Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 100 din 10 noiembrie 1994

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Romania si Republica Armenia, semnata la Bucuresti la 20 aprilie 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 319 din 17 noiembrie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Romania si Republica Armenia, semnata la Bucuresti la 20 aprilie 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                 prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 24 octombrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         ADRIAN NASTASE

                       CONVENTIE CONSULARA
              intre Romania si Republica Armenia

    Romania si Republica Armenia,
    dorind sa stabileasca regulile aplicabile relatiilor consulare dintre cele doua state,
    au hotarat sa incheie prezenta conventie consulara si, in acest scop, au numit imputernicitii lor.

    CAP. 1
    Definitii

    Art. 1
    In prezenta conventie, expresiile de mai jos vor avea urmatorul inteles:
    (1) post consular inseamna orice consulat general, consulat, viceconsulat sau agentie consulara;
    (2) circumscriptie consulara inseamna teritoriul atribuit unui post consular pentru exercitarea functiilor sale;
    (3) sef al postului consular inseamna persoana numita sa actioneze in aceasta calitate;
    (4) functionar consular inseamna orice persoana, inclusiv seful postului consular, insarcinata sa exercite functii consulare;
    (5) angajat consular inseamna orice persoana care face parte din serviciile administrative sau tehnice ale unui post consular;
    (6) membru al personalului de serviciu inseamna orice persoana apartinand serviciului casnic al postului consular;
    (7) membri ai postului consular inseamna functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    (8) membri ai personalului consular inseamna functionarii consulari, altii decat seful postului consular, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    (9) membru al personalului privat inseamna persoana angajata exclusiv in serviciul privat al unui membru al postului consular;
    (10) localuri consulare inseamna cladirile sau partile din cladiri, precum si terenurile aferente acestora, oricui ar apartine, care sunt folosite exclusiv de postul consular pentru exercitarea functiilor sale;
    (11) arhive consulare cuprinde toate hartiile, documentele, corespondenta, cartile, filmele, benzile cu inregistrari magnetice, registrele postului consular, materialul de cifru, codurile, precum si fisierele si mobilierul destinate sa le protejeze si sa le pastreze in siguranta;
    (12) nava inseamna orice vas, altul decat nava de razboi, avand nationalitatea statului trimitator.
    Art. 2
    Infiintarea posturilor consulare
    (1) Fiecare inalta parte contractanta va putea infiinta posturi consulare pe teritoriul celeilalte parti contractante; infiintarea unui post consular se va face numai cu consimtamantul statului de resedinta, dat pentru fiecare caz in parte.
    (2) Sediul si rangul unui post consular, precum si circumscriptia consulara se stabilesc prin intelegere intre statul trimitator si statul de resedinta.
    (3) Orice modificare ulterioara in ceea ce priveste sediul postului consular, rangul acestuia ori circumscriptia sa consulara, se va face, de asemenea, prin intelegere intre statul trimitator si statul de resedinta.
    Art. 3
    Patenta consulara si exequaturul
    (1) In vederea numirii sefului postului consular, statul trimitator trebuie sa obtina, pe cale diplomatica, acordul statului de resedinta.
    (2) Dupa obtinerea acordului sus-mentionat, statul trimitator va transmite, pe cale diplomatica, patenta consulara ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    Patenta consulara trebuie sa ateste numele, prenumele si clasa sefului postului consular, limitele circumscriptiei consulare si sediul postului consular.
    (3) Seful postului consular este admis sa-si exercite functiile numai dupa ce i s-a eliberat exequaturul; exequaturul va fi eliberat cat mai curand posibil si cu titlu gratuit.
    Pana la eliberarea exequaturului, statul de resedinta va putea acorda sefului postului consular o autorizatie provizorie prin care acesta este admis sa-si exercite functiile sale. In acest caz, dispozitiile prezentei conventii ii sunt aplicabile.
    (4) Din momentul in care seful postului consular este admis, chiar cu titlu provizoriu, sa-si exercite functiile sale, statul de resedinta este obligat sa informeze despre aceasta autoritatile competente din circumscriptia consulara si sa ia masurile necesare ca seful postului consular sa-si poata indeplini functiile.
    Art. 4
    Geranta interimara
    (1) In cazul in care seful postului consular este in imposibilitatea de a-si exercita functiile sau daca postul devine vacant, conducerea postului consular poate fi incredintata, temporar, unui functionar consular din cadrul aceluiasi post consular, din cadrul altui post consular al statului trimitator, situat pe teritoriul statului de resedinta, sau a unui membru al personalului diplomatic din cadrul misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta.
    (2) Numele si prenumele persoanei desemnate in conformitate cu prevederile alin. (1) in calitate de gerant interimar al postului consular vor fi notificate, in prealabil, ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    (3) Gerantului interimar i se vor acorda facilitatile, imunitatile si privilegiile conferite sefului postului consular pe baza prezentei conventii.
    Art. 5
    Incetarea functiilor unui membru al postului consular
    (1) Statul de resedinta poate oricand sa notifice statului trimitator, pe cale diplomatica, faptul ca un functionar consular este persona non grata sau ca un angajat consular sau un membru al personalului de serviciu au devenit inacceptabili. Intr-un astfel de caz, statul trimitator va trebui sa recheme persoana in cauza sau sa faca sa inceteze numirea acesteia la postul consular.
    (2) Daca statul trimitator refuza sa indeplineasca aceasta obligatie intr-un termen rezonabil, statul de resedinta poate, in cazul sefului postului consular, sa-i retraga exequaturul sau autorizatia ori, in cazul unui alt functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu, dupa notificarea statului trimitator, pe cale diplomatica, a hotararii luate, sa nu mai recunoasca persoana respectiva intr-o astfel de calitate.
    (3) In situatiile mentionate la alin. (1) si (2) din prezentul articol, statul de resedinta nu este obligat sa motiveze decizia sa.

    CAP. 2
    Functii consulare

    Art. 6
    Functii consulare
    Exercitarea functiilor consulare are drept scop:
    a) sa protejeze, sa apere si sa promoveze drepturile si interesele statului trimitator si ale cetatenilor sai, in limitele admise de dreptul international. Dispozitiile prezentei conventii, referitoare la cetatenii statului trimitator, se vor aplica, in mod corespunzator, si persoanelor juridice care au nationalitatea acestui stat, atribuita conform legislatiei sale;
    b) sa favorizeze dezvoltarea relatiilor economice, comerciale, culturale, stiintifice si turistice intre inaltele parti contractante si sa contribuie la promovarea relatiilor prietenesti dintre ele in aceste domenii sau in alte domenii ale relatiilor reciproce.
    Art. 7
    Protectia si asistenta consulara
    (1) Functionarul consular are dreptul sa acorde cetatenilor statului trimitator protectia si asistenta consulara necesare; el poate sa comunice cu cetatenii statului trimitator, sa-i viziteze, sa-i indrume si, atunci cand este necesar, sa le acorde sprijin in vederea apararii drepturilor recunoscute acestora de legile statului de resedinta sau decurgand din acordurile in vigoare intre inaltele parti contractante.
    (2) Cetatenii statului trimitator au, de asemenea, dreptul de a comunica cu functionarul consular si de a-l vizita.
    Art. 8
    Exercitarea functiilor consulare
    (1) Functiile consulare vor fi exercitate de catre functionarii consulari ai statului trimitator.
    (2) Functiile consulare pot fi exercitate, de asemenea, cand este cazul, de catre membrii personalului diplomatic din cadrul misiunii diplomatice a statului trimitator din statul de resedinta, aceasta fara a aduce atingere drepturilor si obligatiilor lor diplomatice.
    Numele si prenumele membrului personalului diplomatic insarcinat cu exercitarea functiilor consulare vor fi notificate in prealabil, Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    (3) Functiile consulare vor fi exercitate in cadrul circumscriptiei consulare; pentru exercitarea functiilor consulare in afara circumscriptiei consulare este necesar consimtamantul statului de resedinta.
    Art. 9
    Comunicarea cu autoritatile statului de resedinta
    (1) In exercitarea functiilor care ii revin, potrivit prezentei conventii, functionarul consular poate sa se adreseze:
    a) autoritatilor locale competente din circumscriptia consulara;
    b) autoritatilor centrale ale statului de resedinta, daca si in masura in care legile si uzantele statului de resedinta admit aceasta.
    Art. 10
    Exercitarea functiilor consulare pentru un stat tert
    Functionarul consular are dreptul sa exercite functii consulare in interesul unui stat tert, cu acordul prealabil al statului de resedinta.
    Art. 11
    Inregistrarea cetatenilor statului trimitator
    (1) Functionarul consular poate sa inregistreze cetatenii statului trimitator, care se afla in circumscriptia consulara.
    (2) Inregistrarea efectuata de functionarul consular nu scuteste pe acesti cetateni de obligatia de a respecta legile si regulamentele statului de resedinta cu privire la inregistrarea strainilor.
    Art. 12
    Reprezentarea cetatenilor in fata justitiei si a altor autoritati ale statului de resedinta
    (1) Cu respectarea legilor statului de resedinta, functionarul consular este autorizat sa ia masuri in scopul asigurarii reprezentarii corespunzatoare a cetatenilor statului trimitator in fata justitiei sau a altor autoritati ale statului de resedinta. El poate cere, conform legilor si regulamentelor statului de resedinta, adoptarea masurilor provizorii in vederea apararii drepturilor si intereselor cetatenilor statului sau, atunci cand acestia, fiind absenti sau din orice alta cauza, nu-si pot apara, in timp util, drepturile si interesele lor.
    (2) De asemenea, functionarul consular poate propune instantei sau altei autoritati competente ca rezolvarea unei cauze sa fie amanata pana cand cel interesat va fi informat si va avea posibilitatea rezonabila de a fi prezent sau reprezentat.
    Art. 13
    Protectia cetatenilor statului trimitator
    (1) In toate cazurile cand un cetatean al statului trimitator este detinut preventiv sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa postul consular al statului trimitator, fara intarziere, si in orice caz nu mai tarziu de 3 zile.
    (2) Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile si regulamentele statului de resedinta, sa primeasca corespondenta sau alte comunicari din partea unui cetatean aflat in detentie preventiva sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale si sa intreprinda masurile corespunzatoare pentru a-i asigura asistenta legala si reprezentarea.
    De asemenea, functionarul consular are dreptul sa-l viziteze, sa comunice cu el, in conditiile prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta. Aceste vizite se vor face dupa implinirea termenului de 5 zile de la data cand acesta a fost detinut preventiv sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale.
    (3) Autoritatile competente ale statului de resedinta vor incunostinta, neintarziat, cetateanul statului trimitator despre dreptul pe care-l are, potrivit prezentului articol, de a comunica cu functionarul consular.
    (4) In conditiile prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta, functionarul consular are dreptul sa viziteze periodic pe cetateanul statului trimitator, care se afla arestat pentru executarea unei pedepse in statul de resedinta, sa discute si sa comunice cu acesta.
    Art. 14
    Eliberarea pasapoartelor si vizelor
    Functionarul consular are dreptul:
    (1) sa elibereze, sa reinnoiasca, sa modifice, sa prelungeasca sau sa retraga pasapoartele si alte documente de calatorie ale cetatenilor statului trimitator;
    (2) sa acorde vize de intrare si de tranzit persoanelor care doresc sa viziteze sau sa tranziteze statul trimitator.
    Art. 15
    Functii privitoare la starea civila
    (1) Functionarul consular are dreptul sa inregistreze nasterea sau decesul cetatenilor statului trimitator si sa elibereze certificatele corespunzatoare, in conformitate cu legea acelui stat.
    Prevederile alineatului precedent nu scutesc persoanele in cauza de obligatia de a face declaratiile prevazute de legile statului de resedinta, cu privire la nastere si deces.
    (2) Functionarul consular poate incheia casatorii in conformitate cu legile statului trimitator, observand legislatia statului de resedinta, cu conditia ca cel putin unul dintre viitorii soti sa fie cetatean al statului trimitator. El poate, de asemenea, tine evidenta divorturilor pronuntate conform legislatiei statului de resedinta.
    (3) In masura in care au cunostinta, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, neintarziat, postul consular in cazul in care un cetatean al statului trimitator a decedat pe teritoriul statului de resedinta.
    Art. 16
    Functii in materie de tutela si curatela
    (1) Functionarul consular poate sa intervina pe langa autoritatile competente, in limitele admise de legile statului de resedinta, in toate cauzele privind tutela si curatela, instituite sau care urmeaza sa se instituie in favoarea propriilor cetateni si pentru a asigura administrarea bunurilor celor absenti; el poate, de asemenea, propune autoritatilor competente sa indeplineasca functiile de tutori sau curatori.
    (2) Functionarul consular va fi informat de catre autoritatile competente ale statului de resedinta, de indata ce acestea iau cunostinta, despre toate cazurile in care este necesar sa se ia masuri de numire a unui tutore sau a unui curator pentru cetateanul statului trimitator.
    Art. 17
    Functii notariale
    (1) In masura in care legile statului de resedinta o permit, functionarul consular are dreptul:
    a) sa primeasca, sa intocmeasca si sa autentifice inscrisuri cuprinzand declaratii ale cetatenilor statului trimitator;
    b) sa primeasca, sa intocmeasca si sa autentifice dispozitii testamentare si alte declaratii in legatura cu succesiunile cetateanului statului trimitator;
    c) sa primeasca, sa intocmeasca si sa autentifice inscrisuri privitoare la alte acte juridice ale cetatenilor statului trimitator, daca acestea nu se refera la imobile aflate pe teritoriul statului de resedinta sau la drepturi reale grevand astfel de imobile;
    d) sa dea data certa inscrisurilor si sa legalizeze semnaturile si sigiliile de pe inscrisurile cetatenilor statului trimitator;
    e) sa legalizeze semnaturile si sigiliile de pe inscrisurile care emana de la organele de jurisdictie sau de la autoritati ale statului trimitator;
    f) sa legalizeze copii, traduceri si extrase de pe inscrisuri, la cererea cetatenilor statului trimitator;
    g) sa legalizeze semnaturile si sigiliile de pe inscrisuri care emana de la organele de jurisdictie sau de la alte autoritati ale statului de resedinta si care urmeaza sa produca efecte in statul trimitator;
    h) sa primeasca in pastrare inscrisuri de la cetatenii statului trimitator sau destinate acestora.
    (2) Functiile prevazute la alin. (1) al prezentului articol se vor exercita la sediul postului consular, iar in cazul in care persoana in cauza este impiedicata, din motive temeinice, sa se prezinte la sediul postului consular, in afara acestuia.
    Art. 18
    Functii in materie de succesiuni
    (1) In cazul in care un cetatean al statului trimitator a decedat pe teritoriul statului de resedinta, autoritatile competente ale acestuia din urma vor transmite, fara intarziere, postului consular al statului trimitator toate informatiile de care dispun in legatura cu succesiunea ramasa in urma persoanei decedate.
    (2) In toate cazurile in care autoritatile competente ale statului de resedinta iau la cunostinta ca in acel stat exista o succesiune, cu privire la care un cetatean al statului trimitator, care nu este domiciliat ori reprezentat in statul de resedinta, are sau pretinde un interes ca mostenitor legal, executor sau beneficiar testamentar ori cu orice alt titlu, ele vor anunta, imediat, postul consular si-i vor transmite informatiile de care dispun.
    (3) In cazul in care un functionar consular ia cunostinta despre cele mentionate la alin. (1) si (2) ale prezentului articol inaintea autoritatilor competente ale statului de resedinta, el va comunica, de indata, acestora informatiile respective.
    (4) In cazul unei succesiuni la care se refera prevederile alin. (1) si (2) din prezentul articol, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, fara intarziere, postul consular despre masurile luate sau pe care intentioneaza sa le ia pentru evaluarea, conservarea si administrarea succesiunii.
    Functionarul consular poate, la randul sau, sa ia initiativa de a cere autoritatilor locale luarea masurilor corespunzatoare; el poate sa delege o persoana sau o autoritate reprezentativa in vederea aplicarii masurilor mentionate in alineatul precedent.
    (5) Functionarul consular poate, de asemenea, in concordanta cu legile statului de resedinta:
    a) sa urmareasca realizarea drepturilor succesorale ale cetatenilor statului trimitator;
    b) sa vegheze ca toate sumele de bani sau alte bunuri, dintr-o succesiune, cuvenite cetatenilor statului trimitator, sa fie transmise acestora.
    (6) In cazul sumelor de bani sau bunurilor (ori produsului vanzarii unor astfel de bunuri) cuvenite dintr-o succesiune a unui cetatean al statului trimitator, care nu este domiciliat sau reprezentat in statul de resedinta, postul consular are dreptul de a le primi pentru a fi transmise cetateanului respectiv, cu conditia ca datoriile succesiunii declarate in termen legal, precum si orice taxe datorate, potrivit legii statului de resedinta, sa fi fost platite sau garantate si sa se fi obtinut consimtamantul autoritatilor competente ale statului de resedinta pentru transferul sumelor sau bunurilor din acest stat in statul trimitator.
    (7) In cazul in care un cetatean al statului trimitator a decedat in timp ce se afla temporar sau in trecere pe teritoriul statului de resedinta, lucrurile personale, altele decat cele dobandite in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii la export in momentul decesului, precum si sumele de bani ramase de la acesta, vor fi predate postului consular al statului trimitator cu titlu provizoriu si fara nici o formalitate.
    Exportul lucrurilor personale si transmiterea sumelor de bani se vor face cu respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    (8) Postul consular va confirma, in scris, primirea sumelor de bani si a bunurilor care i s-au transmis, in conformitate cu prevederile alin. (6) si (7) din prezentul articol, de catre autoritatile statului de resedinta sau de persoana care face predarea.
    (9) Cetatenii statului trimitator se vor bucura in statul de resedinta de acelasi tratament in ceea ce priveste realizarea drepturilor lor succesorale ca si cetatenii acestuia din urma.
    (10) In masura in care prin prezentul articol nu se prevede altfel, dispozitiile art. 12 sunt, de asemenea, aplicabile si in materie de succesiuni.
    Art. 19
    Transmiterea de acte
    Functionarul consular are dreptul, daca legislatia statului de resedinta permite, sa transmita cetatenilor statului trimitator, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul statului de resedinta, acte judiciare si extrajudiciare emise de organele de jurisdictie din statul trimitator, daca acei cetateni accepta primirea actelor respective.
    Art. 20
    Functii privitoare la navigatia maritima si fluviala
    (1) Functionarul consular are dreptul sa ia masurile corespunzatoare pentru aplicarea legii statului trimitator cu privire la nave si, in acest scop, el poate urca la bordul navelor statului trimitator si sa ia legatura cu capitanul, precum si cu membrii echipajului. El poate urca la bordul navelor, indiferent unde sunt inmatriculate, daca acestea sunt destinate unui port al statului trimitator, sa intocmeasca documentele necesare sau sa ceara informatiile solicitate de statul trimitator.
    (2) Daca autoritatile statului de resedinta intentioneaza sa ia masuri de constrangere sau sa efectueze acte de urmarire penala la bordul navei statului trimitator, autoritatile competente ale statului de resedinta vor permite comandantului navei sau altui ofiter, actionand in numele sau, sa informeze functionarul consular al statului trimitator asupra acestui fapt si, pe cat posibil, tinand seama de caracterul de urgenta al masurii, sa asigure ca informarea sa dea posibilitatea functionarului consular sa fie prezent la fata locului, daca doreste.
    (3) Cand autoritatile statului de resedinta iau masuri de retinere a unei persoane sau de urmarire a unui bun, aflate la bordul navei sub pavilionul statului trimitator, ele vor informa pe functionarul consular, daca nu a fost de fata, astfel incat sa-i ofere posibilitatea de a lua legatura cu persoana arestata, precum si sa ia masurile necesare pentru apararea intereselor acelei persoane sau ale navei.
    (4) Daca nava statului trimitator naufragiaza in apele nationale ale statului de resedinta, autoritatile competente locale vor anunta functionarul consular si vor lua toate masurile necesare pentru salvarea si protectia navei, a persoanelor si bunurilor aflate la bord. Daca proprietarul sau imputernicitul sau nu poate intreprinde masurile necesare cu privire la nava si incarcatura, functionarul consular va actiona in acest scop ca imputernicit al proprietarului. Functionarul consular poate, in circumstante similare, sa ia masurile corespunzatoare in legatura cu bunurile apartinand cetatenilor statului trimitator, gasite sau aduse in port de pe o nava naufragiata, indiferent unde este inmatriculata, exceptand navele statului de resedinta. Nu se percep taxe vamale pentru navele esuate ale statului trimitator sau pentru incarcatura, precum si pentru depozitarea ei, daca nu este destinata spre folosinta in statul de resedinta.
    Art. 21
    Functii in materie de navigatie aeriana
    Prevederile art. 20 al prezentei conventii se vor aplica, in mod corespunzator, si navigatiei aeriene, cu conditia ca acestea sa nu fie contrare altor conventii dintre cele doua inalte parti contractante.
    Art. 22
    Alte functii consulare
    Functionarul consular poate exercita orice alta functie consulara incredintata de statul trimitator, neprevazuta in prezenta conventie, cu conditia ca statul de resedinta sa o admita in mod expres sau, incunostintat fiind, in prealabil, sa nu se opuna.

    CAP. 3
    Privilegii si imunitati

    Art. 23
    Obligatiile statului de resedinta privind acordarea facilitatilor, imunitatilor si privilegiilor postului consular si membrilor acestuia
    (1) Statul de resedinta va lua toate masurile necesare in scopul de a asigura postului consular, functionarilor consulari, angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu al postului consular posibilitatea de a-si desfasura activitatea si de a se bucura de facilitatile, imunitatile si privilegiile acordate prin prezenta conventie, iar in conditii de reciprocitate, de cele acordate prin legislatia statului de resedinta.
    (2) Statul de resedinta va fi, de asemenea, obligat sa trateze pe functionarii consulari cu tot respectul care le este datorat si sa ia toate masurile necesare pentru a impiedica orice atingere adusa persoanei, libertatii sau demnitatii lor.
    Art. 24
    Folosirea drapelului national si a scutului cu stema
    (1) La sediul postului consular, precum si la intrarea in postul consular pot fi asezate scutul cu stema statului trimitator si inscriptia cu denumirea postului consular, scrisa in limba statului trimitator si a statului de resedinta.
    (2) Drapelul statului trimitator poate fi arborat pe cladirea postului consular, la resedinta sefului postului consular, precum si pe mijloacele de transport ale sefului postului consular, folosite in exercitarea activitatii sale oficiale.
    (3) In exercitarea dreptului acordat prin prezentul articol, se va tine seama de legile, regulamentele si uzantele statului de resedinta.
    Art. 25
    Procurarea de localuri
    (1) Statul trimitator poate dobandi, detine sau folosi, sub orice forma permisa de legea statului de resedinta, terenuri, cladiri sau parti de cladiri pentru postul consular sau pentru locuintele functionarilor consulari, angajatilor consulari sau membrilor personalului de serviciu; el va putea, cu respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta, sa construiasca si sa adapteze cladirile pentru scopurile de mai sus.
    (2) Statul de resedinta fie va inlesni, potrivit legilor sale, dobandirea pe teritoriul sau, de catre statul trimitator, a terenurilor, cladirilor sau partilor de cladiri necesare scopurilor prevazute la alin. (1) al prezentului articol, fie va ajuta statul trimitator sa si le procure intr-un alt mod.
    (3) Prevederile acestui articol nu excepteaza statul trimitator de obligatia de a respecta legile sau regulamentele referitoare la sistematizare, aplicabile in zona unde sunt situate terenurile, cladirile sau partile din cladirile respective.
    Art. 26
    Inviolabilitatea localurilor consulare si a resedintei sefului postului consular
    (1) Localurile consulare si resedinta sefului postului consular sunt inviolabile.
    (2) Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in localurile consulare decat cu consimtamantul sefului postului consular al statului trimitator, al sefului misiunii diplomatice a acelui stat sau al unei persoane desemnate de catre unul dintre acestia. In cazul resedintei sefului postului consular, patrunderea nu se va face decat cu consimtamantul sau ori a sefului misiunii diplomatice a statului trimitator.
    (3) Statul de resedinta are obligatia de a lua toate masurile necesare pentru siguranta localurilor consulare, pentru a impiedica patrunderea cu forta in localurile consulare sau deteriorarea acestora, precum si orice actiune care ar tulbura linistea sau ar fi in detrimentul prestigiului postului consular.
    (4) Bunurile folosite exclusiv pentru scopurile activitatii consulare a statului trimitator, inclusiv mijloacele de transport, indiferent in proprietatea cui se afla, nu pot, in masura in care ar impiedica realizarea acelei activitati, sa formeze obiect de rechizitie, sechestru sau sa fie supuse unor masuri de executare silita; tot astfel, mijloacele de transport, aflate in afara localurilor consulare, nu pot forma obiect de perchezitie, decat daca ar exista consimtamantul sefului postului consular sau al sefului misiunii diplomatice.
    Art. 27
    Scutiri fiscale privind localurile consulare si resedinta sefului postului consular
    (1) Nici o taxa sau impozit de orice natura, inclusiv taxele municipale, nu vor fi percepute de catre statul de resedinta in legatura cu:
    a) terenurile, cladirile sau partile din cladiri, proprietatea statului trimitator ori inchiriate de catre acesta sau in numele acestuia si care sunt folosite, in mod exclusiv, pentru a servi ca localuri consulare sau ca resedinta a sefului postului consular, cu exceptia platilor datorate pentru serviciile special prestate;
    b) tranzactiile sau instrumentele cu privire la achizitionarea unor astfel de terenuri, cladiri sau parti de cladiri.
    (2) Scutirile prevazute la alin. (1) al acestui articol nu se vor aplica in ceea ce priveste bunurile inchiriate, in cazul in care sarcina taxei sau a oricarui impozit revine, potrivit legilor statului de resedinta, unei alte persoane decat cea care le-a inchiriat.
    Art. 28
    Inviolabilitatea arhivelor consulare
    Arhivele si documentele consulare sunt inviolabile in orice moment si oriunde s-ar afla ele.
    Art. 29
    Libertatea de comunicare
    (1) Posturile consulare ale statului trimitator pot comunica liber cu guvernul lor, precum si cu misiunile diplomatice si posturile consulare ale acelui stat din statul de resedinta sau din alte state. Statul de resedinta va acorda facilitatile corespunzatoare in acest scop. Posturile consulare pot folosi toate mijloacele legale de comunicatie; ele pot folosi curieri diplomatici sau consulari, valiza diplomatica sau consulara si mesaje in clar sau cifrate.
    (2) Pentru folosirea mijloacelor publice de comunicatie, postului consular al statului trimitator ii sunt aplicabile aceleasi tarife ca si misiunii diplomatice a acestui stat.
    (3) Valiza consulara si corespondenta oficiala a postului consular sunt inviolabile. Autoritatile statului de resedinta nu le vor controla sau retine.
    (4) Valiza consulara si partile ei componente trebuie sa fie sigilate, sa aiba semne exterioare vizibile ale caracterului lor oficial si nu pot contine decat corespondenta oficiala sau documente si obiecte destinate exclusiv folosintei oficiale a postului consular.
    (5) Curierul consular trebuie sa fie cetatean al statului trimitator si sa nu aiba domiciliul pe teritoriul statului de resedinta. El trebuie sa posede un document oficial atestand calitatea sa si numarul coletelor care constituie valiza consulara.
    In exercitarea functiilor sale, curierul consular este protejat de statul de resedinta, se bucura de inviolabilitate personala si nu poate fi supus nici unei forme de arestare sau detentie.
    Art. 30
    Libertatea de deplasare
    Sub rezerva legilor si regulamentelor referitoare la zonele in care accesul este interzis sau supus unor reguli speciale din motive de siguranta nationala, statul de resedinta asigura functionarilor consulari, angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu al postului consular libertatea de deplasare si de circulatie pe propriul teritoriu.
    Aceasta deplasare se va face in conditiile prevazute de legile si regulamentele in vigoare in statul de resedinta.
    Art. 31
    Drepturi si taxe consulare
    (1) Postul consular poate percepe pe teritoriul statului de resedinta drepturile si taxele pe care legile si reglementarile statului trimitator le prevad pentru serviciile consulare.
    (2) Sumele incasate cu titlu de drepturi si taxe prevazute la alin. (1) al prezentului articol sunt scutite de orice impozite si taxe ale statului de resedinta.
    Art. 32
    Imunitatea de jurisdictie si inviolabilitatea personala a sefului postului consular
    (1) Seful postului consular nu este supus jurisdictiei penale, civile si administrative a statului de resedinta.
    Dispozitiile alineatului precedent nu se aplica in caz de actiune civila:
    a) care rezulta din incheierea unui contract pe care seful postului consular nu l-a facut in mod expres sau implicit in numele statului trimitator;
    b) intentata de un tert pentru pagube rezultate dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de un vehicul, o nava sau aeronava.
    (2) Persoana sefului postului consular este inviolabila. Nici o masura de executare nu poate fi luata impotriva acestuia, in afara de cazurile prevazute la lit. a) sau b) de la alin. (1) al prezentului articol si numai daca executarea poate avea loc fara a aduce atingere inviolabilitatii persoanei sau locuintei sale.
    Art. 33
    Imunitatea de jurisdictie si inviolabilitatea personala a membrilor postului consular
    (1) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu nu sunt supusi jurisdictiei penale, civile si administrative a statului de resedinta pentru nici un act indeplinit in exercitarea atributiilor lor oficiale.
    (2) Totusi dispozitiile alin. (1) al prezentului articol nu se aplica in caz de actiune civila:
    a) care rezulta din incheierea unui contract facut de un functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu, pe care nu l-au incheiat in mod expres sau implicit in numele statului trimitator;
    b) intentata de un tert pentru pagube rezultate dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de un vehicul, o nava sau aeronava.
    (3) Functionarul consular nu poate fi supus nici pentru activitatile desfasurate in afara atributiilor legate de calitatea pe care o are:
    a) unor masuri de retinere sau de detinere preventiva, decat in cazul comiterii, pe teritoriul statului de resedinta, a unei infractiuni pentru care se prevede o pedeapsa privativa de libertate de minimum 5 ani si numai ca urmare a unei hotarari a autoritatilor judiciare competente ale statului de resedinta;
    b) unor alte masuri privative de libertate, decat in cazul executarii unei hotarari judecatoresti definitive.
    (4) Atunci cand o procedura penala este angajata impotriva unui functionar consular, acesta este obligat sa se prezinte in fata autoritatilor competente ale statului de resedinta. Intr-un astfel de caz procedura trebuie sa fie deschisa in termenul cel mai scurt posibil. Aceasta trebuie condusa cu consideratia cuvenita functionarului consular, avand in vedere pozitia sa oficiala si, cu exceptia cazului prevazut la alin. (3) al prezentului articol, astfel incat sa stanjeneasca cat mai putin posibil exercitarea functiilor consulare.
    (5) In cazul luarii unor masuri privative de libertate sau de urmarire penala impotriva unui functionar consular, a unui angajat consular ori a unui membru al personalului de serviciu sau a unui membru de familie al acestora, autoritatile statului de resedinta vor informa, despre aceasta, fara intarziere, pe seful postului consular al statului trimitator.
    (6) Prevederile prezentului articol, cu privire la functionarul consular, nu se vor aplica sefului postului consular.
    Art. 34
    Depunerea de marturie
    (1) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular pot fi chemati de autoritatile competente ale statului de resedinta sa depuna marturie in cadrul unei proceduri judiciare sau administrative.
    Daca un functionar consular refuza sa se prezinte sau sa depuna marturie, nici o masura coercitiva sau alta sanctiune nu-i va fi aplicata.
    Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular nu pot refuza sa depuna ca martori decat in cazurile prevazute la alin. (3) al prezentului articol.
    (2) Autoritatea care cere marturia va evita sa stanjeneasca un functionar consular in indeplinirea functiilor sale. Ea poate primi marturia scrisa sau orala la postul consular sau la resedinta functionarului consular sau sa accepte o declaratie scrisa din partea sa, in toate cazurile cand acest lucru este posibil si permis. In cazul unui angajat consular, autoritatea care cere marturia va lua toate masurile corespunzatoare pentru a evita stanjenirea activitatii acestuia.
    (3) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular nu sunt obligati sa depuna marturie despre faptele legate de exercitarea functiilor lor si nici sa prezinte documente oficiale si obiecte din arhivele consulare. Ei au, de asemenea, dreptul de a refuza sa depuna marturie, in calitate de experti, asupra dreptului national al statului trimitator.
    (4) Functionarii consulari, chemati sa depuna ca martori, pot face o declaratie fara a presta juramant.
    Art. 35
    Scutirea de prestatii personale si alte obligatii
    (1) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular vor fi scutiti in statul de resedinta de orice obligatii si prestari cu caracter militar, de sarcini personale de orice natura, precum si de orice contributie ce s-ar datora in locul tuturor acestora.
    (2) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular sunt scutiti de orice obligatii prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta in materie de inmatriculare a strainilor si de permise de sedere in statul de resedinta.
    Art. 36
    Scutiri fiscale
    (1) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular sunt scutiti de orice impozite si taxe de orice natura, impuse in statul de resedinta, cu privire la remuneratiile primite de catre acestia pentru activitatile lor oficiale.
    (2) Functionarii consulari si angajatii consulari sunt, de asemenea, scutiti de orice impozite si taxe de orice natura impuse de statul de resedinta, cu exceptia:
    a) impozitelor indirecte care sunt, in mod normal, cuprinse in pretul marfurilor sau al serviciilor;
    b) impozitelor si taxelor asupra bunurilor imobile situate pe teritoriul statului de resedinta, sub rezerva dispozitiilor art. 27;
    c) taxelor si oricaror alte impozite pentru succesiune si orice transfer de bunuri, sub rezerva dispozitiilor lit. b) a art. 38;
    d) impozitelor si taxelor asupra veniturilor de orice natura care provin dintr-o sursa din statul de resedinta, precum si a acelor impozite si taxe care rezulta din cresterea valorii bunurilor, obtinute la vanzarea lor in acel stat;
    e) drepturilor de inregistrare, de grefa, de ipoteca si de timbru, sub rezerva dispozitiilor art. 27.
    (3) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular, care folosesc persoane ale caror remuneratii sau salarii nu sunt scutite de impozite asupra veniturilor in statul de resedinta, trebuie sa respecte obligatiile pe care legile si regulamentele acestui stat le impun celor care angajeaza, in materie de percepere a impozitului pe venit.
    Art. 37
    Scutiri vamale
    (1) Statul trimitator va avea dreptul sa importe in statul de resedinta si apoi sa reexporte obiectele destinate folosintei sau consumului postului consular, cum ar fi: mobila, echipament, autoturisme, cu scutire de taxe vamale si de alte taxe similare, impuse de statul de resedinta ca urmare a importului sau reexportului.
    (2) Un functionar consular poate sa importe in statul de resedinta si, respectiv, sa reexporte bagajele, efectele si alte obiecte, inclusiv autoturismele, destinate pentru folosinta si consumul personal sau pentru folosinta si consumul membrilor familiei acestuia, care locuiesc cu el, cu scutire de taxe vamale si alte taxe similare impuse de statul de resedinta ca urmare a importului sau reexportului.
    (3) Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular beneficiaza de scutirile prevazute la alin. (2) din prezentul articol pentru obiectele importate cu ocazia primei lor instalari.
    (4) Statul de resedinta poate, ca o conditie a acordarii scutirilor prevazute in acest articol, sa solicite notificarea oricarui import sau reexport, in forma stabilita de reglementarile sale.
    (5) Scutirile prevazute la acest articol in legatura cu obiectele importate pentru folosinta oficiala sau personala nu se vor extinde la obiectele importate pentru folosinta altora, pentru vanzare sau pentru alte scopuri comerciale; aceasta prevedere nu va fi totusi considerata ca impiedicand importarea de obiecte ca mostre sau produse comerciale, care urmeaza a fi expuse la postul consular, cu conditia ca acestea sa fie reexportate sau distruse.
    (6) Statul de resedinta isi mentine dreptul sa impuna orice impozite sau alte taxe, in cazul vanzarii sau instrainarii oricarui obiect importat in conformitate cu prevederile acestui articol, exceptand cazul in care cealalta parte a tranzactiei este ea insasi indreptatita sa importe obiectul respectiv cu scutire de taxe vamale.
    (7) Nici o prevedere a acestui articol nu va fi interpretata ca permitand intrarea in statul de resedinta sau exportul din acel stat al obiectelor pentru care importul si exportul sunt in mod expres interzise de legile statului de resedinta.
    (8) Bagajele personale ale functionarilor consulari sunt scutite de control vamal. Ele nu pot fi supuse controlului decat daca exista motive serioase sa se banuiasca ca ar contine alte obiecte decat cele prevazute la alin. (2) sau obiecte interzise la export sau import de catre legile statului de resedinta, ori supuse legilor de carantina. In aceste cazuri controlul trebuie sa aiba loc in prezenta functionarului consular respectiv sau a unui membru al familiei sale.
    Art. 38
    Bunurile unui membru decedat al postului consular
    In caz de deces al unui functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu al postului consular, ai statului trimitator, si care lasa bunuri mobile in statul de resedinta, acesta din urma este obligat:
    a) sa permita exportarea bunurilor mobile ale defunctului, cu exceptia celor care au fost achizitionate in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii la export in momentul decesului;
    b) sa nu impuna taxe sau alte impozite de orice natura, care se incaseaza pentru succesiuni si transferarea bunurilor ramase in urma decesului, in cazul in care existenta acestora in statul de resedinta este consecinta prezentei defunctului in acest stat, in calitate de membru al postului consular.
    Art. 39
    Renuntarea la imunitati
    (1) Statul trimitator poate renunta la imunitatile prevazute la art. 32, 33 si 34 in favoarea persoanelor la care aceste articole se refera.
    Renuntarea trebuie sa fie intotdeauna expresa si trebuie sa fie comunicata in scris autoritatilor competente ale statului de resedinta.
    (2) Renuntarea la imunitatea de jurisdictie pentru o actiune civila sau administrativa nu implica renuntarea la imunitatea de executare a hotararii, pentru care se cere o notificare distincta.
    Art. 40
    Facilitatile, imunitatile si privilegiile membrilor de familie ai membrilor postului consular
    (1) Membrii de familie ai sefului postului consular, care locuiesc cu acesta, se vor bucura de imunitate de jurisdictie penala si inviolabilitate personala, cu conditia sa fie cetateni ai statului trimitator, sa nu aiba domiciliul pe teritoriul statului de resedinta si sa nu exercite o activitate cu caracter lucrativ in statul de resedinta.
    (2) Facilitatile si privilegiile, acordate functionarilor consulari si angajatilor consulari, potrivit prevederilor art. 33, 36, 37 si 38 din prezenta conventie, se extind si asupra membrilor de familie ai acestora, care locuiesc cu ei, cu conditia ca acestia sa nu fie cetateni ai statului de resedinta, sa nu aiba domiciliul in statul de resedinta si sa nu exercite o activitate cu caracter lucrativ in statul de resedinta.
    Facilitatile si privilegiile acordate membrilor personalului de serviciu, potrivit prevederilor art. 33, 35, 37 si 38 din prezenta conventie, se vor extinde si asupra membrilor de familie ai acestora, care locuiesc cu ei, cu conditia ca acestia sa nu fie cetateni ai statului de resedinta, sa nu aiba domiciliul in statul de resedinta si sa nu exercite o activitate cu caracter lucrativ in statul de resedinta.
    Art. 41
    Exceptii de la imunitati si privilegii
    In cazul in care sunt cetateni ai statului de resedinta sau ai statului trimitator cu domiciliul in statul de resedinta, angajatii consulari nu beneficiaza decat de imunitatile prevazute in art. 33 si 34, iar membrii personalului de serviciu al postului consular nu beneficiaza decat de imunitatile prevazute la art. 34 alin. (3) din prezenta conventie.
    Art. 42
    Inceputul si sfarsitul imunitatilor si privilegiilor
    (1) Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular beneficiaza de imunitatile si privilegiile prevazute in prezenta conventie, din momentul trecerii frontierei statului de resedinta pentru a-si ocupa postul sau din momentul cand incep sa-si exercite functiile, daca se gasesc deja pe acest teritoriu.
    (2) Membrii de familie ai persoanelor mentionate la alin. (1) al prezentului articol beneficiaza de imunitatile si privilegiile prevazute de prezenta conventie, astfel:
    a) din momentul in care functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al postului consular incep sa se bucure de imunitati si privilegii, in conformitate cu alin. (1) al acestui articol;
    b) din momentul trecerii frontierei statului de resedinta, daca au intrat pe acest teritoriu ulterior datei prevazute la lit. a);
    c) din momentul cand au devenit membri de familie ai membrului postului consular.
    (3) Atunci cand activitatea unui functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu al postului consular ia sfarsit, imunitatile si privilegiile sale, precum si imunitatile si privilegiile membrilor familiei sale inceteaza in momentul parasirii teritoriului statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil dupa incetarea numirii sale.
    (4) Imunitatile si privilegiile angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu, care sunt cetateni ai statului de resedinta sau cetateni ai statului trimitator, care au domiciliul in statul de resedinta, inceteaza o data cu pierderea calitatii lor oficiale.
    (5) Imunitatile si privilegiile membrilor de familie inceteaza, de asemenea, din momentul cand acestia nu mai fac parte din familia functionarului consular, angajatului consular sau membrului personalului de serviciu al postului consular. Totusi, daca aceste persoane declara ca inteleg sa paraseasca teritoriul statului de resedinta intr-un termen rezonabil, imunitatile si privilegiile subzista pana la acea data.
    (6) In cazul decesului unui functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu al postului consular, membrii familiei sale continua sa se bucure de imunitatile si privilegiile care le sunt recunoscute prin prezenta conventie pana la parasirea teritoriului statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil, acordat in acest scop.
    Art. 43
    Asigurarea pentru pagubele cauzate tertilor
    (1) Cu privire la vehiculele proprietatea statului trimitator, folosite de postul consular, precum si la vehiculele apartinand functionarilor consulari, angajatilor consulari sau membrilor personalului de serviciu al postului consular sau membrilor familiilor acestora, care locuiesc cu ei, este obligatorie asigurarea, in mod corespunzator, impotriva pagubelor cauzate tertilor.
    (2) In masura in care nu se prevede altfel in legea statului de resedinta, dispozitiile alin. (1) din prezentul articol nu sunt aplicabile persoanelor mentionate la acest alineat, care sunt cetateni ai statului de resedinta sau care isi au domiciliul in acel stat.
    Art. 44
    Exercitarea functiilor consulare de catre un membru al personalului diplomatic
    Exercitarea functiilor consulare de catre un membru al personalului diplomatic al misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta nu aduce atingere imunitatilor si privilegiilor diplomatice ale acestuia. Prevederea se aplica si in cazul numirii unui membru al personalului diplomatic ca gerant interimar al postului consular.
    Art. 45
    Respectarea legilor statului de resedinta
    (1) Fara a se aduce atingere imunitatilor si privilegiilor prevazute in prezenta conventie, persoanele care beneficiaza de aceste imunitati si privilegii au obligatia de a respecta legile si reglementarile statului de resedinta si de a nu se amesteca in treburile interne ale acestui stat.
    (2) Facilitatile, privilegiile si imunitatile, acordate functionarilor consulari, angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu nu vor fi folosite de acestia decat in scopul indeplinirii obligatiilor lor oficiale.
    (3) Localurile consulare vor fi utilizate numai intr-un mod compatibil cu activitatea consulara.
    (4) In arhivele consulare nu trebuie sa fie pastrate decat documente si obiecte oficiale.
    Art. 46
    Numirea consulilor onorifici
    Consulii onorifici vor fi numiti in conformitate cu legea interna a statului trimitator, iar statutul lor juridic va fi stabilit conform Conventiei privind relatiile consulare de la Viena din anul 1963.
    Art. 47
    Rezolvarea diferentelor de interpretare
    Diferentele de interpretare si aplicare ale prezentei conventii sau orice litigii cu privire la aceasta se vor rezolva prin negocieri intre inaltele parti contractante, care vor stabili impreuna modul de solutionare.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 48
    Ratificarea, intrarea in vigoare si incetarea efectelor
    (1) Prezenta conventie va fi supusa ratificarii, iar instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Erevan cat mai curand posibil.
    (2) Prezenta conventie va intra in vigoare in a treizecea zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare si va ramane in vigoare pentru o perioada de 5 ani, cat si dupa aceasta data, daca nu va inceta sa mai fie in vigoare in conditiile aratate in alin. (3) din prezentul articol.
    (3) Oricare dintre inaltele parti contractante poate face sa inceteze valabilitatea prezentei conventii la sfarsitul perioadei de 5 ani sau la orice alta data dupa aceasta, notificand, in scris, aceasta hotarare, cu 6 luni inainte, celeilalte inalte parti contractante.
    Drept pentru care, subscrisii plenipotentiari au semnat prezenta conventie si au aplicat sigiliile lor.
    Incheiata la Bucuresti la 20 aprilie 1994, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana si armeana, ambele texte avand aceeasi valoare.

                         Pentru Romania,
                         Teodor Viorel Melescanu,
                         ministru de stat,
                         ministrul afacerilor externe

                         Pentru Republica Armenia,
                         Vahan Papazian,
                         ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 100/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 100 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 100/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu