Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 269 din 31 martie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 312 din 13 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, aprobata cu completari prin Legea nr. 66/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si entitatile implicate in restituirea in natura sau acordarea despagubirilor prevazute de lege vor duce la indeplinire dispozitiile prezentei hotarari.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                       Aleodor Marian Francu

                       p. Ministrul administratiei si internelor,
                       Anghel Andreescu,
                       secretar de stat

                       Presedintele Autoritatii
                       pentru Urmarirea Aplicarii Unitare
                       a Legii nr. 10/2001,
                       Ingrid Zaarour

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania

    Norme metodologice:
    Procedura de restituire a bunurilor care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania se desfasoara in conditiile stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, aprobata cu completari prin Legea nr. 66/2004, si in conformitate cu prezentele norme metodologice.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 6
    (1) Imobilele care au apartinut comunitatilor minoritatilor nationale din Romania si care au fost preluate in mod abuziv, cu sau fara titlu, de statul roman, de organizatiile cooperatiste sau de orice alte persoane juridice, in perioada 6 septembrie 1940 - 22 decembrie 1989, compuse din constructii impreuna cu terenul aferent, existente in natura, se restituie fostilor proprietari in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Sunt imobile, in sensul prezentei ordonante de urgenta, constructiile, impreuna cu anexele acestora si terenurile aferente lor situate in intravilanul localitatilor, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii. Bunurile devenite imobile prin incorporare, adaugirile si imbunatatirile la aceste constructii se preiau cu plata lor la valoarea actualizata.
    (3) Prin comunitatea minoritatilor nationale se intelege entitatea juridica de drept privat, constituita si organizata potrivit legii romane, care reprezinta interesele cetatenilor unei comunitati ale unei minoritati nationale ce a detinut in proprietate imobile preluate in mod abuziv si care dovedeste ca este continuatoarea recunoscuta a persoanei juridice titulare de la care s-au preluat bunurile de catre stat. Recunoasterea continuitatii entitatii juridice de drept privat care se pretinde succesoarea fostului titular al dreptului de proprietate se face de catre instanta judecatoreasca ce a autorizat functionarea acesteia, in conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) In toate cazurile, cererile de restituire a imobilelor prevazute la alin. (1) se pot depune la Comisia speciala de retrocedare, instituita in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta. Dupa acest termen nu se mai pot formula cereri de restituire sau retrocedare. Actele doveditoare ale drepturilor solicitate se depun in termenul util stabilit de comisie.
    (5) In cazul in care imobilele ce fac obiectul cererilor de restituire sunt afectate unor activitati de interes public din invatamant si cercetare, sanatate sau sunt destinate functionarii unor asezaminte social-culturale, sedii ale partidelor politice legal inregistrate, misiuni diplomatice, oficii consulare, reprezentante ale organizatiilor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, solicitantul restituirii poate opta pentru:
    a) restituirea numai a nudei proprietati, caz in care imobilul respectiv isi va pastra afectatiunea pe o perioada de pana la 5 ani de la data deciziei de restituire. In aceasta perioada proprietarul este scutit de plata impozitului pe proprietate si, totodata, va fi beneficiarul unei chirii in cuantumul stabilit prin hotarare a Guvernului. Plata cheltuielilor de intretinere aferente imobilului respectiv revine utilizatorilor pe aceasta perioada;
    b) acordarea de masuri reparatorii prin echivalent, in conditiile Legii nr. 10/2001, cu modificarile si completarile ulterioare."

    Norme metodologice:
    1. Domeniul de aplicare prevazut la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 este limitat la acele preluari abuzive produse in perioada 6 septembrie 1940 - 22 decembrie 1989, denumita in continuare perioada de referinta.
    2. Sunt considerate abuzive acele preluari de imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, produse in temeiul sau ca efect al unor acte normative ori administrative emise in perioada de referinta, daca nu s-au acordat despagubiri juste si echitabile in raport cu momentul preluarii. In cazul in care s-au platit despagubiri, dar acestea sunt considerate neindestulatoare, restituirea in natura sau, dupa caz, acordarea celorlalte masuri reparatorii prevazute de Legea nr. 10/2001 este conditionata de restituirea despagubirilor primite sau de deducerea valorii acestora, dupa caz, in conditiile stabilite de aceeasi lege.
    Sunt considerate abuzive si preluarile fara titlu valabil ale imobilelor care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania in perioada de referinta sau fara respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data preluarii, precum si cele preluate fara temei legal, prin acte de dispozitie ale organelor locale ale puterii sau administratiei de stat.
    3. Pot face obiectul retrocedarii numai acele constructii care existau fizic la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999. Prin urmare, constructiile solicitate trebuie sa fie cele preluate de catre stat in perioada de referinta, incidenta beneficiului legii apreciindu-se in functie de data nasterii dreptului la masuri reparatorii, respectiv data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999.
    4. Prin sintagma teren aferent se intelege suprafata de teren afectata constructiei retrocedabile, disponibila in limita imprejmuirilor existente.
    5. Nu fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 terenurile situate in extravilanul localitatilor, deoarece acestea fac obiectul altor legi speciale de restituire.
    6. Valoarea actualizata a constructiilor preluate si modificate, la care face referire art. 6 alin. (2) teza finala din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, este valoarea de piata a imobilelor respective, stabilita printr-o expertiza extrajudiciara de catre solicitantul restituirii.
    7. Comisia speciala de retrocedare, instituita in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cu modificarile ulterioare, are plenitudine de competenta in solutionarea fazei administrative a cererilor de retrocedare depuse de comunitatile minoritatilor nationale, cu privire la calificarea preluarilor ca fiind abuzive sau nu, respectiv la calificarea preluarilor ca fiind cu titlu sau fara titlu.
    8. Prin sintagma acte doveditoare prevazuta la art. 6 alin. (4) teza finala din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 se intelege:
    a) orice inscrisuri care atesta dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului la data preluarii abuzive (act de vanzare-cumparare, tranzactie, donatie, extras de carte funciara, act sub semnatura privata si altele asemenea);
    b) orice acte juridice sau declaratii care permit incadrarea preluarii ca fiind abuziva, cu titlu sau fara titlu;
    c) orice acte care intemeiaza prezumtia existentei dreptului de proprietate al solicitantului asupra imobilului, la data preluarii abuzive (extrasul de carte funciara, istoricul de rol fiscal, procesul-verbal intocmit cu ocazia preluarii, orice act emanand de la o autoritate din perioada de referinta, care atesta direct sau indirect faptul ca bunul respectiv apartinea solicitantului, iar pentru mediul rural - extrasul de pe registrul agricol);
    d) acte care permit recunoasterea calitatii de beneficiar al retrocedarii: actul de infiintare, statutul de functionare si organizare al entitatii solicitante, dovada ca entitatea solicitanta a retrocedarii este continuatoarea persoanei juridice titulare de la care s-au preluat bunurile de catre stat si altele asemenea. Are forta probanta numai originalul sau copia legalizata a hotararii judecatoresti prin care se recunoaste continuitatea entitatii juridice de drept privat care se pretinde succesoarea fostului titular al dreptului de proprietate. Competenta in acest sens apartine instantei judecatoresti care a autorizat functionarea entitatii solicitante, in conditiile art. 3 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 10/2001;
    e) expertize judiciare sau extrajudiciare de care solicitantul intelege sa se prevaleze in sustinerea cererii sale;
    f) orice acte sau inscrisuri pe care solicitantul intelege sa le foloseasca in dovedirea cererii sale.
    9. Se admit numai copii legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul de pe actele doveditoare referitoare la proprietate si la calitatea de comunitate a unei minoritati nationale indreptatite la retrocedare.
    10. Pentru anumite situatii complexe Comisia speciala de retrocedare, in virtutea plenitudinii de competenta, poate dispune elaborarea, de catre istorici si/sau juristi cu experienta, de rapoarte si informari cu privire la evolutia istorica si juridica a preluarii respective. De asemenea, Comisia speciala de retrocedare poate efectua audieri ale unor persoane avizate, care pot furniza informatii utile, si poate dispune deplasari la locul situarii imobilului ale unor specialisti si intocmirea unor note de constatare. Actele intocmite cu ocazia efectuarii acestor proceduri sunt considerate acte doveditoare pentru solutionarea fazei administrative a retrocedarii.
    11. Calificarea incidentei prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 se stabileste de catre Comisia speciala de retrocedare. In aceste cazuri Comisia speciala de retrocedare va comunica solicitantului aceasta calificare si il va invita sa opteze pentru una dintre variantele prevazute la art. 6 alin. (5) lit. a) si b), iar in cazul optarii pentru varianta prevazuta la lit. b), sa precizeze masurile reparatorii prin echivalent, prevazute de Legea nr. 10/2001, pe care acesta le pretinde.
    12. In cazul in care solicitantul retrocedarii opteaza pentru restituirea nudei proprietati, conform prevederilor art. 6 alin. (5) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, afectiunea existenta va subzista pana la punerea efectiva in posesie, dar nu mai mult de 5 ani.
    13. Cuantumul chiriei ce se cuvine proprietarului caruia i se restituie numai nuda proprietate va fi stabilit conform Hotararii Guvernului nr. 244/2004 pentru stabilirea cuantumului chiriilor aferente imobilelor care fac obiectul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania.
    14. Prin cheltuieli de intretinere aferente imobilului se intelege cheltuielile necesare si utile pentru buna functionare a imobilului respectiv si de natura a conserva aceeasi stare a acestuia de la data restituirii nudei proprietati pana la punerea in posesie. Efectuarea unor lucrari de inlocuire sau de schimbare a retelei de canalizare, a instalatiei de alimentare cu apa, inclusiv a obiectelor sanitare, a instalatiei de incalzire centrala sau a sobelor de incalzire, inlocuirea tamplariei de lemn uzate - usi si ferestre, repararea sarpantei, a invelitorii, a jgheaburilor si burlanelor, precum si retencuirea peretilor interiori sau exteriori se pot face numai cu acordul nudului proprietar.
    15. Masurile reparatorii prin echivalent, prevazute la art. 6 alin. (5) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, acordate in conditiile Legii nr. 10/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, vor consta in compensarea cu alte bunuri ori servicii oferite in echivalent de detinatorul actual al imobilului, in acordarea de actiuni la societati comerciale tranzactionate pe piata de capital, de titluri de valoare nominala folosite exclusiv in procesul de privatizare sau de despagubiri banesti. Aceste masuri reparatorii pot fi combinate.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 7
    (1) Comisia speciala de retrocedare va analiza documentatia prezentata de solicitanti pentru fiecare imobil si va dispune, prin decizie motivata, restituirea imobilelor solicitate sau, dupa caz, respingerea cererii de restituire, daca se apreciaza ca aceasta nu este intemeiata.
    (2) Deciziile Comisiei speciale de retrocedare pot fi atacate la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carui raza teritoriala este situat imobilul solicitat, in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora. Hotararea pronuntata de tribunal poate fi atacata cu recurs, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare.
    (3) Ministerele, prefecturile, primarii, serviciile de cadastru si birourile de carte funciara, precum si celelalte institutii publice au obligatia de a furniza, la cererea expresa a Comisiei speciale de retrocedare, informatii privind situatia juridica a imobilelor care fac obiectul cererilor de restituire, in vederea fundamentarii deciziilor acesteia.
    (4) Prevederile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 10/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator."

    Norme metodologice:
    1. Daca o data cu cererea de retrocedare s-au depus acte doveditoare si solicitantul precizeaza in mod expres faptul ca nu mai are alte probe de administrat, Comisia speciala de retrocedare va dispune, prin decizie motivata, asupra cererii solicitantului, in termen de 60 de zile de la data depunerii acesteia.
    2. In cazul in care se apreciaza ca documentatia este incompleta si este necesara completarea acesteia, termenul de 60 de zile curge de la data depunerii actelor suplimentare solicitate de Comisia speciala de retrocedare.
    3. La cererea expresa a Comisiei speciale de retrocedare, pentru motivarea deciziei acesteia, ministerele, prefecturile, primarii, serviciile de cadastru, birourile de carte funciara, precum si celelalte institutii publice sunt obligate ca, in termen de 30 de zile de la data solicitarii, sa furnizeze informatii referitoare la unitatile detinatoare, amplasamentul imobilelor, terenul aferent lor sau orice alte date privind situatia juridica si locativa a acestora.
    4. Institutiile publice interesate vor propune motivat mentinerea afectatiunii speciale prevazute la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 10/2001, urmand ca Guvernul sa stabileasca, prin hotarare, imobilele care nu vor fi retrocedate in natura si pentru care se acorda masuri reparatorii prin echivalent.
    Pentru fundamentarea propunerii de mentinere a afectatiunii speciale se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:
    - imposibilitatea mutarii activitatilor respective in alte imobile detinute legal de respectiva entitate;
    - situarea imobilului este esentiala pentru buna desfasurare a activitatilor de utilitate publica sau sociala;
    - prin restituirea in natura s-ar impune disponibilizari semnificative de salariati care ar afecta buna desfasurare a activitatii.

    Ordonanta de urgenta:
    "Art. 9
    (1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va emite norme metodologice de aplicare.
    (2) In cadrul aceluiasi termen, se vor completa in mod corespunzator, prin hotarare a Guvernului, atributiile si regulamentul Comisiei speciale de retrocedare.
    (3) In vederea asigurarii conditiilor de functionare si dotare a Comisiei speciale de retrocedare, se suplimenteaza bugetul Ministerului Administratiei si Internelor in mod corespunzator.
    (4) In cazul in care, pentru imobilele ce au facut obiectul procedurilor prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/1998 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania si in prezenta ordonanta de urgenta, din diverse motive nu s-au concretizat procedurile de restituire, solutionarea restituirii acestora se va prelua si se va hotari de catre Comisia speciala de retrocedare."

    Norme metodologice:
    Procedurile de restituire initiate ca urmare a cererilor depuse in temeiul dispozitiilor legale la care face referire art. 9 alin. (4) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 si care, din diverse motive, nu au fost finalizate vor fi indeplinite conform legislatiei in vigoare la data depunerii cererilor, de catre Comisia speciala de retrocedare instituita prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 269/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 269 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 269/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu