Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 532 din 19 aprilie 2006

pentru aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului si a Metodologiei de alocare a fondurilor si criteriile de identificare si de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes national

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 411 din 11 mai 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 10, 11 şi 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare, şi al art. 118 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă programele de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Metodologia de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional, prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 3. - (1) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului finanţează serviciile de asistenţă socială în domeniul protecţiei drepturilor copilului din cadrul programelor de interes naţional cu sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul propriu.

(2) Finanţarea se realizează în urma evaluării şi selectării de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului a proiectelor înaintate de organizaţiile neguvernamentale care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului, pe baza convenţiilor încheiate cu acestea.

Art. 4. - (1) Monitorizarea derulării programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se asigură de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în colaborare cu consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti în a căror rază teritorială se derulează programele de interes naţional.

(2) Controlul utilizării fondurilor alocate în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se asigură de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 5. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,

Mihai Constantin Şeitan,

secretar de stat

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului

Bogdan Adrian Panait,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr.1

PROGRAMELE

de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului

1. Programul „Infiinţarea de centre de plasament de tip familial - căsuţe şi apartamente pentru copiii din instituţiile cu o capacitate mai mare de 100 de locuri, care nu au fost restructurate pe module de tip familial"

Scopul:

a)  reducerea numărului de copii aflaţi în îngrijirea centrelor de plasament de tip clasic;

b)   creşterea numărului de centre de plasament de tip familial.

Obiectiv:

Creşterea calităţii îngrijirii şi protecţiei copilului separat de părinţii săi.

Indicatori fizici:

Cel puţin 6 centre de plasament de tip familial înfiinţate. Indicatori de eficienţă:

Numărul instituţiilor cu capacitate mai mare de 100 de copii scăzut cu 3.

Indicatori de rezultate:

- 96 de copii beneficiază de protecţie în centre de plasament de tip familial.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 3.492 mii lei.

2. Programul „Dezvoltarea serviciilor alternative pentru copiii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA"

Scopul:

a)   dezvoltarea reţelei de servicii alternative (centre de plasament de tip familial, centre de zi/recuperare/reabilitare ş.a.) şi practici integrative pentru copii cu dizabilităţi/ handicap/HIV/SIDA, în vederea îmbunătăţirii şanselor acestora de dezvoltare deplină şi armonioasă, precum şi în vederea integrării sociale;

b)  prevenirea spitalizării prelungite a copiilor cu dizabilităţi/ handicap/HIV/SIDA sau a părăsirii lor în unităţile sanitare;

c)  dezvoltarea şi diversificarea modalităţilor de intervenţie în vederea prevenirii părăsirii copilului cu dizabilităti/handicap/ HIV/SIDA;

d)     prevenirea abuzului şi neglijării copilului cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA, sub orice formă, precum şi a fenomenelor care pot determina instituirea unei măsuri' de protecţie specială;

e)  continuarea procesului de descentralizare de la nivel judeţean la nivel local şi întărirea capacităţii instituţionale la nivel local pentru asumarea responsabilităţii în abordarea problematicii copilului cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA;

f)   implementarea standardelor minime pentru copiii cu dizabilităţi/handicap;

g)  popularizarea drepturilor copilului şi sensibilizarea opiniei publice în vederea îmbunătăţirii atitudinii şi comportamentului general privind problematica specifică copilului cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA;

h) gestionarea eficientă a resurselor umane şi financiare implicate în sistemul de protecţie a copilului.

Obiective:

Reabilitarea   si   reintegrarea   socială   a   copiilor   cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA. Indicatori fizici:

-    4 servicii alternative înfiinţate pentru copiii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA.

Indicatori de eficienţă:

-     24 de copii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA dezinstituţionalizaţi din centre de plasament.

Indicatori de rezultate:

-   37 de copii beneficiari ai serviciilor alternative au întocmite planuri individualizate de protecţie.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 2.260 mii lei.

3. Programul „Dezvoltarea reţelei de servicii specializate pentru copiii victime ale abuzului, neglijării şi exploatării"

Scopul:

a)  prevenirea şi combaterea abuzului, neglijării şi exploatării copilului, sub orice formă, inclusiv a migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatării sexuale şi exploatării prin muncă, precum şi a fenomenelor care pot determina instituirea unei măsuri de protecţie specială;

b)  crearea şi dezvoltarea de servicii specializate pentru reabilitarea şi protecţia specială a copiilor victime ale abuzului, neglijării şi exploatării, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatării sexuale şi exploatării prin muncă, precum şi a copiilor repatriaţi, în vederea îmbunătăţirii şanselor acestora de dezvoltare deplină şi armonioasă;

c)  sprijinirea implementării standardelor minime obligatorii la nivelul serviciilor specializate existente pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat;

d)   integrarea problematicii migraţiei şi a copiilor refugiaţi la nivelul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului selectate pentru a servi la nivel regional, prin dezvoltarea unui set de proceduri şi formarea echipelor multidisciplinare şi interinstituţionale care intervin în aceste cazuri;

e)  reintegrarea familială, educaţională, socială şi, după caz, profesională, a copiilor repatriaţi, cu sau fără părinţi, pe baza acordurilor internaţionale sau în mod voluntar;

f)  dezvoltarea unui set de măsuri şi proceduri destinate copiilor repatriaţi, precum şi copiilor refugiaţi, care să faciliteze dobândirea abilităţilor necesare pentru integrarea lor educaţională, ocupaţională şi socială;

g)   sensibilizarea opiniei publice în vederea îmbunătăţirii atitudinii şi comportamentului general privind problematica specifică a abuzului, neglijării şi exploatării copilului, sub orice formă, inclusiv a migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatării sexuale şi exploatării prin muncă, precum şi a copiilor repatriaţi, a copiilor refugiaţi;

h) gestionarea eficientă a resurselor umane şi financiare implicate în sistemul de protecţie specială a copilului;

i) combaterea şi prevenirea situaţiilor de migrare şi trafic al copiilor şi ajungerea lor neînsoţiţi pe teritoriul altui stat.

Obiective:

Reintegrarea socială a copiilor victime ale abuzului, neglijării şi exploatării, inclusiv ale traficului, exploatării sexuale, exploatării prin muncă, migraţiei, precum şi a copiilor refugiaţi.

Indicatori fizici:

a)  5 servicii specializate sunt înfiinţate pentru reabilitarea şi protecţia specială a copiilor victime ale abuzului, neglijării şi exploatării, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatării sexuale şi exploatării prin muncă, precum şi a copiilor repatriaţi;

b)   5 servicii specializate existente pentru reabilitarea şi protecţia specială a copiilor victime ale abuzului, neglijării şi exploatării, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatării sexuale şi exploatării prin muncă, precum şi a copiilor repatriaţi sunt reabilitate/dotate pentru a corespunde standardelor minime obligatorii.

Indicatori de eficienţă:

-   180 de copii beneficiari ai serviciilor specializate nou-înfiinţate sau reabilitate/dotate au întocmite planurile de servicii/planurile individualizate de protecţie.

Indicatori de rezultate:

a)   existenţa unui set de proceduri pentru intervenţia în cazurile de migraţie şi de copii refugiaţi;

b)   45 de profesionişti formaţi în domeniul intervenţiei în cazurile de migraţie şi de copii refugiaţi.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.217 mii lei.

4.  Programul „Promovarea standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi monitorizarea respectării drepturilor copilului"'

Scopul:

a)  diseminarea standardelor minime obligatorii în domeniu;

b)   crearea unui sistem de formare profesională la nivel regional, care să sprijine profesionalizarea permanentă a personalului din serviciile de prevenire a separării copilului de familie şi a celor de protecţie specială a copiilor separaţi de părinţi;

c)   promovarea intervenţiei multidisciplinare şi interinsti-tuţionale în beneficiul copilului prin utilizarea metodei managementului de caz;

d)   sprijinirea activităţilor de monitorizare a respectării drepturilor copilului;

e)   sprijinirea formării profesionale în vederea realizării standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului.

Obiectiv:

Creşterea calităţii îngrijirii copiilor de către personalul din serviciile de prevenire a separării copilului de familie şi a celor de protecţie specială a copiilor separaţi de părinţi.

Indicatori fizici:

-   47 de profesionişti pregătiţi în domeniul evaluării standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi, totodată, pregătiţi pentru monitorizarea respectării drepturilor copilului.

Indicatori de eficienţă:

a)   cel puţin 150 de profesionişti pregătiţi în domeniul managementului de caz;

b)  cel puţin 30 de servicii de prevenire a separării copilului de familie şi 30 de servicii de protecţie specială a copiilor separaţi de părinţi în procesul de evaluare a standardelor minime obligatorii;

c)   cel puţin 150 de cazuri de încălcare a drepturilor copilului monitorizate de către direcţiile de asistenţă socială şi protecţia copilului.

Indicatori de rezultate:

Infiinţarea a cel puţin unui centru regional de formare a profesioniştilor din domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.324 mii lei.

5.   Programul „Susţinerea reţelei de asistenţi maternali pentru protecţia specială a copilului în vârstă de până la 2 ani lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi"

Scopul:

a) promovarea dreptului copilului de la naştere până la vârsta de 2 ani, lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi, la protecţie specială în regim de urgenţă sau plasament la asistentul maternal;

b)   monitorizarea evoluţiei copiilor de la naştere până la vârsta de 2 ani, aflaţi în protecţie la asistenţi maternali, prin intermediul utilizării planului individualizat de protecţie care va avea drept obiectiv reintegrarea în familia biologică, integrarea în familia extinsă şi adopţia naţională;

c)  prevenirea spitalizării prelungite şi nejustificate a copiilor de la naştere până la vârsta de 2 ani, părăsiţi de familie în unităţile sanitare;

d)   prevenirea abuzului şi neglijării copiilor de la naştere până la vârsta de 2 ani.

Obiectiv:

Susţinerea, pe o perioadă de 6 luni, a reţelei de asistenţi maternali pentru copilul în vârstă de până la 2 ani, creată prin intermediul programului de interes naţional.

Indicatori fizici:

a)  cel puţin 23 de birouri zonale ale serviciului de asistenţă maternală din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului înfiinţate în judeţele participante la programul de interes naţional „Crearea reţelei de asistenţi maternali profesionişti pentru protecţia în regim de urgenţă a copiilor în vârstă de până la 2 ani separaţi de familie" din anul 2005;

b)  cel puţin 4 centre de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copiii sunt înfiinţate în judeţele participante la programul de interes naţional „Crearea reţelei de asistenţi maternali profesionişti pentru protecţia în regim de urgenţă a copiilor de 0-2 ani separaţi de familie" din anul 2005.

Indicatori de eficienţă:

Cel puţin 46 de asistenţi sociali din cadrul birourilor zonale oferă servicii de sprijin (informare, consiliere etc.) asistenţilor maternali pe care îi monitorizează.

Indicatori de rezultat:

Existenţa unui număr de cel puţin 190 de planuri individualizate de protecţie având drept obiectiv reintegrarea în familia biologică, integrarea în familia extinsă şi adopţia naţională.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.619 mii lei.

6. Programul „Dezvoltarea reţelei serviciilor sociale comunitare pentru copil şi familie şi susţinerea familiilor aflate în criză în vederea prevenirii separării copilului de familia sa"

Scopul:

a)   prevenirea separării copilului de familia sa aflată în situaţie de criză (iminenţă de evacuare a familiei din casa în care locuieşte, catastrofe naturale, pierderea serviciului etc.);

b)  dezvoltarea reţelei serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa (centre de zi; centre de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii; centre de asistenţă şi sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale; servicii de monitorizare, asistenţă şi sprijin al femeii gravide predispuse să îşi abandoneze copilul etc);

c)   continuarea procesului de descentralizare, de la nivel judeţean la nivel local, prin susţinerea creării/dezvoltării serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul consiliilor locale din municipii şi oraşe, precum şi a angajării persoanelor cu atribuţii în asistenţa socială la nivelul consiliilor locale comunale;

d)  crearea şi formarea structurilor comunitare consultative.

Obiectiv:

Promovarea dreptului copilului de a fi îngrijit în familia sa şi/sau în familia extinsă.

Indicatori fizici:

a)  cel puţin 50 de servicii de prevenire a separării copilului de familia sa înfiinţate în cel puţin 10 judeţe;

b)   200 de persoane cu atribuţii în asistenţa socială angajate la nivelul consiliilor locale comunale;

c)   200 de structuri comunitare consultative înfiinţate şi formate.

Indicatori de eficienţă:

- 600 de copii şi familiile acestora beneficiari ai serviciilor de asistenţă socială şi ai serviciilor sociale comunitare.

Indicatori de rezultate:

a)   existenţa unui număr de cel puţin 600 de planuri de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa;

b)   existenţa unor criterii obiective de selecţie a familiilor pentru a beneficia de sprijinul serviciilor de asistenţă socială şi al serviciilor de prevenire.

Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 6.088 mii lei.

ANEXA Nr. 2

METODOLOGIE

de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Pot primi sume necesare finanţării proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţă socială în beneficiul copiilor aflaţi în sistemul de protecţie din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc următoarele condiţii:

a)  sunt persoane juridice române de drept privat, fără scop patrimonial, constituite potrivit legii;

b)   dispun de resursele materiale şi umane necesare derulării proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului;

c)  prezintă garanţii de solvabilitate financiară;

d)   desfăşoară de cel puţin un an activităţi în domeniul protecţiei copilului.

(2)   Pot beneficia de finanţarea prevăzută la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi:

a)  filialele din România ale organizaţiilor internaţionale;

b)   formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1).

(3)  In sensul prezentei metodologii, se înţelege prin:

a)   autoritate finanţatoare - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumită în continuare Autoritatea;

b)   beneficiar - consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, sau, după caz, consiliile locale, prin primarii unităţilor administrativ-teritoriale unde urmează a se implementa proiectele din cadrul programelor de interes naţional;

c) prestator - organizaţia neguvernamentală a cărei ofertă de preţ a fost acceptată de autoritatea finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului.

Art. 2. - (1) Proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacă îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei.

(2)  ONG interesate vor participa la o procedură de selecţie cuprinzând etapele prevăzute de art. 6 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general.

(3)   Procedura de selecţie de proiecte trebuie reluată, în conformitate cu art. 14 din Legea nr. 350/2005, oricând, pentru oricare dintre proiecte, în următoarele cazuri:

a)  nu au depus scrisoare de interes cel puţin 2 candidaţi;

b)  nu au fost depuse cel puţin două oferte corespunzătoare pentru fiecare proiect.

(4)  Autoritatea poate organiza o nouă procedură de selecţie dacă dispune de resurse necesare pentru a finanţa proiecte noi, în condiţiile aprobării acestora prin hotărâre a Guvernului.

Procedura de înscriere la selecţie

Art. 3. - (1) Documentaţia de participare la etapa de calificare se depune de către ONG interesate la registratura Autorităţii.

(2) Data limită de depunere a documentaţiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de calificare şi este cuprinsă, în condiţiile legii, între a 15-a zi şi a 35-a zi de la data publicării, conform Legii nr. 350/2005, a anunţului de participare emis de Autoritate.

Art. 4. - (1) Autoritatea va pune la dispoziţie ONG interesate, contra cost, caietul de sarcini pentru fiecare program şi instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare.

(2) Caietul de sarcini pentru fiecare program, instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru elaborarea ofertei de preţ se aprobă prin ordin al secretarului de stat al Autorităţii, astfel încât să fie posibilă punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1).

Art. 5. - (1) Documentaţia de participare la etapa de calificare va conţine în mod obligatoriu următoarele:

a)  scrisoare de interes;

b)  statutul organizaţiei;

c)  documentul doveditor al personalităţii juridice;

d)  formularele completate, cuprinse în instrucţiunile puse la dispoziţie de Autoritate;

e)   alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materială şi financiară a ONG, necesară derulării proiectelor.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie semnată pentru conformitate cu originalul de către ONG. La cererea Autorităţii, ONG va prezenta şi originalul pentru a se permite verificarea exactităţii copiei.

Calificarea ONG

Art. 6. - (1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea ONG candidate în vederea acordării finanţării pentru proiectele depuse se realizează de către comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Autorităţii.

(2) Componenţa nominală şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autorităţii, în funcţie de specificul fiecărui program de interes naţional.

Art. 7. - (1) Verificarea eligibilităţii şi evaluarea ONG candidate se realizează în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei.

(2) Rezultatul verificării eligibilităţii şi evaluării se comunică în scris ONG candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul.

Art. 8. - (1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevăzut la art. 3 alin. (2).

(2)  In urma analizei efectuate, comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţării ce urmează să fie acordat.

(3)   Hotărârea prin care comisia formulează propunerile prevăzute la alin. (2) se aprobă prin votul majorităţii membrilor săi.

(4)  Comisia întocmeşte şi înaintează Autorităţii hotărârea în care se consemnează cele prevăzute la alin. (2) şi (3).

Finanţarea

Art. 9. - In baza hotărârii înaintate de comisie potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţării proiectelor se face pe bază de contract încheiat între Autoritate, în calitate de finanţator, şi consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, sau, după caz, consiliile locale, prin primarii unităţilor administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, şi ONG, în calitate de prestator.

Art. 10. - (1) Virarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform clauzelor contractuale. Prima tranşă se înaintează în termen de 30 de zile de la începerea prestării serviciilor de către ONG, cu excepţia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract.

(2)  Sumele utilizate cu încălcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmărite în sarcina persoanelor responsabile.

(3)   Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Autorităţii.

Art. 11. - Finanţarea acordată pentru derularea proiectelor se retrage în cazul în care Autoritatea constată că sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele încheiate.

Art. 12. - Proiectele nefinalizate până la sfârşitul anului pot fi continuate în aceleaşi condiţii contractuale angajate, cu acordul tuturor părţilor.

Art. 13. - (1) Contestaţiile se primesc în maximum 7 zile de la data la care ofertantul a luat cunoştinţă de conţinutul documentului contestat. Autoritatea va soluţiona contestaţiile în maximum 10 zile de la data primirii contestaţiei.

(2) Acţiunea în justiţie se introduce, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare, la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărui rază teritorială de competenţă se află sediul autorităţii contractante.

Art. 14. - Prezenta metodologie se completează cu dispoziţiile Legii nr. 350/2005.

 


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 532/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 532 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu