Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.4 din 24.11.2018

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare internă al Colegiului Psihologilor din România
ACT EMIS DE: Colegiul Psihologilor din Romania
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 116 din 14 februarie 2019



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. 27 lit. a) din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările ulterioare,Convenţia naţională a Colegiului Psihologilor din România hotărăşte: Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare internă al Colegiului Psihologilor din România, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Convenţiei naţionale a Colegiului Psihologilor din România nr. 1/2013 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare internă a Colegiului Psihologilor din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 13 mai 2013, se abrogă. Articolul 3 Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, Ion Dafinoiu Bucureşti, 24 noiembrie 2018. Nr. 4. ANEXĂREGULAMENT de organizare şi funcţionare internă al Colegiului Psihologilor din România Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare internă (ROFI) al Colegiului Psihologilor din România, denumit în continuare Colegiu, stabileşte şi procedurile de organizare şi funcţionare ale Colegiului: foruri de conducere, comisii de specialitate şi filiale teritoriale.
(2) Funcţionarea Secretariatului ca structură de suport administrativă a Colegiului este reglementată de un regulament de ordine interioară (ROI), care va fi elaborat de Comitetul director în termen de 90 de zile de la aprobarea acestui ROFI şi aprobat de Consiliul Colegiului.
Articolul 2ROFI stabileşte sau detaliază, după caz, atribuţiile forurilor de conducere, ale comisiilor de specialitate, ale filialelor teritoriale şi ale Secretariatului Colegiului. Specific, ROFI detaliază funcţionarea pentru preşedintele Colegiului, Conducerea operativă, Comitetul director, comisiile care compun Comitetul director, Consiliul Colegiului, Convenţia naţională, preşedintele filialei teritoriale, Comitetul filialei teritoriale, Convenţia filialei teritoriale.
Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea Colegiului Articolul 3Colegiul este constituit ca organizaţie profesională a psihologilor români cu drept de liberă practică, cu personalitate juridică, de drept privat, apolitică, autonomă şi independentă, de interes public, cu patrimoniu şi buget proprii, fiind unica autoritate naţională cu atribuţii de reglementare pentru profesia de psiholog, având şi un rol de reprezentare şi ocrotire la nivel naţional şi internaţional a intereselor psihologilor cu drept de liberă practică. 1. Atribuţiile Colegiului Articolul 4Atribuţiile generale ale Colegiului sunt: a)asigură respectarea cadrului organizatoric pentru exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică; b)instituie standarde de calitate a serviciilor psihologice, în acord cu evoluţiile curente ale psihologiei la nivel internaţional; c)instituie un cadru şi proceduri de promovare şi de dezvoltare a competenţelor profesionale ale psihologilor, în acord cu evoluţiile curente ale psihologiei la nivel internaţional; d)instituie şi promovează norme deontologice în exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică; e)reprezintă interesele membrilor săi în faţa autorităţilor publice şi administrative, precum şi în organismele profesionale internaţionale; f)atestă dreptul de liberă practică al psihologilor şi gestionează Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România. Articolul 5În îndeplinirea atribuţiilor Colegiului, forurile de conducere ale Colegiului şi filialelor emit acte decizionale, conform prevederilor legale, după cum urmează: a)Convenţia naţională - hotărâri ale Convenţiei naţionale; b)Consiliul Colegiului - hotărâri ale Consiliului Colegiului; c)Comitetul director - hotărâri ale Comitetului director; d)preşedintele Colegiului - dispoziţii; e)preşedintele de filială - dispoziţii; f)Comitetul filialei - hotărâri ale Comitetului filialei; g)Convenţia filialei - hotărâri ale Convenţiei filialei. Articolul 6În exercitarea atribuţiilor legale, Colegiul - prin intermediul forurilor de conducere - este responsabil de asigurarea calităţii formării profesionale a psihologilor, după cum urmează: a)propune Ministerului Educaţiei Naţionale liniile directoare pentru formarea de bază în profesia de psiholog în acord cu dinamica cerinţelor din piaţa muncii; b)avizează programele universitare de formare în profesia de psiholog; c)avizează programele de formare profesională continuă de lungă şi de scurtă durată; d)avizează conferinţele profesionale creditate; e)avizează workshopurile profesionale creditate; f)reglementează procesul de supervizare profesională pentru toate treptele profesionale; g)reglementează procesul de dezvoltare profesională pentru toţi psihologii.2. Organizarea şi funcţionarea forurilor de conducere Articolul 7
(1) Forurile de conducere ale Colegiului reprezintă organele responsabile de realizarea atribuţiilor Colegiului.
(2) Metodologia alegerii membrilor forurilor de conducere ale Colegiului este elaborată de Comitetul director şi adoptată în formă definitivă prin hotărâre a Consiliului Colegiului, cu cel puţin 12 luni înainte de începerea procesului electoral.
(3) Nu sunt permise niciun fel de modificări sau explicitări făcute metodologiei de alegeri cu mai puţin de 12 luni înainte de începerea procesului electoral sau în timpul acestuia.
(4) Reprezentanţii forurilor de conducere aleşi exercită un mandat de 4 ani (sau, în cazul începerii unui mandat individual după momentul începerii mandatului respectivului for, până la finalul mandatului forului de conducere) şi nu mai mult de două mandate complete consecutive pentru următoarele poziţii: preşedintele Colegiului, membrii Comitetului director (indiferent de comisia din care fac parte), preşedinţii filialelor teritoriale.
(5) Mandatul începe la data validării rezultatelor alegerilor şi se sfârşeşte la data validării rezultatelor pentru următoarele alegeri.
(6) Este considerat mandat complet orice mandat care a fost început şi derulat pentru cel puţin 16 luni, chiar dacă nu a fost dus până la final.
(7) Preşedintele Colegiului, membrii Comitetului director şi preşedinţii de filială nu pot cumula nicio altă calitate în cadrul forurilor de conducere ale Colegiului, cu excepţia celei de reprezentant în Convenţia naţională.
Articolul 8
(1) În cazul oricărei proceduri de alegeri, preluarea mandatului de către membrii forurilor de conducere nou-aleşi se face în ziua următoare validării alegerilor de către comisia de validare a alegerilor.
(2) Procesul-verbal de validare subsecvent fiecărei proceduri de alegeri, desfăşurat la nivel naţional sau la nivelul filialei, se comunică Secretariatului Colegiului, sub semnătura preşedintelui Comisiei de validare, şi se publică în termen de 24 de ore pe site-ul Colegiului.
Articolul 9
(1) Forurile de conducere colegiale ale Colegiului sunt legal constituite în prezenţa a două treimi din numărul total al membrilor şi adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
(2) În cazul în care la prima convocare a şedinţei condiţia de cvorum prevăzută la alin. (1) nu este îndeplinită, preşedintele Colegiului sau reprezentantul desemnat de respectivul for de conducere convoacă şedinţa la o nouă dată şi nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data şi ora primei convocări.
(3) La cea de a doua convocare, şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului sunt legal constituite în prezenţa a jumătate plus unu din numărul total al membrilor şi adoptă hotărâri cu majoritatea membrilor prezenţi.
(4) Documentele supuse dezbaterii şi, după caz, aprobării sunt comunicate participanţilor (membrilor forului convocat) şi altor persoane interesate şi sunt afişate pe site-ul instituţiei cu cel puţin 10 zile înainte de data şedinţei. Documentele care constituie proiecte ale unor acte normative sunt comunicate cu cel puţin 20 de zile înainte de data şedinţei.
(5) Comitetul director şi Consiliul Colegiului pot adopta hotărâri prin vot deschis, vot secret sau vot electronic, potrivit procedurilor aprobate de Comitetul director sau Consiliul Colegiului, după caz.
Articolul 10
(1) Toate şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului sunt înregistrate audio sau audiovideo.
(2) Hotărârile adoptate de forurile de conducere se consemnează în minuta şedinţei, care este arhivată în arhivele Colegiului şi este afişată pe site-ul instituţiei.
(3) Minuta este aprobată în termeni de acurateţe de către membrii prezenţi la şedinţă şi semnată de către aceştia la finalul şedinţei. Minuta este publicată pe site-ul instituţiei în termen de 3 zile de la desfăşurarea şedinţei şi se păstrează în arhiva acesteia.
(4) Pentru fiecare şedinţă a forurilor de conducere ale Colegiului se realizează un transcript de şedinţă. Acesta este tehnoredactat de Secretariatul Colegiului şi este certificat privind autenticitatea de preşedintele de şedinţă şi de secretarul de şedinţă în termen de 15 zile de la data şedinţei. Transcriptul şedinţei este comunicat membrilor forului de conducere respectiv.
(5) Redactarea minutei şi a procesului verbal se realizează de către Secretariatul Comitetului director.
(6) Secretariatul Colegiului emite un comunicat în maximum 24 de ore după fiecare şedinţă a Convenţiei naţionale, Consiliului sau Comitetului director, în care consemnează pentru comunitate hotărârile şedinţei.
Articolul 11Participarea membrilor la şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului reprezintă o obligaţie profesională. Articolul 12
(1) Participanţii la şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului au dreptul la liberă exprimare, în condiţiile respectării ordinii de zi adoptate şi a regulilor agreate pentru derularea şedinţelor.
(2) La lucrările şedinţelor forurilor de conducere ale Colegiului, atunci când situaţia o solicită, pot participa şi reprezentanţi ai Secretariatului Colegiului sau alte persoane relevante în calitate de experţi şi/sau consultanţi. Prezenţa la şedinţa unui for de conducere a oricărei persoane care nu este membru al acelui for se face exclusiv pe baza aprobării de către jumătate plus unu din membrii prezenţi ai forului respectiv.
(3) În urma protocoalelor realizate de Colegiu cu diversele ministere şi autorităţi ale statului, reprezentanţi ai acestor instituţii vor primi statutul de observator în şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului.
(4) Colegiul, prin Comitetul director, poate propune înfiinţarea comisiilor de psihologie pe lângă diversele autorităţi ale statului, desemnând reprezentanţi în aceste comisii.
Articolul 13
(1) Delegarea competenţelor specifice unui for de conducere către alt for sau către persoane este o situaţie excepţională şi se face expres şi limitativ, cu prevederea clară a atribuţiilor care vor fi delegate şi a perioadei de delegare, cu precizarea modurilor şi termenelor de informare către forul care a făcut delegarea şi a alocărilor bugetare necesare.
(2) Actul de delegare a competenţelor unui for trebuie să prevadă o modalitate de asigurare permanentă a transparenţei, maniera de raportare periodică către forul care mandatează şi o modalitate simplă şi eficace de retragere a mandatării, la nevoie.
(3) Toate activităţile derulate pe timpul delegării de competenţe se validează în mod expres de forul competent la reluarea atribuţiilor.2.1. Convenţia naţională 2.1.1. Precizări generale şi procedurale
Articolul 14
(1) Convenţia naţională este forul decizional suprem şi de conducere al Colegiului, constituit în mod exclusiv din reprezentanţii filialelor teritoriale ale Colegiului, pe baza normei de reprezentare stipulate în Metodologia de alegeri, fiind prezidată de către preşedintele Colegiului, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de către înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către Consiliul Colegiului.
(2) Reprezentanţii filialelor teritoriale la Convenţia naţională a Colegiului îndeplinesc un mandat de 4 ani. Mandatul are caracter personal şi nu poate fi transmis către o altă persoană.
(3) Sesiunea ordinară a Convenţiei naţionale este obligatoriu precedată de convenţiile teritoriale ale filialelor, pentru alegerea reprezentanţilor filialelor teritoriale la Convenţia naţională a Colegiului.
Articolul 15
(1) Convenţia naţională se întruneşte în sesiune ordinară o dată la 4 ani sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui, a majorităţii simple a membrilor Consiliului Colegiului sau a majorităţii simple a membrilor Comitetului director.
(2) Şedinţele Convenţiei naţionale a Colegiului sunt convocate prin dispoziţie a preşedintelui, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de către înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către Consiliu.
(3) Preşedintele, înlocuitorul de drept sau persoana desemnată de către Consiliu are obligaţia de a emite dispoziţia de convocare în termen de maximum 3 zile calendaristice de la solicitare.
(4) Convocarea se face pentru şedinţele ordinare ale Convenţiei cu cel puţin 3 luni înainte de data stabilită pentru desfăşurare, iar pentru şedinţele extraordinare cu cel puţin 1 lună înainte de această dată.
(5) Convenţia naţională poate fi consultată şi îşi poate exprima votul şi prin intermediul unei proceduri electronice agreate de Consiliul Colegiului. Pentru consultarea membrilor Convenţiei care este realizată prin intermediul unui sistem electronic este obligatorie iniţierea unui proces consultativ public, cu minimum 30 de zile înaintea datei stabilite pentru exprimarea votului de către membrii Convenţiei.2.1.2. Atribuţiile Convenţiei naţionale
Articolul 16
(1) Atribuţiile Convenţiei naţionale sunt:a)aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare internă al Colegiului Psihologilor din România, Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, Codul de procedură disciplinară, normele de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică, precum şi modificările acestora; b)alege şi revocă preşedintele Colegiului şi membrii Comitetului director; c)aprobă raportul de activitate al Consiliului Colegiului şi alte documente.
(2) Documentele supuse dezbaterii şi aprobării Convenţiei naţionale se pun la dispoziţia membrilor acesteia cu cel puţin 20 de zile înainte de data şedinţei.
(3) Convenţia naţională poate adopta prin vot alte decizii, declaraţii şi acte de poziţie referitoare la problemele şi interesele strategice ale profesiei de psiholog sau la organizarea exercitării profesiei de psiholog în România.
(4) Hotărârile Convenţiei naţionale sunt obligatorii şi se aduc la îndeplinire în termen de maximum 90 de zile, cu excepţia celor care menţionează în mod expres alt termen de implementare.2.2. Consiliul Colegiului 2.2.1. Precizări generale şi procedurale
Articolul 17
(1) Consiliul Colegiului reprezintă forul colectiv de conducere cu atribuţii administrative şi organizatorice, fiind constituit din preşedintele Colegiului, membrii Comitetului director şi preşedinţii filialelor teritoriale.
(2) Şedinţele Consiliului Colegiului sunt prezidate de preşedintele Colegiului, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de către înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către Consiliu.
Articolul 18
(1) Consiliul se întruneşte în sesiune ordinară o dată pe semestru sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui sau a majorităţii simple a membrilor Consiliului.
(2) Şedinţele Consiliului sunt convocate prin dispoziţie a preşedintelui, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de către înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către Consiliu.
(3) Preşedintele, înlocuitorul de drept sau persoana desemnată de către Consiliu are obligaţia de a emite dispoziţia de convocare în termen de maximum 3 zile calendaristice de la solicitare.
(4) Convocarea se face pentru şedinţele ordinare ale Consiliului cu cel puţin 1 lună înainte de data stabilită pentru desfăşurare, iar pentru şedinţele extraordinare cu cel puţin 15 zile înainte de această dată.2.2.2. Atribuţiile Consiliului Colegiului
Articolul 19Principalele atribuţii ale Consiliului Colegiului sunt: a)stabileşte liniile directoare în legătură cu problemele fundamentale ale profesiei de psiholog cu drept de liberă practică şi ale activităţii Colegiului; b)analizează şi aprobă raportul de activitate al Comitetului director; c)aprobă cotizaţia anuală şi nivelul taxelor necesare acoperirii costurilor de atestare şi a altor activităţi derulate conform atribuţiilor; d)aprobă structurile administrative ale Comitetului director, înfiinţarea de noi comisii sau restructurarea celor existente; e)aprobă raportul de audit financiar, efectuat de o firmă independentă; f)aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al Colegiului, bilanţul Colegiului şi descarcă Comitetul director de gestiunea fondurilor; g)aprobă Regulamentul de ordine interioară (ROI), care reglementează funcţionarea Secretariatului Colegiului; h)aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru forurile de conducere ale Colegiului; i)aprobă normele de aplicare a Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările ulterioare.2.3. Comitetul director 2.3.1. Precizări generale şi procedurale Articolul 20
(1) Comitetul director reprezintă organul colectiv de conducere executivă a Colegiului, care realizează acţiuni directe pentru administrarea Colegiului, organizarea exercitării profesiei de psiholog în România, precum şi pentru reglementarea condiţiilor de desfăşurare a activităţilor profesionale ale psihologilor.
(2) Şedinţele Comitetului director sunt prezidate de preşedintele Colegiului, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de către înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către Comitetul director.
Articolul 21Comitetul director este constituit din preşedintele Colegiului şi din membrii comisiilor de specialitate din componenţa sa. Articolul 22Comitetul director adoptă hotărâri cu caracter profesional, normativ, deontologic şi administrativ, care influenţează exercitarea profesiei de psiholog în România. Articolul 23
(1) Comitetul director funcţionează prin şedinţe în plen şi pe comisii. Întrunirile Comitetului director şi ale comisiilor se pot derula şi de la distanţă, prin intermediul tehnologiilor de tip conferinţă.
(2) Comitetul director poate să înfiinţeze grupuri de lucru pentru fundamentarea sau elaborarea unor propuneri de acte normative.
Articolul 24
(1) Comitetul director se întruneşte în sesiune ordinară o dată pe semestru sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui sau a majorităţii simple a membrilor Comitetul director.
(2) Şedinţele Comitetului director sunt convocate prin dispoziţie a preşedintelui, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, a înlocuitorului de drept al acestuia sau a persoanei desemnate de către Comitetul director.
(3) Preşedintele, înlocuitorul de drept sau persoana desemnată de către Comitetul director are obligaţia de a emite dispoziţia de convocare în termen de maximum două zile calendaristice de la solicitare.
(4) Convocarea se face pentru şedinţele ordinare ale Comitetului director cu cel puţin 1 lună înainte de data stabilită pentru desfăşurare, iar pentru şedinţele extraordinare cu cel puţin 5 zile înainte de această dată.
Articolul 25În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comitetul director are în subordine Secretariatul Colegiului. 2.3.2. Atribuţiile Comitetului director Articolul 26Principalele atribuţii ale Comitetul director sunt: a)eliberează atestatul de psiholog cu drept de liberă practică; b)elaborează Normele de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică şi eliberează avizul metodologic pentru metodele şi tehnicile de evaluare şi asistenţă psihologică şi modul de utilizare a acestora; c)propune instituţiilor abilitate cursuri şi alte forme de educaţie continuă în psihologie şi domenii relaţionate; d)elaborează şi actualizează periodic Regulamentul de organizare şi funcţionare internă al Colegiului; e)elaborează Codul deontologic al profesiei de psiholog şi Codul de procedură disciplinară, asigură şi urmăreşte aplicarea acestora; f)elaborează propuneri de modificare a legii sau, după caz, a normelor de aplicare a legii; g)întocmeşte, gestionează, actualizează şi face public Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România, conform procedurilor stabilite prin hotărâre a Comitetului director, şi aplică, în baza situaţiilor înaintate de Secretariatul Colegiului, măsurile prevăzute de art. 18 şi 19 din Legea nr. 213/2004, cu modificările ulterioare; h)mediază litigiile dintre psihologi cu drept de liberă practică, dintre aceştia şi beneficiarii serviciilor psihologice, precum şi dintre psihologi şi angajatorii acestora, în probleme legate de exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică; i)sesizează organele în drept în cazurile de exercitare ilicită a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică; j)propune nivelul taxelor şi al cotizaţiei anuale; k)elaborează Regulamentul de ordine interioară (ROI), care reglementează funcţionarea Secretariatului Colegiului; l)desemnează reprezentanţii Colegiului în forurile internaţionale cu care Colegiul are parteneriate de colaborare, stabilind mandatul concret al acestora şi bugetul deplasărilor; m)analizează şi aprobă, la propunerea preşedintelui sau a conducerii operative, contractele şi convenţiile pe care urmează să le încheie Colegiul.2.4. Comisiile de specialitate ale Comitetului director 2.4.1. Precizări generale şi procedurale Articolul 27
(1) Comisiile de specialitate ale Colegiului sunt structurile cu caracter profesional care compun Comitetul director, autonome decizional în îndeplinirea atribuţiilor lor, care desfăşoară activităţi specifice în vederea realizării atribuţiilor definite prin prezentul regulament.
(2) Comisiile de specialitate ale Colegiului sunt următoarele:a)comisiile aplicative: Comisia de psihologie clinică şi psihoterapie, Comisia de psihologia muncii, transporturilor şi serviciilor, Comisia de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională şi Comisia de psihologie pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională; b)Comisia metodologică; c)Comisia de deontologie şi disciplină.
Articolul 28
(1) Reglementarea activităţilor specifice comisiilor de specialitate în cadrul procesului de analiză a solicitărilor de orice tip se face pe baza normelor adoptate, după caz, prin hotărâre a Comitetului director, a Consiliului Colegiului sau a Convenţiei naţionale.
(2) Activităţile Comisiei de deontologie şi disciplină se realizează pe baza Codului deontologic al profesiei de psiholog şi a Codului de procedură disciplinară şi a celorlalte acte normative aplicabile.
(3) Activităţile Comisiei metodologice se realizează pe baza normelor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică, adoptate prin hotărârea Convenţiei naţionale.
Articolul 29
(1) Fiecare comisie este condusă de un birou constituit din preşedinte, vicepreşedinte, şi secretar, aleşi prin vot pe baza majorităţii simple a membrilor.
(2) Retragerea din comisie a preşedintelui, vicepreşedintelui sau secretarului atrage un nou vot privind respectiva poziţie în comisie, după completarea comisiei.
(3) Retragerea din poziţie a preşedintelui, vicepreşedintelui sau secretarului atrage un nou vot privind respectiva poziţie în comisie.
Articolul 30Fiecare comisie dispune de un secretar tehnic pus la dispoziţie de Secretariatul Colegiului. Articolul 31În vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice, comisiile vor beneficia de suportul Secretariatului Colegiului. Articolul 32În vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice, comisiile colaborează cu celelalte comisii şi cu alte structuri ale Colegiului sau cu parteneri externi. 2.4.2. Atribuţiile comisiilor de specialitate Articolul 33Atribuţiile comisiilor de specialitate, conform legii, sunt următoarele: a)comisiile aplicative desfăşoară procedurile prevăzute în normele metodologice de aplicare a legii şi propun Comitetului director eliberarea atestatului în domeniile de specializare corespunzătoare; b)Comisia metodologică avizează metodele şi tehnicile de asistenţă psihologică în conformitate cu Normele de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică; c)Comisia de deontologie şi disciplină urmăreşte respectarea Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, judecă abaterile de la prevederile acestuia şi aplică sancţiuni. Articolul 34
(1) Comisiile pot elabora şi propune Comitetului director sau Consiliului Colegiului proiecte de acte administrative sau normative.
(2) Comisiile pot propune spre aprobare Comitetului director colaborarea cu experţi din afara forurilor de conducere la elaborarea propunerilor de ghiduri de bune practici sau a altor documente supuse aprobării Comitetului director sau Consiliului Colegiului.
(3) Comisiile iau decizii în baza unor norme specifice, aprobate de Comitetul director, Consiliul Colegiului sau Convenţia naţională, după caz, şi publicate pe site-ul Colegiului Psihologilor. Aceste norme se pot referi la criterii, la compoziţia cererilor şi dosarelor şi la orice alte aspecte relevante pe baza cărora va fi luată o decizie referitoare la o cerere.
Articolul 35Comisiile aplicative au în competenţă următoarele specialităţi profesionale: 1. Comisia de psihologie clinică şi psihoterapie: a)psihologie clinică; b)consiliere psihologică; c)psihoterapie.2. Comisia de psihologia muncii, transporturilor şi serviciilor: a)psihologia muncii şi organizaţională; b)psihologia transporturilor; c)psihologia aplicată în servicii.3. Comisia de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională: a)psihologie educaţională consiliere şcolară şi vocaţională; b)psihopedagogie specială.4. Comisia de psihologie pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională: a)psihologie aplicată în domeniul securităţii naţionale; b)psihologie judiciară - evaluarea comportamentului simulat prin tehnica poligraf. Articolul 36
(1) Comisia metodologică desfăşoară activităţi specifice de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică şi elaborează propuneri de soluţionare.
(2) Revizuieşte periodic tabloul metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică validate şi recomandate pentru practica psihologilor şi asigură materialele necesare pentru publicarea acestui tablou pe site-ul Colegiului sau în alte forme.
(3) Avizează programele de formare având ca obiect metodele şi tehnicile de evaluare psihologică standardizate, altele decât cele relevante pentru comisiile aplicative.
Articolul 37
(1) Comisia de deontologie şi disciplină urmăreşte respectarea Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, judecă abaterile de la prevederile acestuia şi aplică sancţiuni, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Comisia este responsabilă pentru buna derulare a activităţii de control şi supraveghere profesională.2.5. Conducerea operativă 2.5.1. Precizări generale şi procedurale
Articolul 38
(1) Conducerea operativă a Colegiului este formată din preşedintele Comitetului director şi din preşedinţii comisiilor.
(2) La şedinţele conducerii operative pot participa cu titlu de observator alte persoane, membri ai Comitetului director, membri ai Consiliului Colegiului, personal angajat în Secretariatul Comitetului director sau alte persoane invitate de preşedinte sau de majoritatea membrilor Conducerii operative.
(3) Şedinţele conducerii operative sunt prezidate de preşedintele Colegiului, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de înlocuitorului de drept al acestuia sau de persoana desemnată de către conducerea operativă.
Articolul 39
(1) Conducerea operativă se întruneşte în sesiune ordinară o dată pe lună sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui sau a majorităţii simple a membrilor conducerii operative.
(2) Şedinţele conducerii operative a Colegiului sunt convocate de preşedinte, prin e-mail sau orice formă de mesagerie scrisă agreată, iar în cazul imposibilităţii preşedintelui de a-şi exercita atribuţiile, de înlocuitorul de drept al acestuia sau de către persoana desemnată de către conducerea operativă.
(3) Preşedintele, înlocuitorul de drept al acestuia sau persoana desemnată de către conducerea operativă are obligaţia de a face convocarea în termen de maximum o zi calendaristică de la solicitare.
(4) Convocarea se face pentru şedinţele ordinare ale conducerii operative cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurare, iar pentru şedinţele extraordinare cu cel puţin o zi înainte de această dată.
(5) Şedinţele conducerii operative se pot desfăşura în plen sau on-line, iar votul poate fi exprimat şi prin intermediul unei proceduri electronice.
(6) Concluziile şi deciziile şedinţelor conducerii operative se consemnează într-o minută de şedinţă, semnată de participanţii la şedinţă şi comunicată prin mijloace electronice membrilor Consiliului Colegiului.2.5.2. Atribuţiile conducerii operative
Articolul 40Atribuţiile conducerii operative sunt următoarele: a)asistă preşedintele în conducerea Colegiului, în perioada dintre şedinţele Comitetului director; b)asigură managementul executiv al Colegiului şi implementează deciziile forurilor de conducere, scop în care ia decizii şi poate avea iniţiative; c)îndeplineşte orice alte atribuţii pentru care a fost mandatată prin hotărâri ale forurilor de conducere ale Colegiului.2.6. Preşedintele Colegiului 2.6.1. Precizări generale şi procedurale Articolul 41
(1) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele Colegiului poate înfiinţa, cu aprobarea Comitetului director, grupuri de lucru cu caracter temporar şi poate solicita consultarea membrilor care asigură conducerea operativă sau a unor experţi.
(2) Preşedintele Colegiului poate solicita rapoarte periodice conducerilor comisiilor de specialitate sau conducerii Secretariatului Colegiului.
Articolul 42
(1) Înlocuitorul de drept al preşedintelui, în caz de indisponibilitate, este preşedintele Comisiei de deontologie şi disciplină.
(2) Preşedintele poate fi înlocuit, în caz de indisponibilitate, şi de alt preşedinte de comisie desemnat de Comitetul director.
(3) Prin indisponibilitate se înţelege, după caz, absenţa din ţară, concediu medical sau refuzul îndeplinirii atribuţiilor legale.
(4) Indisponibilitatea se constată de Consiliul Colegiului la propunerea Comitetul director, cu două treimi din numărul membrilor săi, prin activitate în plen sau prin vot online şi se publică pe site-ul oficial în termen de 10 zile.
(5) În situaţia indisponibilităţii preşedintelui pentru o perioadă mai lungă de 6 luni, Comitetul director constată vacantarea poziţiei şi dispune organizarea de alegeri pentru poziţia de preşedinte. Odată cu constatarea indisponibilităţii, Comitetul director stabileşte persoana care înlocuieşte preşedintele, respectiv înlocuitorul de drept sau un alt preşedinte de comisie.2.6.2. Atribuţiile Preşedintelui Colegiului
Articolul 43Atribuţiile Preşedintelui Colegiului sunt următoarele: a)asigură reprezentarea Colegiului în relaţiile cu alte entităţi; b)asigură coordonarea forurilor colective de conducere ale Colegiului; convoacă şi prezidează şedinţele forurilor de conducere ale Colegiului; c)emite dispoziţii şi alte acte, în urma hotărârilor adoptate în forurile colective de conducere; d)coordonează activitatea Secretariatului Colegiului; e)ordonanţează cheltuielile, coordonează activitatea financiară a Colegiului şi asigură execuţia bugetară anuală, conform bugetului aprobat; f)semnează toate actele emise de către forurile colective de conducere ale Colegiului; g)asigură publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a actelor administrative cu caracter normativ ale Colegiului; h)aplică ştampila organizaţiei profesionale şi mandatează persoanele responsabile cu aplicarea acesteia pe actele aprobate şi emise de către Colegiu; i)îndeplineşte şi alte atribuţii, care decurg din prevederile legislaţiei în vigoare, dispoziţiile statutare ori pentru care a fost mandatat prin hotărâri ale forurilor de conducere ale Colegiului.3. Organizarea teritorială a Colegiului 3.1. Filialele teritoriale ale Colegiului 3.1.1. Precizări generale şi procedurale Articolul 44
(1) Organizarea Colegiului are la bază filialele teritoriale care reprezintă o arie geografică definită, constituite prin voinţa liber exprimată a cel puţin 50 de psihologi cu drept de liberă practică care domiciliază sau îşi derulează activitatea pe raza filialei. Filialele sunt de regulă constituite la nivelul unui judeţ sau al unui grup de judeţe. La nivelul unui judeţ poate exista o singură filială.
(2) Alegerea conducerii filialelor teritoriale se realizează potrivit procedurilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru forurile de conducere ale Colegiului.
Articolul 45
(1) Filiala teritorială ia fiinţă de la constituire şi este înregistrată de la data notificării la Secretariatul Comitetului director al Colegiului.
(2) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la înregistrarea constituirii filialei teritoriale se organizează în mod obligatoriu alegeri pentru desemnarea forurilor de conducere ale acesteia, în cazul în care la şedinţa de constituire nu au fost alese organele de conducere.
Articolul 46Filialele Colegiului pot fi reorganizate prin comasare cu una dintre filialele vecine, prin hotărârea Consiliului Colegiului, în următoarele condiţii: 1. dacă numărul de psihologi cu drept de liberă practică care şi-au plătit cotizaţia anuală dintr-o filială se plasează sub numărul minim necesar pentru constituirea unei filiale pentru cel puţin 2 ani consecutiv; 2. dacă o filială nu organizează alegeri sau nu reuşeşte finalizarea procesului de alegeri de 2 ori consecutiv de la terminarea unui mandat. Articolul 47
(1) În bugetul Colegiului vor fi prevăzute sume alocate pentru desfăşurarea activităţii curente a fiecărei filialele teritoriale, ca urmare a hotărârii Consiliului Colegiului. Cuantumul sumelor se alocă în mod diferenţiat, în funcţie de numărul de membri ai filialei teritoriale şi a activităţilor profesionale şi administrative derulate.
(2) Filialele teritoriale nu au personalitate juridică proprie, nu pot desfăşura activităţi economice în mod direct sau indirect şi nu pot percepe pentru serviciile prestate taxe sau alte contribuţii băneşti din partea psihologilor.
Articolul 48
(1) În vederea certificării actelor emise de către comitetele filialelor teritoriale, acestea trebuie să poarte în mod obligatoriu ştampila filialei teritoriale a Colegiului, având menţionată în cuprinsul său denumirea filialei teritoriale.
(2) Ştampilele filialelor teritoriale pot fi utilizate numai pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice filialelor teritoriale ale Colegiului.
(3) Filialele nu pot angaja răspunderea juridică a Colegiului prin acte care nu au fost aprobate anterior de către forurile de conducere centrale.
(4) Ştampilele filialelor teritoriale sunt realizate de către Secretariatul Colegiului, la momentul constituirii filialei sau atunci când este necesar, la solicitarea motivată a filialei.
Articolul 49
(1) Şedinţa unei filiale teritoriale începe în mod obligatoriu cu constatarea condiţiei de cvorum şi cu stabilirea pentru cei prezenţi a identităţii şi a statutului de membru cu drepturi depline al Colegiului Psihologilor din România.
(2) La şedinţa unei filiale teritoriale este permisă participarea unor persoane care nu sunt membri cu drepturi depline ai filialei doar în urma votului pozitiv dat de mai mult de jumătate din membrii prezenţi în şedinţă. Orice membru cu drepturi depline al filialei poate invita astfel de participanţi în probleme care privesc filiala. Aceste persoane au statut de observator şi pot lua cuvântul numai dacă sunt invitate de preşedintele de şedinţă. Prezenţa lor în sală şi votul privind prezenţa lor în sală sunt consemnate în procesul-verbal.
(3) Orice moţiune supusă filialei este considerată acceptată dacă este aprobată de jumătate plus unul din membrii prezenţi în şedinţă.3.1.2. Atribuţiile filialelor teritoriale
Articolul 50Atribuţiile filialelor teritoriale sunt următoarele: 1. filialele, prin intermediul secretariatelor sau al persoanelor desemnate de comitetul filialei, preiau de la psihologi sau alte persoane cererile şi documentaţiile aferente solicitărilor adresate Colegiului, cu excepţia acelor solicitări sau documente pentru care hotărârile Colegiului prescriu un alt circuit; 2. filialele asigură transmiterea către Secretariatul Colegiului a tuturor solicitărilor primite de la psihologi sau alte persoane referitoare la atribuţiile Colegiului sau activitatea psihologilor, însoţite de documentaţiile aferente. 3.2. Conducerea filialelor teritoriale 3.2.1. Convenţia filialei teritoriale Articolul 51
(1) Convenţia filialei reprezintă forul de dezbatere al membrilor Colegiului, cu domiciliul sau activitatea în zona arondată filialei teritoriale.
(2) Un psiholog poate opta pentru a se înscrie sau transfera oricând într-o altă filială, dacă are ori domiciliul, ori activitatea arondată respectivei filiale. Cererea de transfer se adresează Secretariatului Comitetului director, este operată de acesta în maximum 30 de zile de la înregistrare şi operarea este adusă la cunoştinţa psihologului şi a preşedintelui filialei (sau preşedinţilor filialelor) implicate.
Articolul 52Convenţia teritorială are următoarele atribuţii specifice: a)aprobă raportul anual de activitate al comitetului filialei; b)alege şi revocă preşedintele şi membrii comitetului filialei; c)alege reprezentanţii pentru Convenţia naţională; d)propune candidaţi la funcţia de preşedinte al Colegiului şi de membru al Comitetului director; e)dezbate problemele specifice ale practicii profesionale curente în comunitatea pe care o reprezintă. Articolul 53
(1) Convenţia teritorială se întruneşte în sesiune ordinară o dată pe an sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui filialei, a majorităţii simple a membrilor Comitetului filialei sau a preşedintelui Colegiului.
(2) Şedinţele Convenţiei teritoriale sunt convocate prin dispoziţie a preşedintelui filialei, a preşedintelui Colegiului sau de către persoana desemnată de către majoritatea simplă a Comitetului filialei să realizeze această convocare.
(3) Preşedintele filialei, preşedintele Colegiului sau persoana desemnată de către majoritatea simplă a Comitetului filialei are obligaţia de a emite dispoziţia de convocare a Convenţiei teritoriale în termen de maximum 3 zile calendaristice de la solicitare.
(4) Convocarea se face pentru şedinţele ordinare ale Convenţiei teritoriale cu cel puţin 1 lună înainte de data stabilită pentru desfăşurare, iar pentru şedinţele extraordinare cu cel puţin 15 zile înainte de această dată. 3.2.2. Comitetul filialei
Articolul 54
(1) Comitetul filialei este structura de conducere a Colegiului la nivel teritorial, coordonată de către preşedintele filialei teritoriale.
(2) Comitetul filialei este constituit dintr-un număr de membri raportat la numărul de membri al filialei, potrivit hotărârii Comitetului director.
(3) În desfăşurarea activităţii, comitetul filialei teritoriale este sprijinit de un secretar tehnic, care are calitatea de salariat al Colegiului şi se află în subordinea preşedintelui filialei.
(4) Comitetul filialei se întruneşte cel puţin o dată la fiecare 3 luni sau de ori câte ori este necesar. Şedinţele sunt înregistrate audio şi, dacă este posibil, video. Minuta şedinţelor este trimisă în termen de maximum 15 zile calendaristice spre arhivare către Secretariatul Colegiului.
Articolul 55Atribuţiile specifice ale comitetului filialei sunt următoarele: 1. elaborează anual, precum şi la finalul mandatului raportul de activitate şi, după aprobarea acestuia de către Convenţia filialei, îl înaintează Comitetului director; 2. informează membrii cu privire la actele aprobate de către forurile de conducere ale Colegiului; 3. derulează activităţi de control şi îndrumare asupra activităţii profesionale a psihologilor, pe baza mandatului acordat de către Comitetul director; 4. primeşte cererile de eliberare a atestatelor de liberă practică şi cererile de înregistrare a formelor de exercitare a profesiei de psiholog. Articolul 56Comitetele filialelor teritoriale comunică membrilor filialelor teritoriale actele emise de către organele de conducere ale Colegiului şi pun în aplicare hotărârile sau dispoziţiile acestora. Articolul 57
(1) În primul trimestru al anului următor, comitetul filialei teritoriale prezintă Convenţiei filialei un raport de activitate privind anul precedent.
(2) Neprezentarea raportului anual de activitate în Convenţia filialei sau respingerea acestuia de către Convenţie duce la pierderea mandatelor preşedintelui de filială şi membrilor comitetului filialei.3.2.3. Preşedintele filialei teritoriale
Articolul 58Preşedintele filialei teritoriale este persoana care asigură conducerea şi reprezentarea filialei teritoriale, precum şi a Colegiului în teritoriu. Articolul 59Atribuţiile preşedintelui filialei teritoriale sunt următoarele: a)coordonează activitatea comitetului filialei teritoriale; b)convoacă şi conduce şedinţele forurilor de conducere ale filialei teritoriale; c)reprezintă filiala teritorială în faţa entităţilor de drept public şi privat locale, în limitele mandatului de reprezentare. Mandatul de reprezentare este acordat prin dispoziţie a preşedintelui Colegiului, în termen de 15 zile de la validarea alegerilor, pe baza normelor elaborate de Consiliul Colegiului; d)semnează actele elaborate de către Comitetul filialei teritoriale şi asigură arhivarea acestora.4. Alegerea membrilor în forurile de conducere ale Colegiului Articolul 60
(1) Alegerea membrilor forurilor de conducere ale Colegiului se realizează în mod democratic, prin vot secret, în cadrul şedinţelor Convenţiei naţionale, precum şi în cadrul convenţiilor filialelor teritoriale.
(2) Procedurile privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru forurile de conducere ale Colegiului cuprind metodologia de organizare şi calendarul alegerilor la nivelul filialelor teritoriale şi al Convenţiei naţionale.
(3) Procedurile privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru forurile de conducere ale Colegiului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Colegiului.
(4) Persoanele sancţionate pe linie deontologică nu au dreptul de a candida la primele alegeri generale organizate după primirea sancţiunii.5. Secretariatul Colegiului
Articolul 61
(1) Secretariatul Colegiului este constituit din departamentele care asigură activităţile tehnice şi administrative necesare pentru sprijinirea activităţii Comitetului director, a celorlalte foruri de conducere ale Colegiului şi a filialelor teritoriale.
(2) Funcţionarea şi organizarea Secretariatului Colegiului sunt reglementate printr-un regulament de ordine interioară (ROI), care este aprobat de Consiliul Colegiului.
Articolul 62
(1) Secretariatul Colegiului este subordonat direct Comitetului director.
(2) Coordonarea Secretariatului Colegiului este asigurată de către preşedintele Colegiului, prin intermediul directorului executiv.
(3) Încadrarea personalului Secretariatului se face prin concurs, iar calitatea de angajat este incompatibilă cu calitatea de psiholog cu drept de liberă practică activ.
(4) Metodologia de concurs pentru posturile Secretariatului este elaborată de Comitetul director şi aprobată de Consiliul Colegiului.
Articolul 63Secretariatul Colegiului desfăşoară următoarele categorii de activităţi cu caracter curent: a)activităţi curente şi de secretariat; b)activităţi de registratură generală; c)activităţi de suport administrativ pentru forurile Colegiului (preşedinte, Consiliu, Comitet director, comisii aplicative, preşedinţi ai filialelor locale etc.); d)activităţi de informare a psihologilor şi de transmitere a actelor emise de către Colegiu către filialele teritoriale; e)activităţi de relaţii publice; f)activităţi de gestiune a Registrului unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România şi alte registre speciale; g)alte activităţi cu care este însărcinat de forurile de conducere, prin dispoziţie a preşedintelui; h)prezintă conducerii operative situaţia cu psihologii cu drept de liberă practică care se încadrează în dispoziţiile art. 18 lit. b) din Legea nr. 213/2004, cu modificările ulterioare.6. Veniturile şi cheltuielile Colegiului Articolul 64
(1) Veniturile şi cheltuielile Colegiului se reglementează de către forurile de conducere competente ale Colegiului.
(2) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli, reprezentând o predicţie cu privire la dimensiunea veniturilor şi cheltuielilor Colegiului, se aprobă de către Consiliul Colegiului, pe baza proiectului propus de către Comitetul director.
(3) În procesul de execuţie, cheltuielile bugetare vor putea fi modificate şi ajustate, în funcţie de necesităţi, fără a afecta bugetul în ansamblul său, prin hotărârea Consiliului Colegiului.
(4) Ordonanţarea cheltuielilor bugetare ale Colegiului se realizează de către preşedintele Colegiului.
(5) Execuţia bugetară este realizată în cadrul exerciţiului financiar legal, de regulă anul calendaristic. În cazul întârzierii aprobării bugetului anual, valorile bugetare de referinţă ale anului precedent operează în mod corespunzător şi pentru anul în curs.
(6) Comitetul director va elabora în termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului ROFI procedura privind transparenţa constituirii şi cheltuirii bugetului Colegiului Psihologilor din România, care va fi supusă aprobării Consiliului Colegiului.
Articolul 65Sursele de finanţare ale Colegiului sunt următoarele: a)cotizaţii; b)taxe; c)donaţii şi sponsorizări din partea unor persoane fizice şi juridice; d)fonduri nerambursabile; e)alte surse, conform reglementărilor aplicabile. Articolul 66
(1) Categoriile de cheltuieli bugetare sunt previzionate prin bugetul anual aprobat.
(2) Principalele cheltuieli bugetare sunt:a)cheltuieli cu personalul; b)cheltuieli privind desfăşurarea activităţii comisiilor; c)cheltuieli de deplasare şi cazare; d)cheltuieli administrative şi de întreţinere a sediilor; e)cheltuieli logistice şi tehnice; f)investiţii; g)cofinanţarea proiectelor derulate cu fonduri nerambursabile; h)taxe şi impozite reţinute şi virate către bugetul de stat şi bugetele locale; i)cheltuieli pentru activităţi profesionale şi administrative derulate de filiale; j)alte cheltuieli.
Articolul 67Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pentru un mandat de 4 ani, în termen de 3 luni de la începutul mandatului şi anual, până la finalul lunii noiembrie a anului în curs, pentru anul următor (sau până la finalul celei de-a treia luni pentru primul an de mandat). Bugetul pentru mandatul de 4 ani va acoperi şi primele 3 luni ale următorului mandat. Articolul 68
(1) Descărcarea Comitetului director de gestiunea fondurilor se realizează anual de către Consiliul Colegiului, în cursul primului semestru al anului următor, pe baza bilanţului contabil auditat.
(2) Activitatea financiară a Colegiului va fi supusă anual unei auditări externe independente, iar raportul de audit va fi afişat pe site-ul instituţiei în termen de 15 zile de la finalizarea raportului.
Articolul 69
(1) Activitatea membrilor forurilor de conducere se remunerează respectând următoarele principii:a)indemnizaţie de şedinţă, pe baza unui tarif orar; b)indemnizaţie de management pentru preşedinte şi pentru membrii biroului comisiilor; c)indemnizaţie de management pentru preşedinţii de filială.
(2) Actele justificative se întocmesc de Secretariatul Colegiului şi se aprobă de preşedinte.
(3) Cuantumul pentru indemnizaţii este anexă a bugetului de venituri şi cheltuieli şi se aprobă anual de Consiliu.7. Vacantarea şi reocuparea poziţiilor în forurile de conducere
Articolul 70
(1) Absenţa nemotivată la mai mult de 3 din activităţile forurilor de conducere ale Colegiului într-un an sau neparticiparea la mai mult de jumătate din voturile solicitate într-un semestru se sancţionează cu pierderea calităţii de membru în respectivul for de conducere. Prin activităţile forurilor de conducere se înţelege participarea la şedinţele Comitetului director sau ale Consiliului, după caz, precum şi participarea la şedinţele de lucru ale comisiilor, în cazul membrilor Comitetului director.
(2) Secretariatul Colegiului este obligat să arhiveze listele de prezenţe ale şedinţelor şi să realizeze un raport anual privind prezenţa la şedinţe, în luna ianuarie a anului viitor. Dacă sunt observate absenţe, Secretariatul Colegiului este obligat să transmită notificarea privind absenţele către comisia de deontologie, însoţită de motivul invocat de persoana vizată. Neparticiparea la o şedinţă trebuie anunţată anterior datei la care aceasta are loc, în scris sau prin e-mail. Motivarea neparticipării trebuie documentată cu dovezi.
(3) Pierderea calităţii de membru într-un for de conducere ca urmare a absenţelor se propune de către Comisia de deontologie şi disciplină, în baza unui referat de cercetare disciplinară a psihologului membru al unui for de conducere.
(4) Decizia de pierdere a calităţii de membru într-un for de conducere, propusă de comisia de deontologie şi disciplină şi votată de Comitetul director sau Consiliul Colegiului, după caz, se comunică psihologului.
(5) Decizia de pierdere a calităţii de membru al Consiliului Colegiului, propusă de Comisia de deontologie şi disciplină şi votată de Consiliul Colegiului, se comunică psihologului preşedinte de filială şi Comitetului filialei din care face parte acesta şi are ca efect şi pierderea calităţii de preşedinte de filială. În acest caz se declanşează alegeri pentru poziţia de preşedinte de filială la nivelul filialei respective, iar conducerea filialei până la finalizarea acestor alegeri este preluată de un membru al Comitetului filialei, ales de membrii acestui for.
Articolul 71Demisia dintr-un for de conducere a unei persoane care a fost aleasă în respectivul for este înaintată preşedintelui Colegiului în scris sau prin comunicare electronică. Demisia este un act unilateral şi este considerată acceptată la momentul primirii ei de către preşedinte. Articolul 72
(1) Vacantarea unei poziţii într-un for de conducere se poate realiza în următoarele modalităţi:a)prin demisie; b)ca urmare a unei sancţiuni aplicate de Comisia de deontologie şi disciplină care duce la suspendarea dreptului de practică pentru mai mult de 3 luni; c)ca urmare a deciziei de demitere; d)din cauze naturale.
(2) La momentul vacantării unei poziţii într-un for de conducere, preşedintele Colegiului anunţă în termen de 3 zile lucrătoare membrii respectivului for despre această situaţie şi consultă acest for cu privire la ocuparea poziţiei.
(3) În condiţiile în care forul decide că ocuparea poziţiei este imperativă, preşedintele Colegiului întreprinde numaidecât acţiunile necesare pentru înlocuirea persoanei.
(4) Până la înlocuirea poziţiei vacantate, cvorumul forului respectiv de conducere este calculat fără acea poziţie.
(5) Poziţiile vacantate în forurile de conducere se ocupă prin promovarea persoanei care la alegeri avusese pe listă următorul număr de voturi, după persoanele declarate câştigătoare. Dacă nu există o astfel de persoană, poziţia se ocupă prin organizarea de alegeri extraordinare, ţintite doar pe ocuparea poziţiei sau poziţiilor vacantate. Alegerile extraordinare urmează întru totul prescripţiile Metodologiei de alegeri, dar pot fi realizate prin mijloace electronice (vot online).8. Conflictul de interese în forurile de conducere
Articolul 73
(1) Membrii forurilor de conducere (preşedinte, membrii Comitetului director, preşedinţii de filiale) se pot regăsi în situaţia unor incompatibilităţi sau conflicte de interese.
(2) Pentru definirea şi gestionarea acestor situaţii, Comitetul director va elabora în termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului regulament o hotărâre privind regimul incompatibilităţilor şi conflictului de interese aplicabile membrilor organelor de conducere şi control ale Colegiului Psihologilor din România, care va fi supusă aprobării Convenţiei naţionale.
Capitolul IIIActivităţi profesionale reglementate Articolul 74
(1) Calitatea de supervizor este obţinută automat de psihologul specialist şi principal.
(2) Pentru exercitarea calităţii de supervizor, un psiholog trebuie să opteze explicit pentru înscrierea în Registrul supervizorilor, asumându-şi respectarea standardelor activităţii de supervizare.
(3) Comitetul director va întocmi în termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului regulament standardele privind activitatea de supervizare.
(4) Registrul supervizorilor conţine toţi psihologii care au calitatea de supervizor şi care cer în mod explicit înscrierea în registru.
(5) Registrul supervizorilor este ţinut la zi de Secretariatul Colegiului şi este afişat pe site-ul Colegiului, împreună cu numărul de psihologi aflaţi în supervizare de fiecare supervizor.
(6) Secretariatul Colegiului are obligaţia de a înscrie în Registru, respectiv de a radia din Registru un psiholog care are calitatea de supervizor şi care cere înscrierea în, respectiv radierea din registru, în termen de 15 zile de la depunerea cererii.
Articolul 75
(1) Calitatea de expert este obţinută automat de psihologul specialist şi principal.
(2) Pentru exercitarea calităţii de expert, un psiholog trebuie să opteze explicit pentru înscrierea în Registrul experţilor psihologi, asumându-şi respectarea standardelor activităţii de expertiză.
(3) Comitetul director va întocmi în termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului regulament standardele privind activitatea de expertiză.
(4) Registrul experţilor psihologi conţine toţi psihologii care au calitatea de expert şi care cer în mod explicit înscrierea în registru.
(5) Registrul experţilor psihologi este ţinut la zi de Secretariatul Colegiului şi este afişat pe site-ul Colegiului.
(6) Secretariatul Colegiului are obligaţia de a înscrie în registru, respectiv de a radia din registru un psiholog care are calitatea de expert şi care cere înscrierea în, respectiv radierea din registru, în termen de 15 zile de la depunerea cererii.
Articolul 76
(1) Calitatea de formator este obţinută pe baza reglementărilor Comitetului director.
(2) Un psiholog care are calitatea de formator poate realiza formări creditate de Colegiu, cu respectarea normelor în vigoare, prin intermediul unei entităţi formatoare.
(3) O entitate formatoare este orice persoană fizică sau juridică care funcţionează legal şi este avizată de Colegiul Psihologilor, indiferent de forma de organizare, în care activează cel puţin un psiholog care are calitatea de formator.
Articolul 77Psihologii au obligaţia de a obţine, menţine şi dezvolta competenţa lor profesională, prin obţinerea unui număr minim de credite profesionale de formare continuă, acestea fiind considerate valabile indiferent de specialitatea în care au fost acumulate şi de specialitatea în care psihologul este calificat. Articolul 78Nerespectarea standardelor sau, după caz, a procedurilor privind activitatea de supervizare, expertiză sau formare, constatată de Comitetul director, poate duce la radierea psihologului respectiv din registrul corespunzător.
Capitolul IVDispoziţii finale şi tranzitorii Articolul 79
(1) Încălcarea prevederilor prezentului regulament constituie abatere disciplinară şi persistenţa în încălcarea acestor prevederi reprezintă abatere disciplinară gravă.
(2) Constatarea încălcărilor prevederilor ROFI se face de către Comisia de deontologie şi disciplină la sesizarea oricărui psiholog sau pe baza autosesizării, iar decizia de sancţionare se ia de către Comitetul director.
Articolul 80
(1) Prezentul regulament reprezintă procedura unică de organizare şi funcţionare internă a Colegiului.
(2) Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Toate prevederile din prezentul regulament intră în vigoare la momentul publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia acelor prevederi care sunt legate de numărul de mandate şi criterii de alegere în diverse poziţii din forurile de conducere, care intră în vigoare doar de la data următoarelor alegeri pentru forurile de conducere.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 4/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 4 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 4/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu