HOTARARE Nr.
944 din 19 iulie 2006
privind organizarea si
functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunatatiri
Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucuresti
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 699 din 15 august 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 7 alin. (1) din Legea nr. 290/2002 privind organizarea şi
funcţionarea unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii,
silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi
Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 19 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
2/2001 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea,
organizarea/reorganizarea sau funcţionarea, după caz, a unor ministere, organe
de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 233/2001, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă transferul, cu titlu gratuit,
al pachetului majoritar de 96,2733% de acţiuni din capitalul social al
Societăţii Comerciale „ISPIF" - S.A. Bucureşti, reprezentând un număr de
137.612 acţiuni, din administrarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor
Statului în administrarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Diferenţa de capital
social reprezentând 3,7267%, care este constituit din 5.327 de acţiuni ale
persoanelor fizice, urmează să fie răscumpărată de Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti în condiţiile prevăzute la art. 12.
(2) Transferul acţiunilor se face pe bază de protocol
de predare-preluare încheiat între instituţiile implicate, în termen de 60 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 2. - (1) Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti, persoană juridică română, se organizează şi funcţionează în
coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi, din
punct de vedere ştiinţific, în coordonarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi
Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", prin preluarea Institutului de Studii
şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare S.C. „ISPIF" - S.A. Bucureşti
şi a sectorului de cercetare, cu suprafaţa de teren şi baza materială aferente,
ale Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi
Drenaje, Băneasa - Giurgiu.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti are sediul în
municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, funcţionează pe
bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi
conduce evidenţa contabilă în conformitate cu reglementările contabile
aplicabile, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 3. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti îşi
desfăşoară activitatea conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002
privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare,
conform prevederilor Legii nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea
unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii,
industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe
Ionescu-Şişeşti", cu modificările şi completările ulterioare, precum şi
conform prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 4. - (1) Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti poate înfiinţa subunităţi teritoriale şi sedii secundare pentru
cercetare zonală, subordonate, cu sau fără personalitate juridică, şi se poate
asocia cu alte persoane fizice şi juridice, din ţară sau din străinătate, în
condiţiile legii, pentru realizarea obiectului său de activitate.
(2) In structura Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti se preiau şi vor funcţiona ca sucursale teritoriale şi sedii
secundare pentru cercetare zonală, fără personalitate juridică:
a) Sucursala Moldova, cu sediul în municipiul laşi,
Str. Sărăriei nr. 14, judeţul laşi, preluată de la Societatea Comercială
„ISPIF" - S.A.;
b) Sucursala Transilvania, cu sediul în municipiul
Cluj-Napoca, Str. Sobarilor nr. 36A, judeţul Cluj, preluată de la „ISPIF"
- S.A.;
c) Sucursala Banat, cu sediul în municipiul
Timişoara, Aleea Ghirodei nr. 32, judeţul Timiş, preluată de la „ISPIF" -
S.A.;
d) Centrul Român pentru Utilizarea Teledetecţiei în
Agricultură, cu sediul în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37,
sectorul 4, preluat de la „ISPIF" - S.A.;
e) Baza de Cercetare-Dezvoltare
Băneasa, cu sediul în comuna Băneasa, judeţul Giurgiu, preluată de la
Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje,
Băneasa - Giurgiu, care va funcţiona ca sucursală;
f) sedii secundare pentru cercetare zonală din localităţile: Craiova, aleea II Bechet nr. 2, judeţul Dolj; Zalău, str. Corneliu Coposu nr. 77,
judeţul Sălaj, şi Valea Crişului, comuna Valea Crişului, judeţul Covasna, care
se preiau de la „ISPIF" - S.A.
Art. 5. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti are ca
obiect principal de activitate cercetarea-dezvoltarea din domeniile
îmbunătăţirilor funciare, dezvoltării rurale şi protecţiei mediului în
agricultură.
Art. 6. - Institutul Naţional
de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" Bucureşti va prelua toate drepturile şi obligaţiile „ISPIF" -
S.A. Bucureşti şi cele aferente sectorului de cercetare-dezvoltare la nivel
naţional al Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii
şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, precum şi drepturile şi obligaţiile privind
acreditările, autorizaţiile şi avizele obţinute de aceste unităţi, până la
expirarea termenului pentru care au fost acordate, fără alte taxe şi
documentaţii suplimentare.
Art. 7. - Structura organizatorică a Institutului Naţional
de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale, la propunerea consiliului de administraţie, cu
avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe
Ionescu-Şişeşti".
Art. 8. - (1) Patrimoniul Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti, prevăzut în anexele nr. 2 şi 3, stabilit pe baza datelor din
situaţiile financiare anuale ale Institutului de Studii şi Proiectare pentru
Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi ale Institutului de
Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa -
Giurgiu, încheiate la data de 30 iunie 2005, este de 8.386 mii lei, din care:
imobilizări corporale şi necorporale 3.677 mii lei şi active circulante 4.709
mii lei.
(2) Patrimoniul imobiliar al Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti, prevăzut la pct. 1 din anexa
nr. 2, constând în terenuri şi construcţii, pe baza căruia s-a constituit
capitalul social prevăzut la art. 1 alin. (1), este liber de sarcini şi nu sunt
constituite ipoteci pe acesta, trece din proprietatea Institutului de Studii şi
Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti în
domeniul public sau privat al statului, după caz, şi se transmite în
administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri
Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, prin Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.
(3) Bunurile proprii prevăzute la pct. 3 din anexa
nr. 2 trec din proprietatea Institutului de Studii şi Proiectare pentru
Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti în proprietatea
Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare -
I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti.
(4) Patrimoniul imobiliar prevăzut la pct. 1 şi 2 din
anexa nr. 3, aferent activităţii de cercetare-dezvoltare la nivel naţional, preluat
de la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi
Drenaje, Băneasa - Giurgiu, aparţinând domeniului public, se transmite în
administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri
Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, prin Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.
(5) Inventarul patrimoniului imobiliar şi regimul
juridic al bunurilor acestuia care se preiau de la Institutul de Cercetare şi
Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, sunt
prevăzute la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 3.
(6) Bunurile proprii prevăzute la pct. 3 din anexa
nr. 3 trec din proprietatea Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică
pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, în proprietatea Institutului
Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" Bucureşti.
(7) Suprafeţele de teren proprietate publică a
statului, prevăzute în anexa nr. 4, trec din administrarea Agenţiei Domeniilor
Statului în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, sub rezerva
aplicării pct. 2 din titlul V al
Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei,
precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.
(8) In toate cazurile, predarea-preluarea elementelor
de patrimoniu se face pe bază de protocol semnat de
părţile interesate, conform inventarului şi balanţei de verificare ce se vor
întocmi în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 9. - Administrarea Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" Bucureşti este prevăzută în regulamentul de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 1.
Art. 10. - (1) Personalul Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti, care se preia de la Institutul de Studii şi Proiectare pentru
Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi de la Institutul de
Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa -
Giurgiu, îşi păstrează salariile şi celelalte drepturi avute la data
transferului până la negocierea contractului colectiv de muncă.
(2) Noul contract colectiv de muncă va fi înregistrat
la Direcţia pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială a Municipiului
Bucureşti, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
(3) Salarizarea personalului se face în conformitate
cu reglementările legale în vigoare.
(4) In anii în care Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti beneficiază de fonduri alocate direct de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, se aplică
salarizarea personalului din sectorul bugetar.
Art. 11. - (1) Finanţarea
activităţilor economice şi de cercetare-dezvoltare desfăşurate de Institutul
Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" Bucureşti se realizează din surse proprii şi alte surse
constituite potrivit legislaţiei în vigoare.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti poate
beneficia de fonduri alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale pentru investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi
instalaţii, în condiţiile prevăzute de lege.
(3) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti poate
beneficia de fonduri provenite din cooperări internaţionale şi din alte surse,
precum şi din donaţii şi sponsorizări, conform reglementărilor legale.
Art. 12. - Acţionarii, persoane fizice, la Institutul
de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A.
Bucureşti vor fi despăgubiţi la valoarea de cumpărare a acţiunilor, actualizată
cu rata inflaţiei, în termen de un an de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, din sursele proprii ale Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti.
Art. 13. - In anexa nr. 4 „Unităţile care funcţionează
în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale"
la Hotărârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211
din 14 martie 2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se introduce o nouă liniuţă cu următorul cuprins: „- Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - «ISPIF»
Bucureşti (sursa de finanţare - venituri proprii)".
Art. 14. - In termen de 3 luni de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri conducerea Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti va elabora un raport cu privire la activitatea acestuia în prezent şi
perspectivele de dezvoltare în contextul integrării europene şi al
modificărilor legislative în domeniu, raport pe care îl va supune aprobării
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale împreună cu eventuale
propuneri de restructurare a activităţii pe criterii de eficienţă.
Art. 15. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă poziţia 49 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
292/1991 privind înfiinţarea de societăţi comerciale pe acţiuni în domeniul
îmbunătăţirilor funciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 16 mai 1991, cu modificările
şi completările ulterioare, şi
punctul 2672 din Lista societăţilor comerciale, clasificate pe domenii de
activitate, incluse în Programul-ofertă de privatizare pentru anul 1998,
prevăzută la pct. 11 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 202/1998, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 şi 149 bis din 14 aprilie 1998, precum şi orice alte
dispoziţii contrare.
Art. 16. - Contractul de concesionare încheiat între
Agenţia Domeniilor Statului şi Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică
pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu cu privire la suprafaţele de
teren din domeniul public al statului care se preiau în administrare de
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare -
I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, conform pct. 1 din anexa nr. 4, se
modifică în mod corespunzător după definitivarea procesului de predare a terenurilor
care nu sunt destinate strict cercetării şi care sunt solicitate în procesul de
retrocedare a proprietăţilor funciare, conform art. I
pct. 14 din titlul VI al Legii nr. 247/2005, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 17. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor
Statului,
Răzvan Orăşanu
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional
de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF"
Bucureşti
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, denumit
în continuare institut naţional, este persoană juridică română care funcţionează în coordonarea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi, din punct de
vedere ştiinţific, în coordonarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice
„Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi îşi desfăşoară activitatea pe bază de
gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă
în regim economic.
Art. 2. - (1) Institutul naţional se înfiinţează în
scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare
tehnologică în domeniul îmbunătăţirilor funciare.
(2) Institutul naţional contribuie, în principal, la
elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului îmbunătăţirilor funciare şi la
realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite
prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi
inovare.
CAPITOLUL II
Obiectul de activitate
Art. 3. - Obiectul de activitate al institutului
naţional cuprinde în principal:
A. Activităţi de
cercetare-dezvoltare - cod CAEN 73; 7310 -
Cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale
a) In cadrul Planului naţional pentru cercetare,
dezvoltare şi inovare, institutul naţional efectuează cercetări fundamentale şi
aplicative de interes public şi naţional privind:
1. elaborarea de cercetări, studii şi documentaţii
specifice în domeniul îmbunătăţirilor funciare;
2. caracterizarea complexă şi cuantificarea/măsurarea
resurselor naturale (climatice, de apă şi sol) ale terenurilor ce necesită
lucrări de îmbunătăţiri funciare;
3. efectuarea de cercetări şi studii în teren şi
laborator: topografice -fotogrammetrice, aerofotogrammetrice, pedologice,
pedoameliorative, geologice şi geotehnice, hidrogeologice, hidrologice şi
întocmirea de hărţi la diferite scări, în funcţie de complexitatea specifică
amenajărilor;
4. efectuarea de cercetări şi
studii de teledetecţie privind sistemele informaţionale geografice (GIS),
procesarea de imagini şi cartografierea fotogrammetrică şi satelitară,
statistica agricolă, asistenţa tehnică, auditul tehnic de specialitate,
documentare, instruire, organizarea de manifestări tehnico-ştiinţifice specifice;
5. efectuarea de cercetări în poligoane şi câmpuri
experimentale privind determinarea bilanţului apei în sol şi stabilirea
consumului şi necesarului de apă al plantelor, pe microzone şi zone
pedoclimatice, stabilirea măsurilor şi soluţiilor de prevenire sau eliminare a
excesului de umiditate la nivel de „parcelă" de amenajare, în amplasamente
caracteristice, stabilirea măsurilor şi soluţiilor de conservare, prevenire şi
combatere a degradării solului;
6. efectuarea de cercetări privind stadiul actual al
fondului funciar din amenajările de îmbunătăţiri funciare;
7. zonarea pretabilităţii terenurilor şi cercetări
privind amenajarea cu lucrări de îmbunătăţiri funciare (irigaţii,
desecări-drenaje, combaterea eroziunii solului şi alte lucrări) a terenurilor
degradate şi promovarea unor soluţii integrate
de ameliorare; executarea de cercetări şi studii de
organizare a teritoriului şi agroeconomice pentru amenajările de îmbunătăţiri
funciare;
8. executarea de cercetări şi
studii privind zonarea hidroameliorativă şi hidromodulară a terenurilor cu
lucrări de îmbunătăţiri funciare;
9. executarea de cercetări şi studii privind
oportunitatea introducerii lucrărilor de îmbunătăţiri funciare în zone ce
necesită lucrări, inclusiv în zona montană;
10. fundamentarea ştiinţifică şi tehnico-economică a
măsurilor de restructurare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente
(irigaţii, desecări, combaterea eroziunii solului şi altele asemenea);
11. evaluarea impactului
exercitat de lucrările de îmbunătăţiri funciare asupra condiţiilor de mediu
(sol, apă, microrelief şi socioeconomic), pe baza unor cercetări specifice;
12. evaluarea potenţialului terenurilor agricole
pentru producţii în regim amenajat şi neamenajat;
13. efectuarea de cercetări şi studii privind
protecţia mediului în agricultură, în special cele referitoare la
biodiversitate, zone umede şi ecologizarea terenurilor din incintele îndiguite;
14. elaborarea de studii de prefezabilitate şi
fezabilitate pentru terenurile pretabile şi oportune tehnic şi economic pentru
lucrări de îmbunătăţiri funciare;
15. studiul viabilităţii amenajărilor de îmbunătăţiri
funciare din punct de vedere tehnic, economic, social şi ecologic;
16. efectuarea de cercetări
şi studii pentru evaluarea modului de utilizare a terenurilor şi elaborarea de
criterii necesare unor eventuale restructurări a folosinţei terenurilor din
zonele umede şi degradate;
17. efectuarea de cercetări şi studii necesare
adaptării amenajărilor de îmbunătăţiri funciare la noile forme de proprietate
şi de exploatare a terenurilor;
18. elaborarea de tehnici şi tehnologii pentru
reabilitarea, modernizarea, ecologizarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare
şi realizarea de noi amenajări;
19. evidenţierea tehnicilor, metodelor şi procedeelor
eficiente ecologic şi economic pentru reconstrucţia, protecţia şi utilizarea
durabilă a terenurilor agricole;
20. elaborarea şi promovarea unor concepţii de
amenajare complexă a terenurilor din cadrul
perimetrelor hidroameliorative;
21. executarea de cercetări şi studii privind
adaptarea funcţionării sistemelor de irigaţii la noua structură de proprietate;
22. realizarea unor module reprezentative pentru
diferite zone pedoclimatice şi socioeconomice în vederea obţinerii de date
pentru validarea soluţiilor de amenajare;
23. adaptarea lucrărilor agropedoameliorative la
condiţiile specifice amenajărilor de îmbunătăţiri funciare în vederea
conservării şi sporirii capacităţii de producţie a
terenurilor cu lucrări;
24. elaborarea unor tehnici şi tehnologii pentru
refacerea ecologică a terenurilor degradate, slab productive (nisipuri,
terenuri sărăturate, terenuri acide şi altele asemenea), inclusiv prin
activităţi antropice;
25. monitorizarea efectelor
induse de fenomenele de secetă şi inundaţii, alunecări şi prăbuşiri de terenuri
etc;
26. fundamentarea măsurilor şi lucrărilor necesare
valorificării integrale şi exploatării durabile a amenajărilor de îmbunătăţiri
funciare;
27. elaborarea de studii necesare
echipării optime în contextul protecţiei mediului în sistemele de irigaţii;
28. efectuarea de cercetări pentru irigarea
terenurilor desecate-drenate în vederea reducerii consumului de apă şi energie
şi a protecţiei solului;
29. optimizarea regimului de
irigare în funcţie de cerinţele plantelor în condiţii de stres hidric;
30. valorificarea resurselor locale de apă, inclusiv
a apelor uzate;
31. promovarea şi dezvoltarea unor sisteme şi metode
agrofitotehnice specifice, în condiţiile amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;
32. optimizarea tehnologiilor de udare corelate cu
tehnologiile agrofitotehnice;
33. proiectarea de sisteme informatice geografice
pentru managementul durabil al resurselor de sol, apă şi mediu din amenajările
de îmbunătăţiri funciare;
34. acordarea de asistenţă tehnică şi consultanţă
pentru monitorizarea activităţii de exploatare a amenajărilor de îmbunătăţiri
funciare;
35. efectuarea de cercetări şi studii privind
realizarea de echipamente şi instalaţii specifice lucrărilor de îmbunătăţiri
funciare;
36. diversificarea echipamentelor de irigare prin
aspersiune corelate cu cerinţele de protecţia mediului, în condiţii impuse de
proprietatea privată asupra pământului;
37. realizarea de echipamente necesare irigării pe
brazdă;
38. realizarea de echipamente diversificate necesare
irigării localizate;
39. realizarea de echipamente adaptate irigării cu
ape uzate;
40. realizarea unor agregate de pompare în corelare cu
parametrii hidraulici ai instalaţiilor de udare;
41. elaborarea tehnicilor de
echipare a amenajărilor de irigaţii în contextul realizării unor echilibre
ecologice durabile;
42. măsurarea şi contorizarea apei din amenajările de
irigaţii, desecare-drenaj şi combaterea eroziunii solului;
43. proiectarea de sisteme de
protecţie a reţelelor de conducte îngropate;
44. testarea şi omologarea echipamentelor şi
instalaţiilor specifice din producţia internă;
45. testarea şi avizarea echipamentelor şi
instalaţiilor specifice provenite din import.
b) Alte activităţi de cercetare
ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:
1. cercetarea şi ingineria tehnologică în amenajările
de îmbunătăţiri funciare şi protecţia mediului în agricultură;
2. efectuarea de cercetări şi elaborarea de studii
necesare promovării perimetrelor de ameliorare în
zonele puternic afectate de procese de degradare;
3. efectuarea de cercetări şi elaborarea de studii
necesare înfiinţării unor rezervaţii naturale pentru conservarea şi protecţia
biodiversităţii;
4. stabilirea unor sisteme de ameliorare şi conservarea mediului şi a apei cu costuri reduse adaptate
la resurse limitate;
5. efectuarea de studii de impact şi bilanţ de mediu
în interiorul şi în afara amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;
6. elaborarea de norme, normative, reglementări
tehnice, standarde, instrucţiuni şi metodologii necesare efectuării de
cercetări, studii şi elaborarea de proiecte pentru execuţia şi exploatarea
amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;
7. elaborarea de norme de conţinut pentru studiile
pedologice, hidrologice, litologice, geologice, geotehnice, hidrogeologice, de
teledetecţie şi altele asemenea;
8. elaborarea de norme şi normative pentru elaborarea
proiectelor de execuţie şi exploatarea diferitelor lucrări de îmbunătăţiri
funciare;
9. elaborarea de standarde
privind calitatea apei pentru diverse utilizări;
10. întocmirea de metodologii şi instrucţiuni pentru
clasificarea terenurilor pretabile la lucrări de îmbunătăţiri funciare;
11. elaborarea de studii, reglementări şi acorduri
tehnice în vederea integrării în legislaţia europeană.
B. Activităţi conexe activităţii
de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate, conform
prevederilor legale:
1. cod CAEN 0111 - Cultivarea cerealelor, porumbului
şi a altor plante n.c.a.;
2. cod CAEN 0112 -
Cultivarea legumelor, a specialităţilor horticole şi a produselor de seră;
3. cod CAEN 0141 - Activităţi de servicii anexe
agriculturii; grădinărit peisagistic (arhitectură peisageră);
4. cod CAEN 4511 - Demolarea construcţiilor,
terasamente şi organizare de şantiere;
5. cod CAEN 4512 - Lucrări de foraj şi sondaj pentru
construcţii;
6. cod CAEN 4524 - Construcţii hidrotehnice;
7. cod CAEN 4525 - Alte lucrări speciale de
construcţii;
8. cod CAEN 5121 - Comerţ cu ridicata al cerealelor,
seminţelor şi furajelor;
9. cod CAEN 5122 - Comerţ cu ridicata al florilor şi
al plantelor;
10. cod CAEN 5131 - Comerţ cu ridicata al fructelor şi
legumelor;
11. cod CAEN 5221 - Comerţ cu amănuntul al fructelor
şi legumelor proaspete;
12. cod CAEN 5551 - Cantine;
13. cod CAEN 6312 - Depozitări;
14. cod CAEN 7020 - Inchirierea şi subînchirierea
bunurilor imobiliare proprii sau închiriate;
15. cod CAEN 7131 - Inchirierea maşinilor şi
echipamentelor agricole;
16. cod CAEN 7230 - Prelucrarea informatică a datelor;
17. cod CAEN 7240 - Activităţi legate de bazele de
date;
18. cod CAEN 7260 - Alte activităţi legate de
informatică;
19. cod CAEN 7413 - Activităţi de studiere a pieţei şi
de sondaj;
20. cod CAEN 7414 - Activităţi de consultanţă pentru
afaceri şi management;
21. cod CAEN 7420 - Activităţi de arhitectură,
inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea;
22. cod CAEN 7430 - Activităţi de testări şi analize
tehnice;
23. cod CAEN 7481 - Activităţi fotografice.
Art. 4. - In cadrul obiectului
său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor
activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi apărare
naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe cu aprobarea organului
colaborator.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 5. - (1) Institutul naţional are un patrimoniu în
valoare de 8.386 mii lei, constituit conform situaţiilor financiare anuale la
30 iunie 2005.
(2) Institutul naţional administrează, cu diligenta
unui bun proprietar, bunurile proprietate publică şi privată a statului, precum
şi alte bunuri proprii dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate
publică aflate în administrarea institutului naţional, precum şi cele dobândite
din fonduri publice se evidenţiază distinct în
patrimoniul acestuia.
(3) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza
derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului
naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului
principal de credite, în egală măsură. Administrarea şi înregistrarea în evidenţa
contabilă a institutului naţional, potrivit prevederilor legale în domeniul contabilităţii, precum şi înstrăinarea,
închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în
baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit
Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea
tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările ulterioare, şi Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată,
precum şi conform reglementărilor contabile aplicabile.
(4) In exercitarea drepturilor sale, institutul
naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul propriu şi, după
caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului
său de activitate, şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.
(5) Realizarea unor servicii sau activităţi de
microproducţie se poate face prin asocierea în participaţiune numai în scopul
stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului
coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(6) Patrimoniul institutului naţional poate fi
modificat conform prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică şi funcţională
Art. 6. - (1) Structura organizatorică a institutului
naţional se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale, cu avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice
„Gheorghe Ionescu-Şişeşti", la propunerea consiliului de administraţie, în
termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de înfiinţare a
institutului naţional şi cuprinde în mod obligatoriu: un compartiment juridic,
un compartiment de marketing, un compartiment financiar-contabil, un
compartiment de audit şi control financiar, un compartiment de diseminare a
informaţiilor, relaţii publice şi mass-media.
(2) Institutul naţional poate avea în structură
subunităţi ori filiale cu sau fără personalitate juridică, departamente,
secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării
obiectului său de activitate, care se înfiinţează prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu avizul autorităţii de stat
pentru cercetare-dezvoltare, la care evidenţa contabilă se conduce şi se organizează
conform Legii nr. 82/1991, republicată.
(3) In funcţie de specificul activităţii, prin
decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie se
pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori
în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate, care nu modifică
structura generală aprobată.
Art. 7. - Directorul general stabileşte relaţiile
dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi
relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului
naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
Art. 8. - Conducătorii subunităţilor şi filialelor din
structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi
a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor,
responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.
CAPITOLUL V
Organele de conducere
Art. 9. - (1) Conducerea institutului naţional este asigurată de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activităţii
tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul
ştiinţific.
Consiliul de administraţie
Art. 10. - (1) Consiliul de administraţie al
institutului naţional este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin
ordin al ministerului coordonator, pentru un mandat de maximum 4 ani, care
poate fi reînnoit o singură dată, potrivit prevederilor
legale în vigoare.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod
obligatoriu:
a) directorul general al institutului naţional, care
este şi preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului
naţional;
c) un reprezentant al autorităţii de stat pentru
cercetare-dezvoltare;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;
f) un reprezentant al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti";
g) un reprezentant al Ministerului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei.
(3) In cazul reprezentanţilor prevăzuţi la lit.
c)-g), numirea se face la propunerea autorităţilor de la care provin.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie
se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri grave sau de
nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
Art. 11. - (1) Membrii consiliului de administraţie:
a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia
sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care
derivă din această calitate;
b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în
această calitate cu o indemnizaţie lunară, stabilită de consiliul de
administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului
general al institutului naţional;
c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de
administraţie ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi nu pot
participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul naţional are
relaţii contractuale sau interese concurente.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al
consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la
gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp administratori sau asociaţi la
alţi operatori economici cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se
află în relaţii comerciale directe.
Art. 12. - Consiliul de administraţie îşi desfăşoară
activitatea pe baza regulamentului propriu de funcţionare adoptat prin votul
majorităţii absolute a membrilor săi. Acesta adoptă decizii în problemele
privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit
legii, sunt date în competenţa altor organe.
Art. 13. - (1) Consiliul de
administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori
interesele institutului naţional o cer, convocarea acestuia făcându-se de către
preşedinte şi, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte sau la solicitarea a
cel puţin 3 membri din consiliul de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt
conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către
vicepreşedinte.
(3) Vicepreşedintele este numit potrivit
regulamentului propriu de funcţionare a consiliului de administraţie.
Art. 14. - (1) Consiliul de administraţie îşi
desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacă nu este
îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi
reprogramată în cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu
majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar cu votul a nu mai puţin de 4
membri.
Art. 15. - La şedinţele consiliului de administraţie
participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului
reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în
cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
Art. 16. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme
complexe, consiliul de administraţie poate atrage în
activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de
activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform legislaţiei în
vigoare.
Art. 17. - (1) Membrii consiliului de administraţie
sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce
le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului
institutului naţional.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au
abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare
pentru institutul naţional nu răspund, dacă opinia lor separată s-a consemnat
expres în registrul de procese-verbale ale şedinţelor consiliului de
administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul
coordonator.
(3) Membrii consiliului de
administraţie care nu respectă prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) şi alin.
(2) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca
urmare a acestui fapt.
Art. 18. - Consiliul de administraţie are, în
principal, următoarele atribuţii:
a) avizează modificarea structurii organizatorice şi
funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de
subunităţi şi filiale din structura acestuia;
b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific,
strategia şi programele concrete de cercetare-dezvoltare ale institutului
naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor
existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de
activitate, cu avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe
Ionescu-Şişeşti";
c) analizează şi avizează proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli care se depune la Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, în vederea aprobării conform legislaţiei în vigoare;
d) analizează şi avizează situaţiile financiare
anuale, pe care le supune spre aprobare Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii
desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;
e) analizează realizarea criteriilor de performanţă
şi raportarea trimestrială privind activitatea institutului naţional şi aprobă
măsurile necesare pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al
bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizează, aprobă sau, după
caz, propune spre aprobare, potrivit legii, investiţiile care urmează a fi
realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea
patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din
patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, în
condiţiile legii;
i) fundamentează şi prezintă Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale propunerile de asigurare a fondurilor, prin
bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor
de interes public specifice activităţii institutului naţional;
j) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art.
34;
k) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
I) aprobă mandatul pentru negocierea
contractului colectiv de muncă;
m) aprobă criteriile şi componenţa comisiilor de
concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul institutului
naţional;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite,
potrivit prevederilor legale.
Art. 19. - In primul trimestru al fiecărui an,
consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent
şi asupra programului de activitate pentru anul în
curs.
Art. 20. - Secretariatul consiliului de administraţie
se asigură de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute
în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
Art. 21. - (1) Conducerea
operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie,
compus din directorul general şi conducătorii compartimentelor din structura
organizatorică a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în
calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ
din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care
aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
Art. 22. - (1) Comitetul de direcţie are următoarele
atribuţii principale:
a) repartizează sarcinile profesionale şi
economico-financiare pe colective, asigurând realizarea activităţii;
b) organizează activitatea institutului naţional,
asigură baza materială din ţară şi din import în limita resurselor financiare,
precum şi contractarea şi valorificarea produselor şi serviciilor;
c) stabileşte răspunderile şi competenţele pe
niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre
acestea;
d) aplică măsurile stabilite de consiliul de
administraţie pentru paza bunurilor, protecţia patrimoniului şi a datelor,
respectiv pentru păstrarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi
ierarhic-administrative;
e) stabileşte împuterniciri de reprezentare a
unităţii pentru fiecare dintre membrii comitetului de direcţie;
f) exercită atribuţii şi are răspunderi în limita
competenţelor propuse de directorul general al institutului naţional şi
aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete
necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului
naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calităţii;
f) alte obligaţii.
Art. 23. - Comitetul de direcţie se întruneşte cel
puţin o dată pe săptămână şi ori de câte ori interesele institutului naţional o
impun, la convocarea directorului general sau, după caz, a înlocuitorului
acestuia.
Art. 24. - (1) La nivelul subunităţilor
şi filialelor din institutul naţional se organizează şi funcţionează comitetul
de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul
regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie
al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunităţii respective.
(2) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are
răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al
institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
Art. 25. - (1) Activitatea curentă a institutului
naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani,
pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform Hotărârii
Guvernului nr. 91/2003 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru
ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de
cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele
realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o altă
perioadă de 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului
general se fac prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale.
(3) Directorul general este selectat dintre
specialiştii din domeniul îmbunătăţirilor funciare, cu o experienţă de cel
puţin 10 ani în domeniu, studii manageriale, inginerii proiectanţi sau
cercetătorii cu cel puţin gradul II de încadrare.
Art. 26. - Directorul general are, în principal,
următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele
institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi
economici, precum şi cu persoane fizice şi/sau juridice din ţară şi din
străinătate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile
la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi
relaţiile acestora cu terţii, cu aprobarea consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea
structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducătorii
compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma
concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi
îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajează şi concediază personalul institutului
naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;
f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă
la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului din institutul
naţional, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea
directă;
g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu,
cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor
institutului naţional, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor
cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
i) poate delega, în condiţiile legii, o parte din
atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
k) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de
consiliul de administraţie;
I) este ordonator de credite,
în condiţiile prevăzute de lege, pentru sumele alocate institutului naţional de
la bugetul de stat, prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale şi prin Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Consiliul ştiinţific
Art. 27. - (1) Consiliul ştiinţific este format din
minimum 5 membri, reprezentând principalele direcţii ştiinţifice din cadrul
institutului naţional.
(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din
cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului
naţional, aleşi pe o perioadă de 4 ani prin vot secret de către cadrele cu
studii superioare din institutul naţional.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte
şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului
ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi
directorul ştiinţific ai institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi
funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de
administraţie.
Art. 28. - Atribuţiile principale ale consiliului
ştiinţific sunt următoarele:
a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a
activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor
proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea
lucrărilor de cercetare ştiinţifică;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi
inovare al institutului naţional;
d) avizează hotărârile care implică politica de
cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională
şi încadrarea personalului de cercetare în grade
profesionale;
f) organizează şi coordonează desfăşurarea
manifestărilor cu caracter ştiinţific;
g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi
internaţionale, cu scop ştiinţific;
h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de
perfecţionare în ţară şi în străinătate.
CAPITOLUL VI
Relaţii financiare
Art. 29. - (1) Finanţarea activităţilor economice şi de
cercetare-dezvoltare desfăşurate de institutul naţional se realizează, potrivit
prevederilor legale, din surse proprii.
(2) Institutul naţional poate beneficia de fonduri
alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
pentru programe de cercetare, conform prevederilor legale.
(3) Institutul naţional poate beneficia de fonduri
provenite din cooperări internaţionale şi din alte surse, precum şi din donaţii
şi sponsorizări, conform prevederilor legale.
Art. 30. - (1) Institutul naţional întocmeşte anual
bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit
normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de
Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.
Art. 31. - (1) Veniturile şi cheltuielile institutului
naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe
baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de Ministerul Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu avizul Ministerului
Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei.
Art. 32. - Institutul naţional determină anual volumul
de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu
contractele încheiate pentru activitatea programată.
Art. 33. - (1) Salariiile individuale ale personalului
se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor
contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii
salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit
legii.
(2) Salariul de bază al directorului general se
stabileşte prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 34. - Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în
situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului
naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare
de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul
precedent.
Art. 35. - (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire
la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de
activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii, din credite bancare,
precum şi din surse bugetare, în limita alocaţiilor prevăzute, prin Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, potrivit reglementărilor legale
în vigoare.
(2) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) se
adjudecă potrivit legii.
(3) Contractarea de credite peste plafon se
efectuează cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 36. - (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale
institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale
cu sediul în România şi prin Trezoreria Statului.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de
încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea
nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare
stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de
comerţ exterior, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu
străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare
specializate cu sediul în România.
Art. 37. - Institutul naţional îşi va organiza
controlul financiar preventiv propriu, controlul financiar de gestiune şi
compartimentul de audit intern, potrivit legii.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 38. - Litigiile institutului naţional cu persoane
fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, se supun spre soluţionare
instanţelor judecătoreşti române de drept comun.
Art. 39. - Statutul de institut
naţional de cercetare-dezvoltare al institutului naţional se reînnoieşte
periodic prin reacreditare, care are loc înt-un interval de maximum 5 ani, sau
la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.
ANEXA Nr. 2*)
1.
BUNURILE IMOBILE AFLATE
ÎN PROPRIETATEA "ISPIF"- S.A. CARE TREC IN ADMINISTRAREA INCDIF -
"ISPIF" BUCUREŞTI ŞI ÎN DOMENIUL PUBLIC AL STATULUI
Grupa 8
(Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului)
|
Nr. Inv.
|
Cod
de
clasificare
|
Denumire
|
Date de
identificare
|
Anul
dabăndirii
(dării în
folosinţă)
|
Valoare de
inventar
(în lei noi)
|
Situaţia
juridică
|
Situaţia
juridica actuală
Concesiune /
dat cu
titlu gratuit
|
Tip bun
|
Descriere
tehnică
(pe
scurt)
|
Vecinătăţi
(după caz pe scurt)
|
Adresa
|
Baza
legală
|
In
administrare
|
10467
|
6.4.
|
Teren 5429 mp
|
Teren neprod.
|
-
|
Corn. Valea
Crişului, jud.
Covasna
|
1995
|
94666
|
Certificat
atestare
M070046/
7.04.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10463
|
6.4.
|
Teren 6656 mp
|
Teren neprod.
|
N-Opriţă Marcel
S-Bălăşanu Ilie
V-Str.Bechetului
E-Str. Bucura
|
Mun.Craiova,
Str.Aleea
Bechetului,
nr.2, jud.Dolj
|
1995
|
124659
|
Certificat
atestare
M070045/
7.04.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10461
|
6.4.
|
Teren 2721,28 mp
|
Teren neprod.
|
-
|
Mun. Iaşi, Str. Sărăriei, nr. 14, jud.
Iaşi
|
1995
|
83479
|
Certificat
atestare
M070042/9.
02.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10465
|
6.4.
|
Teren 1501 mp
|
Teren neprod.
|
N -ISPIF S- Vasile Marian E-
ISPIF+Ţurcan V- Nedelciu E +
Stoica Elisabeta
|
Mun.
Bucureşti, Str.
Teascului nr.
59, sector 4
|
1995
|
4411
|
Contract vânzare-
cumpărare 13674/
5.07.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10466
|
6.4.
|
Teren 4581 mp
|
Teren neprod.
|
3515mp N- U.M.;S- Ţurcan V- Stoica E+Grup Şc; E- Nedelciu E
1066 mp
N- U.M.; V- Grup
Şc; S- Stoica E
E- Gheorghe
C+ISPIF
|
Mun.
Bucureşti, Str.
Ulieşti,
sector 4
|
1995
|
10419
|
4724 mp Ctr. vânzare -cumpărare
5446/
21.03.1995;
1209 mp:
1066-ctr.
schimb
16083/
7.08.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10462
|
6.4.
|
Teren 17099 mp
|
Teren neprod.
|
N-Str. Mărţişor
S-Sos. Olteniţei
V-SNIF Bucureşti
E-Str. Daracului
|
Mun.
Bucureşti
Sos. Olteniţei
nr. 35-37,
sector 4
|
1995
|
540942
|
Certificat
atestare
M070043/
9.02.1995
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
Grupa 8
(Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului)
|
Nr. Inv.
|
Cod
de
clasifi-care
|
Denumire
|
Date de
identificare
|
Anul
dabândirii
(dării in
folosinţă)
|
Valoare de
inventar
(în lei
noi)
|
Situaţia
juridică
|
Situaţia
juridică actuală
Concesiune
/ dat cu
titlu
gratuit
|
Tip bun
|
Descriere
tehnică
(pe
scurt)
|
Vecinătăţi
(după caz pe scurt)
|
Adresa
|
Baza legală
|
In administrare
|
10003
|
1.5.1
|
Clădire centrală
|
Laboratoare
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, Mun.
BUCUREŞTI
|
1968
|
318043
|
Investiţie
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10405
|
1.5.1
|
Clădire P+10
|
Birouri
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, Mun.
BUCUREŞTI
|
1980
|
716615
|
Investiţie
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10468
|
1.5.1
|
Clădire P+2
|
Birouri
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, Mun.
BUCUREŞTI
|
1995
|
25813
|
Investiţie
|
In
administrare
|
-
|
Imobil
|
10184
|
1.5.1
|
Clădire P+1
|
Birouri
|
-
|
Şos. Olteniţei nr. 35-37, sector
4, Mun. BUCUREŞTI
|
1969
|
131394
|
Investiţie
|
In
administrare
|
-
|
Imobil
|
10469
|
1.5.1
|
Clădire
|
Birouri
|
-
|
Mun. Zalău, Str. Republicii nr.
77, jud. Sălaj
|
1994
|
79866
|
Convenţie 01.11.1994
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
20006
|
1.8.1
|
Foraj apă
|
-
|
-
|
Şos. Olteniţei nr. 35-37, sector
4, Mun. BUCUREŞTI
|
1996
|
54703
|
Investiţie
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10426
|
1.5.12
|
Baracă lemn
|
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, Mun.
BUCUREŞTI
|
1978
|
2985
|
Investiţie
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
10427
|
1.5.12
|
Baracă lemn
|
-
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, M Mun. BUCUREŞTI
|
1978
|
3188
|
Investiţie
|
In administrare
|
|
Imobil
|
10428
|
1.5.12
|
Baracă lemn
|
-
|
-
|
Şos. Olteniţei
nr. 35-37, sector
4, Mun.
BUCUREŞTI
|
1978
|
2231
|
Investiţie
|
In administrare
|
-
|
Imobil
|
TOTAL GR. 8
|
2193414
|
|
|
|
|
DIN CARE SE SCADE AMORTISMENTUL
|
264186
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL GR. 8
|
1929228
|
|
|
|
|
2. BUNURI AFLATE ÎN PROPRIETATEA "ISPIF"
S.A. BUCUREŞTI, CARE SUNT PRELUATE DE INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI
NU ESTE CAZUL
3. BUNURI PROPRII ALE "ISPIF" - S.A.
BUCUREŞTI CARE SE PREIAU DE CĂTRE INCDIF ŞI CARE DEVIN BUNURI
PROPRII ALE ACESTUIA
Nr. crt.
|
Grupa
|
DENUMIREA
|
Valoarea de
inventar
(mii lei noi)
|
Situaţia juridică
|
1.
|
20
|
Imobilizări necorporale
|
198
|
In proprietate
|
2.
|
21
|
Imobilizări corporale, total din care:
|
4928
|
In proprietate
|
2.1.
|
|
Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare
|
126
|
In proprietate
|
2.2.
|
|
Mijloace de transport
|
121
|
In proprietate
|
2.3.
|
|
Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protectie a
valorilor umane şi materiale, imobilizări finanicare şi alte mijloace
circulante
|
4681
|
In proprietate
|
|
|
T O T A L (1 + 2)
|
5126
|
|
ANEXA Nr. 3*)
1. BUNURILE IMOBILE AFLATE ÎN DOMENIUL PUBLIC AL
STATULUI ŞI ÎN ADMINISTRAREA ICITID BANEASA-GIURGIU, CARE TREC IN ADMINISTRAREA INCDIF -
"ISPIF" BUCUREŞTI
|
Nr.de identificare M.F.P.
|
Denumirea
bunului
|
Tipul bunului
|
Descrierea
tehnica
|
Adresa
|
Valoarea
de inventar
- mii lei -
|
Baza legala
|
Situaţia Juridica
|
1Cc
|
115829
|
Pavilion cercetare
|
Imobil
|
9 lab.+3 et.
S=1403.38 m2
Nr.cadastru:
T75-CC840
|
Com.
Baneasa
Jud. Giurgiu
|
193
|
DCS
333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
|
115837
|
Bloc locuinţe
|
Imobil
|
32 ap.fam.
S=596.26 m2
Nr.cadastru:
T75-CC840
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
104
|
DCS
333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
2Cc
|
115741
|
Magazie materiale + anexa
|
Imobil
|
S=1234 m2
Nr.cadastru:
T75-CC840
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
4
|
DCS
333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
3Cc
|
115821
|
Hala laborator (încercări hidraulice)
|
Imobil
|
S=1192.02 m
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
160
|
DCS 333/1977 1290/2002
|
In administrare
|
3Cc
|
115781
|
Staţie condiţionat seminţe
|
Imobil
|
S=2491.34m'
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
280
|
DCS 333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
|
115855
|
Clădire grup social
|
Imobil
Lunca Dunării
|
Sediu F.4-262 m2 Nr.cadastru: T62-PA269
|
Com.
Baneasa
JudGiurgiu
|
1
|
DCS 333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
Nr. de Identificare M.F.P.
|
Denumirea bunului
|
Tipul bunului
|
Descrierea tehnica
|
Adresa
|
Valoarea
de inventar
-mii lei-
|
Baza legala
|
Situaţia juridica
|
115744
|
Clădire SPP3
|
Imobil Lunca Dunării
|
S=126 mp - Lunca Dunării
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
2
|
DCS 333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
121295
|
Sistem irigaţii cu conducte îngropate si construcţiile
hidrotehnice aferente
|
Imobil
|
Supraf.deservita = 325,080 ha
|
Com.
Baneasa
Jud.Giurgiu
|
6
|
DCS 333/1977 L290/2002
|
In administrare
|
TOTAL
|
750
|
|
|
RECAPITULATIE:
Suprafaţa construita: 1,4860
ha
Suprafaţa aferenta (include suprafaţa
construita) 2,6310 ha
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
2. BUNURI AFLATE ÎN PROPRIETATEA ICITID
BANEASA-GIURGIU, CARE SUNT PRELUATE DE INCDIF -
"ISPIF" BUCUREŞTI
NU ESTE CAZUL
3. BUNURI PROPRII ALE ICITID BANEASA - GIURGIU,
CARE SE PREIAU DE CĂTRE INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI ŞI CARE
DEVIN BUNURI PROPRII ALE ACESTUIA
Nr. crt.
|
Grupa
|
Denumire
|
Valoarea de
inventar
(lei)
|
Situaţia juridica
|
1
|
1
|
Construcţii si amenajări
|
214997
|
in proprietate
|
2
|
2
|
Echipamente tehnologice
|
66092
|
In proprietate
|
3
|
3
|
Aparate si instalaţii de măsura si control
|
249365
|
In proprietate
|
4
|
4
|
Mijloace de transport
|
20124
|
In proprietate
|
5
|
6
|
Mobilier, aparatura de birotica si alte active corporale
|
2285
|
In proprietate
|
6
|
|
Obiecte de inventar in folosinţa
|
28035
|
In proprietate
|
TOTAL
|
580898
|
|
ANEXA Nr. 4*)
SUPRAFEŢELE DE TEREN PROPRIETATE PUBLICĂ A STATULUI
CARE TREC DIN ADMINISTRAREA AGENŢIEI DOMENIILOR
STATULUI ÎN ADMINISTRAREA I.N.C.D.I.F. -
„ISPIF" BUCUREŞTI
Nr crt.
|
Nr. de identificare M.F.P.
|
Suprafaţa totală (ha)
|
Adresa
|
Date cadastrale
|
Valoare de inventar
|
1 Cc
|
115876
|
0,968
|
Corn. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
T75-CC840
|
-
|
2 Cc
|
115876
|
0,289
|
Corn. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
T75-CC840
|
|
|
115876
|
0,052
|
Corn. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
T75-Cc840
|
|
3 Cc
|
115876
|
0,209
|
Corn. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
T75-CC840
|
|
3 Cc
|
115876
|
0,007
|
Com. Băneasa
Giurgiu Jud. Giurgiu
|
T75-Cc840
|
|
3 Cc
|
115876
|
0,256
|
Com. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
T75-Cc840
|
|
3 Cc
|
115876
|
0,110
|
Com. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giuraiu
|
T62-PA269
|
|
3 Cc
|
115876
|
0,680
|
Com. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
|
|
|
115876
|
325.08 ha
|
Com. Băneasa
Giurgiu
Jud. Giurgiu
|
S= 12,970 ha
(tarasa) si Lunca
Dunării
|
|
*) Anexa nr. 4 este reprodusă
în facsimil.