E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 51 din 28 ianuarie 2009

privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 64 din 3 februarie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.

(2)  Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării are rol de sinteză şi coordonare în aplicarea Strategiei şi Programului de guvernare în domeniul educaţiei, învăţământului, cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării.

(3) Sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării este în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1.

Art. 2. - Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării conduce sistemul naţional de educaţie, învăţământ şi cercetare, exercitând şi atribuţiile stabilite prin legi şi prin alte acte normative din sfera sa de activitate.

Art. 3. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării îndeplineşte următoarele funcţii:

a)  de strategie, prin care planifică strategic şi asigură elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul învăţământului, tineretului, cercetării, tehnologiei şi inovării;

b) de administrare, prin care alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniu;

c) de evaluare, coordonare şi control al realizării politicilor în domeniul educaţiei, învăţământului, tineretului, cercetării, tehnologiei şi inovării;

d) de elaborare a cadrului normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar în care se realizează politicile în domeniu;

e)  de autoritate de stat, prin care asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor din domeniul său de activitate;

f) de reprezentare, prin care asigură, în numele Guvernului, reprezentarea în organismele şi în organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate;

g)  de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu societatea civilă;

h) de cooperare internaţională, prin care asigură aplicarea acordurilor internaţionale în domeniu şi promovarea de noi acorduri;

i) de organism intermediar pentru dezvoltarea resurselor umane, precum şi pentru cercetare-dezvoltare.

Art. 4. - (1) In domeniul educaţiei şi învăţământului, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării exercită următoarele atribuţii principale:

1. formulează politici şi elaborează programe de perspectivă în domeniile educaţiei şi învăţământului de toate gradele şi asigură implementarea lor în unităţile şi în instituţiile subordonate sau coordonate;

2.  evaluează, coordonează şi controlează realizarea politicilor şi programelor în domeniu şi stabileşte sau propune, după caz, măsuri de corectare a lor;

3. controlează şi monitorizează aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea şi funcţionarea unităţilor şi instituţiilor de învăţământ particular;

4. elaborează cadrul normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi economico-financiarîn care se realizează politicile în domeniu;

5. iniţiază, elaborează şi promovează proiecte de acte normative în domeniul său de activitate, controlează şi monitorizează respectarea reglementărilor din domeniul său de activitate;

6. elaborează metodologii şi standarde naţionale de evaluare a elevilor, de organizare şi funcţionare a unităţilor şi instituţiilor de învăţământ particular şi a sistemului naţional de învăţământ; elaborează criterii generale de admitere în învăţământul superior;

7. aprobă reţeaua de învăţământ preuniversitar;

8. propune cifra de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi superior de stat;

9.  efectuează controale asupra modului în care se asigură protecţia socială în învăţământ şi propune măsuri corespunzătoare Guvernului şi autorităţilor publice locale abilitate;

10. asigură cadrul legal şi monitorizează implicarea unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în procesul de educaţie continuă a adulţilor;

11. asigură şcolarizarea specializată şi asistenţa psihopedagogică adecvate pentru elevi şi tineri cu deficienţe fizice, senzoriale, mintale sau asociate;

12. asigură funcţionarea consiliilor şi a comisiilor naţionale şi consultative proprii;

13.   coordonează şi monitorizează buna desfăşurare a activităţilor extraşcolare, cultural-artistice, sportive şi turistice ale elevilor şi studenţilor;

14.   comunică şi colaborează cu celelalte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu societatea civilă în domeniile care vizează conţinutul procesului de educaţie şi învăţământ şi asigură condiţiile materiale şi financiare de desfăşurare a acestui proces;

15.   asigură, în numele Guvernului, reprezentarea în organismele şi în organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate, şi asigură aplicarea acordurilor internaţionale în domeniu şi promovarea de noi acorduri;

16.  asigură armonizarea politicilor elaborate în domeniul învăţământului cu cele din legislaţia externă;

17.   participă la programele şi proiectele internaţionale, comunitare şi bilaterale în domeniu;

18. iniţiază, prin intermediul centrelor de excelenţă, programe şi proiecte de dezvoltare a învăţământului pe plan local şi regional şi asigură cadrul organizatoric pentru selecţionarea şi pregătirea adecvată a elevilor cu aptitudini deosebite;

19.   coordonează şi controlează funcţionarea sistemului informatic naţional pentru învăţământ, inclusiv prin cofinanţare; iniţiază funcţionarea unor reţele de comunicaţie pe domenii specifice între unităţile şi instituţiile de învăţământ; aprobă, coordonează, conduce şi finanţează direct toate proiectele din domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale, derulate în cadrul sistemului naţional de învăţământ şi cercetare, indiferent de nivelul şi valoarea proiectelor;

20.  asigură şi monitorizează modul de formare şi utilizare a resurselor umane, materiale şi financiare necesare realizării procesului de învăţământ şi educaţie;

21.  asigură editarea, tipărirea şi difuzarea manualelor şi a materialului didactic pentru învăţământul preuniversitar;

22. realizează şi promovează strategii şi tehnici moderne de instruire şi educaţie;

23. stabileşte modalităţi de recunoaştere şi de echivalare a diplomelor, a certificatelor şi a titlurilor ştiinţifice, eliberate în străinătate, pe baza unor norme interne, ţinând seama şi de înţelegerile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;

24.  avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale, pentru domeniul său de activitate;

25. asigură managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeană prin programul sectorial „Dezvoltarea resurselor umane";

26. asigură recrutarea, selectarea, promovarea, după criteriul competenţei, a personalului din cadrul sistemului naţional de învăţământ şi cercetare;

27. organizează, coordonează şi monitorizează procesul de evaluare şi acreditare în domeniul învăţământului şi cercetării;

28. propune acordarea statutului de utilitate publică asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul său de activitate, în condiţiile prevăzute de lege;

29.  asigură mijloacele financiare de la bugetul de stat, prin bugetul propriu, pentru derularea programelor şi proiectelor din domeniul de activitate, precum şi a asistenţei sociale a elevilor, studenţilor şi personalului angajat în cadrul sistemului naţional de învăţământ şi cercetare;

30. controlează şi coordonează activitatea, evaluează sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare, aprobă programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, asigurând gestionarea corespunzătoare a fondurilor comunitare;

31. asigură managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeană prin programul sectorial „Creşterea competitivităţii, cercetare-dezvoltare", în calitate de organism intermediar.

(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - (1) In domeniile cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării exercită atribuţiile prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică.

(2) Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică este organ de specialitate al  administraţiei  publice centrale şi funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, potrivit prevederilor art. 71 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(4)  Sediul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică este în municipiul Bucureşti, str. D.l. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.

Art. 6. - Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării are şi următoarele atribuţii specifice:

a) fundamentează şi elaborează studii şi cercetări, analize şi prognoze privind problemele elevilor, studenţilor şi tinerilor din instituţiile din subordine ori în coordonare, prin mijloace proprii sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate;

b)  colaborează cu structurile de şi pentru tineret şi/sau studenţi, legal constituite;

c) finanţează acţiuni proprii, pe baza programelor aprobate de ministrul educaţiei, cercetării şi inovării; sprijină financiar acţiunile structurilor asociative de elevi şi studenţi, care corespund obiectivelor cuprinse în programele proprii; poate încheia contracte civile, respectiv convenţii civile de prestări de servicii, direct sau prin unităţile subordonate, cu persoane juridice ori cu persoane fizice, pentru realizarea unor baze sportive, de agrement, programe şi acţiuni privind elevii şi studenţii şi implicarea acestora în viaţa socială;

d)  derulează, direct sau prin instituţiile din subordinea sa, programe de stimulare şi recompensare a elevilor şi studenţilor;

e)  colaborează cu Ministerul Tineretului şi Sportului, direct sau prin organele specializate din subordinea sa.

Art. 7. - Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin acte normative.

Art. 8. - (1) In structura organizatorică a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, în conformitate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)   Structura organizatorică a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării este prevăzută în anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, pot fi organizate servicii, birouri şi colective de lucru, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru minister.

(3) In fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, inspectorate şcolare cu structură aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(4)  Inspectorii şcolari generali au calitatea de ordonator secundar de credite.

(5) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti au în subordine unităţi de învăţământ preuniversitar, unităţi conexe, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare.

(6) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării poate constitui şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării reformei   învăţământului   şi   cercetării,   în   conformitate   cu Programul de guvernare, cu obligaţiile asumate prin acorduri cu organismele internaţionale şi prin programele pentru integrare europeană, în condiţiile legii.

Art. 9. - (1) Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării este sprijinit de organisme de nivel naţional în domeniul învăţământului şi cercetării - consilii şi comisii consultative, prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Componenţa organismelor de nivel naţional prevăzute la alin. (1) se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(3) Atribuţiile organismelor de nivel naţional, finanţate de la bugetul de stat, sunt stabilite prin regulamente de organizare şi funcţionare, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, conform reglementărilor legale.

(4)   Organismele de nivel naţional pot avea câte un secretariat propriu, format de regulă din 1-5 persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor, şi pot folosi în activitatea lor un corp de experţi remunerat din fondurile programelor naţionale sau internaţionale de dezvoltare a învăţământului şi cercetării şi/sau din fonduri bugetare ori venituri proprii, potrivit legii.

(5) Activitatea organismelor de nivel naţional este coordonată de ministrul educaţiei, cercetării şi inovării sau de un secretar de stat, cu excepţia Consiliului Naţional al Rectorilor, care este autonom, şi, respectiv, a Consiliului Naţional pentru Politica Ştiinţei şi Tehnologiei, care este coordonat de primul-ministru.

(6)  Membrii organismelor de nivel naţional, precum şi alţi specialişti colaboratori ai acestora, din afara Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pot fi remuneraţi în condiţiile legii.

Art. 10. - (1) Conducerea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării se exercită de către ministrul educaţiei, cercetării şi inovării, care are calitatea de ordonator principal de credite.

(2)  Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării este ajutat în activitatea sa de 4 secretari de stat, precum şi de preşedintele şi vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Cercetare Ştiinţifică, numiţi în condiţiile legii.

(3)   Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării reprezintă Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.

(4)  Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării răspunde de întreaga activitate a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării în faţa Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.

(5)  Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării îndeplineşte, în domeniul de activitate al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, atribuţiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte atribuţii specifice, stabilite prin actele normative în vigoare.

(6) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.

(7) Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării poate delega prin ordin unele dintre atribuţiile sale secretarilor de stat, secretarului general şi altor persoane din cadrul ministerului.

Art. 11. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării are un secretar general ajutat de un secretar general adjunct pentru educaţie, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.

(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct pentru educaţie asigură stabilitatea funcţionării Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile ministerului.

(3)  Secretarul general şi secretarul general adjunct pentru educaţie îndeplinesc atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) şi la art. 50 alin. (1) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)  Secretarul general şi secretarul general adjunct pentru educaţie îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării sau prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

Art. 12. - (1) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării este de 460, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.

(2)  Structura organizatorică pe compartimente, precum şi atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării sunt aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(3) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(4) In cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi al unităţilor subordonate se pot înfiinţa unităţi de management pentru implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă, conduse de către un director, conform legislaţiei în vigoare, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru instituţiile finanţate integral de la bugetul de stat.

(5)    Structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor de management se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(6)   Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării numeşte personalul unităţilor de management, în condiţiile legii, şi stabileşte competenţele directorului.

Art. 13. - Personalul care trece din instituţiile şi unităţile de învăţământ sau de cercetare în aparatul propriu al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării ori în serviciile publice subordonate ale acestuia beneficiază de rezervarea postului didactic sau de cercetare la instituţia ori la unitatea de la care provine.

Art. 14. - (1) Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, exceptând unităţile de cercetare ştiinţifică şi unităţile care funcţionează în subordinea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(2)   Cluburile sportive studenţeşti care funcţionează în subordinea directă a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3)  Instituţiile şi unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea directă a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării sunt prevăzute în anexa nr. 5.

(4)  Structura organizatorică a instituţiilor şi unităţilor din subordinea sau din coordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, cu excepţia celor de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

(5)  Normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor pentru unităţile şi instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, potrivit Legii nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003,   cu   modificările   şi   completările   ulterioare, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, precum şi celorlalte dispoziţii legale în vigoare.

Art. 15. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării asigură, prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, prevăzută în anexa nr. 6, pe de o parte, elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării, iar pe de altă parte, coordonează elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor pentru lărgirea patrimoniului naţional şi internaţional de cercetare, tehnologie şi inovare, dezvoltarea economică durabilă, accesul rezultatelor cercetării şi tehnologiilor dezvoltate pe piaţa internă şi internaţională, realizarea societăţii informaţionale, satisfacerea nevoilor cetăţeanului şi creşterea calităţii vieţii acestuia.

(2) Organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică şi structura organizatorică, precum şi instituţiile şi unităţile aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Art. 16. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării va utiliza un parc auto propriu atât pentru aparatul central, cât şi pentru programele/proiectele cu finanţare internaţională şi pentru instituţiile şi unităţile subordonate, potrivit legii, precum şi autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare şi inspecţie, potrivit anexei nr. 7.

(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării va prelua, în condiţiile negociate în acorduri, parcul auto aflat în prezent în dotarea structurilor de reformă care aplică programele educaţionale sprijinite prin împrumuturi externe, precum şi autovehicule cedate în condiţii legale de către instituţii sau autorităţi publice, regii autonome, societăţi cu capital majoritar de stat.

Art. 17. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării poate închiria spaţii, în condiţiile legii.

(2)  Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării poate închiria unor operatori economici, asociaţii ori fundaţii sau poate da în folosinţă gratuită altor instituţii de utilitate publică spaţii situate în imobile proprietate publică sau privată a statului, aflate în proprietatea sa, în care îşi desfăşoară activitatea ori pe care le administrează, în condiţiile legii.

(3) Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se virează integral la bugetul de stat.

Art. 18. - Din taxele de la studenţii şi cursanţii străini, încasate în baza art. 92 alin. (4) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie un fond la dispoziţia ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, pentru situaţii speciale şi neprevăzute, având un cuantum de cel puţin 5% din încasările în valută.

Art. 19. - (1) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti asigură activitatea de distribuire a manualelor şcolare către unităţile de învăţământ din subordine, ca activitate organizată pe lângă acestea, finanţată din venituri proprii.

(2) Veniturile înregistrate din activitatea prevăzută la alin. (1) vor fi obţinute de la operatorii economici care şi-au asumat obligaţia de a edita, tipări şi difuza manualele şcolare sau vor fi virate direct de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, în cazul în care prin contractul cu aceşti operatori economici s-au prevăzut reţinerea şi virarea de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării a sumelor aferente difuzării manualelor şcolare de la inspectoratele şcolare la unităţile de învăţământ.

(3)   Cheltuielile curente şi de capital aferente activităţii prevăzute la alin. (1) se suportă din veniturile prevăzute la alin. (2).

(4)  Disponibilităţile existente în cont la finele anului se reportează şi se utilizează în anul următor pentru destinaţiile prevăzute la alin. (3).

Art. 20. - (1) Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare trece din subordinea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică în subordinea Ministerului Educaţiei Cercetării şi Inovării.

(2)  Alineatul (3) al articolului 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1.609/2008 privind înfiinţarea Agenţiei de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare prin reorganizarea Oficiului pentru Administrare şi Operare al Infrastructurii de Comunicaţii de Date „Roedunet", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 847 din 16 decembrie 2008, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Numirea directorului general al Agenţiei se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării, pe baza rezultatelor concursului organizat în condiţiile legii. Directorul general al Agenţiei numeşte directorul tehnic şi şefii unităţilor fără personalitate juridică, în condiţiile legii."

(3)  La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă numărul curent 9 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.101 din 7 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 21. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 22. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 277 din 25 aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

ANEXA Nr. 1*)

Numărul maxim de posturi: 460, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2

CONSILII   ŞI   COMISII   CONSULTATIVE

ale Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

Nr. crt.

Denumirea consiliului/comisiei consultativ/consultative

Sursa de finanţare

I.

Consiliul Naţional pentru Reformă a Invăţământului

Bugetul de stat

II.

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare

Bugetul de stat

III.

Consiliul Naţional pentru Finanţarea Invăţământului Superior

Bugetul de stat

IV.

Consiliul Naţional pentru Finanţarea Invăţământului Preuniversitarde Stat

Bugetul de stat

V.

Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Invăţământul Superior

Bugetul de stat

VI.

Consiliul Naţional al Bibliotecilor

Venituri proprii

VII.

Consiliul Naţional al Rectorilor

Venituri proprii

ANEXA Nr. 3

INSTITUŢIILE   ŞI   UNITĂŢILE

care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, exceptând unităţile de cercetare ştiinţifică şi unităţile care funcţionează în subordinea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică

A. Instituţii de învăţământ si alte unităţi subordonate sau în coordonare

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

I.

Inspectorate şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti - servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, în a căror subordine funcţionează unităţile conexe, unităţi pentru activitatea extraşcolară şi cluburi sportive şcolare

Bugetul de stat

II.

Instituţii de învăţământ superior de stat:

1.

Universitatea „Politehnica" din Bucureşti

Venituri proprii

2.

Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti

Venituri proprii

3.

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" din Bucureşti

Venituri proprii

4.

Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti

Venituri proprii

5.

Universitatea din Bucureşti

Venituri proprii

6.

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" din Bucureşti

Venituri proprii

7.

Academia de Studii Economice din Bucureşti

Venituri proprii

8.

Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti

Venituri proprii

9.

Universitatea de Arte din Bucureşti

Venituri proprii

10.

Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luca Caragiale" din Bucureşti

Venituri proprii

11.

Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti

Venituri proprii

12.

Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti

Venituri proprii

13.

Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia

Venituri proprii

14.

Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad

Venituri proprii

15.

Universitatea din Bacău

Venituri proprii

16.

Universitatea de Nord din Baia Mare

Venituri proprii

17.

Universitatea „Transilvania" din Braşov

Venituri proprii

18.

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Venituri proprii

19.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca

Venituri proprii

20.

Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

21.

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

22.

Academia de Muzică „Gheorghe Dima" din Cluj-Napoca

Venituri proprii

23.

Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca

Venituri proprii

24.

Universitatea „Ovidius" din Constanţa

Venituri proprii

25.

Universitatea Maritimă din Constanţa

Venituri proprii

26.

Universitatea din Craiova

Venituri proprii

27.

Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova

Venituri proprii

28.

Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi

Venituri proprii

29.

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iaşi

Venituri proprii

30.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad" din Iaşi

Venituri proprii

31.

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi

Venituri proprii

32.

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa" din Iaşi

Venituri proprii

33.

Universitatea de Arte „George Enescu" din Iaşi

Venituri proprii

34.

Universitatea din Oradea

Venituri proprii

35.

Universitatea din Petroşani

Venituri proprii

36.

Universitatea din Piteşti

Venituri proprii

37.

Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti

Venituri proprii

38.

Universitatea „Eftimie Murgu" din Reşiţa

Venituri proprii

39.

Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu

Venituri proprii

40.

Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava

Venituri proprii

41.

Universitatea „Valahia" din Târgovişte

Venituri proprii

42.

Universitatea „Constantin Brâncuşi" din Târgu Jiu

Venituri proprii

43.

Universitatea „Petru Maior" din Târgu Mureş

Venituri proprii

44.

Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş

Venituri proprii

45.

Universitatea de Artă Teatrală din Târgu Mureş

Venituri proprii

46.

Universitatea „Politehnica" din Timişoara

Venituri proprii

47.

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului din Timişoara

Venituri proprii

48.

Universitatea de Vest din Timişoara

Venituri proprii

49.

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Victor Babeş" din Timişoara

Venituri proprii

III.

Biblioteci centrale universitare şi pedagogice:

1.

Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti

Bugetul de stat

2.

Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu" din Iaşi

Bugetul de stat

3.

Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga" din Cluj-Napoca

Bugetul de stat

4.

Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran" din Timişoara

Bugetul de stat

5.

Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu" din Bucureşti

Bugetul de stat

IV.

Comisia Naţională a României pentru UNESCO

Bugetul de stat

V

Unitatea Executivă pentru Finanţarea învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare

Bugetul de stat

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

VI.

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar

Bugetul de stat

VII.

Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale

Bugetul de stat

VIII.

Centrul Naţional pentru Burse de Studii în Străinătate

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

IX.

Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

X.

Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XI.

Centrul Naţional de Formare a Personalului din Invăţământul Preuniversitar

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XII.

Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Germană (Mediaş)

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XIII.

Agenţia Naţională pentru Calificările din Invăţământul Superior şi Parteneriat cu Mediul Economic şi Social - ACPART

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XIV

Secretariatul Naţional Român al Reţelei Universităţilor de la Marea Neagră

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XV.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar

Venituri proprii

XVI.

Corul Naţional de Cameră „Madrigal"

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

XVII.

Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

B. Alte unităţi aflate în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

XVIII. Casele universitarilor

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Casa Universitarilor din Bucureşti

Venituri proprii

2.

Casa Universitarilor din Cluj-Napoca

Venituri proprii

3.

Casa Universitarilor din Iaşi

Venituri proprii

4.

Casa Universitarilor din Braşov

Venituri proprii

5.

Casa Universitarilor din Craiova

Venituri proprii

C. Alte unităţi aflate în coordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

Regia Autonomă „Editura Didactică şi Pedagogică"

Venituri proprii

ANEXA Nr. 4

CLUBURI   SPORTIVE   STUDENŢEŞTI

care funcţionează în subordinea directă a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Clubul „Sportul Studenţesc" din Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

2.

Clubul Sportiv „Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport" din Bucureşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

3.

Clubul Sportiv „Universitatea" din Timişoara

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

4.

Clubul Sportiv „Universitatea" din Cluj-Napoca

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

5.

Clubul Sportiv „Universitatea" din Craiova

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

6.

Clubul Sportiv „Universitatea" din Galaţi

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

7.

Clubul Sportiv „Universitatea" din Braşov

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

8.

Clubul Sportiv „Politehnica" din Iaşi

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

9.

Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Bacău

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

10.

Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Petroşani

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

11.

Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Constanţa

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

12.

Clubul Sportiv „Ştiinţa" din Baia Mare

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

13.

Clubul Sportiv Universitar din Sibiu

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

14.

Clubul Sportiv Universitar din Ploieşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

15.

Clubul Sportiv Universitar din Târgu Mureş

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

16.

Clubul Sportiv Universitar din Oradea

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

17.

Clubul Sportiv Universitar din Piteşti

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

18.

Clubul Sportiv Studenţesc „Medicina" din Timişoara

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

19.

Clubul Sportiv Universitar din Suceava

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

20.

Clubul Sportiv Universitar din Reşiţa

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

21.

Clubul Sportiv Universitar din Târgovişte

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

22.

Clubul Sportiv Universitar din Arad

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

23.

Clubul Sportiv Universitar din Alba lulia

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

ANEXA Nr. 5

INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE

de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea directă a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei

Bugetul de stat

2.

Centrul European UNESCO pentru Invăţământul Superior (CEPES)

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

3.

Institutul Limbii Române

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

4.

Centrul de Cercetări Biologice din Jibou

Venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat

NOTĂ:

1.  Numărul maxim de posturi pentru unităţile şi activităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, finanţate integral de la bugetul de stat, este de 10.486.

2. Numărul maxim de posturi pentru unităţile din structura Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, este de 4.844.

ANEXA Nr. 6

ORGANE DE SPECIALITATE

ale administraţiei publice centrale de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Sursa de finanţare

1.

Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică

Bugetul de stat

NOTĂ:

Numărul maxim de posturi pentru unităţile din subordinea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, este de 45.

ANEXA Nr. 7

PARCUL AUTO

al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării pentru activităţi specifice

Nr. crt.

Activitatea

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim - bucăţi -

Consumul maxim de

carburanţi/autovehicul

- litri/lună -

1.

Proiectul privind învăţământul rural

- autoturism pentru unitatea centrală

- autoturism de teren

-   laborator didactic  mobil   pentru fiecare inspectorat şcolar

2

3

41

450

450

450

2.

Proiectul privind reabilitarea infrastructurii şcolare

- autoturism pentru unitatea centrală

- autoturism pentru unitatea teritorială

2

7

450

450

3.

Monitorizare şi inspecţie

- autoturism

- microbuz

10 3

450

450

4.

Programul PHARE RO0104.02 „Accesul la educaţie al grupurilor dezavantajate, cu focalizare pe romi"

- autoturism

- microbuz

1

1

450

450

5.

OI POS DRU

- autoturism pentru unitatea centrală

- autoturism pentru unitatea teritorială

2

8

450

450

NOTĂ:

Cheltuielile cu exploatarea, carburanţii, întreţinerea şi asigurările autovehiculelor utilizate în cadrul programelor/proiectelor cu finanţare internaţională se suportă din costurile operaţionale ale programelor/proiectelor respective.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 51/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 51 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 51/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu