispozitiilor dreptului sau intern, o parte care a primit spontan informatii in baza art. 10 trebuie sa se conformeze oricarei conditii de confidentialitate solicitate de partea care transmite informatia. Daca cealalta parte nu se poate conforma unei asemenea conditii, ea trebuie sa informeze despre aceasta partea care transmite informatia, in cel mai scurt termen.
    Art. 34
    Cheltuieli
    Cheltuielile obisnuite necesare pentru executarea unei cereri sunt in sarcina partii solicitate. Atunci cand cheltuieli importante sau extraordinare se dovedesc necesare pentru a da curs unei cereri, partile se pun de acord pentru a stabili conditiile in care cererea se va executa, precum si cu privire la modalitatea in care cheltuielile vor fi suportate.
    Art. 35
    Daune-interese
    1. Atunci cand o actiune privind responsabilitatea in materie de daune rezultand dintr-un act sau dintr-o omisiune in legatura cu cooperarea prevazuta in prezentul capitol a fost initiata de catre o persoana, partile implicate se vor consulta, daca este cazul, asupra repartizarii eventuale a reparatiilor datorate.
    2. O parte careia ii este adresata o cerere de despagubire va informa fara intarziere cealalta parte pentru a stabili daca aceasta poate avea un interes in acest caz.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 36
    Semnarea si intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie este deschisa spre semnare statelor membre ale Consiliului Europei si statelor nemembre care au participat la elaborarea ei. Aceste state isi vor putea exprima consimtamantul de a fi legate prin:
    a) semnare fara rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii; sau
    b) semnare sub rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii, urmata de ratificare, de acceptare sau de aprobare.
    2. Instrumentele de ratificare, de acceptare sau de aprobare vor fi depuse la secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Prezenta conventie va intra in vigoare in prima zi a lunii urmatoare expirarii unei perioade de 3 luni de la data la care 3 state, dintre care cel putin doua state membre ale Consiliului Europei, isi vor fi exprimat consimtamantul lor de a fi legate prin conventie, conform dispozitiilor alin. 1.
    4. Pentru orice stat semnatar care isi va exprima ulterior consimtamantul de a fi parte la conventie aceasta va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza dupa expirarea unei perioade de 3 luni dupa data exprimarii consimtamantului sau de a fi legat prin conventie, conform dispozitiilor alin. 1.
    Art. 37
    Aderarea la conventie
    1. Dupa intrarea in vigoare a prezentei conventii Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei va putea, dupa ce va consulta statele parti la conventie, sa invite orice stat nemembru al Consiliului Europei sa adere la prezenta conventie, printr-o decizie luata cu majoritatea prevazuta de art. 20 lit. d) din Statutul Consiliului Europei si cu unanimitatea voturilor reprezentantilor statelor contractante care au dreptul de vot in Comitet.
    2. Pentru orice stat care a aderat la conventie ea va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza dupa expirarea perioadei de 3 luni de la data depunerii instrumentului de aderare la secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 38
    Aplicarea teritoriala
    1. Orice stat va putea, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa desemneze teritoriul ori teritoriile carora li se va aplica prezenta conventie.
    2. Orice stat va putea, in orice alt moment, de la data primirii declaratiei de catre secretarul general al Consiliului Europei, sa extinda aplicarea prezentei conventii la orice alt teritoriu desemnat in declaratie. Conventia va intra in vigoare cu privire la acest teritoriu in prima zi a lunii urmatoare expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii declaratiei de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Orice declaratie facuta in baza alin. 1 si 2 va putea fi retrasa, in ceea ce priveste orice teritoriu desemnat prin aceasta declaratie, printr-o notificare adresata secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va avea efect in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 39
    Relatii cu alte conventii si acorduri
    1. Prezenta conventie nu va aduce atingere drepturilor si obligatiilor decurgand din conventii internationale multilaterale privitoare la probleme specifice.
    2. Partile la aceasta conventie vor putea incheia acorduri bilaterale sau multilaterale referitoare la probleme reglementate de prezenta conventie, in scopul completarii sau intaririi dispozitiilor acesteia sau pentru a facilita aplicarea principiilor consacrate de aceasta.
    3. Atunci cand doua sau mai multe parti au incheiat deja un acord sau un tratat asupra unei problematici acoperite de prezenta conventie ori cand au stabilit intr-un alt mod relatiile lor privitoare la acest subiect, ele vor avea posibilitatea sa aplice respectivul acord, tratat sau aranjament in locul prezentei conventii, daca acesta faciliteaza cooperarea internationala.
    Art. 40
    Rezerve
    1. Orice stat poate, in momentul semnarii sau al depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa declare ca face uz de una sau mai multe rezerve prevazute la art. 2 alin. 2, art. 6 alin. 4, art. 14 alin. 3, art. 21 alin. 2, art. 25 alin. 3 si art. 32 alin. 2. Nu se admite nici o alta rezerva.
    2. Orice stat care a formulat o rezerva in baza alineatului precedent poate sa o retraga in totalitate sau in parte, adresand o notificare secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va produce efecte de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Partea care a formulat o rezerva cu privire la o dispozitie a prezentei conventii nu poate pretinde aplicarea acestei dispozitii de catre un alt stat; ea poate, daca rezerva este partiala sau sub conditie, sa pretinda aplicarea acestei dispozitii in masura in care ea a acceptat-o.
    Art. 41
    Amendamente
    1. Fiecare parte va putea propune amendamente la prezenta conventie si orice propunere in acest sens va fi comunicata prin secretarul general al Consiliului Europei statelor membre ale Consiliului Europei si fiecarui stat nemembru care a aderat sau a fost invitat sa adere la prezenta conventie conform dispozitiilor art. 37.
    2. Orice amendament propus de catre o parte va fi comunicat Comitetului european pentru probleme criminale care va prezenta Comitetului Ministrilor avizul sau cu privire la amendamentul propus.
    3. Comitetul Ministrilor examineaza amendamentul propus si avizul Comitetului european pentru probleme criminale si poate adopta amendamentul.
    4. Textul oricarui amendament adoptat de Comitetul Ministrilor conform alin. 3 al prezentului articol se trimite statelor pentru acceptare.
    5. Orice amendament adoptat conform alin. 3 al prezentului articol va intra in vigoare in a 30-a zi dupa data la care toate partile vor fi informat secretarul general al Consiliului Europei ca l-au acceptat.
    Art. 42
    Rezolvarea diferendelor
    1. Comitetul european pentru probleme criminale al Consiliului Europei va fi informat cu privire la interpretarea si aplicarea prezentei conventii.
    2. In caz de diferend intre parti cu privire la interpretarea si aplicarea prezentei conventii, partile se vor stradui sa ajunga la o reglementare a diferendului prin negociere sau prin orice alt mijloc pasnic pe care il vor alege, inclusiv supunerea diferendului Comitetului european pentru probleme penale, unui tribunal arbitral care va lua hotarari obligatorii pentru partile in diferend sau Curtii Internationale de Justitie, pe baza unui acord comun al partilor implicate.
    Art. 43
    Denuntarea
    1. Orice parte poate, in orice moment, sa denunte prezenta conventie prin adresarea unei notificari secretarului general al Consiliului Europei.
    2. Denuntarea va produce efecte in prima zi care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Totusi prezenta conventie va continua sa se aplice executarii in baza art. 14 a unei confiscari cerute conform dispozitiilor prezentei conventii inainte ca denuntarea sa fi produs efecte.
    Art. 44
    Notificarea
    Secretarul general al Consiliului Europei va notifica statelor membre ale Consiliului Europei si oricarui alt stat care a aderat la prezenta conventie:
    a) orice semnare;
    b) depunerea oricarui instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare;
    c) orice data de intrare in vigoare a prezentei conventii conform art. 36 si 37;
    d) orice rezerva in baza art. 40 alin. 1;
    e) orice alt act, notificare sau comunicare care are legatura cu prezenta conventie.
    Drept care subsemnatii, deplin autorizati in acest scop, au semnat prezenta conventie.
    Semnata la Strasbourg la 8 noiembrie 1990, in limbile franceza si engleza, ambele texte fiind egal autentice, intr un singur exemplar care va fi depus in arhivele Consiliului Europei. Secretarul general al Consiliului Europei va transmite o copie certificata fiecaruia dintre statele membre ale Consiliului Europei, statelor nemembre care au participat la elaborarea prezentei conventii si oricarui stat invitat sa adere la aceasta.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 263/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 263 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu