Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 639 din  6 octombrie 1997

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru incendii in masa

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 283 din 20 octombrie 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea impotriva dezastrelor, aprobata prin Legea nr. 124/1995,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru incendii in masa, constituita pe langa Ministerul de Interne, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

               PRIM-MINISTRU
               VICTOR CIORBEA

                      Contrasemneaza:
                      p. Ministru de interne,
                      Emanuel Albu,
                      secretar de stat

                      p. Ministrul apararii nationale,
                      Ion Dan Zaharia,
                      secretar de stat

                      p. Ministrul transporturilor,
                      Adrian Gheorghe Marinescu,
                      secretar de stat

                      p. Ministrul lucrarilor publice
                      si amenajarii teritoriului,
                      Ioan Lucacel,
                      secretar de stat

                      Ministru de stat,
                      ministrul industriei si comertului,
                      Calin Popescu-Tariceanu

                      Ministrul apelor, padurilor
                      si protectiei mediului,
                      Ioan Oltean

                      Ministrul sanatatii,
                      Stefan Iosif Dragulescu

                      Ministrul agriculturii
                      si alimentatiei,
                      Dinu Gavrilescu

                      Ministrul comunicatiilor,
                      Sorin Pantis

                      p. Ministru delegat
                      pe langa primul-ministru pentru
                      coordonarea Secretariatului General
                      al Guvernului si a Departamentului
                      pentru Administratie Publica Locala,
                      Radu Stroe

    ANEXA 1

                             REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru incendii in masa

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In Romania apararea vietii oamenilor si protejarea bunurilor materiale impotriva incendiilor in masa constituie o activitate de interes public la care trebuie sa participe, in conditiile legii, autoritatile administratiei publice, agentii economici, institutiile publice, persoanele fizice si persoanele juridice.
    (2) Prin incendiu in masa, in sensul prezentului regulament, se intelege acel incendiu de mari proportii care poate genera consecinte negative majore asupra desfasurarii normale a activitatilor social-economice, precum si asupra mediului inconjurator, si care nu poate fi controlat si lichidat numai prin interventia serviciilor de pompieri constituite potrivit legii.
    Art. 2
    Obiectul prezentului regulament il constituie organizarea, modul de functionare, atributiile si dotarea Comisiei centrale pentru incendii in masa, denumita in continuare comisia centrala.

    CAP. 2
    Organizarea comisiei centrale

    Art. 3
    Comisia centrala este alcatuita din reprezentanti ai administratiei publice centrale, cu atributii si responsabilitati privind apararea impotriva dezastrelor, in componenta prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    Art. 4
    (1) Presedintele comisiei centrale este ministrul de interne.
    (2) In situatia in care presedintele este in imposibilitate de a-si exercita atributiile, conducerea activitatii comisiei centrale se asigura de catre unul dintre vicepresedinti.
    (3) Secretar al comisiei centrale este comandantul Corpului Pompierilor Militari.
    Art. 5
    (1) Ministrii sau, dupa caz, conducatorii autoritatilor administratiei publice centrale de specialitate, mentionati in anexa nr. 1, vor comunica ministrului de interne persoanele desemnate, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament.
    (2) Persoanele desemnate, cu putere de decizie, vor avea competentele necesare indeplinirii atributiilor in cadrul comisiei centrale.
    Art. 6
    (1) Comisia centrala isi constituie un secretariat tehnic permanent, din structura Ministerului de Interne - Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari.
    (2) Seful secretariatului tehnic permanent este loctiitorul sefului de Stat Major din Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari.
    Art. 7
    (1) Autoritatile administratiei publice centrale, care asigura membri in comisia centrala, prezentate in anexa nr. 1, vor desemna si alti specialisti in grupele de coordonare, pe domenii ale acesteia, pentru solutionarea problemelor specifice incendiilor in masa.
    (2) Comisia centrala poate nominaliza si alte institutii sau organisme cu care colaboreaza si care au atributii si responsabilitati legale in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, care sa asigure specialisti in cadrul acesteia.

    CAP. 3
    Functionarea comisiei centrale

    Art. 8
    Comisia centrala functioneaza pe langa Ministerul de Interne si se subordoneaza Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor.
    Art. 9
    Comisia centrala isi desfasoara activitatea prin sedinte ordinare anuale. Ordinea de zi a sedintelor, precum si documentele care urmeaza a fi analizate si aprobate vor fi puse la dispozitia participantilor, de catre secretariatul tehnic permanent, cu cel putin 15 zile inainte de sedinta.
    Art. 10
    Comisia centrala si grupele de coordonare, pe domenii, pot invita la sedinte experti pentru examinarea diferitelor proiecte care urmeaza a fi aprobate.
    Art. 11
    Atunci cand considera necesar sau situatia o impune, presedintele poate convoca, prin secretariatul tehnic permanent, membrii comisiei centrale si/sau ai grupelor de coordonare, in sedinte extraordinare.
    Art. 12
    Ordinea de zi se adopta la inceputul sedintei. La propunerea presedintelui sau a unor membri ai comisiei centrale, in ordinea de zi pot fi incluse si alte probleme in afara celor prevazute in proiectul difuzat.
    Art. 13
    (1) In caz de incendiu in masa, activarea comisiei centrale se asigura de catre secretariatul tehnic permanent, la propunerea secretarului comisiei centrale, cu aprobarea presedintelui, pe baza notificarii facute de autoritatile administratiei publice centrale si/sau locale, conform planurilor proprii.
    (2) Pana la activarea comisiei centrale, problemele curente vor fi solutionate de secretariatul tehnic permanent.
    Art. 14
    Propunerile si masurile stabilite in comisia centrala se adopta cu votul majoritatii membrilor ce o compun si se consemneaza in procesul-verbal al sedintei. Hotararile comisiei centrale se semneaza de catre presedintele acesteia si se comunica factorilor interesati, prin grija secretariatului tehnic permanent.
    Art. 15
    Coordonarea actiunilor de interventie in cazul incendiilor in masa se asigura pe baza Planului operativ de aparare impotriva incendiilor in masa, avizat de catre Comisia guvernamentala de aparare impotriva dezastrelor.
    Art. 16
    Comisia centrala isi desfasoara activitatea in sediul Ministerului de Interne, iar secretariatul tehnic permanent, in cel al Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari.
    Art. 17
    Secretariatul tehnic permanent colaboreaza cu specialisti din institute de invatamant superior si de cercetare-proiectare, cu reprezentanti ai companiilor nationale, regiilor autonome si societatilor comerciale, precum si cu specialisti din alte institutii si organizatii, cu atributii si responsabilitati in apararea impotriva incendiilor.

    CAP. 4
    Atributiile comisiei centrale si ale secretariatului tehnic permanent

    Art. 18
    Comisia centrala are urmatoarele atributii principale:
    A. In perioada predezastru:
    a) participa, in limitele competentei, la elaborarea strategiei nationale, precum si a programelor si planurilor de protectie si de interventie pentru apararea impotriva dezastrelor;
    b) elaboreaza regulamente si reglementari specifice de aparare impotriva incendiilor in masa, pe care le supune spre aprobare Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor;
    c) elaboreaza si, la nevoie, pune in aplicare Planul operativ de aparare impotriva incendiilor in masa;
    d) stabileste structura-cadru pentru planurile de protectie si interventie in cazul incendiilor in masa, care trebuie elaborate in plan teritorial;
    e) propune mecanisme si instrumente de prevenire, de limitare si de control al riscurilor care pot genera incendii in masa, precum si metode de identificare si de evaluare a acestora;
    f) stabileste, prin regulamente, parametrii pe baza carora se pot defini incendiile in masa;
    g) initiaza programe de asigurare a bazei materiale necesare interventiei pentru limitarea si inlaturarea efectelor incendiilor in masa;
    h) informeaza opinia publica, prin mass-media, dupa caz, asupra zonelor de risc potential, masurilor si comportamentului care trebuie adoptate de populatie in aceste zone;
    i) anual, face propuneri Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor pentru asigurarea mijloacelor materiale si financiare necesare organizarii apararii in cazul producerii incendiilor in masa si pentru inlaturarea efectelor acestora;
    j) indruma si controleaza autoritatile centrale si comisiile teritoriale de aparare impotriva dezastrelor, potrivit domeniului sau de competenta, privind indeplinirea atributiilor ce le revin in domeniul apararii impotriva incendiilor in masa;
    k) avizeaza regulamentele de organizare si functionare a comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor, pe baza propunerilor secretariatului tehnic permanent;
    l) planifica, organizeaza si conduce, in colaborare cu Comandamentul Protectiei Civile, exercitii si aplicatii in scopul pregatirii organelor de conducere si a populatiei pentru situatii de incendiu in masa;
    m) initiaza programe de cercetare in domeniul specific si face propuneri pentru fondurile necesare realizarii acestora.
    B. In perioada dezastrului:
    a) informeaza operativ Comisia guvernamentala de aparare impotriva dezastrelor despre producerea incendiilor care se pot dezvolta ca incendii in masa, efectele acestora si masurile intreprinse;
    b) pune in aplicare Planul operativ de aparare impotriva incendiilor in masa;
    c) stabileste fortele si mijloacele necesare desfasurarii actiunii de interventie si ia masuri de concentrare a acestora in locurile si in zonele impuse de evolutia situatiei operative;
    d) conduce nemijlocit actiunea de interventie pentru limitarea si inlaturarea efectelor incendiului in masa;
    e) dispune efectuarea manevrelor de forte si de mijloace specializate in teritoriu, in raport cu evolutia situatiei operative;
    f) informeaza publicul despre evolutia probabila a incendiilor in masa, actiunile intreprinse pentru limitarea efectelor acestora, precum si despre masurile de protectie ce trebuie respectate in zona dezastrului.
    C. In perioada postdezastru:
    a) prezinta Comisiei guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor rapoarte privind efectele si cauzele incendiului in masa, actiunile intreprinse, fortele si mijloacele intrebuintate si masurile care se impun pentru prevenirea unor noi dezastre de acest tip;
    b) intreprinde demersurile pentru refacerea capacitatii fortelor care au actionat la stingerea incendiului in masa;
    c) analizeaza actiunile desfasurate si valorifica concluziile pentru perfectionarea activitatii comisiei centrale.
    Art. 19
    Secretariatul tehnic permanent are urmatoarele atributii principale:
    a) propune presedintelui convocarea comisiei centrale, pentru rezolvarea problemelor curente, precum si in situatia producerii incendiului in masa, si pregateste datele preliminare pentru informarea acesteia;
    b) notifica autoritatile administratiei publice centrale si institutiile cu reprezentanti in comisie, in caz de incendiu in masa;
    c) pregateste materialele necesare activitatii comisiei centrale si asigura punerea acestora la dispozitia membrilor ei;
    d) asigura pregatirea propunerilor privind masurile de prevenire si de limitare, de pregatire pentru interventie, de actiune dupa declansarea incendiului in masa, de inlaturare a consecintelor, de recuperare si de reabilitare;
    e) coordoneaza si urmareste realizarea masurilor adoptate de catre comisia centrala;
    f) asigura si pregateste documentele necesare lucrului pentru organizarea masurilor operative de interventie dupa declansarea incendiului in masa, precum si conducerea acestora pana la activarea comisiei centrale;
    g) analizeaza cauzele si urmarile incendiului in masa si propune comisiei centrale masuri de imbunatatire a prevenirii incendiilor in masa si pregatirii pentru interventie;
    h) analizeaza, verifica si prezinta observatii si solutii la proiectele regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor, pe care le supune spre avizare presedintelui comisiei centrale;
    i) indruma intocmirea planurilor de aparare la nivelul autoritatilor administratiei publice centrale, comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor si asigura avizarea acestora;
    j) indeplineste, in conformitate cu legea, orice alte sarcini stabilite de comisia centrala.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 20
    Membrii comisiei centrale isi exercita atributiile cu titlu gratuit. Cheltuielile ocazionate de indeplinirea misiunilor stabilite in cadrul comisiei centrale se deconteaza, in conditiile legii, dupa caz, de catre unitatea in care este angajat fiecare membru, specialist si/sau expert.
    Art. 21
    Dotarea comisiei centrale si a secretariatului tehnic permanent cuprinde echipament pentru telecomunicatii, tehnica de calcul, aparatura necesara multiplicarii de documente, harti ale zonelor de risc, la diferite scari, conform anexei nr. 2 la prezentul regulament.
    Art. 22
    Documentele privind activitatea comisiei centrale se arhiveaza de catre secretariatul tehnic permanent, cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 23
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA Nr. 1
    la regulament

                 COMPONENTA
    Comisiei centrale pentru incendii in masa

    1. Presedinte - ministrul de interne.
    2. Vicepresedinti:
    - secretar de stat, seful Departamentului ordinii publice, prim-loctiitor al ministrului de interne;
    - secretar de stat, seful Departamentului organizare, mobilizare, inzestrare si logistica din Ministerul de Interne.
    3. Membri:
     1) secretar de stat la Ministerul Apararii Nationale;
     2) secretar de stat la Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
     3) secretar de stat la Ministerul Industriei si Comertului;
     4) secretar de stat la Ministerul Transporturilor;
     5) secretar de stat la Ministerul Sanatatii;
     6) secretar de stat la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
     7) secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor;
     8) secretar de stat la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului;
     9) secretar de stat la Ministerul Finantelor;
    10) seful Directiei organizare, mobilizare si operatii din Ministerul de Interne;
    11) vicepresedinte al Regiei Autonome de Electricitate "Renel";
    12) vicepresedinte al Regiei Autonome "Apele Romane";
    13) inspectorul general al Inspectoratului General al Politiei;
    14) comandantul Corpului Pompierilor Militari;
    15) comandantul Comandamentului Trupelor de Jandarmi;
    16) comandantul Comandamentului National al Granicerilor.

    ANEXA Nr. 2
    la regulament

                             DOTAREA
             Comisiei centrale pentru incendii in
     masa si, respectiv, a secretariatului tehnic permanent

    1. Echipament de telecomunicatii:
    - aparate telefonice cu linie independenta
      si iesire in teritoriu:
    - fax                                            2 buc.
    - telefon operativ                               1 buc.
    - unitati pager                                 10 buc.
    - unitati telemobil                             10 buc.
    - taxe de instalare si abonament
    2. Tehnica de calcul:
    - complet calculator cu monitor              2 complete
    - statie de lucru-server, dotata cu
      fax-modem, posta electronica,
      imprimanta laser si scaner color               2 buc.
    - materiale consumabile/an, pentru
      tehnica de calcul
    - proiector pentru calculator                    2 buc.
    - software in domeniul apararii
      impotriva dezastrelor
    3. Echipament pentru multiplicare:
    - fotocopiator alb-negru                         2 buc.
    - fotocopiator color                             2 buc.
    4. Documente operative:
    - harta Romaniei cu zonarea seismica,            2 buc.
      a culturilor si a ariilor construite
    - harti ale judetelor din Romania              3 seturi
    - folie transparenta pentru actualizarea     consumabil
      operativa a datelor de pe harta
    5. Alte dotari:
    - retroproiector cu ecran aferent,           2 complete
      cu interfata calculator
    - aspectomat cu interfata calculator         2 complete
    - monitor video
    - accesorii birotica
      service postgarantie pentru tehnica de
      calcul si de telecomunicatii din dotare



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 639/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 639 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu