Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 147 din  1 aprilie 2002

pentru ratificarea Conventiei civile asupra coruptiei, adoptata la Strasbourg la 4 noiembrie 1999

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 260 din 18 aprilie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    (1) Se ratifica Conventia civila asupra coruptiei, adoptata la Strasbourg la 4 noiembrie 1999.
    (2) Data intrarii in vigoare a prezentei legi, tinand seama de dispozitiile art. 15 din conventie, va fi:
    a) data intrarii in vigoare a conventiei, daca Romania va depune instrumentul de ratificare a conventiei anterior intrarii sale in vigoare; sau
    b) prima zi din luna care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data depunerii de catre Romania a instrumentului de ratificare a conventiei, daca Romania depune acest instrument de ratificare ulterior intrarii in vigoare a conventiei.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 11 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

                     CONVENTIE CIVILA ASUPRA CORUPTIEI*)
                        Strasbourg, 4 noiembrie 1999

                                  PREAMBUL

    *) Traducere

    Statele membre ale Consiliului Europei, celelalte state ale Comunitatii Europene, semnatare ale prezentei conventii,
    considerand ca scopul Consiliului Europei este realizarea unei uniuni mai stranse intre membrii sai,
    constiente de importanta intaririi cooperarii internationale in lupta impotriva coruptiei,
    subliniind faptul ca coruptia reprezinta o amenintare grava pentru suprematia dreptului, a democratiei si a drepturilor omului, echitatii si justitiei sociale, impiedica dezvoltarea economica si pune in pericol functionarea corecta si echitabila a economiilor de piata,
    recunoscand consecintele negative ale coruptiei asupra persoanelor, intreprinderilor si statelor, precum si asupra institutiilor internationale,
    convinse de importanta contributiei dreptului civil la lupta impotriva coruptiei, mai ales prin facilitarea unei despagubiri echitabile a persoanelor care au suferit o paguba,
    reamintind concluziile si rezolutiile conferintelor ministrilor europeni ai justitiei: a 19-a (Malta, 1994), a 21-a (Republica Ceha, 1997) si a 22-a (Republica Moldova, 1999),
    tinand seama de Programul de actiune impotriva coruptiei adoptat de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei in noiembrie 1996,
    tinand, de asemenea, seama de studiul referitor la posibilitatea elaborarii unei conventii asupra actiunilor civile pentru repararea pagubelor rezultand din fapte de coruptie, aprobata de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei in februarie 1997,
    luand in considerare Rezolutia (97) 24 cu privire la cele 20 de principii directoare in lupta impotriva coruptiei, adoptata de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei in noiembrie 1997, cu prilejul sesiunii 101, Rezolutia (98) 7 cu privire la autorizarea crearii Acordului partial si largit pentru stabilirea "Grupului de state impotriva coruptiei - GRECO", adoptata de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei in mai 1998, cu prilejul sesiunii sale 102, si Rezolutia (99) 5 pentru infiintarea GRECO, adoptata la 1 mai 1999,
    reamintind Declaratia finala si Planul de actiune adoptat de sefii de stat si de guvern din Consiliul Europei cu prilejul celei de-a doua reuniuni la varf de la Strasbourg din octombrie 1997,
    au convenit asupra celor ce urmeaza:

    CAP. 1
    Masuri care urmeaza sa fie luate la nivel national

    Art. 1
    Obiect
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern mijloace eficiente in favoarea persoanelor care au suferit o paguba rezultand dintr-un act de coruptie, cu scopul de a le permite sa isi apere drepturile si interesele, inclusiv posibilitatea obtinerii de daune-interese.
    Art. 2
    Definirea coruptiei
    In acceptiunea prezentei conventii, prin coruptie se intelege faptul de a solicita, de a oferi, de a da sau de a accepta, direct ori indirect, un comision ilicit sau un alt avantaj necuvenit ori promisiunea unui astfel de avantaj necuvenit care afecteaza exercitiul normal al unei functiuni sau comportamentul cerut beneficiarului comisionului ilicit sau avantajului necuvenit ori promisiunii unui astfel de avantaj necuvenit.
    Art. 3
    Repararea prejudiciilor
    1. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca persoanele care au suferit un prejudiciu rezultand dintr-un act de coruptie dispun de o actiune in vederea obtinerii reparatiei integrale a acestui prejudiciu.
    2. Aceasta reparatie se poate referi la pagubele patrimoniale deja suferite, castigul nerealizat si prejudiciile nepatrimoniale.
    Art. 4
    Responsabilitatea
    1. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca pentru ca prejudiciul sa poata fi reparat trebuie sa fie indeplinite urmatoarele conditii:
    I. paratul a savarsit sau a autorizat actul de coruptie ori a omis sa ia masurile potrivite pentru prevenirea actului de coruptie;
    II. reclamantul a suferit o paguba; si
    III. exista o legatura de cauzalitate intre actul de coruptie si prejudiciu.
    2. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca, daca mai multi parati raspund pentru prejudiciul rezultand din acelasi act de coruptie, ei vor raspunde in solidar pentru acesta.
    Art. 5
    Responsabilitatea statului
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern proceduri corespunzatoare care sa permita persoanelor care au suferit un prejudiciu rezultand dintr-un act de coruptie comis de unul dintre functionarii sai publici in exercitiul functiilor sale sa ceara sa fie despagubiti de catre stat sau, in cazul in care partea nu este un stat, de catre autoritatile competente ale acestei parti.
    Art. 6
    Vinovatie concurenta
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca repararea prejudiciilor poate fi redusa sau eliminata tinand seama de circumstantele daca reclamantul a contribuit, din vina sa, la producerea prejudiciului sau la agravarea lui.
    Art. 7
    Termene
    1. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca actiunea in repararea prejudiciului se prescrie la expirarea unui termen de cel putin 3 ani socotiti din ziua in care persoana care a suferit un prejudiciu a avut cunostinta sau ar fi trebuit in mod normal sa aiba cunostinta de prejudiciu ori de actul de coruptie sau de identitatea persoanei responsabile. Totusi aceasta actiune nu va putea fi exercitata dupa expirarea unui termen de cel putin 10 ani socotiti de la data la care actul de coruptie a fost comis.
    2. Dreptul partilor care reglementeaza suspendarea si intreruperea termenelor se aplica, dupa caz, termenelor prevazute in paragraful 1.
    Art. 8
    Valabilitatea contractelor
    1. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca orice contract sau orice clauza a unui contract al carui obiect este un act de coruptie este lovita de nulitate.
    2. Fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca orice contractant al carui consimtamant a fost viciat de un act de coruptie poate cere tribunalului anularea acestui contract, fara prejudicierea dreptului sau de a cere daune-interese.
    Art. 9
    Protectia salariatilor
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern o protectie adecvata impotriva oricarei sanctiuni nejustificate fata de salariatii care, de buna-credinta si pe baza de suspiciuni legitime, denunta faptele de coruptie persoanelor sau autoritatilor responsabile.
    Art. 10
    Stabilirea bilantului si verificari de conturi
    1. Fiecare parte ia masurile necesare in dreptul sau intern astfel incat conturile anuale ale societatilor sa fie stabilite clar si ca acestea sa dea o imagine fidela asupra situatiei financiare a societatii.
    2. In scopul prevenirii actelor de coruptie fiecare parte prevede in dreptul sau intern ca persoanele insarcinate cu controlul conturilor sa asigure ca conturile anuale prezinta o imagine fidela a situatiei financiare a societatii.
    Art. 11
    Obtinerea probelor
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern proceduri eficace pentru culegerea de probe in cadrul unei proceduri civile consecutive unui act de coruptie.
    Art. 12
    Masuri conservatorii
    Fiecare parte prevede in dreptul sau intern masuri judiciare conservatorii in vederea apararii drepturilor si intereselor partilor in cursul procedurii civile consecutive unui act de coruptie.

    CAP. 2
    Cooperarea internationala si continuitatea punerii in aplicare

    Art. 13
    Cooperarea internationala
    Partile coopereaza eficace in problemele referitoare la procedurile civile in cauzele de coruptie, mai ales in ceea ce priveste notificarea actelor, obtinerea de probe in strainatate, competenta, recunoasterea si executarea hotararilor straine si cheltuielile, in conformitate cu dispozitiile instrumentelor internationale pertinente referitoare la cooperarea internationala in materie civila si comerciala la care ele sunt parti, precum si cu cele din dreptul lor intern.
    Art. 14
    Continuitate
    Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO) asigura continuitatea punerii in aplicare a prezentei conventii de catre parti.

    CAP. 3
    Clauze finale

    Art. 15
    Semnarea si intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie este deschisa spre semnare statelor membre ale Consiliului Europei, statelor care nu sunt membre, care au participat la elaborarea sa, precum si celor din Comunitatea Europeana.
    2. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii, acceptarii sau aprobarii. Instrumentele de ratificare, de acceptare sau de aprobare vor fi depuse la secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Prezenta conventie va avea efect in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data la care 14 semnatari isi vor exprima consimtamantul de a fi parte la conventie, conform dispozitiilor paragrafului 1. Un semnatar care nu este membru al Grupului de stat impotriva coruptiei (GRECO) in momentul ratificarii, acceptarii sau aprobarii va deveni automat membru in ziua intrarii in vigoare a prezentei conventii.
    4. Pentru orice semnatar care isi va exprima ulterior consimtamantul de a fi parte la conventie, aceasta va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data exprimarii consimtamantului sau de a fi parte la conventie conform dispozitiilor paragrafului 1. Orice semnatar care nu este membru al Grupului de stat impotriva coruptiei (GRECO) in momentul ratificarii, acceptarii sau aprobarii va deveni automat membru in ziua intrarii in vigoare a prezentei conventii, in ceea ce il priveste.
    5. Modalitati speciale de participare a Comunitatii Europene la Grupul de state impotriva coruptiei (GRECO) vor fi determinate potrivit necesitatilor, de comun acord cu Comunitatea Europeana.
    Art. 16
    Aderarea la conventie
    1. Dupa intrarea in vigoare a prezentei conventii Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei va putea, dupa consultarea partilor la conventie, sa invite orice stat care nu este membru al Consiliului Europei si nu a participat la elaborarea sa sa adere la prezenta conventie printr-o decizie luata cu majoritatea prevazuta la art. 20 d) din Statutul Consiliului Europei si cu unanimitatea reprezentantilor partilor avand dreptul de a face parte din comitet.
    2. Pentru orice stat care adera la conventie aceasta va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data depunerii instrumentului de aderare la secretarul general al Consiliului Europei. Orice stat care adera la prezenta conventie va deveni automat membru al GRECO, daca nu este deja membru in momentul aderarii, in ziua intrarii in vigoare a prezentei conventii, in ceea ce il priveste.
    Art. 17
    Rezerve
    Nici o rezerva nu este admisa la dispozitiile prezentei conventii.
    Art. 18
    Aplicare teritoriala
    1. Orice stat sau Comunitatea Europeana va putea, in momentul semnarii ori in momentul depunerii instrumentului sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa desemneze teritoriul sau ca fiind unul dintre teritoriile carora li se va aplica prezenta conventie.
    2. Orice parte va putea, in continuare, in orice moment, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa extinda aplicarea prezentei conventii la orice alt teritoriu desemnat in declaratie. Conventia va intra in vigoare pentru acest teritoriu in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data primirii respectivei declaratii de secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Orice declaratie facuta in baza celor doua paragrafe precedente va putea fi retrasa, in ceea ce priveste orice teritoriu desemnat in aceasta declaratie, prin notificare adresata secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va avea efect in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data primirii respectivei notificari de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 19
    Relatii cu alte instrumente si acorduri
    1. Prezenta conventie nu aduce atingere drepturilor si obligatiilor decurgand din instrumente internationale multilaterale privind probleme speciale.
    2. Partile la conventie vor putea incheia intre ele acorduri bilaterale sau multilaterale referitoare la problemele reglementate de prezenta conventie, cu scopul de a completa sau de a intari dispozitiile acesteia ori pentru a facilita aplicarea principiilor pe care le consacra sau, fara prejudicierea obiectivelor si principiilor prezentei conventii, sa se supuna unor reguli in materie in cadrul unui sistem special care este obligatoriu in momentul deschiderii spre semnare a prezentei conventii.
    3. In cazul in care doua sau mai mult de doua parti au incheiat deja un acord ori un tratat asupra unei probleme reglementate de prezenta conventie sau daca ele au stabilit o alta modalitate a relatiilor lor in privinta acestei probleme, ele vor avea facultatea de a aplica respectivul acord, tratat sau aranjament in locul prezentei conventii.
    Art. 20
    Amendamente
    1. Amendamentele la prezenta conventie pot fi propuse de fiecare parte si orice propunere va fi comunicata de secretarul general al Consiliului Europei statelor membre ale Consiliului Europei, statelor care nu sunt membre, ce au participat la elaborarea acestei conventii, Comunitatii Europene, precum si oricarui stat care a aderat sau care a fost invitat sa adere la prezenta conventie, conform dispozitiilor art. 16.
    2. Orice amendament propus de o parte este comunicat Comitetului european de cooperare juridica (CDCJ) al Consiliului Europei, care prezinta Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei avizul sau asupra amendamentului propus.
    3. Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei examineaza amendamentul propus si avizul prezentat de Comitetul european de cooperare juridica (CDCJ) al Consiliului Europei si, dupa consultarea partilor la aceasta conventie care nu sunt membre ale Consiliului Europei, poate adopta amendamentul.
    4. Textul oricarui amendament adoptat de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei conform paragrafului 3 este transmis partilor pentru acceptare.
    5. Orice amendament adoptat conform paragrafului 3 va intra in vigoare in a treisprezecea zi dupa ce toate partile il vor fi informat pe secretarul general al Consiliului Europei ca l-au acceptat.
    Art. 21
    Reglementarea diferendelor
    1. Comitetul european de cooperare juridica (CDCJ) al Consiliului Europei va fi informat asupra interpretarii si aplicarii prezentei conventii.
    2. In caz de diferend intre parti asupra interpretarii sau aplicarii prezentei conventii, ele se vor stradui sa ajunga la o reglementare a diferendului prin negociere sau prin orice alt mijloc pasnic, la alegerea lor, inclusiv prin supunerea diferendului Comitetului european de cooperare juridica (CDCJ) al Consiliului Europei unui tribunal arbitral, care va lua decizii ce vor obliga partile la diferend, sau Curtii Internationale de Justitie, potrivit unui acord comun intre partile contractante.
    Art. 22
    Denuntare
    1. Fiecare parte poate in orice moment sa denunte prezenta conventie printr-o notificare adresata secretarului general al Consiliului Europei.
    2. Denuntarea va avea efect in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni dupa data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 23
    Notificari
    Secretarul general al Consiliului Europei va notifica statelor membre ale Consiliului Europei si tuturor celorlalti semnatari si parti la prezenta conventie:
    a) orice semnare;
    b) depunerea oricarui instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare;
    c) orice data de intrare in vigoare a prezentei conventii, conform art. 15 si 16;
    d) orice alt act, notificare sau comunicare avand legatura cu prezenta conventie.
    Drept care subsemnatii, legal imputerniciti in acest scop, au semnat prezenta conventie.
    Semnata la Strasbourg la 4 noiembrie 1999, in limbile franceza si engleza, ambele texte fiind egal autentice, intr un singur exemplar original, care va fi depus in arhivele Consiliului Europei. Secretarul general al Consiliului Europei va comunica o copie certificata pentru conformitate fiecarui stat membru al Consiliului Europei, statelor care nu sunt membre, ce au participat la elaborarea conventiei, Comunitatii Europene, precum si oricarui stat invitat sa adere la prezenta conventie.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 147/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 147 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu