E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 84 din 29 august 2000

pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 432 din  2 septembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. A pct. 11 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, in valoare de 10 milioane dolari S.U.A., destinat finantarii proiectului privind fondul de dezvoltare sociala, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000.
    Art. 2
    (1) Aplicarea acordului-cadru de imprumut va fi realizata de Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, desemnat ca agentie de implementare.
    (2) Ministerul Finantelor va incheia cu Fondul Roman de Dezvoltare Sociala un acord subsidiar prin care va transfera acestuia din urma obligatiile si raspunderile care decurg din acordul-cadru de imprumut prevazut la art. 1.
    Art. 3
    Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor si a altor costuri aferente imprumutului reprezinta angajamente externe ale statului si vor fi achitate de la bugetul de stat de catre Ministerul Finantelor.
    Art. 4
    Guvernul Romaniei este autorizat ca, prin Ministerul Finantelor, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului-cadru de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului pe categorii, precum si orice alte modificari si detalieri care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Eugen Dijmarescu,
                       secretar de stat

                       Directorul Fondului Roman
                       de Dezvoltare Sociala,
                       Liliana Vasilescu

                       Ministru de stat,
                       presedintele Consiliului de
                       Coordonare Economico-Financiara,
                       Mircea Ciumara

    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

    F/P1333(1999)
    Acord-cadru de imprumut

                         ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
intre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei si Romania

    Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita in continuare BDCE, Paris, pe de o parte, si Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor, denumita in continuare Imprumutat, pe de alta parte,
    avand in vedere cererea Imprumutatului din 31 decembrie 1998,
    avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al BDCE: 1424 (1997),
    avand in vedere cel de-al Treilea protocol aditional la Acordul general pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
    avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale BDCE din 6 octombrie 1970,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Acest imprumut este acordat in cadrul conditiilor generale ale Normelor de imprumut curente ale BDCE si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin acest acord si prin anexele la acesta.
    Art. 2
    Proiectul
    BDCE acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea partiala a F/P1333 (1999), aprobat de Consiliul de administratie al BDCE la 30 - 31 martie 2000, referitor la finantarea partiala a proiectului privind Fondul de Dezvoltare Sociala.
    Acest imprumut este acordat de BDCE, luand in considerare angajamentul ca Imprumutatul il utilizeaza pentru a finanta numai Proiectul descris in anexa nr. I si ca realizeaza acest Proiect prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, in cadrul conditiilor care sunt detaliate in anexa respectiva.
    Orice schimbare a modului de utilizare a imprumutului, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de imprumut ale BDCE.
    Art. 3
    Imprumutul
    3.1. Conditii financiare
    Valoarea imprumutului acordat este in limita echivalentului a 10.000.000 USD (zece milioane dolari S.U.A.).
    Imprumutul va fi disponibilizat in mai multe transe.
    Fiecare transa a imprumutului va fi pentru o perioada de cel mult 15 ani, din care 5 ani perioada de gratie. Ratele de capital, rata dobanzii, valuta, durata si data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru fiecare transa, intre Imprumutat si BDCE, prin fax confirmat. Contul in care disponibilizarile vor fi efectuate va fi comunicat BDCE in timp util de catre Imprumutat.
    3.2. Trageri
    O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru, specificand detaliile fiecarei transe, va fi semnata intre Imprumutat si BDCE, pentru fiecare transa, la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. II).
    3.3. Mobilizare
    In scopul mobilizarii transelor imprumutului, Imprumutatul va transmite la BDCE in timp util un angajament de plata corespunzator fiecarei transe (anexa nr. III).
    Angajamentul de plata este intocmit si platibil in valuta transei.
    3.4. Domiciliere
    Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt platibile BDCE in valuta fiecarei transe, la banca si in contul comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul tragerii fiecarei transe, prin notificare telex, care va fi trimisa BDCE de banca insarcinata de Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de fiecare plata.
    3.5. Date
    Prevederile art. 3 fac obiectul intelegerii Modificarea urmatoarei zile lucratoare, a carei definitie se regaseste in anexa nr. IV la prezentul acord-cadru (ziua lucratoare in tara valutei).
    Art. 4
    Monitorizarea imprumutului si proiectul
    4.1. Utilizarea imprumutului
    Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de catre Imprumutat prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala pentru finantarea proiectului, in termen de 12 (douasprezece) luni de la disponibilizarea acesteia de catre BDCE.
    4.2. Implementarea proiectului
    Pentru implementarea proiectului, Imprumutatul desemneaza Fondul Roman de Dezvoltare Sociala ca agentie de implementare. Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, va depune toate eforturile si diligentele si va exercita toate metodele folosite in mod curent, in special metodele financiare, tehnice, sociale si manageriale, precum si cele referitoare la protectia mediului inconjurator, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzatoare a proiectului.
    In special, se va asigura, inaintea implementarii proiectului, ca toata finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobiliare care sunt necesare pentru aceasta sunt disponibile si ca toate activele si instalatiile sunt permanent asigurate si intretinute.
    Selectarea subproiectelor va fi efectuata in conformitate cu Manualul operational al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala. Acest manual este publicat in Monitorul Oficial al Romaniei si poate fi amendat periodic cu acordul Imprumutatului, al Bancii Mondiale si al BDCE. Imediat ce subproiectele au fost selectate de catre Fondul Roman de Dezvoltare Sociala pentru finantare de catre BDCE, Fondul Roman de Dezvoltare Sociala va transmite pentru aprobare la BDCE informatii cuprinzatoare pentru fiecare subproiect, asa cum sunt prezentate in anexa nr. V. BDCE va trebui sa fie informata asupra oricarei modificari aduse subproiectelor care au fost prezentate in anexa nr. V.
    Subproiectele vor fi finantate prin granturi, dupa cum este specificat in Manualul operational al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala. Finantarea partiala a BDCE va acoperi valoarea neta a grantului, restul fiind taxe suportate de catre Guvernul Romaniei. Valoarea totala a fiecarui subproiect este o suma intre grant si contributia primitorilor.
    In plus, Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, se va asigura ca:
    - proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului Europei;
    - proiectul respecta mediul inconjurator potrivit conventiilor internationale in materie;
    - finantarea partiala acordata de BDCE nu depaseste 43,5% din costul eligibil total al proiectului, excluzand taxele, dobanda si comisioanele financiare;
    - achizitiile efectuate in cadrul proiectului vor urma liniile directoare ale Ghidului pentru achizitii de bunuri, servicii de consultanta si lucrari, emis de Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, care poate fi modificat cu acordul BDCE si al Imprumutatului.
    4.3. Raportarile Imprumutatului
    4.3.1. Raportul privind stadiul proiectului
    Cel putin de doua ori pe an de la tragerea imprumutului pana la finalizarea intregului proiect Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, va trimite la BDCE un raport identic cu cel transmis la Banca Mondiala, detaliind:
    - stadiul utilizarii imprumutului;
    - evolutia planului de finantare a proiectului;
    - evolutia intregului proiect;
    - detalii privind managementul proiectului.
    In plus fata de raportul semestrial, inaintea fiecarei trageri, informatiile vor fi transmise pe baza de subproiect, astfel cum sunt prezentate in anexa nr. VI.
    4.3.2. Raportul finalizarii proiectului
    La finalizarea intregului proiect Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, se va asigura ca BDCE primeste un raport final continand o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale si asupra mediului inconjurator ale proiectului.
    4.4. Furnizarea de informatii BDCE
    Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, va tine evidente contabile privind proiectul, care vor fi in conformitate cu standardele internationale, care vor arata in orice moment evolutia proiectului si care vor inregistra toate operatiunile efectuate si vor identifica activele si serviciile finantate cu ajutorul prezentului imprumut.
    Imprumutatul, prin Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, se angajeaza sa primeasca orice misiune de informare efectuata de salariatii BDCE sau de consultanti externi angajati de BDCE si sa asigure cooperarea necesara pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricarei vizite posibile la amplasamentul proiectului. In special, BDCE poate efectua la fata locului o revizie contabila a contabilitatii proiectului, realizata de unul sau mai multi consultanti la alegerea acestuia, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul neonorarii la scadenta de catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in cadrul prezentului acord-cadru de imprumut.
    Imprumutatul se angajeaza sa raspunda intr-o perioada rezonabila la orice informatie solicitata de BDCE si sa furnizeze orice documentatie pe care BDCE o va considera necesara pentru implementarea corespunzatoare a prezentului acord-cadru, in special in ceea ce priveste monitorizarea proiectului descris in anexa nr. I si utilizarea imprumutului.
    Imprumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislatiei sau a normelor in sectorul economic relevant pentru proiectul descris in anexa nr. I si in sens general despre orice eveniment care poate avea influente asupra indeplinirii obligatiilor sale asumate in cadrul prezentului acord-cadru.
    Orice schimbare a legislatiei sau a normelor in sectorul economic relevant pentru proiectul descris in anexa nr. I va constitui un eveniment inscris in art. 13 h) al cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE si care poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
    Art. 5
    Incetarea obligatiilor Imprumutatului
    Plata sumei datorate, stipulata in Angajamentul de plata, il exonereaza pe Imprumutat de orice obligatie definita in art. 3.
    Dupa ce intreaga suma a acestui imprumut si toate dobanzile, precum si alte costuri care rezulta din acesta, in special acele sume mentionate la art. 6 si 7, au fost platite corespunzator, Imprumutatul va fi pe deplin exonerat de obligatiile sale fata de BDCE, cu exceptia celor stipulate in art. 4.
    Art. 6
    Dobanda pentru intarziere
    Fara a contraveni oricarui alt posibil recurs al BDCE in cadrul prezentului acord-cadru si al Normelor de imprumut sau, dupa caz, daca Imprumutatul nu plateste intreaga dobanda sau orice alta suma platibila, potrivit prezentului acord-cadru de imprumut la ultima data de scadenta specificata, Imprumutatul trebuie sa plateasca o dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita integral, egala cu dobanda LIBOR la o luna pentru depozitele in valuta ultimei plati, la data scadenta (daca este sambata, duminica sau zi nelucratoare bancara, urmatoarea zi lucratoare) la ora 11,00 a.m. (ora locala la Londra), plus 2,5% pe an calculata de la data scadenta a acestei sume pana la data efectuarii platii. Rata LIBOR la o luna, aplicabila, va fi actualizata la fiecare 30 de zile.
    Art. 7
    Costuri asociate
    Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, ori fie din garantarea sau refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din actiuni juridice si extrajuridice rezultate din imprumut, vor fi suportate de Imprumutat.
    Totusi se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de imprumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in acest capitol 4.
    Art. 8
    Garantii
    Imprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost facut si nu va fi facut in viitor, care ar putea da unei terte parti un regim preferential, un drept preferential de plata, un colateral sau o garantie de orice natura ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia parti, denumita in continuare garantie.
    Daca o astfel de garantie a fost totusi acordata unei terte parti, Imprumutatul este de acord sa intocmeasca sau sa furnizeze o garantie identica in favoarea BDCE sau, cand este impiedicat sa o faca, sa ofere o garantie echivalenta si sa stipuleze formarea unei astfel de garantii in favoarea BDCE.
    Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum se specifica in art. 13 h) al cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE, si poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
    Art. 9
    Relatii cu tertii
    Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relatiile sale cu terte parti, in vederea evitarii indeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale rezultate din acest acord-cadru.
    BDCE nu poate fi implicat in disputele care ar putea sa apara intre Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de BDCE datorita oricarei dispute si, in special, toate costurile legale sau de judecata vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
    Art. 10
    Intrarea in vigoare
    Acest acord-cadru va intra in vigoare dupa ratificarea lui de catre Parlamentul Imprumutatului.
    Art. 11
    Legea aplicabila
    Acest acord-cadru si garantiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, asa cum este specificat in art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea protocol aditional din 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 si, in al doilea rand, daca este necesar, de legea franceza.
    Disputele dintre parti privind acest acord-cadru vor face obiectul arbitrajului, in conditiile specificate in cap. 4 din Normele de imprumut ale BDCE.
    Art. 12
    Interpretarea acordului
    Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale BDCE si ca a primit o copie de pe acestea.
    Atunci cand exista o contradictie intre orice prevedere din Normele de imprumut ale BDCE si orice prevedere a acestui acord-cadru vor prevala prevederile acestui acord-cadru.
    Titlurile paragrafelor, sectiunilor si capitolelor prezentului acord-cadru nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
    In nici un caz nu se va presupune ca BDCE a renuntat tacit la vreun drept acordat prin prezentul acord-cadru.
    Art. 13
    Executarea unei hotarari de arbitraj
    Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau a altei autoritati, fie ea interna sau internationala, in vederea impiedicarii punerii in aplicare a unei decizii date in conditiile specificate in cap. 4 al Normelor de imprumut ale BDCE.
    Art. 14
    Reprezentare si certificari
    Imprumutatul prezinta si certifica:
    - ca autoritatile sale competente l-au autorizat sa incheie prezentul acord-cadru si au dat in acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, in conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii si alte texte aplicabile acestuia;
    - ca incheierea si executarea prezentului acord-cadru nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor si altor texte aplicabile acestuia si ca toate permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au fost obtinute si vor ramane valabile pe toata durata imprumutului.
    Orice schimbare referitoare la reprezentarile si certificarile de mai sus trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificate imediat BDCE si sa fie furnizate toate documentele justificative.
    Art. 15
    Acest acord-cadru este intocmit in doua exemplare originale, fiecare avand aceeasi validitate.
    Cate un original este pastrat de fiecare dintre partile contractante.

                         Paris, 3 august 2000
                                Pentru
              Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
                     Juan Francisco Seco Guillot
                     director al Departamentului
                    pentru Finantarea Proiectelor

                      Bucuresti, 14 august 2000
                            Pentru Romania,
                         Decebal Traian Remes,
                         ministrul finantelor

    ANEXA 1

                         SINTEZA PROIECTULUI
 _____________________________________________________________________________
| I. F/P         | 1333 (1999)                                                |
|________________|____________________________________________________________|
| Beneficiar     | Grupuri din comunitatile rurale sarace si/sau grupuri      |
|                | dezavantajate de pe intreg teritoriul Romaniei (Primitorii)|
|________________|____________________________________________________________|
| Imprumutat     | Romania                                                    |
|________________|____________________________________________________________|
| Aprobarea      | 30 - 31 martie 2000                                        |
| Consiliului de | CA/206/1249/2000                                           |
| administratie  |                                                            |
|________________|____________________________________________________________|
| Suma aprobata  | 10.000.000 USD                                             |
|________________|____________________________________________________________|
 _____________________________________________________________________________
| II. Domenii de | Infrastructura sociala legata de protectia mediului        |
|     interventie| inconjurator, modernizare rurala, sanatate, invatamant si  |
|                | creare de locuri de munca                                  |
|________________|____________________________________________________________|
| Lucrarile      | Implementarea subproiectelor orientate spre reducerea      |
| planificate    | starii de saracie din urmatoarele categorii:               |
|                | - mica infrastructura                                      |
|                | - servicii sociale comunitare                              |
|                | - activitati generatoare de venituri si oportunitati de    |
|                |   angajare a fortei de munca                               |
|________________|____________________________________________________________|
| Localizare     | Pe intreg teritoriul Romaniei                              |
|________________|____________________________________________________________|
| Costul total   | 23.000.000 USD                                             |
| al proiectului |                                                            |
|________________|____________________________________________________________|
| Costul estimat,|                BDCE   Banca   Guvernul Contributia  Total  |
| distribuit pe  |                      Mondiala Romaniei Primitorilor        |
| articole (in   |Mica                                                        |
| milioane USD)  |infrastructura  8,200  7,500       -      1,800      17,500 |
|                |Servicii                                                    |
|                |sociale                                                     |
|                |comunitare      0,700  0,700       -      0,080       1,480 |
|                |Activitati                                                  |
|                |generatoare de                                              |
|                |venituri si                                                 |
|                |oportunitati                                                |
|                |de angajare a                                               |
|                |fortei de munca 0,700  0,600       -      0,220       1,520 |
|                |Asistenta                                                   |
|                |tehnica legata                                              |
|                |de subproiecte  0,400  0,150       -        -         0,550 |
|                |Pregatire si                                                |
|                |servicii de                                                 |
|                |consultanta       -    0,800       -        -         0,800 |
|                |Echipamente       -    0,250       -        -         0,250 |
|                |Costuri                                                     |
|                |operationale                                                |
|                |pentru FRDS       -      -       0,900      -         0,900 |
|                |Total:         10,00  10,00      0,900    2,100      23,000 |
|________________|____________________________________________________________|
| Planul de      | Imprumut BDCE 43,5%; Banca Mondiala 43,5%; Guvernul        |
| finantare      | Romaniei 3,9%; contributia primitorilor 9,1%               |
|________________|____________________________________________________________|
| Stadiul        | Faza de identificare si pregatire                          |
| lucrarilor la  |                                                            |
| momentul       |                                                            |
| prezentarii    |                                                            |
| cererii        |                                                            |
|________________|____________________________________________________________|
| Graficul       | 1999 - mai 2002                                            |
| lucrarilor     |                                                            |
|________________|____________________________________________________________|
 _____________________________________________________________________________
| III. Efecte    | Dezvoltarea capitalului social la nivelul comunitatii prin |
|      sociale   | intarirea capacitatii organizationale la nivel local si    |
|                | atenuarea saraciei pe intreg teritoriul Romaniei           |
|________________|____________________________________________________________|

    ANEXA 2

    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

                          SCRISOARE SUPLIMENTARA
la Acordul-cadru din data [data] de ................. dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita in continuare BDCE, si Romania, denumita in continuare Imprumutat

    Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru stabilesc termenii si conditiile convenite pentru prima tragere, astfel cum este specificat in art. 3 din acordul-cadru mentionat.

    Suma:                      USD [suma in cifre]
    Durata imprumutului:       15 ani, din care 5 ani perioada de gratie
    Pretul de disponibilizare: 100%
    Pretul de rambursare:      100%
    Plata dobanzii: Semestrial
    Rata dobanzii:             Bazata pe LIBOR la 6 luni plus marja de
                               intermediere standard a BDCE, astfel cum este
                               definita la pct. III.C.b) din Rezolutia 1.424
                               (1997), revizuita
    Numitorul fractiei:        Efectiv/360 de zile
    Data de disponibilizare:   [data de disponibilizare]
    Conturile pentru remitere: [contul de referinta al Imprumutatului]
    Ziua lucratoare:           Conventia "Modificarea urmatoarei zile
                               lucratoare"

    [Text referitor la conditiile imprumutului mentionate mai sus]

    Aceste prevederi fac obiectul intelegerii "Modificarea urmatoarei zile lucratoare", a carei definitie se gaseste in anexa nr. IV la acordul-cadru, semnat intre BDCE si Imprumutat la data [data].
    In vederea mobilizarii transei imprumutului, Imprumutatul va trimite, in timp util, la BDCE un angajament de plata corespunzator acestei transe [anexa nr. III].

             Paris, [data]                        Paris, [data]

                  Pentru
          Banca de Dezvoltare a                   Pentru Romania
           Consiliului Europei

                Guvernator

    ANEXA 3

    F/P 1333 (1999) - [numar] transa
    ROMANIA

                            ANGAJAMENT DE PLATA

    <VALUTA>  <SUMA>                                 <DATA IMPRUMUTULUI>

    Pentru valoarea primita, subsemnatul:
    ROMANIA,

    prin acest angajament de plata promite sa plateasca Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma imprumutata de:

    <SUMA IN CIFRE>  <VALUTA IN LITERE>

    in rate, la datele specificate in continuare, si dobanda specificata la fiecare 6 luni.
    La aceste date se va rambursa imprumutul, dupa cum se specifica in continuare:
    Data              Suma
    <DATA>           <VALUTA>

    Platile de mai sus vor fi facute la:
    [banca BDCE si contul de referinta]
    in favoarea Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fara deducerea din sau fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite sau a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate si percepute pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de catre sau in cadrul:
    ROMANIEI,
    sau a oricarei alte entitati politice sau fiscale a acesteia.
    Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
    ROMANIEI
    la data <DATA IMPRUMUTULUI>
    In cazul neefectuarii platii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi datorate prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda aferenta la data platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la optiunea si la cererea detinatorului acestuia.
    Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul dintre drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.

    PENTRU ROMANIA

    ANEXA 4

            Conventia "Modificarea urmatoarei zile lucratoare"

    <<Sectiunea 4.12
    Conventia "Ziua lucratoare":
    a) Conventia "Ziua lucratoare" inseamna conventia pentru modificarea oricarei date, daca aceasta altfel ar cadea intr-o zi care nu este zi lucratoare. Urmatorii termeni, cand sunt folositi impreuna cu termenul Conventia "Ziua lucratoare" si o data, vor insemna ca o modificare va fi facuta daca aceasta data ar cadea altfel intr-o zi care nu este "zi lucratoare", astfel incat:
    (i) ................. se omite .................... .
    (ii) Daca termenii Modificarea urmatoare sau Modificat sunt specificati, acea data va fi prima zi care urmeaza si care este o zi lucratoare, cu exceptia cazului in care acea zi cade in urmatoarea luna calendaristica, caz in care acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucratoare.
    (iii) ................. se omite .................... .
    b) ................... se omite .................... .>>

    ("Asociatia Dealerilor Internationali Swap 1991. Definitii")

    ANEXA 5

 _____________________________________________________________________________
|                       Subproiect selectat de FRDS                           |
|_____________________________________________________________________________|
| Nume               |                | Amplasament                |          |
|____________________|________________|____________________________|__________|
| Categoria*1)       |                | Tipul*2)                   |          |
|____________________|________________|____________________________|__________|
| O scurta descriere                  |                                       |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Perioada de implementare            |                                       |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Reprezentantii primitorilor*3)      |                                       |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Data acordului de grant             |                                       |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Numarul potential al beneficiarilor |                                       |
|_____________________________________|_______________________________________|
| Cost total estimat                  | Lei                        | USD      |
|_____________________________________|____________________________|__________|
|             | Lucrari               |                            |          |
|             |_______________________|____________________________|__________|
|             | Bunuri                |                            |          |
|             |_______________________|____________________________|__________|
|             | Pregatire vocationala |                            |          |
|             |_______________________|____________________________|__________|
|             | Asistenta tehnica     |                            |          |
|             |_______________________|____________________________|__________|
|             | TOTAL: |                            |          |
|_____________|_______________________|____________________________|__________|
| Suma grantului (valoarea neta)      |                            |          |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Contributia Guvernului              |                            |          |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Contributia primitorilor            |                            |          |
|_____________________________________|____________________________|__________|
| Planul de   |     Perioada 1        | Perioada 2   | Perioada 3  | Total    |
| tragere*4)  |                       |              |             |          |
|_____________|_______________________|______________|_____________|__________|
| Lei         |                       |              |             |          |
|_____________|_______________________|______________|_____________|__________|
    *1) Categoriile (astfel cum sunt definite in Rezolutia BDCE 1424 revizuita si in Manualul pentru pregatirea si monitorizarea proiectelor): A = mica infrastructura, B = servicii sociale comunitare, C = activitati generatoare de venituri si oportunitati de angajare a fortei de munca.
    *2) Tipul: 1 = reabilitare sau imbunatatire; 2 = construire; 3 = echipare; 4 = cheltuieli pentru pregatire vocationala (materiale didactice, salariile profesorilor/instructorilor, diurna platita studentilor, instructorilor sau functionarilor care fac instruirea etc.)
    *3) Va rugam sa specificati: comitetul de conducere al proiectului, numele organizatiei neguvernamentale, autoritatea locala etc.
    *4) Va rugam sa inlocuiti perioadele 1, 2 cu anul si/sau luna luate in considerare si adaugati coloane, daca este necesar.

    ANEXA 6

 ___________________________________________________________________________
|                     Imprumuturile acordate de Banca                       |
|___________________________________________________________________________|
|                                                                           |
| Nr. transei:                                                              |
|                                                                           |
| Data tragerii:                                                            |
|                                                                           |
| Suma:                                                                     |
|___________________________________________________________________________|
|               Subproiecte                   |  Finantarea BDCE utilizata  |
|_____________________________________________|_____________________________|
|  Categoria*1)  |    Nume    | Amplasament   |       Lei      |    USD     |
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|________________|____________|_______________|________________|____________|
|     TOTAL:                                  |                |            |
|_____________________________________________|________________|____________|
    *1) Categoriile: A = mica infrastructura; B = servicii sociale comunitare; C = activitati generatoare de venituri si oportunitati de angajare a fortei de munca (astfel cum sunt definite in Rezolutia BDCE 1424, revizuita si in Manualul pentru pregatirea si monitorizarea proiectelor).



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 84/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 84 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 84/2000
Hotărârea 575 2004
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 3 decembrie 2003 si la Paris la 17 decembrie 2003, intre Guvernul Romaniei si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000
Hotărârea 1177 2002
pentru aprobarea amendamentului convenit la Bucuresti la 25 iulie 2002 si la Paris la 30 iulie 2002 intre Guvernul Romaniei si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000
Hotărârea 915 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit la Bucuresti la 27 martie 2001 si la Paris la 18 aprilie 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000
Legea 147 2001
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 84/2000 pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 3 august 2000 si la Bucuresti la 14 august 2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu