Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 273 din  2 mai 1995

pentru aprobarea Acordului bilateral privind comertul cu textile si imbracaminte dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 89 din 11 mai 1995


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul bilateral privind comertul cu textile si imbracaminte dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Washington la 20 decembrie 1994.

               PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VACAROIU

                      Contrasemneaza:
                      Ministrul comertului,
                      Cristian Ionescu

                      Ministru de stat,
                      ministrul afacerilor externe,
                      Teodor Viorel Melescanu

                      Ministrul industriilor,
                      Dumitru Popescu

                       ACORD BILATERAL
privind comertul cu textile si imbracaminte intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii*)
---------------
    *) Traducere.
    Durata acordului
    1. Conditiile prezentului acord sunt modificate si extinse pentru perioada de la 1 ianuarie 1994 la 31 decembrie 1995. Fiecare an al acordului va fi pe o perioada de 12 luni incepand cu 1 ianuarie si terminindu-se la 31 decembrie.
    Domeniul acordului
    2. (A) Palele, fibrele, produsele finite, articolele confectionate, imbracamintea si alte produse textile manufacturate (fiind produse ale caror caracteristici sunt determinate de greutatea componentei textile majoritare) din bumbac, lina, fibre sintetice, amestec de matase, alte fibre vegetale in afara de bumbac sau amestecurile acestora, in care una sau toate aceste fibre in combinatie reprezinta greutatea majoritara a produsului, constituie obiectul acestui acord. Aria de cuprindere conform acestui paragraf este in functie de subparagraful (C) de mai jos.
    (B) In contextul acestui acord, produsele textile definite in subparagraful (A) de mai sus vor fi clasificate astfel:
    (1) produse textile din fibre sintetice, daca produsul are cea mai mare parte a greutatii fibre sintetice, in afara de urmatoarele cazuri:
    a) produsul este tricotat sau crosetat din fibra in care greutatea linii este egala sau mai mare de 23% din greutatea tuturor fibrelor, caz in care produsul va fi considerat textil din lina; sau
    b) produsul este confectionat, nu tricotat sau crosetat, in care lina este in greutate egala sau mai mare de 36% din greutatea tuturor fibrelor, caz in care produsul va fi considerat textil din lina;
    c) produsul este o tesatura in care lina este in greutate egala sau mai mare de 36% din greutatea tuturor fibrelor, caz in care produsul va fi considerat textil din lina;
    (2) produse textile din bumbac, daca nu sunt definite la pct. (1) si daca bumbacul are ponderea majoritara in greutatea produsului, cu exceptia cazului in care lina este in greutate egala sau mai mare de 36% din greutatea tuturor fibrelor, caz in care produsul va fi considerat produs textil din lina;
    (3) produse textile din lina, daca nu se aplica nici unul dintre punctele anterioare si daca lina este majoritara in greutatea produsului;
    (4) produse textile din matase sau din fibre vegetale, altele decat bumbac, daca nu se aplica nici unul dintre punctele anterioare si daca produsul contine majoritar matase sau fibre vegetale, altele decat bumbac, in afara de urmatoarele cazuri:
    a) bumbac cu lina si/sau fibre sintetice in amestec este egal sau mai mare de 50% din greutatea fibrelor componente si greutatea bumbacului este cel putin egala cu greutatea linii si/sau a fibrelor sintetice, caz in care produsul va fi considerat textil din bumbac;
    b) daca nu este indeplinita conditia prevazuta la pct. (4) lit. a) si lina depaseste 17% din greutatea tuturor fibrelor componente, caz in care produsul va fi considerat textil din lina;
    c) daca nu sunt indeplinite conditiile prevazute la pct. (4) lit. a) sau b) si fibrele sintetice in combinatie cu bumbacul si/sau lina detin cel putin 50% din greutatea fibrelor componente, iar greutatea fibrelor artificiale depaseste greutatea totala a linii si/sau a bumbacului, caz in care produsul va fi considerat din fibre sintetice.
    (C) Confectiile care contin matase cel putin 70% din greutate (cu conditia sa nu contina peste 17% din greutate lina) si produsele, altele decat confectiile, care contin 85% sau mai mult din greutate matase, nu fac obiectul acestui acord. Puloverele din amestec de matase si fibre vegetale, altele decat bumbac, definite mai sus, vor fi impartite in: pulovere din amestec de matase si pulovere din fibre vegetale, altele decat bumbac. In acest scop, puloverele vor fi clasificate in: amestec de matase, daca componenta matase va fi mai mare decat cea a fibrelor vegetale, altele decat bumbac, daca acestea sunt prezente. Puloverele neclasificate ca pulovere amestec de matase in concordanta cu cele specificate anterior vor fi clasificate in: pulovere din fibre vegetale, altele decat bumbac. Confectiile continand cel putin 70% din greutate matase si peste 17% din greutate lina vor fi clasificate in textile din lina, conform subparagrafului (B) (4) b).
    (D) Aria de cuprindere in baza acestui paragraf este considerata a fi identica cu termenii Aranjamentului multifibre (AMF) si in conformitate cu Protocolul de extindere a acestuia din 31 iulie 1986. In cazul in care exista o neclaritate privind incadrarea produselor in acest acord din punct de vedere al componentei majoritare de bumbac, lina, fibre sintetice, amestec de matase sau fibre vegetale altele decat bumbac, atunci determinanta va fi valoarea majoritara a fibrelor componente.
    (E) Tesaturile si produsele textile incluse in acest acord sunt enumerate in anexa A.
    (F) Sistemul categoriilor si al factorilor de conversie in metri patrati echivalenti din anexa A se vor folosi pentru aplicarea acordului.
    Categorii unite
    3. In scopurile acestui acord, urmatoarele categorii sunt unite si tratate drept categorii si subcategorii individuale:
      Categorii unite        Denumirea din acord      Subcategorii
      ---------------        -------------------      ------------
          333,833                 333/833                  nu
          335,835                 335/835                  nu
          338,339                 338/339                  nu
          341,840                 341/840                  nu
          347,348                 347/348                  nu
          433,434                 433/434                  nu
          447,448                 447/448                  nu
          638,639                 638/639                  nu
    Textilele si produsele textile din lina sau din fibre sintetice din categoriile 400-469 si 600-670 vor fi clasificate in grupe dupa cum urmeaza:
    GRUPA I - fire (categoriile 400, 600, 603, 604, 606, 607);
    GRUPA a II-a - alte produse decat imbracaminte (categoriile 410, 414, 464, 465, 469, 611, 613-615, 617-622, 624-629, 665, 666, 669, 670);
    GRUPA a III-a - imbracaminte (categoriile 431-436, 438, 440, 442-448, 459, 630-654, 659).
    Limite specifice
    4. Incepand cu primul an al acordului si pe durata ramanerii in vigoare a acestuia, Guvernul Romaniei va limita exporturilor anuale de textile si produse textile din bumbac, lina, fibre sintetice, amestec de matase si din alte fibre vegetale decat bumbac catre S.U.A., la limitele agregate sau specifice prezentate in anexa B, astfel cum asemenea limite pot fi ajustate in conformitate cu paragrafele 5 si 6. Exporturile trebuie sa se incadreze in limitele sau nivelurile din anul in care au fost efectuate.
    Flexibilitati
    5. (A) Pe durata fiecarui an al acordului, orice limita specifica (sau sublimita) cuprinsa in anexa B poate fi majorata cu maximum 7% (5% pentru categoriile de lina), cu conditia ca o reducere corespunzatoare in echivalent metri patrati sa fie facuta la alta limita specifica (sau sublimita).
    (B) Nici o limita specifica nu poate fi micsorata conform subparagrafului 5 (A) la un nivel care sa fie sub nivelul exportului inregistrat pentru anul respectiv al acordului la acea categorie.
    (C) Cand informeaza Guvernul S.U.A. asupra unor ajustari in baza prevederilor paragrafului 5, Guvernul Romaniei va mentiona categoria sau categoriile care vor fi ajustate.
    (D) Un transfer special de 10% este posibil la categoria 335/835 de la categoria 333/833.
    (E) Un transfer special de 20% este posibil la categoriile 447/448, 435, 442 si 444 de la categoria 443, in echivalent metri patrati. Transferul special este bazat pe limita de baza a categoriei primitoare din anul respectiv.
    (F) In cazul categoriei 604, transferul poate fi facut de la orice alta categorie sau categorii cu limite specifice, astfel cum sunt stabilite in anexa B, tinand seama ca valoarea cresterii sa fie compensata cu o scadere corespunzatoare in echivalent metri patrati in respectivul an al acordului.
    (G) Ca urmare a Sistemului armonizat, limita specifica pentru categoria 435/444 a fost separata in doua limite; totusi exista un transfer de 100% intre limitele acestor doua categorii.
    (H) Ajustarile facute in conformitate cu acest paragraf sunt in completarea celor din paragraful 6.
    Reportare/utilizare anticipata
    6. (A) In orice an al acordului, suplimentar fata de orice ajustare facuta conform paragrafului 5, exporturile pot depasi cu maximum 11% oricare dintre limitele stabilite in anexa B, prin alocarea la o astfel de limita prevazuta pentru respectivul an al acordului a unei parti nefolosite din limita corespunzatoare din anul precedent al acordului, respectiv reportare, sau a unei parti din limita corespunzatoare pentru anul urmator al acordului, respectiv utilizare anticipata, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    (i) reportul poate fi utilizat, in masura disponibilului, pana la
maximum 11% din limitele primitoare ale anului de acord;
    (ii) utilizarea anticipata poate fi folosita pana la maximum 6% din
limitele primitoare stabilite pentru anul respectiv al acordului
si va fi scazuta din limitele corespunzatoare ale anului urmator al
acordului; nici o utilizare anticipata nu va fi disponibila in
cursul ultimului an al acordului;
    (iii) combinatia intre report si utilizare anticipata nu va depasi 11% din limita primitoare din anul respectiv al acordului;
    (iv) reportarea unei parti din cota neutilizata [asa cum a fost definita in subparagraful 6 (B)] nu va fi aplicata nici unei limite pana cand Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei nu vor fi cazut de acord asupra nivelului neutilizat in cauza.
    (B) Pentru scopurile acestui acord, o cota neutilizata intervine atunci cand exporturile de textile sau produse textile din Romania in S.U.A. pe durata unui an al acordului (la care se adauga orice expediere de marfuri facuta in plus in anii precedenti) sunt sub limita aplicabila mentionata in anexa B, diminuata eventual conform paragrafelor 5 si 6, sau micsorata pentru livrarile in plus sau pentru alte modificari convenite de comun acord. In anul de acord care urmeaza unei cote neutilizate, exporturile din Romania catre S.U.A. pot depasi limitele aplicabile, in functie de indeplinirea conditiilor de mai jos, prin reportare in urmatoarea modalitate:
    a) reportul nu va depasi nivelul cotei neutilizate din orice limite, aplicabila;
    b) reportul va fi folosit la categoria la care s-a inregistrat diminuarea.
    (C) Guvernul S.U.A. poate aplica modificari in baza acestui paragraf oricarei limite specifice, oricand o astfel de ajustare este considerata utila pentru facilitarea comertului si administrarea judicioasa a acestui acord. In masura in care asemenea ajustari sunt disponibile, ele vor fi efectuate prin reportare si utilizare anticipata in aceasta succesiune. Orice nefolosire a utilizarii anticipate va fi realocata limitei din perioada urmatoare. Aceasta procedura nu va prejudicia rezultatul nici unei consultari intre guverne privind folosirea nivelurilor disponibile pentru reportare si utilizare anticipata.
    Niveluri minime de consultare si niveluri desemnate de consultare
    7. (A) Categoriile care nu au limite specifice constituie obiect pentru niveluri minime de consultare sau pentru niveluri desemnate de consultare [exceptind categoriile de lina si fibre sintetice din grupa I, descrise in subparagraful 7(B)]. In eventualitatea in care Guvernul Romaniei doreste sa permita la orice categorie exporturi catre S.U.A. mai mari decat nivelul de consultare aferent unui an al acordului, Guvernul Romaniei va solicita Guvernului S.U.A. consultari in aceasta problema. Guvernul S.U.A. va trata astfel de cereri cu simpatie si va accepta cu promptitudine consultarile bilaterale.
    Pana la gasirea unei solutii reciproc acceptabile, Guvernul Romaniei va limita exportul spre S.U.A. la nivelul de consultare al categoriei in cauza. Pentru fiecare an al acordului, nivelul minim de consultare pentru fiecare categorie, nu al celor cu limita specifica, va fi de 836.127 E.M.P. (echivalent metri patrati) pentru tesaturi din bumbac, fibre sintetice, amestec de matase si fibre vegetale, de 585.289 E.M.P. pentru imbracaminte din bumbac, fibre sintetice, amestec de matase si fibre vegetale si de 86.613 E.M.P. pentru categoriile de lina. Nivelurile desemnate de consultare peste aceste valori sunt specificate in anexa C.
    Mecanismul de consultari
    (B) (i) In cazul in care Guvernul S.U.A. crede ca importurile din Romania clasificate in orice categorie sau categorii din grupa I (lina sau fibre sintetice), care nu fac obiectul unei limite specifice sau unor niveluri desemnate de consultare, sunt, datorita perturbarii pietei sau amenintarii cu aceasta, menite sa impiedice dezvoltarea normala a comertului dintre cele doua state, Guvernul S.U.A. poate cere consultari cu Guvernul Romaniei cu privire la evitarea unor astfel de perturbari ale pietei. Guvernul S.U.A. va furniza Guvernului Romaniei, la cerere, date care, in opinia Guvernului S.U.A., arata: 1) existenta perturbarii pietei sau amenintarea cu aceasta; si 2) rolul exporturilor din Romania in aceasta perturbare.
    (ii) Guvernul Romaniei accepta sa se consulte cu Guvernul S.U.A. in termen de 30 de zile de la primirea cererii pentru consultari. Ambele guverne accepta sa depuna toate eforturile pentru realizarea acordului pe baza unei solutii bilateral satisfacatoare in termen de 90 de zile de la primirea acestei cereri.
    (iii) In timpul perioadei celor 90 de zile, Guvernul Romaniei accepta sa opreasca livrarile catre S.U.A. la categoria sau categoriile respective la un nivel care sa nu depaseasca 35% din cantitatea intrata in perioada ultimelor 12 luni pentru care exista date disponibile.
    (iv) Daca in urma consultarilor nu se ajunge la o intelegere bilaterala multumitoare, Guvernul S.U.A. poate stabili limite specifice anuale pe durata acordului pentru livrarile de produse la categoria sau categoriile pentru care se solicita exportul dupa expirarea perioadei de consultare de 90 de zile, mentionata la subparagraful 6 (B) (iii). Nivelul oricarei limite specifice stabilite in acest mod va fi repartizat in primul an conform timpului ramas din anul acordului in care limita specifica a fost stabilita. Limita specifica teoretica nu poate fi mai mica decat cea mai mare din:
    a) nivelul importurilor intrate in ultimele 12 luni conform datelor existente la data cererii pentru consultari plus 20% in cazul categoriilor din fibre sintetice sau plus 6% in cazul categoriilor din lina;
    b) media nivelurilor exporturilor pe ultimii 2 ani ai acordului plus 20% in cazul categoriilor de fibre sintetice sau plus 6% in cazul categoriilor de lina.
    (v) Orice limita specifica stabilita ca urmare a acestui paragraf va creste in anul urmator al acordului cu 7% in cazul categoriilor de fibre sintetice si cu 1% in cazul categoriilor de lina.
    (vi) In cazul in care limitarea stabilita in cadrul perioadei de 90 de zile, conform subparagrafului 7 (B) (iii), este depasita, Guvernul S.U.A. poate deduce livrarile in exces fata de limita pentru cele 90 de zile din limita specifica stabilita.
    Exceptarea produselor de artizanat
    8. In conformitate cu art. 12 paragraful 3 al AMF si cu conditia convenirii unui sistem de certificare, exporturile Romaniei de tesaturi de mina sau produse artizanale din astfel de tesaturi sau produse folclorice traditionale nu fac obiectul prevederilor acestui acord.
    Esalonarea livrarilor
    9. Guvernul Romaniei va depune toate eforturile pentru esalonarea exporturilor din Romania catre S.U.A., in cadrul fiecarei categorii, pe parcursul intregului an al acordului, luand in considerare conditiile fiecarui sezon.
    Depasiri de cote
    10. (A) Exporturile din Romania in exces fata de nivelurile autorizate in fiecare an al acordului, daca le este permisa intrarea in S.U.A., vor fi deduse din nivelurile aplicabile in anul urmator al acordului.
    (B) Orice actiune intreprinsa conform subparagrafului 10 (A) nu va prejudicia drepturile nici unei parti privind consultarile.
    Schimburi de date
    11. La cerere, Guvernul S.U.A. va furniza prompt Guvernului Romaniei date lunare asupra importurilor de textile din Romania si, reciproc, la cerere, Guvernul Romaniei va furniza Guvernului S.U.A.  date trimestriale asupra exporturilor de textile in S.U.A. Fiecare guvern este de acord sa furnizeze prompt orice alte date statistice pertinente si usor accesibile cerute de celalalt guvern.
    Consultari asupra problemelor de punere in aplicare
    12. Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei sunt de acord sa se consulte in orice problema ce decurge din aplicarea acestui acord. Daca cele doua guverne nu reusesc sa ajunga la o solutie reciproc satisfacatoare intr-o perioada de timp rezonabila asupra problemelor care fac obiectul consultarilor in baza acestui acord, oricare dintre guverne poate trimite, dupa anuntarea celeilalte parti, problemele respective la Organul de Supraveghere pentru Textile (Textile Surveillance Body), conform art. 2 al AMF.
    Aranjamente administrative reciproc avantajoase
    13. Aranjamente sau adaptari administrative reciproc avantajoase pot fi facute pentru a rezolva probleme minore ce decurg din aplicarea acestui acord, incluzand diferente de ordin procedural sau operational.
    Consultari in caz de inechitate fata de un stat tert
    14. Daca Guvernul Romaniei considera ca, urmare unei limitari specificate in acest acord, Romania este plasata intr-o pozitie inechitabila fata de un alt stat, el poate cere consultari cu Guvernul S.U.A. privind luarea unor masuri de remediere corespunzatoare, cum ar fi, de exemplu, modificarea rezonabila a acestui acord.
    Articolul 3 - Proceduri
    15. Pe perioada de valabilitate a acestui acord, Guvernul S.U.A. nu va putea invoca prevederile art. 3 al AMF pentru a cere anumite restrictii la exporturile romanesti de produse textile ce intra in cadrul acordului.
    Aplicarea procedurilor de limitare
    16. Guvernul S.U.A. poate sprijini Guvernul Romaniei in aplicarea prevederilor de limitare din acord prin controlul importurilor sale de produse textile cuprinse in cadrul acestui acord.
    Cooperarea in prevenirea circumventiei
    17. (A) In conformitate cu legislatiile si procedurile interne, Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei sunt de acord sa ia masurile necesare pentru a examina, a investiga si, cand este cazul, pentru a actiona pe cale legala si/sau administrativa in scopul prevenirii eludarii acestui acord prin transbordare, redirectionare, declaratii false privind tara de origine, falsificarea documentelor oficiale sau prin alte mijloace.
    (B) Ambele parti sunt de acord sa coopereze pe deplin, in conformitate cu legislatiile si procedurile lor interne, in cazurile concrete sau pretinse de nerespectare a acordului pentru a reglementa problemele ce decurg din aceste nerespectari si pentru a stabili fapte relevante la locurile de import, export si, cand este cazul, de transbordare. O asemenea cooperare, in masura conformitatii cu legislatiile si procedurile interne ale fiecarei tari, va include investigarea practicilor de circumventie, schimbul de documente, corespondenta, rapoarte si alte informatii relevante disponibile si facilitarea unor vizite inopinate si contacte intre reprezentantii oricarei parti, la cerere si fundamentate de la caz la caz.
    (C) Daca una dintre parti crede ca acest acord a fost eludat, ea poate cere consultari pentru a examina fapta sau faptele respective in vederea cautarii unei solutii satisfacatoare pentru ambele parti. Fiecare parte este de acord ca asemenea consultari sa aiba loc in timpul cel mai scurt, incepand cu 30 de zile de la cererea exprimata in scris de una dintre parti si terminind cu 90 de zile, daca nu s-a extins prin acord bilateral, si sa coopereze in termenii stabiliti mai sus in subparagraful (B).
    (D) Daca partile nu vor putea ajunge la o solutie satisfacatoare in cadrul consultarilor cerute in baza subparagrafului (C), Guvernul Romaniei si Guvernul S.U.A. sunt de acord ca, in cazurile in care au fost prezentate probe referitoare la eludare, Guvernul S.U.A. poate sa scada din limitele cantitative pentru acel an al acordului o cantitate echivalenta cu cea a produselor transbordate de origine romana. Cantitatile transbordate, precum si tara de origine vor fi cele stabilite de vama S.U.A. In plus, Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei sunt de acord ca scaderile din limitele cantitative stabilite prin acest acord pot fi facute in cazurile in care: a) Guvernul S.U.A. detine informatii ce arata o probabilitate substantiala ca circumventia sa fi avut loc; b) Guvernul S.U.A. a cerut Romaniei cooperare sau informatii relevante despre o posibila circumventie, care sunt disponibile sau ar putea fi usor obtinute de catre Guvernul Romaniei; c) Guvernul Romaniei nu a oferit astfel de informatii sau cooperare in perioada de consultari subliniata in subparagraful (C). Orice astfel de actiune mentionata in acest paragraf va fi notificata la O.S.T. cu justificare completa.
    (E) Daca Guvernul S.U.A. recurge la exercitarea drepturilor sale conform subparagrafului (D) vizand reducerea unei cantitati sau a unor cantitati din limitele cantitative ale unei tari unde cazuri de circumventie repetate au fost demonstrate in anul curent sau imediat precedent al acordului, Guvernul S.U.A. poate reduce din limitele cantitative pana la de trei ori cantitatile transbordate, cu conditia ca asemenea reduceri sa fie distribuite egal in cei 3 ani urmatori.
    (F) Atunci cand exista dovezi ca marfurile de origine din alta tara au fost expediate prin Romania spre S.U.A., ca si cum ar fi fost produse in Romania, Guvernul Romaniei si Guvernul S.U.A. sunt de acord sa ia masurile potrivite. Asemenea masuri pot include introducerea de restrictii la categoria sau categoriile relevante, sau reducerea cantitatilor de marfa respective din limitele cantitative stabilite pentru anul curent la produsele originare din Romania. Orice astfel de actiuni, impreuna cu perioada si produsele vizate, pot fi luate dupa consultari bilaterale tinute cu scopul de a ajunge la o solutionare satisfacatoare ce va fi notificata la O.S.T. cu justificare completa. Asemenea consultari vor fi tinute prompt incepand cu 30 de zile de la cererea scrisa a uneia dintre parti si terminind cu 90 de zile, daca aceasta perioada nu este extinsa de comun acord. Daca partile nu vor ajunge la o solutionare satisfacatoare, Guvernul Romaniei si Guvernul S.U.A. sunt de acord ca, in cazurile in care au fost prezentate informatii clare privind circumventia acordului, Guvernul S.U.A. poate introduce o restrictie sau, daca aceasta exista deja, poate reduce din limitele cantitative stabilite prin acest acord pentru acel an al acordului o cantitate echivalenta cu cantitatea produselor transbordate prin Romania.
    (G) Partile sunt de acord ca declaratiile false privind natura fibrei, cantitatile, descrierea sau incadrarea marfii impiedica obiectivul acestui acord. Daca exista dovezi ca s-au facut astfel de declaratii false in scopul circumventiei, ambele parti sunt de acord sa ia masuri corespunzatoare in conformitate cu legislatiile si procedurile lor interne impotriva exportatorilor sau importatorilor implicati. Daca oricare dintre  parti considera ca acest acord este eludat prin astfel de declaratii false si ca masuri administrative nu au fost aplicate sau nu au fost potrivite pentru a actiona impotriva unor asemenea circumventii, atunci acea parte va trebui sa se consulte prompt cu cealalta parte in scopul cautarii unei solutii bilaterale satisfacatoare. Asemenea consultari trebuie tinute prompt, incepand cu 30 de zile de la data cererii scrise formulate de catre o parte si terminind cu 90 de zile, daca aceasta perioada nu este extinsa de comun acord. Daca partile nu pot ajunge la o solutie satisfacatoare, Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei sunt de acord ca, in cazurile in care au fost prezentate probe de astfel de declaratii false, Guvernul S.U.A. poate reduce din limitele cantitative stabilite pentru anul in curs o cantitate egala cu cea a produselor declarate sau clasificate fals. Aceasta prevedere nu are intentia sa opreasca partile de la efectuarea de ajustari tehnice atunci cand s-au facut erori neintentionate in declaratii.
    Sistemul vizei pentru categoria/cantitatea corecta
    18. (A) Prevederile Aranjamentului de viza textila din 31 octombrie 1982 si 25 martie 1983, in vigoare, incheiat intre Guvernul S.U.A. si Guvernul Romaniei, se vor aplica la certificarea exporturilor de produse textile din Romania catre S.U.A.
    (B) Mostrele comerciale marcate corect, evaluate la 250 $ sau mai putin, si obiectele de uz personal al importatorului, si nu pentru revanzare, nu necesita viza pentru a intra in S.U.A. si nu fac obiectul limitelor cantitative stabilite prin acest acord.
    Prevederi ce vor ramane valabile dupa punerea in aplicare a Acordului din Runda Uruguay
    19. Prevederile cuprinse in paragrafele 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18 si Aranjamentul de viza textila vor fi direct relevante pentru capacitatea Guvernului S.U.A. si a Guvernului Romaniei de a pune in aplicare Acordul privind textilele si imbracamintea (A.T.I.) din Runda Uruguay. In consecinta, de la intrarea in vigoare a A.T.I., aceste prevederi vor ramane in vigoare si vor fi notificate la Organul de Monitorizare pentru Textile (O.M.T.). Prevederile paragrafului 7, care se refera la nivelurile desemnate de consultare si la nivelurile minime de consultare, nu vor fi notificate la O.M.T. Nivelurile prevazute in anexa C vor inceta astfel sa mai faca parte din acordul bilateral. In plus se confirma ca Romania se califica pentru "imbunatatirea larga a accesului pentru exporturile sale" in baza paragrafului 18 al art. 2 din A.T.I.
    Incetarea valabilitatii si revizuirea acordului
    20. Orice guvern poate intrerupe valabilitatea acordului la sfarsitul oricarui an prin notificare scrisa, adresata celuilalt guvern cu cel putin 90 de zile inaintea sfarsitului anului. Orice guvern poate propune revizuirea termenilor acordului in orice moment.
    20 decembrie 1994.

    ANEXA A

    Categoriile prevazute in:
    seria 200 sunt din bumbac si fibre sintetice
    seria 300 sunt din bumbac
    seria 400 sunt din lina
    seria 600 sunt din fibre sintetice
    seria 800 sunt din amestec de matase sau fibre vegetale, altele decat bumbac.
  Categoria            Descrierea                      Factor de
                                                       conversie in  Unitatea
                                                       metri patrati

                       Fire
  200  Ata de cusut si alte fire, ambalate pentru
       vanzare cu amanuntul                                6,6           kg
  201  Alte fire                                           6,5           kg
  300  Fire cardate                                        8,5           kg
  301  Fire pieptanate                                     8,5           kg
  400  Fire de lina                                        3,7           kg
  600  Fire de filamente texturate                         6,5           kg
  603  Fire de fibre artificiale discontinue               6,3           kg
  604  Fire de fibre sintetice discontinue                 7,6           kg
  606  Filamente netexturate                              20,1           kg
  607  Fire de fibre discontinue                           6,5           kg
  800  Fire                                                8,5           kg

                  Tesaturi
  218  Fire de diverse culori                              1,0           mp
  219  Tesaturi pentru prelate                             1,0           mp
  220  Tesaturi cu textura speciala                        1,0           mp
  222  Stofe tricotate                                    12,3           kg
  223  Stofe netesute                                     14,0           kg
  224  Velur, plus, stofe buclate si suprafete textile
       flausate                                            1,0           mp
  225  Denim                                               1,0           mp
  226  Etamine, batiste etc.                               1,0           mp
  227  Oxford                                              1,0           mp
  229  Tesaturi pentru folosiri speciale                  13,6           kg
  313  Tesaturi de cearsaf                                 1,0           mp
  314  Poplin si semipoplin                                1,0           mp
  315  Tesaturi pregatite pentru vopsire                   1,0           mp
  317  Tesatura diagonala (serj)                           1,0           mp
  326  Satin                                               1,0           mp
  410  Tesaturi continand 36% sau mai mult din greutate
       lina                                                1,0           mp
  414  Alte tesaturi din lina                              2,8           kg
  611  Tesaturi din fibre artificiale discontinue,
       ajungand, in greutate, la 85% sau mai mult          1,0           mp
  613  Tesaturi de cearsaf                                 1,0           mp
  614  Poplin                                              1,0           mp
  615  Tesaturi pregatite pentru vopsire                   1,0           mp
  617  Tesaturi diagonale si satin                         1,0           mp
  618  Filamente celulozice                                1,0           mp
  619  Polifilamente necelulozice                          1,0           mp
  620  Alte filamente necelulozice                         1,0           mp
  621  Tesaturi imprimate                                 14,1           kg
  622  Fibra de sticla (filamente)                         1,0           mp
  624  Tesaturi din fibre sintetice sau artificiale,
       continand mai mult de 15%, dar nu mai putin de
       36%, lina                                           1,0           mp
  625  Poplin                                              1,0           mp
  626  Tesaturi pregatite pentru vopsire                   1,0           mp
  627  Tesaturi de cearsaf                                 1,0           mp
  628  Tesaturi diagonale si satin                         1,0           mp
  629  Alte tesaturi din fibre sintetice sau artificiale   1,0           mp
  810  Tesaturi                                            1,0           mp

                    Imbracaminte
  237  Ansambluri pentru joc, plaja etc.                  19,2           doz.
  239  Imbracaminte pentru copii                           6,3           kg
  330  Batiste                                             1,4           doz.
  331  Manusi                                              2,9           dpr.
  332  Ciorapi si sosete                                   3,8           dpr.
  333  Veste, pentru barbati si baieti (BB)               30,3           doz.
  334  Pardesie si mantouri, pentru BB                    34,5           doz.
  335  Mantouri, pentru femei si fete (FF)                34,5           doz.
  336  Rochii                                             37,9           doz.
  338  Camasi tricotate, pentru BB                         6,0           doz.
  339  Camasi si bluze, tricotate, pentru FF               6,0           doz.
  340  Camasi netricotate, pentru BB                      20,1           doz.
  341  Camasi si bluze, netricotate, pentru FF            12,1           doz.
  342  Fuste                                              14,9           doz.
  345  Pulovere                                           30,8           doz.
  347  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru BB  14,9           doz.
  348  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru FF  14,9           doz.
  349  Sutiene si imbracaminte destinata sa sustina
       anumite parti ale corpului                          4,0           doz.
  350  Rochii de camera etc.                              42,6           doz.
  351  Pijamale si alta imbracaminte pentru noapte        43,5           doz.
  352  Imbracaminte de corp                                9,2           doz.
  353  Mantouri captusite cu puf, pentru BB               34,5           doz.
  354  Mantouri captusite cu puf, pentru FF               34,5           doz.
  359  Alta imbracaminte din bumbac                        8,5           kg

  431  Manusi                                              1,8           dpr.
  432  Ciorapi si sosete                                   2,3           dpr.
  433  Veste, pentru BB                                   35,2           doz.
  434  Pardesie si mantouri, pentru BB                    35,2           doz.
  435  Mantouri, pentru FF                                45,1           doz.
  436  Rochii                                             41,1           doz.
  438  Camasi si bluze, tricotate                         12,5           doz.
  439  Imbracaminte pentru copii                           6,3           kg
  440  Camasi si bluze netricotate                        20,1           doz.
  442  Fuste                                              15,0           doz.
  443  Costume, pentru BB                                  3,76          nos.
  444  Costume-taioare, pentru FF                          3,76          nos.
  445  Pulovere, pentru BB                                12,4           doz.
  446  Pulovere, pentru FF                                12,4           doz.
  447  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru BB  15,0           doz.
  448  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru FF  15,0           doz.
  459  Alta imbracaminte din lina                          3,7           kg
  630  Batiste                                             1,4           doz.
  631  Manusi                                              2,9           dpr.
  632  Ciorapi si sosete                                   3,8           dpr.
  633  Veste, pentru BB                                   30,3           doz.
  634  Pardesie si mantouri, pentru BB                    34,5           doz.
  635  Mantouri, pentru FF                                34,5           doz.
  636  Rochii                                             37,9           doz.
  638  Camasi tricotate, pentru BB                        12,96          doz.
  639  Camasi si bluze tricotate, pentru FF               12,96          doz.
  640  Camasi netricotate, pentru BB                      20,1           doz.
  641  Camasi si bluze netricotate, pentru FF             12,1           doz.
  642  Fuste                                              14,9           doz.
  643  Costume, pentru BB                                  3,76          nos.
  644  Costume-taioare, pentru FF                          3,76          nos.
  645  Pulovere, pentru BB                                30,8           doz.
  646  Pulovere, pentru FF                                30,8           doz.
  647  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru BB  14,9           doz.
  648  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi, pentru FF  14,9           doz.
  649  Sutiene si imbracaminte destinata sa sustina
       anumite parti ale corpului                          4,0           doz.
  650  Rochii de camera etc.                              42,6           doz.
  651  Pijamale si imbracaminte de noapte                 43,5           doz.
  652  Imbracaminte de corp                               13,4           doz.
  653  Mantouri captusite cu puf, pentru BB               34,5           doz.
  654  Mantouri captusite cu puf, pentru FF               34,5           doz.
  659  Alta imbracaminte din fibre sintetice sau
       artificiale                                        14,4           kg
  831  Manusi                                              2,9           dpr.
  832  Ciorapi si sosete                                   3,8           dpr.
  833  Veste, pentru BB                                   30,3           doz.
  834  Alte mantouri si veste, pentru BB                  34,5           doz.
  835  Mantouri si veste, pentru FF                       34,5           doz.
  836  Rochii                                             37,9           doz.
  838  Camasi, bluze si corsaje, tricotate                11,7           doz.
  839  Imbracaminte pentru copii                           6,3           kg
  840  Camasi si bluze, netricotate                       12,1           doz.
  842  Fuste                                              14,9           doz.
  843  Costume, pentru BB                                  3,76          nos.
  844  Costume-taioare, pentru FF                          3,76          nos.
  845  Pulovere din fibre vegetale                        30,8           doz.
  846  Pulovere din amestec de matase                     30,8           doz.
  847  Pantaloni, pantaloni lejeri si sorturi             14,9           doz.
  850  Rochii de camera                                   42,6           doz.
  851  Pijamale si imbracaminte de noapte                 43,5           doz.
  852  Imbracaminte de corp                               11,3           doz.
  858  Fulare, cravate si similare                         6,6           kg
  859  Alta imbracaminte                                  12,5           kg

               Articole de confectii si articole textile diverse
  360  Fete de perna                                       0,9           nos.
  361  Cearsafuri                                          5,2           nos.
  362  Imbracaminte de saltea                              5,8           nos.
  363  Carpe si lavete din tesaturi buclate                0,4           nos.
  369  Alte articole manufacturate, din bumbac,
       nespecificate                                       8,5           kg
  464  Cuverturi                                           2,4           kg
  465  Acoperitoare de sol                                 1,0           mp
  469  Alte articole confectionate, din lina,
       nespecificate                                       3,7           kg
  665  Covoare                                             1,0           mp
  666  Alte articole de mobilier                          14,4           kg
  669  Articole manufacturate, din fibre sintetice si
       artificiale, nespecificate                         14,4           kg
  670  Articole de voiaj, posete, articole plate           3,7           kg
  863  Prosoape                                            0,4           nos.
  870  Articole de voiaj (valize)                          3,7           kg
  871  Posete si articole plate                            3,7           kg
  899  Alte articole confectionate                        11,1           kg

    ANEXA B

    Ritmurile de crestere pentru limitele specifice incluse in anexa B sunt urmatoarele:
    1% pentru categoriile din seria 400;
    6% pentru categoriile din seria 200, 300 si 800;
    7% pentru categoriile din seria 600, cu exceptia categoriei 604, care are o crestere de 1%.
--------------------------------------------------------------------------------
     Limite       Limita 1994       Limita 1995
    specifice
--------------------------------------------------------------------------------
Grupa bumbac     51.000.695         54.060.737        mp   limita pentru toate
                                                           categoriile 200, 300,
                                                           800
Grupa a III-a    56.418.244         60.367.521        mp   limita pentru
                                                           categoriile 400, 600
       315        2.686.198          2.847.370        mp
   333/833          106.389            112.772        doz.
       334          257.153            272.582        doz.
   335/835          134.759            142.845        doz.
   338/339          581.592            616.488        doz.
       340          253.860            269.092        doz.
   341/840          106.389            112.772        doz.
   347/348          453.926            481.162        doz.
       360        1.500.000          1.590.000        nos.
       361        1.000.000          1.060.000        nos.
   433/434            7.085              7.156        doz.
       435            7.500              7.575        doz.
       442           11.000             11.110        doz.
       443          103.205            104.237        nos.
       444           40.000             40.400        nos.
   447/448           20.000             20.200        doz.
       604        1.564.867          1.580.516        kg
   638/639          509.486            545.150        doz.
       836           50.000             53.000        doz.
--------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA C
--------------------------------------------------------------------------------
  Nivel desemnat
  de consultare
--------------------------------------------------------------------------------
Grupa a II-a      10.033.528        10.033.528        mp     limita la toate
                                                             categoriile 400/
                                                             600, cu exceptia
                                                             firelor si
                                                             tesaturilor
      237             61.000            61.000        doz.
      313          1.672.255         1.672.255        mp
      314          1.254.191         1.254.191        mp
      350             27.000            27.000        doz.
      352            181.818           181.818        doz.
      359            652.174           652.174        kg
      369            295.821           295.821        kg
      410            167.225           167.225        mp
      465            129.600           129.600        mp
      618          1.672.255         1.672.255        mp
      666            116.306           116.306        kg
      459             34.019            34.019        kg
      633             44.199            44.199        doz.
      634             53.687            53.687        doz.
  tricotat            36.604            36.604        doz.
netricotat            17.083            17.083        doz.
      640             80.225            80.225        doz.
      641             34.775            34.775        doz.
  643/644             24.996            24.996        nos.   tricotat
  tricotat
      647             80.737            80.737        doz.
      648             57.746            57.746        doz.
      659            101.768           101.768        kg
      810          4.180.637         4.180.637        mp
      847             75.000            75.000        doz.
--------------------------------------------------------------------------------
    Toate celelalte limite se supun nivelurilor de consultare (N.M.C.) cu exceptia categoriilor de fire incepand cu categoria 400 sau 600, care se supun mecanismului de consultare.
--------------------------------------------------------------------------------
    N.M.C. se calculeaza astfel:
--------------------------------------------------------------------------------
    836.127 E.M.P pentru bumbac, fibre sintetice, matase in amestec si fibre vegetale pentru categoriile care nu sunt imbracaminte.
--------------------------------------------------------------------------------
    585.289 E.M.P. pentru bumbac, fibre sintetice, matase in amestec si fibre vegetale pentru categoriile de imbracaminte.
--------------------------------------------------------------------------------
     83.613 E.M.P. pentru categoriile de lina.       |
--------------------------------------------------------------------------------
    kg      = kilograme
    doz.    = duzini
    dpr.    = duzini de perechi
    mp      = metri patrati
    E.M.P.  = echivalent metri patrati
    nos.    = bucati.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 273/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 273 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 273/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu