E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 264 din 12 aprilie 1991

privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din  9 mai 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Ministerul Mediului este autoritatea centrala de stat care organizeaza cadrul institutional, dezvolta, indruma si perfectioneaza activitatea de protectie a mediului, la scara nationala.
    Pentru asigurarea unei dezvoltari economice si sociale durabile, precum si pentru imbunatatirea calitatii vietii, Ministerul Mediului fundamenteaza si promoveaza masurile de protectie si conservare a resurselor naturale, de gospodarire rationala a acestora, in acord cu cerintele de ameliorare a starii de calitate a mediului, de mentinere a diversitatii biologice si a echilibrului ecologic.
    Art. 2
    Ministerul Mediului colaboreaza cu celelalte ministere, precum si cu alte organe centrale, avand dreptul de a solicita acestora documentatii, informatii si date necesare realizarii atributiilor sale.
    Art. 3
    Ministerul Mediului indeplineste urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza studii, prognoze si strategii de dezvoltare pentru protectia sistemelor ecologice, silvicultura, gospodarirea apelor, meteorologie, hidrologie si in domeniul protectiei nucleare;
    b) elaboreaza propuneri de reglementare in domeniul protectiei mediului si propune dezvoltarea sistemului de legi si acte normative pentru reglementarea gospodaririi rationale si responsabile a resurselor, armonizarea dezvoltarii economico-sociale cu cerintele protectiei mediului, ca baza pentru o dezvoltare durabila a tarii;
    c) asigura coordonarea activitatii de reconstructie ecologica a zonelor deteriorate, elaboreaza harta ecoregiunilor si fundamenteaza dezvoltarea retelei de arii protejate;
    d) evalueaza impactul actiunilor economico-sociale, diferentiaza conditiile care trebuie respectate  pentru garantarea mentinerii echilibrului ecologic, le transmite agentilor economici si verifica modul cum acestea se implementeaza si se respecta in procesul de realizare a investitiilor si a productiei;
    e) asigura integrarea Romaniei in activitatea de protectie a mediului la nivel regional si global, reprezentand Guvernul in organismele internationale de specialitate, guvernamentale si neguvernamentale; participa la realizarea programelor si a masurilor prevazute in conventiile si acordurile internationale, la care tara noastra este parte;
    f) coordoneaza activitatea retelei de arii protejate - rezervatii naturale, parcuri nationale, rezervatii ale biosferei, monumente ale naturii - pentru conservarea diversitatii biologice si a eterogenitatii structurilor ecologice ale cadrului natural;
    g) coordoneaza programele de cercetare in domeniul ecologiei si protectiei mediului, gospodaririi apelor si padurilor, urmareste rezultatele cercetarilor si valorificarea acestora;
    h) asigura, la nivel national, respectarea de catre persoanele fizice si juridice a legilor si reglementarilor din domeniul protectiei mediului si al gospodaririi resurselor naturale;
    i) asigura relatiile dintre Guvern si organizatiile nationale neguvernamentale, grupuri sociale si publice, in domeniul protectiei mediului.
    Initiaza si dezvolta programele de formare a specialistilor si de educatie ecologica. In acest sens, colaboreaza cu ministerele economice, cu celelalte autoritati ale administratiei centrale si locale, cu institutiile de invatamant, stiinta si cultura, cu mijloacele mass-media;
    j) organizeaza activitatea de informare si documentare, editarea de publicatii si actiuni de popularizare a legislatiei referitoare la gospodarirea resurselor naturale si protectia mediului;
    k) elaboreaza propuneri legislative, cu avizul Ministerului Finantelor, privind taxele pentru efectuarea expertizelor, analizelor si controalelor, precum si pentru emiterea acordurilor si autorizatiilor in domeniile de activitate ale ministerului.
    Art. 4
    In domeniul gospodaririi resurselor de apa, Ministerul Mediului are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza strategia organizarii, la nivel national, a gospodaririi apelor, in scopul satisfacerii cerintelor de apa ale populatiei si agentilor economici, asigurand folosirea rationala a resurselor de apa, protectia impotriva epuizarii si poluarii acestora, precum si apararea impotriva efectelor distructive ale apelor;
    b) actioneaza pentru amenajarea complexa a bazinelor hidrografice, pentru valorificarea unor noi surse de apa in concordanta cu dezvoltarea economico- sociala a tarii, asigurand corelarea lucrarilor de alimentari cu apa, apararea impotriva efectelor distructive ale apelor, hidroenergetice, de irigatii, piscicultura, navigatie sau alte folosinte;
    c) coordoneaza intocmirea planurilor si schemelor-cadru de amenajare a bazinelor hidrografice;
    d) avizeaza si autoriza lucrarile ce se executa sau sunt in exploatare pe ape sau in legatura cu apele;
    e) organizeaza intocmirea si tinerea la zi a cadastrului general al apelor tarii si a evidentei drepturilor de folosire cantitativa si calitativa a apelor;
    f) stabileste organizarea activitatii de hidrometeorologie si a sistemului de informare, prognoza si avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase;
    g) aproba utilizarea fondului apelor constituit conform prevederilor legale.
    Art. 5
    In domeniul gospodaririi fondului forestier, Ministerul Mediului are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza strategia nationala si prognoze pentru gospodarirea padurilor proprietate de stat si privata, precum si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, pe principiul aplicarii unitare a regimului silvic, in contextul intensificarii functiilor de protectie si de productie ale acestora, mentinerii echilibrului ecologic si imbunatatirii conditiilor de mediu;
    b) elaboreaza studii si programe pentru imbunatatirea starii padurilor si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, pentru cresterea productivitatii lor, si urmareste aplicarea masurilor necesare;
    c) asigura controlul gospodaririi si exploatarii unitare, pe principii ecologice si in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si cu normele tehnice in vigoare, a padurilor, indiferent de detinatori, precum si a vegetatiei forestiere din afara fondului  forestier;
    d) stabileste, in conformitate cu legislatia in vigoare, pe baza amenajamentelor silvice, volumul de masa lemnoasa ce se poate taia anual din paduri, pe structura si destinatii, in conditiile asigurarii continuitatii recoltarii acesteia;
    e) coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati din agricultura, administratia centrala si locala de stat, actiunile de impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinte, atat prin preluarea acestora in fondul forestier, cat si prin plantarea lor de catre detinatori, precum si de infiintare a perdelelor forestiere de protectie; asigura o conceptie unitara de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a torentilor, in complex, pe bazine hidrografice si perimetre de ameliorare;
    f) analizeaza si - dupa caz, in raport cu competentele legal stabilite - aproba sau avizeaza solicitarile de scoatere definitiva ori temporara a unor terenuri din fondul forestier, sau de defrisare a unor paduri ori vegetatii forestiere din afara fondului forestier;
    g) controleaza modul in care se asigura integritatea fondului forestier si a vegetatiei forestiere din afara acestuia, paza padurilor, precum si legalitatea circulatiei materialului lemnos si a functionarii instalatiilor de prelucrare a acestuia in cherestea;
    h) stabileste si controleaza modul de gospodarire a tuturor fondurilor de vanatoare si salmonicole, precum si respectarea legalitatii privind concesionarea si inchirierea acestor fonduri, organizarea si desfasurarea actiunilor de vanatoare si de pescuit - inclusiv cu strainii.
    Art. 6
    In domeniul controlului activitatilor nucleare, Ministerul Mediului are urmatoarele atributii:
    a) emite norme tehnice si instructiuni cu caracter obligatoriu, precum si ghiduri de securitate nucleara privind asigurarea calitatii si functionarea in conditii de siguranta la  radiatii a obiectivelor si instalatiilor nucleare, protectia impotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional, a populatiei, mediului inconjurator si bunurilor materiale, protectia fizica, evidenta, pastrarea si transportul materialelor radioactive si materialelor fisionabile speciale, precum si gestiunea deseurilor radioactive;
    b) elibereaza autorizatii de asigurare a calitatii si de securitate nucleara unitatilor care desfasoara activitati in domeniul nuclear si acorda personalului permisul de exercitare a acestor activitati, in conditiile prevazute de lege si normele tehnice specifice;
    c) controleaza respectarea legii si a normelor de securitate nucleara cu privire la desfasurarea activitatilor in domeniul nuclear de catre unitatile si persoanele autorizate sa exercite aceste activitati;
    d) avizeaza planurile de interventie pentru cazurile de accident nuclear si participa, potrivit legii, la asigurarea interventiei;
    e) controleaza aplicarea prevederilor programului de asigurare a calitatii la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si la intreprinderile si unitatile care proiecteaza, produc si monteaza echipamentele, sistemele si constructiile cu functii de securitate nucleara;
    f) controleaza, la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, listele de furnizori acceptati, de produse si servicii si actualizarea corecta a acestor liste in ceea ce priveste respectarea cerintelor de asigurare a calitatii de catre beneficiari, furnizori si subfurnizorii acestora, la toate nivelurile de derulare a raporturilor contractuale;
    g) aproba planurile anuale de examinari tehnice pentru asigurarea calitatii, elaborate de beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare cu privire la activitatea proprie si a furnizorilor de produse si servicii, si inspecteaza modul de aplicare a acestora;
    h) in indeplinirea sarcinilor de control, stabileste masurile necesare, cu termene de indeplinire a acestora, si aplica sanctiunile prevazute de lege;
    i) avizeaza importul de licente, documentatii, tehnologii de fabricatie, echipamente, aparatura, surse de radiatii si asistenta tehnica necesare obiectivelor si instalatiilor nucleare din tara;
    j) controleaza aplicarea prevederilor acordurilor internationale in vigoare privind controlul garantiilor, protectia fizica, transportul materialelor fisionabile si radioactive, protectia contra radiatiilor, asigurarea calitatii si securitatea nucleara a instalatiilor;
    k) avizeaza proiectele actelor normative care au implicatii in domeniul nuclear, elaborate de organele  competente.
    Art. 7
    a) Conducerea Ministerului Mediului este asigurata de ministru si colegiul ministerului.
    b) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului si il reprezinta in raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere, alte organe de stat si organizatii din tara, precum si cu organismele similare din strainatate.
    Art. 8
    a) Structura organizatorica a Ministerului Mediului este prevazuta in anexa nr. 1*).
    b) Structura organizatorica a compartimentelor, statul de functii, atributiile si sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al ministrului mediului.
    c) In cadrul Inspectiei de stat a padurilor vor functiona in limita a maximum 50 de posturi, inspectii zonale cu atributii de garda forestiera la Bacau, Brasov, Bucuresti, Caransebes si Cluj pentru urmarirea aplicarii unitare a regimului de gospodarire si exploatare pe toate terenurile cu vegetatie forestiera, indiferent de forma de proprietate a acestora.
    Principalele atributii ale inspectiilor zonale sunt cele stabilite in anexa nr. 2.
    Delimitarea teritoriala a zonelor de inspectie se face prin ordin al ministrului mediului.
    Personalul silvic de specialitate din Inspectia de stat a padurilor, inclusiv cel din inspectiile zonale, este obligat sa poarte uniforma in timpul desfasurarii activitatii de teren. Uniforma se atribuie de Ministerul Mediului, potrivit reglementarilor in vigoare.
    d) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu este de 350, exclusiv demnitarii.
    e) Numarul maxim al posturilor de conducere este de 20% din numarul total al personalului.
-----------------
    *) Anexa se comunica unitatilor interesate.

    Art. 9
    a) Ministerul Mediului are in subordine unitatile din anexa nr. 3.
    b) Agentiile pentru supravegherea si protectia mediului, Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii", Oficiul de informare si documentare, Institutul de cercetari pentru ingineria mediului Bucuresti, Institutul roman de cercetari marine Constanta sunt institutii publice, cu personalitate juridica, finantate de la bugetul administratiei de stat.
    c) Agentiile pentru supravegherea si protectia mediului si Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii" functioneaza cu un numar maxim aprobat de 3.600 persoane.
    d) Structurile organizatorice, normativele de personal si de dotare, criteriile de constituire a compartimentelor si cele de aplicare a Legii salarizarii, pentru unitatile subordonate prevazute la anexa nr. 3, se aproba de ministrul mediului.
    Art. 10
    a) Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii" are urmatorul obiect de activitate:
    - redresarea ecologica a Deltei Dunarii si conservarea genofondului (biodiversitatii) ecofondului;
    - cunoasterea capacitatii productive si dimensionarea exploatarii resurselor din Delta Dunarii, in limitele ecologice admisibile;
    - coordonarea lucrarilor hidrotehnice pentru asigurarea unei mai bune circulatii a apei pe canale, ghioluri si lacuri, cat si pentru impiedicarea fenomenelor de eroziune a platformei marine;
    - cercetarea fenomenelor deltaice;
    - stabilirea locurilor de vanatoare si de pescuit, precum si a conditiilor de desfasurare a acestor activitati;
    - stabilirea modului de circulatie si acces in Delta Dunarii al barcilor, salupelor, navelor fluviale si maritime, persoanelor si grupurilor de cercetatori;
    - stabilirea criteriilor de dezvoltare a asezarilor umane si de dezvoltare a turismului;
    - prezentarea de propuneri privind stabilirea de penalitati pentru sanctionarea abaterilor de la regulile de desfasurare a activitatii in Delta Dunarii.
    b) Teritoriul rezervatiei cuprinde: Delta Dunarii, Complexul lagunar Razelm- Sinoe, zona Somova-parches, litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pana la Capul Midia, inclusiv Izobata de 20 m si Dunarea maritima pana la Cotul Pisicii.
    Limita vestica continentala a Rezervatiei biosferei "Delta Dunarii" este reprezentata de soseaua care leaga localitatile Midia - Corbu de Jos - Sinoe - Mihai Viteazu - Ceamurlia de Jos - Babadag - Sarighiol - Agighiol - Murighiol - Tulcea - Somova - Isaccea.
    c) Rezervatia isi are sediul in municipiul Tulcea si este condusa de un consiliu stiintific, a carui componenta se aproba de ministrul mediului. Presedintele consiliului stiintific este guvernatorul rezervatiei.
    d) Infiintarea unitatilor de orice fel - publice, particulare sau mixte - care ar urma sa-si desfasoare activitatea in Delta Dunarii se face numai dupa obtinerea autorizatiei prealabile de la guvernatorul rezervatiei.
    e) Institutul de cercetari si proiectari "Delta Dunarii" Tulcea, Corpul de paza si inspectie Tulcea si Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Tulcea, sunt subordonate Administratiei rezervatiei biosferei "Delta Dunarii". Ele vor functiona ca unitati fara personalitate juridica, avand competentele stabilite de Rezervatia biosferei "Delta Dunarii".
    f) Patrimoniul rezervatiei se compune din patrimoniul natural al zonei delimitate la alin. h), constituit de suprafetele terestre si acvatice impreuna cu resursele naturale pe care le genereaza, apartinand domeniului public, si din fondurile Institutului de cercetari si proiectari "Delta Dunarii" Tulcea, Corpului de paza si inspectie Tulcea si Agentiei pentru supravegherea si protectia mediului Tulcea.
    g) Stabilirea patrimoniului natural al Rezervatiei biosferei "Delta Dunarii", precum si modul de administrare a acestuia, se fac prin hotarare a Guvernului.
    Art. 11
    Ministerul Mediului va utiliza un parc propriu de transport persoane si interventii pentru aparare impotriva inundatiilor, poluarilor accidentale, incendiilor la paduri si controlul activitatilor nucleare, atat pentru aparatul central, cat si pentru unitatile bugetare subordonate, ce se stabileste prin ordin al ministrului, cu acordul ministrului de stat coordonator.
    Art. 12
    a) Ministerul Mediului coordoneaza activitatea Comisiei pentru inundatii, fenomene meteorologice periculoase si accidente la constructii hidrotehnice, Comisiei nationale pentru evaluarea trofeelor cinegetice, Comitetului national roman al marilor baraje, Comitetului national roman pentru programul hidrologic international al U.N.E.S.C.O. Acestea au cate un secretariat tehnic permanent ce se asigura in cadrul numarului de posturi aprobat ministerului.
    b) Membrii comisiilor si comitetelor de mai sus sunt salarizati de unitatile la care sunt angajati.
    Art. 13
    In aplicarea prevederilor prezentei hotarari, ministrul mediului emite ordine si instructiuni.
    Art. 14
    Finantarea tuturor cheltuielilor aferente inspectiilor zonale se face din bugetul administratiei centrale de stat alocat Ministerului Mediului.
    Art. 15
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 16
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991. Pe aceeasi data se abroga hotararile Guvernului nr. 482/1990, nr. 483/1990, nr. 693/1990, nr. 983/1990 si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                   PETRE ROMAN

    ANEXA  2

    PRINCIPALELE ATRIBUTII ALE INSPECTIILOR ZONALE *) (GARZILOR FORESTIERE)

    I. Prevederi generale
    1. Supravegheaza si controleaza aplicarea si respectarea regimului silvic de catre filialele teritoriale ale Regiei autonome a padurilor "Romsilva", precum si de catre toti ceilalti detinatori de paduri si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, indiferent de forma de proprietate.
    2. In exercitarea atributiilor colaboreaza cu filialele teritoriale si ocoalele silvice ale "Romsilva" -R.A., precum si cu organele locale ale administratiei de stat, politiei, jandarmeriei, procuraturii, justitiei si administratiei financiare.
    3. Raspund fata de Ministerul Mediului - Inspectia de stat a padurilor de realizarea atributiilor ce le sunt stabilite.
    II. Principalele atributii ale inspectiilor zonale
    4. (1) Pe linia aplicarii regimului silvic:
    - urmaresc mentinerea integritatii fondului forestier, indiferent de detinatori, precum si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, atat in cadrul circulatiei juridice a terenurilor forestiere, cat si in directia prevenirii taierilor ilegale de arbori, defrisarilor si pasunatului abuziv in paduri, precum si a altor fapte pagubitoare;
    - organizeaza si tin evidenta padurilor si a celorlalte terenuri cu vegetatie forestiera (pasuni impadurite si altele), care se restituie fostilor proprietari sau mostenitorilor legali ai acestora, in conditiile Legii fondului funciar, precum si a vegetatiei forestiere de pe terenurile situate in afara fondului forestier;
    - verifica, la fata locului, solicitari de scoatere definitiva ori temporara din circuitul forestier a unor terenuri proprietate a persoanelor juridice si fizice sau de defrisare a unor paduri si vegetatii forestiere, pentru diferite nevoi, si face propuneri Ministerului Mediului - Inspectiei de stat a padurilor, in legatura cu acestea;
    - controleaza modul in care se respecta volumul de masa lemnoasa ce se atribuie anual filialelor "Romsilva" -R.A., spre taiere, pentru industrie si nevoi locale, si urmaresc respectarea reglementarilor in vigoare privind volumul de masa lemnoasa ce poate fi recoltat anual din padurile si vegetatia forestiera din afara fondului forestier, proprietate a persoanelor fizice;
    - urmaresc respectarea normelor legale in vigoare privind regimul silvic, accesul, exploatarea si transportul lemnului din paduri, indiferent de detinatorii acestora, precum si pe terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, valorificarea integrala si superioara a masei lemnoase;
    - urmaresc regenerarea la zi a suprafetelor de pe care se recolteaza masa lemnoasa, inclusiv de pe terenurile proprietate a persoanelor fizice, impadurirea terenurilor degradate, inapte altor folosinte - atat a celor preluate in fondul forestier, cat si prin detinatori, precum si infiintarea de perdele forestiere de protectie;
    - controleaza aplicarea corespunzatoare a masurilor de protectie a vegetatiei forestiere impotriva bolilor si daunatorilor, precum si pentru prevenirea si stingerea incendiilor de padure;
    - acorda asistenta tehnica de specialitate persoanelor fizice si juridice detinatoare de terenuri cu vegetatie forestiera, precum si acelora care vor sa realizeze plantatii silvice, la solicitarea acestora.
    4. (2) In activitatea de vanatoare si salmonicultura:
    - stabilesc si controleaza modul de gospodarire a fondurilor de vanatoare si salmonicole, indiferent de detinatorii acestora, potrivit normelor tehnice in vigoare;
    - stabilesc si urmaresc aplicarea masurilor necesare pentru realizarea efectivelor optime de vinat si salmonide, pe toate fondurile de vanatoare si, respectiv, de pescuit in apele de munte, inclusiv pe cele inchiriate si concesionate;
    - verifica aplicarea masurilor de ocrotire a vanatului, de combatere a rapitoarelor acestuia, a bolilor si braconajului;
    - controleaza respectarea nivelurilor de recolta a vanatului, aprobate pe specii, pentru fiecare fond de vanatoare in parte;
    - urmaresc respectarea dispozitiilor in vigoare la organizarea si desfasurarea actiunilor de vanatoare si de pescuit sportiv in apele de munte, inclusiv cu cetateni straini, precum si incadrarea acestor actiuni in sezoanele legal aprobate;
    - controleaza autenticitatea documentelor ce atesta  calitatea de vinator pentru cetatenii straini, avizeaza contractele si licentele de vanatoare;
    - controleaza respectarea legalitatii privind concesionarea si inchirierea fondurilor de vanatoare si de pescuit in apele de munte;
    - controleaza stricta aplicare a instructiunilor in vigoare privind evaluarea trofeelor de vinat recoltate atat de vanatorii romani, cat si de cei straini, precum si respectarea dispozitiilor privind scoaterea din tara a acestor trofee.
    4. (3) Atributii de garda forestiera:
    - controleaza operativ, inopinat, modul de organizare si desfasurare a actiunilor de paza a padurilor, indiferent de detinatori, precum si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier si dispun masuri obligatorii de luat pentru prevenirea oricaror prejudicii ce pot fi aduse acestora;
    - iau masurile prevazute de legislatia in vigoare, in cazurile in care se constata taierea de arbori nemarcati, pasunat ilegal in paduri, precum si diminuarea suprafetelor cu vegetatie forestiera si schimbarea folosintei acestora, in mod abuziv; sesizeaza sectiile financiare asupra taierilor ilegale de arbori, de pe terenurile cu vegetatie forestiera proprietate a persoanelor fizice, comunicindu-le volumul masei lemnoase respective si valoarea pe picior a acesteia, in vederea impozitarii corespunzatoare a detinatorilor, in conditiile legii;
    - verifica si controleaza legalitatea circulatiei materialului lemnos si a functionarii instalatiilor de prelucrare a acestuia in cherestea si dispune aplicarea masurilor necesare intrarii in legalitate;
    - controleaza, atat la agentii economici, cat si la punctele vamale, respectarea reglementarilor legale in vigoare privind exportul de material lemnos brut si semiprelucrat;
    - initiaza actiuni de perchezitie in incinta unitatilor economice si institutiilor de stat ori particulare, precum si in localuri publice sau particulare (case, dependinte, curti, gradini), cu consimtamantul conducerii acestor unitati sau institutii si, respectiv, al proprietarilor in cauza, ori cu autorizatia procurorului, in conditiile prevazute de lege. In caz de infractiuni flagrante, consimtamantul sau autorizatia nu sunt necesare;
    - controleaza respectarea normelor legale privind importul si exportul de material forestier de reproducere (seminte, butasi, puieti), pomi de iarna, precum si de alte produse ale padurii;
    - controleaza modul de administrare si gospodarire a sediilor de cantoane, brigazi-districte silvice, precum si a caselor si cabanelor de vanatoare din patrimoniul silvic;
    - exercita orice alte atributii date in competenta, potrivit legii.
    Personalul cu atributii exprese de garda forestiera este militarizat, necazarmat, fiind in drept sa pastreze si sa foloseasca armamentul si alte mijloace din dotare, in conditiile legii.
    5. Personalul tehnico-ingineresc din Inspectia de stat a padurilor, din inspectiile zonale, in exercitarea atributiilor:
    - incheie, potrivit legii, procese-verbale de constatare a contraventiilor si infractiunilor silvice, aplica sanctiunile prevazute de lege pentru contraventiile constatate si sesizeaza prin conducerea Inspectiei de stat a padurilor, organele de urmarire penala, in legatura cu infractiunile constatate - inclusiv cele de braconaj;
    - retine, in conditiile legii, in vederea confiscarii, produsele lemnoase, vinatoresti, salmonicole si alte produse ale padurii, pentru care nu se prezinta documente legale de provenienta, ori care nu corespund cu datele inscrise in acestea, precum si mijloacele care au servit la savarsirea infractiunilor si contraventiilor silvice; retine, totodata, documentele aflate in neregula, care pot servi la dovedirea infractiunilor si contraventiilor constatate.
-----------------------
    *) pot fi modificate si completate prin ordin al ministrului mediului.

    ANEXA 3

             UNITATI SUBORDONATE MINISTERULUI MEDIULUI
    1. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Alba Iulia;
    2. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Arad;
    3. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Pitesti;
    4. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bacau;
    5. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Oradea;
    6. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bistrita-nasaud;
    7. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Botosani;
    8. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Brasov;
    9. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Braila;
    10. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Buzau;
    11. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Resita;
    12. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Calarasi;
    13. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Cluj;
    14. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Constanta;
    15. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Sfintul Gheorghe;
    16. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targoviste;
    17. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Craiova;
    18. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Galati;
    19. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Giurgiu;
    20. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targu Jiu;
    21. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului  Miercurea-Ciuc;
    22. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Deva;
    23. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Slobozia;
    24. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Iasi;
    25. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Baia Mare;
    26. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Drobeta-Turnu
        Severin;
    27. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targu Mures;
    28. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Piatra-neamt;
    29. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Slatina;
    30. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Ploiesti;
    31. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Satu Mare;
    32. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Zalau;
    33. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Sibiu;
    34. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Suceava;
    35. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Alexandria;
    36. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Timisoara;
    37. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Vaslui;
    38. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Ramnicu Valcea;
    39. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Focsani;
    40. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bucuresti;
    41. Institutul de cercetari si ingineria mediului Bucuresti;
    42. Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii";
    43. Oficiul de informare si documentare Bucuresti;
    44. Institutul roman de cercetari marine Constanta.
                                              


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 264/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 264 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu