ORDIN
Nr. 758 din 14 iunie 2004
privind aprobarea Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat
in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 719 din 10 august 2004
Vazand Referatul Directiei resurse umane, formare profesionala, concursuri
si examene nr. OB/6.624/2004,
in temeiul dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea
si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile
ulterioare,
ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in
medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004, prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directia resurse umane, formare profesionala, concursuri si examene va duce
la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
ANEXA 1
METODOLOGIE
pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si
farmacie, sesiunea 14 noiembrie 2004
CAP. 1
Dispozitii generale
1. Ministerul Sanatatii organizeaza concurs national de intrare in
rezidentiat de medicina, medicina dentara si farmacie la data de 14 noiembrie
2004. Concursul se va desfasura in urmatoarele centre universitare:
- centrul universitar Bucuresti - grupa specialitatilor chirurgicale;
- centrul universitar Cluj-Napoca - grupa specialitatilor medicale;
- centrul universitar Craiova - grupa medicina de familie;
- centrul universitar Iasi - grupa medicina dentara;
- centrul universitar Targu Mures - grupa farmacie;
- centrul universitar Timisoara - grupa medicina de laborator.
2. Numarul de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si specialitati,
precum si centrele de pregatire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin
ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si ministrului sanatatii.
3. Pentru organizarea concursului de rezidentiat este desemnata o comisie
comuna nationala si comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din
reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si ai Ministerului Educatiei si
Cercetarii si sunt aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si
cercetarii si al ministrului sanatatii.
4.1. Concursul se desfasoara sub forma de test grila cu 200 de intrebari,
cu o durata de 4 ore.
4.2. Se declara promovati candidatii care obtin minimum 50% din punctajul
maxim posibil la cele 200 de intrebari, in limita numarului de locuri publicat
pentru fiecare grupa de specialitati.
4.3. Doctoranzii cu frecventa pot fi admisi in rezidentiat in situatia
indeplinirii conditiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialitati
respectiva.
4.4. Medicii rezidenti au obligatia sa efectueze pregatirea si sa sustina
examenul de medic specialist in specialitatea pentru care au optat, in primii 2
ani de la absolvirea stagiului. Schimbarea specialitatii in care a fost admis
rezidentul este posibila printr-un nou concurs de rezidentiat. In cazuri
justificate schimbarea se poate face numai prin ordin al ministrului sanatatii,
daca solicitantul indeplineste conditiile minime la specializarea ceruta.
5. Informatiile generale importante despre concursul de rezidentiat sunt facute
publice prin presa, radio, televiziune, iar cele de detaliu, prin publicare in
ziarul "Viata Medicala" si prin Internet, la adresa
www.rezidentiat2004.ro.
CAP. 2
Tematica, bibliografie, intrebari
6.1. Tematicile concursului de rezidentiat sunt diferite pe profiluri si
grupe de specialitati, ca si bibliografia aferenta. Ele sunt elaborate de
Colegiul Medicilor din Romania, respectiv de Colegiul Farmacistilor din
Romania, si sunt aprobate de presedintele Comisiei comune de rezidentiat si publicate
in ziarul "Viata Medicala" nr. 13 din 26 martie 2004.
6.2. Intrebarile vor fi diferite in functie de profil sau de grupele de
specialitati. Fiecare dintre seturile de intrebari este creat de grupuri de
lucruri diferite. Coordonatorul fiecarui grup de lucru este desemnat de catre
presedintele comisiei centrale a rezidentiatului, la propunerea presedintilor
comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi facut public o data cu
incheierea concursului. Coordonatorul fiecarui grup raspunde intru totul de
corectitudinea formularii intrebarii, alegerea raspunsurilor corecte si de
pastrarea secretului intrebarii. Coordonatorul va da avizul "bun de
tipar" pentru multiplicarea caietelor de intrebari.
CAP. 3
Inscrierea candidatilor
7. La concurs se pot prezenta:
- candidati care au diploma de licenta in profil medico-farmaceutic uman
sau o diploma echivalenta cu aceasta;
- rezidenti aflati in pregatire;
- specialisti care doresc sa efectueze pregatire in cea de-a doua
specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
- candidati apti din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru
exercitarea activitatii in grupa de specialitate pentru care candideaza.
Medicii, stomatologii si farmacistii care au obtinut intrarea in
specialitate in urma promovarii unui concurs de rezidentiat pe post se prezinta
la acest concurs cu respectarea prevederilor stabilite prin actul aditional la
contractul de munca.
8.1. Inscrierile la concurs se fac la sediile directiilor de sanatate publica
judetene sau a municipiului Bucuresti din momentul aparitiei in presa a
publicatiei de concurs si se termina cu 25 de zile inaintea concursului.
8.2. Publicatia de concurs va cuprinde urmatoarele:
- data, locul si ora desfasurarii concursului;
- conditii de participare;
- locul si perioada de inscriere;
- numarul de locuri;
- informatii generale.
9. Dosarele de inscriere ale candidatilor trebuie sa contina urmatoarele
documente:
- cerere de inscriere la concurs, cu numele de familie, initiala tatalui si
toate prenumele inscrise in buletinul/cartea de identitate, precum si grupa de
specialitati pentru care concureaza (se va mentiona acordul pentru folosirea
numelui, precum si pentru afisarea rezultatului pe Internet);
- xerocopie a buletinului/cartii de identitate (paginile din care reies
numele si prenumele candidatului, precum si data nasterii);
- copie legalizata a diplomei de licenta de medic, stomatolog sau
farmacist; absolventii promotiei 2004 pot prezenta adeverinta privind
promovarea examenului de licenta;
- medicii rezidenti si medicii specialisti vor depune adeverinta eliberata
de unitatea in care sunt incadrati, din care sa reiasa specialitatea in care
sunt confirmati si tipul contractului de munca;
- certificat medical privind starea de sanatate, eliberat de unitatea
sanitara teritoriala desemnata de directia de sanatate publica judeteana sau a
municipiului Bucuresti, in care se va preciza ca este apt/inapt din punct de
vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitatii in grupa
de specialitate pentru care candideaza;
- copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de casatorie etc.)
pentru cei care si-au schimbat numele;
- chitanta de plata a taxei de concurs, stabilita de Ministerul Sanatatii.
10.1. Dupa verificarea documentelor din dosare si a conditiilor de
participare pentru fiecare candidat, directiile de sanatate publica vor alcatui
o singura lista cu candidatii, in ordinea alfabetica a numelor in cadrul
profilului sau grupei de specialitati, care va cuprinde urmatoarele rubrici:
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Promotia
B - Observatii privind starea de sanatate
________________________________________________________________________________
Nr. DSP Profil/ Numele, A Universitatea Locul actual Nr. B
crt. grupa initiala de medicina de munca chitantei
(M, G, tatalui, si farmacie _________________ de plata
C, L, prenumele absolvita Functia Unitatea a taxei
S, F) de concurs
________________________________________________________________________________
Legenda:
DSP: Directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti
(indicativ auto, de exemplu, BZ pentru DSP Buzau, B pentru DSPM Bucuresti);
Profil/Grupa:
M pentru grupa specialitatilor medicale
G pentru grupa medicina de familie
C pentru grupa specialitatilor chirurgicale
L pentru grupa de laborator
S pentru profilul de medicina dentara
F pentru profilul farmacie
Loc actual de munca: pentru cei neincadrati se inscrie "FP" in
rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru functie se lasa necompletata.
Observatii privind starea de sanatate: se va completa numai cu
"APT" sau "INAPT".
10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, intr-un
fisier EXCEL, si vor fi trimise la Centrul National de Perfectionare
Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii
Superioare si Asistentilor Medicali (CNPPMFAM) (str. Bodesti nr. 1, sectorul 2,
Bucuresti) prin e-mail, pe adresa rezidentiat@perfmed.ro, in termen de doua
zile de la terminarea inscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin
Prioripost la adresa de mai sus, insotite de discheta. Instructiunile privind
modul de completare a listelor in format electronic, precum si modelul de
fisier EXCEL care va fi folosit se gasesc la adresa de Internet
www.rezidentiat2004.ro.
10.3. Dupa centralizarea si verificarea tabelelor cu candidatii inscrisi,
Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor,
Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali va proceda la
redactarea listei finale cu candidatii inscrisi la concurs, pe profiluri si
grupe de specialitati, in ordine alfabetica. Repartizarea candidatilor pe sali
se va face diferentiat, pe profilul si grupa de specialitati pentru care s-au
inscris.
10.4. La data de 11 noiembrie 2004 candidatii vor putea afla sala si ora
inceperii probei de concurs, cercetand adresa de Internet pe site-ul
www.rezidentiat2004.ro. La sediile universitatilor de medicina si farmacie se
vor afisa listele cu candidatii inscrisi pentru grupa de specialitate pentru
care se organizeaza concurs, cu exceptia grupei specialitatilor chirurgicale,
care se va afisa si la Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a
Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor
Medicali (str. Bodesti nr. 1, sectorul 2, Bucuresti).
10.5. Cu cel putin 24 de ore inainte de concurs, la fiecare sala se va
afisa lista candidatilor repartizati in sala respectiva.
CAP. 4
Desfasurarea concursului
11.1. Concursul se desfasoara in ziua de duminica, 14 noiembrie 2004.
11.2. In dimineata concursului, la ora 7,30, seful de sala impreuna cu
supraveghetorii vor lipi in dreptul fiecarui loc din sala o legitimatie de
banca cu numarul de ordine al candidatului respectiv, numar corespunzator cu
cel aflat in listele candidatilor.
11.3. Incepand cu ora 8,30, candidatii vor putea intra in sala in care au
fost repartizati. La intrare se vor legitima sefului de sala cu
buletinul/cartea de identitate sau cu pasaportul, documente ce trebuie sa fie
in termen de valabilitate. Cei care nu prezinta un astfel de document valabil
nu vor fi primiti in sala de concurs.
12.1. Candidatii vor fi asezati in sala in ordine alfabetica, conform
listelor finale afisate, cu exceptia perechilor sot-sotie, frati, candidati
care au obligatia, sub sanctiunea anularii lucrarii si eliminarii din concurs,
sa semnaleze aceste situatii pentru a putea fi asezati separat. Candidatii
aflati in sala pot declara sub semnatura situatiile sus-mentionate. Fiecare
candidat se va aseza la locul indicat prin legitimatia de banca. Candidatii
ocupa numai locurile indicate de organizatori si nu au voie sa le schimbe intre
ei. In cazul in care locul desemnat initial nu este corespunzator, candidatul
poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicatia sefului de sala.
12.2. Candidatii vor fi asezati in sala in asa fel incat sa ramana cel
putin un loc liber intre doi candidati.
12.3. In prezenta tuturor candidatilor, sefii de sala vor citi
instructiunile privind modul de desfasurare a concursului.
13.1. Incepand cu ora 8,45 se vor imparti candidatilor grilele pentru
raspuns si cate o carioca de culoare neagra pentru completarea grilei (atat
pentru completarea raspunsurilor considerate corecte, cat si pentru completarea
datelor de identitate). Cele patru tipuri de grile pentru raspuns se vor
imparti astfel:
- randul 1 primeste grile tip A si B conform urmatoarei scheme: A - B - A -
B - A - B - etc.;
- randul 2 primeste grile tip C si D conform urmatoarei scheme: C - D - C -
D - C - D - etc.;
- randul 3 primeste grile tip A si B conform urmatoarei scheme: B - A - B -
A - B - A - etc.;
- randul 4 primeste grile tip C si D conform urmatoarei scheme: D - C - D -
C - D - C - etc.
13.2. Incepand cu randul 5 se repeta schema de mai sus (randul 5 = randul
1, randul 6 = randul 2 etc.), pana cand toti candidatii vor primi o grila de
raspuns.
13.3. Se va proceda la verificarea de catre fiecare candidat a grilei
pentru a se identifica eventualele greseli de tiparire, caz in care grila
respectiva va fi inlocuita. Fiecare candidat va completa apoi datele personale
in spatiul special de pe grila, cu litere majuscule.
13.4. Seful de sala si supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor
inscrise, confruntandu-le cu actul de identitate al candidatului si cu
legitimatia de banca. Dupa aceasta operatiune, actul de identitate al fiecarui
candidat va ramane pe banca pe toata durata probei scrise. Candidatii poarta
intreaga responsabilitate asupra datelor personale inscrise pe grila.
13.5. Sacii sigilati continand caietele cu intrebari vor fi adusi la sali
in jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatata de seful de sala
si de 3 candidati din sala respectiva. La ora 10,00 se vor desigila sacii in
toate salile de concurs din toate centrele universitare. Se vor imparti apoi
candidatilor caietele de intrebari, tinandu-se cont de tipul de grila primit
anterior. Din momentul in care a fost distribuit ultimul caiet incepe masurarea
timpului de concurs, care este de 4 ore. Seful de sala va nota la loc vizibil
si va informa candidatii asupra orei de incepere si celei de terminare a
concursului (fie prin scriere pe tabla, fie pe o hartie ce va fi afisata).
13.6. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu
greseli de tiparire.
13.7. Intreaga responsabilitate asupra corespondentei dintre tipul de grila
si cel al caietului cu intrebari revine candidatului.
13.8. Candidatii care nu sunt prezenti in sala in momentul deschiderii
sacilor cu caiete nu mai au acces in sala de concurs.
13.9. In timpul concursului candidatii nu au voie sa consulte nici un fel
de materiale, sa discute cu ceilalti candidati, sa copieze sau sa aiba asupra
lor aparatura electronica de comunicare. Materialele documentare vor fi
depozitate intr-un colt al salii, unde candidatii nu vor avea acces pana la
terminarea concursului.
13.10. La terminarea concursului candidatii vor preda sefului de sala, sub
semnatura, grila de raspuns. Caietul cu intrebari ramane in posesia
candidatilor, cu exceptia celor care, din orice motiv, parasesc sala in primele
3 ore de concurs.
13.11. Candidatii absenti si cei care se retrag din concurs vor fi
mentionati ca atare in procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda
grila de raspuns si caietul cu intrebari sub semnatura si vor putea parasi sala
doar dupa expirarea primelor 30 de minute de la inceperea concursului. Seful de
sala va scrie pe grila lor "retras din concurs". Aceste grile vor fi
preluate, constituind documente pe baza carora, in lista finala, pentru
candidatul care s-a retras, se va face mentiunea "retras din
concurs". Dupa parasirea salii nici unui candidat nu ii mai este permisa
revenirea (pe perioada desfasurarii probei) pentru nici un motiv, cu exceptia
situatiei in care un candidat are necesitati fiziologice, cand va fi insotit de
2 supraveghetori, acceptandu-se lipsa din sala maximum 10 minute. Timpul
absentei din sala nu prelungeste durata probei pentru candidatul respectiv.
13.12. Grilele de raspuns bune de corectat se predau de catre candidati sub
semnatura sefului de sala. Corectura acestor grile se face in mod electronic,
in sala de concurs, in prezenta autorului si a inca 2 candidati din sala
respectiva care vor semna pe grila. Dupa anuntarea punctajului tuturor
candidatilor din sala respectiva, seful de sala, in prezenta a 3 candidati,
ambaleaza si sigileaza plicul cu grilele corectate si discheta.
13.13. Grilele de raspuns cu mentiunea "retras din concurs" se
ambaleaza separat.
13.14. Grilele de raspuns gresite si cele nefolosite vor fi ambalate
separat si vor purta mentiunea "anulat".
13.15. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile cu mentiunea
"retras din concurs" si grile cu mentiunea "anulat") se vor
mentiona sala, numarul de candidati, numarul de grile corectate, respectiv
grile cu mentiunile "retras din concurs" si "anulat".
13.16. Sefii de sala vor completa un proces-verbal privind numarul de
candidati inscrisi, numarul de candidati prezenti, numarul de grile, caiete si
dischete primite si returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de sefii de
sala, de supraveghetori si 3 candidati.
13.17. Coletele si procesele-verbale vor fi puse in saci, care se vor
sigila la randul lor si vor fi predati reprezentantilor comisiei comune zonale.
Pentru sigilare se vor folosi clesti speciali, care se vor gasi la
reprezentantul desemnat de comisia comuna zonala, care raspunde de localul
respectiv de concurs.
13.18. Sacii vor fi transportati la sediul comisiei comune zonale. Camerele
unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comuna zonala.
CAP. 5
Clasificarea candidatilor
14. Presedintele comisiei comune zonale de rezidentiat impreuna cu
colectivele care au alcatuit intrebarile de concurs vor fi prezenti in ziua
concursului incepand cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale, pentru a
alcatui grila cu raspunsurile la intrebarile de concurs pentru fiecare profil
si grupa de specialitate. Grilele cu raspunsuri vor fi multiplicate in prezenta
comisiei comune zonale de rezidentiat si transmise in sali prin delegati, in
plicuri sigilate. Plicul va fi inmanat sefului de sala de catre delegati la
expirarea celor 4 ore de concurs si dupa predarea de catre candidati a grilelor
pentru corectat.
15.1. Eventualele contestatii privind raspunsurile corecte vor fi depuse de
candidati in termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor in salile
de concurs. Contestatiile se depun la universitatea de medicina si farmacie sau
se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comuna zonala. Pentru
centrul universitar Bucuresti contestatiile se depun la CNPPMFAM (Bucuresti,
str. Bodesti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.
Comisia comuna zonala va analiza si va comunica raspunsurile corecte ramase
definitive in termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a
contestatiilor. Comunicarea grilei corecte ramase definitive se va face prin
publicare pe Internet pe site-ul www.rezidentiat2004.ro si prin afisare la
universitatea de medicina si farmacie Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara,
Targu Mures, respectiv CNPPMFAM pentru centrul universitar Bucuresti, si
constituie raspuns la contestatiile primite.
15.2. In urma analizarii contestatiilor si stabilirii grilei corecte ramase
definitive, punctajele comunicate in sali pot suferi modificari.
16. Prelucrarea rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei corecte
ramase definitive se va face de catre o comisie de specialisti propusi de comisiile
comune zonale si desemnati prin ordin al ministrului sanatatii. Membrii acestei
comisii nu au voie sa introduca sau sa scoata din sala respectiva nici un fel
de material. In sala respectiva nu vor avea acces decat persoanele care
formeaza comisia mentionata.
17. Inainte de alcatuirea clasificarilor, comisia desemnata la pct. 16 va
proceda la desfacerea sacilor si la verificarea continutului fiecarui colet,
semnaland eventualele neconcordante.
18.1. Clasificarea pe profiluri si grupe de specialitati va rezulta prin
unificarea electronica a rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei
corecte ramase definitive.
18.2. Rezultatele concursului national pentru rezidentiat se confirma prin
ordin al ministrului sanatatii.
CAP. 6
Rezultate
19.1. Data afisarii clasificarilor va fi anuntata in timp util prin
mass-media.
19.2. Clasificarile, data si locul alegerii specialitatilor si centrelor de
pregatire vor fi afisate la universitatea de medicina si farmacie si la
directia de sanatate publica unde se desfasoara concursul sau vor putea fi
accesate pe Internet.
20. Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire va avea loc la
aceeasi data pentru toate grupele de specialitati, prin teleconferinta.
Candidatii au posibilitatea de a se prezenta la unu dintre centrele
universitare medicale Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Iasi,
Oradea, Sibiu, Targu Mures sau Timisoara.
CAP. 7
Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire
21. Alegerea locurilor se va face in baza clasificarilor afisate. La
alegerea specialitatii si a centrului de pregatire candidatii vor prezenta
buletinul/cartea de identitate sau pasaportul in termen de valabilitate.
Imputernicitii vor prezenta buletinul/cartea de identitate propriu/proprie
si o imputernicire data de candidat la notariat.
22. Candidatii sau imputernicitii acestora, care nu sunt prezenti la data,
ora si locul fixate pentru alegerea specialitatii si a centrului de pregatire,
pierd drepturile conferite de concurs.
CAP. 8
Exemplificari privind tipurile de intrebari si modul de punctare
23. Caietele de concurs vor avea un numar de 200 de intrebari pentru
fiecare profil si grupa de specialitati (40% din cele afisate pe Internet; 60%
intrebari la prima vedere).
24. Cele 200 de intrebari de concurs pot fi de doua tipuri:
1. intrebari tip complement simplu, cu un singur raspuns corect posibil din
5; se noteaza fiecare intrebare cu raspuns corect cu 4 puncte; daca la aceste
intrebari candidatii marcheaza mai mult sau mai putin de un raspuns corect,
intrebarea se anuleaza (punctaj 0);
2. intrebari tip complement multiplu cu 2 - 4 raspunsuri corecte; fiecare
intrebare cu raspunsuri corecte va fi notata cu 5 puncte; daca la aceste
intrebari candidatul marcheaza mai putin de 2 sau mai mult de 4 raspunsuri,
intrebarea se anuleaza (punctaj 0).
In caietul de concurs se vor preciza intrebarile de tip complement simplu
si intrebarile de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = intrebare cu doua raspunsuri corecte A si C
x x
In cazul in care candidatul marcheaza corect A si C, va primi 5 puncte.
In cazul in care candidatul marcheaza A si B, va fi punctat astfel:
A B C D E
1 0 0 1 1 = 3 puncte
Departajarea candidatilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului
ponderat, care reprezinta calculul statistic in functie de raspunsurile corecte
date de toti candidatii la intrebarea considerata cu gradul de dificultate cel
mai mare.
Departajarea candidatilor care au obtinut punctajul maxim posibil se va
face prin sustinerea unei probe suplimentare de departajare. Aceasta proba
consta in 100 de intrebari din tematica si bibliografia aprobate, de tip
complement multiplu, alcatuite cu 24 de ore inainte de sustinerea probei,
intr-un sediu securizat. Aceasta proba va avea loc in ziua de sambata 20
noiembrie 2004 in centrul universitar in care s-a desfasurat concursul.
Corectura se va face in mod electronic in sala de concurs, in prezenta
candidatilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcatuirea unei ierarhizari a
candidatilor care au obtinut punctaj maxim posibil. Candidatii care nu se
prezinta la proba de departajare vor figura in clasificare in ordine
alfabetica, dupa ierarhizarea candidatilor care au sustinut proba de
departajare.
Pentru sustinerea probei de departajare nu se percepe taxa.
CAP. 9
Probleme de organizare
25. Pentru buna desfasurare a concursului de rezidentiat se stabilesc
grupuri de lucru pentru indeplinirea urmatoarelor obligatii:
- publicarea tematicii de concurs si a bibliografiei, precum si a
metodologiei de desfasurare a concursului; coordonator este presedintele
comisiei comune centrale de rezidentiat;
- stabilirea numarului de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si
centre de pregatire, conform prevederilor legale;
- rezolvarea problemelor financiare (incasari de taxe, cheltuieli pentru
chirii, materiale, plata prompta a personalului care a contribuit la concurs
etc.); responsabil: CNPPMFAM;
- inchirierea salilor pentru concurs si prezentarea unui tabel cu locul,
numele si capacitatea fiecarei sali, avand grija sa ramana in fiecare sala 1 -
3 locuri libere (in functie de capacitatea salii); verificarea cu o saptamana
inainte a conditiilor de lucru in sala respectiva (caldura, lumina, aerisire,
scaune bune etc.); responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
- asigurarea materialelor necesare intregii sesiuni (hartie, carioci de
culori diferite, hartie de impachetat, plicuri pentru grile, sfoara, ceara
rosie, dischete noi, clesti pentru sigilat etc.); responsabil: CNPPMFAM;
- organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind presedintele
comisiei comune zonale:
- solicitarea prin universitatile de medicina si farmacie si directiile
de sanatate publica a unui numar suficient de supraveghetori (1 supraveghetor
la 25 de candidati, cu un minim de 3 persoane pentru o sala);
- desemnarea sefilor de cladire, de sala si a supraveghetorilor pe
locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o saptamana inainte de concurs;
- intocmirea si tiparirea listelor cu candidati, a legitimatiilor de banca
si impartirea candidatilor pe sali in functie de capacitatea fiecareia,
afisarea acestora si transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet;
responsabili: CNPPMFAM si presedintii comisiilor comune zonale;
- elaborarea si tiparirea instructiunilor pentru sefii de cladire, de sala,
supraveghetori si candidati; coordonator: presedintele comisiei centrale de
rezidentiat;
- elaborarea si tiparirea documentelor nesecrete (procese-verbale -
diferentiate pentru sefii de cladiri si de sala - de predare-primire a sacilor
cu caiete de intrebari si de predare-primire de la sfarsitul concursului, adica
plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite,
grile cu mentiunea "retras din concurs", caiete de intrebari
nefolosite, atat ale sefilor de sala catre sefii de cladire, cat si ale sefilor
de cladire catre comisiile comune zonale; procese-verbale asupra derularii
concursului, completate si semnate de sefii de sala si de supraveghetori,
grilelor de raspuns, plicurilor ce vor contine borderourile de predare a grilei
pentru corectat si de luare la cunostinta a punctajului); responsabil: CNPPMFAM;
- tiparirea caietelor cu intrebari; responsabil: presedintele comisiei
comune zonale;
- transportul caietelor cu intrebari la salile de concurs si apoi a
grilelor corectate la locul stabilit de comisia comuna zonala, pregatirea
masinilor si a personalului de insotire; responsabil: presedintele comisiei
comune zonale;
- pregatirea pentru corectura: dupa aducerea la sali a aparaturii
electronice si asigurarea personalului necesar, altul decat sefii de sala sau
supraveghetorii; responsabil: presedintele comisiei comune zonale;
- stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator;
responsabil: CNPPMFAM;
- citirea grilelor prin scanare; responsabil: presedintele comisiei comune
zonale;
- stabilirea grilei de raspuns; responsabil: presedintele comisiei comune
zonale;
- stabilirea clasificarilor finale in ordinea descrescatoare a punctajelor,
cu departajare conform prevederilor pct. 24, pe profiluri si grupe de
specialitati; responsabil: presedintele comisiei comune centrale;
- afisarea clasificarilor finale; responsabil: presedintele comisiei comune
centrale;
- crearea unei pagini de web pe Internet, in care se vor publica toate
informatiile nesecrete legate de concurs (distributia pe sali a candidatilor,
locul de afisare a acestor date, instructiuni pentru candidati, punctaje
obtinute, cataloagele finale in ordinea clasificarii etc.); responsabil:
CNPPMFAM;
- alegerea locurilor publicate la rezidentiat si a centrelor de pregatire;
responsabil: presedintele comisiei comune centrale.
26.1. Materialele necesare concursului, achizitionate de Centrul National
de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu
Studii Superioare si Asistentilor Medicali vor fi transmise comisiilor comune
zonale pana la data de 8 noiembrie 2004.
26.2. Pregatirea materialelor necesare desfasurarii concursului:
I. Grilele pentru raspuns vor fi tiparite pana la data de 1 noiembrie 2004,
intr-un numar dublu fata de numarul candidatilor inscrisi pe liste, plus o
rezerva de 10% din fiecare tip, pentru a se preintampina posibilele dificultati
generate de distributia diferita a fiecarui tip de grila in sali.
Grilele vor fi de patru tipuri, notate cu A, B, C si D, pentru fiecare
profil si grupa de specialitati, corespunzator cu notarea caietelor cu
intrebari, in asa fel incat in sali candidatii care au locurile apropiate sa
aiba grile si caiete de tipuri diferite.
Pregatirea sacilor pentru sali, continand toate materialele nesecrete
necesare (cu exceptia caietelor cu intrebari), se va face de catre comisiile
comune zonale, in saptamana premergatoare concursului.
Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialitati,
cladirea, sala, precum si continutul sacului, va cuprinde urmatoarele
materiale:
- colete sigilate cu grile pentru raspuns; numarul grilelor pentru raspuns
va fi dublu fata de numarul candidatilor din sala respectiva (+ 10%), in asa
fel incat sa se asigure posibilitatea schimbarii grilei cu una de acelasi tip,
o data pentru fiecare candidat, in cazul in care candidatul a facut greseli si
solicita schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numarul de
candidati din sala respectiva, numarul de grile pentru raspuns continute de
colet (numarul candidatilor din sala respectiva x 2 + 10%);
- pixuri-carioca de culoare neagra pentru completarea grilei de raspuns;
numarul pixurilor-carioca este corespunzator numarului candidatilor din sala
respectiva + 30% rezerva;
- plicuri format A4 pentru impachetarea grilelor corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse in
plicuri;
- plicuri format A5 continand plumbii si sarma pentru sigilat sacii;
- banda adeziva pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate si
coletele cu grile anulate si retrase din concurs;
- sfoara pentru legarea coletelor cu grile;
- hartie de impachetat pentru coletele cu grile anulate si retrase din
concurs;
- sarme cu plumbi;
- pixuri-carioca de culoare rosie.
Sacii cu materialele nesecrete sigilati vor fi depozitati la nivelul
comisiilor comune zonale, cu doua zile inainte de concurs. Sediul va fi
sigilat.
In dimineata zilei de concurs sacii sigilati, continand cele specificate
mai sus, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportati de
comisiile special desemnate, la locurile de desfasurare a concursului.
II. Caietele cu intrebari (crearea si multiplicarea lor)
Presedintele comisiei comune zonale stabileste responsabilii crearii de
subiecte pentru fiecare grupa de specialitati. Acestia isi aleg grupul de lucru
pentru conceperea intrebarilor. Aceste grupuri de lucru vor fi facute publice
in ziua concursului.
Intrebarile vor fi create dupa tematica si bibliografia deja anuntate. Ele
vor fi prezentate in anumite conditii de punere in pagina si/sau pe discheta pe
un anumit tipar.
Caietele cu intrebari vor fi multiplicate de o comisie special desemnata
care va lucra intr-un loc de unde nu va avea nici o legatura cu exteriorul si
nu va parasi locul respectiv decat dupa minimum o ora de la inceperea probei
scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv comisia desemnata va
dispune de toate materialele si echipamentele necesare multiplicarii caietelor
cu intrebari si ambalarii lor in sacii ce vor fi sigilati. Caietele vor fi
multiplicate intr-un numar stabilit in functie de numarul candidatilor din
fiecare sala, plus o rezerva de 20% . Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri,
notate A, B, C si D, pentru fiecare profil si grupa de specialitati. Caietele
vor contine aceleasi intrebari, dar ordinea acestor intrebari va fi diferita
pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
Dupa multiplicarea caietelor intr-un numar corespunzator din fiecare tip,
acestea vor fi impachetate, pachetele vor fi sigilate cu banda adeziva si
stampilate (stampila va fi emisa de CNPPMFAM), puse in saci, iar sacii vor fi
sigilati cu clestii transmisi de CNPPMFAM. Caietele vor fi multiplicate intr-un
numar egal cu numarul candidatilor care vor primi caietul de tipul respectiv +
20% mai mult, pentru inlocuire in cazul unor eventuale greseli de tiparire si
pentru preintampinarea dificultatilor legate de distributia diferita a fiecarui
tip in sali. Aceasta rezerva de caiete pentru fiecare tip va fi pusa in sacul
desemnat pentru fiecare sala de concurs.
In dimineata zilei de concurs, sacii sigilati, separat pentru fiecare sala
de concurs, vor fi transportati la locul de desfasurare a concursului de
comisiile special desemnate, in masini insotite de doua persoane.
Dupa terminarea operatiunilor de multiplicare, toate materialele ramase
(rebuturi, plusuri, matrite din copiatoare etc.) vor fi impachetate separat,
sigilate si transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi pastrate
pana dupa alegerea specialitatilor si a centrelor de pregatire.
Dupa aceasta data toate documentele rezultate in urma acestui concurs
(grilele cu raspunsurile candidatilor, grilele cu mentiunea "anulat"
sau "retras din concurs", dischete, procese verbale, contestatiile
candidatilor, documentele emise de comisia comuna zonala privind rezolvarea
contestatiilor si stabilirea grilei corecte ramase definitive, tabelele
originale cu alegerea specialitatii si a centrului de pregatire etc.) vor fi
impachetate si sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat si vor fi
predate cu proces verbal de predare primire Centrului National de Perfectionare
Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii
Superioare si Asistentilor Medicali in termen de 5 zile.