Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 944 din 19 iulie 2006

privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunatatiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 699 din 15 august 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 7 alin. (1) din Legea nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 19 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2001 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea, organizarea/reorganizarea sau funcţionarea, după caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 233/2001, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă transferul, cu titlu gratuit, al pachetului majoritar de 96,2733% de acţiuni din capitalul social al Societăţii Comerciale „ISPIF" - S.A. Bucureşti, reprezentând un număr de 137.612 acţiuni, din administrarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului în administrarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Diferenţa de capital social reprezentând 3,7267%, care este constituit din 5.327 de acţiuni ale persoanelor fizice, urmează să fie răscumpărată de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti în condiţiile prevăzute la art. 12.

(2) Transferul acţiunilor se face pe bază de protocol de predare-preluare încheiat între instituţiile implicate, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 2. - (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, persoană juridică română, se organizează şi funcţionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi, din punct de vedere ştiinţific, în coordonarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", prin preluarea Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare S.C. „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi a sectorului de cercetare, cu suprafaţa de teren şi baza materială aferente, ale Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu.

(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti are sediul în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în conformitate cu reglementările contabile aplicabile, în condiţiile prevăzute de lege.

Art. 3. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti îşi desfăşoară activitatea conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, conform prevederilor Legii nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", cu modificările şi completările ulterioare, precum şi conform prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 4. - (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti poate înfiinţa subunităţi teritoriale şi sedii secundare pentru cercetare zonală, subordonate, cu sau fără personalitate juridică, şi se poate asocia cu alte persoane fizice şi juridice, din ţară sau din străinătate, în condiţiile legii, pentru realizarea obiectului său de activitate.

(2) In structura Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti se preiau şi vor funcţiona ca sucursale teritoriale şi sedii secundare pentru cercetare zonală, fără personalitate juridică:

a) Sucursala Moldova, cu sediul în municipiul laşi, Str. Sărăriei nr. 14, judeţul laşi, preluată de la Societatea Comercială „ISPIF" - S.A.;

b)   Sucursala Transilvania, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, Str. Sobarilor nr. 36A, judeţul Cluj, preluată de la „ISPIF" - S.A.;

c)   Sucursala Banat, cu sediul în municipiul Timişoara, Aleea Ghirodei nr. 32, judeţul Timiş, preluată de la „ISPIF" - S.A.;

d)   Centrul Român pentru Utilizarea Teledetecţiei în Agricultură, cu sediul în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, preluat de la „ISPIF" - S.A.;

e)  Baza de Cercetare-Dezvoltare Băneasa, cu sediul în comuna Băneasa, judeţul Giurgiu, preluată de la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, care va funcţiona ca sucursală;

f)    sedii secundare pentru cercetare zonală din localităţile: Craiova, aleea II Bechet nr. 2, judeţul Dolj; Zalău, str. Corneliu Coposu nr. 77, judeţul Sălaj, şi Valea Crişului, comuna Valea Crişului, judeţul Covasna, care se preiau de la „ISPIF" - S.A.

Art. 5. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti are ca obiect principal de activitate cercetarea-dezvoltarea din domeniile îmbunătăţirilor funciare, dezvoltării rurale şi protecţiei mediului în agricultură.

Art. 6. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti va prelua toate drepturile şi obligaţiile „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi cele aferente sectorului de cercetare-dezvoltare la nivel naţional al Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, precum şi drepturile şi obligaţiile privind acreditările, autorizaţiile şi avizele obţinute de aceste unităţi, până la expirarea termenului pentru care au fost acordate, fără alte taxe şi documentaţii suplimentare.

Art. 7. - Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, la propunerea consiliului de administraţie, cu avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti".

Art. 8. - (1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, prevăzut în anexele nr. 2 şi 3, stabilit pe baza datelor din situaţiile financiare anuale ale Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi ale Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, încheiate la data de 30 iunie 2005, este de 8.386 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 3.677 mii lei şi active circulante 4.709 mii lei.

(2) Patrimoniul imobiliar al Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri  Funciare „ISPIF" -  S.A. Bucureşti, prevăzut la pct. 1 din anexa nr. 2, constând în terenuri şi construcţii, pe baza căruia s-a constituit capitalul social prevăzut la art. 1 alin. (1), este liber de sarcini şi nu sunt constituite ipoteci pe acesta, trece din proprietatea Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti în domeniul public sau privat al statului, după caz, şi se transmite în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.

(3)   Bunurile proprii prevăzute la pct. 3 din anexa nr. 2 trec din proprietatea Institutului de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti în proprietatea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti.

(4)   Patrimoniul imobiliar prevăzut la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 3, aferent activităţii de cercetare-dezvoltare la nivel naţional, preluat de la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, aparţinând domeniului public, se transmite în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.

(5)   Inventarul patrimoniului imobiliar şi regimul juridic al bunurilor acestuia care se preiau de la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, sunt prevăzute la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 3.

(6)   Bunurile proprii prevăzute la pct. 3 din anexa nr. 3 trec din proprietatea Institutului de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, în proprietatea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti.

(7)   Suprafeţele de teren proprietate publică a statului, prevăzute în anexa nr. 4, trec din administrarea Agenţiei Domeniilor Statului în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, sub rezerva aplicării pct. 2 din titlul V al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.

(8)  In toate cazurile, predarea-preluarea elementelor de patrimoniu se face pe bază de protocol semnat de părţile interesate, conform inventarului şi balanţei de verificare ce se vor întocmi în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 9. - Administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F.   -   „ISPIF"   Bucureşti   este   prevăzută   în regulamentul de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 1.

Art. 10. - (1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, care se preia de la Institutul de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti şi de la Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu, îşi păstrează salariile şi celelalte drepturi avute la data transferului până la negocierea contractului colectiv de muncă.

(2)   Noul contract colectiv de muncă va fi înregistrat la Direcţia pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială a Municipiului Bucureşti, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(3)   Salarizarea personalului se face în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

(4)   In anii în care Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti beneficiază de fonduri alocate direct de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, se aplică salarizarea personalului din sectorul bugetar.

Art. 11. - (1) Finanţarea activităţilor economice şi de cercetare-dezvoltare desfăşurate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti se realizează din surse proprii şi alte surse constituite potrivit legislaţiei în vigoare.

(2)   Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti poate beneficia de fonduri alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii, în condiţiile prevăzute de lege.

(3)   Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti poate beneficia de fonduri provenite din cooperări internaţionale şi din alte surse, precum şi din donaţii şi sponsorizări, conform reglementărilor legale.

Art. 12. - Acţionarii, persoane fizice, la Institutul de Studii şi Proiectare pentru Imbunătăţiri Funciare „ISPIF" - S.A. Bucureşti vor fi despăgubiţi la valoarea de cumpărare a acţiunilor, actualizată cu rata inflaţiei, în termen de un an de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, din sursele proprii ale Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti.

Art. 13. - In anexa nr. 4 „Unităţile care funcţionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale" la Hotărârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, publicată în Monitorul Oficial al  României,  Partea I,  nr. 211  din  14 martie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce o nouă liniuţă cu următorul cuprins: „- Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - «ISPIF» Bucureşti (sursa de finanţare - venituri proprii)".

Art. 14. - In termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri conducerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti va elabora un raport cu privire la activitatea acestuia în prezent şi perspectivele de dezvoltare în contextul integrării europene şi al modificărilor legislative în domeniu, raport pe care îl va supune aprobării Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale împreună cu eventuale propuneri de restructurare a activităţii pe criterii de eficienţă.

Art. 15. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă poziţia 49 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 292/1991 privind înfiinţarea de societăţi comerciale pe acţiuni în domeniul îmbunătăţirilor funciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 16 mai 1991, cu modificările şi completările ulterioare, şi punctul 2672 din Lista societăţilor comerciale, clasificate pe domenii de activitate, incluse în Programul-ofertă de privatizare pentru anul 1998, prevăzută la pct. 11 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 202/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 şi 149 bis din 14 aprilie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Art. 16. - Contractul de concesionare încheiat între Agenţia Domeniilor Statului şi Institutul de Cercetare şi Inginerie Tehnologică pentru Irigaţii şi Drenaje, Băneasa - Giurgiu cu privire la suprafaţele de teren din domeniul public al statului care se preiau în administrare de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, conform pct. 1 din anexa nr. 4, se modifică în mod corespunzător după definitivarea procesului de predare a terenurilor care nu sunt destinate strict cercetării şi care sunt solicitate în procesul de retrocedare a proprietăţilor funciare, conform art. I pct. 14 din titlul VI al Legii nr. 247/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 17. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Flutur

Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului,

Răzvan Orăşanu

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

p. Ministrul administraţiei şi internelor,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,

Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Imbunătăţiri Funciare - I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română care funcţionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi, din punct de vedere ştiinţific, în coordonarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi îşi desfăşoară activitatea pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în regim economic.

Art. 2. - (1) Institutul naţional se înfiinţează în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul îmbunătăţirilor funciare.

(2) Institutul naţional contribuie, în principal, la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului îmbunătăţirilor funciare şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi inovare.

CAPITOLUL II

Obiectul de activitate

Art. 3. - Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde în principal:

A. Activităţi de cercetare-dezvoltare - cod CAEN 73; 7310 - Cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale

a) In cadrul Planului naţional pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, institutul naţional efectuează cercetări fundamentale şi aplicative de interes public şi naţional privind:

1.   elaborarea de cercetări, studii şi documentaţii specifice în domeniul îmbunătăţirilor funciare;

2.   caracterizarea complexă şi cuantificarea/măsurarea resurselor naturale (climatice, de apă şi sol) ale terenurilor ce necesită lucrări de îmbunătăţiri funciare;

3.  efectuarea de cercetări şi studii în teren şi laborator: topografice -fotogrammetrice, aerofotogrammetrice, pedologice, pedoameliorative, geologice şi geotehnice, hidrogeologice, hidrologice şi întocmirea de hărţi la diferite scări, în funcţie de complexitatea specifică amenajărilor;

4.   efectuarea de cercetări şi studii de teledetecţie privind sistemele informaţionale geografice (GIS), procesarea de imagini şi cartografierea fotogrammetrică şi satelitară, statistica agricolă, asistenţa tehnică, auditul tehnic de specialitate, documentare, instruire, organizarea de manifestări tehnico-ştiinţifice specifice;

5.   efectuarea de cercetări în poligoane şi câmpuri experimentale privind determinarea bilanţului apei în sol şi stabilirea consumului şi necesarului de apă al plantelor, pe microzone şi zone pedoclimatice, stabilirea măsurilor şi soluţiilor de prevenire sau eliminare a excesului de umiditate la nivel de „parcelă" de amenajare, în amplasamente caracteristice, stabilirea măsurilor şi soluţiilor de conservare, prevenire şi combatere a degradării solului;

6.   efectuarea de cercetări privind stadiul actual al fondului funciar din amenajările de îmbunătăţiri funciare;

7.   zonarea pretabilităţii terenurilor şi cercetări privind amenajarea cu lucrări de îmbunătăţiri funciare (irigaţii, desecări-drenaje, combaterea eroziunii solului şi alte lucrări) a terenurilor degradate şi promovarea unor soluţii integrate

de ameliorare; executarea de cercetări şi studii de organizare a teritoriului şi agroeconomice pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare;

8.   executarea de cercetări şi studii privind zonarea hidroameliorativă şi hidromodulară a terenurilor cu lucrări de îmbunătăţiri funciare;

9.  executarea de cercetări şi studii privind oportunitatea introducerii lucrărilor de îmbunătăţiri funciare în zone ce necesită lucrări, inclusiv în zona montană;

10.   fundamentarea ştiinţifică şi tehnico-economică a măsurilor de restructurare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente (irigaţii, desecări, combaterea eroziunii solului şi altele asemenea);

11.   evaluarea impactului exercitat de lucrările de îmbunătăţiri funciare asupra condiţiilor de mediu (sol, apă, microrelief şi socioeconomic), pe baza unor cercetări specifice;

12.   evaluarea potenţialului terenurilor agricole pentru producţii în regim amenajat şi neamenajat;

13.   efectuarea de cercetări şi studii privind protecţia mediului în agricultură, în special cele referitoare la biodiversitate, zone umede şi ecologizarea terenurilor din incintele îndiguite;

14.  elaborarea de studii de prefezabilitate şi fezabilitate pentru terenurile pretabile şi oportune tehnic şi economic pentru lucrări de îmbunătăţiri funciare;

15.   studiul viabilităţii amenajărilor de îmbunătăţiri funciare din punct de vedere tehnic, economic, social şi ecologic;

16.   efectuarea de cercetări şi studii pentru evaluarea modului de utilizare a terenurilor şi elaborarea de criterii necesare unor eventuale restructurări a folosinţei terenurilor din zonele umede şi degradate;

17.   efectuarea de cercetări şi studii necesare adaptării amenajărilor de îmbunătăţiri funciare la noile forme de proprietate şi de exploatare a terenurilor;

18.    elaborarea de tehnici şi tehnologii pentru reabilitarea, modernizarea, ecologizarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare şi realizarea de noi amenajări;

19.   evidenţierea tehnicilor, metodelor şi procedeelor eficiente ecologic şi economic pentru reconstrucţia, protecţia şi utilizarea durabilă a terenurilor agricole;

20.   elaborarea şi promovarea unor concepţii de amenajare complexă a terenurilor din cadrul perimetrelor hidroameliorative;

21.   executarea de cercetări şi studii privind adaptarea funcţionării sistemelor de irigaţii la noua structură de proprietate;

22.  realizarea unor module reprezentative pentru diferite zone pedoclimatice şi socioeconomice în vederea obţinerii de date pentru validarea soluţiilor de amenajare;

23.  adaptarea lucrărilor agropedoameliorative la condiţiile specifice amenajărilor de îmbunătăţiri funciare în vederea

conservării şi sporirii capacităţii de producţie a terenurilor cu lucrări;

24.  elaborarea unor tehnici şi tehnologii pentru refacerea ecologică a terenurilor degradate, slab productive (nisipuri, terenuri sărăturate, terenuri acide şi altele asemenea), inclusiv prin activităţi antropice;

25.   monitorizarea efectelor induse de fenomenele de secetă şi inundaţii, alunecări şi prăbuşiri de terenuri etc;

26.   fundamentarea măsurilor şi lucrărilor necesare valorificării integrale şi exploatării durabile a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;

27.   elaborarea de studii necesare echipării optime în contextul protecţiei mediului în sistemele de irigaţii;

28.   efectuarea de cercetări pentru irigarea terenurilor desecate-drenate în vederea reducerii consumului de apă şi energie şi a protecţiei solului;

29.   optimizarea regimului de irigare în funcţie de cerinţele plantelor în condiţii de stres hidric;

30.   valorificarea resurselor locale de apă, inclusiv a apelor uzate;

31.   promovarea şi dezvoltarea unor sisteme şi metode agrofitotehnice specifice, în condiţiile amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;

32.   optimizarea tehnologiilor de udare corelate cu tehnologiile agrofitotehnice;

33.  proiectarea de sisteme informatice geografice pentru managementul durabil al resurselor de sol, apă şi mediu din amenajările de îmbunătăţiri funciare;

34.  acordarea de asistenţă tehnică şi consultanţă pentru monitorizarea activităţii de exploatare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;

35.  efectuarea de cercetări şi studii privind realizarea de echipamente şi instalaţii specifice lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;

36.    diversificarea echipamentelor de irigare prin aspersiune corelate cu cerinţele de protecţia mediului, în condiţii impuse de proprietatea privată asupra pământului;

37.   realizarea de echipamente necesare irigării pe brazdă;

38.   realizarea de echipamente diversificate necesare irigării localizate;

39.   realizarea de echipamente adaptate irigării cu ape uzate;

40.  realizarea unor agregate de pompare în corelare cu parametrii hidraulici ai instalaţiilor de udare;

41.  elaborarea tehnicilor de echipare a amenajărilor de irigaţii în contextul realizării unor echilibre ecologice durabile;

42.   măsurarea şi contorizarea apei din amenajările de irigaţii, desecare-drenaj şi combaterea eroziunii solului;

43.   proiectarea de sisteme de protecţie a reţelelor de conducte îngropate;

44.  testarea şi omologarea echipamentelor şi instalaţiilor specifice din producţia internă;

45.   testarea şi avizarea echipamentelor şi instalaţiilor specifice provenite din import.

b) Alte activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:

1.  cercetarea şi ingineria tehnologică în amenajările de îmbunătăţiri funciare şi protecţia mediului în agricultură;

2.   efectuarea de cercetări şi elaborarea de studii necesare promovării perimetrelor de ameliorare în zonele puternic afectate de procese de degradare;

3.   efectuarea de cercetări şi elaborarea de studii necesare înfiinţării unor rezervaţii naturale pentru conservarea şi protecţia biodiversităţii;

4.  stabilirea unor sisteme de ameliorare şi conservarea mediului şi a apei cu costuri reduse adaptate la resurse limitate;

5.  efectuarea de studii de impact şi bilanţ de mediu în interiorul şi în afara amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;

6.  elaborarea de norme, normative, reglementări tehnice, standarde, instrucţiuni şi metodologii necesare efectuării de cercetări, studii şi elaborarea de proiecte pentru execuţia şi exploatarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;

7.   elaborarea de norme de conţinut pentru studiile pedologice, hidrologice, litologice, geologice, geotehnice, hidrogeologice, de teledetecţie şi altele asemenea;

8.  elaborarea de norme şi normative pentru elaborarea proiectelor de execuţie şi exploatarea diferitelor lucrări de îmbunătăţiri funciare;

9.  elaborarea de standarde privind calitatea apei pentru diverse utilizări;

10.   întocmirea de metodologii şi instrucţiuni pentru clasificarea terenurilor pretabile la lucrări de îmbunătăţiri funciare;

11.  elaborarea de studii, reglementări şi acorduri tehnice în vederea integrării în legislaţia europeană.

B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale:

1.  cod CAEN 0111 - Cultivarea cerealelor, porumbului şi a altor plante n.c.a.;

2.    cod CAEN 0112 - Cultivarea legumelor, a specialităţilor horticole şi a produselor de seră;

3.   cod CAEN 0141 - Activităţi de servicii anexe agriculturii; grădinărit peisagistic (arhitectură peisageră);

4.    cod CAEN 4511 - Demolarea construcţiilor, terasamente şi organizare de şantiere;

5.  cod CAEN 4512 - Lucrări de foraj şi sondaj pentru construcţii;

6.  cod CAEN 4524 - Construcţii hidrotehnice;

7.    cod CAEN 4525 - Alte lucrări speciale de construcţii;

8.  cod CAEN 5121 - Comerţ cu ridicata al cerealelor, seminţelor şi furajelor;

9.  cod CAEN 5122 - Comerţ cu ridicata al florilor şi al plantelor;

10.  cod CAEN 5131 - Comerţ cu ridicata al fructelor şi legumelor;

11.   cod CAEN 5221 - Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor proaspete;

12.  cod CAEN 5551  - Cantine;

13.  cod CAEN 6312 - Depozitări;

14.   cod CAEN 7020 - Inchirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate;

15.    cod CAEN 7131 - Inchirierea maşinilor şi echipamentelor agricole;

16.   cod CAEN 7230 - Prelucrarea informatică a datelor;

17.   cod CAEN 7240 - Activităţi legate de bazele de date;

18.   cod CAEN 7260 - Alte activităţi legate de informatică;

19.  cod CAEN 7413 - Activităţi de studiere a pieţei şi de sondaj;

20.  cod CAEN 7414 - Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management;

21.  cod CAEN 7420 - Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea;

22.   cod CAEN 7430 - Activităţi de testări şi analize tehnice;

23.  cod CAEN 7481  - Activităţi fotografice.

Art. 4. - In cadrul obiectului său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe cu aprobarea organului colaborator.

CAPITOLUL III

Patrimoniul

Art. 5. - (1) Institutul naţional are un patrimoniu în valoare de 8.386 mii lei, constituit conform situaţiilor financiare anuale la 30 iunie 2005.

(2)   Institutul naţional administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunurile proprietate publică şi privată a statului, precum şi alte bunuri proprii dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică aflate în administrarea institutului naţional, precum şi cele dobândite din fonduri publice se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.

(3)  Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură. Administrarea şi înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, potrivit prevederilor legale în domeniul contabilităţii, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, şi Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, precum şi conform reglementărilor contabile aplicabile.

(4)   In exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul propriu şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.

(5)     Realizarea unor servicii sau activităţi de microproducţie se poate face prin asocierea în participaţiune numai în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

(6)   Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL IV

Structura organizatorică şi funcţională

Art. 6. - (1) Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti", la propunerea consiliului de administraţie, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de înfiinţare a institutului naţional şi cuprinde în mod obligatoriu: un compartiment juridic, un compartiment de marketing, un compartiment financiar-contabil, un compartiment de audit şi control financiar, un compartiment de diseminare a informaţiilor, relaţii publice şi mass-media.

(2)   Institutul naţional poate avea în structură subunităţi ori filiale cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate, care se înfiinţează prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la care evidenţa contabilă se conduce şi se organizează conform Legii nr. 82/1991, republicată.

(3)   In funcţie de specificul activităţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate, care nu modifică structura generală aprobată.

Art. 7. - Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.

Art. 8. - Conducătorii subunităţilor şi filialelor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.

CAPITOLUL V

Organele de conducere

Art. 9. - (1) Conducerea institutului naţional este asigurată de:

a)  consiliul de administraţie;

b)  comitetul de direcţie;

c)  directorul general.

(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

Consiliul de administraţie

Art. 10. - (1) Consiliul de administraţie al institutului naţional este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministerului coordonator, pentru un mandat de maximum 4 ani, care poate fi reînnoit o singură dată, potrivit prevederilor legale în vigoare.

(2)   Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:

a)  directorul general al institutului naţional, care este şi preşedintele consiliului de administraţie;

b)  preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;

c)  un reprezentant al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;

d)  un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;

e)   un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;

f)   un reprezentant al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti";

g)   un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

(3)   In cazul reprezentanţilor prevăzuţi la lit. c)-g), numirea se face la propunerea autorităţilor de la care provin.

(4)   Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri grave sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.

Art. 11. - (1) Membrii consiliului de administraţie:

a)   îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate;

b)   sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie lunară, stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional;

c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.

(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp administratori sau asociaţi la alţi operatori economici cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe.

Art. 12. - Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de funcţionare adoptat prin votul majorităţii absolute a membrilor săi. Acesta adoptă decizii în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

Art. 13. - (1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte şi, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri din consiliul de administraţie.

(2)  Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

(3)   Vicepreşedintele este numit potrivit regulamentului propriu de funcţionare a consiliului de administraţie.

Art. 14. - (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramată în cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.

(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar cu votul a nu mai puţin de 4 membri.

Art. 15. - La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

Art. 16. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform legislaţiei în vigoare.

Art. 17. - (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce   le   revin   şi   răspund   solidar   pentru   gestionarea patrimoniului institutului naţional.

(2)  Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund, dacă opinia lor separată s-a consemnat expres în registrul de procese-verbale ale şedinţelor consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator.

(3)   Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 11 alin. (1) lit. c) şi alin. (2) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.

Art. 18. - Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:

a)   avizează modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi şi filiale din structura acestuia;

b)  aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de cercetare-dezvoltare ale institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate, cu avizul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti";

c)  analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli care se depune la Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în vederea aprobării conform legislaţiei în vigoare;

d)  analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;

e)   analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea institutului naţional şi aprobă măsurile necesare pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;

f)   analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit legii, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;

g)   propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;

h) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, în condiţiile legii;

i) fundamentează şi prezintă Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale propunerile de asigurare a fondurilor, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului naţional;

j) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 34;

k) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;

I) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;

m) aprobă criteriile şi componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul institutului naţional;

n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

Art. 19. - In primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

Art. 20. - Secretariatul consiliului de administraţie se asigură de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

Comitetul de direcţie

Art. 21. - (1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional.

(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.

Art. 22. - (1) Comitetul de direcţie are următoarele atribuţii principale:

a)   repartizează sarcinile profesionale şi economico-financiare pe colective, asigurând realizarea activităţii;

b)   organizează activitatea institutului naţional, asigură baza materială din ţară şi din import în limita resurselor financiare, precum şi contractarea şi valorificarea produselor şi serviciilor;

c)   stabileşte răspunderile şi competenţele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea;

d)   aplică măsurile stabilite de consiliul de administraţie pentru paza bunurilor, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectiv pentru păstrarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi ierarhic-administrative;

e)   stabileşte împuterniciri de reprezentare a unităţii pentru fiecare dintre membrii comitetului de direcţie;

f)    exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.

(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:

a)   strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;

b)  programul anual de cercetare-dezvoltare;

c)  bugetul de venituri şi cheltuieli;

d)  programul de investiţii;

e)  sistemul de asigurare a calităţii;

f)  alte obligaţii.

Art. 23. - Comitetul de direcţie se întruneşte cel puţin o dată pe săptămână şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun, la convocarea directorului general sau, după caz, a înlocuitorului acestuia.

Art. 24. - (1) La nivelul subunităţilor şi filialelor din institutul naţional se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunităţii respective.

(2) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.

Directorul general

Art. 25. - (1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform Hotărârii Guvernului nr. 91/2003 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o altă perioadă de 4 ani.

(2)   Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.

(3)  Directorul general este selectat dintre specialiştii din domeniul îmbunătăţirilor funciare, cu o experienţă de cel puţin 10 ani în domeniu, studii manageriale, inginerii proiectanţi sau cercetătorii cu cel puţin gradul II de încadrare.

Art. 26. - Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

a)   reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice şi/sau juridice din ţară şi din străinătate;

b)  stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu aprobarea consiliului de administraţie;

c)   propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;

d)   numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;

e)   angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;

f)   asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului din institutul naţional, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;

g)   răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;

h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor institutului naţional, prin compartimentele proprii specializate;

i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;

i) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;

k) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie;

I) este ordonator de credite, în condiţiile prevăzute de lege, pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi prin Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Consiliul ştiinţific

Art. 27. - (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele direcţii ştiinţifice din cadrul institutului naţional.

(2)   Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe o perioadă de 4 ani prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional.

(3)  Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.

(4)   Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.

Art. 28. - Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:

a)   participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;

b)  analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;

c)   propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;

d)  avizează hotărârile care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;

e)  propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;

f)      organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;

g)    avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;

h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.

CAPITOLUL VI

Relaţii financiare

Art. 29. - (1) Finanţarea activităţilor economice şi de cercetare-dezvoltare desfăşurate de institutul naţional se realizează, potrivit prevederilor legale, din surse proprii.

(2)   Institutul naţional poate beneficia de fonduri alocate din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru programe de cercetare, conform prevederilor legale.

(3)    Institutul naţional poate beneficia de fonduri provenite din cooperări internaţionale şi din alte surse, precum şi din donaţii şi sponsorizări, conform prevederilor legale.

Art. 30. - (1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.

(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii.

Art. 31. - (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.

(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

Art. 32. - Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.

Art. 33. - (1) Salariiile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii.

(2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, potrivit reglementărilor legale în vigoare.

Art. 34. - Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.

Art. 35. - (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii, din credite bancare, precum şi din surse bugetare, în limita alocaţiilor prevăzute, prin Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, potrivit reglementărilor legale în vigoare.

(2)   Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) se adjudecă potrivit legii.

(3)   Contractarea de credite peste plafon se efectuează cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 36. - (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România şi prin Trezoreria Statului.

(2)   Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.

(3)  Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.

Art. 37. - Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu, controlul financiar de gestiune şi compartimentul de audit intern, potrivit legii.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 38. - Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, se supun spre soluţionare instanţelor judecătoreşti române de drept comun.

Art. 39. - Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare al institutului naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc înt-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

ANEXA Nr. 2*)

1. BUNURILE IMOBILE AFLATE ÎN PROPRIETATEA "ISPIF"- S.A. CARE TREC IN ADMINISTRAREA INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI ŞI ÎN DOMENIUL PUBLIC AL STATULUI

Grupa 8 (Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului)

Nr. Inv.

Cod

de

clasificare

Denumire

Date de identificare

Anul

dabăndirii

(dării în

folosinţă)

Valoare de

inventar

(în lei noi)

Situaţia juridică

Situaţia juridica actuală

Concesiune / dat cu

titlu gratuit

Tip bun

Descriere

tehnică (pe

scurt)

Vecinătăţi (după caz pe scurt)

Adresa

Baza legală

In administrare

10467

6.4.

Teren 5429 mp

Teren neprod.

-

Corn. Valea

Crişului, jud.

Covasna

1995

94666

Certificat

atestare

M070046/

7.04.1995

In administrare

-

Imobil

10463

6.4.

Teren 6656 mp

Teren neprod.

N-Opriţă Marcel

S-Bălăşanu Ilie

V-Str.Bechetului

E-Str. Bucura

Mun.Craiova,

Str.Aleea

Bechetului,

nr.2, jud.Dolj

1995

124659

Certificat

atestare

M070045/

7.04.1995

In administrare

-

Imobil

10461

6.4.

Teren 2721,28 mp

Teren neprod.

-

Mun. Iaşi, Str. Sărăriei, nr. 14, jud. Iaşi

1995

83479

Certificat

atestare

M070042/9.

02.1995

In administrare

-

Imobil

10465

6.4.

Teren 1501 mp

Teren neprod.

N -ISPIF S- Vasile Marian E- ISPIF+Ţurcan V- Nedelciu E + Stoica Elisabeta

Mun.

Bucureşti, Str.

Teascului nr.

59, sector 4

1995

4411

Contract vânzare-

cumpărare 13674/

5.07.1995

In administrare

-

Imobil

10466

6.4.

Teren 4581 mp

Teren neprod.

3515mp N- U.M.;S- Ţurcan V- Stoica E+Grup Şc; E- Nedelciu E

1066 mp

N- U.M.; V- Grup

Şc; S- Stoica E

E- Gheorghe

C+ISPIF

Mun.

Bucureşti, Str.

Ulieşti,

sector 4

1995

10419

4724 mp Ctr. vânzare -cumpărare

5446/

21.03.1995;

1209 mp:

1066-ctr.

schimb

16083/

7.08.1995

In administrare

          -

   Imobil

10462

6.4.

Teren 17099 mp

Teren neprod.

N-Str. Mărţişor

S-Sos. Olteniţei

V-SNIF Bucureşti

E-Str. Daracului

Mun.

Bucureşti

Sos. Olteniţei

nr. 35-37,

sector 4

1995

540942

Certificat

atestare

M070043/

9.02.1995

In administrare

         -

    Imobil

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

Grupa 8 (Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului)

Nr. Inv.

Cod

de

clasifi-care

Denumire

Date de identificare

Anul

dabândirii

(dării in

folosinţă)

Valoare de

inventar

(în lei noi)

Situaţia juridică

Situaţia juridică actuală

Concesiune / dat cu

titlu gratuit

Tip bun

Descriere

tehnică (pe

scurt)

Vecinătăţi (după caz pe scurt)

Adresa

Baza legală

In administrare

10003

1.5.1

Clădire centrală

Laboratoare

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, Mun.

BUCUREŞTI

1968

318043

Investiţie

In administrare

-

Imobil

10405

1.5.1

Clădire P+10

Birouri

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, Mun.

BUCUREŞTI

1980

716615

Investiţie

In administrare

-

Imobil

10468

1.5.1

Clădire P+2

Birouri

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, Mun.

BUCUREŞTI

1995

25813

Investiţie

In

administrare

-

Imobil

10184

1.5.1

Clădire P+1

Birouri

-

Şos. Olteniţei nr. 35-37, sector

4, Mun. BUCUREŞTI

1969

131394

Investiţie

In

administrare

-

Imobil

10469

1.5.1

Clădire

Birouri

-

Mun. Zalău, Str. Republicii nr.

77, jud. Sălaj

1994

79866

Convenţie 01.11.1994

In administrare

-

Imobil

20006

1.8.1

Foraj apă

-

-

Şos. Olteniţei nr. 35-37, sector

4, Mun. BUCUREŞTI

1996

54703

Investiţie

In administrare

-

Imobil

10426

1.5.12

Baracă lemn

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, Mun.

BUCUREŞTI

1978

2985

Investiţie

In administrare

-

Imobil

10427

1.5.12

Baracă lemn

-

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, M Mun. BUCUREŞTI

1978

3188

Investiţie

In administrare

Imobil

10428

1.5.12

Baracă lemn

-

-

Şos. Olteniţei

nr. 35-37, sector

4, Mun.

BUCUREŞTI

1978

2231

Investiţie

In administrare

-

Imobil

TOTAL GR. 8

2193414

DIN CARE SE SCADE AMORTISMENTUL

264186

TOTAL GENERAL GR. 8

1929228

2. BUNURI AFLATE ÎN PROPRIETATEA "ISPIF"    S.A. BUCUREŞTI, CARE SUNT PRELUATE DE INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI

NU ESTE CAZUL

3. BUNURI PROPRII ALE "ISPIF" - S.A. BUCUREŞTI CARE SE PREIAU DE CĂTRE INCDIF ŞI CARE DEVIN BUNURI

PROPRII ALE ACESTUIA

Nr. crt.

Grupa

DENUMIREA

Valoarea de

inventar

(mii lei noi)

Situaţia juridică

1.

20

Imobilizări necorporale

198

In proprietate

2.

21

Imobilizări corporale, total din care:

4928

In proprietate

2.1.

Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare

126

In proprietate

2.2.

Mijloace de transport

121

In proprietate

2.3.

Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protectie a valorilor umane şi materiale, imobilizări finanicare şi alte mijloace circulante

4681

In proprietate

T O T A L (1 + 2)

5126

ANEXA Nr. 3*)

1. BUNURILE IMOBILE AFLATE ÎN DOMENIUL PUBLIC AL STATULUI   ŞI ÎN ADMINISTRAREA ICITID BANEASA-GIURGIU,  CARE TREC IN ADMINISTRAREA INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI

Nr.de identifi­care M.F.P.

Denumirea

bunului

Tipul bunului

Descrierea

tehnica

Adresa

Valoarea

de inventar

-  mii lei -

Baza legala

Situaţia Juridica

1Cc

115829

Pavilion cercetare

Imobil

9 lab.+3 et.

S=1403.38 m2

Nr.cadastru:

T75-CC840

Com.

Baneasa

Jud. Giurgiu

193

DCS

333/1977 L290/2002

In administrare

115837

Bloc locuinţe

Imobil

32 ap.fam.

S=596.26 m2

Nr.cadastru:

T75-CC840

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

104

DCS

333/1977 L290/2002

In administrare

2Cc

115741

Magazie materiale + anexa

Imobil

S=1234 m2

Nr.cadastru:

T75-CC840

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

4

DCS

333/1977 L290/2002

In administrare

3Cc

115821

Hala laborator (încercări hidraulice)

Imobil

S=1192.02 m

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

160

DCS 333/1977 1290/2002

In administrare

3Cc

115781

Staţie condiţionat seminţe

Imobil

S=2491.34m'

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

280

DCS 333/1977 L290/2002

In administrare

115855

Clădire grup social

Imobil

Lunca Dunării

Sediu F.4-262 m2 Nr.cadastru: T62-PA269

Com.

Baneasa

JudGiurgiu

1

DCS 333/1977 L290/2002

In administrare

Nr. de Identificare M.F.P.

Denumirea bunului

Tipul bunului

Descrierea tehnica

Adresa

Valoarea

de inventar

-mii lei-

Baza legala

Situaţia juridica

115744

Clădire SPP3

Imobil Lunca Dunării

S=126 mp - Lunca Dunării

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

2

DCS 333/1977 L290/2002

In administrare

121295

Sistem    irigaţii    cu conducte îngropate si construcţiile hidrotehnice aferente

Imobil

Supraf.deservita = 325,080 ha

Com.

Baneasa

Jud.Giurgiu

6

DCS 333/1977 L290/2002

In administrare

TOTAL

750

RECAPITULATIE:

Suprafaţa construita:                                                       1,4860 ha

Suprafaţa aferenta (include suprafaţa construita)              2,6310 ha

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

2.  BUNURI AFLATE ÎN PROPRIETATEA ICITID BANEASA-GIURGIU, CARE SUNT PRELUATE DE INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI

NU ESTE CAZUL

3.  BUNURI   PROPRII   ALE   ICITID BANEASA - GIURGIU, CARE    SE   PREIAU DE   CĂTRE   INCDIF - "ISPIF" BUCUREŞTI ŞI CARE DEVIN BUNURI PROPRII ALE ACESTUIA

Nr. crt.

Grupa

Denumire

Valoarea de

inventar

(lei)

Situaţia juridica

1

1

Construcţii si amenajări

214997

in proprietate

2

2

Echipamente tehnologice

66092

In proprietate

3

3

Aparate si instalaţii de măsura si control

249365

In proprietate

4

4

Mijloace de transport

20124

In proprietate

5

6

Mobilier, aparatura de birotica si alte active corporale

2285

In proprietate

6

Obiecte de inventar in folosinţa

28035

In proprietate

TOTAL

580898

ANEXA Nr. 4*)

SUPRAFEŢELE DE TEREN PROPRIETATE PUBLICĂ A STATULUI CARE TREC DIN ADMINISTRAREA AGENŢIEI DOMENIILOR STATULUI ÎN ADMINISTRAREA I.N.C.D.I.F. - „ISPIF" BUCUREŞTI

Nr crt.

Nr. de identificare M.F.P.

Suprafaţa totală (ha)

Adresa

Date cadastrale

Valoare de inventar

1 Cc

115876

0,968

Corn. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

T75-CC840

-

2 Cc

115876

0,289

Corn. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

T75-CC840

115876

0,052

Corn. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

T75-Cc840

3 Cc

115876

0,209

Corn. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

T75-CC840

3 Cc

115876

0,007

Com. Băneasa

Giurgiu Jud. Giurgiu

T75-Cc840

3 Cc

115876

0,256

Com. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

T75-Cc840

3 Cc

115876

0,110

Com. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giuraiu

T62-PA269

3 Cc

115876

0,680

Com. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

115876

325.08 ha

Com. Băneasa

Giurgiu

Jud. Giurgiu

S= 12,970 ha

(tarasa) si Lunca

Dunării

*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 944/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 944 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 944/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu