E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 321 din 28 martie 2007

privind infiintarea Companiei Nationale „Aeroporturi Bucuresti" - S.A. prin fuziunea Companiei Nationale „Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala „Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 245 din 12 aprilie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se înfiinţează Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti" - S.A., sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin fuziunea Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. cu Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., care se dizolvă, potrivit legii.

(2)   Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti" - S.A., denumită în continuare Compania, având forma juridică de societate comercială pe acţiuni, este persoană juridică română care se organizează şi funcţionează conform prevederilor legale în vigoare şi în baza statutului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Sursele de finanţare se asigură din venituri proprii, credite interne şi/sau externe şi din alte surse, potrivit legii.

(3)   Compania are sediul central în oraşul Otopeni, Calea Bucureştilor nr. 224E, judeţul Ilfov.

Art. 2. - (1) In cadrul Companiei, Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu funcţionează ca puncte de lucru.

(2) Compania poate înfiinţa filiale şi sucursale, potrivit legii.

Art. 3. - (1) Capitalul social iniţial al Companiei este de 143.772.150 lei, integral subscris şi vărsat la data constituirii acesteia, fiind deţinut în proporţie de 80% de statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, şi în proporţie de 20% de Fondul Proprietatea.

(2)   Capitalul social iniţial este împărţit în 14.377.215 acţiuni nominative, fiecare având valoarea nominală de 10 lei, deţinute după cum urmează:

a)    11.501.772 de acţiuni de către statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;

b)   2.875.443 de acţiuni de către Fondul  Proprietatea.

(3)   Fuziunea se va face la valoarea nominală a acţiunilor deţinute de cele două societăţi.

(4)   Capitalul social al Companiei, organizată conform prevederilor art. 1, se constituie prin preluarea capitalului social al Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă -  Bucureşti" -  S.A., precum şi al Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., conform situaţiilor financiare întocmite la data de 31 decembrie 2006 şi actualizate potrivit prevederilor legale.

(5)   Bunurile proprietate publică a statului, reprezentând piste de decolare-aterizare, căi de rulare, platforme de îmbarcare-debarcare, precum şi terenurile de sub acestea, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi în concesiunea societăţilor comerciale care fuzionează, se preiau în concesiune de către Companie, care se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile acestora, potrivit legii.

(6)   Contravaloarea bunurilor proprietate publică nu se regăseşte în valoarea capitalului social al Companiei.

(7)   Bunurile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în folosinţa gratuită a Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.267/2000 privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului şi darea în folosinţă gratuită a unor terenuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" - S.A., trec în folosinţa gratuită a Companiei la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(8)  Terenurile aflate în proprietatea Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi a Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. trec în proprietatea Companiei, potrivit legii.

Art. 4. - Compania va putea fi privatizată în condiţiile legii, statul păstrând pachetul de acţiuni care sa-i asigure poziţia majoritară.

Art. 5. - (1) Compania are ca obiect principal de activitate efectuarea de prestaţii, servicii, lucrări de exploatare, gestionare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul său, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurării condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mărfuri şi poştă, precum şi servicii de interes public naţional.

(2) Compania va putea efectua orice alte operaţiuni şi activităţi legale necesare realizării obiectului său de activitate.

Art. 6. - (1) Cheltuielile de capital ale Companiei, aferente patrimoniului propriu, se asigură din surse proprii, credite interne şi/sau externe şi din alte surse atrase, potrivit legii.

(2)   Finanţarea programelor de investiţii aeroportuare aprobate de către Guvern până la data înfiinţării Companiei se asigură din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform legislaţiei în vigoare.

(3)    Crearea de noi bunuri proprietate publică, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizării activităţii Companiei se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Obiectivele de investiţii respective se aprobă prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii.

(4)   Bunurile proprietate publică a statului rezultate în urma finalizării programelor de investiţii aprobate de Guvern până la data înfiinţării Companiei, precum şi alte bunuri de natura proprietăţii publice nou-create sau rezultate în urma dezvoltării sau/şi modernizării celor existente se concesionează acesteia în condiţiile legii.

(5)   Obligaţiile de plată ale societăţilor comerciale care fuzionează, nescadente până la data înfiinţării Companiei, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare pentru realizarea programelor de investiţii aparţinând domeniului privat al statului sau domeniului privat al Companiei, se vor asigura din surse proprii şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, potrivit legii.

(6)   Obligaţiile de plată, nescadente până la data înfiinţării Companiei, pentru crearea de noi bunuri proprietate publică şi pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor proprietate publică existente se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare.

Art. 7. - Compania poate pune la dispoziţie spaţii şi utilităţi necesare instituţiilor statului care desfăşoară activităţi în cadrul perimetrelor aeroportuare şi au ca scop apărarea şi siguranţa naţională, precum şi ordinea publică. In acest scop, Compania încheie contracte cu instituţiile statului implicate în activităţile de apărare, siguranţă naţională şi ordine publică care îşi desfăşoară activitatea în cadrul perimetrelor aeroportuare, potrivit legii.

Art. 8. - (1) Compania este condusă de adunarea generală a acţionarilor, constituită în condiţiile legii.

(2)   Adunarea generală a acţionarilor are atribuţii şi competenţe stabilite prin statut, conform legii.

(3)  Interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor vor fi reprezentate de împuterniciţii mandataţi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, unul dintre aceştia fiind numit la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 9. - (1) Compania este administrată de consiliul de administraţie, ai cărui membri sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. In perioada în care statul deţine pachetul majoritar de acţiuni, membrii consiliului de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(2)   Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Companiei.

(3)    Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt stabilite prin statut.

Art. 10. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, dată ulterioară aprobării fuziunii de către adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale care fuzionează, Compania preia elementele de activ şi pasiv pe baza situaţiilor financiare la 31 decembrie 2006, precum şi toate drepturile şi obligaţiile Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi ale Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. şi se substituie în toate litigiile în curs ale acestora.

(2)   Predarea-preluarea elementelor de activ şi de pasiv între Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" -  S.A., pe de o parte, şi Companie, pe de altă parte, se va face pe bază de protocoale încheiate între părţi, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(3)   Pentru creditele interne şi externe contractate de Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă -  Bucureşti" - S.A. şi de Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. se vor încheia protocoale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. In acelaşi termen, pentru creditele garantate de stat, Compania are obligaţia să încheie cu Ministerul Finanţelor Publice, în calitatea acestuia de garant, acte juridice prin care preia drepturile şi obligaţiile Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi ale Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., rezultate din convenţiile de garantare încheiate de acestea cu Ministerul Finanţelor Publice.

(4) Obligaţiile de plată cu scadenţă după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, aferente Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. pentru creditele externe garantate de stat, vor fi transferate Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti" - S.A., cu acordul băncilor/instituţiilor financiare, şi asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare.

Art. 11. - (1) Personalul salariat de la Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. şi Societatea Naţională „Aeroportul International Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. se preia de  Companie  de  la  data  intrării  în  vigoare  a prezentei hotărâri, conform legii.

(2) Contractele colective de muncă şi contractele individuale de muncă încheiate de unităţile care fuzionează potrivit art. 1 rămân în vigoare până la încheierea noilor contracte colective şi individuale de muncă, potrivit prevederilor legale.

Art. 12. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 13. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 522/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 335 din 7 septembrie 1998, cu modificările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 524/1998 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 8 septembrie 1998, cu modificările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Radu Mircea Berceanu

Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,

Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA

STATUTUL

Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti" - S.A.

Capitolul I

Denumirea, forma juridică, sediul, durata

ARTICOLUL 1

Denumirea

(1)   Denumirea societăţii comerciale este Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti" - S.A., cu sigla C.N.A.B, denumită în continuare Compania.

(2)  In orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect şi în alte documente întrebuinţate în comerţ, emanând de la Companie, trebuie să se menţioneze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislaţia din domeniu. Dacă Compania deţine o pagină de internet proprie, aceste informaţii vor fi publicate şi pe pagina de internet a Companiei.

ARTICOLUL 2

Forma juridică

Compania este persoană juridică română, având forma juridică de societate comercială pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.

ARTICOLUL 3

Sediul

(1)   Sediul Companiei este în oraşul Otopeni, Calea Bucureştilor nr. 224E, judeţul Ilfov, şi poate fi schimbat la o altă adresă, în aceeaşi localitate sau în altă localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, potrivit legii.

(2)  In cadrul Companiei, Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu funcţionează ca puncte de lucru.

(3)   Compania poate avea în componenţă filiale şi sucursale, potrivit legii.

ARTICOLUL 4

Durata

Compania se constituie pentru o durată nelimitată, cu începere de la data înmatriculării sale în registrul comerţului.

Capitolul II

Scopul şi obiectul de activitate

ARTICOLUL 5

Scopul

(1)    Scopul Companiei îl constituie, în principal, efectuarea de prestaţii, servicii, lucrări de exploatare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul său, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurării condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mărfuri şi poştă, precum şi servicii de interes public naţional.

(2)  Compania va efectua orice alte operaţiuni şi activităţi necesare pregătirii şi promovării obiectului de activitate, în scopul acesta putând efectua orice fel de operaţiuni legale.

ARTICOLUL 6

Obiectul de activitate

Compania are ca obiect de activitate:

I. In domeniul tehnic:

1.   asigură exploatarea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare: piste, căi de rulare, platforme, drumuri de acces şi de incintă, parkinguri, aerogări, hangare, construcţii, instalaţii şi echipamente speciale, precum şi alte dotări care concură la buna desfăşurare a activităţii aeroportuare, în concordanţă cu standardele interne şi internaţionale, în vederea satisfacerii cerinţelor transportului aerian;

2.   asigură exploatarea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea echipamentelor şi instalaţiilor aeroportuare în sectoarele mecanoenergetic, telecomunicaţii, de transport şi deservire aeroportuară, tehnică de calcul şi informatică, supraveghere şi control, informaţii şi publicitate;

3.  elaborează, aprobă şi aplică norme tehnice adaptate la specificul dotării, pentru exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare;

4.  organizează şi ţine evidenţa de cadastru;

5.   analizează şi se pronunţă asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele de servituti aeronautice ale aeroportului, în vederea avizării acestora de către organele în drept;

6.   aplică reglementările interne şi internaţionale privind activitatea aeroportuară;

7.     asigură controlul desfăşurării proceselor şi operaţiunilor aeroportuare, în vederea respectării normelor, reglementărilor şi recomandărilor de exploatare aeroportuară internă şi internaţională;

8.   elaborează şi propune spre promovare proiecte de acte normative referitoare la exploatarea, dezvoltarea şi modernizarea sa;

9.  întocmeşte studii şi cercetări referitoare la dezvoltarea, modernizarea şi optimizarea activităţii aeroportuare, precum şi la impactul aeroportului în zona sa de influenţă;

10.   prin posibilităţi proprii sau cu parteneri din ţară şi din străinătate, pe bază de contract, realizează activităţi de import şi de aprovizionare tehnico-materială;

11.   organizează şi desfăşoară activităţi de cooperare tehnică, economică cu firme din ţară şi din străinătate în domeniul său de activitate, potrivit normelor interne şi internaţionale în vigoare;

12.    ia măsuri pentru perfecţionarea pregătirii de specialitate, în ţară sau în străinătate, a personalului propriu. Atestă calificarea personalului pentru meserii specifice deservirii activităţilor aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele în vigoare interne sau internaţionale prevăd alte condiţii de atestare.

II. In domeniul operaţional:

1.     asigură aplicarea reglementărilor interne şi internaţionale privind activitatea aeroportuară;

2.  asigură facilităţi de protecţie a navigaţiei aeriene, de infrastructură, mecanoenergetice, de telecomunicaţii, informatice, de anunţare, de supraveghere, de pază şi control, necesare desfăşurării în condiţii de siguranţă a transporturilor aeriene de pasageri şi de mărfuri executate de transportatori interni şi externi;

3.  asigură supervizarea la sol: servicii de reprezentanţă şi legătură cu autorităţile locale sau cu oricare altă entitate; controlul înregistrărilor şi comunicaţii; servicii de manipulare, stocare şi administrare a unităţilor de încărcare; orice altfel de serviciu de supervizare, înaintea, în timpul sau după zbor, şi orice altfel de servicii administrative cerute de utilizatori;

4.   asigură orice fel de asistenţă la sosirea, plecarea, transferul sau tranzitul pasagerilor, în sau în afara aeroportului, incluzând primirea şi informarea acestora, verificarea biletelor şi a documentelor de călătorie, înregistrarea bagajelor şi transportul lor în zona de sortare;

5.   asigură orice fel de operaţiune privind tratamentul bagajelor, manipularea lor în zonele de înregistrare şi sortare, sortarea, pregătirea acestora pentru plecare, încărcarea şi descărcarea lor de pe mijloacele de transport de la aeronavă la zona de sortare şi invers;

6.   asigură orice fel de operaţiune privind tratamentul mărfurilor şi al poştei, manipulare, transport, stocare la export, tranzit şi import, inclusiv în ceea ce priveşte prelucrarea documentelor de însoţire, organizarea procedurilor de vămuire şi implementarea oricăror proceduri de securitate în acord cu transportatorul sau impuse de circumstanţe;

7.    asigură activitatea de escală a aeronavelor, cuprinzând însoţirea şi dirijarea aeronavei la sol, la sosire şi la plecare; asistarea aeronavei la plecare; furnizarea şi operarea mijloacelor necesare; organizarea comunicaţiilor între aeronavă şi sol; încărcarea şi descărcarea aeronavei, inclusiv aprovizionarea şi operarea mijloacelor corespunzătoare, ca şi transportul echipajului şi al pasagerilor între aeronavă şi terminal; furnizarea şi operarea unităţilor pentru alimentarea, aprovizionarea şi pornirea aeronavei; organizarea măsurilor de siguranţă împotriva focului şi altor riscuri, ca şi furnizarea şi operarea mijloacelor necesare; mişcarea aeronavei la sol, la sosire şi la plecare, precum şi furnizarea şi operarea mijloacelor corespunzătoare; curăţarea interioară şi exterioară a aeronavei, servicii de toaletă şi apă; răcorirea şi încălzirea cabinei; îndepărtarea zăpezii şi a gheţii, dezgheţarea aeronavei;

8.   asigură organizarea şi efectuarea operaţiunilor de alimentare cu combustibil, stocarea combustibililor, controlul calităţii combustibililor, alimentarea cu ulei şi cu alte fluide;

9.   asigură organizarea şi executarea transportului echipajului, pasagerilor, bagajelor, mărfurilor şi al poştei între aeroporturi şi orice alt punct; precum şi orice alt transport cerut de transportator;

10.   asigură organizarea şi executarea transportului, încărcării şi descărcării din avion a mâncării şi băuturii, depozitarea mâncării, băuturilor şi echipamentului necesar preparării lor, curăţarea acestui echipament;

11.   asigură organizarea şi executarea de activităţi şi servicii cu specific aeroportuar;

12.   asigură datele de informare aeronautică internă şi internaţională cu privire la starea şi funcţionarea sectoarelor şi a mijloacelor care concură la activitatea aeroportuară;

13.   organizează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor specifică domeniului aeroportuar, potrivit normelor interne şi internaţionale;

14.  organizează şi coordonează elaborarea procedurilor de înştiinţare şi scoatere a personalului în situaţii deosebite şi stabileşte mijloacele de alarmare;

15.   participă la planurile de acţiune privind alarmarea, căutarea şi salvarea aeronavelor aflate în dificultate;

16.   organizează şi execută controlul tehnic periodic în vederea omologării infrastructurii, instalaţiilor şi a echipamentelor proprii, obţinerii certificatelor de exploatare sau prelungirii duratei lor de valabilitate;

17.  asigură organizarea şi efectuarea controlului medical al personalului aeroportului şi intervenţia de urgenţă în aeroport; asigură, contra cost, asistenţă medicală personalului companiilor aeriene, agenţilor economici, precum şi servicii pentru respectarea normelor igienico-sanitare, conform reglementărilor în vigoare;

18.     asigură respectarea disciplinei muncii în desfăşurarea activităţilor aeroportuare, a atribuţiilor de serviciu şi a celorlalte prevederi legale de către întregul personal aeroportuar şi sancţionează abaterile constatate;

19.   asigură coordonarea întregii activităţi aeroportuare desfăşurate în spaţiul aeroportuar. Elaborează norme, normative, regulamente şi instrucţiuni pentru întreaga activitate aeroportuară, urmăreşte aplicarea acestora şi sancţionează abaterile constatate. Incheie regulamente-cadru cu organele statului şi cu agenţii economici implicaţi în activitatea aeroportuară, pentru stabilirea obligaţiilor, responsabilităţilor şi a modului comun de acţiune;

20.  în cadrul obiectului de activitate îşi poate diversifica serviciile în scopul creşterii veniturilor şi al satisfacerii cererii activităţii aeroportuare;

21.   deţine, utilizează şi depozitează, în condiţile legii, materiale pirotehnice, rachete, armament, muniţie de vânătoare, armament cu aer comprimat şi seringi pentru tranchilizarea animalelor.

III. In domeniul securităţii aeronautice:

Compania răspunde de stabilirea şi aplicarea măsurilor de securitate declarate prin programul de securitate al Companiei în scopul prevenirii actelor de intervenţie ilicită pe aeroport şi, în acest sens:

1.   elaborează, aplică şi menţine un program de securitate al Companiei, aprobat de autoritatea de stat pentru securitate aeronautică, în conformitate cu Programul Naţional de Securitate Aeronautică;

2.   elaborează reglementări, instrucţiuni şi proceduri de securitate, urmăreşte aplicarea acestora şi sancţionează abaterile; eliberează documente de acces în Companie şi gestionează activitatea de control al accesului;

3.   stabileşte un comitet de securitate al Companiei şi desemnează un şef al securităţii Companiei, care să coordoneze aplicarea măsurilor şi procedurilor revăzute în Programul de Securitate al Companiei;

4.   coordonează operativ activitatea de securitate aeronautică de pe aeroporturi, inclusiv activitatea celorlalte componente ale sistemului de securitate, care nu sunt în subordinea administrativă a Companiei, conform reglementărilor în vigoare;

5.   organizează şi menţine o structură funcţională a sistemului de securitate aeronautică, în funcţie de importanţa, mărimea şi vulnerabilitatea activităţii aeroportuare;

6.   asigură selecţionarea şi pregătirea personalului propriu cu atribuţii în domeniul securităţii aeronautice, în conformitate cu cerinţele Programului Naţional de Securitate Aeronautică şi Programului Naţional de Pregătire în domeniul Securităţii Aeronautice;

7.  asigură integrarea cerinţelor securităţii aeronautice în proiectele de autorizare a lucrărilor de construire şi verifică respectarea acestor cerinţe la recepţia lucrărilor de construire, facilităţilor noi sau care urmează să fie modificate în vederea extinderii sau modernizării;

8.  asigură aplicarea şi urmăreşte respectarea dispoziţiilor şi reglementărilor emise de autoritatea de stat în domeniul securităţii aeronautice;

9.    elaborează, implementează şi menţine la zi Programul de control intern al calităţii, pentru a asigura implementarea efectivă şi eficientă a măsurilor de securitate;

10.    eliberează licenţe de lucru în perimetrele aeroportuare numai organizaţiilor care aplică programul de securitate aprobat;

11.   întocmeşte şi pune în aplicare, la termenele stabilite, planul de acţiuni corective pentru deficienţele semnalate cu ocazia activităţilor de control.

IV. In domeniul economico-financiar:

1.   realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare, întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, urmăreşte executarea acestora conform legislaţiei în vigoare;

2.    elaborează programul său de dezvoltare şi modernizare, solicită acordarea de alocaţii bugetare şi de alte surse prevăzute de lege pentru finanţare, urmăreşte elaborarea şi avizarea legală a documentaţiei tehnice de execuţie şi realizarea obiectivelor programate;

3.   pregăteşte documentele necesare şi fundamentează cheltuielile de administrare şi exploatare pentru stabilirea, conform legii, a tarifelor şi redevenţelor în lei şi în valută pentru toate prestaţiile efectuate conform obiectului său de activitate;

4.   efectuează prestaţii legate de transportul aerian, respectiv comercializarea produselor în condiţiile legii, catering, transport terestru în continuarea transportului aerian, servicii hoteliere, comercializarea echipamentelor şi utilajelor specifice activităţii aeroportuare şi a pieselor de schimb aferente;

5.   identifică şi exploatează toate sursele de venituri pentru eficientizarea activităţii pe care o desfăşoară;

6.   efectuează operaţiuni de comerţ exterior şi de marketing, potrivit legii;

7.  se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniul său de activitate şi poate participa la seminariile şi conferinţele organizate;

8.  fundamentează politica de credite şi a altor surse de finanţare a sa;

9.   asigură patrimoniul şi activitatea aeroportului prin agenţi economici specializaţi în acest domeniu;

10.   încheie contracte de prestări de servicii, închiriere, antrepriză, asistenţă tehnică, consultanţă, asigurări, asociere etc. pentru realizarea obiectului său de activitate, cu parteneri din ţară şi din străinătate;

11.   încheie contracte de închiriere, concesiune şi subconcesiune, în condiţiile legii, pentru utilizarea terenurilor, infrastructurii instalaţiilor şi echipamentelor aeroportuare, în scopul realizării obiectului său de activitate, în condiţiile legii;

12.   achiziţionează terenuri noi pentru dezvoltarea şi modernizarea platformei aeroportuare.

Capitolul III

Capitalul social, acţiunile

ARTICOLUL 7

Capitalul social

(1)   Capitalul social iniţial al Companiei este de 143.772.150 lei şi se constituie prin preluarea capitalului social al Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., precum şi al Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A., conform raportărilor contabile întocmite la data de 31 decembrie 2006 şi actualizate potrivit prevederilor legale.

(2)   Capitalul social iniţial este împărţit în 14.377.215 acţiuni nominative, fiecare având valoarea nominală de 10 lei.

(3)   Capitalul social iniţial este deţinut după cum urmează:

a)  115.017.720 lei de către statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;

b)  28.754.430 lei de către Fondul Proprietatea.

(4)   Compania poate fi privatizată, în condiţiile legii, statul român păstrând pachetul majoritar.

ARTICOLUL 8

Majorarea sau reducerea capitalului social

(1)  Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

(2)  Capitalul social poate fi redus prin:

a)  micşorarea numărului de acţiuni;

b)  reducerea valorii nominale a acţiunilor;

c)  dobândirea propriilor acţiuni, urmată de anularea lor.

(3)   Capitalul social mai poate fi redus, atunci când reducerea nu este motivată de pierderi, prin:

a)   scutirea totală sau parţială a acţionarilor de vărsămintele datorate;

b)   restituirea către acţionari a unei cote-părţi din aporturi, proporţională cu reducerea capitalului social şi calculată egal pentru fiecare acţiune sau parte socială;

c)  alte procedee prevăzute de lege.

(4)  Reducerea capitalului social se va putea face numai după 2 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor.

(5)  Capitalul social poate fi majorat prin:

a)   subscriere de noi aporturi la capital, în numerar şi/sau în natură;

b)  încorporarea rezervelor, cu excepţia rezervelor legale, precum şi a profitului şi primelor de emisiune, în condiţiile legii;

c)  compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra Companiei cu acţiuni ale acesteia, în condiţiile legii;

d) alte surse stabilite de adunarea generală a acţionarilor ori de către consiliul de administraţie, după caz, potrivit legii.

(6) Hotărârea adunării generale pentru majorarea capitalului social se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, acordându-se pentru exerciţiul dreptului de preferinţă un termen de cel puţin o lună, cu începere din ziua publicării.

ARTICOLUL 9

Acţiunile

(1)  Adunarea generală a acţionarilor va decide forma şi data la care vor fi imprimate titlurile individuale ori cumulative, care atestă calitatea de acţionar.

(2)   Titlurile menţionate în alineatul precedent vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.

(3)  Acţiunile sau, după caz, titlurile cumulative vor purta numerele de ordine, timbrul sec al Companiei, semnătura preşedintelui consiliului de administraţie şi a unui membru al acestuia.

(4)  Compania va ţine evidenţa acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de către preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul Companiei.

(5)   Persoanele fizice sau juridice, române sau străine, vor putea deţine acţiuni la Companie, fără a fi afectată poziţia statului de acţionar majoritar.

ARTICOLUL 10

Obligaţiuni

Compania poate emite obligaţiuni în condiţiile legii.

ARTICOLUL 11

Drepturi şi obligaţii decurgând din deţinerea de acţiuni

(1)   Acţiunile subscrise şi vărsate de acţionari, potrivit legii, conferă acestora dreptul la vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, şi orice alte drepturi prevăzute în statut.

(2)   Deţinerea de acţiuni implică adeziunea de drept la statut.

(3)   Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.

(4)   Când o acţiune nominativă devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemnează un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.

(5)   Când o acţiune este proprietatea indiviză a mai multor persoane, acestea sunt răspunzătoare, în mod solidar, pentru efectuarea vărsămintelor datorate.

(6)   Obligaţiile Companiei sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.

(7)   Patrimoniul Companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale acţionarilor.

(8)   Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul Companiei ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau asupra cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea aeroportului, efectuată în condiţiile prezentului statut.

ARTICOLUL 12

Cesiunea acţiunilor

(1)   Acţiunile sunt indivizibile în orice raporturi cu Compania, care nu recunoaşte pentru fiecare acţiune decât un singur proprietar.

(2)   Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se poate face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.

ARTICOLUL 13

Pierderea acţiunilor

In cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe Consiliul de administraţie al Companiei şi să facă public faptul prin presă. După 6 luni de la publicarea pierderii acţiunilor acţionarul va putea obţine un duplicat al acestora.

Capitolul IV

Adunarea generală a acţionarilor

ARTICOLUL 14

Componenţă şi atribuţii

(1)   Adunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al Companiei, care decide asupra activităţii acestuia şi asupra politicii lui economice.

(2)  Interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor vor fi reprezentate de împuterniciţii mandataţi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, unul dintre aceştia fiind numit la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.

(3)   Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte în şedinţe ordinare şi extraordinare.

(4)  In prima şedinţă a adunării generale a acţionarilor se stabileşte regulamentul de funcţionare a acesteia.

(5)  Pentru activitatea depusă, împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor vor beneficia de o indemnizaţie stabilită prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(6)   Adunarea generală ordinară a acţionarilor are, în principal, următoarele atribuţii:

a)   aprobă structura organizatorică şi funcţională a Companiei, precum şi numărul de posturi;

b)  stabileşte competenţele şi răspunderile consiliului de administraţie, stabileşte remuneraţia membrilor consiliului de administraţie;

c)  aprobă programele de activitate şi bugetul de venituri şi cheltuieli ale Companiei, în condiţiile legii;

d)  examinează, aprobă sau modifică situaţiile financiare anuale ale Companiei, după analizarea raportului consiliului de administraţie, precum şi al auditorului financiar, şi aprobă repartizarea profitului între acţionari;

e)   hotărăşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi la realizarea de investiţii noi;

f)   hotărăşte cu privire la acţionarea în justiţie a directorului general şi a membrilor consiliului de administraţie pentru pagubele pricinuite Companiei;

g)   hotărăşte gajarea, închirierea sau desfiinţarea uneia sau mai multora dintre unităţile Companiei;

h) hotărăşte în orice alte probleme privind Compania, care intră în competenţa adunării generale ordinare a acţionarilor, potrivit legii şi prezentului statut.

(7) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor are, în principal, următoarele atribuţii:

a)   hotărăşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi la acordarea de garanţii;

b)  hotărăşte cu privire la majorarea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;

c)  hotărăşte reducerea capitalului social sau reîntregirea sa prin emisiune de noi acţiuni;

d)  hotărăşte cu privire la modificarea statutului;

e)   hotărăşte cu privire la fuziunea, divizarea sau dizolvarea şi lichidarea Companiei, la înfiinţarea de sucursale sau filiale, precum şi la asocierea acesteia cu terţe persoane fizice sau juridice pentru formarea de asociaţii sau societăţi cu sau fără personalitate juridică;

f)  hotărăşte schimbarea formei juridice a Companiei;

g)   aprobă conversia acţiunilor dintr-o categorie în alta; h) aprobă conversia unei categorii de obligaţiuni în altă

categorie sau în acţiuni;

i) aprobă emisiunea de obligaţiuni;

j) hotărăşte cu privire la modificarea obiectului de activitate al Companiei;

k) adoptă orice altă modificare a actului constitutiv sau oricare altă hotărâre care intră în competenţa adunării generale extraordinare a acţionarilor, potrivit legii şi prezentului statut.

ARTICOLUL 15

Convocarea adunării generale a acţionarilor

(1)   Adunarea generală ordinară a acţionarilor se convoacă cel puţin o dată pe an, în termen de maximum 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea situaţiilor financiare anuale pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul următor.

(2)   Adunarea generală ordinară a acţionarilor se convoacă de către consiliul de administraţie.

(3)  Adunarea generală extraordinară a acţionarilor va fi convocată de către consiliul de administraţie, ori de câte ori este necesar, la solicitarea acţionarului care deţine poziţia de control sau la cererea deţinătorilor a cel puţin 5% din capitalul social.

(4)  In toate cazurile, adunarea generală a acţionarilor va fi convocată cu cel puţin 30 de zile înainte, termen care curge de la transmiterea scrisorii de recomandare. Convocarea se va face prin scrisoare recomandată transmisă fiecărui deţinător de acţiuni la ultima adresă înregistrată în registrul acţionarilor.

(5)  Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterii acesteia. Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor.

(6)   Şedinţele adunărilor generale ale acţionarilor vor avea loc la sediul Companiei sau în orice alt loc specificat în convocare.

(7)  Au dreptul de a cere introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi unul sau mai mulţi acţionari reprezentând, individual sau împreună, cel puţin 5% din capitalul social. Cererile se înaintează consiliului de administraţie în cel mult 15 zile de la publicarea convocării, în vederea publicării şi aducerii acestora la cunoştinţă celorlalţi acţionari. In cazul în care pe ordinea de zi figurează numirea administratorilor şi acţionarii doresc să formuleze propuneri de candidaturi, în cerere vor fi incluse informaţii cu privire la numele, localitatea de domiciliu şi calificarea profesională ale persoanelor propuse pentru funcţiile respective. Ordinea de zi completată cu punctele propuse de acţionari, ulterior convocării, trebuie publicată cu îndeplinirea cerinţelor prevăzute de lege şi/sau de prezentul statut pentru convocarea adunării generale, cu cel puţin 10 zile înaintea adunării generale, la data menţionată în convocatorul iniţial.

(8)   Situaţiile financiare anuale, raportul anual al consiliului de administraţie, precum şi propunerea cu privire la distribuirea de dividende se pun la dispoziţia acţionarilor la sediul societăţii, de la data convocării adunării generale. La cerere, acţionarilor li se vor elibera copii de pe aceste documente. Sumele percepute pentru eliberarea de copii nu pot depăşi costurile administrative implicate de furnizarea acestora.

(9)  Membrii consiliului de administraţie al Companiei pot participa la adunările generale ale acţionarilor în calitate de invitaţi.

ARTICOLUL 16

Organizarea adunării generale a acţionarilor

(1)   Adunarea generală ordinară a acţionarilor este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin două treimi din numărul total de drepturi de vot, iar la a doua convocare, indiferent de cvorumul întrunit. Hotărârile se iau cu majoritatea voturilor exprimate.

(2)  Adunarea generală extraordinară a acţionarilor este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin trei pătrimi din numărul total de drepturi de vot, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin jumătate din numărul total de drepturi de vot. La prima adunare hotărârile se iau cu votul unui număr de acţionari, care sunt reprezentaţi în aceasta, ce deţin cel puţin jumătate din capitalul social, iar la a doua adunare, cu votul unui număr de acţionari, care sunt reprezentaţi în aceasta, ce deţin cel puţin o treime din capitalul social.

(3)   Şedinţele adunării generale a acţionarilor sunt conduse de către preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de către o persoană desemnată pentru a-l înlocui. In perioada în care statul este acţionar unic, şedinţele adunărilor generale ale acţionarilor vor fi conduse de către un membru ales de acestea.

(4)   Adunarea generală a acţionarilor va desemna un secretar care va verifica îndeplinirea tuturor formalităţilor cerute de lege şi de statut pentru desfăşurarea şedinţei. Secretarul întocmeşte Procesul-verbal al şedinţei adunării generale a acţionarilor, care va fi consemnat într-un registru special, sigilat şi parafat, ţinut prin grija administratorilor.

(5)   Procesul-verbal al adunării generale a acţionarilor trebuie să conţină menţiuni privind formalităţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentanţii acţionarilor, rezumatul problemelor puse în discuţie şi hotărârile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi listele de prezenţă a acţionarilor vor constitui anexe ale procesului-verbal de şedinţă.

(6)  Procesul-verbal va fi semnat de către persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.

ARTICOLUL 17

Exercitarea drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor

(1)  Hotărârile adunării generale a acţionarilor se iau, de regulă, prin vot deschis.

(2)  Votul secret este obligatoriu pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor.

(3)   Hotărârile adunării generale a acţionarilor sunt obligatorii chiar şi pentru acţionarii absenţi ori nereprezentaţi sau care au votat împotrivă.

(4)   Hotărârile adunării generale a acţionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului, pentru a fi menţionate, în extras, în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României. Ele nu vor putea fi executate înainte de ducerea la îndeplinire a formalităţilor de mai sus şi, după caz, a oricăror alte cerinţe prevăzute de lege.

(5)  Acţionarii care nu sunt de acord cu hotărârile luate de adunările generale ale acţionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice a Companiei au dreptul de a se retrage din aceasta şi de a obţine contravaloarea acţiunilor pe care le posedă, conform prevederilor legale.

Capitolul V

Consiliul de administraţie

ARTICOLUL 18

Organizare şi funcţionare

(1)   Compania este administrată de un consiliu de administraţie compus din 7-9 administratori, după cum urmează:

-    preşedintele consiliului de administraţie, care îndeplineşte şi funcţia de director general al Companiei;

-   un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;

-  reprezentanţi din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, specialişti în domeniile de activitate ale Companiei.

(2)   Membrii consiliului de administraţie, precum şi preşedintele acestuia trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a)  să aibă capacitatea deplină de exerciţiu;

b)   să nu fie în situaţia de incompatibilitate conform prevederilor legale în vigoare.

(3)   Membrii consiliului de administraţie al Companiei sunt aleşi de către adunarea generală a acţionarilor. In perioada în care statul deţine pachetul majoritar de acţiuni, membrii consiliului de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(4)   Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Companiei lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul administratorilor. Şedinţele ordinare se anunţă tuturor membrilor consiliului de administraţie cu cel puţin 7 zile înainte de ţinerea lor, prin grija secretarului. Modificarea datei se transmite cu cel puţin 24 de ore înainte. Ordinea de zi şi materialele destinate a fi discutate în şedinţele ordinare se elaborează în scris şi se depun la secretariatul consiliului de administraţie, astfel încât să poată fi transmise tuturor membrilor cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei.

(5)   Şedinţa este prezidată de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de un membru al consiliului, delegat de preşedinte.

(6)  Secretariatul va fi asigurat de o persoană care va fi numită de preşedintele consiliului de administraţie. Secretarul consiliului de administraţie întocmeşte şi păstrează dosarele şedinţelor, care trebuie să conţină:

-  Procesul-verbal al şedinţei;

-   ordinea de zi, materialele scrise şi documentare pentru şedinţă;

-   stenograma sau materialele de înregistrare a lucrărilor şedinţei, dacă au existat;

-   hotărârile adoptate, cu lista persoanelor cărora le-au fost difuzate.

Inainte de începerea şedinţei consiliului de administraţie, secretarul acestuia prezintă preşedintelui sau persoanei care urmează să conducă lucrările şedinţei o notă cuprinzând:

-  situaţia îndeplinirii hotărârilor şi sarcinilor cu termene de rezolvare stabilite în şedinţele anterioare;

-  numele membrilor consiliului de administraţie care au anunţat că nu pot participa la şedinţa respectivă şi motivele, dacă se cunosc.

Secretarul consiliului de administraţie ţine un registru unic de înregistrare şi numerotare a hotărârilor consiliului de administraţie al Companiei şi urmăreşte permanent stadiul îndeplinirii lor. Numerotarea hotărârilor consiliului de administraţie se face în ordinea adoptării lor, anual.

(7)   La lucrările consiliului de administraţie pot participa ca invitaţi delegaţi ai unor agenţi economici şi instituţii cu care Compania are relaţii în activitatea pe care o desfăşoară, precum şi specialişti ai acestuia şi reprezentanţi ai sindicatelor.

(8)   In situaţia în care se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, va fi numit un nou membru; durata pentru care un membru al consiliului de administraţie este numit pe un post vacant va fi egală cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului său.

(9)   Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite.

(10)   Şedinţele consiliului de administraţie se ţin în prezenţa a cel puţin două treimi din totalul membrilor consiliului de administraţie. Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă prin vot deschis. La cererea a două treimi din numărul membrilor prezenţi se poate stabili ca o anumită hotărâre să fie adoptată prin vot secret. Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritate simplă de voturi. Votul preşedintelui, la adoptarea hotărârilor, este egal cu al fiecărui membru al consiliului de administraţie. In caz de egalitate, votul său este decisiv.

(11)   Dezbaterile se consemnează într-un proces-verbal, în baza căruia se redactează hotărârea consiliului de administraţie. Procesul-verbal al şedinţei trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, următoarele:

-  data ţinerii şedinţei;

-  felul şedinţei (ordinară sau extraordinară);

 membrii consiliului de administraţie care sunt prezenţi;

-  membrii consiliului de administraţie care sunt absenţi (motivele);

-   prezentarea unor invitaţi (numele, prenumele şi calitatea), cu consemnarea punctelor din ordinea de zi la a căror dezbatere au fost invitaţi;

-   prezentarea unor reprezentanţi ai sindicatelor sau ai salariaţilor (nume, prenume), dacă participă, cu consemnarea punctelor din ordinea de zi la care trebuie să participe;

-  ordinea de zi propusă şi adoptată;

-   problemele discutate, în ordinea dezbaterilor cu menţionarea obiecţiilor şi a propunerilor deosebite;

-   hotărârile adoptate, felul voturilor, nominalizarea membrilor consiliului de administraţie care s-au abţinut sau care au fost împotriva acestor hotărâri, cu consemnarea obiecţiilor;

-  data următoarei şedinţe a consiliului de administraţie, dacă a fost hotărâtă.

(12)  Procesul-verbal este semnat de membrii prezenţi la şedinţa consiliului de administraţie şi de secretar.

(13)  Hotărârea consiliului de administraţie este semnată de preşedintele consiliului de administraţie şi de secretari.

(14)  Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, putând fi reînvestiti, şi îşi păstrează calitatea de angajat la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile ce derivă din această calitate.

(15)  Pentru activitatea depusă în consiliul de administraţie, membrii acestuia primesc o indemnizaţie, al cărei cuantum se stabileşte de adunarea generală a acţionarilor în conformitate cu prevederile legale.

(16)   Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de Companie pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşelile în administrarea acestuia. In astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.

(17)   Membrii consiliului de administraţie vor putea lua decizii legate de administrarea Companiei, în limita drepturilor ce li se conferă prin lege şi prin prezentul statut.

(18)  Conducerea operativă a Companiei va fi asigurată de către directorul general împreună cu directorii executivi.

(19)  Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţie acţionarilor, la cererea acestora, documentele privind activitatea Companiei.

(20)   Preşedintele şi membrii consiliului de administraţie, cu avizul prealabil al adunării generale a acţionarilor, vor putea exercita funcţii pentru care se acordă sau nu drepturi salariale într-o altă societate comercială, exceptând societăţile comerciale la care Compania deţine poziţia de control sau majoritară.

ARTICOLUL 19

Atribuţiile consiliului de administraţie

Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii şi competenţe:

-   aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;

-  analizează şi prezintă spre avizare adunării generale a acţionarilor strategia de dezvoltare, modernizare, restructurare şi retehnologizare a Companiei;

-   avizează structura organizatorică şi funcţională a Companiei şi numărul de posturi;

-   aprobă normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;

-   aprobă statul de funcţii şi structura personalului, corespunzător necesităţilor activităţii Companiei;

-   avizează propunerile cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale, reprezentanţe, agenţii, birouri şi altele asemenea, în ţară şi în străinătate, precum şi cu privire la participarea la constituirea de noi persoane juridice sau asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;

-   convoacă adunarea generală a acţionarilor ori de câte ori este nevoie;

-  aprobă structura personalului pentru agenţiile din ţară ale Companiei, precum şi propunerile nominale pentru personalul detaşat la agenţiile din străinătate;

-   avizează proiectul bugetului anual de venituri şi cheltuieli;

-   avizează situaţiile financiare anuale ale Companiei, pe care le înaintează spre aprobare adunării generale a acţionarilor;

-   aprobă, potrivit competenţelor stabilite, investiţiile ce urmează a fi realizate de Companie din surse proprii şi surse atrase, în condiţiile legii;

-   analizează şi aprobă rapoartele periodice privind realizarea indicatorilor aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe bază de balanţă de verificare şi aprobă măsurile pentru desfăşurarea activităţii Companiei în condiţii care să asigure echilibrul bugetului de venituri şi cheltuieli;

-  aprobă sistemul de salarizare a personalului angajat, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege şi a fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, şi aprobă componenţa şi mandatul comisiei de negociere a contractului colectiv de muncă;

-   aprobă contractul colectiv de muncă negociat cu reprezentanţii salariaţilor, potrivit legii;

-   aprobă volumul creditelor bancare curente, al creditelor comerciale şi al garanţiilor ce urmează a fi contractate de Companie, în limita mandatului acordat de adunarea generală a acţionarilor;

-  aprobă sau propune, după caz, modificări în volumul fondului de rezervă;

-   avizează propunerile de majorare sau diminuare a patrimoniului Companiei, în condiţiile legii;

-   aprobă, potrivit legii, rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul Companiei;

-     avizează prezentarea de către conducerea Companiei la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a propunerilor de acte normative şi de modificări ale celor existente pentru a fi supuse aprobării potrivit legii;

-   avizează vânzarea de clădiri, spaţii şi terenuri ale Companiei sau aprobă închirierea acestora;

-  avizează şi propune spre aprobare adunării generale a acţionarilor înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând Companiei, în condiţiile stabilite de lege;

-  aprobă elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare şi exploatare ale Companiei şi stabileşte preţurile şi tarifele pentru prestaţiile efectuate;

-  aprobă criteriile de diferenţiere a preţurilor şi tarifelor serviciilor pentru care este prevăzută încadrarea în limite de bază, de volum şi complexitate;

-   aprobă scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi valorificarea acestora prin vânzare sau casare potrivit prevederilor legale în vigoare;

-   aprobă regimul de amortizare a mijloacelor fixe ale Companiei;

-   aprobă valoarea actualizată a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit de Companie, estimate la înscrierea lor în activ pe baza propunerilor făcute de specialiştii acestuia;

-   aprobă propunerile de declasare şi casare a unor bunuri materiale, altele decât mijloacele fixe existente în patrimoniul Companiei;

-  aprobă programul de lucru al Companiei;

-   analizează şi hotărăşte, potrivit competenţelor sale, asupra propunerilor, cererilor şi contestaţiilor salariaţilor Companiei;

-  analizează activitatea contractuală a Companiei;

-   stabileşte indemnizaţia secretarului consiliului de administraţie;

-  hotărăşte asupra invitării reprezentanţilor salariaţilor la şedinţele consiliului de administraţie, atunci când se dezbat probleme de interes profesional, economic, social sau cultural, şi stabileşte numărul acestora;

-  numeşte directorii executivi, la propunerea directorului general;

-  aprobă regulamentul intern;

-   întocmeşte şi transmite Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru a fi preluat în bugetul de stat anual, la termenele prevăzute de lege, necesarul resurselor financiare ce urmează a fi asigurate de la bugetul de stat, în completarea surselor proprii, a surselor atrase şi a creditelor contractate de Companie pentru finanţarea programelor de investiţii ale Companiei, precum şi a surselor de la bugetul de stat, necesare finanţării programelor de investiţii aferente bunurilor publice;

-  stabileşte necesarul resurselor financiare ce urmează a fi asigurate de la bugetul de stat pentru rambursarea ratelor scadente, plata dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente creditelor externe şi interne contractate pentru finanţarea programelor de investiţii ale Companiei;

-  îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite conform legii.

Capitolul VI

Atribuţiile directorului general

ARTICOLUL 20

(1) Directorul general conduce activitatea curentă a Companiei, în scopul realizării obiectului de activitate şi al îndeplinirii hotărârilor consiliului de administraţie şi ale adunării generale a acţionarilor. Pentru aceasta directorul general emite decizii. Directorul general raportează consiliului de administraţie despre principalele măsuri şi decizii luate în perioada dintre două şedinţe ale consiliului de administraţie. Directorul general are următoarele atribuţii şi competenţe:

-   angajează Compania în raporturile cu persoane juridice şi fizice, române sau străine, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale;

-   reprezintă Compania în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice române, cu organismele şi organizaţiile internaţionale la care acesta a aderat, cu alte aeroporturi române sau din alte state, precum şi cu companii aeriene;

-  aprobă mandatul delegaţilor Companiei, care participă la negocierea unor contracte interne sau externe, la reuniuni sau la conferinţe interne sau internaţionale;

-   propune consiliului de administraţie spre aprobare numirea şi revocarea directorilor executivi ai Companiei;

-   angajează şi concediază personalul Companiei, în condiţiile legii;

-   propune consiliului de administraţie spre aprobare personalul nominalizat pentru ocuparea posturilor de la agenţiile, filialele, birourile din ţară şi din străinătate;

-   aprobă redistribuirea posturilor vacante în cadrul compartimentelor funcţionale ale Companiei, fără a depăşi numărul de personal aprobat;

-   negociază şi semnează contractele individuale de muncă pentru salariaţii Companiei;

-   organizează, urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea: bugetului de venituri şi cheltuieli; programului de investiţii; programului de retehnologizare; programului de reparaţii; programului de achiziţionare a materialelor, echipamentelor, pieselor; programului de lucru şi a programului de restructurare;

-  coordonează administrarea şi exploatarea eficientă, în condiţiile legii, a întregului patrimoniu al Companiei;

-   stabileşte relaţiile funcţionale şi de cooperare în structura organizatorică aprobată;

-   urmăreşte operativ îndeplinirea măsurilor necesare pentru realizarea obiectivelor stabilite de către consiliul de administraţie;

-   semnează în numele Companiei contractul colectiv de muncă şi asigură îndeplinirea angajamentelor acestuia decurgând din contract;

-   aprobă premiile, ajutoarele materiale şi sporurile salariale care revin angajaţilor prin lege, potrivit contractului colectiv de muncă;

-   rezolvă, în limitele competenţelor legale, cererile şi sesizările salariaţilor Companiei, precum şi ale altor persoane care se adresează acestuia.

(2)  Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii sau sarcini care le revin prin lege sau prin alte acte normative directorilor sau directorilor generali ai societăţilor comerciale sau care sunt stabilite prin hotărâri ale consiliului de administraţie sau ale adunării generale a acţionarilor.

(3)  In activitatea sa, directorul general este ajutat de unul sau mai mulţi directori generali adjuncţi, cărora le poate delega o parte din atribuţiile sale.

Capitolul VII

Activitatea Companiei

ARTICOLUL 21

Auditarea activităţii Companiei

(1)  Intreaga activitate a Companiei va fi auditată de un compartiment de audit public intern înfiinţat şi organizat în condiţiile prevăzute de lege.

(2)   Situaţiile financiare anuale ale Companiei vor fi auditate de către auditori financiari - persoane fizice sau juridice - în condiţiile prevăzute de lege.

ARTICOLUL 22

Exerciţiul financiar

Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Companiei.

ARTICOLUL 23

Personalul Companiei

(1)   Personalul Companiei se încadrează în condiţiile legii, pe bază de concurs sau examen şi/sau selecţie.

(2)   Condiţiile de organizare şi de desfăşurare a concursului, examenului şi selecţiei, precum şi condiţiile de angajare se stabilesc prin contractul colectiv de muncă şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare.

(3)   Personalul Companiei este supus reglementărilor specifice emise de autoritatea de stat în domeniul aviaţiei civile, precum şi regulamentului intern.

(4)   Drepturile şi obligaţiile salariaţilor se stabilesc prin contractul colectiv de muncă.

(5)   Directorii executivi ai Companiei sunt numiţi şi revocaţi de consiliul de administraţie.

(6)  Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurări sociale, precum şi a altor obligaţii faţă de bugetul de stat se va face potrivit legii.

ARTICOLUL 24

Investiţii noi şi reparaţii capitale

(1)   Compania îşi acoperă cheltuielile de exploatare din veniturile proprii. Cheltuielile de capital ale Companiei, aferente patrimoniului propriu, se asigură din surse proprii, credite bancare şi surse atrase. Finanţarea programelor de investiţii aeroportuare, aprobate de către Guvern până la data înfiinţării Companiei, se asigură din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

(2)    Crearea de noi bunuri proprietate publică, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizării activităţii Companiei se asigură integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Obiectivele de investiţii respective se aprobă prin hotărâre a Guvernului, potrivit legislaţiei în vigoare.

ARTICOLUL 25

Evidenţa contabilă şi situaţiile financiare

(1)    Compania organizează şi conduce evidenţa contabilă, potrivit legii.

(2)   Situaţiile financiare anuale vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.

ARTICOLUL 26

Calculul şi repartizarea profitului

(1)   Profitul Companiei se stabileşte pe baza situaţiilor financiare anuale aprobate de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.

(2)   Profitul Companiei rămas după plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotărârii adunării generale a acţionarilor, cu respectarea prevederilor legale specifice.

(3)   Din profitul Companiei rămas după plata impozitului pe profit se vor constitui fonduri destinate modernizării, cercetării şi dezvoltării, investiţiilor, precum şi pentru alte destinaţii stabilite de adunarea generală a acţionarilor în condiţiile legii.

(4)   Compania îşi constituie fond de rezervă şi alte fonduri, în condiţiile legii.

(5)   Plata dividendelor cuvenite acţionarilor, rezultate după constituirea fondurilor prevăzute de lege din profitul net, se face de către Companie, în condiţiile legii, după aprobarea situaţiilor financiare anuale de către adunarea generală a acţionarilor.

(6)  In cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărî în consecinţă.

(7)  Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul de capital social şi în limita capitalului social subscris.

(8)   Compania poate beneficia de reducerea sau de scutirea de impozite şi taxe, conform prevederilor legale.

ARTICOLUL 27

Registrele Companiei

Compania ţine toate registrele prevăzute de lege.

Capitolul IX

Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

ARTICOLUL 28

Asocierea

(1)  Compania poate constitui, singură sau împreună cu alte persoane juridice, alte societăţi comerciale sau alte persoane juridice, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul statut. Consiliul de administraţie va aproba mandatul reprezentanţilor Companiei în consiliile de administraţie şi în adunările generale ale acţionarilor la societăţile comerciale unde Compania deţine acţiuni.

(2)   Compania poate încheia contracte de asociere cu alte persoane juridice, fără constituirea de noi persoane juridice, dacă asocierea este destinată realizării scopului şi obiectului său de activitate.

(3)  Condiţiile de participare a Companiei la constituirea de noi persoane juridice sau la încheierea de contracte de asociere vor fi aprobate de adunarea generală a acţionarilor.

ARTICOLUL 29

Modificarea formei juridice

Modificarea formei juridice a Companiei se va putea face numai în temeiul hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalităţilor prevăzute de lege.

ARTICOLUL 30

Dizolvarea

(1)  Dacă consiliul de administraţie constată că, în urma unor pierderi, stabilite prin situaţiile financiare anuale aprobate conform legii, activul net al Companiei, determinat ca diferenţă între totalul activelor şi totalul datoriilor acesteia, s-a diminuat la mai puţin de jumătate din valoarea capitalului social subscris, va convoca de îndată adunarea generală extraordinară pentru a decide dacă Compania trebuie să fie dizolvată.

(2)   Consiliul de administraţie va prezenta adunării generale extraordinare întrunite potrivit alin. (1) un raport cu privire la situaţia patrimonială a Companiei, însoţit de observaţii ale auditorilor interni. Acest raport trebuie depus la sediul Companiei cu cel puţin o săptămână înainte de data adunării generale, pentru a putea fi consultat de orice acţionar interesat. In cadrul adunării generale extraordinare, consiliul de administraţie îi va informa pe acţionari cu privire la orice fapte relevante survenite după redactarea raportului scris.

(3)   Dacă adunarea generală extraordinară nu hotărăşte dizolvarea Companiei, atunci societatea este obligată ca, cel târziu până la încheierea exerciţiului financiar ulterior celui în care au fost constatate pierderile, să procedeze la reducerea capitalului social cu un cuantum cel puţin egal cu cel al pierderilor care nu au putut fi acoperite din rezerve, dacă în acest interval activul net al Companiei nu a fost reconstituit până la nivelul unei valori cel puţin egale cu jumătate din capitalul social.

(4)  Capitalul social nu poate fi redus sub minimul legal decât dacă valoarea sa este adusă la un nivel cel puţin egal cu minimul legal prin adoptarea unei hotărâri de majorare de capital în acelaşi timp cu hotărârea de reducere a capitalului. In cazul încălcării acestor dispoziţii, orice persoană interesată se poate adresa instanţei pentru a cere dizolvarea Companiei. Compania nu va fi dizolvată dacă, până la rămânerea irevocabilă a hotărârii judecătoreşti de dizolvare, capitalul social este adus la valoarea minimului legal prevăzut de prezenta lege.

(5)  In cazul neîntrunirii adunării generale extraordinare în conformitate cu alin. (1) sau dacă adunarea generală extraordinară nu a putut delibera valabil nici în a doua convocare, orice persoană interesată se poate adresa instanţei pentru a cere dizolvarea Companiei. Dizolvarea poate fi cerută şi în cazul în care obligaţia impusă Companiei potrivit alin. (3) nu este respectată. In oricare dintre aceste cazuri, instanţa poate acorda Companiei un termen ce nu poate depăşi 6 luni pentru regularizarea situaţiei. Compania nu va fi dizolvată dacă reconstituirea activului net până la nivelul unei valori cel puţin egale cu jumătate din capitalul social are loc până în momentul rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de dizolvare.

(6)   In cazul în care Compania are mai puţin de 2 acţionari pe o perioadă mai lungă de 9 luni, orice persoană interesată poate solicita instanţei dizolvarea Companiei. Compania nu va fi dizolvată dacă, până la rămânerea irevocabilă a hotărârii judecătoreşti de dizolvare, numărul minim de acţionari prevăzut de prezentul statut este reconstituit.

(7)   Următoarele situaţii duc de asemenea la dizolvarea Companiei:

-   imposibilitatea realizării obiectului de activitate;

-  falimentul;

-   la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forţă majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală extraordinară a acţionarilor constată că funcţionarea Companiei nu mai este posibilă;

-   în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor luate în unanimitate.

(8)   Dizolvarea Companiei trebuie să fie înscrisă în registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

ARTICOLUL 31

Lichidarea

(1)  In caz de dizolvare, Compania va fi lichidată.

(2)   Lichidarea Companiei şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.

Capitolul X

Dispoziţii finale

ARTICOLUL 32

Prevederile  prezentului  statut  se  completează  cu dispoziţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale Codului comercial.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 321/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 321 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 321/2007
Hotărârea 281 2008
pentru abrogarea Hotararii Guvernului nr. 321/2007 privind infiintarea Companiei Nationale „Aeroporturi Bucuresti" - S.A. prin fuziunea Companiei Nationale „Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala „Aeroportul International Bucuresti Baneasa -Aurel Vlaicu" - S.A.
Hotărârea 560 2007
pentru modificarea art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 321/2007 privind infiintarea Companiei Nationale „Aeroporturi Bucuresti" - S.A. prin fuziunea Companiei Nationale „Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala „Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" - S.A.
Hotărârea 412 2007
pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 321/2007 privind infiintarea Companiei Nationale „Aeroporturi Bucuresti" - S.A. prin fuziunea Companiei Nationale „Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala „Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" - S.A.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu