Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 758 din 14 iunie 2004

privind aprobarea Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 719 din 10 august 2004


SmartCity3


    Vazand Referatul Directiei resurse umane, formare profesionala, concursuri si examene nr. OB/6.624/2004,
    in temeiul dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia resurse umane, formare profesionala, concursuri si examene va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                              Ovidiu Brinzan

    ANEXA 1

                                METODOLOGIE
pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    1. Ministerul Sanatatii organizeaza concurs national de intrare in rezidentiat de medicina, medicina dentara si farmacie la data de 14 noiembrie 2004. Concursul se va desfasura in urmatoarele centre universitare:
    - centrul universitar Bucuresti - grupa specialitatilor chirurgicale;
    - centrul universitar Cluj-Napoca - grupa specialitatilor medicale;
    - centrul universitar Craiova - grupa medicina de familie;
    - centrul universitar Iasi - grupa medicina dentara;
    - centrul universitar Targu Mures - grupa farmacie;
    - centrul universitar Timisoara - grupa medicina de laborator.
    2. Numarul de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si specialitati, precum si centrele de pregatire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si ministrului sanatatii.
    3. Pentru organizarea concursului de rezidentiat este desemnata o comisie comuna nationala si comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si ai Ministerului Educatiei si Cercetarii si sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii.
    4.1. Concursul se desfasoara sub forma de test grila cu 200 de intrebari, cu o durata de 4 ore.
    4.2. Se declara promovati candidatii care obtin minimum 50% din punctajul maxim posibil la cele 200 de intrebari, in limita numarului de locuri publicat pentru fiecare grupa de specialitati.
    4.3. Doctoranzii cu frecventa pot fi admisi in rezidentiat in situatia indeplinirii conditiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialitati respectiva.
    4.4. Medicii rezidenti au obligatia sa efectueze pregatirea si sa sustina examenul de medic specialist in specialitatea pentru care au optat, in primii 2 ani de la absolvirea stagiului. Schimbarea specialitatii in care a fost admis rezidentul este posibila printr-un nou concurs de rezidentiat. In cazuri justificate schimbarea se poate face numai prin ordin al ministrului sanatatii, daca solicitantul indeplineste conditiile minime la specializarea ceruta.
    5. Informatiile generale importante despre concursul de rezidentiat sunt facute publice prin presa, radio, televiziune, iar cele de detaliu, prin publicare in ziarul "Viata Medicala" si prin Internet, la adresa www.rezidentiat2004.ro.

    CAP. 2
    Tematica, bibliografie, intrebari

    6.1. Tematicile concursului de rezidentiat sunt diferite pe profiluri si grupe de specialitati, ca si bibliografia aferenta. Ele sunt elaborate de Colegiul Medicilor din Romania, respectiv de Colegiul Farmacistilor din Romania, si sunt aprobate de presedintele Comisiei comune de rezidentiat si publicate in ziarul "Viata Medicala" nr. 13 din 26 martie 2004.
    6.2. Intrebarile vor fi diferite in functie de profil sau de grupele de specialitati. Fiecare dintre seturile de intrebari este creat de grupuri de lucruri diferite. Coordonatorul fiecarui grup de lucru este desemnat de catre presedintele comisiei centrale a rezidentiatului, la propunerea presedintilor comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi facut public o data cu incheierea concursului. Coordonatorul fiecarui grup raspunde intru totul de corectitudinea formularii intrebarii, alegerea raspunsurilor corecte si de pastrarea secretului intrebarii. Coordonatorul va da avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de intrebari.

    CAP. 3
    Inscrierea candidatilor

    7. La concurs se pot prezenta:
    - candidati care au diploma de licenta in profil medico-farmaceutic uman sau o diploma echivalenta cu aceasta;
    - rezidenti aflati in pregatire;
    - specialisti care doresc sa efectueze pregatire in cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
    - candidati apti din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitatii in grupa de specialitate pentru care candideaza.
    Medicii, stomatologii si farmacistii care au obtinut intrarea in specialitate in urma promovarii unui concurs de rezidentiat pe post se prezinta la acest concurs cu respectarea prevederilor stabilite prin actul aditional la contractul de munca.
    8.1. Inscrierile la concurs se fac la sediile directiilor de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti din momentul aparitiei in presa a publicatiei de concurs si se termina cu 25 de zile inaintea concursului.
    8.2. Publicatia de concurs va cuprinde urmatoarele:
    - data, locul si ora desfasurarii concursului;
    - conditii de participare;
    - locul si perioada de inscriere;
    - numarul de locuri;
    - informatii generale.
    9. Dosarele de inscriere ale candidatilor trebuie sa contina urmatoarele documente:
    - cerere de inscriere la concurs, cu numele de familie, initiala tatalui si toate prenumele inscrise in buletinul/cartea de identitate, precum si grupa de specialitati pentru care concureaza (se va mentiona acordul pentru folosirea numelui, precum si pentru afisarea rezultatului pe Internet);
    - xerocopie a buletinului/cartii de identitate (paginile din care reies numele si prenumele candidatului, precum si data nasterii);
    - copie legalizata a diplomei de licenta de medic, stomatolog sau farmacist; absolventii promotiei 2004 pot prezenta adeverinta privind promovarea examenului de licenta;
    - medicii rezidenti si medicii specialisti vor depune adeverinta eliberata de unitatea in care sunt incadrati, din care sa reiasa specialitatea in care sunt confirmati si tipul contractului de munca;
    - certificat medical privind starea de sanatate, eliberat de unitatea sanitara teritoriala desemnata de directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti, in care se va preciza ca este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitatii in grupa de specialitate pentru care candideaza;
    - copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de casatorie etc.) pentru cei care si-au schimbat numele;
    - chitanta de plata a taxei de concurs, stabilita de Ministerul Sanatatii.
    10.1. Dupa verificarea documentelor din dosare si a conditiilor de participare pentru fiecare candidat, directiile de sanatate publica vor alcatui o singura lista cu candidatii, in ordinea alfabetica a numelor in cadrul profilului sau grupei de specialitati, care va cuprinde urmatoarele rubrici:

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Promotia
    B - Observatii privind starea de sanatate
________________________________________________________________________________
Nr.  DSP  Profil/  Numele,   A  Universitatea   Locul actual     Nr.         B
crt.      grupa    initiala     de medicina       de munca       chitantei
          (M, G,   tatalui,     si farmacie   _________________  de plata
          C, L,    prenumele    absolvita     Functia  Unitatea  a taxei
          S, F)                                                  de concurs
________________________________________________________________________________

    Legenda:

    DSP: Directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti (indicativ auto, de exemplu, BZ pentru DSP Buzau, B pentru DSPM Bucuresti);
    Profil/Grupa:
    M  pentru grupa specialitatilor medicale
    G  pentru grupa medicina de familie
    C  pentru grupa specialitatilor chirurgicale
    L  pentru grupa de laborator
    S  pentru profilul de medicina dentara
    F  pentru profilul farmacie
    Loc actual de munca: pentru cei neincadrati se inscrie "FP" in rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru functie se lasa necompletata.
    Observatii privind starea de sanatate: se va completa numai cu "APT" sau "INAPT".

    10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, intr-un fisier EXCEL, si vor fi trimise la Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali (CNPPMFAM) (str. Bodesti nr. 1, sectorul 2, Bucuresti) prin e-mail, pe adresa rezidentiat@perfmed.ro, in termen de doua zile de la terminarea inscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin Prioripost la adresa de mai sus, insotite de discheta. Instructiunile privind modul de completare a listelor in format electronic, precum si modelul de fisier EXCEL care va fi folosit se gasesc la adresa de Internet www.rezidentiat2004.ro.
    10.3. Dupa centralizarea si verificarea tabelelor cu candidatii inscrisi, Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali va proceda la redactarea listei finale cu candidatii inscrisi la concurs, pe profiluri si grupe de specialitati, in ordine alfabetica. Repartizarea candidatilor pe sali se va face diferentiat, pe profilul si grupa de specialitati pentru care s-au inscris.
    10.4. La data de 11 noiembrie 2004 candidatii vor putea afla sala si ora inceperii probei de concurs, cercetand adresa de Internet pe site-ul www.rezidentiat2004.ro. La sediile universitatilor de medicina si farmacie se vor afisa listele cu candidatii inscrisi pentru grupa de specialitate pentru care se organizeaza concurs, cu exceptia grupei specialitatilor chirurgicale, care se va afisa si la Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali (str. Bodesti nr. 1, sectorul 2, Bucuresti).
    10.5. Cu cel putin 24 de ore inainte de concurs, la fiecare sala se va afisa lista candidatilor repartizati in sala respectiva.

    CAP. 4
    Desfasurarea concursului

    11.1. Concursul se desfasoara in ziua de duminica, 14 noiembrie 2004.
    11.2. In dimineata concursului, la ora 7,30, seful de sala impreuna cu supraveghetorii vor lipi in dreptul fiecarui loc din sala o legitimatie de banca cu numarul de ordine al candidatului respectiv, numar corespunzator cu cel aflat in listele candidatilor.
    11.3. Incepand cu ora 8,30, candidatii vor putea intra in sala in care au fost repartizati. La intrare se vor legitima sefului de sala cu buletinul/cartea de identitate sau cu pasaportul, documente ce trebuie sa fie in termen de valabilitate. Cei care nu prezinta un astfel de document valabil nu vor fi primiti in sala de concurs.
    12.1. Candidatii vor fi asezati in sala in ordine alfabetica, conform listelor finale afisate, cu exceptia perechilor sot-sotie, frati, candidati care au obligatia, sub sanctiunea anularii lucrarii si eliminarii din concurs, sa semnaleze aceste situatii pentru a putea fi asezati separat. Candidatii aflati in sala pot declara sub semnatura situatiile sus-mentionate. Fiecare candidat se va aseza la locul indicat prin legitimatia de banca. Candidatii ocupa numai locurile indicate de organizatori si nu au voie sa le schimbe intre ei. In cazul in care locul desemnat initial nu este corespunzator, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicatia sefului de sala.
    12.2. Candidatii vor fi asezati in sala in asa fel incat sa ramana cel putin un loc liber intre doi candidati.
    12.3. In prezenta tuturor candidatilor, sefii de sala vor citi instructiunile privind modul de desfasurare a concursului.
    13.1. Incepand cu ora 8,45 se vor imparti candidatilor grilele pentru raspuns si cate o carioca de culoare neagra pentru completarea grilei (atat pentru completarea raspunsurilor considerate corecte, cat si pentru completarea datelor de identitate). Cele patru tipuri de grile pentru raspuns se vor imparti astfel:
    - randul 1 primeste grile tip A si B conform urmatoarei scheme: A - B - A - B - A - B - etc.;
    - randul 2 primeste grile tip C si D conform urmatoarei scheme: C - D - C - D - C - D - etc.;
    - randul 3 primeste grile tip A si B conform urmatoarei scheme: B - A - B - A - B - A - etc.;
    - randul 4 primeste grile tip C si D conform urmatoarei scheme: D - C - D - C - D - C - etc.
    13.2. Incepand cu randul 5 se repeta schema de mai sus (randul 5 = randul 1, randul 6 = randul 2 etc.), pana cand toti candidatii vor primi o grila de raspuns.
    13.3. Se va proceda la verificarea de catre fiecare candidat a grilei pentru a se identifica eventualele greseli de tiparire, caz in care grila respectiva va fi inlocuita. Fiecare candidat va completa apoi datele personale in spatiul special de pe grila, cu litere majuscule.
    13.4. Seful de sala si supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor inscrise, confruntandu-le cu actul de identitate al candidatului si cu legitimatia de banca. Dupa aceasta operatiune, actul de identitate al fiecarui candidat va ramane pe banca pe toata durata probei scrise. Candidatii poarta intreaga responsabilitate asupra datelor personale inscrise pe grila.
    13.5. Sacii sigilati continand caietele cu intrebari vor fi adusi la sali in jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatata de seful de sala si de 3 candidati din sala respectiva. La ora 10,00 se vor desigila sacii in toate salile de concurs din toate centrele universitare. Se vor imparti apoi candidatilor caietele de intrebari, tinandu-se cont de tipul de grila primit anterior. Din momentul in care a fost distribuit ultimul caiet incepe masurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Seful de sala va nota la loc vizibil si va informa candidatii asupra orei de incepere si celei de terminare a concursului (fie prin scriere pe tabla, fie pe o hartie ce va fi afisata).
    13.6. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greseli de tiparire.
    13.7. Intreaga responsabilitate asupra corespondentei dintre tipul de grila si cel al caietului cu intrebari revine candidatului.
    13.8. Candidatii care nu sunt prezenti in sala in momentul deschiderii sacilor cu caiete nu mai au acces in sala de concurs.
    13.9. In timpul concursului candidatii nu au voie sa consulte nici un fel de materiale, sa discute cu ceilalti candidati, sa copieze sau sa aiba asupra lor aparatura electronica de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate intr-un colt al salii, unde candidatii nu vor avea acces pana la terminarea concursului.
    13.10. La terminarea concursului candidatii vor preda sefului de sala, sub semnatura, grila de raspuns. Caietul cu intrebari ramane in posesia candidatilor, cu exceptia celor care, din orice motiv, parasesc sala in primele 3 ore de concurs.
    13.11. Candidatii absenti si cei care se retrag din concurs vor fi mentionati ca atare in procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de raspuns si caietul cu intrebari sub semnatura si vor putea parasi sala doar dupa expirarea primelor 30 de minute de la inceperea concursului. Seful de sala va scrie pe grila lor "retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza carora, in lista finala, pentru candidatul care s-a retras, se va face mentiunea "retras din concurs". Dupa parasirea salii nici unui candidat nu ii mai este permisa revenirea (pe perioada desfasurarii probei) pentru nici un motiv, cu exceptia situatiei in care un candidat are necesitati fiziologice, cand va fi insotit de 2 supraveghetori, acceptandu-se lipsa din sala maximum 10 minute. Timpul absentei din sala nu prelungeste durata probei pentru candidatul respectiv.
    13.12. Grilele de raspuns bune de corectat se predau de catre candidati sub semnatura sefului de sala. Corectura acestor grile se face in mod electronic, in sala de concurs, in prezenta autorului si a inca 2 candidati din sala respectiva care vor semna pe grila. Dupa anuntarea punctajului tuturor candidatilor din sala respectiva, seful de sala, in prezenta a 3 candidati, ambaleaza si sigileaza plicul cu grilele corectate si discheta.
    13.13. Grilele de raspuns cu mentiunea "retras din concurs" se ambaleaza separat.
    13.14. Grilele de raspuns gresite si cele nefolosite vor fi ambalate separat si vor purta mentiunea "anulat".
    13.15. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile cu mentiunea "retras din concurs" si grile cu mentiunea "anulat") se vor mentiona sala, numarul de candidati, numarul de grile corectate, respectiv grile cu mentiunile "retras din concurs" si "anulat".
    13.16. Sefii de sala vor completa un proces-verbal privind numarul de candidati inscrisi, numarul de candidati prezenti, numarul de grile, caiete si dischete primite si returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de sefii de sala, de supraveghetori si 3 candidati.
    13.17. Coletele si procesele-verbale vor fi puse in saci, care se vor sigila la randul lor si vor fi predati reprezentantilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se vor folosi clesti speciali, care se vor gasi la reprezentantul desemnat de comisia comuna zonala, care raspunde de localul respectiv de concurs.
    13.18. Sacii vor fi transportati la sediul comisiei comune zonale. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comuna zonala.

    CAP. 5
    Clasificarea candidatilor

    14. Presedintele comisiei comune zonale de rezidentiat impreuna cu colectivele care au alcatuit intrebarile de concurs vor fi prezenti in ziua concursului incepand cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale, pentru a alcatui grila cu raspunsurile la intrebarile de concurs pentru fiecare profil si grupa de specialitate. Grilele cu raspunsuri vor fi multiplicate in prezenta comisiei comune zonale de rezidentiat si transmise in sali prin delegati, in plicuri sigilate. Plicul va fi inmanat sefului de sala de catre delegati la expirarea celor 4 ore de concurs si dupa predarea de catre candidati a grilelor pentru corectat.
    15.1. Eventualele contestatii privind raspunsurile corecte vor fi depuse de candidati in termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor in salile de concurs. Contestatiile se depun la universitatea de medicina si farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comuna zonala. Pentru centrul universitar Bucuresti contestatiile se depun la CNPPMFAM (Bucuresti, str. Bodesti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.
    Comisia comuna zonala va analiza si va comunica raspunsurile corecte ramase definitive in termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor. Comunicarea grilei corecte ramase definitive se va face prin publicare pe Internet pe site-ul www.rezidentiat2004.ro si prin afisare la universitatea de medicina si farmacie Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara, Targu Mures, respectiv CNPPMFAM pentru centrul universitar Bucuresti, si constituie raspuns la contestatiile primite.
    15.2. In urma analizarii contestatiilor si stabilirii grilei corecte ramase definitive, punctajele comunicate in sali pot suferi modificari.
    16. Prelucrarea rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei corecte ramase definitive se va face de catre o comisie de specialisti propusi de comisiile comune zonale si desemnati prin ordin al ministrului sanatatii. Membrii acestei comisii nu au voie sa introduca sau sa scoata din sala respectiva nici un fel de material. In sala respectiva nu vor avea acces decat persoanele care formeaza comisia mentionata.
    17. Inainte de alcatuirea clasificarilor, comisia desemnata la pct. 16 va proceda la desfacerea sacilor si la verificarea continutului fiecarui colet, semnaland eventualele neconcordante.
    18.1. Clasificarea pe profiluri si grupe de specialitati va rezulta prin unificarea electronica a rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei corecte ramase definitive.
    18.2. Rezultatele concursului national pentru rezidentiat se confirma prin ordin al ministrului sanatatii.

    CAP. 6
    Rezultate

    19.1. Data afisarii clasificarilor va fi anuntata in timp util prin mass-media.
    19.2. Clasificarile, data si locul alegerii specialitatilor si centrelor de pregatire vor fi afisate la universitatea de medicina si farmacie si la directia de sanatate publica unde se desfasoara concursul sau vor putea fi accesate pe Internet.
    20. Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire va avea loc la aceeasi data pentru toate grupele de specialitati, prin teleconferinta. Candidatii au posibilitatea de a se prezenta la unu dintre centrele universitare medicale Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Iasi, Oradea, Sibiu, Targu Mures sau Timisoara.

    CAP. 7
    Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire

    21. Alegerea locurilor se va face in baza clasificarilor afisate. La alegerea specialitatii si a centrului de pregatire candidatii vor prezenta buletinul/cartea de identitate sau pasaportul in termen de valabilitate.
    Imputernicitii vor prezenta buletinul/cartea de identitate propriu/proprie si o imputernicire data de candidat la notariat.
    22. Candidatii sau imputernicitii acestora, care nu sunt prezenti la data, ora si locul fixate pentru alegerea specialitatii si a centrului de pregatire, pierd drepturile conferite de concurs.

    CAP. 8
    Exemplificari privind tipurile de intrebari si modul de punctare

    23. Caietele de concurs vor avea un numar de 200 de intrebari pentru fiecare profil si grupa de specialitati (40% din cele afisate pe Internet; 60% intrebari la prima vedere).
    24. Cele 200 de intrebari de concurs pot fi de doua tipuri:
    1. intrebari tip complement simplu, cu un singur raspuns corect posibil din 5; se noteaza fiecare intrebare cu raspuns corect cu 4 puncte; daca la aceste intrebari candidatii marcheaza mai mult sau mai putin de un raspuns corect, intrebarea se anuleaza (punctaj 0);
    2. intrebari tip complement multiplu cu 2 - 4 raspunsuri corecte; fiecare intrebare cu raspunsuri corecte va fi notata cu 5 puncte; daca la aceste intrebari candidatul marcheaza mai putin de 2 sau mai mult de 4 raspunsuri, intrebarea se anuleaza (punctaj 0).
    In caietul de concurs se vor preciza intrebarile de tip complement simplu si intrebarile de tip complement multiplu.

    Exemplu de punctare:

    A B C D E = intrebare cu doua raspunsuri corecte A si C
    x   x

    In cazul in care candidatul marcheaza corect A si C, va primi 5 puncte.
    In cazul in care candidatul marcheaza A si B, va fi punctat astfel:

    A B C D E
    1 0 0 1 1 = 3 puncte

    Departajarea candidatilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezinta calculul statistic in functie de raspunsurile corecte date de toti candidatii la intrebarea considerata cu gradul de dificultate cel mai mare.
    Departajarea candidatilor care au obtinut punctajul maxim posibil se va face prin sustinerea unei probe suplimentare de departajare. Aceasta proba consta in 100 de intrebari din tematica si bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcatuite cu 24 de ore inainte de sustinerea probei, intr-un sediu securizat. Aceasta proba va avea loc in ziua de sambata 20 noiembrie 2004 in centrul universitar in care s-a desfasurat concursul. Corectura se va face in mod electronic in sala de concurs, in prezenta candidatilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcatuirea unei ierarhizari a candidatilor care au obtinut punctaj maxim posibil. Candidatii care nu se prezinta la proba de departajare vor figura in clasificare in ordine alfabetica, dupa ierarhizarea candidatilor care au sustinut proba de departajare.
    Pentru sustinerea probei de departajare nu se percepe taxa.

    CAP. 9
    Probleme de organizare

    25. Pentru buna desfasurare a concursului de rezidentiat se stabilesc grupuri de lucru pentru indeplinirea urmatoarelor obligatii:
    - publicarea tematicii de concurs si a bibliografiei, precum si a metodologiei de desfasurare a concursului; coordonator este presedintele comisiei comune centrale de rezidentiat;
    - stabilirea numarului de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si centre de pregatire, conform prevederilor legale;
    - rezolvarea problemelor financiare (incasari de taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata prompta a personalului care a contribuit la concurs etc.); responsabil: CNPPMFAM;
    - inchirierea salilor pentru concurs si prezentarea unui tabel cu locul, numele si capacitatea fiecarei sali, avand grija sa ramana in fiecare sala 1 - 3 locuri libere (in functie de capacitatea salii); verificarea cu o saptamana inainte a conditiilor de lucru in sala respectiva (caldura, lumina, aerisire, scaune bune etc.); responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - asigurarea materialelor necesare intregii sesiuni (hartie, carioci de culori diferite, hartie de impachetat, plicuri pentru grile, sfoara, ceara rosie, dischete noi, clesti pentru sigilat etc.); responsabil: CNPPMFAM;
    - organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind presedintele comisiei comune zonale:
        - solicitarea prin universitatile de medicina si farmacie si directiile de sanatate publica a unui numar suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidati, cu un minim de 3 persoane pentru o sala);
        - desemnarea sefilor de cladire, de sala si a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
        - instruirea acestora cu o saptamana inainte de concurs;
    - intocmirea si tiparirea listelor cu candidati, a legitimatiilor de banca si impartirea candidatilor pe sali in functie de capacitatea fiecareia, afisarea acestora si transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet; responsabili: CNPPMFAM si presedintii comisiilor comune zonale;
    - elaborarea si tiparirea instructiunilor pentru sefii de cladire, de sala, supraveghetori si candidati; coordonator: presedintele comisiei centrale de rezidentiat;
    - elaborarea si tiparirea documentelor nesecrete (procese-verbale - diferentiate pentru sefii de cladiri si de sala - de predare-primire a sacilor cu caiete de intrebari si de predare-primire de la sfarsitul concursului, adica plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile cu mentiunea "retras din concurs", caiete de intrebari nefolosite, atat ale sefilor de sala catre sefii de cladire, cat si ale sefilor de cladire catre comisiile comune zonale; procese-verbale asupra derularii concursului, completate si semnate de sefii de sala si de supraveghetori, grilelor de raspuns, plicurilor ce vor contine borderourile de predare a grilei pentru corectat si de luare la cunostinta a punctajului); responsabil: CNPPMFAM;
    - tiparirea caietelor cu intrebari; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - transportul caietelor cu intrebari la salile de concurs si apoi a grilelor corectate la locul stabilit de comisia comuna zonala, pregatirea masinilor si a personalului de insotire; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - pregatirea pentru corectura: dupa aducerea la sali a aparaturii electronice si asigurarea personalului necesar, altul decat sefii de sala sau supraveghetorii; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator; responsabil: CNPPMFAM;
    - citirea grilelor prin scanare; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea grilei de raspuns; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea clasificarilor finale in ordinea descrescatoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor pct. 24, pe profiluri si grupe de specialitati; responsabil: presedintele comisiei comune centrale;
    - afisarea clasificarilor finale; responsabil: presedintele comisiei comune centrale;
    - crearea unei pagini de web pe Internet, in care se vor publica toate informatiile nesecrete legate de concurs (distributia pe sali a candidatilor, locul de afisare a acestor date, instructiuni pentru candidati, punctaje obtinute, cataloagele finale in ordinea clasificarii etc.); responsabil: CNPPMFAM;
    - alegerea locurilor publicate la rezidentiat si a centrelor de pregatire; responsabil: presedintele comisiei comune centrale.
    26.1. Materialele necesare concursului, achizitionate de Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali vor fi transmise comisiilor comune zonale pana la data de 8 noiembrie 2004.
    26.2. Pregatirea materialelor necesare desfasurarii concursului:
    I. Grilele pentru raspuns vor fi tiparite pana la data de 1 noiembrie 2004, intr-un numar dublu fata de numarul candidatilor inscrisi pe liste, plus o rezerva de 10% din fiecare tip, pentru a se preintampina posibilele dificultati generate de distributia diferita a fiecarui tip de grila in sali.
    Grilele vor fi de patru tipuri, notate cu A, B, C si D, pentru fiecare profil si grupa de specialitati, corespunzator cu notarea caietelor cu intrebari, in asa fel incat in sali candidatii care au locurile apropiate sa aiba grile si caiete de tipuri diferite.
    Pregatirea sacilor pentru sali, continand toate materialele nesecrete necesare (cu exceptia caietelor cu intrebari), se va face de catre comisiile comune zonale, in saptamana premergatoare concursului.
    Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialitati, cladirea, sala, precum si continutul sacului, va cuprinde urmatoarele materiale:
    - colete sigilate cu grile pentru raspuns; numarul grilelor pentru raspuns va fi dublu fata de numarul candidatilor din sala respectiva (+ 10%), in asa fel incat sa se asigure posibilitatea schimbarii grilei cu una de acelasi tip, o data pentru fiecare candidat, in cazul in care candidatul a facut greseli si solicita schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numarul de candidati din sala respectiva, numarul de grile pentru raspuns continute de colet (numarul candidatilor din sala respectiva x 2 + 10%);
    - pixuri-carioca de culoare neagra pentru completarea grilei de raspuns; numarul pixurilor-carioca este corespunzator numarului candidatilor din sala respectiva + 30% rezerva;
    - plicuri format A4 pentru impachetarea grilelor corectate;
    - coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse in plicuri;
    - plicuri format A5 continand plumbii si sarma pentru sigilat sacii;
    - banda adeziva pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate si coletele cu grile anulate si retrase din concurs;
    - sfoara pentru legarea coletelor cu grile;
    - hartie de impachetat pentru coletele cu grile anulate si retrase din concurs;
    - sarme cu plumbi;
    - pixuri-carioca de culoare rosie.
    Sacii cu materialele nesecrete sigilati vor fi depozitati la nivelul comisiilor comune zonale, cu doua zile inainte de concurs. Sediul va fi sigilat.
    In dimineata zilei de concurs sacii sigilati, continand cele specificate mai sus, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportati de comisiile special desemnate, la locurile de desfasurare a concursului.
    II. Caietele cu intrebari (crearea si multiplicarea lor)
    Presedintele comisiei comune zonale stabileste responsabilii crearii de subiecte pentru fiecare grupa de specialitati. Acestia isi aleg grupul de lucru pentru conceperea intrebarilor. Aceste grupuri de lucru vor fi facute publice in ziua concursului.
    Intrebarile vor fi create dupa tematica si bibliografia deja anuntate. Ele vor fi prezentate in anumite conditii de punere in pagina si/sau pe discheta pe un anumit tipar.
    Caietele cu intrebari vor fi multiplicate de o comisie special desemnata care va lucra intr-un loc de unde nu va avea nici o legatura cu exteriorul si nu va parasi locul respectiv decat dupa minimum o ora de la inceperea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv comisia desemnata va dispune de toate materialele si echipamentele necesare multiplicarii caietelor cu intrebari si ambalarii lor in sacii ce vor fi sigilati. Caietele vor fi multiplicate intr-un numar stabilit in functie de numarul candidatilor din fiecare sala, plus o rezerva de 20% . Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C si D, pentru fiecare profil si grupa de specialitati. Caietele vor contine aceleasi intrebari, dar ordinea acestor intrebari va fi diferita pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
    Dupa multiplicarea caietelor intr-un numar corespunzator din fiecare tip, acestea vor fi impachetate, pachetele vor fi sigilate cu banda adeziva si stampilate (stampila va fi emisa de CNPPMFAM), puse in saci, iar sacii vor fi sigilati cu clestii transmisi de CNPPMFAM. Caietele vor fi multiplicate intr-un numar egal cu numarul candidatilor care vor primi caietul de tipul respectiv + 20% mai mult, pentru inlocuire in cazul unor eventuale greseli de tiparire si pentru preintampinarea dificultatilor legate de distributia diferita a fiecarui tip in sali. Aceasta rezerva de caiete pentru fiecare tip va fi pusa in sacul desemnat pentru fiecare sala de concurs.
    In dimineata zilei de concurs, sacii sigilati, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportati la locul de desfasurare a concursului de comisiile special desemnate, in masini insotite de doua persoane.
    Dupa terminarea operatiunilor de multiplicare, toate materialele ramase (rebuturi, plusuri, matrite din copiatoare etc.) vor fi impachetate separat, sigilate si transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi pastrate pana dupa alegerea specialitatilor si a centrelor de pregatire.
    Dupa aceasta data toate documentele rezultate in urma acestui concurs (grilele cu raspunsurile candidatilor, grilele cu mentiunea "anulat" sau "retras din concurs", dischete, procese verbale, contestatiile candidatilor, documentele emise de comisia comuna zonala privind rezolvarea contestatiilor si stabilirea grilei corecte ramase definitive, tabelele originale cu alegerea specialitatii si a centrului de pregatire etc.) vor fi impachetate si sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat si vor fi predate cu proces verbal de predare primire Centrului National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali in termen de 5 zile.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 758/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 758 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu