LEGE
Nr. 257 din 21 septembrie 2005
pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Japoniei
pentru Cooperare Internationala privind Proiectul de reducere a poluarii la
Termocentrala Turceni, semnat la Bucuresti la 31 martie 2005
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 890 din 5 octombrie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania, prin Ministerul Finantelor
Publice, si Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala, in valoare de
28,746 miliarde yeni japonezi, denumit in continuare Acord, privind Proiectul
de reducere a poluarii la Termocentrala Turceni, denumit in continuare Proiect,
semnat la Bucuresti la 31 martie 2005.
Art. 2
Implementarea Acordului va fi realizata de Societatea Comerciala
"Complexul Energetic Turceni" - S.A., in calitate de agentie de
executie.
Art. 3
Ministerul Finantelor Publice, in calitate de reprezentant al
Imprumutatului, va incheia cu Societatea Comerciala "Complexul Energetic
Turceni" - S.A., in calitate de agentie de executie pentru implementarea
imprumutului, un acord de imprumut subsidiar, prin care se va delega Societatii
Comerciale "Complexul Energetic Turceni" - S.A. intreaga autoritate
si responsabilitate pentru utilizarea imprumutului, efectuarea tragerilor din
imprumut si a platilor aferente imprumutului, in numele Imprumutatului,
realizarea Proiectului potrivit termenilor si conditiilor stipulate in Acord.
Art. 4
(1) Contributia Romaniei la realizarea Proiectului, estimata la 102
milioane dolari S.U.A. echivalent, inclusiv impozitele si taxele platibile pe
teritoriul Romaniei, precum si alte eventuale costuri suplimentare aferente
Proiectului se vor asigura din surse proprii ale Societatii Comerciale
"Complexul Energetic Turceni" - S.A.
(2) Plata serviciului datoriei externe aferent Acordului, respectiv rate de
capital, dobanzi si alte costuri legate de imprumut, se vor asigura din surse
proprii ale Societatii Comerciale "Complexul Energetic Turceni" -
S.A.
Art. 5
Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de
comun acord cu Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala si Societatea
Comerciala "Complexul Energetic Turceni" - S.A., sa introduca pe
parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare
a Acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de
fonduri, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de
natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Japoniei
pentru Cooperare Internationala sau sa determine noi conditionari economice
fata de cele convenite initial intre parti.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
Acord de imprumut nr. ROM-P4
ACORD DE IMPRUMUT
intre Romania si Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala privind
Proiectul de reducere a poluarii la Termocentrala Turceni
In lumina continutului schimbului de note dintre Guvernul Japoniei si
Guvernul Romaniei din data de 29 martie 2005, referitor la un imprumut japonez
care urmeaza sa fie acordat in vederea promovarii stabilizarii economice si
eforturilor de dezvoltare a Romaniei,
prin prezentul document Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
(denumita in continuare Banca) si Romania (denumita in continuare Imprumutatul)
incheie urmatorul acord de imprumut (denumit in continuare Acord de imprumut,
care include toate documentele la care se face referire in acesta).
Art. 1
Imprumutul
SECTIUNEA 1
Suma si scopul imprumutului
Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului o suma ce nu depaseste
douazeci si opt miliarde saptesute patruzeci si sase milioane yeni japonezi
(28.746.000.000 yeni japonezi), care reprezinta capitalul pentru implementarea
Proiectului de reducere a poluarii la Termocentrala Turceni, descris in anexa
nr. 1 la prezentul acord (denumit in continuare Proiectul), in termenii si
conditiile stabilite in Acordul de imprumut si in concordanta cu legile si cu
reglementarile Japoniei (denumit in continuare imprumutul), fiind prevazut
totusi ca, daca totalul cumulativ al disponibilizarilor conform Acordului de
imprumut atinge limita mentionata, Banca nu va mai acorda nici o alta
disponibilizare.
SECTIUNEA a 2-a
Utilizarea sumelor imprumutului
(1) Imprumutatul va face demersurile necesare pentru ca sumele imprumutului
sa fie utilizate pentru achizitionarea de bunuri si servicii eligibile necesare
pentru implementarea Proiectului, procurate de la furnizori, contractori sau
consultanti (denumiti in continuare in mod colectiv furnizor/furnizori) din
tari sursa eligibile descrise in anexa nr. 4 la prezentul acord (denumite in
continuare tari sursa eligibile), in concordanta cu alocarea descrisa in anexa
nr. 2 la prezentul acord.
(2) Disponibilizarea finala conform Acordului de imprumut va fi facuta nu
mai tarziu decat aceeasi zi si luna peste 8 (opt) ani dupa data intrarii in
efectivitate a Acordului de imprumut si nici o alta disponibilizare nu va mai
fi efectuata de Banca dupa aceasta data decat daca se convine altfel intre
Banca si Imprumutat.
Art. 2
Rambursari si dobanzi
SECTIUNEA 1
Rambursarea imprumutului
Imprumutatul va rambursa suma imprumutului catre Banca in concordanta cu
graficul de rambursare stabilit in anexa nr. 3 la prezentul acord.
SECTIUNEA a 2-a
Dobanda si metoda de plata a acesteia
(1) Imprumutatul va plati Bancii dobanda semianual, la o rata egala cu trei
sferturi dintr-un procent (0,75%) pe an, aplicata sumelor corespunzatoare
categoriilor a), b) si c) de mai jos (denumite in continuare suma
imprumutului), disponibilizate si nerambursate:
a) suma imprumutului disponibilizata din sumele imprumutului alocate
categoriilor (A), (B) si (C) (prevazute in sectiunea 1 din anexa nr. 2 la
prezentul acord);
b) comisioane de serviciu disponibilizate din sumele imprumutului,
referitoare la disponibilizarile de la paragraful (1) lit. a) de mai sus;
c) orice sume realocate din categoria (D) (prevazute in sectiunea 1 din
anexa nr. 2 la prezentul acord) si disponibilizate in conformitate cu
paragraful (1) lit. a) sau paragraful (1) lit. b) de mai sus.
(2) Imprumutatul va plati Bancii: (i) inainte de data terminarii
disponibilizarilor sumelor imprumutului (denumita in continuare data
terminarii), pe data de 20 aprilie a fiecarui an dobanda acumulata pana la data
de 19 martie a anului respectiv de la data de 20 septembrie a anului precedent
si pe data de 20 octombrie a fiecarui an dobanda acumulata pana la data de 19
septembrie de la data de 20 martie a anului respectiv; si (ii) dupa data
terminarii, pe data de 20 martie a fiecarui an, dobanda acumulata pana la data
de 19 martie a acelui an din data de 20 septembrie a anului precedent si pe
data de 20 septembrie a fiecarui an dobanda acumulata pana la data de 19
septembrie din data de 20 martie a anului respectiv.
(3) Fara a contraveni prevederilor paragrafului (2), cand data terminarii
nu apare mai devreme de 3 luni de la data de 20 aprilie sau 20 octombrie,
oricare apare prima, prima plata a dobanzii dupa data terminarii va fi facuta
pe data de 20 aprilie sau 20 octombrie.
Art. 3
Clauze speciale
SECTIUNEA 1
Termeni si conditii generale
Alti termeni si conditii generale aplicabile Acordului de imprumut vor fi
stabilite in Termenii si conditiile generale pentru imprumuturi ODA ale Bancii,
datate octombrie 1999, cu urmatoarele stipulari suplimentare (denumite in
continuare Termenii si conditiile generale):
(1) Referitor la sectiunea 3.07 din termenii si conditiile generale,
Imprumutatul va credita toate platile sumei imprumutului si dobanzilor, precum
si altor comisioane aferente acestuia in contul "ODA-JBIC" nr.
0207787, deschis la Banca Tokyo - Mitsubishi, Ltd, sediul central, Japonia.
(2) Sectiunea 9.03 din Termenii si conditiile generale va fi interpretata
dupa cum urmeaza: orice notificare sau solicitare ceruta sa se dea sau sa se
faca ori pe care una dintre parti sau ambele parti au dreptul sa o dea ori sa o
faca conform Acordului de imprumut sau garantiei, daca este cazul, se va face
in scris. Astfel de notificari sau solicitari vor fi considerate a fi transmise
ori facute in mod corespunzator daca au fost predate manual, au fost primite
prin posta sau au fost expediate recomandat par-avion catre cel caruia urmeaza
sa le fie transmise ori facute la adresa acelei parti specificate in Acordul de
imprumut sau la asemenea alta adresa pe care respectiva parte o va fi numit
prin anunt catre partea care transmite notificarea ori face solicitarea.
SECTIUNEA a 2-a
Procedura de achizitie
Liniile directoare pentru achizitia bunurilor si serviciilor si angajarea
consultantilor, mentionate in sectiunea 4.01 din Termenii si conditiile
generale, vor fi cele stipulate in Procedura de achizitie prezentata in anexa
nr. 4 la prezentul acord.
SECTIUNEA a 3-a
Procedura de disponibilizare
Procedura de disponibilizare mentionata in sectiunea 5.01 din Termenii si
conditiile generale va fi urmatoarea:
(1) Procedura de angajament prezentata in anexa nr. 5 la prezentul acord va
fi aplicata in cazurile sumelor disponibilizate pentru plata
furnizorului/furnizorilor din tara/tarile sursa/surse eligibila/eligibile, alta
decat Romania, pentru portiunea din contract exprimata intr-o moneda larg
tranzactionata international, alta decat leul romanesc.
(2) Fara a contraveni prevederilor paragrafului (1) de mai sus, Procedura
de rambursare prezentata in anexa nr. 6 la prezentul acord se poate aplica in
cazurile de disponibilizare a sumelor pentru plati facute catre
furnizor/furnizori din Romania si furnizor/furnizori dintr-o tara/tari
sursa/surse eligibila/eligibile, alta/altele decat Romania, referitor la
portiunea din contract exprimata in moneda Romaniei.
(3) Fara a contraveni prevederilor paragrafului (2) de mai sus, Procedura
de transfer prezentata in anexa nr. 7 se poate aplica in cazul sumelor trase
pentru plati ce urmeaza a fi facute catre un furnizor/furnizori din Romania si
dintr-o tara/tari sursa/surse eligibila/eligibile, alta/altele decat Romania,
pentru portiunea din contract exprimata in moneda Romaniei.
SECTIUNEA a 4-a
Administrarea imprumutului
(1) Imprumutatul va autoriza Societatea Comerciala "Complexul
Energetic Turceni" - S.A. (denumit in continuare Agentia de executie) sa
implementeze Proiectul.
(2) Imprumutatul va face demersurile necesare pentru ca Agentia de executie
sa angajeze consultanti pentru implementarea Proiectului.
(3) Daca fondurile disponibile din sumele imprumutului vor fi insuficiente
pentru implementarea Proiectului, Imprumutatul va face cu promptitudine
aranjamentele necesare pentru a asigura fondurile necesare.
(4) Imprumutatul poate sa acorde, din sumele imprumutului, un subimprumut
Agentiei de executie (denumit in continuare subimprumut) pentru implementarea
Proiectului. Termenii si conditiile subimprumutului vor fi acceptabili pentru
Banca.
(5) Imprumutatul va face demersurile necesare pentru ca Agentia de executie
sa furnizeze Bancii rapoarte trimestriale pentru Proiect (in lunile martie,
iunie, septembrie si decembrie ale fiecarui an) pana cand Proiectul va fi
terminat, in forma si cuprinzand detaliile pe care Banca le va solicita in mod
rezonabil.
(6) Prompt, dar in orice caz nu mai tarziu de sase (6) luni dupa terminarea
Proiectului, Imprumutatul va face toate demersurile pentru ca Agentia de
executie sa furnizeze Bancii un raport de finalizare a Proiectului in forma si
cuprinzand detaliile pe care Banca le va solicita in mod rezonabil.
(7) Imprumutatul va asigura ca auditul de ex-post achizitie sa fie efectuat
de catre auditori independenti care urmeaza sa fie angajati de Banca in vederea
asigurarii corectitudinii si competitivitatii procedurii de achizitie, in
cazurile in care Banca considera asemenea audit ca fiind necesar.
SECTIUNEA a 5-a
Modificari
Orice modificare a prevederilor Acordului de imprumut va fi convenita in scris
intre Banca si Imprumutat.
SECTIUNEA a 6-a
Notificari si solicitari
Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopul sectiunii 9.03 din
Termenii si conditiile generale:
Pentru Banca
Sediul central
Adresa postala: JAPAN BANK FOR INTERNATIONAL COOPERATION
4-1, Ohtemachi 1-chome
Chiyoda-ku, Tokyo 100-8144, Japan
In atentia: directorului general al Departamentului asistenta dezvoltare 3
Pentru Imprumutat
Imprumutat
Adresa postala: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti, Romania
In atentia: ministrului finantelor publice
Daca adresele si/sau numele de mai sus se schimba, partile interesate vor
notifica in scris, imediat, celeilalte parti la prezentul acord, noua adresa
si/sau noul nume.
Drept pentru care, Banca si Imprumutatul, actionand prin reprezentantii lor
deplin autorizati, au determinat ca Acordul de imprumut sa fie in mod
corespunzator semnat in numele lor la data si anul mai sus mentionate.
Pentru JAPAN BANK FOR INTERNATIONAL COOPERATION,
Kyosuke Shinozawa,
guvernator
Pentru ROMANIA,
Dragos Neacsu,
secretar de stat la Ministerul Finantelor Publice
ANEXA 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
SECTIUNEA 1
Prezentarea Proiectului
(1) Obiectiv:
Instalarea Sistemului de desulfurare gaze arse pentru generatoare 4 x 330
MW si constructia facilitatilor corespunzatoare in cadrul Societatii Comerciale
"Complexul Energetic Turceni" - S.A., pentru a reduce poluarea cu
SO2.
(2) Localizare:
In orasul Turceni, 297 km la vest de Bucuresti
(3) Agentia de executie:
Societatea Comerciala "Complexul Energetic Turceni" - S.A. (CET)
(4) Scopul lucrarilor:
a) achizitia si instalarea sistemului de desulfurare gaze arse;
b) servicii de consultanta.
Sumele din imprumut sunt disponibile pentru lucrarile mentionate la lit. a)
si b).
Orice sold ramas nefinantat pentru articolele mentionate mai sus, precum si
orice alte lucrari urmeaza sa fie finantate de Imprumutat.
SECTIUNEA a 2-a
Necesitatile estimate de fonduri anuale sunt prezentate in continuare:
_______________________________________________________
Anul fiscal Pentru imprumut Pentru Proiect
(ianuarie - decembrie) (milioane (milioane
yeni japonezi) yeni japonezi)
_______________________________________________________
2005 78 94
2006 76 92
2007 5.098 6.791
2008 6.826 9.069
2009 10.045 13.331
2010 4.938 6.495
2011 1.685 2.456
_______________________________________________________
TOTAL: 28.746 38.328
_______________________________________________________
(Rata de schimb: 1 leu romanesc = 0,0034 yeni)
Disponibilizarea sumelor din imprumut se va face in limita alocatiilor
bugetare anuale ale Guvernului Japoniei pentru Banca.
SECTIUNEA a 3-a
Se estimeaza ca Proiectul va fi finalizat in luna noiembrie 2011.
ANEXA 2
ALOCAREA SUMELOR IMPRUMUTULUI
SECTIUNEA 1
Alocarea
___________________________________________________________________
Categoria Suma alocata %
din imprumut din cheltuieli
(milioane eligibile de
yeni japonezi) finantat
___________________________________________________________________
(A) Lucrari civile si echipamente 21.629 100
(B) Servicii de consultanta 707 100
(C) Dobanda in timpul constructiei 675 -
(D) Imprejurari neprevazute 5.735 -
___________________________________________________________________
TOTAL: 28.746
___________________________________________________________________
NOTA:
Articolele neeligibile pentru finantare sunt urmatoarele:
a) cheltuieli generale de administratie;
b) impozite si taxe;
c) achizitia de teren si alte proprietati imobiliare;
d) compensatiile;
e) alte articole indirecte.
Referitor la disponibilizarile din fiecare categorie, suma ce va fi
disponibilizata va fi calculata din totalul cheltuielilor eligibile prin
inmultirea cu procentul respectivei categorii stipulat in aceasta sectiune,
daca nu se convine altfel intre Banca si Imprumutat.
SECTIUNEA a 2-a
Dobanda in timpul constructiei
(1) Categoria (C) precizeaza costul estimat de dobanda la capitalul initial
platit si nerambursat in timpul constructiei. Banca va fi indreptatita sa
plateasca drept capital initial din sumele imprumutului si sa isi plateasca, in
numele Imprumutatului, sumele cerute pentru plata dobanzilor, la scadenta, in
timpul perioadei de constructie a Proiectului. Data finala a unei asemenea
plati, astfel cum se descrie mai sus, va fi stabilita de Banca.
(2) Imprumutatul va plati Bancii in yeni japonezi o suma egala cu o zecime
de procent (0,1%) din suma disponibilizarii mentionate la paragraful (1), drept
comision de serviciu pentru aceasta, la data respectivei disponibilizari.
Disponibilizarea de catre Banca prin aceasta procedura se va face la primirea
comisionului de servicii de la Imprumutat.
(3) O suma egala cu respectivul comision de servicii va fi finantata din
sumele imprumutului si Banca isi va plati imediat siesi aceasta suma drept
comision de servicii la data disponibilizarii pentru Imprumutat. Asemenea
disponibilizare din sumele imprumutului va constitui o obligatie valabila si
obligatorie pentru Imprumutat, conform termenilor si conditiilor din Acordul de
imprumut.
SECTIUNEA a 3-a
Realocarea in functie de modificarea estimarilor de cost
(1) Daca estimarile de cost ale articolelor incluse in categoriile (A) -
(C) se vor reduce, suma alocata pentru acestea si care nu mai este necesara
pentru aceste categorii va fi realocata de catre Banca categoriei (D).
(2) Daca estimarile de cost ale articolelor incluse in categoriile (A) -
(C) vor creste, suma egala cu portiunea, daca exista, a acestei cresteri ce
urmeaza sa fie finantata din sumele imprumutului va fi alocata acelei categorii
de catre Banca, la cererea Imprumutatului, de la categoria (D), tinand cont
totusi de conditiile impuse cheltuielilor neprevazute, asa cum sunt determinate
de Banca, referitoare la costul articolelor din celelalte categorii.
ANEXA 3
GRAFIC DE RAMBURSARE
Rambursarea sumei imprumutului:
Data scadentei Suma
(yeni japonezi)
La 20 martie 2015 471.300.000
La fiecare 20 martie si 20 septembrie, 471.245.000
incepand cu 20 septembrie 2015
pana la 20 martie 2045
ANEXA 4
PROCEDURA DE ACHIZITIE
SECTIUNEA 1
Regulile care vor fi utilizate pentru efectuarea achizitiilor in cadrul
imprumutului
(1) Toate achizitiile de bunuri si servicii, cu exceptia serviciilor de
consultanta care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, vor respecta
Regulile pentru achizitii pentru imprumuturi JBIC ODA, datate octombrie 1999
(denumite in continuare Linii directoare pentru achizitii).
(2) Angajarea consultantilor care urmeaza sa fie platiti din sumele
imprumutului se va face in conformitate cu Liniile directoare privind angajarea
consultantilor pentru imprumuturi JBIC ODA, datate octombrie 1999 (denumite in continuare
Linii directoare pentru consultanti).
SECTIUNEA a 2-a
Tarile sursa eligibila
Tara/tarile sursa eligibila pentru efectuarea achizitiilor tuturor
bunurilor si serviciilor, inclusiv a serviciilor de consultanta, care urmeaza
sa fie finantate din sumele imprumutului sunt toate tarile si regiunile.
SECTIUNEA a 3-a
Analizarea de catre Banca a deciziilor de achizitie de bunuri si servicii
(cu exceptia serviciilor de consultanta)
In cazul contractelor care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului
alocate categoriei (A), dupa cum este specificat in anexa nr. 2 la prezentul
acord, urmatoarele proceduri vor fi supuse examinarii si acordului Bancii, in
conformitate cu sectiunea 4.02 din Termenii si conditiile generale. Pentru
aceste contracte poate fi adoptata procedura de ofertare cu doua plicuri,
astfel cum este prevazuta in sectiunea 2.03(b) din Liniile directoare pentru
achizitii.
(1) Daca Agentia de executie doreste sa adopte alte proceduri de achizitie
decat licitatia internationala competitiva, Imprumutatul va inainta Bancii o
solicitare de examinare a metodei/metodelor de achizitie (conform formularului
nr. 1 anexat la prezentul acord). Banca va informa Agentia de executie in
legatura cu acordul sau, prin intermediul unei notificari privind
metoda/metodele de achizitie.
(2) Inaintea publicarii si/sau notificarii precalificarii, Agentia de
executie va prezenta Bancii, in vederea examinarii si exprimarii acordului,
documentele de precalificare, impreuna cu o solicitare de examinare a
documentelor de precalificare. In cazul in care Banca nu are obiectiuni asupra
documentelor mai sus mentionate, aceasta va informa Agentia de executie in
acest sens prin intermediul unei notificari privind documentele de recalificare.
Orice modificare ulterioara a documentelor mai sus mentionate, efectuata de
catre Agentia de executie, necesita acordul prealabil al Bancii.
(3) Cand firmele precalificate au fost selectate, Agentia de executie va
inainta Bancii, in scopul analizei si exprimarii acordului, o lista cuprinzand
aceste firme si un raport privind procesul de selectie, impreuna cu motivele
fiecarei alegeri, atasand toate documentele relevante, precum si o solicitare
de examinare a rezultatului precalificarii. Agentia de executie ca prezenta
Bancii spre informare orice alte documente referitoare la precalificare, la
solicitarea rezonabila a acesteia. In cazul in care Banca nu are obiectiuni la
documentele mai sus mentionate, aceasta va informa Agentia de executie in acest
sens, prin intermediul unei notificari privind rezultatul precalificarii.
(4) Inaintea transmiterii invitatiilor privind ofertele de licitatie,
Agentia de executie va prezenta Bancii, spre examinare si exprimarea acordului,
documentele de licitatie, cum ar fi notificarile si instructiunile pentru
ofertanti, formularul de licitatie, proiectul de contract propus,
specificatiile, desenele si orice alte documente aferente licitatiei, impreuna
cu o solicitare de examinare a documentelor de licitatie. In cazul in care
Banca nu are obiectiuni asupra documentelor mai sus mentionate, aceasta va
informa Agentia de executie in acest sens, prin intermediul unei notificari
privind documentele de licitatie. In situatia in care Agentia de executie
doreste sa efectueze alte modificari ulterioare ale vreuneia dintre documentele
mai sus mentionate, se va obtine acordul Bancii inainte ca respectivele
documente sa fie transmise ofertantilor potentiali.
(5) In cazul in care se adopta procedura de ofertare cu doua plicuri, Agentia
de executie, inainte de deschiderea propunerilor de pret, va prezenta Bancii,
spre examinare si exprimarea acordului, analiza propunerilor tehnice, impreuna
cu o solicitare de examinare a propunerilor tehnice. Agentia de executie va
prezenta Bancii spre informare documentele relevante pe care aceasta le poate
solicita in mod rezonabil. In cazul in care Banca nu are obiectiuni, aceasta va
informa Agentia de executie in mod corespunzator, prin intermediul unei
notificari privind analiza propunerilor tehnice.
(6) Inainte de a transmite notificarea ofertantului castigator, Agentia de
executie va prezenta Bancii, spre examinare si exprimarea acordului, analiza
ofertelor si propunerea privind adjudecarea licitatiei, insotite de o
solicitare de examinare a ofertelor de licitatie si o propunere privind
adjudecarea licitatiei. [Atunci cand se intreprinde pasul prevazut la
paragraful (5) de mai sus, prin analiza ofertelor se va intelege in cele ce
urmeaza analiza propunerilor de pret.] Agentia de executie va prezenta Bancii
spre informare alte documente referitoare la adjudecare, documente referitoare
la licitatie, documente relevante pe care Banca le poate solicita in mod
rezonabil. In cazul in care Banca nu are obiectiuni privind documentele mai sus
mentionate, aceasta va informa Agentia de executie in aceste sens, prin
intermediul unei notificari privind analiza ofertelor si a propunerii de
adjudecare a licitatiei.
(7) In cazul in care, dupa cum a fost prevazut in sectiunea 5.10 din
Liniile directoare pentru achizitii, Agentia de executie doreste sa respinga
toate ofertele sau sa negocieze cu ofertantii evaluati cel mai jos (sau, daca
nu se obtine un rezultat satisfacator, cu urmatorul ofertant evaluat cel mai
jos) in vederea obtinerii unui contract satisfacator, Agentia de executie va
informa Banca despre motivele sale, solicitand in prealabil analiza si acordul
acesteia. In cazul in care Banca nu are obiectiuni, va informa Agentia de
executie asupra acordului sau. In cazul reluarii procedurii de licitatie, toate
procedurile ulterioare vor fi in mod substantial in concordanta cu paragrafele
(1) - (6).
(8) Dupa semnarea unui contract in mod prompt, Agentia de executie va
inainta Bancii, spre analiza si exprimarea acordului, o copie legalizata a
contractului, insotit de o solicitare de examinare a contractului (conform
formularului nr. 2 anexat la prezentul acord). In situatia in care Banca
stabileste conformitatea contractului cu Acordul de imprumut, aceasta va
informa Agentia de executie in acest sens, prin intermediul unei notificari
privind contractul.
(9) Orice modificare sau anulare a unui contract, examinata de Banca, va
necesita acordul scris prealabil al acesteia, fiind totusi prevazut faptul ca
modificarile ce nu constituie o schimbare importanta a contractului si nu
afecteaza pretul acestuia nu presupun un astfel de acord al Bancii.
SECTIUNEA a 4-a
Analizarea de catre Banca a deciziilor privind angajarea consultantilor
Cu privire la sectiunea 4.02 din Termenii si conditiile generale,
urmatoarele proceduri vor fi supuse examinarii si acordului Bancii:
(1) Anterior solicitarii de propuneri din partea consultantilor, Agentia de
executie va prezenta Bancii, spre examinare si exprimarea acordului, termenii
de referinta, lista scurta a consultantilor si scrisoarea de invitatie,
insotite de o solicitare de examinare a acestor documente. In situatia in care
Banca nu are obiectiuni in ceea ce priveste documentele mai sus mentionate,
aceasta va informa Agentia de executie in acest sens prin intermediul unei
notificari privind termenii de referinta, lista scurta a consultantilor si
scrisoarea de invitatie. Orice alta modificare ulterioara a documentelor mai
sus mentionate, efectuata de Agentia de executie, necesita acceptul prealabil
al Bancii.
(2) Inainte de a invita consultantii cel mai bine plasati sa participe la
negocierile referitoare la contract, Agentia de executie va transmite Bancii,
spre analiza si exprimarea acceptului, rezultatele evaluarii propunerilor
primite, insotite de o solicitare de examinare a raportului de evaluare a
propunerilor consultantilor. In cazul in care Banca nu are obiectiuni asupra
documentelor mai sus mentionate, aceasta va informa Agentia de executie in
acest sens, prin intermediul unei notificari privind raportul de evaluare a
propunerilor consultantilor.
(3) Prompt, dupa semnarea unui contract, Agentia de executie va transmite
Bancii, spre examinare si exprimarea acordului, o copie legalizata a
contractului, impreuna cu o solicitare de examinare a acestuia (conform
formularului nr. 3 anexat la prezentul acord). Cand stabileste conformitatea
contractului cu Acordul de imprumut, Banca va informa Agentia de executie in
acest sens, prin intermediul unei notificari privind contractul.
(4) Daca Agentia de executie doreste, astfel cum se prevede in sectiunea
3.01.(2) din Liniile directoare pentru consultanti, sa angajeze un consultant
anume, Agentia de executie va informa in acest sens, in scris, Banca asupra
motivelor sale, in scopul examinarii si exprimarii acceptului acesteia, si va
transmite o scrisoare de invitatie si termenii de referinta. Dupa obtinerea
acordului Bancii, Agentia de executie va putea transmite scrisoarea de
invitatie si termenii de referinta consultantului in cauza. Daca Agentia de
executie considera propunerile consultantului ca fiind acceptabile, va putea
incepe negocierile privind conditiile contractului (inclusiv termenii
financiari).
(5) Orice modificare sau anulare a unui contract, examinata de Banca, va
necesita acordul scris prealabil al acesteia, fiind totusi prevazut faptul ca
modificarile ce nu constituie o schimbare importanta a contractului si nu
afecteaza pretul acestuia nu presupun un astfel de acord al Bancii.
Formularul nr. 1
Data: ...............
Nr. ref. ............
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Director general
Departamentul asistenta dezvoltare 3
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Doamnelor si domnilor,
Solicitare de examinare a metodei/metodelor de achizitie
Referitor: Acordul de imprumut nr. ROM-P4 din 31 martie 2005 privind Proiectul
de reducere a poluarii la Termocentrala Turceni
In conformitate cu prevederile relevante ale Acordului de imprumut
mentionat, inaintam prin prezenta, in vederea examinarii, metoda/metodele de
achizitie mentionate in anexa la prezentul formular.
Vom aprecia in mod deosebit daca ne veti instiinta asupra acordului
dumneavoastra.
Cu stima,
Pentru: ..................................
(denumirea Agentiei de executie)
De catre: ................................
(semnatura autorizata)
ANEXA .....
la formularul nr. 1
1. Numele proiectului:
2. Metoda/metodele de achizitie:
[ ] Licitatie internationala (locala) limitata
[ ] Cumparare internationala (locala)
[ ] Contractare directa
[ ] Alte modalitati (....................................................)
3. Motivele pentru alegerea metodei/metodelor de achizitie in detaliu:
(de exemplu: consideratii tehnice, factori economici, experienta si
capabilitati)
4. Numele si nationalitatea furnizorului:
[in cazul licitatiei (locale) internationale limitate si al contractarii
directe]
5. Suma estimata a contractului:
- valuta straina
- moneda nationala
6. Principalele articole care urmeaza sa fie finantate prin contract:
7. Tipul de contract:
[ ] Contract la cheie
[ ] Achizitii de bunuri/echipamente/materiale
[ ] Contract privind lucrari civile
[ ] Achizitii de servicii
[ ] Alte tipuri
8. Anexa:
(i) Data semnarii contractului
(ii) Data expedierii si/sau data inceperii executarii lucrarilor/prestarii
serviciilor
(iii) Data incheierii (expedierii sau constructiei)
Formularul nr. 2
Data: ...............
Nr. ref. ............
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Director general
Departamentul asistenta dezvoltare 3
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Doamnelor si domnilor,
Solicitare de examinare a contractului
In conformitate cu prevederile Acordului de imprumut nr. ROM-P4, din 31
martie 2005, va inaintam prin prezenta, in vederea examinarii de catre
dumneavoastra, un exemplar legalizat al contractului atasat. Detaliile
contractului sunt urmatoarele:
1. Numarul si data contractului: .........................................
2. Numele si nationalitatea furnizorului: ................................
3. Numele cumparatorului: ................................................
4. Pretul contractului: ..................................................
5. Cheltuieli eligibile: .................................................
6. Suma finantarii solicitate:
.......................................................................
(reprezentand ...% din cheltuielile eligibile)
7. Descrierea si originea bunurilor:
Vom aprecia in mod deosebit daca ne veti instiinta asupra acceptului
dumneavoastra privind contractul, prin transmiterea unei notificari privind
contractul.
Cu stima,
Pentru: ..................................
(denumirea Agentiei de executie)
De catre: ................................
(semnatura autorizata)
Formularul nr. 3
Data: ...............
Nr. ref. ............
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Director general
Departamentul asistenta dezvoltare 3
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Doamnelor si domnilor,
Solicitare de examinare a contractului (pentru serviciile de consultanta)
In conformitate cu prevederile Acordului de imprumut nr. ROM-P4, din 31
martie 2005, va inaintam prin prezenta, in vederea examinarii de catre
dumneavoastra, un exemplar legalizat al contractului atasat. Detaliile
contractului sunt urmatoarele:
1. Numarul si data contractului: .........................................
2. Numele si nationalitatea consultantului: ..............................
3. Numele angajatorului: .................................................
4. Pretul contractului: ..................................................
5. Cheltuieli eligibile: .................................................
6. Suma finantarii solicitate:
.......................................................................
(reprezentand ...% din cheltuielile eligibile)
Vom aprecia in mod deosebit daca ne veti instiinta asupra acceptului
dumneavoastra privind contractul, prin transmiterea unei notificari privind
contractul.
Cu stima,
Pentru: ..................................
(denumirea Agentiei de executie)
De catre: ................................
(semnatura autorizata)
ANEXA 5
PROCEDURA DE ANGAJAMENT
Procedura de angajament pentru imprumuturi ODA, datata octombrie 1999
(denumita in cele ce urmeaza Procedura de angajament), se va aplica mutatis
mutandis in cazul disponibilizarilor din sumele imprumutului pentru
achizitionarea de bunuri si servicii de la furnizor/furnizori din tara/tarile
sursa/surse eligibila/eligibile, altele decat Romania, in ceea ce priveste
partea contractului exprimata intr-o valuta international convertibila, alta
decat moneda nationala a Romaniei, cu urmatoarele prevederi suplimentare:
1. Referitor la sectiunea 1.(3) din Procedura de angajament: banca japoneza
si banca emitenta vor fi The Bank of Tokyo - Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
2. (1) Imprumutatul va plati Bancii in yeni japonezi o suma egala cu o
zecime de procent (0,1%) din suma scrisorii de angajament, sub forma de
comision de serviciu, la data emiterii respectivei scrisori de angajament.
Banca va emite catre banca japoneza scrisoarea de angajament la primirea
comisionului de serviciu de la Imprumutat.
(2) O suma egala cu acest comision va fi finantata din suma imprumutului si
Banca va plati imediat aceasta suma catre sine, sub forma de comision de
serviciu, la data emiterii scrisorii de angajament. Aceasta disponibilizare din
suma imprumutului va constitui o obligatie valabila din punct de vedere legal a
Imprumutatului, in cadrul termenilor si conditiilor Acordului de imprumut.
ANEXA 6
PROCEDURA DE RAMBURSARE
Procedura de rambursare pentru imprumuturi ODA, datata octombrie 1999
(denumita in cele ce urmeaza Procedura de rambursare), se va aplica mutatis
mutandis in cazul disponibilizarilor de sume pentru efectuarea platilor catre
furnizor/furnizori din Romania si catre furnizor/furnizori din tara/tarile
sursa/surse eligibila/eligibile, altele decat Romania, in ceea ce priveste
partea contractului exprimata in moneda nationala a Romaniei, cu urmatoarele
prevederi suplimentare:
1. Banca din Tokyo autorizata pentru efectuarea operatiunilor valutare, ori
de cate ori este mentionata in aceasta anexa, inclusiv in Procedura de
rambursare, va fi The Bank of Tokyo - Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
2. Banca Imprumutatului autorizata pentru efectuarea operatiunilor
valutare, mentionata in Procedura de rambursare, va fi Banca Comerciala Romana
- S.A.
3. Documentele justificative care evidentiaza fiecare plata si destinatia
acesteia, mentionate la pct. 2. lit. b) din Procedura de rambursare, vor fi
urmatoarele:
(1) Pentru platile efectuate catre furnizor/furnizori in vederea
livrarii/expedierii bunurilor:
a) factura furnizorului/furnizorilor in care se specifica marfurile, cu
cantitatile si preturile lor, care au fost sau care sunt furnizate/expediate;
b) scrisoare de conosament sau alte documente care evidentiaza
expedierea/livrarea bunurilor enumerate in factura;
c) cambie sau alte documente care evidentiaza data si suma platita furnizorilor;
o chitanta simpla din partea furnizorilor, care sa arate data si suma platita,
va fi suficienta.
(2) Pentru platile efectuate catre furnizor/furnizori anterior
livrarii/expedierii bunurilor:
- cambie sau alte documente care evidentiaza data si suma platita
furnizorilor; o chitanta simpla din partea furnizorilor, care sa arate data si
suma platita, va fi suficienta.
(3) Pentru platile privind serviciile consultantilor:
a) cererea depusa de consultanti, care sa indice detaliat serviciile
prestate, perioada acoperita si suma care urmeaza sa le fie platita;
b) cecul bancar anulat, proiectul de cerere sau alte documente similare,
care sa evidentieze data si suma platita; o chitanta din partea consultantilor,
care sa indice data si suma platita, va fi, de asemenea, suficienta.
(4) In cazul platilor efectuate pentru alte servicii prestate:
a) documentul, cererea sau factura care specifica natura serviciilor
prestate si sumele percepute pentru acestea;
b) cecul bancar anulat, proiectul de cerere sau alte documente similare,
care sa evidentieze data si suma platita; o chitanta din partea consultantilor,
care sa indice data si suma platita, va fi, de asemenea, suficienta.
In cazul serviciilor aferente importului de bunuri (de exemplu: navlul,
cheltuieli cu asigurarea), se vor furniza informatii suficiente pentru a
permite Bancii sa stabileasca corelatia dintre acestea si bunul specific la
care se refera si al carui cost a fost sau urmeaza sa fie finantat de Banca.
(5) In cazul platilor privind contractele pentru lucrari civile:
a) documentul, cererea sau factura contractorului, care sa prezinte cu
detalii suficiente lucrarile efectuate de contractor si suma pretinsa pentru
acestea, certificata de directorul tehnic al Imprumutatului numit pentru
Proiect, care sa ateste faptul ca lucrarea efectuata de contractant este
satisfacatoare si in conformitate cu termenii contractului; o astfel de
certificare efectuata separat poate fi suficienta;
b) cecul bancar anulat, proiectul de cerere sau alte documente similare,
care sa evidentieze data si suma platita contractorului; o chitanta din partea
contractorului, care sa indice data si suma platita, va fi, de asemenea,
suficienta.
4. (1) Imprumutatul va plati Bancii, in yeni japonezi, o suma egala cu o
zecime de procent (0,1%) din suma disponibilizata pentru Imprumutat, sub forma
de comision de serviciu, la data disponibilizarii. Disponibilizarea efectuata
de Banca in cadrul acestei proceduri se va realiza la primirea comisionului de
serviciu de la Imprumutat.
(2) O suma egala cu acest comision de serviciu va fi finantata din suma
imprumutului si Banca va plati imediat aceasta suma catre sine, sub forma de
comision de serviciu, la data efectuarii disponibilizarii pentru Imprumutat.
Aceasta disponibilizare din suma imprumutului va constitui o obligatie valabila
din punct de vedere legal a Imprumutatului, conform termenilor si conditiilor
Acordului de imprumut.
5. Suma care apare pe cererea de rambursare va fi exprimata in yeni
japonezi.
ANEXA 7
PROCEDURA DE TRANSFER
Procedura de transfer stabilita in prezentul document va fi aplicata in
cazul disponibilizarilor pentru plati ce urmeaza a fi facute catre un
furnizor/furnizori din Romania si dintr-o tara/tari sursa/surse
eligibila/eligibile, alta/altele decat Romania, in ceea ce priveste partea din
contract exprimata in moneda nationala a Romaniei.
Banca autorizata pentru schimb valutar in Tokyo, oriunde este mentionata in
prezenta anexa, va fi The Bank of Tokyo - Mitsubishi, Ltd, Tokyo (denumita in
continuare Banca platitoare).
Banca autorizata pentru schimb valutar de pe teritoriul Imprumutatului,
mentionata in prezenta anexa, va fi Banca Comerciala Romana - S.A. (denumita in
continuare Banca Comerciala).
1. Solicitarea de disponibilizare
(1) Cand Imprumutatul primeste solicitari de plata de la furnizor/furnizori
prin intermediul Agentiei de executie (conform formularului SP anexat la
prezentul document), Imprumutatul va solicita Bancii sa efectueze o
disponibilizare pentru o suma ce nu depaseste suma efectiv solicitata de
furnizor/furnizori prin transmiterea catre Banca a solicitarii de
disponibilizare, in conformitate cu Formularul SD anexat la prezentul document.
Fiecare solicitare de disponibilizare va fi semnata de Imprumutat si va fi
insotita de urmatoarele documente:
a) lista cuprinzand platile, conform Formularului SD-FRP anexat la
prezentul document;
b) o copie a instructiunilor de transfer transmise Bancii Comerciale,
conform Formularului JBIC-TI anexat la prezentul document;
c) solicitari de plata care evidentiaza suma ce urmeaza sa fie platita
furnizorului/furnizorilor, conform Formularului SP;
d) urmatoarele documente justificative care evidentiaza fiecare plata si
destinatia acesteia:
(i) in cazul platii furnizorului/furnizorilor pentru livrarea/expedierea
bunurilor si/sau serviciilor:
- scrisoare de conosament sau alte documente similare care evidentiaza
livrarea/expedierea bunurilor enumerate in factura;
(ii) pentru plata serviciilor de consultanta:
- cererile consultantilor care indica, cu suficiente detalii, serviciile
prestate, perioada acoperita si suma care urmeaza sa fie platita catre acestia;
(iii) in cazul platilor efectuate conform contractelor pentru lucrari
civile:
- documentul, chitanta sau factura contractorului, care arata, cu
suficiente detalii, lucrarea facuta de contractor si suma solicitata pentru
aceasta;
- un certificat care sa ateste ca lucrarea efectuata de contractor este
satisfacatoare si in conformitate cu termenii contractului relevant. Un astfel
de certificat va fi semnat de Agentia de executie.
(2) Suma mentionata in solicitarea de disponibilizare va fi exprimata in
yeni japonezi, convertiti la cursul la cumparare T/T, cotat de Banca Comerciala
la data imediat anterioara zilei in care este facuta solicitarea de
disponibilizare. Suma ce va fi platita in moneda si la cursul valutar utilizate
pentru conversia yenilor japonezi va fi descrisa in lista cuprinzand platile,
conform Formularului SD-FRP, impreuna cu documentul doveditor al respectivului
curs valutar.
(3) Imprumutatul va trimite Bancii Comerciale instructiunile de transfer,
insotite de copii ale solicitarii de disponibilizare si ale solicitarilor de
plata, atunci cand Imprumutatul transmite Bancii o solicitare de
disponibilizare.
2. Disponibilizarea
(1) Atunci cand Banca considera solicitarea de disponibilizare in ordine si
in conformitate cu prevederile Acordului de imprumut, aceasta, dupa primirea
unei sume egale cu o zecime de procent (0,1%) din suma ce urmeaza sa fie trasa,
drept comision de serviciu platit de catre Imprumutat, va efectua
disponibilizarea in yeni japonezi. Disponibilizarea va fi efectuata in termen
de cincisprezece (15) zile lucratoare de la data primirii/solicitarii prin
plata in contul nerezident in yeni al Bancii Comerciale, care va fi deschis in
prealabil la Banca platitoare care efectueaza plata, in conformitate cu legile
si reglementarile japoneze relevante.
(2) O suma egala cu acest comision de serviciu va fi finantata din suma
imprumutului si Banca va plati imediat aceasta suma catre sine, sub forma de
comision de serviciu, la data efectuarii disponibilizarii pentru Imprumutat.
Aceasta disponibilizare din suma imprumutului va constitui o obligatie valabila
din punct de vedere legal a Imprumutatului, conform termenilor si conditiilor
Acordului de imprumut.
3. Plata catre furnizor/furnizori
Dupa ce sumele din imprumut disponibilizate de Banca au fost creditate in
contul nerezident in yeni al Bancii Comerciale mentionat la pct. 2 de mai sus
si Banca Comerciala primeste confirmarea telegrafica de la Banca platitoare,
Banca Comerciala va schimba imediat suma creditata in moneda Romaniei si va
transfera suma efectiv solicitata de furnizor/furnizori prin solicitarea de
plata in contul corespondent al furnizorului/furnizorilor la banca
furnizorului/furnizorilor, in conformitate cu instructiunile de transfer.
4. Delegarea de autoritate
(1) Imprumutatul desemneaza prin prezentul document Banca Comerciala ca
agent al sau in scopul intreprinderii oricarei actiuni sau incheierii oricarui
acord solicitat sau permis in conformitate cu prezenta procedura de transfer.
(2) Orice actiune intreprinsa sau acord incheiat de catre Banca Comerciala,
ca urmare a autoritatii conferite de aceasta, il va angaja integral pe
Imprumutat si va avea aceeasi forta si acelasi efect ca si cum ar fi fost
intreprinsa de Imprumutat.
(3) Autoritatea conferita Bancii Comerciale poate fi revocata sau
modificata printr-un acord intre Imprumutat si Banca.
5. Aranjament
Imprumutatul va face demersurile necesare pentru ca Banca Comerciala sa
incheie aranjamentul necesar cu Banca platitoare, aranjament care sa contina,
in conformitate cu autoritatea conferita Bancii Comerciale, stabilita la pct.
4, urmatoarele:
a) utilizarea contului nerezident in yeni al Bancii Comerciale, deschis la
Banca platitoare pentru procesarea disponibilizarilor efectuate conform
Procedurii de transfer;
b) faptul ca imediat dupa ce disponibilizarea efectuata de Banca a fost
creditata in contul nerezident in yeni al Bancii Comerciale, mentionat la pct.
2, Banca platitoare va confirma telegrafic Bancii Comerciale efectuarea disponibilizarii
de catre Banca.
6. Banca nu va fi responsabila pentru nici o pierdere suportata de catre
Imprumutat si/sau furnizor/furnizori datorita unor diferente dintre cursul
valutar ce va fi utilizat pentru conversia yenilor japonezi in moneda utilizata
pentru plata efectiva catre furnizor/furnizori la data transferului si cursul
de schimb ce va fi utilizat pentru conversia monedei utilizate pentru plata
efectiva catre furnizor/furnizori in yeni japonezi la data disponibilizarii.
Formularul SD
Solicitare de disponibilizare
Data ....................
Imprumutat nr.: ROM-P4
Seria cererii nr. .......
Destinatar: Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Director general
Departamentul asistenta dezvoltare 3
Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala
Domnilor,
1. Ca urmare a Acordului de imprumut nr. ROM-P4 din 31 martie 2005,
incheiat intre Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (denumita in
continuare Banca) si Guvernul Romaniei, subsemnatul solicita prin prezentul
document disponibilizarea conform Acordului de imprumut mentionat a sumei de
yeni japonezi (adica ......................) pentru plata cheltuielilor
descrise in lista/listele anexata/anexate la prezentul document.
2. Subsemnatul nu a mai solicitat anterior disponibilizarea nici unei sume
din imprumut in scopul efectuarii cheltuielilor descrise in lista/liste.
Subsemnatul nu a obtinut si nu va obtine fonduri in acest scop din sumele unui
alt imprumut, credit sau imprumut nerambursabil aflat la dispozitia subsemnatului.
3. Subsemnatul certifica faptul ca:
a) cheltuielile descrise in lista sunt efectuate pentru scopurile
specificate in Acordul de imprumut;
b) bunurile si serviciile pentru care se efectueaza aceste cheltuieli au
fost achizitionate in conformitate cu procedurile de achizitie aplicabile,
convenite cu Banca ca urmare a Acordului de imprumut, si costul si termenii de
achizitie a acestora sunt rezonabile;
c) bunurile si serviciile mentionate sunt sau vor fi furnizate de catre
furnizorul/furnizorii specificat/specificati in lista anexata si sunt sau vor
fi produse in (sau, in cazul serviciilor, furnizate din) tara/tari sursa/surse
eligibila/eligibile pentru imprumuturile Bancii.
4. Va rugam sa disponibilizati suma solicitata prin prezentul document,
prin plata in contul nerezident in yeni al
......................................., deschis la The Bank of Tokyo -
Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
5. Aceasta solicitare cuprinde .......... pagini si ............ liste
semnate si numerotate.
Al dumneavoastra,
....................................
(numele Imprumutatului)
Pentru:
.............................
(semnatura autorizata)
Formularul JBIC-IT
Instructiuni de transfer
Data:
Imprumut nr.: ROM-P4
Nr. serie solicitare:
Catre: Banca Comerciala Romana
La primirea sumei de la Banca, ca urmare a solicitarii noastre de
disponibilizare nr. ........... din ................., prin prezenta va
solicitam sa schimbati suma disponibilizata in moneda Romaniei si sa
transferati suma efectiv solicitata de furnizor/furnizori in contul
furnizorului/furnizorilor respectiv/respectivi la Banca furnizorului/furnizorilor,
dupa cum s-a specificat in Solicitarea de plata nr. ...................... din
data de ...............
...................................
(numele si adresa Imprumutatului)
...................................
(semnatura)
Anexat: solicitare de disponibilizare/solicitare de plata
Formularul SP
Solicitare de plata
Data: ...................
Imprumutatul nr.: ROM-P4
CP nr.
Destinatar: (numele si adresa Agentiei de executie)
Prin prezentul document va prezentam solicitarea de plata pentru executarea
lucrarii, cu urmatorul continut:
1. Numele beneficiarului:
2. Nr. contractului si data:
3. Nota privind nr. contractului si data (daca exista):
4. Descrierea marfii si a serviciilor realizate:
5. Suma solicitata:
6. Suma acumulata deja platita:
7. Suma totala (5 + 6):
Va rugam sa platiti suma solicitata la pct. 5 de mai sus in urmatorul cont:
Nr. contului:
Numele Bancii furnizorului/furnizorilor:
Adresa Bancii furnizorului/furnizorilor:
Adresa de telegraf
.......................
(numele furnizorului)
De catre:
.......................
(semnatura)
NOTA:
Daca beneficiarul este inregistrat intr-un stat membru al Uniunii Europene,
numarul de cont ar trebui inlocuit cu IBAN, insotit de CIB (codul de
identificare bancara).
Formularul SD-FRP
Foaie-rezumat plati
Data:
Nr. serie
________________________________________________________________________________
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Tranzactie Nr. de Achizitorul Furnizorul Nationalitatea Descrierea
Categoria
referinta furnizorului marfii *2
JBIC *1 si/sau a
serviciilor
________________________________________________________________________________
1.
________________________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________________________
3.
________________________________________________________________________________
4.
________________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________________
- continuare -
________________________________________________________________________________
8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.
Originea Suma Rata Suma Natura Metoda de Suma Coeficientul
de
contractului de platii platii achizitie solicitata
disponibilizare
schimb *3 *4 *5 pentru *6
finantare
*3
________________________________________________________________________________
1.
________________________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________________________
3.
________________________________________________________________________________
4.
________________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________________
Subsemnatul certifica faptul ca furnizorul/furnizorii si/sau serviciile
declarate mai sus sunt eligibile sub Acordul de imprumut.
*1 Nota pentru 5. Nationalitatea furnizorului: tara in care
furnizorul este infiintat si inregistrat.
*2 Nota pentru 7. Categoria: categoria descrisa la sectiunea 1 a
anexei nr. 2.
*3 Nota pentru 11 si 14. Suma de plata: daca nu este exprimata in yeni
japonezi, precizati ambele: suma in moneda in care
se va face plata catre furnizor/furnizori si
suma/sumele convertita/convertite,
calculata/calculate in conformitate cu pct. 1.(2)
din anexa nr. 7, precum si rata/ratele de schimb.
*4 Nota pentru 12. Natura platii: un avans, plata unei rate sau plata
finala etc.
*5 Nota pentru 13. Metoda de achizitie: precizati motivele pentru
alegerea altei metode decat licitatia
internationala competitiva.
*6 Nota pentru 15. Coeficientul de disponibilizare: raportul dintre
suma solicitata pentru finantare si suma platii in
moneda in care se va face plata catre
furnizor/furnizori.
Pentru:
De catre:
.............................
Semnatura autorizata