Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 2299 din 14 decembrie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 60 din 18 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 402/2004,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                         Ileana Tureanu,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                         NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.

    Art. 1
    Sunt considerate linii ferate industriale, denumite in continuare LFI, urmatoarele linii:
    a) linii cu acces la infrastructura feroviara:
    - linii ferate cu racordare directa la liniile infrastructurii feroviare publice, in statii de cale ferata sau in linie curenta;
    - linii ferate cu racordare directa la liniile infrastructurii feroviare private;
    - linii ferate cu racordare indirecta la infrastructura feroviara publica sau privata (prin intermediul altei LFI ori prin intermediul unor linii din depouri sau revizii de vagoane apartinand unor operatori de manevra ori de transport feroviar privati);
    b) linii fara acces la infrastructura feroviara:
    - linii ferate pe care se efectueaza transport feroviar public (de calatori sau de marfa) si/sau manevra feroviara;
    - linii ferate pe care se efectueaza transport feroviar in interes propriu si care intersecteaza alte cai de comunicatie.
    Art. 2
    (1) LFI se clasifica de catre Autoritatea Feroviara Romana - AFER, denumita in continuare AFER, in baza urmatoarelor criterii:
    a) accesul la infrastructura feroviara:
    - LFI cu acces direct sau indirect la infrastructura feroviara administrata de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita in continuare CFR, racordate la statii CFR, linii curente sau statii de triaj;
    - LFI fara acces la infrastructura feroviara publica sau privata a statului, pe care se efectueaza transport feroviar public sau in interes propriu, daca intersecteaza alte cai de comunicatii;
    b) tipul de transport desfasurat pe LFI;
    - transport feroviar de calatori;
    - transport feroviar de marfa;
    - transport feroviar mixt;
    c) sistemul de remorcare a vehiculelor feroviare utilizat pe LFI:
    - electric;
    - diesel electric;
    - diesel hidraulic;
    - diesel mecanic;
    - alt sistem;
    d) ecartamentul LFI:
    - ecartament normal;
    - ecartament larg;
    - ecartament ingust;
    - linii incalecate;
    e) amplasarea LFI fata de zonele de siguranta sau de protectie a infrastructurii feroviare publice:
    - LFI in afara zonelor de siguranta sau de protectie a infrastructurii feroviare publice;
    - LFI in zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice;
    - LFI in zona de protectie a infrastructurii feroviare publice.
    (2) Incadrarea LFI in clasificarea prevazuta la art. 1 si alin. (1) al acestui articol, incadrarea in categorii, documentatia tehnica necesara clasificarii, precum si modul in care se organizeaza evidenta LFI se stabilesc prin proceduri specifice ale AFER, aprobate prin decizie a directorului general si publicate in Buletinul AFER.
    Art. 3
    In cazul in care proprietarul doreste sa exploateze LFI in alte conditii tehnice decat cele proiectate initial, acesta este obligat sa solicite AFER schimbarea clasificarii LFI, urmand a suporta toate cheltuielile aferente intocmirii si obtinerii avizelor si autorizatiilor necesare.
    Art. 4
    Prevederile prezentelor norme metodologice nu se aplica liniilor ferate neracordate la infrastructura feroviara publica, pe care nu se desfasoara transport feroviar public si care nu intersecteaza alte cai de comunicatii.
    Art. 5
    (1) LFI se pot construi, modifica sau desfiinta numai cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    (2) Dupa obtinerea aprobarii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, proiectul tehnic aferent lucrarii de constructie, modificare sau desfiintare se intocmeste conform normativelor de proiectare a LFI.
    (3) Proiectele tehnice pentru construirea de LFI noi, de modificare sau desfiintare totala ori partiala se intocmesc de catre furnizori feroviari autorizati de AFER, in conditiile legii.
    (4) Procedurile privind modul de obtinere a aprobarii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru construirea, modificarea sau desfiintarea unei LFI, documentatia necesara, componenta comisiei de examinare a documentatiei, obtinerea autorizatiei de lucru in zona de siguranta sau de protectie a infrastructurii feroviare publice administrate de C.F.R., precum si termenele de solutionare, inclusiv a eventualelor contestatii, se elaboreaza de catre AFER si se aproba prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, cu respectarea legislatiei in vigoare, si se actualizeaza prin ordin al aceluiasi ministru, care va fi emis in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    Art. 6
    (1) Toate elementele LFI aflate in exploatare trebuie sa asigure siguranta circulatiei si securitatea transporturilor feroviare la vitezele si sarcinile maxime stabilite prin Regulamentul tehnic de exploatare a LFI.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) elementele dezafectate, scoase din functiune sau aflate in conservare, consemnate in evidente, conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 7
    (1) Constructiile, instalatiile specifice existente si aflate in exploatare, care la data construirii si punerii in functiune nu indeplineau in totalitate prevederile normelor tehnice in vigoare, dar care nu afecteaza siguranta circulatiei si securitatea transporturilor, pot fi exploatate in aceste conditii pana la executarea lucrarilor de reparatii capitale, modernizare, reinnoiri de echipamente si altele similare lor.
    (2) Dupa efectuarea lucrarilor de reparatii capitale, modernizare, reinnoiri de echipamente si altele similare lor la constructiile si instalatiile feroviare prevazute la alin. (1), indeplinirea cerintelor impuse de normele tehnice in vigoare este obligatorie.
    Art. 8
    (1) Orice interventie la LFI, care afecteaza zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice, este permisa unui agent economic prestator de servicii numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) este autorizat si detine agrementul tehnic emis de AFER pentru tipul de lucrari necesar a fi executat;
    b) detine autorizatie de lucru in zona de siguranta si protectie a infrastructurii feroviare publice, obtinuta de la CFR;
    c) are nominalizat pe timpul executarii lucrarilor personal de specialitate propriu responsabil cu siguranta circulatiei.
    (2) Pentru lucrari de interventie la o LFI fara acces la infrastructura feroviara pe care se efectueaza transport feroviar public de calatori ori de marfa sau transport feroviar in interes propriu, care intersecteaza alte cai de comunicatii, autorizatia de lucru se emite de AFER.
    (3) In cazul in care LFI intersecteaza alte cai de comunicatie, sunt necesare si avizele gestionarilor acestora.
    Art. 9
    (1) La solicitarea proprietarului LFI, CFR va comunica in termen de 10 zile acordul de racordare si va preciza daca sunt necesare lucrari de marire a capacitatii statiei CFR in care se face racordarea.
    (2) In cazul in care sunt necesare lucrari de dezvoltare a statiei CFR, pe baza acceptului proprietarului LFI, CFR va comanda elaborarea documentatiei aferente acestui scop, cu termen de finalizare a acesteia de 60 de zile.
    (3) Dupa finalizare si stabilirea valorii tarifului de racordare, pe baza documentatiei aprobate conform alin. (2), CFR va supune acest tarif aprobarii Consiliului tehnico-economic al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care va emite avizul in maximum 20 de zile de la primirea acesteia.
    (4) Solicitarile de modificare sau de desfiintare a unei LFI se analizeaza de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in termen de maximum 30 de zile de la primirea documentatiei complete.
    (5) Dupa executarea lucrarilor la LFI nou-construite sau modernizate, AFER autorizeaza punerea in functiune si omologheaza sau agrementeaza elemente constructive ale acestora, dupa caz, conform reglementarilor in vigoare.
    Art. 10
    (1) Pentru construirea unei LFI noi care va avea acces indirect la infrastructura feroviara administrata de CFR, prin racordarea la o LFI existenta, solicitantul trebuie sa obtina acordul scris al proprietarului acesteia din urma.
    (2) Acordul scris al proprietarului constituie document primar in vederea obtinerii avizului Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    Art. 11
    (1) Regulamentul tehnic de exploatare a unei LFI racordate la infrastructura feroviara publica se intocmeste de catre proprietarul acesteia, se avizeaza de CFR si se aproba de AFER.
    (2) Regulamentul tehnic de exploatare a unui grup de LFI cu mai multi proprietari, accesul efectuandu-se prin aceeasi LFI de tranzit cu racord la infrastructura feroviara publica, se intocmeste in comun de catre toti proprietarii si se inainteaza de oricare dintre acestia in vederea avizarii de catre CFR si a aprobarii de catre AFER.
    Art. 12
    Regulamentul tehnic de exploatare a unei LFI fara acces la infrastructura feroviara se intocmeste de catre proprietar si se aproba de AFER.
    Art. 13
    Regulamentul tehnic de exploatare a LFI trebuie sa contina si sa respecte principiile prevazute in Regulamentul de exploatare tehnica feroviara utilizat la exploatarea infrastructurii feroviare administrate de CFR si cuprinde, in principal urmatoarele:
    a) datele de identificare a racordului LFI la statia CFR sau la LFI de tranzit - pozitii kilometrice, semnale de acoperire, aparate de cale, saboti de deraiere etc.;
    b) clasificarea si datele tehnice ale LFI - lungime, pozitii kilometrice, statii, antestatii, declivitati, aparate de cale, tipul sinei;
    c) date privind tonaje si viteze maxime la manevra sau circulatie, procente de franare, sarcina maxima admisa pe osie;
    d) gabarite utilizate, date tehnice privind tipul vehiculelor feroviare motoare care sunt admise pe LFI sa execute operatiuni de transport feroviar si manevra;
    e) date despre afectarea liniilor, fronturi de incarcare-descarcare, capacitatea teoretica calculata pentru incarcari-descarcari;
    f) date tehnice despre linii cu afectari specializate - linii de reparatie, linie cantar etc.;
    g) duratele principalelor procese tehnologice la manevra, introducere-scoatere de la front etc.;
    h) zonele periculoase sau cu gabarit redus;
    i) instalatiile de siguranta a circulatiei utilizate, aflate sau nu in interdependenta cu instalatiile de siguranta din statia CFR, modul de lucru in cazul defectarii sau scoaterii acestora din functiune;
    j) alte sisteme de siguranta utilizate pentru manevra feroviara sau pentru circulatie;
    k) sistemul de semnalizare utilizat in desfasurarea activitatilor de manevra si circulatie (semnale mecanice, semnale luminoase, semnale transmise cu ajutorul instrumentelor portabile);
    l) date privind intersectarea altor cai de comunicatii - drumuri nationale, drumuri judetene, treceri la nivel etc.;
    m) evidentierea categoriilor de marfuri periculoase manevrate si afectarea fronturilor la care se pot incarca, descarca si depozita;
    n) modul de asigurare a comunicatiilor cu statia CFR la care este racordata LFI;
    o) date de identificare a LFI de tranzit, daca aceasta exista;
    p) alte date specifice LFI sau activitatii desfasurate pe aceasta.
    Art. 14
    (1) Dupa aprobarea Regulamentului tehnic de exploatare a LFI, activitatea de gestionare a LFI si de desfasurare a operatiunilor de manevra si/sau de transport feroviar pe LFI pana la semnalul ori macazul (varful sau marca de siguranta a acestuia, dupa caz) care delimiteaza incinta statiei CFR la care este racordata LFI este permisa numai dupa obtinerea autorizatiei de exploatare a LFI.
    (2) Autorizatia de exploatare a LFI, care defineste activitatea de gestionare a LFI si de desfasurare a operatiunilor de manevra si/sau de transport feroviar pe LFI, se elibereaza de AFER, la solicitarea agentilor economici.
    (3) Autorizatia de exploatare a LFI stabileste: portiunile liniei industriale de tranzit, precizandu-se si detinatorii acestora - proprietari sau chiriasi -, modul de desfasurare a operatiunilor de transport feroviar pe LFI sau pe un grup de LFI cu mai multi proprietari, accesul la statia CFR efectuandu-se in acest caz prin aceeasi LFI de tranzit, modul de avizare a evenimentelor feroviare, mijloacele tehnice utilizate pentru indepartarea urmarilor evenimentului feroviar, coordonarea manevrelor, inclusiv pe LFI de tranzit, derularea transporturilor cu marfuri periculoase, precum si modul in care se asigura accesul nediscriminatoriu al vehiculelor feroviare utilizate in cadrul operatiunilor de manevra sau de transport pentru detinatorii de LFI din amonte.
    Art. 15
    (1) Proprietarul LFI care doreste sa aiba acces la infrastructura feroviara publica administrata de CFR va inainta proiectul contractului de exploatare a LFI, insotit de Regulamentul tehnic de exploatare si autorizatia de exploatare, catre CFR, in vederea semnarii.
    (2) CFR va analiza si va semna contractul de exploatare si anexele in maximum 20 de zile de la primirea documentatiei complete.
    (3) In cazul nerespectarii termenului prevazut la alin. (2), persoanele responsabile de depasirea acestuia vor fi sanctionate pe cale administrativa, conform legislatiei in vigoare.
    Art. 16
    (1) Contractul de exploatare a LFI incheiat de proprietarul LFI cu CFR va contine, in principal, date despre:
    a) datele de identificare a aparatului de cale si a semnalului, care permit accesul in si din statia CFR (in linie curenta, daca este cazul);
    b) modul de deservire si de verificare a starii tehnice a macazului care da acces in statia CFR;
    c) zonele de manevra si liniile din statia CFR la care este permis accesul;
    d) alte prevederi cu caracter obligatoriu (fise din planul tehnic de exploatare a statiei CFR) si care trebuie respectate la accesul si efectuarea manevrei in statia CFR;
    e) modul de notificare a inchiderii/redeschiderii circulatiei pe LFI;
    f) alte servicii furnizate de CFR sau de gestionarul liniei de cale ferata neinteroperabile (in cazul in care racordarea se face la liniile gestionate de acesta);
    g) clauze specifice privind: raspunderea partilor in cazul producerii unui eveniment feroviar, restrictionarea accesului pe infrastructura feroviara, forta majora, solutionarea litigiilor si rezilierea contractului de exploatare a LFI.
    (2) In cazul in care un proprietar de LFI de tranzit nu incheie contractul de exploatare cu CFR, acesta are obligatia sa acorde drept de tranzit tuturor proprietarilor de LFI situati in amonte.
    Art. 17
    (1) Pentru asigurarea continuitatii si a accesului liber si nediscriminatoriu al vehiculelor feroviare, proprietarul LFI de tranzit va incheia contracte de exploatare cu proprietarii LFI din amonte, potrivit legii.
    (2) In situatia in care proprietarul LFI de tranzit nu indeplineste conditia impusa de alin. (1) in termen de 15 zile de la data depunerii contractelor, se considera ca accepta in mod tacit clauzele contractelor prezentate de solicitanti.
    (3) Accesul liber si nediscriminatoriu va fi asigurat pe LFI de tranzit pentru operatorii de transport feroviar si de manevra care au incheiate contracte cu proprietarii de LFI din amonte.
    Art. 18
    Pentru asigurarea accesului liber si nediscriminatoriu al tuturor proprietarilor de LFI pe LFI de tranzit, proprietarul va indeplini urmatoarele conditii:
    a) sa nu blocheze prin nici un mijloc, inclusiv cu material rulant, LFI de tranzit;
    b) sa nu inchida LFI de tranzit fara luarea masurilor de remediere, daca este cazul;
    c) sa colaboreze cu toti proprietarii de LFI in vederea elaborarii Regulamentului tehnic de exploatare si a autorizatiei de exploatare;
    d) sa permita accesul pe LFI de tranzit al oricarui operator de transport sau de manevra care are contract cu proprietarii LFI din amonte;
    e) sa incheie contracte de exploatare cu proprietarii de LFI din amonte, potrivit legii.
    Art. 19
    In conditiile prezentelor norme metodologice, accesul nediscriminatoriu al vehiculelor feroviare ale operatorilor care au contracte de transport cu proprietarii de LFI aflati in amonte este permis daca se face dovada ca pentru vehiculele feroviare utilizate in cadrul operatiunilor de manevra sau de transport de catre ceilalti detinatori de LFI din amonte exista unul dintre urmatoarele documente:
    a) scrisoare de trasura pentru o LFI deservita de catre o statie CFR industriala identificata cu cod SIRUES;
    b) contract-cadru de incarcare-descarcare si lista de predare-primire a grupului de vagoane;
    c) plan de manevra si aratarea vagoanelor, care constituie si lista de predare-primire.
    Art. 20
    Solicitarea eliberarii autorizatiei de exploatare se adreseaza la AFER de catre oricare dintre proprietarii de LFI, iar acolo unde exista mai multe LFI care au acces la infrastructura feroviara publica prin aceeasi LFI de tranzit, solicitarea se va efectua cu informarea proprietarului LFI de tranzit.
    Art. 21
    (1) In autorizatia de exploatare a LFI se vor evidentia, in principal, urmatoarele:
    a) functiile si numarul minim de personal propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei, conform activitatii desfasurate in regie proprie;
    b) modul de executare a manevrei pe LFI - componenta minima a partidei;
    c) modul de circulatie a convoaielor de manevra si a trenurilor pe LFI;
    d) nominalizarea operatorului de manevra sau de transport feroviar, care asigura desfasurarea operatiunilor de manevra si de transport feroviar, daca este cazul;
    e) delimitarea zonelor de manevra pe LFI;
    f) seria si numarul vehiculelor feroviare motoare care efectueaza operatiuni de manevra, precum si de transport feroviar pentru cazurile in care operatiunile de manevra nu se efectueaza de operatori feroviari;
    g) modul specific de asigurare pentru mentinerea pe loc sau contra fugirii vehiculelor feroviare;
    h) modul de asigurare a intretinerii si repararii liniei si instalatiilor - in regie proprie sau cu furnizori feroviari;
    i) modul de asigurare a intretinerii si repararii vehiculelor feroviare proprii utilizate in activitatea de transport sau de manevra;
    j) nominalizarea responsabilului cu siguranta circulatiei, inclusiv atunci cand salariatul este incadrat si in alta functie;
    k) autorizarea intregului personal cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    l) personalul abilitat sa inscrie in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei;
    m) modul de avizare a evenimentelor feroviare, precum si mijloacele tehnice utilizate pentru indepartarea urmarilor evenimentului feroviar;
    n) modul in care se asigura accesul nediscriminatoriu pentru vehiculele feroviare utilizate in cadrul operatiunilor de manevra sau de transport pentru detinatorii de LFI din amonte;
    o) coordonarea activitatii de manevra pe LFI;
    p) portiunile de linie sau elementele dezafectate, scoase din functiune ori aflate in conservare, conform prevederilor legale in vigoare, si consemnate in evidente;
    q) categoriile de marfuri periculoase manevrate si afectarea fronturilor la care acestea se pot incarca, descarca si depozita, nominalizarea consilierului de siguranta.
    (2) Procedurile specifice privind acordarea, completarea/modificarea, suspendarea sau retragerea autorizatiei de exploatare se aproba prin ordin al ministrului transportului, constructiilor si turismului.
    Art. 22
    (1) Exploatarea unei LFI din punct de vedere al operatiunilor de manevra si de transport feroviar se poate face de catre:
    a) proprietarul sau chiriasul care exploateaza LFI, cu personal propriu autorizat;
    b) un operator de manevra feroviara detinator de autorizatie pentru manevra feroviara si certificat de operare pentru manevra;
    c) un operator de transport feroviar detinator de licenta de transport, certificat de siguranta si certificat de operare pentru manevra feroviara.
    (2) In scopul asigurarii conditiilor de siguranta a circulatiei si a securitatii operatiunilor de manevra si transport, prevederile contractului de exploatare a LFI si ale autorizatiei de exploatare vor fi aduse la cunostinta operatorului de manevra si operatorului de transport, in vederea aplicarii corespunzatoare, in situatia in care acestia realizeaza operatiunile de manevra si de transport de LFI.
    Art. 23
    (1) Proprietarul sau chiriasul unei LFI este obligat sa aiba incadrat un salariat in functia de responsabil cu siguranta circulatiei.
    (2) Exercitarea functiei de responsabil cu siguranta circulatiei se poate face direct sau prin cumul cu alte functii cu responsabilitati in siguranta circulatiei.
    Art. 24
    Responsabilul cu siguranta circulatiei pe LFI are, in principal, urmatoarele atributii specifice:
    a) organizeaza si efectueaza controlul propriu privind desfasurarea operatiunilor de manevra sau de transport feroviar;
    b) avizeaza imediat orice eveniment sau accident feroviar produs pe LFI, asigura evidenta personalului LFI vinovat de producerea evenimentelor/accidentelor, a vehiculelor feroviare implicate si a cauzelor care au condus la producerea acestora;
    c) participa in comisia de verificare a starii tehnice a LFI;
    d) urmareste remedierea deficientelor constatate cu ocazia verificarii starii tehnice a LFI;
    e) urmareste efectuarea reparatiilor planificate la termenele scadente la LFI si la vehiculele feroviare detinute in exploatare;
    f) urmareste autorizarea personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    g) urmareste efectuarea examinarii medicale si psihologice periodice a personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    h) urmareste atestarea din punct de vedere tehnic a vehiculelor feroviare motoare si a vehiculelor feroviare tractate, daca este cazul;
    i) organizeaza efectuarea manevrei, in cazul in care LFI proprie nu este deservita de impiegatul de miscare, intocmeste planul de manevra, daca prin autorizatia de exploatare nu s-a stabilit alta modalitate, si dispune oprirea (retragerea) manevrei;
    j) reprezinta agentul economic pe probleme de siguranta circulatiei la analizele de siguranta circulatiei organizate conform legislatiei in vigoare, la care a fost convocat in scris;
    k) tine la zi evidentele specifice si intocmeste anual un raport privind activitatea si starea tehnica a LFI, evidentiind, daca este cazul, si jonctiunile cu alte cai de comunicatie.
    Art. 25
    (1) Detinatorii de LFI pe care se desfasoara transport de marfuri periculoase si operatiuni de incarcare-descarcare a acestora sunt obligati sa aiba un consilier de siguranta pentru transportul marfurilor periculoase, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
    (2) Personalul care detine functia de responsabil cu siguranta circulatiei poate fi atestat si consilier de siguranta pentru transportul marfurilor periculoase.
    Art. 26
    (1) In cazul in care proprietarul LFI asigura intretinerea acesteia si efectuarea operatiunilor de transport feroviar, responsabilitatile privind asigurarea cerintelor tehnice de siguranta si de securitate necesare desfasurarii operatiunilor de transport feroviar, atestarea, autorizarea si examinarea personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei, precum si intocmirea si pastrarea evidentelor privind activitatea desfasurata ii revin in totalitate acestuia, in conditiile legii.
    (2) In cazul in care intretinerea este asigurata de proprietarul LFI, iar efectuarea operatiunilor de transport feroviar se face de catre un operator de manevra feroviara sau de catre un operator de transport feroviar, responsabilitatile sunt stabilite astfel:
    1. pentru proprietarul LFI:
    a) asigurarea cerintelor tehnice pentru LFI si pentru instalatiile de siguranta ale acesteia;
    b) asigurarea cerintelor tehnice pentru vehiculele feroviare motoare sau tractate, aflate in exploatare, detinute in proprietate sau cu chirie, daca este prevazut astfel prin contractul de inchiriere a vehiculelor feroviare;
    c) asigurarea atestarii, autorizarii si examinarii profesionale a personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    d) intocmirea si pastrarea evidentelor privind activitatea desfasurata pe LFI:
    - Regulamentul tehnic de exploatare a LFI, autorizatia de exploatare a LFI si contractul de exploatare a LFI;
    - verificarea starii tehnice a LFI si a instalatiilor de siguranta, a elementelor dezafectate, scoase din functiune sau aflate in conservare, consemnate in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei;
    - evenimentele sau accidentele feroviare produse pe LFI, cauzele producerii acestora;
    - inmatricularea si atestarea vehiculelor feroviare proprii aflate in exploatare, daca este cazul;
    - examinarea profesionala periodica, atestarea si autorizarea personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    2. pentru operatorul de manevra feroviara sau operatorul de transport feroviar:
    a) asigurarea cerintelor de siguranta si de securitate necesare pentru desfasurarea operatiunilor de manevra si/sau de transport feroviar pe LFI, respectiv pe liniile din statia CFR pe care are acces;
    b) asigurarea cerintelor tehnice pentru vehiculele feroviare motoare sau tractate, aflate in exploatare, detinute in proprietate sau cu chirie, daca este cazul;
    c) asigurarea atestarii, autorizarii si examinarii profesionale a personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
    d) intocmirea si pastrarea evidentelor privind activitatea desfasurata pe LFI:
    - o copie a autorizatiei de exploatare a LFI;
    - extrase necesare desfasurarii activitatii din Regulamentul tehnic de exploatare a LFI si din contractul de acces pe infrastructura feroviara publica incheiat de proprietar cu CFR;
    - evenimentele sau accidentele feroviare produse pe LFI, in care a fost implicat personal propriu sau vehicule feroviare manevrate, cauzele producerii acestora;
    - inmatricularea si atestarea vehiculelor feroviare proprii aflate in exploatare, daca este cazul;
    - examinarea profesionala periodica, atestarea si autorizarea personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei.
    Art. 27
    (1) In cazul in care LFI a fost inchiriata unui agent economic care intretine LFI si efectueaza operatiuni de transport feroviar, obligatiile privind asigurarea cerintelor tehnice de siguranta si de securitate necesare desfasurarii operatiunilor de transport feroviar, atestarea, autorizarea si examinarea personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei, precum si intocmirea si pastrarea evidentelor privind activitatea desfasurata ii revin acestuia, daca nu se prevede altfel prin contractul de inchiriere a LFI.
    (2) In cazul in care chiriasul nu asigura si efectuarea operatiunilor de transport feroviar, obligatiile acestuia sunt prevazute la art. 26 alin. (2).
    Art. 28
    (1) Verificarea starii tehnice a liniei, a aparatelor de cale si a instalatiilor de siguranta aferente desfasurarii operatiunilor de transport feroviar pe LFI se face lunar, in cazul circulatiei trenurilor, si trimestrial, in cazul manevrei si expedierii de trenuri-convoaie de manevra, de catre o comisie compusa din:
    a) responsabilul cu siguranta circulatiei din partea proprietarului sau a chiriasului LFI;
    b) un reprezentant de specialitate privind verificarea starii tehnice a LFI din partea proprietarului sau a chiriasului LFI, daca acesta exista;
    c) un reprezentant al furnizorului feroviar autorizat, atunci cand intretinerea, repararea si verificarea tehnica a LFI sunt efectuate de catre acesta pe baza de contract.
    (2) Comisia poate fi completata si cu alti membri, respectiv un reprezentant al operatorului de transport si/sau de manevra feroviara, care, dupa caz, asigura inscrierea in parc a vagoanelor proprietarului de LFI, preluarea vagoanelor, efectuarea transportului sau a manevrei, numai la solicitarea scrisa a operatorului feroviar.
    Art. 29
    (1) Rezultatele verificarii starii tehnice a LFI se consemneaza sub semnatura intr-un proces-verbal de constatare, incheiat in cate un exemplar pentru fiecare membru al comisiei.
    (2) In cazul in care se constata defectari, prinderi necorespunzatoare sau uzuri ale elementelor infrastructurii, dar care nu impun inchiderea circulatiei si interzicerea accesului in/din statia CFR, comisia stabileste si consemneaza in procesul-verbal masurile si termenele de remediere, precum si masurile suplimentare pentru desfasurarea in siguranta a operatiunilor de transport feroviar, precum: limitari sau restrictii de viteza, limitarea tonajelor maxime admise. Membrii comisiei sunt direct raspunzatori de inscrisurile consemnate in procesul-verbal.
    (3) Pe LFI unde activitatea este coordonata de catre un impiegat de miscare, rezultatele verificarii starii tehnice, masurile si termenele de remediere, precum si masurile suplimentare pentru desfasurarea in siguranta a operatiunilor de transport feroviar se inscriu de catre responsabilul cu siguranta circulatiei in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei.
    (4) Masurile suplimentare pentru desfasurarea in siguranta a operatiunilor de transport feroviar se aduc in mod obligatoriu la cunostinta personalului care asigura coordonarea si desfasurarea manevrei feroviare pe LFI (impiegat de miscare, conducator manevra, mecanic de locomotiva).
    (5) In cazul in care comisia constata iesirea din parametri a aparatului de cale care asigura accesul in statia CFR sau a instalatiilor de siguranta aferente LFI, aflate in interdependenta cu instalatiile de siguranta din statia CFR, de natura sa necesite stabilirea altor conditii de circulatie mai restrictive decat cele prevazute in contractul de exploatare a LFI, acestea se inscriu in mod obligatoriu in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei al statiei CFR si se aduc obligatoriu la cunostinta, in vederea aplicarii corespunzatoare, personalului care asigura coordonarea si desfasurarea operatiunilor de transport feroviar la si de la LFI (impiegat de miscare, conducator manevra, mecanic de locomotiva).
    (6) Pana la remedierea deficientelor si aducerea in parametrii legali a starii tehnice a LFI, a macazului de acces la statia CFR sau a instalatiilor de siguranta aferente, desfasurarea operatiunilor de transport feroviar pe LFI se va face conform autorizatiei de exploatare completate cu conditiile mai restrictive inscrise in procesul-verbal de constatare si in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei.
    Art. 30
    (1) In cazul in care, in termen de maximum 6 luni de la data constatarii deficientelor, acestea nu au fost remediate, proprietarul sau/si chiriasul LFI, dupa caz, este obligat/sunt obligati sa solicite modificarea/completarea autorizatiei de exploatare a LFI si a contractului de exploatare a LFI cu conditiile de siguranta impuse de situatia reala din teren.
    (2) Modificarea/completarea autorizatiei de exploatare se efectueaza doar dupa o noua verificare a starii tehnice a LFI de catre comisie, la care participa si un reprezentant al AFER.
    (3) AFER va dispune inchiderea operativa a circulatiei pe LFI si suspendarea sau retragerea autorizatiei de exploatare, dupa caz, in urmatoarele situatii:
    a) in cazul in care nu s-au remediat deficientele constatate in termenul prevazut la alin. (1) si nu s-a solicitat modificarea/completarea autorizatiei de exploatare conform alin. (1);
    b) in cazul in care, in urma verificarii tehnice prevazute la alin. (2), s-a constatat un pericol pentru siguranta circulatiei sau pentru securitatea transportului feroviar.
    (4) Inchiderea operativa a circulatiei pe LFI se face prin notificarea in scris a CFR pentru inchiderea circulatiei feroviare pe LFI si restrictionarea accesului in/din statia CFR.
    (5) Consemnarea in scris a inchiderii operative a circulatiei feroviare pe LFI si/sau restrictionarea accesului in/din statia CFR, prevazute la alin. (4), se fac de catre CFR, conform reglementarilor specifice in vigoare la infrastructura feroviara publica.
    Art. 31
    Redeschiderea circulatiei pe LFI, respectiv permiterea accesului la si de la statia CFR, se face de catre CFR, dupa verificarea tehnica a liniei si obtinerea avizului scris al AFER.
    Art. 32
    Inchiderea si redeschiderea circulatiei la si de la LFI se consemneaza in Registrul de revizie a liniilor si instalatiilor de siguranta circulatiei a statiei CFR care deserveste LFI respectiva; aceasta prevedere se include in contractul de exploatare a LFI.
    Art. 33
    In situatia in care proprietarul sau chiriasul nu poate asigura readucerea in parametrii proiectati, prevazuti in Regulamentul tehnic de exploatare a LFI, se poate scoate din functiune sau conserva LFI numai in cazul in care nu constituie o LFI de tranzit care sa impiedice accesul nediscriminatoriu pentru vehiculele feroviare utilizate in cadrul operatiunilor de manevra sau de transport pentru ceilalti detinatori de LFI din amonte; in cazul in care LFI constituie o LFI de tranzit, detinatorul acesteia va permite detinatorilor LFI din amonte sa efectueze lucrarile de remediere a deficientelor pentru aducerea in parametrii normali.
    Art. 34
    (1) Proprietarii sau chiriasii de LFI au obligatia sa permita accesul specialistilor AFER pentru a verifica starea tehnica a LFI si conditiile de desfasurare a operatiunilor de transport feroviar, in conformitate cu normele in vigoare, si sa puna la dispozitie toate documentele specifice LFI solicitate, obligatii consemnate in autorizatia de exploatare a LFI.
    (2) Programele de efectuare periodica a verificarii tehnice a LFI se stabilesc in comun de catre AFER, CFR si detinatorul/detinatorii de LFI prevazut/prevazuti in autorizatia de exploatare.
    Art. 35
    (1) In cazul in care operatorul feroviar considera ca tariful de acces solicitat de un proprietar de LFI este nejustificat, agentul economic respectiv poate sesiza/solicita in scris AFER in vederea medierii situatiei/luarii masurilor corespunzatoare in conformitate cu Regulamentul tehnic de exploatare a LFI.
    (2) AFER va analiza sesizarea/solicitarea in termen de maximum 30 de zile de la primirea sesizarii/solicitarii si va raspunde petentului.
    Art. 36
    (1) In cazul in care o LFI de tranzit isi schimba detinatorul, ca urmare a aplicarii prevederilor art. 16 alin. (1) lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 402/2004, noul detinator este obligat sa notifice AFER si detinatorilor de LFI din amonte daca este de acord sa exploateze LFI de tranzit respectiva in aceleasi conditii ca si vechiul detinator.
    (2) Intre noul detinator al LFI de tranzit si detinatorii de LFI din amonte se incheie contracte de exploatare in conditiile art. 17.
    (3) In cazul in care noul detinator al LFI de tranzit nu raspunde in termen de 15 zile de la data primirii la solicitarile pentru incheierea contractelor prevazute la alin. (2), se considera ca accepta in mod tacit prevederile contractelor incheiate de vechiul detinator.
    (4) Pana la incheierea contractelor prevazute la alin. (2), noul detinator trebuie sa asigure accesul nediscriminatoriu pe LFI de tranzit pentru vehiculele feroviare utilizate in cadrul operatiunilor de manevra sau de transport de catre ceilalti detinatori de LFI din amonte.
    Art. 37
    Pentru situatiile prevazute la art. 36 AFER va actualiza Regulamentul tehnic de exploatare si autorizatia de exploatare a LFI, dupa o procedura simplificata, care se stabileste conform art. 5 alin. (4).
    Art. 38
    In cazul in care noul detinator al unei LFI de tranzit nu este una dintre persoanele juridice prevazute la art. 16 alin. (1) lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 402/2004, sau nu este de acord sa exploateze LFI de tranzit in aceleasi conditii ca si vechiul detinator potrivit art. 36 alin. (1), pentru avizarea si aprobarea Regulamentului tehnic de exploatare si pentru actualizarea autorizatiei de exploatare a LFI se vor aplica procedurile aprobate potrivit legislatiei in vigoare, AFER neputand aplica in aceste situatii procedura simplificata.
    Art. 39
    In cazul in care se constata fapte contraventionale, AFER aplica sanctiunile prevazute de legislatia in vigoare.
    Art. 40
    AFER va desemna personalul cu atributii de control si va transmite propunerile Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care va emite legitimatiile speciale de control, constatare si aplicare a sanctiunilor contraventionale.
    Art. 41
    AFER si CFR vor elabora, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei hotarari, proceduri specifice proprii pentru aplicarea acesteia. Procedurile se aproba prin decizie a directorului general si se publica in Buletinul AFER si in Foaia Oficiala CFR.
    Art. 42
    Contractele si regulamentele de exploatare a LFI existente, intocmite in baza Decretului nr. 431/1952 si a instructiunilor de aplicare a acestuia, isi prelungesc valabilitatea timp de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari; in acest termen titularii contractelor de exploatare a LFI existente vor intocmi si vor depune la AFER documentatia completa necesara aprobarii Regulamentului tehnic de exploatare si eliberarii autorizatiei de exploatare si vor incheia cu CFR contractul de exploatare a LFI, in conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 2299/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 2299 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu