ORDIN
Nr. 63 din 4 aprilie 2005
privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea
abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului
acestora la finantare - START
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI
MIJLOCII SI COOPERATIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 327 din 19 aprilie 2005
Avand in vedere prevederile anexei nr. 3/12/23 la Legea bugetului de stat
pe anul 2005 nr. 511/2004, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind
stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, precum
si prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotararea Guvernului nr. 753/2003
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie emite prezentul ordin.
ARTICOL UNIC
(1) Se aproba Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea
abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului
acestora la finantare - START, prevazuta in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
(2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si va intra in vigoare la data publicarii.
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
Eugen Ovidiu Chirovici
ANEXA 1
PROCEDURA
de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale
in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in
randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START,
denumit in continuare Program, il constituie promovarea unui sistem formativ
care sa faciliteze mobilitatea tinerilor intre sistemul de invatamant si piata
fortei de munca, precum si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale
tinerilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private.
Programul urmareste:
- dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea
optima a resurselor, in vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de
globalizarea pietelor si integrarea Romaniei in Uniunea Europeana;
- sprijinirea demararii si dezvoltarii firmelor nou-infiintate
(start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finantare;
- stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii (IMM),
precum si imbunatatirea performantelor economice ale microintreprinderilor
existente, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora;
- cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare.
2. Bugetul Programului
2.1. Programul se va derula in trei etape, respectiv:
a) etapa I - mediatizarea Programului prin mijloacele de comunicare in
masa, anunturi si pliante promotionale;
b) etapa a II-a - organizarea si desfasurarea cursurilor de pregatire
antreprenoriala destinate beneficiarilor Programului;
c) etapa a III-a - finantarea celor mai bune planuri de afaceri prin
alocatie financiara nerambursabila in limita bugetului prevazut la subpct. 2.2
lit. c) si prin credite acordate de banca selectata.
2.2. Pentru realizarea Programului se aloca de la bugetul de stat pe anul
2005 suma de 13,5 miliarde lei, defalcata astfel:
a) 0,75 miliarde lei - pentru asigurarea mediatizarii Programului;
b) 1,75 miliarde lei - pentru finantarea cursurilor de pregatire
antreprenoriala destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile
aferente desfasurarii acestora);
c) 10 miliarde lei - pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile
pentru cofinantarea castigatorilor autori ai planurilor de afaceri eligibile
selectati dintre beneficiarii Programului;
d) 1 miliard lei - la dispozitia Agentiei Nationale pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), constand in cheltuieli pentru
implementarea, administrarea, monitorizarea si evaluarea Programului, pentru
organizarea procedurii de licitatie deschisa, inclusiv comisionul de
administrare al bancii.
2.3. In cadrul etapei a III-a a Programului se vor finanta cele mai bune
planuri de afaceri selectate dintre cele intocmite de beneficiarii Programului,
participanti la cea de-a II-a etapa conform subpct. 2.1 lit. b).
3. Beneficiarii Programului
3.1. Pot beneficia de prevederile Programului:
a) persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a III-a etapa
persoanele fizice trebuie sa indeplineasca cerinta de la subpct 8.5;
b) persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale;
c) persoanele juridice,
care indeplinesc, cumulativ, la data depunerii formularelor de inscriere,
urmatoarele criterii de eligibilitate prevazute la subpct. 3.2 - 3.5.
3.2. Pentru persoanele fizice:
a) au varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani neimpliniti;
b) au studii medii sau superioare;
c) au obtinut un numar de minimum 50 de puncte ca urmare a evaluarii
datelor din formularul de inscriere.
3.3. Pentru persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale:
a) persoana fizica autorizata sau membrul asociatiei familiale sa aiba varsta
cuprinsa intre 18 si 35 de ani neimpliniti; numai un singur membru al
asociatiei familiale poate beneficia de acest curs;
b) au cel mult 1 an de la autorizare/infiintare la data depunerii
formularului de inscriere.
3.4. Pentru persoanele juridice:
a) sunt microintreprinderi conform prevederilor art. 2, art. 3 alin. (1)
lit. b) si ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind
stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
b) au capital social integral privat;
c) asociatul ori actionarul solicitant sa aiba varsta cuprinsa intre 18 si
35 de ani neimpliniti; numai un singur asociat/actionar al persoanei juridice
eligibile poate beneficia de acest curs; in situatia in care solicitantul nu
este asociat majoritar, este obligatoriu sa fie administratorul numit al
societatii. In cazul in care asociatul ori actionarul are mai mult de 35 de
ani, cota detinuta de acesta trebuie sa nu fie decisiva in luarea deciziilor;
d) au cel mult 2 ani de la infiintare la data depunerii formularului de
inscriere;
e) au ca obiect de activitate productia de bunuri materiale si/sau
prestarea de servicii.
3.5. (1) Nu beneficiaza de prevederile Programului: societatile bancare,
societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a
fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, agentii
economici cu activitate principala de comert, activitati de intermedieri
financiare, activitati auxiliare intermedierilor financiare, activitati de
consultanta pentru afaceri si management, activitati juridice, de contabilitate
si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal, selectia si plasarea
fortei de munca, precum si furnizorii de instruire.
(2) Activitatile neeligibile aratate, clasificate conform codului CAEN, vor
fi incluse in contractul incheiat intre ANIMMC si banca.
4. Tipurile de ajutor financiar
4.1. Prin Program se organizeaza si se finanteaza in etapa a II-a cursuri
de pregatire destinate beneficiarilor eligibili in domenii de interes pentru
dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, in scopul dobandirii cunostintelor
teoretice si cu aplicabilitate practica necesare inceperii si dezvoltarii unei
afaceri, conform tematicii prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
4.2. In vederea implementarii etapei a II-a a Programului, ANIMMC va
incheia parteneriate cu institutii publice si/sau private si va contracta
furnizori specializati pentru prestarea serviciilor de instruire specifice
Programului.
4.3. (1) In etapa a III-a a Programului se acorda sprijin financiar sub
forma de credit bancar in limita maxima a 10.000 euro sau echivalent in lei de
catre banca desemnata castigatoare in urma achizitiei publice, in conformitate
cu prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004, si ajutor financiar
nerambursabil (AFN) in limita a 200.000.000 lei de catre ANIMMC, pentru
finantarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de beneficiarii
cursurilor de pregatire antreprenoriala.
(2) Planurile de afaceri vor fi selectate de catre o comisie de evaluare
constituita din specialisti din cadrul bancii, ai ANIMMC si Fondului National
de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM).
5. Procedura de inscriere la cursurile de pregatire antreprenoriala
5.1. Fiecare solicitant trebuie sa completeze integral formularul de
inscriere prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
5.2. In cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de inscriere va fi
insotit in mod obligatoriu de urmatoarele documente justificative:
a) copie a buletinului/cartii de identitate al/a solicitantului;
b) copie legalizata a diplomei care atesta studiile medii sau, dupa caz,
superioare;
c) declaratia pe propria raspundere referitoare la existenta beneficiului,
anterior participarii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta
procedura).
5.3. In cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociatii
familiale, formularul de inscriere va fi insotit in mod obligatoriu de urmatoarele
documente justificative:
a) copie a autorizatiei administrative eliberate de primarii unitatilor
administrativ-teritoriale pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul
solicitantii;
b) copie a certificatului de inmatriculare si a certificatului de
inregistrare fiscala;
c) copie a buletinului/cartii de identitate al/a persoanei fizice
autorizate sau al/a membrului asociatiei familiale;
d) declaratia anuala de impunere a venitului, inregistrata la administratia
financiara, in original, pe anul anterior.
5.4. In cazul beneficiarilor prevazuti la subpct. 3.4, formularul de
inscriere va fi insotit in mod obligatoriu de urmatoarele documente
justificative:
a) certificat constatator emis de oficiul registrului comertului de pe
langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul societatea, in care
sa se mentioneze reprezentantii legali ai societatii, precum si domeniile de
activitate principale si secundare ale societatii solicitante si cifra de
afaceri conform ultimului bilant contabil;
b) copie a buletinului/cartii de identitate al/a asociatului
unic/asociatului/actionarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;
c) copie legalizata a diplomei care atesta studiile medii sau, dupa caz,
superioare a asociatului/actionarului/administratorului;
d) declaratia pe propria raspundere privind numarul mediu de personal din
ultima luna de activitate;
e) certificate privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre
bugetul de stat si bugetele locale;
f) declaratia pe propria raspundere referitoare la existenta beneficiului,
anterior participarii la Program, de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta
procedura).
5.5. (1) Formularul de inscriere, completat corespunzator, insotit de
documentele justificative, va fi depus, personal sau prin posta, numai la
Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START din cadrul ANIMMC, str.
Poterasi nr. 11, sectorul 4, cod 040623, Bucuresti. Nu se primesc dosare
incomplete.
(2) Formularul de inscriere poate fi ridicat de la sediul ANIMMC, fiind
disponibil si pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro.
5.6. Perioada de inscriere si de depunere a formularului de inscriere,
insotit de documentele justificative, va fi anuntata pe pagina de Internet la
adresa: www.animmc.ro si in presa.
6. Procedura de inregistrare, evaluare si selectie a beneficiarilor
cursurilor de pregatire antreprenoriala
6.1. In vederea implementarii corespunzatoare a Programului se va constitui
Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START in cadrul ANIMMC.
Structura organizatorica, numarul de persoane, atributiile si
responsabilitatile UIP - START vor fi stabilite prin ordin al presedintelui
ANIMMC.
6.2. Formularul de inscriere completat, insotit de documentele justificative,
va fi inregistrat in Registrul special al Programului, mentionandu-se data, ora
si numarul de inregistrare.
6.3. (1) Formularele de inscriere vor fi evaluate, in ordinea datei si orei
inregistrarii in Registrul special al Programului, tinandu-se cont de
indeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.
(2) Punctajul obtinut necesar pentru participarea la etapa a II-a a
Programului trebuie sa fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte
posibil.
6.4. (1) Lista beneficiarilor eligibili admisi pentru participarea la
Program si grila de evaluare vor fi facute publice prin afisare pe web-site-ul
ANIMMC, www.animmc.ro, in termen de 15 zile de la expirarea perioadei de
inscriere, conform subpct. 5.5.
(2) Grila de evaluare a formularelor de inscriere va fi afisata pe pagina
web a ANIMMC, in termen de o zi de la incheierea perioadei de inscriere.
7. Organizarea cursurilor de pregatire antreprenoriala
7.1. (1) Cursurile de pregatire antreprenoriala se vor desfasura in Bucuresti,
Cluj-Napoca, Constanta, Iasi si Timisoara.
(2) Cursurile de pregatire antreprenoriala vor fi organizate pe module,
tematica acestora fiind prezentata in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
7.2. La sfarsitul cursurilor de pregatire antreprenoriala corespunzatoare
etapei a II-a a Programului fiecare beneficiar eligibil care a participat la
aceste cursuri poate elabora un plan de afaceri pentru participare la etapa a
III-a a Programului.
7.3. Structura planului de afaceri si modelul cererii de acordare a
alocatiei financiare nerambursabile vor fi stabilite in cadrul contractului
dintre ANIMMC si banca.
8. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri
8.1. (1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de catre o comisie de
evaluare constituita din specialisti din cadrul bancii, ANIMMC si FNGCIMM.
(2) Membrii comisiei de evaluare si regulamentul de organizare si
functionare vor fi aprobate prin ordin al presedintelui ANIMMC.
8.2. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri vor fi facute in baza
criteriilor specifice prevazute in normele de creditare ale bancii si in
normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi
prezentate si explicate cursantilor in cadrul perioadei de pregatire aferente
etapei a II-a a Programului si vor fi afisate pe site-ul ANIMMC.
8.3. (1) In urma centralizarii punctajului general obtinut vor fi selectate
cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finantate. Autorii lor vor
beneficia de un sprijin financiar pentru punerea in aplicare a planului de
afaceri, astfel:
a) minimum 45% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., prevazuta
in planul de afaceri, microcredit in conditii avantajoase, dar nu mai mult de
10.000 euro sau echivalent in lei/plan de afaceri eligibil;
b) 40% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., alocatie
financiara nerambursabila, fara a se depasi plafonul de 200 milioane lei/plan
de afaceri eligibil;
c) 15% din valoarea estimata a investitiei, fara T.V.A., contributie
personala, in natura sau numerar.
(2) Sumele alocate pot fi utilizate pentru achizitionarea de active
corporale si necorporale de tipul: masini, utilaje si echipamente, mijloace de
transport marfuri, brevete de inventie, licente, dar si pentru reconstructia,
extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea
proiectului de investitii.
(3) Se pot finanta numai achizitiile de masini, utilaje, echipamente,
mijloace de transport marfuri care sunt noi (nu second-hand).
(4) Atat AFN, cat si creditul bancar in cadrul Programului nu pot fi
utilizate pentru rambursarea imprumuturilor existente care au fost contractate
din alte surse.
8.4. Acordarea AFN si a creditului bancar se va face in baza unui contract
corespunzator incheiat intre banca selectata si beneficiar.
8.5. Persoanele fizice ale caror planuri de afaceri au fost selectate
beneficiaza de creditare in conditiile autorizarii potrivit legii ca persoana
fizica autorizata sau, dupa caz, societate comerciala.
8.6. Grila de evaluare a planurilor de afaceri va fi facuta publica prin
afisare pe site-ul ANIMMC, dupa expirarea perioadei de depunere a acestora.
8.7. Decizia cu privire la acordarea AFN si a creditului bancar se va lua
de catre Comisia de evaluare a planurilor de afaceri.
8.8. ANIMMC va incheia un contract de intermediere financiara cu banca
desemnata castigatoare in urma procesului de achizitie publica, in vederea
creditarii acestor planuri de afaceri in urmatoarele conditii minimale:
a) termenul de creditare este de 1,5 - 3 ani, cu o perioada de gratie de
pana la un an;
b) garantii asigurate de catre FNGCIMM si/sau prin investitia propriu-zisa
a beneficiarului, in conditiile in care investitia are ca obiect si un bun
corporal;
c) dobanda practicata va fi cu doua puncte procentuale sub nivelul dobanzii
la creditele in lei si cu un punct procentual sub nivelul dobanzii la creditele
in valuta.
8.9. Pentru obtinerea finantarii planurilor de afaceri beneficiarii pot
accesa numai o singura data Programul.
9. Dispozitii finale
Data demararii Programului si a etapelor desfasurarii acestuia va fi
stabilita in termen de 30 de zile de la anuntarea bancii declarate castigatoare
pentru implementarea Programului.
ANEXA 1
la procedura
TEMATICA ORIENTATIVA A CURSURILOR
1. Aspecte legislative privind infiintarea unei firme
Tema I. Formalitati de inregistrare a societatilor comerciale
Tema II. Legislatie fiscala si comerciala
2. Managementul resurselor umane
Tema I. Mediul extern si functia de personal a firmei
Tema II. Managementul resurselor umane: esenta, scop, componente
Tema III. Managementul grupurilor
Tema IV. Managementul comunicatiilor
Tema V. Managementul relatiilor industriale
Tema VI. Salarizarea personalului
Tema VII. Prognoza si planificarea resurselor umane
3. Managementul micilor afaceri
Tema 1. Mediul de afaceri al firmei (1)
Tema 2. Mediul de afaceri al firmei (2)
Tema 3. Afaceri: constientizarea ocaziei favorabile de pe piata
Tema 4. Parteneri si clienti intr-o afacere
Tema 5. Planificarea in afaceri
Tema 6. Organizarea firmelor pentru afaceri
Tema 7. Decizia in afaceri
Tema 8. Conducerea afacerilor (1)
Tema 9. Conducerea afacerilor (2)
Tema 10. Strategii in afaceri
Tema 11. Antreprenoriatul - noua tehnologie manageriala
Tema 12. Antreprenoriatul si inovatia economica si sociala
Tema 13. Strategii antreprenoriale (1)
Tema 14. Strategii antreprenoriale (2)
4. Management financiar
Tema I. Managementul financiar. Definitie. Obiective
Tema II. Mediul decizional al managementului financiar
Tema III. Analiza financiara - baza managementului financiar
Tema IV. Concepte financiare de baza
Tema V. Decizii financiare in conditii de certitudine
Tema VI. Decizii financiare in conditii de risc si incertitudine
Tema VII. Riscul si valoarea firmei
Tema VIII. Strategii financiare pe termen scurt. Managementul ciclului de
exploatare
Tema IX. Strategii financiare pe termen lung
Tema X. Strategii dinamice pentru cresterea valorii firmei
Tema XI. Managementul sistemului bancar in Romania
Tema XII. Activitatea bancilor - parte a sistemului economic si de afaceri
din Romania
Tema XIII. Managementul operatiunilor bancare
Tema XIV. Riscul bancar si managementul operatiunilor bancare
5. Accesarea surselor de finantare
Tema I. Surse de finantare disponibile IMM-urilor
Tema II. Fundamentarea deciziei de investitie - modele decizionale si
indicatori de eficienta economica a investitiei
Tema III. Modele decizionale privind alegerea sursei de finantare
Tema IV. Intocmirea unei documentatii de finantare
6. Marketing
Tema I. Definirea marketingului. Evolutie si specializare
Tema II. Mediul de marketing
Tema III. Segmentarea pietelor. Pozitionarea produselor
Tema IV. Politica de produs
Tema V. Politica de pret
7. Tehnici de negociere
Tema I. Negocieri interne
Tema II. Contextul organizational
Tema III. Pregatirea negocierilor
Tema IV. Desfasurarea negocierilor
Tema V. Negocierile individuale
Tema VI. Comunicarea in negocieri
Tema VII. Momente-cheie si impasuri in negocieri
Tema VIII. Factorul timp
Tema IX. Incheierea negocierilor
Tema X. Postnegocierea
Tema XI. Personalitatea negociatorului
8. Elaborarea si implementarea planului de afaceri
Tema I. Oportunitati de afaceri: lista cu domeniile in care se considera ca
este oportun a se demara o afacere, legate de activitatile de consultanta si
training
Tema II. Descrierea domeniului de activitate ales in vederea infiintarii
unei firme
Tema III. Necesitatea consultantei si trainingului managerial
Tema IV. Studiul pietei interne a serviciilor de consultanta si training
managerial
Tema V. Planificarea activitatii firmei
1.1. Planificarea structurii organizatorice
1.2. Planificarea activitatii
Tema VI. Intocmirea documentatiei necesare infiintarii unei firme
Tema VII. Intocmirea unui plan de afaceri pentru obtinerea finantarii in
vederea demararii activitatii firmei
Tema VIII. Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestate
Tema IX. Calculul cifrei de afaceri critice
ANEXA 2
la procedura
FORMULAR DE INSCRIERE
la Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul
tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START
Date personale
Numele si prenumele ......................................................
_ _
Sex: |_| Masculin |_| Feminin
Adresa de domiciliu:
..........................................................................
..........................................................................
Telefon ....................................
E-mail .....................................
Varsta .....................................
_ _
Starea civila: |_| Necasatorit/a |_| Casatorit/a
Locul unde doriti sa participati la cursuri: .............................
Intrebari
1. Nivelul educatiei:
_
|_| Studii liceale
_
|_| Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitatea de invatamant,
specializarea):
..........................................................................
_
|_| Studii universitare absolvite (perioada, unitatea de invatamant,
specializarea):
..........................................................................
_
|_| Studii postuniversitare (perioada, unitatea de invatamant,
specializarea):
..........................................................................
2. V-ati implicat in activitati de voluntariat?
_ _
|_| Da |_| Nu
Daca da, in ce domeniu?
..........................................................................
3. Cati din oamenii pe care ii cunoasteti au propria lor afacere? ........
4. Ce intelegeti prin activitate antreprenoriala? ........................
5. Care sunt, dupa opinia dumneavoastra, principalele calitati necesare
unui antreprenor? Detaliati.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
6. Va rugam sa completati in tabelul urmator datele referitoare la
experienta dumneavoastra profesionala.
______________________________________________________________________________
| Angajator | Functia | Perioada
|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
|___________________________|________________________|_________________________|
_ _
7. Ati incercat vreodata sa incepeti o afacere proprie? |_| Da |_| Nu
Ce tip de activitate? ....................................................
Ce s-a intamplat cu aceasta afacere? .....................................
_ _
8. Aveti o afacere in prezent? |_| Da |_| Nu
Ce tip de afacere? .......................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
9. Daca intentionati sa incepeti o afacere sau sa o extindeti pe cea
existenta, ce tip de afacere ati incepe/extinde (Va rugam sa dati detalii)
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
10. De cat capital credeti ca aveti nevoie sa incepeti sau sa extindeti o
afacere? Detaliati.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
11. Estimati suma de bani din fiecare dintre sursele mentionate mai jos pe
care o puteti folosi in demararea/extinderea afacerii dumneavoastra.
Bani personali ...........................................................
Imprumuturi sau bani oferiti de familie ..................................
Imprumuturi sau bani oferiti de prieteni .................................
Alte surse ................. Specificati .................................
12. Aveti casa, apartamentul sau terenul dumneavoastra personal?
_ _
|_| Da |_| Nu
Daca da, care au fost sursele de finantare?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
13. Dati urmatorilor factori note cuprinse intre 1 - 5, nota 5 fiind pentru
acel factor care este, in opinia dumneavoastra, cel mai important in succesul
unei afaceri.
_ _ _ _ _
|_| Banii |_| Educatia |_| Prietenii |_| Motivatia |_| Altele
14. Cum apreciati dorinta dumneavoastra de a incepe o afacere proprie sau
de a extinde afacerea deja existenta? (Marcati doar un singur raspuns.)
_ _ _ _
|_| Nu stiu |_| Medie |_| Destul de puternica |_| Foarte puternica
15. Cum ati aflat despre acest program?
_ _ _ _
|_| Presa |_| Radio |_| TV |_| Altele (prieteni, la serviciu etc.)
16. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenoriala ati mai
participat?
______________________________________________________________________________
| Cursul | Perioada
|
|______________________________________________|_______________________________|
|______________________________________________|_______________________________|
|______________________________________________|_______________________________|
17. In ce stadiu va aflati in legatura cu elaborarea unui plan de afaceri
pentru ideea pe care doriti sa o transformati intr-o afacere?
_
|_| Nu am inceput sa lucrez la un plan de afaceri.
_
|_| Am inceput documentarea (colectare de materiale si informatii) necesara
elaborarii planului de afaceri.
_
|_| Am inceput sa lucrez la elaborarea planului de afaceri.
_
|_| Am elaborat un plan de afaceri.
18. De ce sprijin credeti ca aveti nevoie pentru a incepe sau a extinde o
afacere proprie?
_
|_| Instruire generala in domeniul afacerilor
_
|_| Consultanta juridica
_
|_| Consultanta financiar-contabila
_
|_| Consultanta in marketing
_
|_| Consultanta in management
_
|_| Alt gen de sprijin (specificati) .....................................
19. Pana in prezent ati solicitat o finantare sau un credit?
_
|_| Da, care a fost rezultatul solicitarii ...............................
_
|_| Nu
20. Cunoasteti pasii ce trebuie urmati pentru obtinerea unui credit?
Detaliati.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
21. Cunoasteti ce garantii trebuie sa depuneti pentru obtinerea unui
credit? Detaliati.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
22. Ce v-ati propus sa obtineti in urma inscrierii in acest program?
(Marcati un singur raspuns.)
_
|_| Mai multe informatii
_
|_| Acces la finantare
_
|_| Punerea in practica a ideii de afaceri
Declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul in declaratii, ca nu am mai beneficiat de finantare
in cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.
Localitatea ..............................
Data .....................................
........................
(semnatura aplicantului)
ANEXA 3
la procedura
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata ...........................,
identificat/identificata cu actul de identitate seria .... nr. ...........,
eliberat de ................. la data de .............., CNP
..................., cu domiciliul in localitatea .........................,
str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ....,
sectorul/judetul ......................., in calitate de reprezentant legal al
organizatiei ............................, declar pe propria raspundere ca
toate informatiile furnizate si consemnate in prezenta cerere sunt corecte si
complete.
Inteleg ca orice omisiune sau incorectitudine in prezentarea informatiilor
in scopul de a obtine avantaje patrimoniale sau de orice alta natura este
pedepsita conform legii.
Declar pe propria raspundere ca activitatile pentru care solicit finantarea
prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finantare de la bugetul
de stat.
De asemenea, declar pe propria raspundere ca in ultimii 2 (doi) ani:
_
|_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
_
|_| am beneficiat de urmatoarele ajutoare de stat:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Anul acordarii| Forma | Institutia | Programul prin| Cuantumul
|
|crt.| ajutorului de | ajutorului | finantatoare| care s-a | ajutorului
de|
| | stat | de stat | | beneficiat de | stat acordat
|
| | | | | finantare |
|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
|____|_______________|____________|_____________|_______________|______________|
in conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,
cu modificarile si completarile ulterioare.
Semnatura autorizata si stampila solicitantului*) Functia
................................................. .................
Data semnarii ...................................
*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi
persoana autorizata sa reprezinte legal societatea.