Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 510 din 21 august 1998

privind aprobarea Metodologiei-cadru pentru gestionarea resurselor umane in administratia publica centrala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 309 din 26 august 1998


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia-cadru pentru gestionarea resurselor umane in administratia publica centrala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    In baza metodologiei-cadru prevazute la art. 1, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Departamentul pentru Administratie Publica Locala, precum si ordonatorii principali de credite bugetare vor inainta Guvernului spre aprobare metodologiile prevazute la art. 12 din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, dupa consultarea consiliilor judetene si a consiliilor locale, respectiv a sindicatelor sau a reprezentantilor angajatilor.
    Art. 3
    Metodologiile prevazute la art. 2 vor fi inaintate Guvernului spre aprobare de catre ministerele care reprezinta autoritatea de reglementare pentru activitatile (subsistemele) cuprinse in anexa nr. 1 la Legea nr. 154/1998.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii si
                       protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

    ANEXA 1

                        METODOLOGIA-CADRU
pentru gestionarea resurselor umane in administratia publica centrala

    Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica prevede, la art. 26, ca Ministerul Muncii si Protectiei Sociale "elaboreaza metodologia-cadru pentru gestionarea resurselor umane in administratia publica centrala".
    Conditia esentiala pentru ca metodologia-cadru sa fie aplicata corect si obiectiv este ca la nivelul institutiilor din administratia publica centrala sa se manifeste un management performant.

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Metodologia-cadru pentru gestionarea resurselor umane in administratia publica centrala, denumita in continuare metodologia-cadru, are in vedere urmatoarele obiective:
    a) sa asigure fundamentarea riguroasa, pe criterii de performanta, a politicilor de gestionare a personalului in sectorul administratiei publice centrale;
    b) sa creeze conditiile pentru monitorizarea aplicarii politicilor de personal;
    c) sa promoveze schimbarea de atitudine a salariatilor din administratia publica centrala, in vederea cresterii profesionalismului acestora si obtinerii de performante superioare.
    Art. 2
    (1) Aplicarea metodologiei-cadru se face in conditiile si in contextul strategiei de perspectiva si ale programelor si proiectelor de dezvoltare a institutiilor administratiei publice centrale.
    (2) In vederea aplicarii prevederilor Legii nr. 154/1998 sunt necesare actiuni care vizeaza:
    a) perfectionarea structurilor de organizare ale administratiei publice centrale, ca premisa pentru un management performant;
    b) detalierea obiectivelor strategice ale institutiilor administratiei publice centrale si stabilirea calendarului aferent programului de implementare;
    c) revizuirea regulamentelor de organizare si functionare a institutiilor administratiei publice centrale, in vederea crearii cadrului pentru o gestionare eficienta a resurselor umane.
    Art. 3
    Metodologia-cadru se aplica ministerelor, altor organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor, precum si personalului din serviciile Presedintiei si din aparatul de lucru al Guvernului.
    Art. 4
    In aplicarea prevederilor metodologiei-cadru vor fi consultate, dupa caz, sindicatele sau reprezentantii angajatilor atat in procesul de elaborare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, cat si pe timpul desfasurarii proceselor de evaluare a performantelor individuale.

    CAP. 2
    Continutul metodologiei-cadru

    Art. 5
    Principalele obiective ale metodologiei-cadru sunt: planificarea resurselor umane, recrutarea si selectia personalului, evaluarea performantei individuale profesionale, motivarea si salarizarea personalului, pregatirea si perfectionarea, comunicarea si relatiile interpersonale.
    Art. 6
    In vederea aplicarii metodologiei-cadru la nivelul institutiilor administratiei publice centrale, se va elabora un program care sa includa urmatoarele etape:
    a) analiza-diagnostic a functiei de gestionare a resurselor umane, in scopul evaluarii politicilor de personal promovate pana in prezent; pentru aceasta se vor evalua rezultatele obtinute cu fiecare din politicile/practicile de gestionare a resurselor umane utilizate;
    b) ajustarea sau, dupa caz, regandirea politicilor/practicilor de gestionare a resurselor umane, pe baza concluziilor desprinse din derularea analizei-diagnostic, astfel incat:
    - sa se asigure cresterea eficientei activitatii institutiei publice;
    - sa se armonizeze cu obiectivele strategice generale ale institutiei administratiei publice centrale;
    - sa fie exprimate clar, cuantificabil obiectivele activitatii de gestionare a resurselor umane;
    - sa fie usor de urmarit si de masurat rezultatele analizei-diagnostic;
    - sa fie coerente intre ele, generand o gestionare moderna, eficienta a resurselor umane;
    - sa fie rezultatul dialogului cu partenerii sociali;
    c) angrenarea politicilor de personal in politica generala a institutiei publice.

    CAP. 3
    Activitati, obiective si etape in gestionarea resurselor umane

    Art. 7
    (1) Planificarea resurselor umane urmareste asigurarea institutiilor administratiei publice centrale cu potentialul uman adecvat obiectivelor strategice generale.
    (2) In vederea planificarii resurselor umane vor fi parcurse urmatoarele etape:
    a) definirea nevoilor actuale si de perspectiva de posturi, care sa tina seama de atribute ca: flexibilitate, creativitate, adaptabilitate la schimbare;
    b) elaborarea planurilor de cariera pentru fiecare angajat si, impreuna cu acesta, in concordanta cu perspectivele de dezvoltare viitoare a institutiei publice, si abilitatile, competentele prezente si potentialul persoanei;
    c) monitorizarea planurilor de cariera si reajustarea lor la schimbarile majore intervenite.
    Art. 8
    (1) Recrutarea si selectia personalului se fac in scopul angajarii de personal adecvat din punct de vedere al competentei si al calitatii umane.
    (2) Principalele etape ale recrutarii si selectiei personalului sunt:
    a) elaborarea de criterii clare, masurabile, concordante cu obiectivele, specificul activitatii si cu profilul postului;
    b) alegerea practicilor si a tehnicilor de recrutare/selectie in conformitate cu legislatia in vigoare;
    c) monitorizarea rezultatelor recrutarii/selectiei si reajustarea criteriilor/practicilor si tehnicilor de recrutare/selectie.
    Art. 9
    (1) Activitatea de evaluare a performantelor profesionale individuale a resurselor umane urmareste fundamentarea riguroasa, continua si dinamica a politicii proprii institutiei publice in domeniul resurselor umane.
    (2) Principalele etape ale activitatii de evaluare a performantelor profesionale individuale ale resurselor umane sunt:
    a) elaborarea normelor de evaluare a performantei profesionale individuale in functie de cerintele postului;
    b) definirea standardelor de performanta;
    c) alegerea tehnicilor/practicilor de evaluare;
    d) monitorizarea rezultatelor evaluarii si determinarea evolutiei performantei profesionale individuale in timp.
    Art. 10
    (1) Motivarea si salarizarea personalului urmaresc adecvarea performantelor profesionale individuale la resursele financiare disponibile, astfel incat personalul institutiilor administratiei publice sa desfasoare o activitate eficienta.
    (2) Principalele etape in motivarea si salarizarea personalului sunt:
    a) elaborarea principiilor, instrumentelor, strategiilor de motivare si salarizare;
    b) alegerea tehnicilor/practicilor de motivare si salarizare adecvate la obiectivele si specificul activitatii;
    c) monitorizarea rezultatelor motivarii si salarizarii;
    d) raportarea principiilor, tehnicilor, metodelor si a strategiilor utilizate la cele ale altor institutii publice.
    Art. 11
    (1) Pregatirea si perfectionarea personalului urmaresc cresterea abilitatilor, competentelor si cunostintelor personalului pentru a raspunde cat mai eficient la realizarea obiectivelor institutiei publice.
    (2) Etapele principale necesare pregatirii si perfectionarii personalului sunt:
    a) definirea profilului viitor al competentelor si abilitatilor pentru fiecare din posturile organigramei;
    b) adecvarea nevoilor viitoare cu planul de cariera al fiecarei persoane si elaborarea planului de pregatire/perfectionare, in functie de resursele disponibile;
    c) monitorizarea raportului rezultate/cost obtinut in urma activitatii de pregatire/perfectionare;
    d) elaborarea programelor/strategiei de pregatire continua a personalului, prin elaborarea unui plan de pregatire continua pentru fiecare salariat si evaluarea resurselor financiare necesare.
    Art. 12
    (1) Activitatea de comunicare si relatii interpersonale urmareste asigurarea unui climat organizational adecvat desfasurarii activitatii cu maximum de randament si rezultate.
    (2) Principalele etape in activitatea de comunicare si relatii interpersonale sunt:
    a) adecvarea tehnicilor/metodelor de comunicare la specificul institutiei publice;
    b) definirea palierelor de comunicare formala si asigurarea transparentei informationale;
    c) elaborarea mecanismelor de rezolvare a conflictelor.
    Art. 13
    Responsabilitatea gestionarii eficiente a resurselor umane revine atat compartimentelor de gestionare a resurselor umane, cat si conducerii institutiilor din administratia publica centrala.

    CAP. 4
    Competente institutionale

    Art. 14
    In conformitate cu prevederile Legii nr. 154/1998, se stabilesc urmatoarele competente institutionale:
    a) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, in calitate de elaborator al metodologiei-cadru, va actiona pentru:
    - pregatirea personalului din institutiile apartinand administratiei publice centrale, in vederea intelegerii si aplicarii corecte a prevederilor din lege si din metodologia-cadru;
    - monitorizarea desfasurarii procesului de aplicare a prevederilor metodologiei-cadru;
    - consultarea, dupa caz, a sindicatelor sau a reprezentantilor angajatilor in stabilirea programului de implementare a metodologiilor de gestionare a resurselor umane;
    b) ordonatorii principali de credite vor intreprinde masuri de aplicare a prevederilor metodologiei cadru, intocmind planuri de implementare a metodologiilor de gestionare a resurselor umane, potrivit specificului fiecarei activitati (subsistem);
    c) Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale si Institutul Roman de Management pot oferi consultanta si pot participa, in colaborare cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, la pregatirea personalului de specialitate din institutiile apartinand administratiei publice centrale, care va aplica in unitatile proprii prevederile metodologiilor de gestionare a resurselor umane.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 510/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 510 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu