Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 718 din  3 iulie 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 530 din 19 iulie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Presedintele Autoritatii
                         pentru Valorificarea Activelor Bancare,
                         Ionel Blanculescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul agriculturii,
                         alimentatiei si padurilor,
                         Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice reglementeaza modul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol, denumita in continuare ordonanta de urgenta.
    Art. 2
    Agentii economici viabili din sectorul agricol definiti la art. 2 din ordonanta de urgenta, pentru a beneficia de programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, denumita in continuare A.V.A.B., trebuie sa depuna, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, o cerere de esalonare in lei a obligatiilor de plata catre A.V.A.B., pe o perioada de maximum 5 ani.
    Art. 3
    Procesul de calificare a agentilor economici, respectiv a societatilor comerciale, a asociatiilor constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea si desfasurarea unor activitati economice pe baza liberei initiative si a persoanelor fizice autorizate sa desfasoare activitati in mod independent, in cadrul programului de masuri vizand restructurarea financiara a creantelor detinute de A.V.A.B., presupune parcurgerea urmatoarelor etape: etapa de preselectie, etapa de selectie, etapa de analiza si implementare si etapa de monitorizare.
    Art. 4
    Etapa de preselectie a agentilor economici consta in analiza preliminara a activitatii acestora in functie de urmatoarele criterii:
    a) eliminatorii, potrivit carora nu intra sub incidenta prevederilor ordonantei de urgenta agentii economici care se afla in reorganizare judiciara, faliment sau lichidare;
    b) de eligibilitate, potrivit carora sunt selectati agentii economici care:
    1. au realizat in ultimii 3 ani o cifra de afaceri preponderent din activitatile definite la art. 2 din ordonanta de urgenta;
    2. au depus si au inregistrat situatiile financiare si declaratiile de impozite, taxe si contributii pe anul 2001 la organele fiscale;
    3. detin baza tehnico-materiala necesara realizarii obiectului de activitate (teren agricol, efective de animale, utilaje agricole, linii de prelucrare etc.);
    4. recunosc valoarea creantei detinute de A.V.A.B., consolidata conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 409/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 5
    Societatile comerciale vor furniza A.V.A.B. urmatoarele documente:
    a) acte constitutive, certificat fiscal, certificat de inmatriculare, certificat constatator emis de oficiul registrului comertului privind constituirea societatii sau detalii si documente privind situatii de divizari, fuziuni, asocieri, participatii, externalizari de activitati;
    b) cerere de esalonare ce va contine graficul de achitare a datoriei conform ordonantei de urgenta;
    c) bilantul contabil sau, dupa caz, situatia financiara anuala, vizata de organul fiscal, rapoartele de gestiune si rapoartele comisiei de cenzori la 31 decembrie 1999, 31 decembrie 2000 si 31 decembrie 2001;
    d) balanta de verificare pentru anul 2001, precum si ultima balanta de verificare pentru anul 2002, cu inregistrarea distincta a datoriei catre A.V.A.B.;
    e) bugetul de venituri si cheltuieli si proiectia fluxului de numerar pe anul in curs si pe anul 2003;
    f) situatia principalilor clienti (se specifica principalii clienti care detin o pondere mai mare sau egala cu 20% din totalul cifrei de afaceri pe anul 2001);
    g) situatia principalilor furnizori de materii prime si materiale consumabile, lucrari si servicii executate de terti (se specifica principalii furnizori care detin o pondere mai mare sau egala cu 20% din total furnizori pe anul 2001; nu vor fi luati in calcul furnizorii de utilitati si furnizorii de imobilizari);
    h) situatia centralizata a contractelor/comenzilor aferente anului 2001, precum si a celor in baza carora au fost estimate incasarile si platile pentru anii 2002 si 2003 (in fotocopie);
    i) situatia activelor imobilizate, intocmita conform clasificarii prevazute de Hotararea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei si a duratelor normale de functionare a mijloacelor fixe, mentionandu-se totodata sarcinile care le greveaza, precum si creditorii in favoarea carora au fost constituite garantiile;
    j) situatia creditelor contractate aflate in derulare, cu specificarea soldurilor la zi, confirmate de extrase de cont si grafice de plata;
    k) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonarii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata si a demersurilor facute in vederea efectuarii platii;
    l) situatia centralizata a litigiilor, specificandu-se cuantumul pretentiilor materiale;
    m) declaratia pe propria raspundere a conducerii societatii privind:
    1. actiunile/partile sociale, detinute de societatea comerciala la capitalul social al altor societati, mentionandu-se societatea, numarul de actiuni si procentul detinut din totalul capitalului social;
    2. nominalizarea bancii/bancilor la care societatea are deschise conturi in lei/valuta, cu specificarea numerelor de cont;
    3. asigurarea, pe toata perioada de achitare a datoriei fata de A.V.A.B., a unei politici manageriale care sa preintampine declararea in incapacitate de plata de catre alti creditori;
    4. existenta si starea garantiilor ipotecare sau cu drept de gaj, aflate in portofoliul de garantii A.V.A.B.;
    n) declaratia actionarilor/asociatilor societatii privind actiunile/partile sociale detinute la capitalul social al altor societati, mentionandu-se societatea, numarul de actiuni/parti sociale si procentul detinut din totalul capitalului social.
    Art. 6
    Etapa de selectie a societatilor comerciale consta in analiza activitatii acestora in functie de urmatoarele criterii:

    a) criterii de performanta economico-financiara si manageriala
    1. Indicatori financiari
________________________________________________________________________________
     Indicatori
     2001/Punctaj
     (P fin)        10      8         6         4         2       0        Optim
________________________________________________________________________________
  I. Lichiditate
        (%)
________________________________________________________________________________
  a) Lichiditate
     generala         >120  120 - 110 110 - 100 100 - 90  90 - 80 sub 80   >120
________________________________________________________________________________
  b) Lichiditate
     curenta          >60    60 - 50   50 - 40   40 - 30  30 - 20 sub 20    >60
________________________________________________________________________________
 II. Echilibrul
     patrimonial
        (%)
________________________________________________________________________________
  a) Rata
     solvabilitatii   >30    30 - 25   25 - 20   20 - 15  15 - 10 sub 10    >30
________________________________________________________________________________
  b) Rata globala
     de indatorare    <70    70 - 75   75 - 80   80 - 85  85 - 90 peste 90  <70
________________________________________________________________________________
III. Gestiune*)
________________________________________________________________________________
  a) Durata medie
     de incasare a
     creantelor
     (numarul de
     zile)
________________________________________________________________________________
  b) Durata medie
     de plata a
     furnizorilor
     (numarul de
     zile)
________________________________________________________________________________
  c) Corelatie
     numarul de
     zile
     b) - a)        peste 8   8 - 6     6 - 4     4 - 2    2 - 0  sub 0     >8
________________________________________________________________________________
 IV. Rentabilitate
         (%)
________________________________________________________________________________
  a) Rentabilitatea
     din activul de
     exploatare       >10    10 - 8     8 - 6     6 - 4    4 - 2  sub 2     >10
________________________________________________________________________________
  b) Gradul de
     acoperire a
     cheltuielilor
     din venituri    >105   105 - 104 104 - 103 103 - 102 102 -   sub 101  >105
                                                          101
________________________________________________________________________________
    *) In situatia in care din totalul furnizorilor pentru activitatea curenta furnizorii restanti (peste 30 de zile) detin o pondere mai mare de 10%, indicatorul de gestiune (III) va fi punctat cu 0.
 ______________________________________________________________________________
|             P fin = 25% x (media I + media II + III c + media IV)            |
|______________________________________________________________________________|

    2. Aprecierea managementului
    2.1. Politica manageriala referitoare la achitarea obligatiilor catre A.V.A.B., materializata prin plati:
    __________________________________________________________________________
    Punctaj (P cr)       10     8        6        4        2      0      Optim
    __________________________________________________________________________
    Procent din
    valoarea nominala   >60  60 - 50  50 - 40  40 - 30  30 - 20  sub 20  >60
    __________________________________________________________________________

    2.2. Problematica sociala a societatii:
 ______________________________________________________________________________
|Probleme sociale    / |                Aferente anului 2001                   |
|       (an)       /   |_______________________________________________________|
|                /     |                                                       |
|              /       |                                                       |
|            /         | Inexistente  Solutionate   Solutionate   Nesolutionate|
|          /           |              in anul 2001  in anul 2002               |
|        /             |                                                       |
|      /               |                                                       |
|    /   punctaj (Psoc)|                                                       |
|__/___________________|_______________________________________________________|
|Aferente| Inexistente |     10            8             6              4      |
|anului  |_____________|_______________________________________________________|
| 2002   | Solutionate |      8            6             4              2      |
|        |_____________|_______________________________________________________|
|        | In curs de  |                                                       |
|        | solutionare |      6            4             2              0      |
|        |_____________|_______________________________________________________|
|        |Nesolutionate|      4            2             0              0      |
|________|_____________|_______________________________________________________|

    2.3. Politica comerciala pe anul 2001
 ______________________________________________________________________________
|     Punctaj (P com)      |  10    8       6       4       2    0        Optim|
|__________________________|___________________________________________________|
|  I. Gradul de utilizare a|                                                   |
|     capacitatii de       |                                                   |
|     productie (%)        | >80 80 - 70 70 - 60 60 - 50 50 - 40  sub 40  >80  |
|__________________________|___________________________________________________|
| II. Gradul de asigurare a|                                                   |
|     desfacerii cu        |                                                   |
|     contracte/comenzi (%)| >80 80 - 70 70 - 60 60 - 50 50 - 40  sub 40  >80  |
|__________________________|___________________________________________________|
|III. Gradul de asigurare  |                                                   |
|     cu contracte/comenzi |                                                   |
|     in aprovizionare (%) | >80 80 - 70 70 - 60 60 - 50 50 - 40 sub 40   >80  |
|__________________________|___________________________________________________|
| IV. Dependenta de un     |                                                   |
|     singur client (%)    | <30 30 - 35 35 - 40 40 - 45 45 - 50 peste 50 <30  |
|__________________________|___________________________________________________|
|  V. Dependenta de un     |                                                   |
|     singur furnizor (%)  | <30 30 - 35 35 - 40 40 - 45 45 - 50 peste 50 <30  |
|__________________________|___________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|                      Pcom = 20% x (I + II + III + IV + V)                    |
|______________________________________________________________________________|

    2.4. Litigii comerciale
 ______________________________________________________________________________
| Punctaj (P lit)              | 10    8     6       4      2        0    Optim|
|______________________________|_______________________________________________|
|Ponderea creantelor litigioase|                                               |
|in totalul creantelor (%)     |  0  0 - 5 5 - 10 10 - 15 15 - 20 peste 20  0  |
|______________________________|_______________________________________________|

    Punctaj acordat aprecierii managementului (P mg)
 ______________________________________________________________________________
|                    P mg = 25% x (Pcr + Psoc + Pcom + Plit)                   |
|______________________________________________________________________________|

    Punctajul acordat criteriilor de performanta economico-financiara si manageriala [punctajul a)] se calculeaza ca medie aritmetica ponderata a acestora dupa urmatoarea formula:
 ______________________________________________________________________________
|                       Punctaj a) = 60% x Pfin + 40% x pmg                    |
|______________________________________________________________________________|

    b) situatia datoriilor bugetare:
                                                                        Puncte
                                                                        _______
    1. nu inregistreaza plati restante si nu beneficiaza de esalonari      10
    2. beneficiaza de esalonari la plata si respecta graficul               8
    3. beneficiaza de esalonari la plata, dar inregistreaza restante
       ce se afla in curs de solutionare                                    6
    4. inregistreaza plati restante pentru care exista solicitare si
       dosar complet in analiza pentru esalonare la plata                   4
    5. inregistreaza plati restante a caror esalonare poate fi acordata     2
    6. inregistreaza plati restante a caror esalonare nu a fost
       aprobata                                                             0

    Punctajul acordat criteriului "Situatia datoriilor bugetare" [punctajul b)] se calculeaza in functie de punctajul acordat conform grilei.
    c) clasificarea garantiilor ce vor garanta creanta A.V.A.B.
    1. Imobile cu destinatia de locuinta si/sau sedii
       administrative, amplasate in mediu:
                                                             Puncte
                                                             _______
    1.1.   urban:
    1.1.1. cu teren aferent                                     6
    1.1.2. fara teren aferent                                   2
    1.2.   rural:
    1.2.1. cu teren aferent                                     2
    1.2.2. fara teren                                           0
    2.     Imobile cu destinatie industriala/depozitare si
           spatii comerciale, amplasate in mediu:
    2.1.   urban:
    2.1.1. cu teren aferent                                     6
    2.1.2. fara teren aferent                                   2
    2.2.   rural:
    2.2.1. cu teren aferent                                     2
    2.2.2. fara teren                                           0
    3.     Ferme agricole:
    3.1.   cu teren aferent                                     6
    3.2.   fara teren aferent                                   4
    4.     Teren:
    4.1.   intravilan                                           6
    4.2.   extravilan                                           4
    5.     Echipamente de productie, transport, animale si
           pasari:
    5.1.   instalatii, echipamente si utilaje tehnologice       4
    5.2.   utilaje agricole si mijloace de transport            4
    5.3.   animale si pasari                                    2
    6.     Culturi, stocuri de produse si alte bunuri           0

    NOTA:
    Garantiile vor fi clasificate si apreciate din punct de vedere calitativ conform grilei. Garantiile constituite si cele care urmeaza a fi constituite in favoarea A.V.A.B. trebuie sa atinga nivelul de minimum 150% grad de acoperire a soldului creantei ce poate face obiectul esalonarii la plata in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002. Va fi luata in calcul valoarea garantiilor stabilita prin raport de evaluare intocmit de o societate de evaluare selectata de A.V.A.B. prin licitatie publica.
 ______________________________________________________________________________
|                         __                                                   |
|           Punctaj c) = \   puncte/nr. de clase de incadrare a garantiilor    |
|                        /__                                                   |
|                                                                              |
|    NOTA:                                                                     |
|    La stabilirea numarului de clase nu vor fi luate in calcul clasele in     |
|cadrul carora garantiile au fost punctate cu 0.                               |
|______________________________________________________________________________|

    Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)
 ______________________________________________________________________________
|    Punctajul specific se calculeaza ca medie aritmetica ponderata a          |
|criteriilor din punctajele a), b) si c) privind selectia si calificarea       |
|societatilor comerciale care pot beneficia de prevederile ordonantei de       |
|urgenta, dupa urmatoarea formula:                                             |
|                                                                              |
|         PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x punctaj c)          |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|        Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de corectie.          |
|______________________________________________________________________________|

    d) Indicator de corectie (IC) - rata somajului in
       judet/trimestrul I 2002
    1. mai mare cu 25% fata de rata medie a somajului      2
    2. intre 0 - 25% fata de rata medie a somajului        1
    3. mai mica sau egala cu rata medie a somajului        0
 ______________________________________________________________________________
|    Punctaj total minim admisibil (PS + IC) pentru societatile comerciale = 5 |
|puncte                                                                        |
|______________________________________________________________________________|

    Societatile comerciale ce intrunesc punctajul total minim admisibil vor intra in etapa de analiza si implementare.

    Art. 7
    Asociatiile constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 vor furniza, in functie de natura asociatiei, urmatoarele documente:
    a) autorizatia de exercitare a comertului, emisa de autoritatile administratiei publice locale, conform Decretului-lege nr. 54/1990;
    b) certificat de inmatriculare la camera de comert si industrie - oficiul registrului comertului;
    c) certificat de inregistrare fiscala la organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
    d) contractul de asociere;
    e) bilantul contabil sau, dupa caz, situatia financiara anuala pe ultimii 3 ani/declaratie de venituri pentru ultimii 3 ani, inregistrate la organele fiscale;
    f) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonarii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata si a demersurilor facute in vederea efectuarii platii;
    g) documente care sa ateste existenta bazei tehnico-materiale necesare pentru realizarea obiectului de activitate;
    h) declaratie pe propria raspundere a membrilor asociatiei constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 privind actiunile/partile sociale detinute la capitalul social al altor societati (se mentioneaza societatea, numarul de actiuni/parti sociale si procentul detinut din totalul capitalului social).
    Art. 8
    Persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati in mod independent vor furniza urmatoarele documente:
    a) certificat din care sa rezulte ca este autorizat sa presteze activitatile definite la art. 2 din ordonanta de urgenta;
    b) declaratia de impunere inregistrata la organele fiscale;
    c) certificat emis de organele fiscale privind sumele datorate la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele locale;
    d) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonarii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata si a demersurilor facute in vederea efectuarii platii;
    e) acte de proprietate din care sa rezulte existenta bazei tehnico-materiale necesare realizarii activitatilor definite la art. 2 din ordonanta de urgenta (facturi si chitante fiscale, titluri de proprietate pe teren);
    f) adeverinta de avere eliberata/vizata de primarie;
    g) declaratie pe propria raspundere privind actiunile/partile sociale, detinute de persoana fizica la capitalul social al societatilor comerciale (se mentioneaza societatea, numarul de actiuni/parti sociale si procentul detinut din totalul capitalului social).
    Art. 9
    Etapa de selectie a asociatiilor constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 si a persoanelor fizice autorizate sa desfasoare activitati in mod independent consta in analiza activitatii acestora in functie de urmatoarele criterii:
    a) Criteriul economic:
    a.1. Gradul de acoperire a cheltuielilor din venituri - art. 6 lit. a) pct. 1.IV.b)
    a.2. Gradul de achitare a obligatiilor catre A.V.A.B. - art. 6 lit. a) pct. 2.1.
 ______________________________________________________________________________
|               Punctaj a) = 50% x (punctaj a.1 + punctaj a.2)                 |
|______________________________________________________________________________|

    b) situatia datoriilor bugetare - art. 6 lit. b);
    c) clasificarea garantiilor ce vor garanta creanta A.V.A.B. - art. 6 lit. c).

    Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)
 ______________________________________________________________________________
|    Punctajul specific se calculeaza ca medie aritmetica ponderata a          |
|criteriilor din punctajele a), b) si c) privind selectia si calificarea       |
|asociatiilor constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 si a persoanelor |
|fizice autorizate care pot beneficia de prevederile ordonantei de urgenta,    |
|dupa urmatoarea formula:                                                      |
|                                                                              |
|          PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x punctaj c)         |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|    Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de corectie prevazut la   |
|art. 6 lit. d).                                                               |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|    Punctajul total minim admisibil (PS + IC) pentru asociatiile constituite  |
|conform Decretului-lege nr. 54/1990 si persoanele fizice autorizate = 5 puncte|
|______________________________________________________________________________|

    Asociatiile constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 si persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati in mod independent, care intrunesc punctajul total minim admisibil, vor intra in etapa de analiza si implementare.

    Art. 10
    (1) Etapa de analiza si implementare consta in analiza posibilitatii agentilor economici, calificati dupa primele doua etape, de plata a datoriei catre A.V.A.B., in vederea incheierii conventiilor de esalonare.
    (2) Pentru analiza in cadrul acestei etape agentii economici vor furniza urmatoarele documente:
    a) planul de afaceri pe urmatorii 5 ani;
    b) fluxul de numerar pe anul 2002 si previzionat pe anul 2003, acesta urmand a fi reconsiderat periodic la finele exercitiului financiar in functie de specificul activitatii;
    c) planul de investitii pe urmatorii 5 ani.
    (3) In etapa de analiza si implementare A.V.A.B. va aplica procedura proprie de esalonare in vederea identificarii agentilor economici cu care va incheia conventii de esalonare potrivit art. 6 din ordonanta de urgenta.
    Art. 11
    (1) Prin procedura de monitorizare se va realiza evaluarea semestriala a agentilor economici, in vederea determinarii evolutiei activitatii acestora si a respectarii termenilor stabiliti prin conventiile de esalonare.
    (2) Agentii economici care, pe parcursul derularii conventiilor de esalonare la plata, isi vor schimba obiectul de activitate sau ale caror venituri vor fi obtinute preponderent din alte activitati decat cele care au determinat calificarea in programul de restructurare financiara vor pierde dreptul de a beneficia de prezentele masuri de restructurare financiara a creantelor, iar A.V.A.B. va declansa procedurile de valorificare prevazute la art. 10 din ordonanta de urgenta.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 718/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 718 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu