HOTARARE Nr.
295 din 21 martie 2007
pentru aprobarea Amendamentului
nr. 1 convenit prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 21 noiembrie 2006 si la
Paris la 30 noiembrie 2006, intre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, la Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei pentru finantarea Proiectului privind reabilitarea
portiunilor din reteaua rutiera si feroviara deteriorate de inundatiile din
primavara anului 2005, semnat la Bucuresti la 28 iulie 2005 si la Paris la 1
august 2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL
ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 382 din 6 iunie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi al art. 5
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2005 pentru ratificarea
Acordului-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, semnat la Bucureşti la 28 iulie 2005 şi la Paris la 1 august 2005,
aprobată prin Legea nr. 326/2005,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
Amendamentul nr. 1 convenit prin scrisoarea semnată la Bucureşti la 21
noiembrie 2006 şi la Paris la 30 noiembrie 2006, între România şi Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România
şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea Proiectului
privind reabilitarea
porţiunilor din reţeaua rutieră şi feroviară deteriorate de inundaţiile din
primăvara anului 2005, semnat la Bucureşti la 28 iulie 2005 şi la Paris la 1
august 2005, ratificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2005,
aprobată prin Legea nr. 326/2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi
turismului,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
F/P 1524 (2005)
AMENDAMENT Nr. 1
la Acordul-cadru de împrumut, datat 1 august 2005,
referitor la Proiectul F/P 1524 (2005) de
reabilitare a drumurilor şi căilor ferate - România
Intre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
denumită în continuare BDCE, şi România, reprezentată prin Ministerul Finanţelor Publice,
denumit în continuare Imprumutatul.
Prezentul amendament la acordul-cadru
de împrumut datat 1 august 2005 modifică art. 2 „Proiectul", anexa nr. 1
„Descrierea Proiectului" şi anexa nr. 5 „Stadiul de dezvoltare a
Proiectului" aferente acordului-cadru de împrumut mai sus menţionat, după
cum urmează:
1. Articolul 2 „Proiectul"
paragraful 1 se amendează şi se citeşte după cum urmează:
„BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut
pentru finanţarea parţială a Proiectului F/P 1524 (2005), aprobat de Consiliul
de administraţie al BDCE în 17-18 iunie 2005 şi revizuit potrivit Comunicării
Guvernatorului la Consiliul de administraţie al BDCE din 16 iunie 2006,
referitor la reabilitarea porţiunilor din reţeaua rutieră şi feroviară
deteriorate de inundaţiile din primăvara anului 2005 din România."
Paragrafele 2 şi 3 ale art. 2 rămân neschimbate.
2. Ca urmare a
informaţiilor primite de la Imprumutat, anexa nr. 1 „Descrierea
Proiectului" se amendează după cum urmează:
„I.
|
F/P:
|
1524 (2005)
|
|
Imprumutat:
|
România
|
|
Aprobarea Consiliului de administraţie:
|
16-17 iunie 2005 CA/PV/237/2005
|
|
Suma aprobată:
|
51.200.000 euro
|
II.
|
Zone de intervenţie:
|
Modernizare rurală
|
|
Lucrări planificate:
|
Proiectul are ca scop reabilitarea porţiunilor din reţeaua
rutieră şi feroviară deteriorate de inundaţiile din primăvara anului 2005 pe
tot cuprinsul ţării
|
|
Localizare:
|
Pe tot cuprinsul României
|
|
Costul total al Proiectului:
|
64.000.000 euro, din care aproximativ 42% pentru componenta
feroviară şi aproximativ 58% pentru componenta rutieră
|
|
Cost distribuit pe articole:
|
Componenta drumuri: 36.900.000
Componenta cale ferată: 27.100.000
Total: 64.000.000
|
|
Plan de finanţare:
|
51.200.000 euro BDCE 80%
12.800.000 euro bugetul statului 20%
|
|
Stadiul lucrărilor
la data prezentării cererii:
|
0%
|
|
Programarea lucrărilor:
|
2005-2008
|
|
Condiţii specifice:
|
Pentru coordonarea şi supervizarea
zilnică a activităţilor de implementare a Proiectului va fi constituită, în
cadrul fiecărei agenţii de implementare, o unitate de implementare a
Proiectului (UIT), înaintea primei trageri din împrumutul BDCE.
Costurile detaliate pentru fiecare
subproiect vor fi comunicate BDCE, odată ce au fost atribuite contractele de
lucrări.
|
III.
|
Criterii de eligibilitate: (pe zone de intervenţie)
|
Proiectul se conformează criteriilor de eligibilitate stabilite
în Rezoluţia 1480 (2004) şi contribuie astfel la ceoziunea socială în ţară.
|
IV.
|
Efecte sociale:
(pe zone de intervenţie)
|
In conformitate cu zonele prioritare de intervenţie ale BDCE,
Proiectul va avea un impact pozitiv major asupra populaţiei locale, permiţând
reluarea activităţilor sociale şi economice prin restabilirea traficului şi
condiţiilor de siguranţă pe reţelele rutiere şi feroviare, contribuind astfel
la evitarea izolării populaţiei locale afectate de inundaţii."
|
3. Anexa nr. 5
„Stadiul de dezvoltare a Proiectului" este amendată şi se citeşte după cum
urmează (anexele 5a) şi 5b) ataşate).
4. Aceste modificări
vor intra în vigoare în urma primirii confirmării scrise în acest sens de către
BDCE din partea Imprumutatului. Toate celelalte condiţii ale acordului-cadru de
împrumut rămân neschimbate.
Bucureşti, 21 noiembrie 2006,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,
ministrul finanţelor publice
Paris, 30 noiembrie 2006,
Apolonio Ruiz Ligero,
viceguvernator
„ANEXA Nr. 5a)1)
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT/F/P 1524 - REABILITAREA REŢELEI DE DRUMURI/CĂI
FERATE
Componenta [Drumuri] sau [Căi ferate]
STADIU DE DEZVOLTARE A PROIECTULUI Nr......conform:
(data raportării)
Cod*
|
NR
|
Secţiune
|
Total cost investiţie
|
Fonduri BDCE
|
Proceduri da
licitaţie (l,O,L,C,N,R,C)
|
Fază de implementare
|
Date pentru începutul si sfârşitul
lucrării
|
Contractor
|
Plătit in perioada de raportare
|
Total plătit
|
planificat
|
efectiv
|
planificat
|
efectiv
|
început
|
sfârşit
|
|
RON
|
EUR
|
RON
|
EUR
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
Directia Regională.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sub-Total Direcţie Regională......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……………………………………
|
TOTAL [CNADNR SA] sau [CFR-SA]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cod* Pentru a realiza o identificare unică pentru
scheme, codul trebuie să fie alfa - numeric, ex. BBB-RR-SSS unde BBB esle banca
(BDCE), RR este direcţia regională, SSS Numărul scnemei în lista direcţiei
regionale.
Ex. BDCE-BU-00 înseamnă schema nr. 1 in teritoriul
direcţiei regionale Bucureşti finanţat prin împrumutul BDCE F/P/1524
1 Total cost rare include contribuţii 8DCE si alte
contribuţii financiare (Guvernul României) referitoare la evaluarea Iniţială şi
excludă orice cost neeligibil.
2 Total cost care Include contribuţii BDCE şi alte
contribuţii financiare (Guvernul României) referitoare ta valoarea reală (de
ex.: calculată în studii da fezabilitate/ proiectare detaliată /contract
inclusiv contigente) şl exclude orice cost neeligibil.
3 Finanţare BDCE la momentul evaluării iniţiale.
4 Finanţare reală BDCE, In orice caz finanţarea BDCE
totală a întregului proiect nu poate depăşi 80% din costul eligibil şi nici
51.200.000 EUR.
5 I = Licitaţie competitivă
internaţionala; O = Licitaţie deschisă; L = Licitaţie restrânsă; C = Dialog
Competitiv; N = Negociere; R = Cerere de ofertă; C = Concurs de soluţii
6 Definiţi care este faza de Implementare: analiza
preliminară a proiectului, de definitivare sau de execuţie.
7 Data de începere a contractului de lucrări.
8 Data recepţiei preliminare a lucrărilor.
9 Denumirea completă si ţara de rezidenţă a
contractorului.
10 Sume plătite fără taxe în cadrul contractelor în decursul
perioadei de raportare. 12 Total sume plătite fără taxe In cadrul contractelor
inclusiv plăţile executate în decursul perioadei de raportare."
11 Anexa este reprodusă în facsimil.
„ANEXA Nr. 5b)
FORMULAR DE RAPORTARE FINALĂ
ROMÂNIA
F/P 1524 (2005) - Reabilitare reţea
drumuri/căi ferate Stadiul final al Proiectului
|
Cost Proiect:
euro M
Valoare împrumut:
euro M
Cofinanţare:
euro M
(banca)
|
Obiective:
|
Data efectivă:
Data de încheiere:
|
Agenţia de implementare:
Componente Proiect:
|
% Tras (data)
Tragere medie %
pe an: %
|
Istoric trageri (sfârşit de perioadă)
Efectiv (perioada) euro M
Estimat (perioada) euro M
Informaţii actualizate privind tragerile
|
Cotare obiectiv:
Anterioară ( ):
Curentă ( ):
|
Argumentaţie pentru obiective
|
Stadiul final al Proiectului:
Stadiul final al implementării, după cum urmează:
1. Componenta 1 - reabilitarea reţelei de drumuri:
- repararea apărărilor de mal şi a zidurilor de sprijin
- lucrări de reabilitare ca urmare a alunecărilor de versant
- repararea carosabilului şi a fundaţiei
- repararea şi reconstruirea podurilor şi a podeţelor
- curăţarea canalelor de drenare
2. Componenta 2 - reabilitarea reţelei de cale ferată:
- reabilitarea terasamentului căii ferate
- reabilitarea podurilor de cale ferată
- repararea cămăşilor de tunel
deteriorate de infiltraţiile de apă
3. Inregistrări şi evidenţa înregistrărilor
4. Administrarea Proiectului
5. Costul şi finanţarea Proiectului
- lista tragerilor
- fluxul fondurilor după sursa de finanţare
- lista actualizată a cheltuielilor
efectuate şi plătite
6. Intreţinere
7. Servicii de supervizare a lucrărilor
8. Aspecte legate de monitorizare şi evaluare
9. Activităţi de achiziţie
10. Aspecte specifice legate de Proiect
11. Aspecte legate de personal
|
Semnătură:"
|