Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 182 din 29 martie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare in functii de conducere a grefierilor

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 253 din 16 aprilie 2007



In temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere art. 45-47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:

Art.1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare în funcţii de conducere a grefierilor, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2.  -  Prezenta hotărâre se publică în  Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecător

Anton Pandrea

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare în funcţii de conducere a grefierilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Promovarea în funcţii de conducere de prim-grefier, grefier şef, grefier şef secţie sau de grefier informatician-şef se face prin concurs de verificare a pregătirii profesionale şi a aptitudinilor manageriale ale candidaţilor.

Art. 2. - Concursul de promovare în funcţiile prevăzute la art. (1) se organizează anual sau ori de câte ori este nevoie la nivelul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor de pe lângă curţile de apel, potrivit dispoziţiilor art. 45 - 47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare şi ale prezentului regulament.

Art. 3. - Concursul constă în susţinerea următoarelor probe:

a) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candidează;

b)  testare scrisă privind verificarea pregătirii profesionale.

Art. 4. - Data concursului pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor se anunţă cu 30 de zile înainte, prin afişare la sediul instanţelor sau parchetelor care organizează concursul şi publicarea anunţului pe pagina de internet a acestora.

Art. 5. - Tematica pentru concurs se stabileşte anual, de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizează concursul şi cuprinde subiecte din legislaţia care   reglementează  statutul   personalului   auxiliar  de specialitate, regulamentele de ordine interioară ale instanţelor şi parchetelor de pe lângă acestea, precum şi noţiuni generale de procedură penală şi/sau de procedură civilă.

Art. 6. - (1) In cazul concursului pentru promovare în funcţia de grefier informatician-şef, tematica pentru concurs va cuprinde subiecte prin care să se asigure verificarea cunoştinţelor în domeniul informatic.

(2) Tematica pentru concursul organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea va fi stabilită cu sprijinul Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(3) Pentru numirea în funcţia de informatician-şef în cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie tematica va fi stabilită cu sprijinul unor specialişti în domeniul informatic, desemnaţi de preşedintele instanţei sau conducătorul parchetului.

CAPITOLUL II

Condiţii pentru înscrierea la concurs

Art. 7. - Poate participa la concursul pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor şi grefierilor informaticieni persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de grefier, respectiv de grefier informatician; în cazul grefierilor cu studii superioare juridice este necesară o vechime de minimum 6 luni în funcţia de grefier;

b) are o activitate profesională deosebită, evaluată cu calificativul „foarte bine" în ultimii 3 ani, respectiv 6 luni;

c) nu a fost sancţionată disciplinar după acordarea ultimului calificativ.

Art. 8. - Indeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 7 se constată prin raport întocmit de preşedintele instanţei ori de conducătorul parchetului unde candidatul îşi desfăşoară activitatea.

Art. 9. - (1) Candidaturile se depun la instanţele sau, după caz, la parchetele care organizează concursul cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, însoţite de raportul prevăzut la art. 8, precum şi orice alte acte pe care candidatul le consideră ca fiind relevante.

(2) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candidează se depune la instanţa sau parchetul care organizează concursul, cu cel puţin 7 zile înainte de data desfăşurării concursului, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic.

CAPITOLUL III

Organizarea şi desfăşurarea concursului

Art. 10. - (1) Colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizează concursul numeşte comisia de organizare, alcătuită din preşedinte şi 2 membri, judecători sau, după caz, procurori. In măsura în care este posibil în comisiile de organizare vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri.

(2) In cazul concursului pentru numirea în funcţie a grefierului informatician-şef organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist în informatică din cadrul Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei, respectiv a] compartimentului informatic din Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, desemnat prin ordin al ministrului justiţiei sau, după caz, al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(3)  Pentru numirea în funcţia de grefier informatician-şef în cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist în domeniul informatic, propus de preşedintele instanţei sau conducătorul parchetului.

Art. 11. - Comisia de organizare are, în principal, următoarele atribuţii:

1. centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc şi a celor care nu îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs;

2. controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului;

3. primeşte de la comisia de examinare lucrările scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator şi procesele-verbale cuprinzând notele acordate de această comisie atât la proba scrisă cât şi la susţinerea proiectului;

4. calculează mediile generale şi întocmeşte listele finale;

5. ia măsuri pentru afişarea la sediile instanţelor şi parchetelor organizatoare, precum şi pentru publicarea pe paginile de internet ale acestora a listelor cu rezultatele concursului.

Art. 12. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs, pentru proba scrisă, se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate.

(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

(3)  Inainte de comunicarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit la predarea lucrării, după care se aplică ştampila instanţei sau a parchetului care organizează concursul.

(4)  Plicul cu subiectele de concurs este desfăcut de un candidat care semnează şi Procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.

(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare şi persoanele care supraveghează desfăşurarea concursului.

(6)  In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila instanţei sau a parchetului. Redactarea lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pastă de culoare albastră.

(7)   La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii predau lucrarea, sub semnătură, comisiei de organizare a concursului.

(8)   Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se face numai cu însoţitor.

(9)  Orice fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal cu privire la constatările făcute şi la măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă". Procesul-verbal se comunică preşedintelui comisiei de organizare a concursului.

Art. 13. - (1) Corectarea lucrărilor scrise se efectuează de o comisie de examinare constituită potrivit dispoziţiilor art. 10, care se aplică în mod corespunzător.

(2) Membrii comisiei de organizare a concursului nu pot fi membri ai comisiei de examinare.

Art. 14. - (1) Proba scrisă se notează cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.

(2)  Pe timpul corectării, colţul lucrării nu se desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare. Nota finală a probei scrise o reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la fiecare subiect.

(3)  Lucrările corectate se predau comisiei de organizare a concursului în vederea alcătuirii listei de clasificare a candidaţilor la proba scrisă.

Art. 15. - (1) Rezultatele probei scrise se afişează la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul, şi se publică pe paginile de internet ale acestora.

(2) In termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor, candidaţii nemulţumiţi pot formula contestaţie cu privire la nota obţinută la proba scrisă.

(3) Contestaţiile se depun la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul şi se soluţionează de o comisie de contestaţii desemnată de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care a organizat concursul. Dispoziţiile art. 10 şi 13 privind componenţa, numărul membrilor comisiei şi incompatibilitatea acestora se aplică în mod corespunzător. Nota obţinută la contestaţie nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(4) Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul şi se publică pe paginile de internet ale acestora.

Art. 16 - (1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candidează.

(2) In aprecierea susţinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, următoarele criterii:

a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă;

b) îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi regulamente, cunoaşterea acestora şi capacitatea de a le pune în practică;

c) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei şi transparenţa actului de conducere;

d) folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor personalului auxiliar de specialitate din subordine.

(3) Nota finală la susţinerea proiectului reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.

(4) Rezultatele susţinerii proiectului se publică pe paginile de internet ale instanţelor sau ale parchetelor care au organizat concursul, şi se afişează la sediile acestora.

(5)  Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate.

Art. 17. - (1) In termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor la susţinerea proiectului, comisia de organizare a concursului stabileşte media finală obţinută de candidaţi, care este media aritmetică a notelor obţinute la cele două probe şi întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, pe care îl afişează la sediul instanţelor şi parchetelor organizatoare şi îl transmite spre publicare pe paginile de internet ale acestora.

(2) Sunt declaraţi admişi, în limita posturilor scoase la concurs, candidaţii care au obţinut cel puţin media 7, fără ca la vreuna dintre probe să fi obţinut o notă mai mică de 5.

(3)  La medii egale vor fi declaraţi admişi candidaţii care au obţinut nota mai mare la proba scrisă.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 18. - Candidaţii declaraţi admişi la concursul de promovare sunt numiţi în funcţiile de conducere pentru care au candidat, în condiţiile legii, prin decizie a preşedintelui Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a preşedintelui curţii de apel sau, după caz, a procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel.

Art. 19- Lucrările scrise şi rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 182/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 182 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu