E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Hotărârea 349 2002 in legatura cu Ordin 880 2004
Articolul 14 din actul Hotărârea 349 2002 in legatura cu Ordin 625 2004
Articolul 14 din actul Hotărârea 349 2002 in legatura cu Ordin 338 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 2 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 5 din actul Hotărârea 349 2002 completat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 349 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 7 din actul Hotărârea 349 2002 completat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 9 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 10 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 11 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 12 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 13 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 14 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 15 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 16 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 17 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 18 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 19 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 20 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 21 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 22 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 26 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 27 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 27 din actul Hotărârea 349 2002 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 5 din actul Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Hotărârea 349 2002 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 899 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 349 2002 in legatura cu Ordin 128 2004
Articolul 16 din actul Hotărârea 349 2002 in legatura cu Ordin 1190 2002
Articolul 5 din actul Hotărârea 349 2002 completat de Rectificare 349 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 349 din 11 aprilie 2002

privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 269 din 23 aprilie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 54 pct. 1 lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001, precum si ale art. 5 alin. (2) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Prezenta hotarare reglementeaza gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje in vederea prevenirii sau reducerii impactului asupra mediului.
    (2) Prevederile prezentei hotarari se aplica cu respectarea prevederilor specifice de calitate existente pentru ambalaj privind siguranta, protectia sanatatii si igiena produselor ambalate, cerintele de transport sau prevederile privind gestionarea deseurilor periculoase.
    Art. 2
    Sunt supuse prevederilor prezentei hotarari toate ambalajele introduse pe piata, indiferent de materialul din care au fost realizate si de modul lor de utilizare in activitatile economice, comerciale, in gospodariile populatiei sau in orice alte activitati, precum si toate deseurile de ambalaje care nu mai corespund scopului pentru care au fost fabricate, indiferent de modul de generare, de recuperare, de depozitare, de reciclare sau de valorificare.
    Art. 3
    In sensul prezentei hotarari, semnificatia termenilor specifici utilizati este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 4
    (1) Activitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje are la baza principiile generale prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001.
    (2) Principiile specifice activitatii de gestionare a deseurilor de ambalaje sunt:
    a) prevenirea producerii de deseuri de ambalaje;
    b) reutilizarea ambalajelor;
    c) reciclarea deseurilor de ambalaje;
    d) alte forme de valorificare a deseurilor de ambalaje, care sa conduca la reducerea cantitatilor eliminate prin depozitare finala.
    Art. 5
    Se admite introducerea pe piata numai a ambalajelor care indeplinesc cerintele prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 6
    (1) Se considera ca sunt respectate cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 2, daca ambalajele sunt conforme cu:
    a) standardele europene armonizate adoptate pe plan national;
    b) standardele nationale, pentru domeniile in care nu sunt adoptate standarde europene armonizate.
    (2) Lista cuprinzand standardele europene armonizate adoptate la nivel national, prevazute la alin. (1) lit. a), se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Lista se actualizeaza periodic.
    Art. 7
    (1) Agentii economici sunt obligati sa introduca pe piata numai ambalaje la care suma nivelurilor concentratiei de plumb, cadmiu, mercur si crom hexavalent, prezente in ambalaj sau in componentele acestuia, nu depaseste urmatoarele valori, astfel:
    a) 600 parti per milion raportat la greutate, in termenul maxim de 2 ani de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari;
    b) 250 parti per milion raportat la greutate, in termenul maxim de 3 ani de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari;
    c) 100 parti per milion raportat la greutate, in termenul maxim de 5 ani de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ambalajele realizate numai din sticla cristal cu continut de plumb.
    (3) Mai sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ambalajele fabricate inainte de intrarea in vigoare a prezentei hotarari, care pot fi introduse pe piata pentru o perioada de maximum 5 ani.
    Art. 8
    (1) Agentii economici producatori de ambalaje si/sau de produse ambalate, care utilizeaza un sistem de marcare si identificare pentru ambalaje in vederea imbunatatirii activitatilor de recuperare si reciclare a deseurilor de ambalaje, sunt obligati sa aplice sistemul de marcare si identificare prevazut in anexa nr. 3.
    (2) Marcarea se aplica direct pe ambalaj sau pe eticheta si trebuie sa fie vizibila, lizibila si durabila chiar si in cazul in care ambalajul este deschis.
    Art. 9
    (1) Agentii economici care produc ambalaje reutilizabile sunt obligati sa ia masurile necesare la fabricarea de ambalaje, astfel incat acestea sa corespunda unor reutilizari multiple.
    (2) Agentii economici care realizeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa utilizeze ambalajele un numar maxim de cicluri de utilizare.
    (3) Agentii economici care realizeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa organizeze un sistem care sa asigure recuperarea, in vederea reutilizarii multiple a ambalajelor, prin agentii economici care comercializeaza aceste produse sau prin centre specializate de recuperare a acestor tipuri de ambalaje.
    (4) Agentii economici care folosesc pentru ambalarea produselor realizate ambalaje reutilizabile vor asigura o distributie optima in teritoriu si o capacitate corespunzatoare a centrelor specializate prevazute la alin. (3), astfel incat acestea sa poata prelua de la consumatori ambalajele reutilizabile.
    (5) Agentii economici care realizeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa informeze consumatorii despre sistemul de recuperare a ambalajelor reutilizabile, in vederea asigurarii reutilizarii multiple.
    Art. 10
    Agentii economici care realizeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa informeze consumatorii despre faptul ca produsele lor sunt ambalate in ambalaje reutilizabile, inscriptionand pe eticheta sintagma "ambalaj reutilizabil".
    Art. 11
    Agentii economici care realizeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa informeze comerciantii si/sau consumatorii despre incetarea reutilizarii unui anumit tip de ambalaj cu cel putin 6 luni inainte si sa asigure preluarea acestora inca 6 luni de la data incetarii utilizarii acestora.
    Art. 12
    (1) Agentii economici care comercializeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa primeasca ambalajele reutilizabile, la schimb, iar in cazul in care utilizeaza sistemul-depozit sa returneze cumparatorului valoarea acestuia.
    (2) Obligatia se limiteaza la ambalajele reutilizabile ale produselor pe care acestia le comercializeaza.
    Art. 13
    (1) Obiectivele privind recuperarea si reciclarea deseurilor de ambalaje pana in anul 2010 sunt urmatoarele:
    a) recuperarea unui procent de 50% din greutatea deseurilor de ambalaje;
    b) reciclarea unui procent de 25% din greutatea totala a materialelor de ambalaj continute in deseurile de ambalaj recuperate, cu un procent minim de 15% din greutatea fiecarui tip de material de ambalaj.
    (2) Obiectivele de recuperare si reciclare prevazute la alin. (1) se realizeaza etapizat, conform prevederilor anexei nr. 4.
    Art. 14
    (1) Agentii economici sunt obligati sa organizeze recuperarea si reciclarea deseurilor de ambalaje pentru realizarea obiectivelor prevazute la art. 13, in una dintre urmatoarele modalitati:
    a) individual, utilizand propriile resurse;
    b) prin transferarea acestei responsabilitati, pe baza de contract, catre un agent economic legal constituit.
    (2) Prevederile alin. (1) se refera la ambalajele primare, secundare si tertiare.
    (3) Recuperarea si reciclarea trebuie sa fie astfel organizate incat sa nu introduca bariere in calea comertului.
    Art. 15
    (1) Agentii economici care introduc pe piata ambalaje sau produse ambalate au obligatia sa furnizeze anual Ministerului Apelor si Protectiei Mediului urmatoarele informatii privind:
    a) planul de recuperare si reciclare a deseurilor de ambalaje;
    b) planul privind informarea consumatorilor referitor la sistemele de recuperare a deseurilor de ambalaje, precum si alte informatii utile;
    c) cantitatea de ambalaje introdusa pe piata, cantitatea de ambalaje reutilizate si cantitatea de deseuri de ambalaje recuperate si reciclate, conform prevederilor anexei nr. 5;
    d) orice modificari care apar in ceea ce priveste informatiile furnizate.
    (2) In cazul agentilor economici care au incheiat contracte potrivit art. 14 alin. (1) lit. b), responsabilitatea furnizarii informatiilor prevazute la alin. (1) revine persoanei juridice legal constituite, careia i s-a transferat responsabilitatea.
    (3) Consiliile locale sunt obligate sa furnizeze anual Ministerului Apelor si Protectiei Mediului informatii privind planul de recuperare a deseurilor de ambalaje si cantitatea de deseuri de ambalaje recuperate.
    (4) La solicitarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului agentii economici si consiliile locale trebuie sa dovedeasca prin documente corectitudinea datelor raportate.
    Art. 16
    Procedura de raportare se stabileste prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, in termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei hotarari.
    Art. 17
    Consiliile locale hotarasc in conditiile legii:
    a) asigurarea cu prioritate de spatii in vederea amplasarii containerelor pentru colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje recuperabile;
    b) asigurarea spatiilor pentru colectarea de la populatie a deseurilor de ambalaje.
    Art. 18
    Detinatorii de deseuri de ambalaje, persoane fizice, au urmatoarele obligatii:
    a) sa depuna selectiv deseurile de ambalaje in containere diferite, inscriptionate corespunzator, amplasate special de catre consiliile locale;
    b) sa predea deseurile de ambalaje agentilor economici specializati in colectarea deseurilor de la populatie.
    Art. 19
    Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, Ministerul Industriei si Resurselor si autoritatile publice locale au obligatia sa promoveze campanii de informare si educare in domeniul gestionarii ambalajelor si deseurilor de ambalaje.
    Art. 20
    Ministerul Apelor si Protectiei Mediului publica informari privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje si transmite informatii celorlalte autoritati competente, la cerere, precum si organismelor internationale interesate.
    Art. 21
    (1) Ministerul Industriei si Resurselor propune programe de cercetare avand ca obiect fabricarea si compozitia ambalajului, caracterul reutilizabil si reciclabil al unui ambalaj.
    (2) Programele prevazute la alin. (1) se includ in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare, se revizuiesc si se actualizeaza la maximum 4 ani, luandu-se in considerare conditiile economice, de protectie a mediului si progresul tehnic.
    Art. 22
    Actualizarea prevederilor anexelor nr. 2, 3 si 5 se face prin ordin comun al ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului industriei si resurselor.
    Art. 23
    Planurile de gestionare a deseurilor, intocmite la nivel national, judetean si local, in conformitate cu prevederile art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001, vor cuprinde un capitol distinct referitor la gestionarea deseurilor de ambalaje.
    Art. 24
    Achizitionarea din fonduri publice de produse din hartie, carton si mase plastice se face dupa caz, acordandu-se prioritate produselor obtinute din materiale reciclate.
    Art. 25
    Agentii economici care desfasoara activitati de colectare, transport, recuperare si reciclare a deseurilor de ambalaje se autorizeaza in conformitate cu prevederile Legii protectiei mediului nr. 137/1995, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001 si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata cu modificari prin Legea nr. 465/2001, dupa caz.
    Art. 26
    Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza astfel:
    a) nerespectarea prevederilor art. 18, cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei;
    b) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (4) si (5), ale art. 10 si 11, cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    c) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (1), (2) si (3), cu amenda de la 20.000.000 lei la 40.000.000 lei;
    d) nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1), cu amenda de la 30.000.000 lei la 60.000.000 lei;
    e) nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) si (3), cu amenda de la 40.000.000 lei la 80.000.000 lei;
    f) nerespectarea prevederilor art. 5, art. 7 alin. (1), art. 14 alin. (1) si ale art. 15 alin. (4), cu amenda de la 80.000.000 lei la 100.000.000 lei.
    Art. 27
    (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de persoane imputernicite in acest scop din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si autoritatilor teritoriale de protectie a mediului, Ministerului Industriei si Resurselor prin Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului de Interne, Ministerului Administratiei Publice si autoritatilor administratiei publice locale si al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
    (2) Contraventiilor prevazute la art. 26 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile ulterioare.
    Art. 28
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 29
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul industriei si resurselor,
                         Dan Ioan Popescu

                         p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Florin Stadiu,
                         secretar de stat

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Consumatorilor,
                         Rovana Plumb,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              SEMNIFICATIA
                           termenilor specifici

    1. Semnificatia termenilor:
    a) agenti economici - referitor la ambalaje, inseamna furnizorii de materiale de ambalare, producatorii de ambalaje si produse ambalate, importatorii, comerciantii si distribuitorii;
    b) ambalaj - orice produs, indiferent de materialul din care este confectionat ori de natura acestuia, destinat sa cuprinda bunuri in scopul retinerii, protejarii, manipularii, distributiei si prezentarii acestora, de la materii prime la produse procesate, de la producator pana la utilizator sau consumator. Produsul nereturnabil destinat acelorasi scopuri este, de asemenea, considerat ambalaj;
    c) ambalaj primar - ambalaj de vanzare - ambalaj conceput si realizat pentru a indeplini functia de unitate de vanzare, pentru utilizatorul final sau pentru consumator in punctul de achizitie;
    d) ambalaj secundar - ambalaj grupat-supraambalaj - ambalaj conceput pentru a constitui la punctul de achizitie o grupare a unui numar de unitati de vanzare, indiferent daca acesta este vandut ca atare catre utilizator sau consumatorul final ori daca serveste numai ca mijloc de umplere a rafturilor in punctul de vanzare; acesta poate fi separat de produs fara a afecta caracteristicile produsului;
    e) ambalaj tertiar - ambalaj de transport - ambalaj conceput pentru a usura manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare sau ambalaje grupate, in scopul prevenirii deteriorarii in timpul manipularii sau al transportului. Ambalajul pentru transport nu include containerele rutiere, feroviare, navale sau aeriene;
    f) ambalaj reutilizabil - ambalaj refolosit pentru acelasi scop, a carui returnare de catre consumator sau comerciant este asigurata de plata unei sume-sistem depozit, prin reachizitionare sau in alt mod;
    g) colectare selectiva - colectarea deseurilor de ambalaje pe tipuri de materiale si/sau sortimente de materiale;
    h) consumator - persoana fizica sau juridica ce foloseste ambalaje sau produse ambalate pentru alte scopuri decat cele comerciale;
    i) deseuri de ambalaje - orice ambalaje sau materiale de ambalare care nu mai satisfac cerintele si scopul pentru care au fost proiectate si fabricate si care raman dupa ce a fost utilizat produsul ambalat;
    j) reciclarea deseurilor de ambalaje - operatiunea de reprelucrare intr-un proces de productie a deseurilor de ambalaje pentru a fi reutilizate in scopul initial sau pentru alte scopuri;
    k) reciclare organica - tratarea aeroba (compostare) sau anaeroba (biometanizare), in conditii controlate, utilizandu-se microorganisme, a partilor biodegradabile ale deseurilor de ambalaje, care produc reziduuri organice stabilizate sau metan. Depozitarea in depozite nu poate fi considerata reciclare organica;
    l) recuperarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje - colectare in vederea reutilizarii si, respectiv, a reciclarii acestora;
    m) recuperarea energiei - utilizarea deseurilor de ambalaje combustibile ca mijloc de producere a energiei prin incinerarea directa cu sau fara alte deseuri, dar cu recuperare de caldura;
    n) reutilizarea ambalajelor - orice operatiune prin care un ambalaj care a fost conceput si creat pentru a putea indeplini in cursul ciclului sau de viata un numar minim de rotatii este reutilizat intr-un scop identic celui pentru care a fost conceput, recurgandu-se sau nu la produse auxiliare existente pe piata, care permit reumplerea ambalajului insusi; un asemenea ambalaj reutilizat va deveni deseu de ambalaj atunci cand nu va mai putea fi reutilizat;
    o) sistem-depozit - sistemul prin care cumparatorul, la achizitionarea unui produs ambalat in ambalaj reutilizabil, plateste vanzatorului o suma de bani care ii este rambursata atunci cand ambalajul este returnat.
    2. Termenii definiti la pct. 1 se completeaza cu termenii definiti in anexa nr. IA la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001, si la art. 4 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor.

    ANEXA 2

                            CERINTE ESENTIALE
privind compozitia si caracterul reutilizabil si recuperabil al ambalajelor

    1. Cerinte esentiale specifice privind fabricarea si compozitia ambalajului:
    a) ambalajul va fi fabricat astfel incat volumul si greutatea acestuia sa fie limitate la minimul necesar pentru a se asigura nivelul cerut de siguranta, igiena si acceptabilitate atat pentru produsul ambalat, cat si pentru consumator;
    b) ambalajul va fi conceput, fabricat si comercializat intr-un mod care sa permita reutilizarea sau recuperarea sa, inclusiv reciclarea, si care sa reduca la minimum impactul negativ asupra mediului;
    c) ambalajul va fi fabricat urmarindu-se reducerea la minimum a continutului de substante si materiale toxice si de alte substante periculoase in materialul de ambalare si in elementele sale, substante care se pot regasi in emisiile, cenusa sau levigatul care rezulta din procesele de eliminare a deseurilor de ambalaje.
    2. Cerinte esentiale specifice privind caracterul reutilizabil al unui ambalaj:
    a) proprietatile fizice si caracteristicile ambalajului trebuie sa permita mai multe rotatii in conditii normale de utilizare preconizate;
    b) ambalajul reutilizat trebuie pregatit, dupa caz, pentru a satisface exigentele in materie de sanatate si de securitate;
    c) ambalajul care nu mai poate fi reutilizat trebuie sa devina deseu de ambalaj recuperabil.
    3. Cerinte esentiale specifice privind caracterul recuperabil al unui ambalaj:
    a) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand devine deseu de ambalaj, ca un anumit procent din greutatea materialelor folosite sa fie reciclat. Fixarea acestui procent poate diferi in functie de tipul materialului folosit la fabricarea ambalajului;
    b) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand devine deseu de ambalaj, ca deseurile de ambalaj tratate in vederea valorificarii energetice sa aiba o valoare calorica minima care sa permita optimizarea recuperarii de energie;
    c) ambalajul trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand devine deseu de ambalaj, ca deseurile de ambalaje tratate in vederea compostarii sa fie suficient de biodegradabile;
    d) ambalajul biodegradabil trebuie sa fie astfel fabricat incat sa permita, atunci cand devine deseu de ambalaj, o descompunere fizica, chimica, termica sau biologica, astfel incat cea mai mare parte a materialului sa se transforme in bioxid de carbon, biomasa si apa.

    ANEXA 3

                                SISTEM
    de marcare si identificare pentru ambalaje

    A
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru mase plastice
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Polietilen tereftalat                      PET           1
Polietilena de mare densitate              HDPE          2
Policlorura de vinil                       PVC           3
Polietilena de mica densitate              LDPE          4
Polipropilena                              PP            5
Polistiren                                 PS            6
                                                         7
                                                         '
                                                        19
________________________________________________________________

    B
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru hartie si placi fibrolemnoase
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Carton ondulat                              PAP         20
Carton neondulat                            PAP         21
Hartie                                      PAP         22
                                                        23
                                                         '
                                                        39
________________________________________________________________

    C
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru metale
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Otel                                       FE           40
Aluminiu                                   ALU          41
                                                        42
                                                         '
                                                        49
________________________________________________________________

    D
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru materiale din lemn
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Lemn                                        FOR         50
Pluta                                       FOR         51
                                                        52
                                                         '
                                                        59
________________________________________________________________

    E
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru materiale textile
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Bumbac                                      TEX         60
Iuta                                        TEX         61
                                                        62
                                                         '
                                                        69
________________________________________________________________

    F
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru sticla
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri   Numerotare
________________________________________________________________
Sticla incolora                             GL          70
Sticla verde                                GL          71
Sticla bruna                                GL          72
                                                        73
                                                         '
                                                        79
________________________________________________________________

    G
    Sistem de numerotare si abrevieri pentru compozite
________________________________________________________________
                 Material                Abrevieri*) Numerotare
________________________________________________________________
Hartie si carton/diverse metale                         80
Hartie si carton/plastic                                81
Hartie si carton/aluminiu                               82
Hartie si carton/tabla galvanizata                      83
Hartie si carton/plastic/aluminiu                       84
Hartie si carton/plastic/aluminiu/tabla                 85
galvanizata                                             86
                                                         '
                                                        89
Plastic/aluminiu                                        90
Plastic/tabla galvanizata                               91
Plastic/diverse metale                                  92
                                                        93
                                                        94
Sticla/plastic                                          95
Sticla/aluminiu                                         96
Sticla/tabla galvanizata                                97
Sticla/diverse metale                                   98
                                                        99
________________________________________________________________
    *) Compozite: C plus abrevierea corespunzatoare materialului predominant (C/ ).

    ANEXA 4

                                ETAPIZAREA
obiectivelor de recuperare si reciclare pe perioada 2002 - 2010
__________________________________
Anul  Recuperare*)   Reciclare*)
__________________________________
2003     2,00%          0,50%
2004     5,00%          2,00%
2005    10,00%          3,50%
2006    17,00%          5,00%
2007    25,00%          8,00%
2008    34,00%         12,50%
2009    43,00%         18,50%
2010    50,00%         25,00%
__________________________________
    *) Procent din greutatea deseurilor de ambalaje.
    *) Procent din greutatea totala a materialelor de ambalare continute in deseurile de ambalaje recuperate, cu un procent minim de 15% din greutatea fiecarui tip de material de ambalare.

    ANEXA 5
    Tabelul 1

                               CANTITATEA
                     de ambalaje introduse pe piata
                                                                     - tone -
 ______________________________________________________________________________
|    Materialul    | Productie |    Importuri   |   Exporturi    |Cantitatea   |
|                  |de ambalaje|(ambalaje goale+|(ambalaje goale+|introdusa pe |
|                  |   goale   | ambalaje pline)| ambalaje pline)|piata (2+3-4)|
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|        1         |      2    |        3       |        4       |      5      |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|Sticla            |           |                |                |             |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|         |PET     |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |PE      |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |PVC     |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|Plastic  |PP      |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |PS      |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |Altele  |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |Total:  |           |                |                |             |
|_________|________|___________|________________|________________|_____________|
|Hartie si carton  |           |                |                |             |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|         |Otel    |           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|Metale   |Aluminiu|           |                |                |             |
|         |________|___________|________________|________________|_____________|
|         |Total:  |           |                |                |             |
|_________|________|___________|________________|________________|_____________|
|Compozite         |           |                |                |             |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|Lemn              |           |                |                |             |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|Altele            |           |                |                |             |
|__________________|___________|________________|________________|_____________|
|TOTAL:   |        |           |                |                |             |
|_________|________|___________|________________|________________|_____________|

    NOTA:
    Coloanele 2, 3 si 4 se completeaza in cazul in care metodologia folosita pentru completarea coloanei 5 se refera la statistica productiei, a importurilor.
    Coloanele 3 si 4 pot fi defalcate in ambalaje goale si pline.
    Spatiile gri (umbrite) se completeaza optional.
    Datele privind compozitele pot fi incluse conform materialului predominant din greutatea totala sau specificate separat.

    Tabelul 2

                          AMBALAJE REUTILIZABILE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Cantitatea totala de produs in ambalaj reutilizabil si in acelasi tip de ambalaj de unica folosinta
    B - Unitatea de reutilizare in circuit*)
    C - Unitatea de acelasi tip de ambalaj de unica folosinta pe piata
 ______________________________________________________________________________
|    Materialul   |   Tipul   |  Produsul  | Cantitatea |A |B|Numarul |Durata|C|
|                 |ambalajului|            |de produs in|  | |   de   |  de  | |
|                 |           |            |  ambalaj   |  | |rotatii |viata | |
|                 |           |            |reutilizabil|  | |anual*)|      | |
|_________________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |sticle/    |bauturi     |            |  | |        |      | |
|                 |butelii    |____________|____________|__|_|________|______|_|
|         Sticla  |           |altele      |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |containere |            |            |  | |        |      | |
|_________________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |bidoane -  |alimentare  |            |  | |        |      | |
|                 |butoaie >  |____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |20 l - <   |nealimentare|            |  | |        |      | |
|                 |250 l      |            |            |  | |        |      | |
|                 |           |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |butoaie    |alimentare  |            |  | |        |      | |
|                 |> 250 l    |____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |           |nealimentare|            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |saci mari  |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|        Plastice |butelii    |bauturi     |            |  | |        |      | |
|                 |           |____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |           |altele      |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |cutii      |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |containere |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |navete     |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |paleti     |            |            |  | |        |      | |
|_________________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |cutii      |            |            |  | |        |      | |
|                 |(lazi)     |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |butoaie    |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|         Carton  |containere |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |paleti     |            |            |  | |        |      | |
|_________________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |        |bidoane    |alimentare  |            |  | |        |      | |
|        |        |< 50 l     |____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |        |           |nealimentare|            |  | |        |      | |
|        |        |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|        | Otel   |bidoane    |alimentare  |            |  | |        |      | |
|        |        |> 50 l -   |____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |        |< 300 l    |nealimentare|            |  | |        |      | |
|        |________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|Metale  |        |bidoane    |alimentare  |            |  | |        |      | |
|        |        |< 50 l     |____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |        |           |nealimentare|            |  | |        |      | |
|        |        |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |Aluminiu|bidoane    |alimentare  |            |  | |        |      | |
|        |        |> 50 l -   |____________|____________|__|_|________|______|_|
|        |        |< 300 l    |nealimentare|            |  | |        |      | |
|________|________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |lazi/cutii |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |navete     |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|         Lemn    |bidoane    |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |paleti     |            |            |  | |        |      | |
|                 |___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
|                 |boxpaleti  |            |            |  | |        |      | |
|_________________|___________|____________|____________|__|_|________|______|_|
    *) Numarul de unitati care circula prin sistemul de returnare.
    *) Numarul mediu anual de rotatii efectuat de unitati.

    NOTA:
    Se completeaza coloanele privind tipurile si produsele de ambalare, relevante din punct de vedere al reutilizarii ambalajului la nivel national.
    Daca sunt disponibile date privind articolele generale - bauturi/alimentare/nealimentare - pot fi defalcate in element generic ca: apa minerala, bauturi racoritoare, lapte, bauturi alcoolice, carne, peste, detergent praf etc.
    Spatiile negre sunt considerate nerelevante in toate cazurile.
    Cantitatile referitoare la bauturi/lichide vor fi exprimate in litri, iar cele referitoare la celelalte cazuri, in kg.

    Tabelul 3

                               CANTITATI
de deseuri de ambalaje (tone) rezultate si gestionate in Romania

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - reciclare organica
    B - alte forme de reciclare
    C - recuperare energie
    D - alte forme de recuperare
    E - total recuperare
                                                                      - tone -
 ______________________________________________________________________________
|     Materialul   |Total|Sortat   |   Recuperate prin   |   Eliminare prin:   |
|                  |     |pentru   |                     |                     |
|                  |     |reciclare|                     |                     |
|                  |_____|_________|_____________________|_____________________|
|                  |     |         |A |B | total  |C| D|E|incinerare|depozitare|
|                  |     |         |  |  |reciclat| |  | |          |controlata|
|                  |     |         |  |  | (3+4)  | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         0        |  1  |     2   |3 |4 |   5    |6| 7|8|     9    |    10    |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Sticla            |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Plastic  |PET     |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |PE      |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |PVC     |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |PP      |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |PS      |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |Altele  |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |Total:  |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|_________|________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Carton            |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |aluminiu|     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Metale   |otel    |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|         |________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|         |Total:  |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|_________|________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Compozite         |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Lemn              |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|Altele            |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|
|TOTAL: |     |         |  |  |        | |  | |          |          |
|__________________|_____|_________|__|__|________|_|__|_|__________|__________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 349/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 349 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 349/2002
Ordin 880 2004
privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje
Ordin 625 2004
pentru aprobarea Procedurii si criteriilor de autorizare pentru persoanele juridice in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje
Ordin 338 2004
pentru aprobarea Procedurii si criteriilor de autorizare pentru persoanele juridice in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje
Hotărârea 899 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 349/2002 privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje
Ordin 128 2004
privind aprobarea Listei cuprinzand standardele romane care adopta standarde europene armonizate ale caror prevederi se refera la ambalaje si deseuri de ambalaje
Ordin 1190 2002
privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje
Rectificare 349 2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu