LEGE
Nr. 233 din 13 iulie 2005
pentru modificarea si completarea Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004
si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind infiintarea
Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin
reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 648 din 21 iulie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 369 din 28 aprilie 2004, cu modificarile ulterioare,
se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 6
(1) Persoanele fizice sau persoanele juridice care detin in baza unui titlu
valabil de proprietate ori de folosinta terenuri deservite de sisteme de
irigatii sau de desecare si drenaj ori de lucrari de aparare impotriva inundatiilor
sau de combatere a eroziunii solului pot constitui o organizatie de
imbunatatiri funciare, denumita in continuare organizatia, pentru a desfasura
una sau mai multe dintre urmatoarele activitati de interes public:".
2. La articolul 9 alineatul (1), litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) tarife pentru servicii de irigatii;".
3. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Oricare persoana fizica sau persoana juridica, care detine in baza unui
titlu valabil de proprietate ori de folosinta teren situat pe teritoriul
organizatiei sau care are, in conditiile Legii nr. 213/1998 privind
proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, in administrare ori in
folosinta astfel de terenuri sau infrastructura de imbunatatiri funciare aflate
in proprietatea publica ori privata a statului sau a unitatilor
administrativ-teritoriale, poate fi membra a unei organizatii."
4. La articolul 13, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
(1) In vederea dobandirii personalitatii juridice, persoanele care si-au
manifestat vointa de a fi membre ale organizatiei incheie actul constitutiv si
statutul organizatiei, in forma autentica, sub sanctiunea nulitatii
absolute."
5. La articolul 13, dupa alineatul (1) se introduce un alineat nou,
alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Statutul organizatiei este adoptat cu majoritatea simpla a
voturilor participantilor la adunarea constitutiva, cu conditia ca acesti
participanti sa detina in proprietate, in administrare sau in folosinta cel
putin jumatate din suprafata de teren a teritoriului organizatiei si sa fie de
acord sa preia intreaga raspundere a exploatarii, intretinerii si reparatiilor
infrastructurii de imbunatatiri funciare situate pe teritoriul
organizatiei."
6. La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduce un alineat nou,
alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Organizatia constituita potrivit legii ramane deschisa si va
primi noi membri pana la nivelul teritoriului organizatiei."
7. La articolul 23, dupa alineatul (2) se introduce un alineat nou,
alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Federatiile se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi."
8. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
Asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, infiintate potrivit
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999 privind asociatiile
utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 573/2001, cu modificarile ulterioare, care se reorganizeaza, in
conditiile prezentei legi, in organizatii ale utilizatorilor de apa pentru
irigatii, preiau bunurile mobile si imobile aflate in proprietatea sau in
folosinta acestora, precum si:
a) dreptul de proprietate detinut de asociatia utilizatorilor de apa pentru
irigatii asupra infrastructurii de irigatii, constand din statii de pompare de
punere sub presiune si constructii hidrotehnice, impreuna cu dotarile si
terenul aferent, conducte subterane, precum si alte asemenea bunuri situate pe
teritoriul organizatiei si obligatiile corelative;
b) dreptul de folosinta detinut de asociatia utilizatorilor de apa pentru
irigatii asupra infrastructurii de irigatii apartinand domeniului privat al
statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale, constand din statii de
pompare de punere sub presiune si constructii hidrotehnice, impreuna cu
dotarile si terenul aferent, conducte subterane, precum si alte asemenea bunuri
situate pe teritoriul organizatiei."
9. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
Infrastructura de imbunatatiri funciare apartinand domeniului privat al
statului, situata pe terenurile cu destinatie agricola detinute in exploatare
de societatile comerciale cu capital majoritar de stat, se transmite in
administrare Administratiei si se inregistreaza in patrimoniul acesteia, cu
reducerea corespunzatoare a capitalului lor social, prin diminuarea
participatiei statului."
10. La articolul 35, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
"(4) Administratia isi desfasoara activitatea in conformitate cu
dispozitiile legale in vigoare si cu regulamentul de organizare si functionare,
care se aproba prin hotarare a Guvernului.
(5) Administratia are in structura sa sucursale fara personalitate
juridica, care au in alcatuire unitati de administrare organizate la nivelul
amenajarilor de imbunatatiri funciare sau al grupurilor de amenajari de
imbunatatiri funciare."
11. La articolul 36 alineatul (1), literele e) si f) vor avea urmatorul
cuprins:
"e) prin amenajarile de imbunatatiri funciare aflate in administrarea
sa asigura si alimentarea cu apa a unor localitati, amenajari piscicole,
incinte agricole si industriale, in conditiile legii;
f) presteaza servicii de imbunatatiri funciare catre organizatii, federatii
si alte persoane fizice si juridice;".
12. La articolul 36 alineatul (1), dupa litera f) se introduce o litera
noua, litera f^1), cu urmatorul cuprins:
"f^1) desfasoara activitati de cooperare internationala, in limitele
imputernicirii acordate de minister;".
13. La articolul 37, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Lista initiala a amenajarilor de imbunatatiri funciare ce se
administreaza de Administratie este inclusa in Regulamentul de organizare si
functionare a Administratiei.
(3) O amenajare de imbunatatiri funciare sau o parte autonoma functional a
unei amenajari de imbunatatiri funciare este declarata de utilitate publica,
potrivit criteriilor stabilite prin normele metodologice de aplicare a
prezentei legi."
14. La articolul 37, dupa alineatul (3) se introduce un alineat nou,
alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Anual, in functie de indeplinirea criteriilor stabilite conform
alin. (3), lista amenajarilor ce se administreaza de Administratie se modifica
sau se completeaza si se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea
Administratiei."
15. La articolul 38, alineatele (1) - (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
(1) Daca o amenajare de imbunatatiri funciare sau o parte a unei amenajari
de imbunatatiri funciare nu mai indeplineste criteriile prevazute la art. 37
alin. (3), prin hotarare a Guvernului i se retrage recunoasterea de utilitate
publica si, dupa caz, se trece din domeniul public in domeniul privat al
statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale.
(2) Amenajarile de imbunatatiri funciare sau partile unor amenajari de
imbunatatiri funciare, prevazute la alin. (1), pot fi:
a) transmise in proprietate sau date in folosinta gratuita unei organizatii
ori federatii, potrivit legii;
b) vandute unui cumparator privat, potrivit legii;
c) concesionate sau inchiriate, potrivit legii;
d) conservate pentru o perioada de pana la 3 ani;
e) scoase din functiune, potrivit legii;
f) valorificate, potrivit legii.
(3) Trecerea in conservare a unei amenajari de imbunatatiri funciare sau a
unei parti a unei amenajari de imbunatatiri funciare se realizeaza prin
asigurarea pazei acesteia si depozitarea corespunzatoare a echipamentelor si
instalatiilor de pompare dezafectate.
(4) Cheltuielile de conservare si de asigurare a pazei se suporta din
subventii de la bugetul de stat."
16. La articolul 38, alineatul (5) se abroga.
17. La articolul 39, litera n) va avea urmatorul cuprins:
"n) avizeaza documentatiile tehnice, contracteaza si finanteaza
lucrarile de investitii contractate cu terti furnizori si verifica derularea si
receptionarea lucrarilor, potrivit legii;".
18. La articolul 39, litera q) se abroga.
19. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
Pentru realizarea activitatilor sale, Administratia contracteaza cu terti
furnizori elaborarea de studii, prestarea de servicii de cercetare si/sau de
proiectare, executarea de lucrari de constructii, intretinere si reparatii,
inclusiv achizitionarea sau inchirierea echipamentului necesar desfasurarii
activitatilor sale, precum si a echipamentelor de interventie pentru a face
fata situatiilor de urgenta, cu respectarea legislatiei in vigoare privind
achizitiile publice."
20. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41
(1) Finantarea cheltuielilor curente ale Administratiei se asigura din
venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile de natura investitiilor se acopera total sau partial de la
bugetul de stat, dupa cum urmeaza:
a) obiectivele de investitii noi sau in continuare privind infrastructura
de imbunatatiri funciare din domeniul public al statului, total de la bugetul
de stat, iar cele privind infrastructura de imbunatatiri funciare din domeniul
privat al statului, partial de la bugetul de stat;
b) studiile, proiectarea si cercetarea aplicativa legate de obiectul sau de
activitate, total de la bugetul de stat;
c) dotarile independente aferente amenajarilor de imbunatatiri funciare din
domeniul public al statului, total de la bugetul de stat;
d) expertizarea lucrarilor de imbunatatiri funciare din cadrul
infrastructurii apartinand domeniului public al statului si consultanta de
specialitate referitoare la aceste lucrari, total de la bugetul de stat;
e) alte cheltuieli asimilate investitiilor, potrivit legii, total de la
bugetul de stat.
(3) Veniturile proprii ale Administratiei se constituie din:
a) tarife de prestari de servicii de irigatii percepute beneficiarilor
pentru serviciile de livrare a apei de irigatii, intretinerea si reparatiile
amenajarilor de irigatii declarate de utilitate publica;
b) tarife de prestari de servicii de desecare si drenaj, aparare impotriva
inundatiilor si combatere a eroziunii solului, percepute beneficiarilor,
referitoare la exploatarea, intretinerea si reparatiile amenajarilor de
imbunatatiri funciare declarate de utilitate publica, altele decat cele de
irigatii;
c) dobanzi incasate pentru depozitele si sumele disponibile din conturile
proprii;
d) dobanzi si penalitati percepute pentru serviciile prestate, a caror
contravaloare nu a fost incasata la termen;
e) tarife de prestari de servicii de alimentare cu apa a unor localitati,
amenajari piscicole, incinte agricole si industriale.
(4) Cheltuielile administrative, materiale si de personal necesare
desfasurarii activitatilor Administratiei se acopera total sau partial din
subventii de la bugetul de stat, dupa cum urmeaza:
a) exploatarea, intretinerea, reparatiile si administrarea amenajarilor de
imbunatatiri funciare declarate de utilitate publica, care nu sunt amenajari de
irigatii, total de la bugetul de stat;
b) actiunile de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice
periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice, precum si
constituirea stocurilor de materiale si mijloace de aparare, total de la
bugetul de stat;
c) reabilitarea infrastructurii apartinand domeniului public al statului
din amenajarile de imbunatatiri funciare existente sau conservarea obiectivelor
de investitii sistate ori intrerupte temporar, total de la bugetul de stat;
d) reabilitarea infrastructurii apartinand domeniului privat al statului
din amenajarile de imbunatatiri funciare existente, partial de la bugetul de
stat;
e) protectia mediului prin lucrari de imbunatatiri funciare si
monitorizarea efectelor acestor lucrari, total de la bugetul de stat;
f) informarea publica si instruirea in domeniul imbunatatirilor funciare,
partial de la bugetul de stat;
g) functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si
avertizare privind efectele economice si ecologice ale activitatilor de
imbunatatiri funciare, total de la bugetul de stat;
h) conservarea si asigurarea pazei amenajarilor de imbunatatiri funciare
neutilizate, aflate in conservare, total de la bugetul de stat;
i) salarizarea personalului prevazut in statele de functii ale unitatii
centrale, ale sucursalelor teritoriale si ale unitatilor de administrare ale
Administratiei, precum si cheltuielile curente necesare functionarii acestora,
partial de la bugetul de stat;
j) paza amenajarilor de imbunatatiri funciare in afara perioadei de
utilizare, total de la bugetul de stat;
k) executarea probelor tehnologice, epuizmentelor si consumul de energie pe
perioada nefunctionarii, total de la bugetul de stat."
21. La articolul 48, litera n) va avea urmatorul cuprins:
"n) aproba contractarea de credite interne potrivit reglementarilor in
vigoare;".
22. La articolul 51, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 51
(1) Directorul general este propus de consiliul de administratie, potrivit
legii, si numit prin ordin al ministrului pentru un mandat de 5 ani, care poate
fi reinnoit. Directorul general este angajat pe baza de contract individual de
munca si contract de performanta, anexa la contractul individual de munca,
incheiate cu consiliul de administratie, in conditiile legii."
23. La articolul 51 alineatul (4), litera f) va avea urmatorul cuprins:
"f) angajeaza si concediaza personalul si incheie contractele
individuale de munca;".
24. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
(1) Administratia isi desfasoara activitatea la nivel teritorial, prin
sucursalele sale, si la nivel de amenajare de imbunatatiri funciare sau grup de
amenajari de imbunatatiri funciare, prin unitatile de administrare aflate in
subordinea sucursalelor teritoriale.
(2) Sucursalele sunt unitati fara personalitate juridica, cu gestiune
economico-financiara, care tin evidenta contabila la nivel de balanta de
verificare.
(3) Unitatile de administrare exploateaza, intretin, repara si
administreaza amenajarile de imbunatatiri funciare si desfasoara activitati de
imbunatatiri funciare in cadrul unei zone delimitate pe baza structurii
functionale a amenajarilor sau grupurilor de amenajari pe care acestea le
administreaza.
(4) Numarul sucursalelor, competenta teritoriala a acestora si relatiile
functionale cu Administratia, precum si numarul unitatilor de administrare din
cadrul fiecarei sucursale, competenta teritoriala a acestora si relatiile
functionale cu sucursala teritoriala se stabilesc prin Regulamentul de
organizare si functionare a Administratiei.
(5) Directorii sucursalelor teritoriale ale Administratiei se angajeaza in
conditiile legii si se numesc in functie prin decizie a directorului general,
cu aprobarea consiliului de administratie. Conducatorii unitatilor de
administrare se angajeaza in conditiile legii si se numesc in functie prin
decizie a directorului general, la propunerea directorilor de sucursala.
Atributiile directorilor de sucursala si ale conducatorilor unitatilor de
administrare se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a
Administratiei si prin contractele individuale de munca."
25. Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 54
(1) Activitatea fiecarei sucursale teritoriale este supravegheata de un
consiliu de sucursala, iar activitatea fiecarei unitati de administrare este
supravegheata de un consiliu de unitate de administrare. Din aceste consilii
fac parte reprezentanti ai organizatiilor, federatiilor si ai altor beneficiari
de servicii de imbunatatiri funciare prestate de Administratie. Din consiliile
de sucursala fac parte si specialisti recunoscuti pe plan local in domeniul
imbunatatirilor funciare. Consiliile de sucursala inainteaza Consiliului de
administratie al Administratiei, iar cele de unitate de administrare, conducerii
sucursalei in subordinea careia se afla unitatea de administrare recomandari de
imbunatatire a activitatii sucursalei teritoriale, respectiv a unitatii de
administrare.
(2) Atributiile consiliilor de sucursala si ale consiliilor de unitate de
administrare, conditiile si procedura de desemnare si de numire a membrilor
lor, precum si functionarea acestor consilii sunt prevazute de Regulamentul de
organizare si functionare a Administratiei.
(3) Pentru activitatea desfasurata, membrii consiliului de sucursala si ai
consiliului de unitate de administrare nu sunt remunerati."
26. La articolul 61, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Administratia incheie noi contracte multianuale sau le
reinnoieste pe cele in vigoare numai daca cererea de livrare a apei pentru
irigatii, ce face obiectul contractelor multianuale, implica irigarea a cel
putin 20% din suprafata deservita de punctele de livrare a apei pentru irigatii
si de canalele de distributie din cadrul amenajarii de irigatii, precum si din
suprafata intregii amenajari sau a partii de amenajare declarate de utilitate
publica."
27. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 63
(1) Administratia elaboreaza propunerile de tarife anuale si de tarife de
livrare a apei pentru irigatii, pe care le supune aprobarii Consiliului de
administratie al Administratiei.
(2) Cuantumul tarifului anual si al tarifului de livrare a apei pentru
irigatii aprobat se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a,
pana la data de 31 august a fiecarui an, pentru sezonul de irigatii al anului
urmator."
28. La articolul 67 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) achitarea catre furnizorul de energie electrica a costului
energiei electrice si decontarea cheltuielilor cu energia termica de pompare a
apei pentru irigatii prin punctele de livrare a apei prevazute in contractul
multianual."
29. La articolul 67, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Subventiile pentru sezonul de irigatii al anului urmator se
acorda numai daca organizatiile si federatiile au achitat contributia proprie
la tarifele anuale pana la data de 30 septembrie a anului curent."
30. La articolul 68, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cuantumul maxim al subventiei ce se acorda fiecarei organizatii
sau federatii se calculeaza pe fiecare statie de pompare de punere sub presiune
ori punct de livrare a apei pentru irigatii mentionat in contractul multianual
in vigoare si pe fiecare suprafata de teren din cadrul teritoriului organizatiei
sau federatiei, exprimata in hectare, care este detinuta in baza unui titlu
valabil de proprietate ori de folosinta de membrii organizatiei sau federatiei
si poate primi apa pentru irigatii de la acel punct de livrare a apei pentru
irigatii. Subventia se calculeaza separat pentru fiecare dintre statiile de
pompare de punere sub presiune sau alte puncte de livrare a apei pentru
irigatii situate pe teritoriul organizatiei ori federatiei."
31. La articolul 70 alineatul (1), litera b) se abroga.
32. La articolul 73, literele d) si j) vor avea urmatorul cuprins:
"d) atesta persoanele fizice si juridice care isi manifesta intentia
de a desfasura activitati de imbunatatiri funciare si/sau de fabricare si
utilizare a instalatiilor si echipamentelor specifice acestor activitati,
potrivit normelor metodologice ce se aproba prin ordin al ministrului;
..........................................................................
j) organizeaza, executa si actualizeaza sistemul informational de evidenta
la nivel national a amenajarilor de imbunatatiri funciare din domeniul
agricol;".
33. La articolul 73 se introduce o litera noua, litera o), cu urmatorul
cuprins:
"o) aplica masurile prevazute la art. 38 alin. (2) lit. b), c) si f),
prin Agentia Domeniilor Statului, iar cele prevazute la lit. a), d) si e), prin
Administratie."
34. La articolul 80, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 80
(1) Persoanele disponibilizate prin concediere colectiva, efectuata in
conditiile art. 68 - 75 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, in perioada 1
iunie - 30 noiembrie 2005, ca urmare a reorganizarii SNIF, vor beneficia de
urmatoarele drepturi:
a) la momentul disponibilizarii, de o suma egala cu de doua ori salariul
mediu net pe economie din luna aprilie 2005, comunicat de Institutul National
de Statistica;
b) indemnizatie de somaj, stabilita potrivit reglementarilor legale in
vigoare, precum si de un venit lunar de completare. Venitul lunar de completare
este egal cu diferenta dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni
inainte de disponibilizare, stabilit pe baza elementelor din contractul
individual de munca, dar nu mai mult decat salariul mediu net pe economie din
luna aprilie 2005, comunicat de Institutul National de Statistica, si nivelul
indemnizatiei de somaj."
35. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
(1) Pentru a beneficia de drepturile acordate de prezenta lege, pana la
data de 31 decembrie 2005 asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii
infiintate in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/1999
privind asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 573/2001, cu modificarile ulterioare,
se reorganizeaza si se inregistreaza ca organizatii ale utilizatorilor de apa
pentru irigatii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(2) Asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, care indeplinesc
conditiile privind stabilirea teritoriului organizatiilor, devin, la cerere,
organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobate prin ordin al
ministrului, cu conditia ca statutul organizatiei sa fie adoptat de membrii
asociatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii, care detin in proprietate,
administrare sau folosinta cel putin jumatate din suprafata de teren a
teritoriului viitoarei organizatii, ce se probeaza printr-un extras din
registrul membrilor. Pe data inregistrarii in Registrul national al
organizatiilor de imbunatatiri funciare, organizatia utilizatorilor de apa
pentru irigatii preia toate drepturile si obligatiile asociatiei utilizatorilor
de apa pentru irigatii.
(3) In termen de 30 de zile de la data inregistrarii organizatiei
utilizatorilor de apa pentru irigatii, asociatia utilizatorilor de apa pentru
irigatii, care se reorganizeaza, va transmite organizatiei, pe baza unui
proces-verbal de predare-primire, bunurile detinute si va cere radierea din
Registrul asociatiilor si fundatiilor. Pe data radierii din Registrul
asociatiilor si fundatiilor, asociatia utilizatorilor de apa pentru irigatii se
dizolva de drept."
36. Articolul 90 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 90
Pana la data de 31 decembrie 2005, asociatiile utilizatorilor de apa pentru
irigatii, constituite conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999,
vor beneficia de subventii de la bugetul de stat, cu conditia incheierii cu
Administratia sau cu alti furnizori de apa pentru irigatii de contracte
multianuale, pe care le vor transmite noilor organizatii, la constituirea si
inregistrarea lor."
37. Articolul 91 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 91
Pana la data de 31 decembrie 2005 operatorii economici si institutiile
publice care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, beneficiaza, direct
sau prin furnizorul de apa pentru irigatii, de subventii de la bugetul de stat
pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli in domeniul imbunatatirilor
funciare si care detin in proprietate, administrare sau folosinta terenuri
amenajate cu lucrari de imbunatatiri funciare, care nu sunt situate pe
teritoriul unei asociatii a utilizatorilor de apa pentru irigatii, vor
beneficia de subventii pentru acoperirea costului energiei electrice sau
termice de pompare, in limita a 75% din cuantumul plafonului maxim la hectar,
unitar la nivel national, pentru anul 2005."
38. La anexa nr. 1 "Intelesul unor termeni in sensul prezentei
legi" se introduc doua definitii noi, cu urmatorul cuprins:
"Parte autonoma functional a unei amenajari de imbunatatiri funciare -
ansamblul lucrarilor si elementelor de infrastructura de imbunatatiri funciare
din cadrul unei amenajari de imbunatatiri funciare, care pot fi utilizate si
pot functiona independent in cazul in care restul lucrarilor si elementelor de
infrastructura de imbunatatiri funciare din cadrul amenajarii de imbunatatiri
funciare sunt scoase din functiune.
Administrarea amenajarilor de imbunatatiri funciare - totalitatea
activitatilor desfasurate de catre Administratie in vederea realizarii
conditiilor necesare exploatarii, intretinerii si reparatiilor infrastructurii
de imbunatatiri funciare din cadrul amenajarilor de imbunatatiri funciare
declarate de utilitate publica, inclusiv asigurarea pazei si protectiei
infrastructurii de imbunatatiri funciare."
Art. 2
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind infiintarea
Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin
reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 30 martie 2000, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 440/2001, cu modificarile si completarile
ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Societatea Nationala <<Imbunatatiri Funciare>> - S.A. este
societate comerciala pe actiuni, cu capital de stat, cu sediul in municipiul
Bucuresti, Sos. Oltenitei nr. 35 - 37, sectorul 4, si are in structura
sucursale fara personalitate juridica."
2. In anexa nr. 1, la articolul 13 alineatul (5), dupa litera d) se
introduce o litera noua, litera d^1), cu urmatorul cuprins:
"d^1) stabilirea numarului de sucursale, a ariei de competenta si a
sediului fiecareia dintre acestea;".
3. Anexa nr. 2 se abroga.
Art. 3
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi,
vor fi modificate in mod corespunzator Normele metodologice de aplicare a Legii
imbunatatirilor funciare nr. 138/2004 si Regulamentul de organizare si
functionare a Administratiei.
Art. 4
Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 369 din 28 aprilie 2004, cu modificarile ulterioare,
precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se va
republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua
numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
DAN RADU RUSANU
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU