HOTARARE Nr.
633 din 2 aprilie 2009
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de
promovare în functii de conducere a grefierilor, aprobat prin Hotararea
Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 182/2007
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 287 din 4 mai 2009
Având în vedere dispoziţiile art. 45-47 din Legea nr.
567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor
judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
promovare în funcţii de conducere a grefierilor, aprobat prin Hotărârea
Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 182/2007, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 253 din 16 aprilie 2007, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. Articolul 2 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - Concursul de promovare în funcţiile
prevăzute la art. 1 se organizează la nivelul Inaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi al parchetelor de pe
lângă curţile de apel."
2. Articolul 4 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - Data concursului pentru promovarea în
funcţii de conducere a grefierilor, tematica şi bibliografia se anunţă cu cel
puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării primei probe, prin afişare la
sediul instanţelor sau parchetelor care organizează concursul şi publicarea pe
pagina de internet a acestora."
3. Articolul 5 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. -Tematica şi bibliografia pentru concurs se
stabilesc de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care
organizează concursul. Tematica va cuprinde subiecte din legislaţia care
reglementează statutul personalului auxiliar de specialitate, noţiuni generale
de procedură penală şi/sau de procedură civilă, precum şi, după caz,
Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, Regulamentul de
ordine interioară al parchetelor, Regulamentul de ordine interioară al
Direcţiei Naţionale Anticorupţie."
4. Articolul 7 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - Poate participa la
concursul pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor şi
grefierilor informaticieni persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de
grefier, respectiv de grefier informatician; în cazul grefierilor cu studii
superioare juridice este necesară o vechime de minimum 6 luni în funcţia de
grefier;
b) are o activitate profesională deosebită, evaluată
cu calificativul «foarte bine» în ultimii 3 ani, respectiv 6 luni."
5. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Cererile de înscriere la concurs se
depun la instanţele sau, după caz, la parchetele care organizează concursul, cu cel puţin 15 zile înainte
de data concursului, însoţite de raportul prevăzut la art. 8, curriculum vitae,
precum şi de orice alte acte pe care candidatul le consideră ca fiind
relevante."
6. Articolul 10 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - (1) Colegiul de conducere al instanţei sau
parchetului care organizează concursul numeşte comisia de organizare, comisia
de examinare şi comisia de contestaţii. Desemnarea membrilor comisiilor se face
pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.
(2) Comisia de organizare este alcătuită din preşedinte
şi un număr necesar de membri.
(3) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii
sunt alcătuite din câte un preşedinte şi 2 membri, judecători sau, după caz,
procurori. In aceste comisii pot fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de
Grefieri. O persoană poate face parte dintr-o singură comisie.
(4) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au
soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul
candidaţilor. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor
comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să comunice de îndată această
situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
(5) In comisiile prevăzute la alin. (1) vor fi numiţi
şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de colegiul
de conducere, prin hotărârea de numire a comisiilor, pe acei membri ai comisiei
care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Inlocuirea se
constată de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit."
7. După articolul 10 se
introduce un nou articol, articolul 101, cu următorul cuprins:
„Art. 101. - (1) In
cazul concursului pentru numirea în funcţie a grefierului informatician-şef,
organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea, unul dintre
membrii comisiei de examinare şi unul dintre membrii comisiei de contestaţii
vor fi specialişti în informatică din cadrul Direcţiei de exploatare a
tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti,
respectiv al Compartimentului informatic din Parchetul de pe lângă Inalta Curte
de Casaţie şi Justiţie, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei şi
libertăţilor cetăţeneşti sau, după caz, al procurorului general al Parchetului
de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Pentru numirea în funcţia de grefier
informatician-şef în cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului
de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al Direcţiei Naţionale
Anticorupţie, unul dintre membrii comisiei de examinare şi unul dintre membrii
comisiei de contestaţii vor fi specialişti în domeniul informatic, propuşi de
preşedintele instanţei sau conducătorul parchetului."
8. Articolul 11 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Comisia de organizare are, în principal, următoarele atribuţii:
1. centralizează cererile de înscriere la concurs,
verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la
concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc şi a celor
care nu îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs;
2. controlează şi coordonează acţiunile privind
organizarea şi desfăşurarea concursului;
3. primeşte de la comisia de examinare subiectele de
concurs şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi
sigilate, lucrările scrise, borderourile individuale de notare, borderoul
centralizator şi procesele-verbale cuprinzând notele acordate de această
comisie atât la proba scrisă, cât şi la susţinerea proiectului;
4. asigură afişarea la sediile instanţelor sau
parchetelor organizatoare, precum şi publicarea pe paginile de internet ale
acestora a documentelor de publicitate a concursului prevăzute de regulament;
5. calculează mediile generale şi întocmeşte listele
finale;
6. informează de îndată conducerea instanţei sau
parchetului care organizează concursul cu privire la orice situaţie deosebită a
cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire
la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect.
(2) Comisia de organizare îndeplineşte orice alte
atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului."
9. După articolul 11 se
introduc două noi articole, articolele 111 şi 112, cu următorul cuprins:
„Art. 111. - Comisia de
examinare are, în principal, următoarele atribuţii:
1. elaborarea a 3 variante de subiecte de concurs şi a
baremelor de evaluare şi notare;
2. predarea către comisia de organizare, cu cel puţin
12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de
evaluare şi notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. corectarea şi notarea lucrărilor scrise, potrivit
baremului definitiv de evaluare şi notare;
4. evaluarea şi notarea, conform criteriilor prevăzute
de regulament, a probei constând în susţinerea proiectului referitor la exercitarea
atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candidează.
Art. 112. - Comisia
de contestaţii are, în principal, următoarele atribuţii:
1. examinează contestaţiile la barem şi adoptă baremul
definitiv de evaluare şi notare;
2. reevaluează lucrările ale căror note iniţiale au
fost contestate şi stabileşte notele finale, conform baremelor definitive de
evaluare şi notare."
10. La articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Prin tragere la sorţi, un reprezentant al
candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de
comisia de examinare."
11. La articolul 12, după
alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul
cuprins:
„(41) După extragerea variantei de subiecte
preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat
extragerea semnează pe subiectul extras, care urmează a fi multiplicat de
persoanele desemnate de comisia de organizare."
12. Articolul 13 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Baremul de evaluare şi notare se
afişează la sediul instanţei sau parchetului cu 15 minute înainte de încheierea
probei scrise.
(2) In termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţionează
în termen de 48 de ore. Soluţia se motivează în termen de 3 zile de la
expirarea termenului de 48 de ore prevăzut pentru soluţionarea contestaţiilor.
Baremul de evaluare şi notare definitiv, stabilit în urma soluţionării
contestaţiilor, se afişează de îndată la sediul instanţei sau
parchetului."
13. La articolul 14,
alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Pe timpul corectării, colţul lucrării nu se
desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care
le-au acordat şi apoi pe lucrare. Nota dată de fiecare corector este suma
punctajului acordat pentru fiecare subiect, iar nota finală a probei scrise
reprezintă media aritmetică a notelor acordate de
fiecare dintre cei 2 corectori.
(3) Lucrările corectate se predau comisiei de
organizare în vederea alcătuirii listei de clasificare a candidaţilor la proba
scrisă."
14. La articolul 15,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Contestaţiile se depun la sediul instanţei sau
parchetului care a organizat concursul şi se soluţionează de o comisie de
contestaţii desemnată de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului
care a organizat concursul. Nota obţinută la contestaţie nu poate fi mai mică
decât nota contestată."
15. Articolul 19 se abrogă.
Art. II. - Prezenta
hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Virgil Viorel Andreieş