Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 967 din 25 august 2005

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 806 din  5 septembrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 19 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea, persoana juridica romana cu sediul in municipiul Ramnicu Valcea, Str. Uzinei nr. 4, judetul Valcea, aflat in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga art. 4, 6 si 9 si anexele nr. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.319/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 335 din 11 decembrie 1996.
    Art. 4
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       p. Ministrul finantelor publice,
                       Nicolae Ivan,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                                  REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea, denumit in continuare institut national, este persoana juridica romana aflata in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, denumita in continuare organ coordonator.
    (2) Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente, conduce evidenta contabila in regim economic si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
    Art. 2
    Institutul national are ca scop desfasurarea activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul tehnologiilor criogenice si izotopice.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 3
    Obiectul de activitate al institutului national cuprinde in principal:
    A. Activitati de cercetare-dezvoltare: cod CAEN 73; 7310 - Cercetare-dezvoltare in stiinte fizice si naturale.
    1. In cadrul Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare institutul national desfasoara activitati de cercetare fundamentala de baza, orientata si aplicativa, realizata in scopul cresterii nivelului cunostintelor privind:
    a) procese criogenice, echipamente si tehnologii specifice, standuri experimentale;
    b) procese de separare a gazelor, tehnologii de purificare si recuperare inaintata;
    c) aparatura, metode si echipamente pentru controlul proceselor de separare izotopica si de realizare a temperaturilor criogenice;
    d) tehnici, metode de comanda si control ale instalatiilor complexe cu grad de risc sporit;
    e) stiintele vietii si biotehnologie pentru sanatate;
    f) tehnologii si produse noi privind procesele de schimb izotopic catalizat si de distilare criogenica a izotopilor hidrogenului;
    g) tehnici si metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);
    h) tehnologii de obtinere a materialelor carbonice pentru cataliza, separare, filtrare sau adsorbtie selectiva;
    i) tehnologii de producere si stocare a hidrogenului de inalta puritate, precum si realizarea si dezvoltarea celulelor de combustie utilizand hidrogenul;
    j) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi.
    2. Alte activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, desfasurate in cadrul Planului national nuclear constand in activitati de cercetare aplicativa de tip precompetitiv pentru realizarea de studii si cercetari care vizeaza:
    a) tehnologii pentru producerea, separarea si reconcentrarea apei grele, aparatura de analiza, asistenta tehnica si expertizare, monitorizare si analize de mediu;
    b) cercetarea echilibrelor si proceselor de separare a izotopilor hidrogenului (tritiu, deuteriu), inclusiv la nivel de instalatii-pilot industrial cu aplicatii la Centrala Nucleara tip CANDU;
    c) tehnici si metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);
    d) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi;
    e) managementul tritiului intr-o instalatie de detritiere a apei grele si impactul asupra ciclului hidrologic;
    f) dezvoltarea sistemelor de securitate a echipamentelor de comanda si protectie a instalatiilor de detritiere a apei grele;
    g) servicii de inginerie, solutii tehnologice, expertize si asistenta tehnica pentru sistemele de reconcentrare si detritiere a apei grele;
    h) studii de prefezabilitate, fezabilitate, documentatii de executie, executie, punere in functiune in domeniul detritierii apei grele, a reconcentrarii apei grele din reactoarele CANDU;
    i) studii de dezafectare a instalatiilor de producere a materialelor nucleare (apa grea, tritiu etc.).
    3. Pentru realizarea planurilor sectoriale si a programelor-nucleu
    3.1. Coordonarea si realizarea programului-nucleu al institutului national, constand in:
    a) fizica si tehnologia izotopilor;
    b) procese si fenomene fizice la temperaturi joase;
    c) cercetari teoretice si experimentale privind managementul tritiului si tehnologii de separare;
    d) tehnologii de separare avansata a gazelor pentru aplicatii criogenice.
    Cercetarile in cadrul programului-nucleu vizeaza:
    a) permeabilitatea izotopilor hidrogenului prin membrane metalice;
    b) separarea izotopica a oxigenului prin distilare criogenica;
    c) caracterizarea materialelor in domeniul 4K-20K;
    d) tehnici de scintilatie lichida a izotopilor tritiu si carbon 14;
    e) difuzia moleculara a gazelor prin membrane compozite carbonice;
    f) sistemele de obtinere si purificare a izotopilor hidrogenului prin electroliza si permeatie.
    3.2. Realizarea planurilor sectoriale prin:
    a) activitati contractuale pentru dezvoltarea strategiei pentru platformele integrate de cercetare pentru domeniul energetic;
    b) cercetari fundamentale si aplicative, elaborarea de strategii si studii de diagnoza privind dezvoltarea domeniilor specifice institutului national.
    4. In cadrul programelor internationale de cercetare-dezvoltare si inovare:
    a) participarea la proiecte din PC 5, PC 6, NATO, COST, EUREKA, NASA AIEA, CERN, IUCN - Dubna, la programul CORINT si altele, precum si la proiecte dezvoltate in cadrul acordurilor interguvernamentale, bilaterale si interacademice;
    b) participarea la programele europene EFDA-JET si EURATOM referitoare la utilizarea energiei nucleare in scopuri pasnice, proiecte ce dezvolta tehnologii noi pentru separarea deuteriului si tritiului, precum si baze de date asupra materialelor si echipamentelor care vor intra in componenta reactoarelor de fuziune nucleara.
    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare desfasurate in domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale:
    1. Cod CAEN 1598 - Productia de ape minerale si bauturi racoritoare nealcoolice;
    2. Cod CAEN 2224 - Servicii pregatitoare pentru pretiparire;
    3. Cod CAEN 2411 - Fabricarea gazelor industriale;
    4. Cod CAEN 2413 - Fabricarea altor produse chimice anorganice de baza;
    5. Cod CAEN 2912 - Fabricarea de pompe si compresoare;
    6. Cod CAEN 2913 - Fabricarea de articole de robinetarie;
    7. Cod CAEN 2956 - Fabricarea altor masini si utilaje specifice;
    8. Cod CAEN 3330 - Productia de echipamente de masura, reglare si control pentru procese industriale;
    9. Cod CAEN 4021 - Productia gazelor;
    10. Cod CAEN 5112 - Intermedieri in comertul cu combustibili, minerale si produse chimice;
    11. Cod CAEN 5118 - Intermedieri in comertul specializat in vanzarea produselor cu caracter specific, n.c.a.;
    12. Cod CAEN 5119 - Intermedieri in comertul cu produse diverse;
    13. Cod CAEN 5190 - Comert cu ridicata altor produse;
    14. Cod CAEN 6023 - Transporturi terestre de calatori, ocazionale;
    15. Cod CAEN 6024 - Transporturi rutiere de marfuri;
    16. Cod CAEN 6311 - Manipulari;
    17. Cod CAEN 6312 - Depozitari;
    18. Cod CAEN 7134 - Inchirierea altor masini si echipamente n.c.a.;
    19. Cod CAEN 7230 - Prelucrarea informatica a datelor;
    20. Cod CAEN 7260 - Alte activitati legate de informatica;
    21. Cod CAEN 7413 - Activitati de studiere a pietei si de sondaj;
    22. Cod CAEN 7414 - Activitati de consultanta pentru afaceri si management;
    23. Cod CAEN 7420 - Activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea;
    24. Cod CAEN 7430 - Activitati de testari si analize tehnice;
    25. Cod CAEN 7440 - Publicitate;
    26. Cod CAEN 8042 - Alte forme de invatamant.
    Art. 4
    In cadrul obiectului sau de activitate institutul national poate colabora si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala sau poate desfasura si alte activitati conexe, cu aprobarea organului coordonator.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Patrimoniul institutului national, reactualizat, stabilit pe baza bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie 2005, este in valoare de 94.022.487 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 32.153.265 mii lei si active circulante 61.869.222 mii lei.
    Art. 6
    (1) Institutul national administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunuri proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului, administrate de institutul national, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii, dupa caz, sunt inregistrate distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) In exercitarea drepturilor sale institutul national poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 7
    (1) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel.
    (2) Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se va face potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare.
    (3) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea organului coordonator.
    Art. 8
    Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform prevederilor legale.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 9
    Institutul national poate avea in structura subunitati, cu sau fara personalitate juridica, departamente, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate. Sediul subunitatilor se prevede in hotararea de infiintare a institutului national, infiintarea sau desfiintarea acestora fiind aprobata prin hotarare a Guvernului.
    Art. 10
    Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin al presedintelui organului coordonator.
    Art. 11
    In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 12
    Conducerea institutului national este asigurata de:
    a) consiliul de administratie;
    b) comitetul de directie;
    c) directorul general.
    Art. 13
    Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul national sunt asigurate de consiliul stiintific.
    Art. 14
    (1) Relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului national, precum si relatiile acestora cu terti sunt stabilite de directorul general, care poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului national, cu avizul consiliului de administratie.
    (2) Conducatorii subunitatilor din structura institutului national raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia sau aferente domeniilor proprii de activitate.

   Consiliul de administratie
    Art. 15
    (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetateni romani, numiti prin ordin al presedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit din 4 in 4 ani.
    (2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
    a) directorul general al institutului national, care este presedintele consiliului de administratie;
    b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
    c) un reprezentant al organului coordonator;
    d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (3) Ceilalti membri ai consiliului de administratie sunt specialisti din domeniu, propusi de organul coordonator.
    (4) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin.
    Art. 16
    (1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajati la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    (2) Pentru activitatea desfasurata in calitate de membri ai consiliului de administratie acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului national.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa, in aceeasi calitate, la alte unitati cu care institutul national are relatii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal, sotul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care institutul national se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 17
    (1) Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului national, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;
    c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la organul coordonator in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
    d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institutul national in anul precedent;
    e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarile periodice privind activitatea realizata de institutul national si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institutul national;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea sau inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului national, in conditiile legii;
    h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 38 si stabileste modul de rambursare a acestora;
    j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului national.
    (2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    Art. 18
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotaraste in problemele privind activitatea institutului national, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 19
    (1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului national o cer, la convocarea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui ori la solicitarea a cel putin 3 dintre membrii consiliului de administratie.
    (2) Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de membrii acestuia.
    Art. 20
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin 5 dintre membrii sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se va tine intr-un termen de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de 4 membri.
    Art. 21
    La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 22
    Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata conform prevederilor legale.
    Art. 23
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului national.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institutul national nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 16 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului national ca urmare a acestui fapt.
    Art. 24
    In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 25
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institutul national. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.

    Comitetul de directie
    Art. 26
    (1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului national.
    (2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 27
    (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
    (2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a institutului national;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) bugetul de venituri si cheltuieli;
    d) programul de investitii;
    e) sistemul de asigurare a calitatii;
    f) alte obligatii.
    Art. 28
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele institutului national o impun.
    Art. 29
    (1) La nivelul subunitatilor din institutul national se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare aprobat de consiliul de administratie al institutului national si este prezidat de directorul subunitatii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului national si aprobate de consiliul de administratie.

    Directorul general
    Art. 30
    (1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatului concursului de selectie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.
    (2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al presedintelui organului coordonator.
    Art. 31
    Directorul general are in principal urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national in relatiile cu celelalte organe, organizatii si operatori economici, precum si cu persoane fizice, din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor institutului national, precum si relatiile acestora cu terti, cu avizul consiliului de administratie;
    c) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national;
    d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
    e) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca incheiat la nivel de institut;
    f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului national si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
    i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului national de la bugetul de stat, in conditiile prevazute de lege;
    k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului national;
    l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie.

    Consiliul stiintific
    Art. 32
    (1) Consiliul stiintific este format din 7 membri, reprezentand principalele compartimente din cadrul institutului national care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe 4 ani prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
    (3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai institutului national.
    (4) Consiliul stiintific este condus de presedinte sau, in lipsa acestuia, de vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
    (5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 33
    Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
    b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
    c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
    d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a institutului national si a ramurii;
    e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;
    g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific, in care este implicat institutul national;
    h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si strainatate salariatilor institutului national.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare

    Art. 34
    (1) Institutul national intocmeste anual buget de venituri si cheltuieli si situatii financiare anuale potrivit reglementarilor legale.
    (2) Situatiile financiare anuale se aproba de organul coordonator, in conditiile legii.
    Art. 35
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de organul coordonator si se aproba prin ordin al presedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 36
    Institutul national determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.
    Art. 37
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, potrivit legii.
    (2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al presedintelui organului coordonator, potrivit reglementarilor legale.
    Art. 38
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueaza cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 39
    (1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
    (2) Organul coordonator va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru institutul national.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.
    Art. 40
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale si unitati de trezorerie cu sediul in Romania.
    (2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative legale.
    (3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 41
    Institutul national isi organizeaza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 42
    Litigiile institutului national cu persoane fizice sau persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor judecatoresti romane de drept comun.
    Art. 43
    Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare a institutului national se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative legale.
    Art. 44
    Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului national.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 967/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 967 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 967/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu