Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

PROTOCOL Nr

PROTOCOL   Nr. 0 din 28 ianuarie 2003

la Conventia Consiliului Europei privind criminalitatea informatica, referitor la incriminarea actelor de natura rasista si xenofoba savarsite prin intermediul sistemelor informatice*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 278 din 28 aprilie 2009



Statele membre ale Consiliului Europei şi celelalte state participante la Convenţia Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, deschisă spre semnare la Budapesta la data de 23 noiembrie 2001, semnatare ale prezentului protocol,

luând în considerare că scopul Consiliului Europei este acela de a realiza o uniune mai strânsă între membrii săi,

amintind că toate fiinţele umane sunt născute libere şi egale în demnitate şi în drepturi,

subliniind necesitatea garantării unei aplicări exhaustive şi eficiente a tuturor drepturilor omului, fără diferenţiere sau discriminare, astfel cum sunt stipulate în instrumentele europene şi în alte instrumente internaţionale,

convinse că faptele de natură rasistă şi xenofobă constituie o violare a drepturilor omului şi o ameninţare pentru statul de drept şi stabilitatea democratică,

considerând că dreptul intern şi dreptul internaţional necesită reglementarea unor răspunsuri legale adecvate la propaganda de natură rasistă şi xenofobă săvârşită prin intermediul sistemelor informatice,

conştiente că propaganda acestor fapte este deseori incriminată de legislaţiile naţionale,

având în vedere Convenţia privind criminalitatea informatică, care prevede mijloace flexibile şi moderne de cooperare internaţională, şi fiind convinse de necesitatea de a armoniza dispoziţiile de drept substanţial privind lupta împotriva propagandei rasiste şi xenofobe,

conştiente că sistemele informatice oferă un mijloc fără precedent de facilitare a libertăţii de exprimare şi de comunicare în lumea întreagă,

recunoscând faptul că libertatea de exprimare constituie unul dintre principiile fundamentale ale unei societăţi democratice şi că aceasta constituie una dintre condiţiile esenţiale ale progresului şi dezvoltării fiecărei fiinţe umane,

preocupate totodată de riscul ca aceste sisteme informatice să fie utilizate cu rea-credinţă sau într-o manieră abuzivă în scopul difuzării unei propagande rasiste şi xenofobe,

convinse de necesitatea asigurării unui bun echilibru între libertatea de exprimare şi o luptă eficientă împotriva faptelor de natură rasistă şi xenofobă,

recunoscând că prezentul protocol nu aduce atingere principiilor stabilite în dreptul intern privind libertatea de exprimare,

ţinând cont de instrumentele juridice internaţionale adecvate în acest domeniu, în special de Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi de Protocolul nr. 12 al acesteia privind interzicerea generală a discriminării, de

convenţiile Consiliului Europei existente privind cooperarea în materie penală, în special de Convenţia privind criminalitatea informatică, Convenţia internaţională a Naţiunilor Unite asupra eliminării tuturor formelor de discriminare rasială din 21 decembrie 1965, Acţiunea comună a Uniunii Europene din 15 iulie 1996, adoptată de Consiliu în temeiul art. K.3 din Tratatul asupra Uniunii Europene, referitoare la acţiunea împotriva rasismului şi xenofobiei,

salutând recentele iniţiative pentru o mai bună înţelegere şi cooperare la nivel internaţional, în scopul luptei împotriva criminalităţii informatice şi a rasismului şi xenofobiei,

având în vedere Planul de acţiune adoptat de şefii de stat şi de guvern din cadrul Consiliului Europei cu ocazia celui de-al doilea Summit (Strasbourg, 10-11 octombrie 1997), de a identifica răspunsurile comune la dezvoltarea noilor tehnologii, care să aibă la bază standardele şi valorile Consiliului Europei,

au convenit următoarele:

*) Traducere.

CAPITOLUL I

Dispoziţii comune

ARTICOLUL 1

Scop

Scopul prezentului protocol este de a completa, pentru părţile participante la acesta, dispoziţiile Convenţiei privind criminalitatea informatică, deschisă spre semnare la Budapesta la data de 23 noiembrie 2001 (denumită în continuare Convenţia), privind incriminarea faptelor de natură rasistă şi xenofobă prin intermediul sistemelor informatice.

ARTICOLUL 2

Definiţii

1.  In sensul prezentului protocol, material rasist şi xenofob înseamnă orice material scris, orice imagine sau orice altă reprezentare de idei ori teorii, care susţine, încurajează sau incită la ură, discriminare ori violenţă împotriva oricărei persoane sau a unui grup de persoane, pe considerente de rasă, culoare, ascendenţă, naţionalitate ori origine etnică, precum şi religie, dacă este folosit ca pretext pentru oricare dintre aceşti factori.

2.  Expresiile şi termenii folosiţi în prezentul protocol sunt interpretaţi în aceeaşi manieră în care sunt interpretaţi în Convenţie.

CAPITOLUL II

Măsuri care trebuie luate la nivel naţional

ARTICOLUL 3

Distribuirea materialelor rasiste şi xenofobe prin intermediul sistemelor informatice

1.  Fiecare parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracţiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenţie şi fără drept, următoarele fapte:

- distribuirea sau alte forme de punere la dispoziţia publicului, prin intermediul unui sistem informatic, a materialelor rasiste şi xenofobe.

2.  O parte îşi poate rezerva dreptul de a nu prevedea răspunderea penală pentru faptele prevăzute la paragraful 1, atunci când materialul, aşa cum este definit la art. 2 paragraful 1, susţine, încurajează sau incită la o discriminare care nu este asociată urii ori violenţei, cu condiţia ca alte metode eficiente de răspuns să fie disponibile.

3.  Fără a prejudicia dispoziţiile paragrafului 2, o parte îşi poate rezerva dreptul de a nu aplica paragraful 1, în cazul discriminărilor pentru care aceasta nu poate prevedea, ca urmare a principiilor stabilite în ordinea sa juridică internă referitoare la libertatea de exprimare, măsurile eficiente de răspuns prevăzute la paragraful 2.

ARTICOLUL 4

Ameninţarea bazată pe o motivaţie rasistă şi xenofobă

Fiecare parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracţiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenţie şi fără drept, următoarele fapte:

- ameninţarea, prin intermediul unui sistem informatic, cu săvârşirea unei infracţiuni grave, astfel cum este definită în dreptul intern, (i) a unor persoane pentru motivul apartenenţei la un grup care se identifică prin rasă, culoare, ascendenţă, naţionalitate ori origine etnică, precum şi religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive, sau (ii) a unui grup de persoane care se distinge prin una dintre aceste caracteristici.

ARTICOLUL 5

Insulta având la bază o motivaţie rasistă şi xenofobă

1.  Fiecare parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracţiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenţie şi fără drept, următoarele fapte:

-   insultarea în public, prin intermediul unui sistem informatic, (i) a unor persoane, pe motivul apartenenţei la un grup care se identifică prin rasă, culoare, ascendenţă, naţionalitate ori origine etnică, precum şi religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive, sau (ii) a unui grup de persoane care se distinge prin una dintre aceste caracteristici.

2. O parte poate:

a) fie să solicite ca infracţiunea prevăzută la paragraful 1 să aibă ca efect expunerea la ură, dispreţ sau ridicol a persoanei ori a grupului de persoane menţionat la paragraful 1;

b) fie să îşi rezerve dreptul de a nu aplica, în totalitate sau în parte, paragraful 1.

ARTICOLUL 6

Negarea, minimalizarea grosolană, aprobarea sau justificarea genocidului ori a crimelor împotriva umanităţii

1. Fiecare parte adoptă măsurile legislative şi alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracţiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenţie şi fără drept, următoarele fapte:

-  distribuirea sau alte forme de punere la dispoziţia publicului, prin intermediul unui sistem informatic, a materialelor ce neagă, minimalizează în mod grosolan, aprobă ori justifică actele constitutive ale genocidului sau ale crimelor împotriva umanităţii, astfel cum sunt definite în dreptul internaţional şi recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra la data de 18 aprilie 1945 sau a oricărui alt tribunal internaţional înfiinţat prin instrumente internaţionale relevante şi a cărui competenţă a fost recunoscută de către acea parte. 2. O parte poate:

a) fie să solicite că negarea sau minimalizarea grosolană, prevăzute la paragraful 1, este comisă cu intenţia de a incita la ură, discriminare sau violenţă împotriva unei persoane ori a unui grup de persoane, pe considerente de rasă, culoare, ascendenţă, naţionalitate sau origine etnică ori de religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive;

b) fie să îşi rezerve dreptul de a nu aplica, în totalitate sau în parte, paragraful 1.

ARTICOLUL 7

Complicitatea

Fiecare parte adoptă măsurile legislative şi de altă natură care se dovedesc necesare pentru a incrimina ca infracţiune, potrivit dreptului intern, când este comisă în mod intenţionat şi fără drept, complicitatea la comiterea oricăreia dintre infracţiunile prevăzute de prezentul protocol, cu intenţia ca o asemenea infracţiune să fie comisă.

CAPITOLUL III

Relaţiile dintre Convenţie şi prezentul protocol

ARTICOLUL 8

Relaţiile dintre Convenţie şi prezentul protocol

1. Art. 1, 12, 13, 22, 41,44, 45 şi 46 din Convenţie se aplică, mutatis mutandis, acestui protocol.

2.  Părţile extind aria de aplicare a măsurilor definite la art. 14-21 şi 23-35 din Convenţie articolelor 2-7 din prezentul protocol.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

ARTICOLUL 9

Exprimarea consimţământului de a deveni parte

1.  Prezentul protocol este deschis spre semnare statelor semnatare ale Convenţiei, care îşi pot exprima consimţământul să devină parte prin:

a)   semnarea fără rezerve de ratificare, acceptare ori aprobare; sau

b) semnarea sub rezerva ratificării, acceptării sau aprobării, urmată de ratificare, acceptare sau aprobare.

2.  Un stat nu poate semna prezentul protocol fără rezerva ratificării, acceptării sau aprobării, nici nu poate depune un instrument de ratificare, acceptare sau aprobare decât dacă a depus sau depune simultan un instrument de ratificare, acceptare sau aprobare a Convenţiei.

3.  Instrumentele de ratificare, acceptare sau aprobare sunt înmânate secretarului general al Consiliului Europei.

ARTICOLUL 10

Intrarea în vigoare

1.  Prezentul protocol va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data la care 5 state şi-au exprimat consimţământul de a deveni parte la prezentul protocol în conformitate cu prevederile art. 9.

2. Pentru orice stat care îşi va exprima ulterior consimţământul de a deveni parte la prezentul protocol, acesta va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data semnării sale, fără rezerva ratificării, acceptării, aprobării sau depunerii instrumentului său de ratificare, acceptare sau aprobare.

ARTICOLUL 11

Aderarea

1.  După intrarea în vigoare a prezentului protocol, orice stat care a aderat la Convenţie va putea adera, de asemenea, la prezentul protocol.

2. Aderarea se va efectua prin înaintarea către secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument de aderare care va produce efecte începând din prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni după data depunerii sale.

ARTICOLUL 12

Rezerve şi declaraţii

1. Rezervele şi declaraţiile formulate de către o parte privind o dispoziţie a Convenţiei se vor aplica şi prezentului protocol, cu excepţia cazului în care partea declară altfel în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare.

2.  Printr-o notificare scrisă adresată secretarului general al Consiliului Europei, orice parte poate, în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să declare că se prevalează de dreptul de a formula rezerva/rezervele prevăzută/prevăzute de art. 3, 5 şi 6 din prezentul protocol. Totodată, o parte, în ceea ce priveşte prevederile prezentului protocol, se poate prevala de rezerva/rezervele prevăzută/prevăzute de art. 22 paragraful 2 şi de art. 41 paragraful 1 din Convenţie, indiferent de modul de implementare de către parte a Convenţiei. Nicio altă rezervă nu poate fi făcută.

3.  Printr-o notificare scrisă adresată secretarului general al Consiliului Europei, orice parte poate, în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să declare că se prevalează de posibilitatea de a prevedea elemente suplimentare, astfel cum prevăd art. 5 paragraful 2 lit. a) şi art. 6 paragraful 2 lit. a) din prezentul protocol.

ARTICOLUL 13

Statutul şi retragerea rezervelor

1. O parte care a formulat o rezervă în conformitate cu art. 12 o va putea retrage în totalitate sau în parte de îndată ce împrejurările o permit. Această retragere va intra în vigoare de la data primirii notificării de către secretarul general al Consiliului Europei. Dacă notificarea prevede că retragerea rezervei va intra în vigoare la o dată precizată în aceasta şi această dată este ulterioară datei la care notificarea a fost primită de secretarul general, retragerea va intra în vigoare la acea dată.

2. Secretarul general poate solicita periodic părţilor care au făcut una sau mai multe rezerve, în conformitate cu art. 12, să ia în considerare retragerea acestora.

ARTICOLUL 14

Aplicare teritorială

1. Orice parte poate, în momentul semnării sau în momentul depunerii instrumentului său de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să specifice teritoriul sau teritoriile pe care se va aplica prezentul protocol.

2.  Orice parte poate, ulterior, printr-o declaraţie adresată secretarului general al Consiliului Europei, să extindă aplicarea prezentului protocol asupra oricărui alt teritoriu specificat în declaraţie. In privinţa acestui teritoriu prezentul protocol va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii declaraţiei de către secretarul general.

3.  Orice declaraţie făcută în aplicarea celor două paragrafe precedente poate fi retrasă, în ceea ce priveşte orice teritoriu specificat în această declaraţie, printr-o notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va produce efecte în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii notificării respective de către secretarul general.

ARTICOLUL 15

Denunţarea

1.  In orice moment, orice parte poate denunţa prezentul protocol prin notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei.

2.  Denunţarea va produce efecte în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii notificării de către secretarul general.

ARTICOLUL 16

Notificarea

Secretarul general al Consiliului Europei notifică statelor membre ale Consiliului Europei sau statelor nemembre care au luat parte la elaborarea prezentului protocol, precum şi fiecărui stat care a aderat la acesta sau a fost invitat să adere la acesta:

a) orice semnare;

b)  depunerea oricărui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare;

c) orice alt act, notificare sau comunicare care are legătură cu prezentul protocol.

In acest sens, subsemnaţii, pe deplin autorizaţi în acest scop, au semnat prezentul protocol.

Incheiat la Strasbourg la data de 28 ianuarie 2003, în limbile engleză şi franceză, ambele texte fiind egal autentice, într-un singur exemplar, care va fi depus la Arhivele Consiliului Europei. Secretarul general al Consiliului Europei va transmite o copie certificată conformă cu originalul fiecăruia dintre statele membre ale Consiliului Europei, statelor nemembre care au luat parte la elaborarea prezentului protocol şi oricărui stat care a fost invitat să adere la acesta.


SmartCity5

COMENTARII la Protocol 0/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Protocol 0 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu