Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 63 din  4 aprilie 2005

privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

ACT EMIS DE:                AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 327 din 19 aprilie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile anexei nr. 3/12/23 la Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, precum si prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite prezentul ordin.

    ARTICOL UNIC
    (1) Se aproba Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data publicarii.

                   Presedintele Agentiei Nationale
          pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
                        Eugen Ovidiu Chirovici

    ANEXA 1

                            PROCEDURA
de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

    1. Obiectivul Programului
    Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START, denumit in continuare Program, il constituie promovarea unui sistem formativ care sa faciliteze mobilitatea tinerilor intre sistemul de invatamant si piata fortei de munca, precum si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private.
    Programul urmareste:
    - dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea optima a resurselor, in vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de globalizarea pietelor si integrarea Romaniei in Uniunea Europeana;
    - sprijinirea demararii si dezvoltarii firmelor nou-infiintate (start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finantare;
    - stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii (IMM), precum si imbunatatirea performantelor economice ale microintreprinderilor existente, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora;
    - cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare.

    2. Bugetul Programului
    2.1. Programul se va derula in trei etape, respectiv:
    a) etapa I - mediatizarea Programului prin mijloacele de comunicare in masa, anunturi si pliante promotionale;
    b) etapa a II-a - organizarea si desfasurarea cursurilor de pregatire antreprenoriala destinate beneficiarilor Programului;
    c) etapa a III-a - finantarea celor mai bune planuri de afaceri prin alocatie financiara nerambursabila in limita bugetului prevazut la subpct. 2.2 lit. c) si prin credite acordate de banca selectata.
    2.2. Pentru realizarea Programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2005 suma de 13,5 miliarde lei, defalcata astfel:
    a) 0,75 miliarde lei - pentru asigurarea mediatizarii Programului;
    b) 1,75 miliarde lei - pentru finantarea cursurilor de pregatire antreprenoriala destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile aferente desfasurarii acestora);
    c) 10 miliarde lei - pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile pentru cofinantarea castigatorilor autori ai planurilor de afaceri eligibile selectati dintre beneficiarii Programului;
    d) 1 miliard lei - la dispozitia Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), constand in cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea si evaluarea Programului, pentru organizarea procedurii de licitatie deschisa, inclusiv comisionul de administrare al bancii.
    2.3. In cadrul etapei a III-a a Programului se vor finanta cele mai bune planuri de afaceri selectate dintre cele intocmite de beneficiarii Programului, participanti la cea de-a II-a etapa conform subpct. 2.1 lit. b).

    3. Beneficiarii Programului
    3.1. Pot beneficia de prevederile Programului:
    a) persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a III-a etapa persoanele fizice trebuie sa indeplineasca cerinta de la subpct 8.5;
    b) persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale;
    c) persoanele juridice,
care indeplinesc, cumulativ, la data depunerii formularelor de inscriere, urmatoarele criterii de eligibilitate prevazute la subpct. 3.2 - 3.5.
    3.2. Pentru persoanele fizice:
    a) au varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani neimpliniti;
    b) au studii medii sau superioare;
    c) au obtinut un numar de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluarii datelor din formularul de inscriere.
    3.3. Pentru persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale:
    a) persoana fizica autorizata sau membrul asociatiei familiale sa aiba varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani neimpliniti; numai un singur membru al asociatiei familiale poate beneficia de acest curs;
    b) au cel mult 1 an de la autorizare/infiintare la data depunerii formularului de inscriere.
    3.4. Pentru persoanele juridice:
    a) sunt microintreprinderi conform prevederilor art. 2, art. 3 alin. (1) lit. b) si ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
    b) au capital social integral privat;
    c) asociatul ori actionarul solicitant sa aiba varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani neimpliniti; numai un singur asociat/actionar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs; in situatia in care solicitantul nu este asociat majoritar, este obligatoriu sa fie administratorul numit al societatii. In cazul in care asociatul ori actionarul are mai mult de 35 de ani, cota detinuta de acesta trebuie sa nu fie decisiva in luarea deciziilor;
    d) au cel mult 2 ani de la infiintare la data depunerii formularului de inscriere;
    e) au ca obiect de activitate productia de bunuri materiale si/sau prestarea de servicii.
    3.5. (1) Nu beneficiaza de prevederile Programului: societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, agentii economici cu activitate principala de comert, activitati de intermedieri financiare, activitati auxiliare intermedierilor financiare, activitati de consultanta pentru afaceri si management, activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal, selectia si plasarea fortei de munca, precum si furnizorii de instruire.
    (2) Activitatile neeligibile aratate, clasificate conform codului CAEN, vor fi incluse in contractul incheiat intre ANIMMC si banca.

    4. Tipurile de ajutor financiar
    4.1. Prin Program se organizeaza si se finanteaza in etapa a II-a cursuri de pregatire destinate beneficiarilor eligibili in domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, in scopul dobandirii cunostintelor teoretice si cu aplicabilitate practica necesare inceperii si dezvoltarii unei afaceri, conform tematicii prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
    4.2. In vederea implementarii etapei a II-a a Programului, ANIMMC va incheia parteneriate cu institutii publice si/sau private si va contracta furnizori specializati pentru prestarea serviciilor de instruire specifice Programului.
    4.3. (1) In etapa a III-a a Programului se acorda sprijin financiar sub forma de credit bancar in limita maxima a 10.000 euro sau echivalent in lei de catre banca desemnata castigatoare in urma achizitiei publice, in conformitate cu prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004, si ajutor financiar nerambursabil (AFN) in limita a 200.000.000 lei de catre ANIMMC, pentru finantarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregatire antreprenoriala.
    (2) Planurile de afaceri vor fi selectate de catre o comisie de evaluare constituita din specialisti din cadrul bancii, ai ANIMMC si Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM).

    5. Procedura de inscriere la cursurile de pregatire antreprenoriala
    5.1. Fiecare solicitant trebuie sa completeze integral formularul de inscriere prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
    5.2. In cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de inscriere va fi insotit in mod obligatoriu de urmatoarele documente justificative:
    a) copie a buletinului/cartii de identitate al/a solicitantului;
    b) copie legalizata a diplomei care atesta studiile medii sau, dupa caz, superioare;
    c) declaratia pe propria raspundere referitoare la existenta beneficiului, anterior participarii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedura).
    5.3. In cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociatii familiale, formularul de inscriere va fi insotit in mod obligatoriu de urmatoarele documente justificative:
    a) copie a autorizatiei administrative eliberate de primarii unitatilor administrativ-teritoriale pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul solicitantii;
    b) copie a certificatului de inmatriculare si a certificatului de inregistrare fiscala;
    c) copie a buletinului/cartii de identitate al/a persoanei fizice autorizate sau al/a membrului asociatiei familiale;
    d) declaratia anuala de impunere a venitului, inregistrata la administratia financiara, in original, pe anul anterior.
    5.4. In cazul beneficiarilor prevazuti la subpct. 3.4, formularul de inscriere va fi insotit in mod obligatoriu de urmatoarele documente justificative:
    a) certificat constatator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze reprezentantii legali ai societatii, precum si domeniile de activitate principale si secundare ale societatii solicitante si cifra de afaceri conform ultimului bilant contabil;
    b) copie a buletinului/cartii de identitate al/a asociatului unic/asociatului/actionarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;
    c) copie legalizata a diplomei care atesta studiile medii sau, dupa caz, superioare a asociatului/actionarului/administratorului;
    d) declaratia pe propria raspundere privind numarul mediu de personal din ultima luna de activitate;
    e) certificate privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat si bugetele locale;
    f) declaratia pe propria raspundere referitoare la existenta beneficiului, anterior participarii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedura).
    5.5. (1) Formularul de inscriere, completat corespunzator, insotit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin posta, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START din cadrul ANIMMC, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, cod 040623, Bucuresti. Nu se primesc dosare incomplete.
    (2) Formularul de inscriere poate fi ridicat de la sediul ANIMMC, fiind disponibil si pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro.
    5.6. Perioada de inscriere si de depunere a formularului de inscriere, insotit de documentele justificative, va fi anuntata pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro si in presa.

    6. Procedura de inregistrare, evaluare si selectie a beneficiarilor cursurilor de pregatire antreprenoriala
    6.1. In vederea implementarii corespunzatoare a Programului se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START in cadrul ANIMMC. Structura organizatorica, numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile UIP - START vor fi stabilite prin ordin al presedintelui ANIMMC.
    6.2. Formularul de inscriere completat, insotit de documentele justificative, va fi inregistrat in Registrul special al Programului, mentionandu-se data, ora si numarul de inregistrare.
    6.3. (1) Formularele de inscriere vor fi evaluate, in ordinea datei si orei inregistrarii in Registrul special al Programului, tinandu-se cont de indeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.
    (2) Punctajul obtinut necesar pentru participarea la etapa a II-a a Programului trebuie sa fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibil.
    6.4. (1) Lista beneficiarilor eligibili admisi pentru participarea la Program si grila de evaluare vor fi facute publice prin afisare pe web-site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, in termen de 15 zile de la expirarea perioadei de inscriere, conform subpct. 5.5.
    (2) Grila de evaluare a formularelor de inscriere va fi afisata pe pagina web a ANIMMC, in termen de o zi de la incheierea perioadei de inscriere.

    7. Organizarea cursurilor de pregatire antreprenoriala
    7.1. (1) Cursurile de pregatire antreprenoriala se vor desfasura in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi si Timisoara.
    (2) Cursurile de pregatire antreprenoriala vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind prezentata in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
    7.2. La sfarsitul cursurilor de pregatire antreprenoriala corespunzatoare etapei a II-a a Programului fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri poate elabora un plan de afaceri pentru participare la etapa a III-a a Programului.
    7.3. Structura planului de afaceri si modelul cererii de acordare a alocatiei financiare nerambursabile vor fi stabilite in cadrul contractului dintre ANIMMC si banca.

    8. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri
    8.1. (1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de catre o comisie de evaluare constituita din specialisti din cadrul bancii, ANIMMC si FNGCIMM.
    (2) Membrii comisiei de evaluare si regulamentul de organizare si functionare vor fi aprobate prin ordin al presedintelui ANIMMC.
    8.2. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri vor fi facute in baza criteriilor specifice prevazute in normele de creditare ale bancii si in normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi prezentate si explicate cursantilor in cadrul perioadei de pregatire aferente etapei a II-a a Programului si vor fi afisate pe site-ul ANIMMC.
    8.3. (1) In urma centralizarii punctajului general obtinut vor fi selectate cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finantate. Autorii lor vor beneficia de un sprijin financiar pentru punerea in aplicare a planului de afaceri, astfel:
    a) minimum 45% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., prevazuta in planul de afaceri, microcredit in conditii avantajoase, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalent in lei/plan de afaceri eligibil;
    b) 40% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., alocatie financiara nerambursabila, fara a se depasi plafonul de 200 milioane lei/plan de afaceri eligibil;
    c) 15% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., contributie personala, in natura sau numerar.
    (2) Sumele alocate pot fi utilizate pentru achizitionarea de active corporale si necorporale de tipul: masini, utilaje si echipamente, mijloace de transport marfuri, brevete de inventie, licente, dar si pentru reconstructia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investitii.
    (3) Se pot finanta numai achizitiile de masini, utilaje, echipamente, mijloace de transport marfuri care sunt noi (nu second-hand).
    (4) Atat AFN, cat si creditul bancar in cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea imprumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
    8.4. Acordarea AFN si a creditului bancar se va face in baza unui contract corespunzator incheiat intre banca selectata si beneficiar.
    8.5. Persoanele fizice ale caror planuri de afaceri au fost selectate beneficiaza de creditare in conditiile autorizarii potrivit legii ca persoana fizica autorizata sau, dupa caz, societate comerciala.
    8.6. Grila de evaluare a planurilor de afaceri va fi facuta publica prin afisare pe site-ul ANIMMC, dupa expirarea perioadei de depunere a acestora.
    8.7. Decizia cu privire la acordarea AFN si a creditului bancar se va lua de catre Comisia de evaluare a planurilor de afaceri.
    8.8. ANIMMC va incheia un contract de intermediere financiara cu banca desemnata castigatoare in urma procesului de achizitie publica, in vederea creditarii acestor planuri de afaceri in urmatoarele conditii minimale:
    a) termenul de creditare este de 1,5 - 3 ani, cu o perioada de gratie de pana la un an;
    b) garantii asigurate de catre FNGCIMM si/sau prin investitia propriu-zisa a beneficiarului, in conditiile in care investitia are ca obiect si un bun corporal;
    c) dobanda practicata va fi cu doua puncte procentuale sub nivelul dobanzii la creditele in lei si cu un punct procentual sub nivelul dobanzii la creditele in valuta.
    8.9. Pentru obtinerea finantarii planurilor de afaceri beneficiarii pot accesa numai o singura data Programul.

    9. Dispozitii finale
    Data demararii Programului si a etapelor desfasurarii acestuia va fi stabilita in termen de 30 de zile de la anuntarea bancii declarate castigatoare pentru implementarea Programului.

    ANEXA 1
    la procedura

                    TEMATICA ORIENTATIVA A CURSURILOR

    1. Aspecte legislative privind infiintarea unei firme
    Tema I. Formalitati de inregistrare a societatilor comerciale
    Tema II. Legislatie fiscala si comerciala

    2. Managementul resurselor umane
    Tema I. Mediul extern si functia de personal a firmei
    Tema II. Managementul resurselor umane: esenta, scop, componente
    Tema III. Managementul grupurilor
    Tema IV. Managementul comunicatiilor
    Tema V. Managementul relatiilor industriale
    Tema VI. Salarizarea personalului
    Tema VII. Prognoza si planificarea resurselor umane

    3. Managementul micilor afaceri
    Tema 1. Mediul de afaceri al firmei (1)
    Tema 2. Mediul de afaceri al firmei (2)
    Tema 3. Afaceri: constientizarea ocaziei favorabile de pe piata
    Tema 4. Parteneri si clienti intr-o afacere
    Tema 5. Planificarea in afaceri
    Tema 6. Organizarea firmelor pentru afaceri
    Tema 7. Decizia in afaceri
    Tema 8. Conducerea afacerilor (1)
    Tema 9. Conducerea afacerilor (2)
    Tema 10. Strategii in afaceri
    Tema 11. Antreprenoriatul - noua tehnologie manageriala
    Tema 12. Antreprenoriatul si inovatia economica si sociala
    Tema 13. Strategii antreprenoriale (1)
    Tema 14. Strategii antreprenoriale (2)

    4. Management financiar
    Tema I. Managementul financiar. Definitie. Obiective
    Tema II. Mediul decizional al managementului financiar
    Tema III. Analiza financiara - baza managementului financiar
    Tema IV. Concepte financiare de baza
    Tema V. Decizii financiare in conditii de certitudine
    Tema VI. Decizii financiare in conditii de risc si incertitudine
    Tema VII. Riscul si valoarea firmei
    Tema VIII. Strategii financiare pe termen scurt. Managementul ciclului de exploatare
    Tema IX. Strategii financiare pe termen lung
    Tema X. Strategii dinamice pentru cresterea valorii firmei
    Tema XI. Managementul sistemului bancar in Romania
    Tema XII. Activitatea bancilor - parte a sistemului economic si de afaceri din Romania
    Tema XIII. Managementul operatiunilor bancare
    Tema XIV. Riscul bancar si managementul operatiunilor bancare

    5. Accesarea surselor de finantare
    Tema I. Surse de finantare disponibile IMM-urilor
    Tema II. Fundamentarea deciziei de investitie - modele decizionale si indicatori de eficienta economica a investitiei
    Tema III. Modele decizionale privind alegerea sursei de finantare
    Tema IV. Intocmirea unei documentatii de finantare

    6. Marketing
    Tema I. Definirea marketingului. Evolutie si specializare
    Tema II. Mediul de marketing
    Tema III. Segmentarea pietelor. Pozitionarea produselor
    Tema IV. Politica de produs
    Tema V. Politica de pret

    7. Tehnici de negociere
    Tema I. Negocieri interne
    Tema II. Contextul organizational
    Tema III. Pregatirea negocierilor
    Tema IV. Desfasurarea negocierilor
    Tema V. Negocierile individuale
    Tema VI. Comunicarea in negocieri
    Tema VII. Momente-cheie si impasuri in negocieri
    Tema VIII. Factorul timp
    Tema IX. Incheierea negocierilor
    Tema X. Postnegocierea
    Tema XI. Personalitatea negociatorului

    8. Elaborarea si implementarea planului de afaceri
    Tema I. Oportunitati de afaceri: lista cu domeniile in care se considera ca este oportun a se demara o afacere, legate de activitatile de consultanta si training
    Tema II. Descrierea domeniului de activitate ales in vederea infiintarii unei firme
    Tema III. Necesitatea consultantei si trainingului managerial
    Tema IV. Studiul pietei interne a serviciilor de consultanta si training managerial
    Tema V. Planificarea activitatii firmei
    1.1. Planificarea structurii organizatorice
    1.2. Planificarea activitatii
    Tema VI. Intocmirea documentatiei necesare infiintarii unei firme
    Tema VII. Intocmirea unui plan de afaceri pentru obtinerea finantarii in vederea demararii activitatii firmei
    Tema VIII. Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestate
    Tema IX. Calculul cifrei de afaceri critice

    ANEXA 2
    la procedura

                        FORMULAR DE INSCRIERE
la Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

    Date personale
    Numele si prenumele ......................................................
            _              _
    Sex:   |_| Masculin   |_| Feminin
    Adresa de domiciliu:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    Telefon ....................................
    E-mail .....................................
    Varsta .....................................
                      _                   _
    Starea civila:   |_| Necasatorit/a   |_| Casatorit/a
    Locul unde doriti sa participati la cursuri: .............................

    Intrebari
    1. Nivelul educatiei:
     _
    |_| Studii liceale
     _
    |_| Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitatea de invatamant, specializarea):
    ..........................................................................
     _
    |_| Studii universitare absolvite (perioada, unitatea de invatamant, specializarea):
    ..........................................................................
     _
    |_| Studii postuniversitare (perioada, unitatea de invatamant, specializarea):
    ..........................................................................
    2. V-ati implicat in activitati de voluntariat?
     _          _
    |_| Da     |_| Nu

    Daca da, in ce domeniu?
    ..........................................................................
    3. Cati din oamenii pe care ii cunoasteti au propria lor afacere? ........
    4. Ce intelegeti prin activitate antreprenoriala? ........................
    5. Care sunt, dupa opinia dumneavoastra, principalele calitati necesare unui antreprenor? Detaliati.
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    6. Va rugam sa completati in tabelul urmator datele referitoare la experienta dumneavoastra profesionala.

 ______________________________________________________________________________
|          Angajator        |        Functia         |        Perioada         |
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
                                                              _        _
    7. Ati incercat vreodata sa incepeti o afacere proprie?  |_| Da   |_| Nu
    Ce tip de activitate? ....................................................
    Ce s-a intamplat cu aceasta afacere? .....................................
                                                              _        _
    8. Aveti o afacere in prezent?                           |_| Da   |_| Nu
    Ce tip de afacere? .......................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    9. Daca intentionati sa incepeti o afacere sau sa o extindeti pe cea existenta, ce tip de afacere ati incepe/extinde (Va rugam sa dati detalii)
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    10. De cat capital credeti ca aveti nevoie sa incepeti sau sa extindeti o afacere? Detaliati.
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    11. Estimati suma de bani din fiecare dintre sursele mentionate mai jos pe care o puteti folosi in demararea/extinderea afacerii dumneavoastra.
    Bani personali ...........................................................
    Imprumuturi sau bani oferiti de familie ..................................
    Imprumuturi sau bani oferiti de prieteni .................................
    Alte surse ................. Specificati .................................
    12. Aveti casa, apartamentul sau terenul dumneavoastra personal?
     _          _
    |_| Da     |_| Nu

    Daca da, care au fost sursele de finantare?
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    13. Dati urmatorilor factori note cuprinse intre 1 - 5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, in opinia dumneavoastra, cel mai important in succesul unei afaceri.
     _           _              _               _               _
    |_| Banii   |_| Educatia   |_| Prietenii   |_| Motivatia   |_| Altele

    14. Cum apreciati dorinta dumneavoastra de a incepe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existenta? (Marcati doar un singur raspuns.)
     _              _            _                         _
    |_| Nu stiu    |_| Medie    |_| Destul de puternica   |_| Foarte puternica

    15. Cum ati aflat despre acest program?
     _            _            _         _
    |_| Presa    |_| Radio    |_| TV    |_| Altele (prieteni, la serviciu etc.)

    16. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenoriala ati mai participat?
 ______________________________________________________________________________
|                   Cursul                     |           Perioada            |
|______________________________________________|_______________________________|
|______________________________________________|_______________________________|
|______________________________________________|_______________________________|

    17. In ce stadiu va aflati in legatura cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriti sa o transformati intr-o afacere?
     _
    |_| Nu am inceput sa lucrez la un plan de afaceri.
     _
    |_| Am inceput documentarea (colectare de materiale si informatii) necesara elaborarii planului de afaceri.
     _
    |_| Am inceput sa lucrez la elaborarea planului de afaceri.
     _
    |_| Am elaborat un plan de afaceri.

    18. De ce sprijin credeti ca aveti nevoie pentru a incepe sau a extinde o afacere proprie?
     _
    |_| Instruire generala in domeniul afacerilor
     _
    |_| Consultanta juridica
     _
    |_| Consultanta financiar-contabila
     _
    |_| Consultanta in marketing
     _
    |_| Consultanta in management
     _
    |_| Alt gen de sprijin (specificati) .....................................

    19. Pana in prezent ati solicitat o finantare sau un credit?
     _
    |_| Da, care a fost rezultatul solicitarii ...............................
     _
    |_| Nu

    20. Cunoasteti pasii ce trebuie urmati pentru obtinerea unui credit? Detaliati.
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    21. Cunoasteti ce garantii trebuie sa depuneti pentru obtinerea unui credit? Detaliati.
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    22. Ce v-ati propus sa obtineti in urma inscrierii in acest program? (Marcati un singur raspuns.)
     _
    |_| Mai multe informatii
     _
    |_| Acces la finantare
     _
    |_| Punerea in practica a ideii de afaceri

    Declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, ca nu am mai beneficiat de finantare in cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.

    Localitatea ..............................
    Data .....................................
                                                     ........................
                                                     (semnatura aplicantului)

    ANEXA 3
    la procedura

                     DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

    Subsemnatul/Subsemnata ..........................., identificat/identificata cu actul de identitate seria .... nr. ..........., eliberat de ................. la data de .............., CNP ..................., cu domiciliul in localitatea ........................., str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ...., sectorul/judetul ......................., in calitate de reprezentant legal al organizatiei ............................, declar pe propria raspundere ca toate informatiile furnizate si consemnate in prezenta cerere sunt corecte si complete.
    Inteleg ca orice omisiune sau incorectitudine in prezentarea informatiilor in scopul de a obtine avantaje patrimoniale sau de orice alta natura este pedepsita conform legii.
    Declar pe propria raspundere ca activitatile pentru care solicit finantarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finantare de la bugetul de stat.
    De asemenea, declar pe propria raspundere ca in ultimii 2 (doi) ani:
     _
    |_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
     _
    |_| am beneficiat de urmatoarele ajutoare de stat:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Anul acordarii| Forma      | Institutia  | Programul prin| Cuantumul    |
|crt.| ajutorului de | ajutorului | finantatoare| care s-a      | ajutorului de|
|    | stat          | de stat    |             | beneficiat de | stat acordat |
|    |               |            |             | finantare     |              |
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|

    in conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Semnatura autorizata si stampila solicitantului*)            Functia
    .................................................       .................

    Data semnarii ...................................

           
    *) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 63/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 63 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu