HOTARARE Nr.
373 din 31 martie 2008
privind organizarea,
functionarea si compunerea Centrului National de Conducere a Actiunilor de
Ordine Publica
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 262 din 3 aprilie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 13 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Centrul Naţional de Conducere a
Acţiunilor de Ordine Publică, denumit în continuare Centrul Naţional, se
organizează, potrivit legii, în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, ca structură interinstituţională de suport decizional pentru
managementul acţiunilor în situaţii de criză în domeniul ordinii publice.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale, Centrul
Naţional îndeplineşte următoarele funcţii:
a) funcţia de conducere, prin care asigură
fundamentarea şi elaborarea deciziilor, precum şi implementarea acestora;
b) funcţia de reglementare,
prin care asigură elaborarea proiectelor de acte normative şi a
standardelor/procedurilor operaţionale în domeniul managementului acţiunilor în
situaţii de criză în domeniul ordinii publice;
c) funcţia de planificare, prin
care asigură elaborarea strategiilor şi planurilor privind desfăşurarea
acţiunilor de ordine publică şi modul de întrebuinţare a efectivelor
corespunzător specificului situaţiilor operative;
d) funcţia de coordonare, prin
care se asigură interoperabilitatea forţelor de ordine publică, principale, de
sprijin şi complementare, pe timpul desfăşurării acţiunilor de ordine publică;
e) funcţia de management al
informaţiilor, prin care se asigură procurarea, centralizarea, prelucrarea,
protecţia şi difuzarea datelor şi informaţiilor privind situaţia operativă,
precum şi evaluarea riscurilor şi ameninţărilor la adresa ordinii publice;
f) funcţia de comunicare, prin
care se asigură notificarea/înştiinţarea în cadrul sistemului de
alertă/alarmare, în funcţie de evoluţia situaţiei operative;
g) funcţia de control, prin care se asigură
testarea/verificarea capacităţii operaţionale a forţelor de ordine publică;
h) funcţia de cooperare, prin care se desfăşoară
acţiuni în comun, în conformitate cu angajamentele asumate de Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative, pe plan intern şi internaţional, în
domeniul ordinii şi siguranţei publice.
Art. 2. -In sensul prezentei hotărâri, termenii şi
expresiile folosite au următoarele înţelesuri:
a) criză în domeniul ordinii
publice - situaţia care prin natura,
complexitatea, amploarea şi intensitatea sa ameninţă sau pune în pericol viaţa
şi sănătatea populaţiei, mediul, proprietatea, stabilitatea politică, economică
ori socială, ordinea şi valorile constituţionale sau îndeplinirea obligaţiilor
internaţionale ale statului şi care face necesară adoptarea de măsuri
specifice, prin acţiunea unitară a instituţiilor şi autorităţilor cu competenţe
în domeniu;
b) managementul integrat al crizelor în domeniul
ordinii publice - ansamblul mecanismelor,
procedurilor şi activităţilor prin care factorii de decizie, abilitaţi prin
lege, stabilesc şi pun în aplicare în mod unitar măsurile necesare pentru
prevenirea şi controlul crizelor în domeniul ordinii publice, precum şi pentru
înlăturarea efectelor acestora, în scopul revenirii la starea de normalitate;
c) starea de alertă în
domeniul ordinii publice - situaţia în care
instituţiile statului sau persoanele abilitate dispun punerea de îndată în
aplicare a planurilor de acţiuni şi de măsuri, de către structurile de ordine
publică, precum şi de avertizare a populaţiei, în scopul prevenirii, limitării
sau înlăturării efectelor crizei;
d) sistem de alertă/alarmare
- sistemul unic de semnale destinat avertizării asupra iminenţei producerii unei crize, în scopul
creşterii capacităţii operaţionale a structurilor cu atribuţii în domeniu;
e) factori de risc în domeniul ordinii publice - fenomenele, procesele, evenimentele, situaţiile sau condiţiile
interne ori externe manifestate în acelaşi timp şi spaţiu, care, prin acţiune
ori inacţiune, pot determina sau influenţa apariţia şi manifestarea unei crize
în domeniul ordinii publice; '
f) măsurile de răspuns la
criză în domeniul ordinii publice - măsurile
predefinite, planificate din timp sau adoptate în urma unei decizii, prin care
se asigură revenirea la starea de normalitate şi care cuprind proceduri de
implementare detaliate aplicabile imediat de către structurile abilitate;
g) ridicarea graduală a
capacităţii operaţionale - totalitatea
activităţilor ce se desfăşoară, potrivit legii, pentru completarea structurilor
prin concentrări şi rechiziţii, conform organizării la război, precum şi a
măsurilor prevăzute a se lua la instituirea stării de asediu sau a stării de
urgenţă, potrivit planurilor elaborate în acest sens din timp de pace;
h) creşterea capacităţii
operaţionale - totalitatea activităţilor
desfăşurate pentru trecerea în timp scurt şi în mod organizat a structurilor la
îndeplinirea misiunilor specifice pe timpul unor evenimente sau situaţii
potenţial generatoare de criză în domeniul ordinii publice, inclusiv pentru
realizarea manevrei de forţe şi mijloace între acestea.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional
Art. 3. - (1) Centrul Naţional
se constituie şi funcţionează în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, în subordinea nemijlocită a ministrului internelor şi reformei
administrative, şi are în compunere: Centrul de decizie, Centrul de consultanţă
şi Centrul operaţional de comandă asigurat de Direcţia generală management
operaţional din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Conducerea executivă a Centrului Naţional este
asigurată de şeful Centrului operaţional de comandă.
(3) Reprezentarea in cadrul
Centrului de decizie şi al Centrului de consultanţă se stabileşte potrivit
listei cuprinzând instituţiile publice care compun Centrul Naţional, prevăzută
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(4) Pentru îndeplinirea obiectivelor sale şi asigurarea funcţiilor de sprijin pentru Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative, Centrul Naţional cooperează cu Centrul
Operaţional Naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă, Centrul de Situaţii al Guvernului, Centrul de Coordonare Operativă
Antiteroristă, Centrul Naţional Militar de Comandă, precum şi cu celelalte
centre operative constituite la nivelul instituţiilor publice reprezentate.
Art. 4. - (1) Centrul de decizie funcţionează ca
organism interinstituţional din care fac parte: secretarul de stat, şef al
Departamentului ordine şi siguranţă publică, secretarul de stat pentru
relaţiile cu instituţiile prefectului, secretarul general al Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, adjunctul şefului Departamentului ordine
şi siguranţă publică, directorul general al Direcţiei generale de informaţii şi
protecţie internă, directorul general al Direcţiei generale management
operaţional, inspectorii generali ai Inspectoratului General al Poliţiei
Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, Inspectoratului
General al Jandarmeriei Române şi Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă şi câte un secretar de stat sau adjunct al conducătorilor instituţiilor
publice reprezentate.
(2) Componenţa nominală a Centrului de decizie se
aprobă prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe baza
propunerilor făcute de conducătorii instituţiilor publice reprezentate, în
termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Instituţiile publice
reprezentate au obligaţia de a asigura continuitatea de reprezentare în cadrul
Centrului de decizie, sens în care vor face propuneri de nominalizare ori de
câte ori intervin schimbări obiective care nu mai permit reprezentarea de către persoanele nominalizate potrivit alin. (2).
Art. 5. - (1) Centrul de decizie se întruneşte în
şedinţe ori de câte ori situaţia o impune, la solicitarea ministrului
internelor şi reformei administrative sau a secretarului de stat, şef al
Departamentului ordine şi siguranţă publică, ori a conducătorilor celorlalte
instituţii publice reprezentate.
(2) Şedinţele Centrului de decizie sunt conduse de
ministrul internelor şi reformei administrative sau, în lipsa acestuia, de
secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică.
(3) Centrul de decizie adoptă măsuri care se pun în
aplicare, pe timpul stării de urgenţă, prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative, iar pe timpul celorlalte situaţii, prin
ordine/dispoziţii proprii sau comune ale conducătorilor instituţiilor publice
reprezentate.
(4) La şedinţele Centrului de decizie pot participa în
calitate de invitaţi şi reprezentanţi ai altor instituţii sau autorităţi
publice, ai organizaţiilor patronale şi sindicale şi ai unor persoane juridice
de drept public sau privat care îndeplinesc funcţii de sprijin în prevenirea şi
gestionarea situaţiilor de criză.
Art. 6. - (1) Centrul operaţional de comandă este
structură operativă cu activitate permanentă.
(2) Organizarea şi funcţionarea
Centrului operaţional de comandă se aprobă prin ordin al ministrului internelor
şi reformei administrative.
(3) Centrul operaţional de comandă asigură şi
Secretariatul tehnic al Centrului Naţional.
Art. 7. - (1) Centrul operaţional de comandă asigură,
prin structurile de specialitate, simularea reacţiilor pentru diferite scenarii,
exerciţii şi antrenamente, precum şi standardizarea procedurilor de acţiune pe
diferite tipuri de riscuri şi implementarea bunelor practici recomandate de
organismele Uniunii Europene şi ale NATO.
(2) Verificarea nivelului de pregătire a structurilor
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative cu atribuţii în domeniul
gestionării crizelor se realizează prin testarea capacităţii operaţionale în
condiţiile stabilite prin ordin al ministrului internelor şi reformei
administrative.
Art. 8. - Centrul de consultanţă funcţionează ca o
componentă de specialitate, constituită din reprezentanţi ai instituţiilor
publice reprezentate, experţi şi/sau specialişti în domeniile gestionate de
acestea, precum şi, în funcţie de complexitatea şi particularităţile situaţiei,
din experţi şi/sau specialişti din alte domenii.
CAPITOLUL III
Atribuţii specifice componentelor Centrului Naţional
Art. 9. - Centrul de decizie îndeplineşte următoarele
atribuţii:
a) propune ministrului
internelor şi reformei administrative declararea stării de alertă în domeniul
ordinii publice sau declararea încetării acesteia, la nivel naţional ori la
nivelul mai multor judeţe;
b) propune, prin ministrul internelor şi reformei administrative, instituirea stării de urgenţă;
c) propune Consiliului Suprem
de Apărare a Ţării, prin ministrul internelor şi reformei administrative,
măsuri pentru ridicarea graduală a capacităţii operaţionale a forţelor de
ordine publică şi asigură aplicarea acestor măsuri, în vederea contracarării acţiunilor
îndreptate împotriva ordinii constituţionale;
d) asigură trecerea forţelor de ordine publică la
executarea misiunilor specifice, conform planurilor de acţiune întocmite în
acest sens;
e) asigură managementul
integrat al crizelor în domeniul ordinii publice, inclusiv autorizarea
concepţiei, standardelor operaţionale şi măsurilor de răspuns la criză, precum
şi a planurilor de intervenţie şi restabilire a ordinii publice, potrivit
legii;
f) solicită, în cadrul
cooperării, participarea la gestionarea crizelor în domeniul ordinii publice a
instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională,
precum şi a altor instituţii şi autorităţi publice, potrivit atribuţiilor stabilite pentru acestea prin lege;
g) propune, prin ministrul internelor şi reformei
administrative, prelungirea sau restrângerea perioadei de aplicare a măsurilor
prevăzute pentru starea de urgenţă;
h) informează, prin ministrul internelor şi reformei
administrative, Primul-Ministru al Guvernului României, Preşedintele României,
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi Parlamentul asupra stadiului realizării
măsurilor stabilite şi a principalelor evoluţii, pe timpul stării de urgenţă
ori al altor situaţii de criză în domeniul ordinii publice;
i) asigură comunicarea publică privind evoluţia crizei;
j) analizează, definitivează şi promovează spre
aprobare, potrivit legii, strategia naţională de ordine publică şi planurile
naţionale de acţiune în domeniu;
k) analizează evaluările
periodice referitoare la ameninţările şi riscurile la adresa ordinii publice şi
stabileşte măsuri de contracarare;
l) aprobă planul de
înştiinţare/alertare comună a structurilor proprii ale Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative şi a instituţiilor publice reprezentate în cadrul
Centrului Naţional.
Art. 10. - Centrul operaţional de comandă îndeplineşte
următoarele atribuţii:
1. In domeniul planificării strategice:
a) elaborează proiectul strategiei naţionale de ordine
publică;
b) elaborează proiectul
planului naţional de acţiune pentru ordine publică, planului strategic de
întrebuinţare a forţelor de ordine publică, pe timp de pace, în situaţii de
criză şi la război, precum şi proiectele de ordine pentru aplicarea acestora,
pe care le prezintă spre aprobare, conform competenţelor legale;
c) elaborează proiectele
standardelor operaţionale în domeniul ordinii publice.
2. In domeniul gestionării stării de urgenţă:
a) elaborează şi transmite
directiva de acţiune, în baza hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;
b) elaborează şi actualizează
planul de acţiune potrivit prevederilor decretului de instituire a stării de
urgenţă şi transmite extrase din acesta autorităţilor publice civile şi
militare implicate;
c) coordonează aplicarea
unitară a măsurilor dispuse prin decretul de instituire a stării de urgenţă;
d) coordonează forţele şi resursele de sprijin,
potrivit planului naţional de acţiune în domeniul ordinii publice;
e) verifică executarea
măsurilor şi activităţilor cuprinse în planurile de ridicare graduală a
capacităţii operaţionale şi a celorlalte activităţi, de către structurile
prevăzute a fi angajate în gestionarea situaţiei de criză în domeniul ordinii
publice, potrivit Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, decretului
de instituire a stării de urgenţă şi ordinelor ministrului internelor şi
reformei administrative;
f) analizează şi propune, în
cadrul cooperării, participarea instituţiilor din sistemul de apărare, ordine
publică şi securitate naţională, precum şi a altor instituţii şi autorităţi
publice, potrivit atribuţiilor stabilite pentru acestea prin lege;
g) monitorizează activităţile
privind anunţarea şi trimiterea resurselor umane şi materiale la unităţile
militare, dacă situaţia o impune;
h) analizează evoluţia situaţiei operative şi propune
prelungirea sau restrângerea perioadei de aplicare a măsurilor prevăzute pentru
starea de urgenţă;
i) monitorizează permanent situaţia operativă şi
propune măsurile ce se impun pentru prevenirea şi diminuarea consecinţelor pe
timpul situaţiilor de criză în domeniul ordinii publice, precum şi
contracararea acţiunilor care periclitează securitatea naţională şi ordinea
constituţională.
3. In domeniul managementului operaţional:
a) gestionează activitatea de
centralizare a datelor şi informaţiilor referitoare la potenţialele riscuri şi
ameninţări, a factorilor de risc la adresa ordinii şi siguranţei publice şi
asigură diseminarea acestora structurilor specializate ale Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, precum şi celorlalte instituţii ale
statului cu atribuţii în domeniu;
b) iniţiază măsuri cu caracter imediat, atunci când se
produc evenimente, situaţii ori fenomene grave generatoare de riscuri şi
ameninţări la adresa ordinii publice;
c) monitorizează situaţia operativă şi informează
permanent Centrul de decizie sau, după caz, instituţiile cu atribuţii în
domeniul ordinii publice şi securităţii naţionale asupra dinamicii şi
tendinţelor de evoluţie a riscurilor, ameninţărilor şi crizelor în domeniul
ordinii şi siguranţei publice;
d) stabileşte un sistem de
alarmare/alertare a structurilor Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative şi a celorlalte instituţii publice reprezentate, cu atribuţii în
domeniu, şi asigură transmiterea mesajelor de avertizare, alertare şi alarmare;
e) asigură fundamentarea
elementelor necesare adoptării măsurilor de către Centrul de decizie şi
elaborarea planurilor şi documentelor operative;
f) monitorizează modul de
îndeplinire a măsurilor adoptate de către Centrul de decizie;
g) iniţiază şi realizează cu
ocazia unor manifestări publice de amploare sau a unor situaţii care impun
intervenţia mai multor structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative concepţia de acţiune şi întrebuinţare a forţelor şi mijloacelor
şi, la ordin, coordonează în mod unitar îndeplinirea acestor misiuni;
h) coordonează realizarea dispozitivelor de acţiune,
precum şi a suportului logistic necesar forţelor angajate;
i) coordonează, la ordin, prin puncte de conducere
înaintate, acţiunile forţelor de ordine publică;
j) transmite ordinele pentru realizarea manevrei de
forţe şi mijloace şi monitorizează modul de realizare a acesteia în condiţiile
stabilite;
k) întocmeşte informări periodice privind stadiul
îndeplinirii măsurilor stabilite de Centrul de decizie, care se transmit
instituţiilor publice reprezentate;
l) cooperează cu centrele
operative existente la nivelul Guvernului, ministerelor şi serviciilor de
informaţii, în vederea realizării schimbului operativ de date şi armonizării
procedurilor de acţiune;
m) organizează serviciul operativ la nivelul centrului,
24 de ore din 24, pentru asigurarea fluxului informaţional necesar îndeplinirii
atribuţiilor specifice;
n) verifică stadiul de pregătire, măsurile de răspuns
la criză în domeniul ordinii publice şi de ridicare graduală a capacităţii
operaţionale, precum şi modul de aplicare a standardelor operaţionale;
o) asigură măsurile necesare pentru protecţia
informaţiilor clasificate şi participă la elaborarea comunicatelor de presă.
4. Pentru asigurarea
Secretariatului tehnic al Centrului Naţional:
a) gestionează documentele Centrului Naţional;
b) asigură convocarea membrilor
Centrului Naţional şi transmiterea principalelor probleme ce urmează a fi
analizate;
c) primeşte şi pregăteşte
documentele pentru şedinţele Centrului de decizie şi asigură prezentarea mapei
de şedinţă membrilor acestuia;
d) elaborează documentele şi
execută operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor Centrului Naţional;
e) asigură difuzarea la toate
instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională,
precum şi la alte autorităţi interesate a documentelor emise de Centrul
Naţional, primirea şi centralizarea rapoartelor structurilor Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative;
f) consemnează, în scris,
ordinele şi dispoziţiile transmise verbal de către ministrul internelor şi
reformei administrative, respectiv de către secretarul de stat, şef al
Departamentului ordine şi siguranţă publică;
g) asigură cunoaşterea
permanentă de către membrii Centrului Naţional a situaţiei forţelor de ordine
publică care acţionează şi a posibilităţilor acestora de intervenţie;
h) întocmeşte proiectele comunicatelor de presă
împreună cu structurile de profil din Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative;
i) asigură realizarea
suportului logistic pentru şedinţele Centrului Naţional;
j) preia, prelucrează şi gestionează informaţiile
referitoare la evoluţia crizei în domeniul ordinii publice şi asigură
înştiinţarea oportună a membrilor Centrului Naţional.
Art. 11. - Centrul de
consultanţă îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) asigură consilierea membrilor Centrului de decizie
asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate;
b) asigură documentarea tehnică de specialitate pentru
toate tipurile de risc ce pot afecta ordinea publică;
c) realizează alte activităţi
conexe ce pot contribui la soluţionarea operativă a situaţiilor create.
CAPITOLUL IV
Asigurarea materială şi financiară
Art. 12. - Suportul logistic necesar pentru organizarea
şi funcţionarea Centrului Naţional şi crearea capabilităţilor de reacţie se
asigură prin grija direcţiilor centrale de specialitate din aparatul central al
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau subordonate acestora,
potrivit domeniului de competenţă şi atribuţiilor ce li se vor stabili prin
planurile de operaţionalizare şi modernizare elaborate în acest sens.
Art. 13. - (1) Centrul Naţional dispune de un sistem
propriu de comunicaţii şi informatică instalat într-un centru de bază, ce
satisface la cele mai înalte standarde tehnice cerinţele operaţionale. In situaţii
deosebite, când centrul de bază nu poate funcţiona, activităţile specifice se
vor desfăşura într-un centru de rezervă care va asigura aceleaşi condiţii de
spaţiu, tehnice şi de lucru după principiul „în oglindă".
(2) Aparatura şi echipamentele de comunicaţii şi
informatică asigură interconectarea şi interoperabilitatea cu dispeceratele şi
centrele operative constituite atât la nivelul structurilor Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, cât şi la nivelul celorlalte instituţii
cu atribuţii în domeniul ordinii publice.
Art. 14. - (1) Pe timpul situaţiilor de criză în
domeniul ordinii publice sau al stării de urgenţă, completarea dotării
structurilor operative de ordine publică, precum şi a consumurilor se poate
realiza cu bunuri materiale existente în rezerva operativă sau de mobilizare,
potrivit reglementărilor interne ale instituţiilor publice reprezentate.
(2) Reîntregirea cu bunuri materiale a rezervei
operative sau de mobilizare, precum şi completarea dotării
structurilor/instituţiilor ce au asigurat intervenţia operativă pentru
restabilirea stării de normalitate, ca urmare a consumării sau pierderii lor pe
timpul îndeplinirii misiunilor, se asigură din resurse bugetare.
Art. 15. - Finanţarea cheltuielilor materiale şi
servicii şi a cheltuielilor de capital ale Centrului Naţional se asigură de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 16. - In vederea reglementării modului de
îndeplinire a unor atribuţii prevăzute de lege pentru gestionarea situaţiilor
de criză în domeniul ordinii publice, Centrul Naţional elaborează Planul de
cooperare pentru îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor ce revin autorităţilor
de ordine publică, civile şi militare pe timpul instituirii stării de urgenţă,
care se aprobă prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, precum şi
metodologii şi standarde/proceduri operaţionale, care se aprobă prin ordin al
ministrului internelor şi reformei administrative.
Art. 17. - Declararea stării de alertă în domeniul
ordinii publice sau a încetării acesteia, la nivel naţional ori pe teritoriul
mai multor judeţe, se face prin ordin al ministrului internelor şi reformei
administrative, care se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, iar la nivel judeţean sau al
municipiului Bucureşti, prin ordin al prefectului, care se publică în Monitorul
Oficial al judeţului sau al municipiului Bucureşti.
Art. 18. - (1) Centrul operaţional de comandă
funcţionează ca punct naţional standard de contact, prin care se asigură
acoperirea tuturor tipurilor de criză transfrontalieră în domeniul ordinii şi
siguranţei publice în relaţiile cu organismele şi instituţiile internaţionale
şi este responsabil de fluxul intern de informaţii în acest domeniu.
(2) Pentru coordonarea
activităţilor de ordine publică în situaţii de criză se pot constitui,
temporar, la nivel zonal şi judeţean, centre de conducere a acţiunilor de
ordine publică.
(3) Organizarea şi funcţionarea centrelor zonale şi a
centrelor judeţene de conducere a acţiunilor de ordine publică se stabilesc
prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
Art. 19. - Constituirea Centrului
Naţional se face în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, iar operaţionalizarea acestuia se va realiza pe baza unui
grafic aprobat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative,
emis în termen de 30 de zile de la constituire.
Art. 20. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
p. Ministrul apărării,
Corneliu Dobriţoiu,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Răduţa Dana Matache,
secretar de stat
Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Karoly Borbely
p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tănase,
secretar de stat
Ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Attila Korodi
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George-Cristian Maior
Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
Lucian-Silvan Pahonţu
p. Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
Silviu Predoiu
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA
LISTA
cuprinzând instituţiile publice centrale care compun Centrul National de Conducere a
Acţiunilor de Ordine Publică
1. Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative
2. Ministerul Apărării
3. Ministerul Afacerilor Externe
4. Ministerul Justiţiei
5. Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei
6. Ministerul Transporturilor
7. Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile
8. Ministerul Economiei şi
Finanţelor
9. Ministerul Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale
10. Ministerul Sănătăţii
Publice
11. Serviciul Român de
Informaţii
12. Serviciul de Protecţie şi Pază
13. Serviciul de Informaţii Externe
14. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale