Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 193 din 25 mai 2004

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Macedonia privind readmisia propriilor cetateni si a strainilor, semnat la Bucuresti la 12 noiembrie 2003

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din 28 mai 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Macedonia privind readmisia propriilor cetateni si a strainilor, semnat la Bucuresti la 12 noiembrie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 aprilie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                               GHEORGHE BUZATU

                                  ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Macedonia privind readmisia propriilor cetateni si a strainilor

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Macedonia, denumite in continuare parti contractante,
    in dorinta de a dezvolta cooperarea dintre ele in scopul asigurarii unei mai bune aplicari a dispozitiilor privind circulatia persoanelor si respectarii drepturilor si garantiilor prevazute de legile si reglementarile in vigoare,
    constiente de necesitatea combaterii migratiei ilegale si in vederea facilitarii, pe bazele reciprocitatii, a readmisiei persoanelor cu sedere ilegala, intrate pe teritoriile statelor partilor contractante,
    in conformitate cu tratatele internationale si conventiile la care partile contractante sunt parte, in special Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale din 4 noiembrie 1950 si Conventia privind Statutul refugiatilor din 28 iulie 1951, asa cum a fost modificata prin Protocolul privind Statutul refugiatilor din 31 ianuarie 1967,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii
    Pentru scopurile prezentului acord, termenii enumerati mai jos au urmatoarele intelesuri:
    1. strain este persoana care nu are cetatenia statului uneia dintre partile contractante;
    2. viza este un permis valabil eliberat de autoritatile competente ale uneia dintre partile contractante, care da dreptul posesorului sa intre si sa ramana pe teritoriul statului acesteia, fara intrerupere, pentru o perioada determinata, in conformitate cu legislatia nationala a acelei parti contractante;
    3. permis de sedere este un permis valabil, eliberat de autoritatile competente ale uneia dintre partile contractante, care da dreptul persoanei titulare sa intre in mod repetat si sa domicilieze pe teritoriul statului acesteia. Permisul de sedere nu reprezinta o viza sau permisiunea temporara acordata pentru sedere in cazul situatiilor legate de solutionarea unei cereri de azil sau pe durata unei proceduri de expulzare.
    Art. 2
    Readmisia propriilor cetateni
    1. Fiecare parte contractanta va readmite, fara formalitati deosebite, la cererea celeilalte parti contractante, persoana care nu indeplineste ori nu mai indeplineste conditiile legale in vigoare pentru sederea sa pe teritoriul statului partii contractante solicitante, cu conditia ca sa fie dovedit sau sa existe motive temeinice sa se prezume ca aceasta are cetatenia statului partii contractante solicitate. Aceleasi prevederi se aplica si persoanelor care au pierdut cetatenia statului partii contractante solicitate dupa intrarea sa pe teritoriul statului partii contractante solicitante, fara a avea cel putin o garantie, in scris, in privinta naturalizarii de catre partea contractanta solicitanta.
    2. La cererea partii contractante solicitante, partea contractanta solicitata va trebui sa elibereze fara intarziere persoanei care este subiect al readmisiei in temeiul prevederilor paragrafului 1 documentele de calatorie necesare repatrierii acesteia.
    3. Daca investigatiile ulterioare dovedesc ca persoana readmisa nu a fost cetatean al statului partii contractante solicitate in momentul plecarii de pe teritoriul statului partii contractante solicitante, partea contractanta solicitanta va readmite imediat persoana in cauza.
    Art. 3
    Dovada ori prezumarea cetateniei
    1. Cetatenia este considerata dovedita cu un pasaport national valabil sau cu un document de identitate valabil, eliberat propriilor cetateni de catre autoritatile competente ale statului partii contractante solicitate.
    2. Cetatenia poate fi prezumata pe baza urmatoarelor dovezi:
    a) pasaportul national sau orice alt document de calatorie ori de identitate eliberat de autoritatile competente ale statului partii contractante solicitate, chiar daca valabilitatea lui a expirat, daca acestea pot fi in mod evident atribuite persoanei in cauza;
    b) marturia persoanei, facuta in forma scrisa;
    c) declaratia scrisa a unei terte persoane;
    d) alte dovezi care, in cazuri concrete, sunt recunoscute de partea contractanta solicitata.
    3. In cazul in care dovada sau dovezile prevazute la paragrafele 1 si 2 nu sunt suficiente pentru dovedirea sau prezumarea intemeiata a cetateniei, reprezentanta diplomatica a partii contractante solicitate va audia fara intarziere persoana in cauza pentru a stabili cetatenia acesteia.
    Art. 4
    Readmisia strainilor
    1. Oricare dintre partile contractante va readmite, la cererea celeilalte parti contractante, un strain care a intrat pe teritoriul statului partii contractante solicitante direct de pe teritoriul statului partii contractante solicitate si nu indeplineste conditiile legale in vigoare de intrare sau sedere pe acel teritoriu.
    2. Fiecare parte contractanta va readmite, la cererea celeilalte parti contractante, un strain cu sedere ilegala pe teritoriul statului partii contractante solicitante si care are un permis de sedere valabil, o viza valabila sau un alt document valabil, eliberate de autoritatile competente ale partii contractante solicitate, dand dreptul persoanei respective sa intre si sa locuiasca pe teritoriul acelui stat.
    3. Daca investigatiile ulterioare dovedesc ca persoana readmisa nu indeplineste conditiile prevazute la paragraful 1 sau 2, partea contractanta solicitanta va readmite imediat persoana in cauza.
    Art. 5
    Exceptii de la obligatia de readmisie a strainilor
    1. Obligatia de readmisie prevazuta in art. 4 nu va exista in cazul strainilor care, la intrarea pe teritoriul statului partii contractante solicitante, au fost in posesia unei vize valabile de intrare ori a unui permis de sedere eliberat de autoritatile acestei parti contractante sau le-au obtinut dupa intrarea pe teritoriul respectiv.
    2. Daca ambele parti contractante au eliberat unui strain care este subiectul cererii de readmisie o viza de intrare sau un permis de sedere, partea contractanta a carei viza de intrare sau permis de sedere expira mai tarziu va readmite persoana respectiva.
    3. Obligatia de readmisie nu exista in cazul strainului care este cetatean al unui stat tert care are frontiera comuna cu statul partii contractante solicitante, iar intre aceste doua state este in vigoare un acord de readmisie.
    Art. 6
    Tranzitul
    1. La cererea motivata a uneia dintre partile contractante, cealalta parte contractanta va permite strainilor care sunt subiect al unei proceduri de readmisie catre un stat tert sa intre si sa tranziteze teritoriul statului sau. Partea contractanta solicitata poate conditiona aceasta permisiune de prezenta unui reprezentant al autoritatii competente a partii contractante solicitante care sa asigure escorta pe timpul tranzitarii teritoriului statului sau si de prezentarea, o data cu cererea de tranzit, a garantiilor ca persoana respectiva isi poate continua calatoria si poate intra pe teritoriul statului de destinatie.
    2. Partea contractanta solicitata va acorda viza de tranzit gratuita persoanei escortate si celor care asigura escorta, potrivit legislatiei sale nationale.
    3. Daca strainului aflat in procedura de readmisie nu i se permite intrarea pe teritoriul unui stat tert sau daca, indiferent de motiv, continuarea calatoriei nu mai este posibila, partea contractanta solicitanta isi asuma intreaga responsabilitate pentru preluarea fara intarziere si intoarcerea acestuia pe teritoriul statului sau.
    4. In situatia in care exista elemente evidente din care sa rezulte, pentru persoana ce face obiectul cererii de tranzit, riscul potential de a fi pasibila in statul de destinatie de pedeapsa cu moartea sau de a fi supusa torturii, pedepselor si tratamentelor inumane sau degradante, precum si daca garantiile furnizate in temeiul paragrafului 1 nu sunt considerate satisfacatoare, partea contractanta solicitata isi rezerva dreptul de a refuza o astfel de cerere.
    Art. 7
    Termene
    1. Oricare parte contractanta va raspunde in scris, fara intarziere, cererii de readmisie care i-a fost adresata si, in orice caz, in cel mult 10 zile de la primirea cererii. Cererea de readmisie poate fi inaintata autoritatilor competente ale partii contractante solicitate prin e-mail, prin inmanarea directa sau prin alte mijloace de comunicare, inclusiv prin depunerea acesteia la misiunea diplomatica competenta a statului partii contractante solicitate. Orice respingere a unei astfel de cereri va fi motivata.
    2. Partea contractanta solicitata va prelua persoana imediat dupa aprobarea cererii de readmisie si, in orice caz, cel mai tarziu intr-o luna de la data aprobarii. Dupa notificarea de catre partea contractanta solicitanta, acest termen limita va fi extins pe timpul necesar pentru clarificarea impedimentelor legale sau practice care se pot ivi.
    Art. 8
    Incetarea obligatiei de readmisie
    Solicitarea de readmisie in temeiul art. 4 va trebui sa fie adresata autoritatilor competente ale partii contractante solicitate cel mai tarziu in 6 (sase) luni de la data la care intrarea ilegala sau sederea persoanei pe teritoriul statului partii contractante solicitante, devenind ilegala, este cunoscuta oficial de catre autoritatile competente ale partii contractante solicitante. Orice cerere formulata dupa scurgerea acestui termen nu mai este admisibila.
    Art. 9
    Schimbul si protectia informatiilor
    1. Informatiile asupra cazurilor individuale, furnizate celeilalte parti contractante, pentru aplicarea prezentului acord se vor referi numai la:
    a) datele personale ale persoanelor in cauza si, cand este necesar, si ale familiei acestora (nume, prenume, orice nume anterior, porecla, pseudonime, aliasuri, data si locul nasterii, sexul, nationalitatea, cetatenia anterioara si cea actuala);
    b) pasaportul, actul de identitate sau alt document de calatorie (numar, data eliberarii, autoritatea emitenta, locul eliberarii, perioada de valabilitate, teritoriul in care este valabil);
    c) alte date necesare identificarii persoanei;
    d) permisul de sedere si viza eliberate de partile contractante sau de state terte, itinerarii, locuri de oprire, bilete de calatorie sau alte posibile aranjamente de calatorie;
    e) orice informatie care poate dovedi ca persoana in cauza a stat pe teritoriul statului uneia dintre partile contractante;
    f) nevoia de ingrijire speciala, pentru persoanele in varsta sau bolnave, daca este necesar.
    2. Transmiterea informatiilor prevazute la paragraful 1 va fi facuta cu respectarea legislatiei in vigoare a statului partii contractante care le furnizeaza.
    3. Datele personale pot fi comunicate doar autoritatilor competente ale fiecarei parti contractante. Autoritatile competente ale fiecarei parti contractante vor asigura protectia tuturor informatiilor primite in baza acestui acord, in conformitate cu legislatia aplicabila in statul lor.
    4. Fiecare parte contractanta se angajeaza:
    a) sa utilizeze orice informatie primita in baza acestui acord numai in scopul pentru care aceasta a fost solicitata;
    b) sa pastreze confidentialitatea informatiilor schimbate in baza prezentului acord si sa nu le dezvaluie unei terte parti decat daca aceasta dezvaluire este autorizata de catre cealalta parte contractanta;
    c) sa protejeze aceste informatii impotriva oricarei pierderi accidentale, accesului neautorizat, alterarii sau dezvaluirii;
    d) sa distruga aceste informatii in conformitate cu orice conditii stipulate de partea contractanta solicitanta, iar in cazul in care nu sunt prevazute asemenea conditii, de indata ce informatiile nu mai sunt necesare pentru scopul in care au fost solicitate.
    Art. 10
    Cheltuieli
    1. Partea contractanta solicitanta va suporta toate cheltuielile aferente transportului persoanei care este subiectul procedurii de readmisie si al escortei acesteia, pana la frontiera statului partii contractante solicitate.
    2. Partea contractanta solicitanta va suporta, de asemenea, toate cheltuielile de transport decurgand din executarea obligatiei de a readmite persoanele prevazute la art. 2 paragraful 3 si la art. 4 paragraful 3.
    3. In cazul admiterii in tranzit a persoanelor ce fac obiectul unei proceduri de readmisie catre un stat tert, partea contractanta solicitanta va suporta toate cheltuielile aferente transportului acestor persoane si escortei, pana in statul de destinatie, iar daca, indiferent de motiv, continuarea calatoriei nu este posibila, va suporta si cheltuielile de reintoarcere a acestora in statul sau.
    Art. 11
    Transportul bunurilor personale legal dobandite
    1. Partea contractanta solicitanta va permite persoanei care este subiect al unei proceduri de readmisie sa isi transporte toate bunurile sale legal dobandite, in statul de destinatie, in conformitate cu legislatia aplicabila.
    2. Partea contractanta solicitanta nu este obligata sa suporte costurile pentru transportul acestor bunuri.
    Art. 12
    Prevederi pentru aplicare
    1. In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului acord, partile contractante se vor informa reciproc, pe cale diplomatica, asupra autoritatilor competente responsabile cu aplicarea acestuia, indicand numele si adresele acestora ori alte informatii necesare pentru inlesnirea comunicarii. Partile contractante vor trebui, de asemenea, sa se informeze reciproc asupra schimbarilor ce survin in legatura cu aceste autoritati.
    2. Autoritatile competente se vor intalni ori de cate ori este necesar pentru a evalua rezultatele aplicarii prezentului acord si vor conveni asupra aranjamentelor practice pentru imbunatatirea implementarii acestuia.
    3. Autoritatile competente vor decide si asupra altor aranjamente cerute pentru aplicarea prezentului acord, cum ar fi, de exemplu:
    - detalii, acte doveditoare si masuri necesare transferului si executarii tranzitului;
    - determinarea punctelor de trecere a frontierei, stabilirea datei si orei in vederea readmisiei;
    - conditiile pentru transportul in tranzit al cetateanului unui stat tert, sub escorta autoritatilor competente;
    - dovezi sau prezumtii in baza carora este posibil sa se probeze sau sa se arate ca strainul a intrat direct de pe teritoriul statului uneia dintre partile contractante pe teritoriul statului celeilalte parti contractante;
    - forma si continutul documentelor ce vor compune un dosar de readmisie, evidenta persoanelor supuse procedurii de readmisie, limba de lucru etc.
    Art. 13
    Legatura cu alte acorduri internationale
    1. Nici o prevedere a prezentului acord nu va aduce atingere in vreun fel drepturilor dobandite si obligatiilor asumate de oricare dintre statele partilor contractante, decurgand din alte instrumente juridice internationale la care acestea sunt parti.
    2. Prezentul acord nu este aplicabil in cazul persoanelor care sunt subiect al procedurilor de extradare, tranzit in caz de extradare sau de transfer al persoanelor condamnate, in baza acordurilor dintre statele partilor contractante sau dintre acestea si state terte.
    Art. 14
    Dispozitii finale
    1. Prezentul acord este incheiat pentru o perioada nedeterminata de timp si va intra in vigoare in termen de treizeci (30) de zile de la data primirii ultimei notificari schimbate de partile contractante, prin canale diplomatice, informandu-se reciproc cu privire la indeplinirea procedurilor legale interne cerute pentru intrarea lui in vigoare.
    2. Fiecare parte contractanta poate suspenda aplicarea prezentului acord, din ratiuni legate de protectia securitatii statului, ordinii publice sau sanatatii publice, printr-o notificare in scris, adresata celeilalte parti contractante. Suspendarea va deveni efectiva la data indicata in respectiva notificare.
    3. Partile contractante pot conveni eventualele modificari sau completari ale prezentului acord, care vor intra in vigoare conform procedurii prezentate in paragraful 1.
    4. Fiecare parte contractanta poate denunta prezentul acord prin notificarea celeilalte parti contractante in scris, prin canale diplomatice. Denuntarea va deveni efectiva in termen de treizeci (30) de zile de la data primirii unei astfel de notificari.
    Semnat la Bucuresti la 12 noiembrie 2003 in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, macedoneana si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul unor diferente de interpretare textul in limba engleza va prevala.

                Pentru Guvernul Romaniei,
                Ioan Rus

                Pentru Guvernul Republicii Macedonia,
                Hari Kostov



SmartCity5

COMENTARII la Legea 193/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 193 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu