Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 441 din 21 iunie 1995

pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind transporturile pe apele nationale navigabile si in porturi

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 139 din  6 iulie 1995


SmartCity3


    Guvernul Romaniei  hotaraste:

    Art. 1
    Constituie contraventie la normele privind transporturile pe apele nationale navigabile - marea teritoriala, cai si canale navigabile, rade, ape interioare pe portiunea navigabila - si in porturi urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    (1) tractarea de catre nave a altor obiecte decat cele care sunt admise la remorcare, impingere sau cuplare;
    (2) nearborarea de catre nave a pavilionului lor national in apele nationale romane, la sosirea in port, in stationare si la plecare; nearborarea pavilionului roman sau arborarea in stare necorespunzatoare, precum si refuzul de ridicare a pavoazului la dispozitia data de capitania portului;
    (3) refuzul prezentarii carnetului de marinar la cererea organelor Inspectoratului navigatiei civile si a capitaniilor de port pentru dovedirea identitatii personalului navigant, precum si a actelor de identitate ale persoanelor gasite la bordul navelor;
    (4) stationarea navelor de categoria a II-a in alte locuri si in alte moduri decat cele stabilite de capitania portului;
    (5) mentinerea debarcaderelor si a pontoanelor de acostare in stare necorespunzatoare din punct de vedere tehnic si al curateniei;
    (6) legarea in aceeasi dana a mai mult de doua nave care executa operatiuni de incarcare/descarcare sau transbordare de marfuri in afara limitelor portului sau pe caile navigabile;
    (7) aruncarea sau pierderea in apa de catre nave sau instalatii plutitoare de gunoaie, pietre, zgura, resturi de marfa in port, pe canale navigabile sau in alte locuri sau conditii decat cele stabilite de capitania portului;
    (8) neinscrierea denumirii navei pe corp si pe suprastructura, stabilita in actul de nationalitate, si a insemnelor de identificare a navelor;
    (9) neanuntarea la capitania portului, de catre comandantii navelor, a deteriorarii ori a deplasarii mijloacelor de semnalizare plutitoare sau de la uscat necesare navigatiei;
    (10) navigarea unei nave fara sa aiba la bord materiale si instalatiile necesare mentinerii vitalitatii navei, precum si fara mijloacele de salvare prevazute in actele de bord;
    (11) parasirea portului, a radei sau a locului de acostare stabilit de capitanie, fara permisul de plecare si actele de bord sau cu actele de bord expirate;
    (12) neintretinerea corespunzatoare a puntilor, santinelor, compartimentului masini, hambarelor si a incaperilor navei, prezentand pericol de poluare, incendii, explozii, imbolnaviri, accidente de munca;
    (13) nesemnalizarea sau semnalizarea cu lumini neregulamentare a navelor, a instalatiilor plutitoare sau a ambarcatiunilor in stationare sau in mars;
    (14) stationarea sau ancorarea unei nave intr-o trecere ingusta sau intr-o curba brusca ori in apropierea navelor care transporta marfuri periculoase;
    (15) inceperea constructiei, modificarea caracteristicilor tehnico-constructive, a dezmembrarii navelor de categoria a II-a fara autorizatia emisa de capitania portului;
    (16) saparea de gropi, santuri, canale sau plantarea de instalatii de-a lungul caii de halaj;
    (17) pierderea carnetului de marinar, cu exceptia cazurilor de forta majora;
    (18) nerespectarea zonelor si a culoarelor de navigatie de catre comandantii navelor de categoria a II-a:
    (19) pierderea actelor de bord, cu exceptia actului de nationalitate, si neanuntarea pierderii la capitania portului;
    (20) stationarea in port a unei nave, mai mult de 12 ore dupa primirea permisului de plecare, fara a se depune din nou actele de bord la capitania portului;
    (21) folosirea jurnalelor de bord, de masini si radiotelegrafic fara a fi numerotate, sigilate si parafate de capitania portului, pastrarea lor in conditii necorespunzatoare si in termenul prevazut de lege, precum si necompletarea lor;
    (22) nedepunerea sau depunerea incompleta la capitania portului, de catre comandantul navei sau reprezentantul sau autorizat, in termenul fixat de lege, a actelor de bord si a declaratiei, precum si neaducerea la cunostinta capitaniei portului a evenimentelor petrecute la bord sau pe navele din convoi atat in cursul navigatiei, cat si in stationare;
    (23) neinscrierea pe nave, in locurile indicate, a numarului maxim de calatori stabilit a se transporta, precum si neinscrierea pe navele ce executa treceri a tonajului maxim, a numarului de autovehicule sau de animale mari pe care le pot transporta;
    (24) efectuarea, fara autorizatia capitaniei portului, de probe la masinile cu punere in miscare a elicelor sau zbaturilor, de catre navele aflate in port legate la chei sau la ancora;
    (25) neprezentarea comandantului unei nave de categoria a II-a, venita din apele straine, la capitania portului pentru indeplinirea formalitatilor de sosire, imediat dupa acostarea in port;
    (26) ancorarea sau acostarea unei nave, in afara limitelor portului, in alte locuri decat cele stabilite sau semnalizate in acest sens, fara o permisiune prealabila din partea capitaniei portului, cu exceptia cazurilor de forta majora;
    (27) neanuntarea la capitania portului a evenimentelor de: abordaje, incendii, avarii, poluare, inec, disparitie a navei si altele asemenea;
    (28) degradarea malurilor, digurilor, instalatiilor sau a lucrarilor hidrotehnice din zona maritima, fluviala si a altor cai navigabile;
    (29) nerespectarea de catre comandantii de nave a dispozitiilor date de capitania portului cu privire la introducerea si parcarea navelor in locurile stabilite pentru iernatic si neluarea de catre comandantii iernaticelor si conducatorii de nave a masurilor de paza, securitate si taiere a ghetii in jurul navelor pe durata iernaticului;
    (30) fumatul in locurile de pe nava unde se afla depozitate marfuri, in interiorul magaziilor si in imediata apropiere a acestora, unde interzicerea fumatului este semnalata prin afise sau semne corespunzatoare;
    (31) refuzul oricarui membru din echipaj de a se supune cercetarilor ce se fac de organele capitaniei portului in raza de coordonare a acestora;
    (32) incarcarea si descarcarea produselor petroliere si a marfurilor periculoase ambalate, la alte dane sau in alte locuri decat cele stabilite pentru aceasta, precum si depozitarea acestor produse pe dane;
    (33) neanuntarea imediat capitaniei portului sau pichetului de graniceri, de catre comandantul navei, a debarcarii pe mare sau pe coasta a unei parti din incarcatura, in caz de forta majora;
    (34) nedepunerea, in termen de 14 zile, la capitania portului a actelor necesare pentru inmatriculare, radiere, transfer de proprietate a navelor sau de schimbare a domiciliului armatorului;
    (35) folosirea scarilor si a schelelor necorespunzatoare pentru accesul la bordul navelor si pentru efectuarea operatiunilor de incarcare/descarcare la nave, precum si neiluminatul acestora pe timpul noptii;
    (36) infiintarea de puncte de lucru pentru operatiuni la nave in afara limitelor portului sau in ape navigabile, fara autorizarea scrisa a capitaniei portului;
    (37) legarea de o nava, fara permisiunea comandantului acesteia, a altei nave, in timpul navigatiei sau in stationare la ancora, precum si acostarea si legarea oricaror nave de cele aflate in ancora, in raza porturilor, sau de cele acostate in porturi, fara autorizarea capitaniei portului;
    (38) incarcarea, descarcarea sau transbordarea de marfuri, materiale sau persoane, inainte ca nava sa fi obtinut libera practica, permisul de acostare, precum si efectuarea acestor operatiuni, in alt loc sau in alt mod decat cele stabilite de capitania portului;
    (39) alaturarea, fara aprobarea capitaniei portului, a unor nave la o nava sosita in port inainte ca aceasta sa fi obtinut libera practica, cu exceptia navelor de manevra in si cazuri de forta majora;
    (40) exploatarea unei nave sau instalatii plutitoare care a fost clasata ca epava sau casata;
    (41) neluarea masurilor de punere in siguranta a navelor sau a instalatiilor plutitoare aflate in deriva pe calea navigabila de catre comandantii navelor sau ai convoaielor care le intilnesc;
    (42) nerespectarea dispozitiilor cuprinse in "Avizele catre navigatori" comunicate sau afisate;
    (43) nerespectarea regulilor de navigatie privind pescajul, viteza, compunerea convoiului, trecerea pe sub poduri sau stationarea pe canalele navigabile;
    (44) extragerea din albia apelor navigabile, porturi, rade si plaje de pietris, nisip si alte asemenea materiale, fara autorizatia scrisa a Inspectoratului navigatiei civile;
    (45) lipsa rolurilor de incendiu, abandon si a celui pentru gaura de apa;
    (46) exploatarea unei nave care nu este dotata cu mijloace de semnalizare fonica si optica regulamentare sau defectuoase;
    (47) transportul de convoaie formate dintr-un numar mai mare de nave decat cele stabilite prin regulamentul de navigatie pentru sectorul respectiv si efectuarea de remorcaje, de impingeri sau duceri cuplat de catre nave sau ambarcatiuni care nu au acest drept;
    (48) exploatarea in continuare a cladirilor, buteliilor de aer si a recipientelor sub presiune, dupa expirarea actului de verificare a acestora;
    (49) neexecutarea sau executarea defectuoasa a serviciului "Salvamar" in posturile de salvare si prim-ajutor, in zona plajelor amenajate si a strandurilor;
    (50) parasirea serviciului de garda (paza) si siguranta la bordul navelor si a instalatiilor plutitoare;
    (51) refuzul comandantilor sau al membrilor din echipajul navelor de a se ajuta reciproc la manevre, atunci cand siguranta navei impune aceasta;
    (52) lipsa sitelor de la cosurile navelor aflate in zona petroliera;
    (53) manipularea necorespunzatoare a tuburilor flexibile, de pe urma careia ar rezulta scurgeri de produse petroliere pe sol sau in apa;
    (54) transportul marfurilor, indiferent de felul expeditiei, precum si remorcarea sau impingerea navelor, fara intocmirea documentelor de transport;
    (55) comportamentul necorespunzator, aducerea de injurii, insultarea, amenintarea organelor de capitanie, cand acestea se afla in exercitiul functiunii, cu exceptia cazurilor cand fapta constituie infractiune;
    (56) incarcarea navelor la un pescaj mai mare decat cel permis de adincimile de langa dane sau in punctele unde se efectueaza aceste operatiuni;
    (57) incarcarea navelor peste limitele stabilite in actele de bord;
    (58) intrarea, iesirea sau trecerea navelor in/si prin fata portului sau trecerea pe langa nave care efectueaza diferite lucrari de salvare, hidrotehnice etc. sau operatiuni de incarcare/descarcare, alimentare combustibil etc., fara a micsora din timp viteza;
    (59) folosirea mijloacelor improvizate de incalzit si iluminat la bordul navelor;
    (60) refuzul persoanelor straine de echipaj de a cobori de pe nava la somatia comandantului navei sau a organelor de capitanie;
    (61) neanuntarea capitaniei portului despre inceperea manevrelor in port si in rada sau a trecerilor de la un mal la altul;
    (62) legarea navelor de liniile ferate sau de liniile cailor de rulaj ale macaralelor sau de alte instalatii portuare care nu sunt destinate acestui scop;
    (63) construirea de garduri sau asezarea de plase ori de unelte fixe de pescuit in rade, porturi, canale, senale navigabile si in alte locuri unde acestea impiedica navigatia;
    (64) nesupunerea, intocmai si la timp, a comandantilor de nave, sau de catre membrii echipajelor acestora, la somatiile organelor capitaniei portului;
    (65) deratizarea, dezinsectia sau dezinfectia navelor, fara permisiunea capitaniei portului si in alte locuri decat cele stabilite;
    (66) ancorarea, acostarea sau legarea unei nave, precum si schimbarea locului initial, in limitele portului, in alt loc decat cel indicat de catre capitania portului sau fara incuviintarea acesteia, cu exceptia cazurilor de forta majora;
    (67) neinscrierea scarilor de pescaj, a marcilor de franc-bord sau inscrierea acestora in alte locuri decat cele stabilite, precum si neintretinerea lor in buna stare;
    (68) dezlegarea navelor remorcate, impinse sau care au fost cuplate inainte de a fi puse in siguranta, sau ancorarea in conditii nesigure;
    (69) inceperea lucrarilor de constructii, reconstructii, transformari de nave si instalatii plutitoare, de scoatere si inlocuire a masinilor, cladirilor si motoarelor de la nave, de ridicare pe cala, lansare la apa si dezmembrare a navelor fara autorizarea scrisa, prealabila, a capitaniei portului, sau efectuarea acestor lucrari in alte locuri decat cele indicate;
    (70) neprezentarea la nava, intarzierea sau parasirea acesteia de catre pilot, daca prin aceasta este afectata siguranta navei si a navigatiei;
    (71) exercitarea atributiilor de serviciu sub influenta bauturilor alcoolice, de catre personalul de bord;
    (72) nerespectarea dispozitiilor regulamentare privind intalnirea si depasirea navelor, precum si taierea drumului unei alte nave sau impiedicarea navigatiei normale;
    (73) refuzul de a se permite organelor capitaniei portului vizitarea, navelor, instalatiilor, magaziilor, hambarelor si a altora asemenea, aflate in zona de jurisdictie pentru control si cercetari;
    (74) efectuarea, fara autorizatia scrisa a Inspectoratului navigatiei civile, in porturi, in zona maritima si fluviala si pe caile navigabile, de lucrari si amenajari de orice fel, care pot impiedica navigatia sau care ascund amenajarile facute in interesul navigatiei ori impiedica folosirea lor;
    (75) neanuntarea, de catre piloti, a evenimentelor de navigatie pe perioada in care s-au aflat la bordul navei in serviciul de pilotaj, precum si nerespectarea imediata la capitania portului pentru depunerea raportului de eveniment;
    (76) exploatarea unei nave cu un echipaj mai mic decat cel stabilit pentru siguranta navigatiei, precum si lipsa de la bordul navelor a echipajului minim necesar pentru efectuarea manevrelor stabilite;
    (77) blocarea drumurilor de acces si de circulatie pe dane, prin depozitarea marfurilor sau parcarea autovehiculelor, daca prin aceasta se pericliteaza siguranta navei sau a navigatiei;
    (78) neorganizarea serviciului de garda si siguranta de catre comandantii la bordul navelor si al instalatiilor plutitoare;
    (79) neorganizarea posturilor de salvare si prim-ajutor pe plaje, in afara portului, precum si utilizarea de personal neautorizat in serviciul "Salvamar" si postul de salvare;
    (80) folosirea la bordul navelor si al instalatiilor plutitoare de persoane care nu poseda brevetul sau certificatul de capacitate corespunzator functiei pe care o exercita, daca aceasta fapta nu constituie infractiune;
    (81) suprimarea mijloacelor de semnalizare plutitoare si costiere fara aprobarea scrisa a capitaniei portului, daca aceasta nu intruneste elementele constitutive ale unei infractiuni;
    (82) organizarea de plaje, serbari nautice, curse de inot sau alte manifestari sportive pe apa si in port fara permisiunea organelor Inspectoratului navigatiei civile si fara autorizarea scrisa a capitaniei portului, precum si nerespectarea masurilor indicate de capitania portului pentru prevenirea accidentelor;
    (83) nerespectarea regulilor de navigatie la trecerea prin ecluze si stavilare;
    (84) ancorarea sau graparea ancorei sau a lanturilor in locurile unde sunt instalate semnalele de interzicere a ancorarii, cu exceptia cazurilor de forta majora;
    (85) exploatarea navelor cu instalatii si mijloace de stins incendiu necorespunzatoare si nerespectarea normelor de prevenire si stingere a incendiilor;
    (86) exploatarea navelor fara mijloace de salvare conform normelor in vigoare;
    (87) nebalizarea locului unde s-a scufundat un obiect de la bord sau din incarcatura navei, care prezinta pericol pentru navigatie;
    (88) punerea in imposibilitate de manevra a navelor aflate in exploatare prin scoatere din functiune a aparatului motor, fara autorizarea prealabila a capitaniei portului;
    (89) inceperea dezmembrarii navelor inaintea depunerii documentatiei de radiere si fara autorizatia capitaniei portului, neterminarea lucrarilor de dezmembrare in termenul stabilit cu capitania portului, necuratarea terenului de materiale rezultate din dezmembrarea navei, precum si executarea acestor operatiuni in alte locuri decat cele stabilite de capitania portului;
    (90) permiterea, de catre administratia punctului sau a bazinului de petrol, a intrarii in zona petroliera a mijloacelor de transport rutiere care produc scintei, fara a avea site de esapament si care sunt in stare necorespunzatoare din punct de vedere tehnic;
    (91) refuzul persoanelor fizice sau juridice care sunt autorizate sa lucreze obisnuit in porturi, pe maluri si in apele nationale, de a da ajutor in caz de incendiu, inundatii sau in oricare alt caz de pericol, la cererea organelor capitaniei portului;
    (92) neintretinerea in stare corespunzatoare a mijloacelor de legare la mal a navelor;
    (93) aprinderea de materiale inflamabile sau fumigene, tragerea de focuri de arma ori emiterea de semnale fonice sau luminoase de la bordul navei, in afara celor admise de regulamentele de navigatie;
    (94) folosirea de catre nave a telegrafiei fara fir si a statiilor radio in fonie, sigilate in port sau in rada, fara autorizarea capitaniei portului, cu exceptia cazurilor de forta majora;
    (95) transportul de marfuri periculoase fara respectarea conditiilor stabilite prin actele normative interne si prin conventii internationale la care Romania este parte;
    (96) stationarea, acostarea sau ancorarea navelor incarcate cu marfuri periculoase in alte locuri decat cele stabilite pentru aceste nave;
    (97) nerespectarea de catre comandantii de nave a prevederilor din actele de bord cu privire la numarul maxim de persoane admise a se transporta de catre nave;
    (98) nerespectarea termenului stabilit de capitania portului pentru repunerea in functiune a mijloacelor de semnalizare a senalului navigabil, plutitoare si de la uscat, de zi si de noapte;
    (99) executarea operatiunilor de degazare sau spalare a tancurilor in alte locuri decat cele fixate de capitania portului, precum si introducerea, fara autorizatia capitaniei portului, a tancurilor nedegazate in bazine;
    (100) neanuntarea compartimentului "Port control" al capitaniei portului la intrarea in rada, port si la plecarea din port sau rada, precum si nerespectarea dispozitiilor date de serviciul "Port control" al capitaniei portului;
    (101) deversarea materialelor dragate in alte locuri decat cele stabilite;
    (101) nerespectarea regulilor speciale privind incarcarea de marfuri pe punte;
    (103) pierderea, din neglijenta, a actului de nationalitate a navelor;
    (104) neexecutarea de catre comandantii de nave a dispozitiilor capitaniei portului cu privire la schimbarea locului de acostare sau de ancorare a navei sau la efectuarea altei manevre necesare;
    (105) neintretinerea corespunzatoare a mijloacelor de semnalizare plutitoare si costiere, a instalatiilor care servesc sigurantei navigatiei, precum si nerefacerea sistemelor de semnalizare in termenul stabilit de capitania portului;
    (106) neluarea masurilor cerute de capitania portului privind balizajul, culoarele de navigatie pentru fiecare tip de nava si de activitate in parte;
    (107) neexecutarea, in termenele stabilite, a lucrarilor sau operatiunilor cerute de capitania portului pentru securitatea navelor aflate in navigatie sau legate la chei;
    (108) nementinerea in buna stare de exploatare si etanseitate a tubulaturii aeriene si a instalatiei de incarcare a navelor cu produse petroliere, precum si neluarea masurilor corespunzatoare de depoluare si curatare a zonelor afectate unitatilor sau persoanelor fizice specializate in asemenea activitati;
    (109) nerespectarea dispozitiilor capitaniei portului, sub aspectul ordinii si sigurantei navigatiei, de catre persoanele fizice si juridice care folosesc porturile si apele nationale navigabile;
    (110) efectuarea de reparatii la nave in zona petroliera, fara aprobarea capitaniei portului;
    (111) executarea de lucrari cu foc deschis in zona petroliera a portului;
    (112) instalarea si construirea de poduri sau instalarea de conducte si cabluri peste sau sub apele navigabile, fara autorizatia scrisa a autoritatii de stat competente, precum si nesemnalizarea acestora conform dispozitiilor Inspectoratului navigatiei civile sau, dupa caz, ale capitaniei portului;
    (113) acostarea in dana dubla si andocarea tancurilor petroliere nedegazate, cu exceptia navelor specializate pentru bunkerare, preluare de ape uzate;
    (114) executarea de manevre fara pilot la bord, precum si navigarea fara pilot si refuzul de la lua pilot acolo unde pilotajul este obligatoriu;
    (115) neanuntarea capitaniei portului, de catre comandantii de nave sau de catre administratia portului si societatile care exploateaza zonele portuare respective, asupra scurgerilor din nave sau din conductele terestre de produse poluante;
    (116) depozitarea oricaror materiale sau marfuri in porturi, pe platforme si maluri, in zona maritima, fluviala si a altor cai navigabile, fara respectarea normelor tehnice privind sarcina admisa pe unitatea de suprafata;
    (117) instalarea mijloacelor de semnalizare plutitoare si costiere, a cablurilor subacvatice, fara aprobarea scrisa a capitaniei portului, precum si nesemnalizarea oricarui obstacol aflat in senalul navigabil, care constituie pericol pentru siguranta navigatiei.
    Art. 2
    Contraventiile prevazute la art. 1 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 250.000 lei la 275.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (1) - (14);
    b) cu amenda de la 275.000 lei la 300.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (15) - (31);
    c) cu amenda de la 300.000 lei la 400.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (32) - (58);
    d) cu amenda de la 400.000 lei la 500.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (59) - (86);
    e) cu amenda de la 500.000 lei la 700.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (87) - (100);
    f) cu amenda de la 700.000 lei la 900.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (101) - (111);
    g) cu amenda de la 900.000 lei la 1.000.000 lei, pentru faptele prevazute la art. 1 pct. (112) - (117).
    Art. 3
    In cazul in care, prin savarsirea contraventiei, unele bunuri sunt distruse total sau partial, agentii care constata contraventia vor mentiona proportia distrugerii. Cuantumul despagubirilor datorate se va stabili o data cu aplicarea amenzii sau, dupa caz, prin efectuarea expertizei, pe baza preturilor in vigoare la data savarsirii contraventiei.
    Art. 4
    Despagubirile determinate potrivit art. 3 se incaseaza de catre cei ale caror bunuri au fost distruse partial sau total ca urmare a savarsirii contraventiei si se utilizeaza pentru acoperirea pagubelor cauzate prin savarsirea faptelor contraventionale.
    Art. 5
    In functie de gravitatea faptelor prevazute la art. 1, Inspectoratul navigatiei civile poate proceda, la propunerea organelor constatatoare, la suspendarea brevetelor sau a certificatelor de capacitate.
    Art. 6
    In cazul in care in apele nationale navigabile are loc o coliziune de nave, o esuare sau o alta avarie, iar actiunile legate de un asemenea eveniment pot avea consecinte daunatoare pentru apele nationale, pentru tarimul sau malurile romanesti, Ministerul Transporturilor, prin Inspectoratul navigatiei civile si in colaborare cu Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, este in drept sa adopte masurile necesare corespunzatoare cu paguba efectiva sau cu amenintarea pe care o reprezinta, in scopul apararii impotriva poluarii sau amenintarii cu poluarea.
    Art. 7
    Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute in prezenta hotarare sunt de competenta inspectorilor de navigatie din cadrul Inspectoratului navigatiei civile si al organelor capitaniilor de port.
    Art. 8
    Sanctiunile prevazute in prezenta hotarare se aplica persoanelor fizice care au savarsit contraventia.
    Art. 9
    Amenzile aplicate persoanelor fizice straine se platesc in valuta convertibila, prin transformarea amenzilor din lei in valuta la cursul de schimb oficial din momentul savarsirii contraventiei.
    Art. 10
    Dispozitiile prezentei hotarari se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 12/1994.
    Prezenta hotarare nu se aplica navelor apartinand Ministerului Apararii Nationale si  Ministerului de Interne.
    Art. 11
    Prevederile cap. III din H.C.M. nr. 2507/1969 pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind transportul pe calea ferata, auto, pe apele nationale si teritoriale, precum si folosirea si mentinerea in buna stare a drumurilor nationale, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei hotarari se abroga.

               PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Aurel Novac

                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Aurel Constantin Ilie

                       Ministru de interne,
                       Doru Ioan Taracila,

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 441/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 441 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 441/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu